متفرقه

اپل موزیک یا اسپاتیفای: کدام یک بهتر است؟

اپل موزیک یا اسپاتیفای

زمانی که در خصوص بهترین سرویس های پخش موسیقی در جهان صحبت می کنیم، بسیاری از ما به صورت ناخودآگاه به اپل موزیک یا اسپاتیفای فکر می‌کنیم. این امر چندان عجیب نیست، چرا که این دو برند در زمینه ارائه و پخش موسیقی آنلاین در جهان پیشرو هستند و همواره بر سر تعداد مشترکان خود با یکدیگر رقابت می کنند.

این دو سرویس امکانات متفاوتی دارند که برای کاربرانشان بسیار جذاب و کاربردی است. در عین حال، همین تفاوت، مقایسه میان این دو سرویس پخش را دشوار می کند. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص اپل موزیک و اسپاتیفای صحبت کنیم و تفاوت‌های میان این دو سرویس پخش قوی را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. در پایان این مقاله، شما به پرسش خود می‌توانید پاسخ دهید: اپل موزیک یا اسپاتیفای، کدام بهتر است؟

اپل موزیک یا اسپاتیفای: کیفیت پخش

اسپاتیفای یا اپل موزیک

از آگوست سال 2021، تنها اپل موزیک توانست یک تجربه شنیداری با کیفیت بسیار بالا را به کاربران خود ارائه دهد. اسپاتیفای از سرویس Spotify HiFi خود رونمایی کرد. با این حال این سرویس تنها می‌تواند کیفیت صدای مشابه با CD ها را ارائه کند و تنها در چند کشور خاص قابل دسترس خواهد بود.

از سویی دیگر، اپل موزیک اخیرا ویژگی پخش آنلاین موسیقی با وضوح بالا را معرفی کرده است که بدون هیچ هزینه اضافی، در اختیار کاربران این پلتفرم خواهد بود. شما می توانید با کمک این سرویس، به کیفیت 16 بیت در 44.1 کیلو هرتز، 24 بیت در 48 کیلوهرتز و 24 بیت در 192 کیلوهرتز دسترسی داشته باشید.

شما همچنین می توانید از طریق محتوای Dolby Atmos در اپل موزیک به Spatial Audio یا صدای فضایی دسترسی پیدا کنید.

اپل موزیک همچنین می تواند فایل های صوتی با فرمت AAC را با سرعت 256 کیلوبیت در ثانیه پخش کند. برای انجام این کار، این پلتفرم از یک AAC که یک codec بلوتوث بسیار با کیفیت است، کمک می گیرد. این شیوه از پخش نسبت به سایر گزینه های پخش در دسترس، بسیار کارآمد تر است.

به طور پیش فرض، اپل موزیک فایل های صوتی را در بالاترین کیفیت ممکن برای شما پخش می‌کند اما اگر کاربر به وای‌فای دسترسی نداشته باشد و از دیتا گوشی خود برای پخش موسیقی استفاده کند، این کیفیت کاهش پیدا می کند. با این حال، تنظیمات مربوط به کیفیت صدا را می توانید در هر زمان که بخواهید، غیر فعال کنید.

سرویس پخش بیشترین کیفیت پخش فرمت های قابل پشتیبانی
Amazon Music HD 24bit / 192kHz FLAC
Tidal HiFi 24bit / 192kHz AAC, ALAC, FLAC, MQA
Google Play Music 320kbps AAC, ALAC, FLAC, MP3, Ogg Vorbis, WMA
Spotify Premium 320kbps AAC, Ogg Vorbis
Apple Music 24bit / 192kHz AAC
YouTube Music Premium 256kbps AAC
SoundCloud Go+ 256kbps AAC
Slacker Radio 320kbps MP3
Spotify Free 160kbps AAC

اسپاتیفای کیفیت پخش فایل های خود را به صورت پیش فرض بر روی حالت خودکار تنظیم کرده است. این کیفیت بسته به اینکه کاربر از WiFi یا اینترنت گوشی خود استفاده کند، متغیر است. کیفیت فایل های موسیقی در صورت دانلود آن ها نیز تغییر نخواهد کرد و شما می توانید به کیفیت حداکثر تا 320 کیلوبیت بر ثانیه، در حالت آفلاین دسترسی داشته باشید.

