درآمد ارزی

مقایسه ۴