Spotify چیست و چگونه کار می‌کند؟
بخوانید!

اپل موزیک یا اسپاتیفای : محتوا و پیشنهادات

اسپاتیفای یا اپل موزیک

اگر بخواهید این دو سرویس پخش را در خصوص محتوا و آرشیو های موسیقی مقایسه کنید، اپل موزیک حرف اول را می‌زند. این سرویس پخش موسیقی بیش از 60 میلیون آهنگ را در آرشیو های خود نگه داری می کند. شما بدون شک می توانید به راحتی به فایل‌های موسیقی هنرمندان محبوب خود و حتی هنرمندانی که هنوز با آنها آشنا نیستید، از طریق پلتفرم اپل موزیک، دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر آن، اپل موزیک به واسطه قراردادهای انحصاری با هنرمندانی همچون Taylor Swift و Drake شناخته شده است. بر اساس این قراردادها، هنرمندان می توانند فایل های موسیقی یا آلبوم های خود را زودتر از تاریخ انتشار رسمی، در پلتفرم اپل موزیک منتشر کنند.

فایل های محتوای انحصاری تا حد زیادی تحت پوشش خدمات پولی شرکت اپل هستند. پس از استفاده رایگان و آزمایشی از پلتفرم اپل موزیک به مدت سه ماه، کاربران باید نسبت به دریافت اشتراک پولی خود اقدام کنند. با دریافت این اشتراک پولی، شما نه تنها به محتواهای انحصاری در این پلتفرم دسترسی پیدا خواهید کرد، بلکه می توانید برنامه های رادیویی بسیار پرطرفداری از جمله Beats1 را نیز از طریق این پلتفرم گوش کنید.

در حالی که اپل موزیک آرشیو کامل تری از فایل های موسیقی را داراست، اسپاتیفای نیز چیزی در حدود 50 میلیون فایل آهنگ را در آرشیوهای خود جای داده است. با اضافه شدن چیزی در حدود 40 هزار آهنگ جدید در هر روز، اسپاتیفای نیز با سرعت زیادی در حال رشد است. بر خلاف اپل موزیک، شما امکان گوش دادن به پادکست‌های مختلف از طریق اسپاتیفای را خواهید داشت. این پلتفرم چیزی در حدود 700 هزار فایل را در آرشیو خود نگه داری می کند.

در سال های اخیر اسپاتیفای در تلاش بوده است تا با افزایش تنوع به آرشیو های محتوایی خود، به بهترین سرویس پخش موسیقی در جهان تبدیل شود. در راستای همین سیاست ها این شرکت با تولید کننده های پادکست های معروفی همچون جو روگان، قرار داد بسته است.

آموزش حذف اکانت و لغو اشتراک Spotify
بخوانید!

اپل موزیک یا اسپاتیفای: توصیه آهنگ‌های جدید 

اسپاتیفای در میان کاربران خود به واسطه توانایی اش در توصیه و معرفی آهنگ های جدید شناخته شده است. این اپلیکیشن الگوریتم های پیشرفته‌ای را طراحی کرده است تا بر اساس تاریخچه آهنگ هایی که از طریق این پلتفرم گوش داده اید، اهنگ ها و هنرمندان جدید را  به شما توصیه کند. اگرچه اپل موزیک نیز می تواند به شما در پیدا کردن فایل های موسیقی و هنرمندان جدید کمک کند، اما این سرویس هیچ گاه به گرد پای الگوریتم جادویی اسپاتیفای نمی‌رسد.

spotify یا apple music

در انتهای هر لیست پخش آهنگ، شما می توانید توصیه هایی از آهنگ های جدید را ببینید که بر اساس محتوای لیست، به شما پیشنهاد می شود. در اسپاتیفای شما همچنین به لیست های پخش سفارشی، مانند Discover Weekly دسترسی خواهید داشت که به صورت اتوماتیک و بر اساس الگوی انتخاب های شما در این پلتفرم، موسیقی های جدید را به شما پیشنهاد می کند. اسپاتیفای همچنین کلکسیونی از لیست ها، شامل آخرین و پرطرفدار ترین موسیقی های روز را ارائه می دهد که به صورت اتوماتیک و بر اساس سلیقه موسیقیایی کاربر، طراحی شده اند.

اسپاتیفای و اپل موزیک

اپل موزیک در آخرین اپدیت خود یک بخش جدید به نام Listen Now را اضافه کرده است که بر اساس سلیقه موسیقیایی کاربر، لیست کاملی از پیشنهادات جدید را شامل می شود. این سرویس جایگزین جدید صفحه قدیمی با طراحی پیچیده For you است که در نسخه های قدیمی اپل موزیک وجود داشت. رابط کاربری این صفحه جدید بسیار جذاب تر است. با این حال طراحی این بخش جدید بسیار شبیه به صفحه اصلی اپلیکیشن اسپاتیفای می باشد.

در بخش Listen Now، شما به آهنگ ها، آلبوم ها، لیست های پخش و Station ها (لیست هایی که به صورت اتوماتیک از اهنگ های مشابه ایجاد می شوند) دسترسی خواهید داشت. در این بخش آهنگ های کمتر شنیده شده و آهنگ های مطرح روز دنیا قرار دارند. اسپاتیفای نیز خدمات مشابهی را در پلتفرم خود ارائه می دهد.

آموزش تصویری ساخت اکانت اسپاتیفای در 5 قدم
بخوانید!

اپل موزیک یا اسپاتیفای: رابط کاربری و ویژگی‌ها

اپل موزیک یا اسپاتیفای

در میان تمامی پلتفرم های پخش موسیقی آنلاین، اسپاتیفای بهترین رابط کاربری را دارد. این امر با وجود اپل و قدرت آن در طراحی اپلیکیشن‌های مختلف، شاید برایتان عجیب و جالب باشد. در این مورد خاص، اسپاتیفای رابط کاربری دقیق، جذاب و منظم تری را نسبت به اپل موزیک ارائه می دهد.

رابط کاربری اسپاتیفای به گونه ای تنظیم شده است که شما به محتوای مورد نظر خود خیلی سریع دسترسی پیدا کنید. صفحه اصلی این اپلیکیشن موسیقی هایی که اخیرا پخش کرده اید و لیست های موسیقی شما را نمایش می دهد. این همان چیزی است که افراد با باز کردن اپلیکیشن های پخش موسیقی دوست دارند ببینند. طراحی اسپاتیفای به گونه ای است که محتوای مورد نظر شما را در اولویت اول قرار می دهد و پیشنهادات این پلتفرم، در اولیت دوم و پس از محتوای اصلی مورد نظرتان، به نمایش در می آیند.

عملکرد سیستم جستجو اپل موزیک و اسپاتیفای

از نظر عملکرد جستجوی آهنگ و فایل های جدید، برنامه اپل موزیک برای مدت زمان طولانی عملکرد بهتری نسبت به اسپاتیفای داشت. اپل موزیک برای جستجوی آهنگ ها از قابلیت “جستجو بر اساس متن آهنگ” استفاده می کرد و اسپاتیفای این ویژگی را نداشت. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید یک آهنگ را بر اساس متن (و نه نام آهنگ) جستجو کنید.

با این حال، در حال حاضر اسپاتیفای نیز این ویژگی را به پلتفرم خود اضافه کرده است. بدین ترتیب شما می توانید جستجو در گوگل را کنار گذاشته و متن آهنگ مورد نظر خود را در اسپاتیفای یا اپل موزیک جستجو کنید. با این کار آهنگ مورد نظر شما با یک بخش کوتاه از متنی که جستجو کرده اید، برایتان به نمایش گذاشته می شود. بدیهی است که این شکل از جستجوی آهنگ برای کاربران بسیار آسان و جذاب است و اپل موزیک یا اسپاتیفای نیز تمام تلاش خود را می کنند تا این احساس را برای کاربران خود فراهم کنند.

دانلود نسخه پرمیوم Spotify
بخوانید!

نمایش متن آهنگ‌ها در اپل موزیک

اپل موزیک و اسپاتیفای به تازگی امکان نمایش متن موسیقی در حال پخش را به اپلیکیشن های خود اضافه کرده اند. این متن ها به صورت سیستم Karaoke بر روی صفحه به نمایش در می آیند.

اپل موزیک یا اسپاتیفای

اگرچه اسپاتیفای توانسته است متن آهنگ ها را با طراحی جذاب و متناسبی در صفحه Now Playing به نمایش بگذارد، اما نمایش متن ها در حالت Full Screen در اپل موزیک برای بسیاری از کاربران جذاب تر است. همچنین فونت انتخابی و زمینه متن ها در اپل موزیک حال و هوای یک دستگاه کارائوکه واقعی را تداعی می کند. در اپل موزیک شما حتی می توانید در طول متن جلو بروید و یک تکه خاص از آهنگ را پخش کنید.

با EQ صدای موسیقی را کنترل کنید

اپل موزیک یا اسپاتیفای

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند صدای موسیقی را به صورت دقیقی برای خود تنظیم کنند، اکولایزر گرافیکی اسپاتیفای می تواند توجهتان را به خود جلب کند. این سیستم به شما اجازه می دهد صدای موسیقی را با توجه به سلیقه خود، تنظیم کنید. این برنامه همچنین شامل چندین تنظیمات اولیه و اماده EQ است و شما می توانید در صورت تمایل، یکی از ان ها را انتخاب کنید.

کاربرانی که از طریق دستگاه های اندروید به اسپاتیفای گوش می دهند، می توانند تنظیمات سیستم صوتی گوشی خود را با کمک این سیستم EQ تغییر دهند. توجه داشته باشید که این تغییرات، ممکن است سیستم صدا در سایر اپلیکیشن ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

اپل موزیک هیچ سیستم یا ویژگی EQ خاصی را ارائه نمی دهد. در واقع، در این اپلیکیشن شما یک لیست از تنظیمات EQ از قبل تعیین شده را مشاهده خواهید کرد و می توانید بنا به سلیقه خود، یکی از این تنظیمات را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که این ویژگی تنها در اختیار کاربران iOS و از طریق اپلیکیشن Settings در دسترس است.

Netflix چیست؟ معرفی کامل غول دنیای سرگرمی
بخوانید!

Spatial Audio اپل موزیک چیست؟

از ژوئن 2021، ویژگی صدای فضایی با پشتیبانی Dolby Atmos در دسترس کاربران اپل موزیک قرار گرفت. این ویژگی اثر صداهای محیط را شبیه سازی می‌کند و یک تجربه صوتی 3D را ارائه می دهد. هر دستگاه پخش موسیقی اپل، مانند Apple AirPods Max و یا iPhone 12 Pro به صورت اتوماتیک تمامی آهنگ های پشتیبانی شده را با فرمت Dolby Atmos پخش می کنند.

ویژگی صدای فضایی در کنار Dolby Atmos بدون هیچ هزینه اضافی، در دسترس مشترکان اپل موزیک است. آهنگ های سازگار با این برنامه به صورت مشخص در رابط کاربری اپل موزیک علامت گذاری شده‌اند و اپل قصد دارد یک لیست موسیقی از تمامی محتواهای Dolby Atmos خود ایجاد کند تا دسترسی به این آهنگ ها برای کاربران اپل آسان تر باشد.

اسپاتیفای یا اپل موزیک: در دسترس بودن

در مقایسه‌ی اسپاتیفای یا اپل موزیک باید گفت که هر دو سرویس در سال‌های اخیر روی افزایش دسترسی خود کار کرده‌اند. علاوه بر دستگاه‌هایی مانند موبایل، تبلت و PC که از آن‌ها انتظار می‌رود که برای پخش آهنگ مناسب باشند، محتوای موجود در اسپاتیفای را می‌توان از طریق کنسول‌های بازی نیز پخش کرد.

این مساله در مورد جدیدترین PS5، Xbox Series X ،Xbox Series S  و همچنین کنسول‌های قدیمی‌تر مانند سری Xbox One و PS4 صدق می‌کند. در اوایل سال 2021 اسپاتیفای Car Thing را نیز عرضه کرد اما اکنون از بازار خارج شده است.

apple music یا spotify

اپل موزیک راه حل این مورد را در Apple CarPlay یافته است. همچنین ادعا می‌کند که طیف وسیعی از دستگاه‌هایی وجود دارند که از سیستم پخش آهنگ آن پشتیبانی می‌کنند. این موارد عبارتند از:

  • Apple HomePod
  • HomePod mini
  • Apple TV 4K
  • Apple Watch

پشتیبانی از دستگاه‌های شخص ثالث اکنون شامل Sonos،Xbox  (سری  X، S و One)، PS5 و Roku می‌شود. همچنین این پشتیبانی برای کاربران موبایل‌های اندرویدی نیز توسعه یافته است. اگر شما از کاربران ویندوز هستید، باید iTunes را دانلود کنید تا به آرشیو گسترده‌ی محتواهای آن دسترسی داشته باشید.

اسپاتیفای همچنین روی ساعت‌های هوشمند از مدل‌های Fitbit و Garmin گرفته تا گجت‌های پوشیدنی‌ شیک‌تر سامسونگ و Google Wear OS کار می‌کند. عملکرد شگفت انگیز اسپاتیفای به این‌جا ختم نمی‌شود زیرا در دستگاه‌های Wear OS و همچنین Apple Watch به صورت آفلاین نیز قابلیت پخش شدن دارد.

در هر صورت اسپاتیفای به لطف پشتیبانی از کنسول‌های بازی، در این زمینه برنده‌ی میدان است.

برنده: اسپاتیفای

اپل موزیک یا اسپاتیفای: اشتراک گذاری اهمیت دارد

هر دو پلتفرم پخش موسیقی به کاربران خود این امکان را می دهند تا فایل های موسیقی را با اعضای خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارند. با استفاده از هر دو اپلیکیشن، شما می توانید آهنگ ها را در بخش استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید و یا لینک مستقیم آن ها را از طریق پلتفرم های شبکه های اجتماعی برای دوستان خود ارسال کنید.

امکان به اشتراک گذاری موسیقی بسیار کاربردی و جذاب است اما اسپاتیفای چند ویژگی جدید به این بخش از خدمات خود اضافه کرده است.

به عنوان مثال، اسپاتیفای این امکان را به شما می‌دهد که لیست های موسیقی مشترکی را با دوستان و اعضای خانواده خود ایجاد کنید. بدین ترتیب، شما می توانید برای یک سفر، مهمانی یا دورهمی، لیست مشترکی از آهنگ ها را داشته باشید.

اپل موزیک بهتر است یا اسپاتیفای

شما همچنین می توانید آهنگ ها و لیست های موسیقی را با کمک کد اسپاتیفای، در کمترین زمان، به اشتراک بگذارید. این کد توسط اپلیکیشن اسپاتیفای ایجاد می شود شما می توانید در داخل اپلیکیشن آن ها را اسکن کنید. اپل موزیک امکان ساخت لیست های اشتراکی را به کاربران خود نمی‌دهد، اما شما می توانید از طریق این اپلیکیشن، لیست موسیقی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

گوگل ویس چیست؟ آموزش استفاده از گوگل ویس
بخوانید!

اپل موزیک یا اسپاتیفای: قیمت گذاری

سیستم قیمت گذاری اسپاتیفای و اپل موزیک با یکدیگر قابل مقایسه است. یک اشتراک individual (انفرادی) در اپل موزیک 9.99 دلار در ماه قیمت دارد که با هزینه اشتراک یک ماهه اسپاتیفای پرمیوم برابر است. برای مقایسه سایر اشتراک ها و سیستم های قیمت گذاری، می توانید جدول های زیر را بررسی کنید.

کمپانی اپل به تازگی قیمت‌های خود را افزایش داده و در این‌باره گفته که ساختار جدید قیمت گذاری به دلیل «افزایش هزینه‌های مجوز است و هنرمندان و ترانه سراها نیز به نوبه‌ی خود از طریق پخش موسیقی در پلتفرم اپل موزیک درآمد بیشتری کسب خواهند کرد». در ادامه عنوان کرده «همچنین ما به افزودن ویژگی‌های نوآورانه تا زمانی که اپل موزیک را از نظر کاربران به بهترین پلتفرم پخش موزیک در کل جهان تبدیل کنیم ادامه خواهیم داد».

انواع اشتراک در اپل موزیک

نوع اشتراک قیمت امکانات
انفرادی (individual) $9.99/ماه دسترسی به آرشیو اپل موزیک و محتواهای اختصاصی

پخش آفلاین

پخش بدون وجود آگهی

خانوادگی (family) $14.99/ماه دسترسی به آرشیو اپل موزیک و محتوای اختصاصی

پخش آفلاین

پخش بدون وجود آگهی

دسترسی برای شش نفر

حساب های شخصی برای هریک از اعضا

دانشجویی (student) $4.99/ماه دسترسی به آرشیو اپل موزیک و محتوای اختصاص

پخش آفلاین

پخش بدون وجود آگهی

مطالعه کنید: اسپاتیفای پرمیوم چیست

انواع اشتراک در اسپاتیفای

نوع اشتراک قیمت امکانات
رایگان پخش رایگان موزیک و پادکست همراه با تبلیغات

امکان رد کردن آهنگ تا شش مرتبه در هر ساعت

ترکیب ترتیب آهنگ ها

دسترسی به لیست آهنگ های Daily Mix

یک دوره سی روزه رایگان و ازمایشی برای اسپاتیفای پرمیوم

پرمیوم تک نفره $9.99/ماه 1 ماه رایگان

پخش موزیک و پادکست بدون اگهی

امکان گوش دادن به صورت آفلاین

امکان پخش مجدد آهنگ

Duo (پرمیوم) $12.99/ماه 1 ماه رایگان

پخش موزیک بدون اگهی/پخش پادکست

گوش دادن به صورت آفلاین

امکان پخش مجدد آهنگ

امکان ایجاد حداکثر دو حساب کاربری

دسترسی به لیست موسیقی Duo

family (پرمیوم) $14.99/ماه 1 ماه رایگان

پخش موزیک بدون اگهی/پخش پادکست

گوش دادن به صورت آفلاین

امکان پخش مجدد آهنگ

امکان ایجاد حداکثر شش حساب کاربری

امکان ایجاد فیلترهای کنترلی توسط والدین

امکان دسترسی به لیست آهنگ های خانوادگی

دسترسی  به اسپاتیفای کودکان

دانشجویی (پرمیوم) $4.99/ماه 1 ماه رایگان

پخش موزیک بدون اگهی/پخش پادکست

گوش دادن به صورت آفلاین

امکان پخش مجدد آهنگ

دسترسی به طرح Hulu (با پشتیبانی تبلیغات)

بر خلاف اپل موزیک، شما می توانید تحت شرایطی از خدمات اسپاتیفای به صورت رایگان استفاده کنید. شما می توانید با وجود محدودیت هایی مانند عدم امکان رد کردن آهنگ بیش از شش بار در ساعت و یا عدم رعایت ترتیب مورد نظر آهنگ ها، در اسپاتیفای به صورت مجانی موسیقی گوش دهید.

اپل همچنین از اواخر سال 2021، پلتفرم پخش موسیقی خود را به عنوان بخشی از سرویس اپل وان در دسترس قرار داد. اپل وان کلکسیونی از خدمات این کمپانی است که به کمک آن شما می توانید به اپل تی وی پلاس، اپل آرکید، اپل نیوز، اپل فیتنس پلاس و 50 GB فضای آزاد در iCloud دسترسی داشته باشید. طرح های انفرادی این سرویس با قیمت 14.95 دلار در ماه عرضه می شوند. طرح خانوادگی این سرویس نیز به ازای پرداخت 19.95 دلار در ماه و برای پنج کاربرد در دسترس خواهد بود.

با مقایسه قیمت ها به نظر می رسد اپل موزیک یا اسپاتیفای خدماتی با ارزش مالی یکسان را ارائه می کنند. با این حال، اگر دانشجو هستید، اسپاتیفای با ارائه خدماتی مانند Hulu و Showtime می‌تواند انتخاب جذاب تری برایتان باشد. اگر به اکوسیستم اپل آشنا هستید، انتخاب اپل موزیک و یا حتی اپل وان می تواند برایتان ایده ال تر باشد.

سرویس HBO Max چیست؟
بخوانید!

پیش از خرید، امتحان کنید!

پیش از آنکه برای اشتراک هر یک از این پلتفرم ها پولی پرداخت کنید، بهتر است از دوره های آزمایشی رایگان آنها استفاده کنید. شما می توانید به مدت سه ماه و به صورت رایگان به تمام آرشیوهای موسیقی و ایستگاه های رادیویی اپل موزیک دسترسی داشته باشید. پس از اتمام سه ماه، شما باید هزینه اشتراک خود را به اپل موزیک پرداخت کنید. دوره خدمات رایگان اپل موزیک در مقایسه با اسپاتیفای بسیار سخاوتمندانه است.

برای استفاده از اپل موزیک رایگان نیاز به اپل ایدی دارید. در صورت نیاز می‌توانید از طریق مجموعه جک‌بلک به خرید اپل ایدی یا ساخت اپل ایدی بپردازید.

در اسپاتیفای شما تنها به مدت یک ماه می توانید از خدمات اسپاتیفای پرمیوم بهره مند شوید. پس از اتمام این دوره، شما می توانید انتخاب کنید که هزینه اشتراک را پرداخت کنید و یا اینکه به دوره رایگان بازگردید. با این حال توجه داشته باشید که دوره آزمایشی اپل موزیک تنها مختص یک حساب کاربری است ولی خدمات رایگان اسپاتیفای، فارغ از نوع برنامه ای که انتخاب می کنید (family یا individual) قابل اجرا می باشد. به بیان دیگر چندین نفر می توانند از اسپاتیفای پرمیوم به صورت رایگان و تحت یک اشتراک واحد استفاده کنند.

اپل موزیک یا اسپاتیفای: کدام یک بهتر است؟

اپل موزیک یا اسپاتیفای

پس از مقایسه این دو پلتفرم پخش موسیقی می توان به این نتیجه رسید که اپل موزیک انتخاب بهتری نسبت به اسپاتیفای پرمیوم است. این پلتفرم امکان پخش موسیقی با کیفیت و وضوح بالا را فراهم می کند. این در حالی است که اسپاتیفای ویژگی ها و نقاط مثبت زیادی، از جمله ایجاد لیست های مشترک موسیقی، ابزارهای تعاملات اجتماعی و موارد مشابه را داراست. اگر در طول روز از دستگاه های اپل استفاده می کنید، از خدمات اپل موزیک و به ویژه امکاناتی همچون زبان طراحی UI اپل، پشتیبانی Siri و همگام سازی های خودکار در تمامی دستگاه های اپل لذت خواهید برد.

از سویی دیگر، اسپاتیفای بر پایه سازگاری متقابل در سیستم عامل های مختلف طراحی شده است. اگر به هنگام گوش دادن به موسیقی، به دنبال راهی برای خارج شدن از اکوسیستم اپل هستید، اسپاتیفای می تواند انتخاب ایده‌الی برایتان باشد. این مجموعه با ارائه کلکسیون های گسترده ای از موسیقی ها و پادکست ها و همچنین الگوریتم قدرتمند معرفی موسیقی خود، می تواند هر شنونده ای را راضی نگه دارد.

اگرچه می توانید به صورت رایگان نیز به خدمات اسپاتیفای دسترسی پیدا کنید، نسخه پرمیوم این پلتفرم کارایی‌های بسیار بیشتری دارد. نسخه رایگان اسپاتیفای به شما اجازه دانلود موسیقی را نمی دهد و این امر می تواند هزینه های اینترنت موبایل شما را افزایش دهد. نسخه رایگان همچنین تعداد دفعات رد کردن موسیقی را محدود کرده است. با این حال، این نسخه رایگان می تواند انتخاب ایده‌الی برای افرادی باشد که به دنبال پس انداز پول هستند و یا اینکه تمایل دارند موسیقی مورد نظر خود را بیشتر از طریق کامپیوتر گوش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + سیزده =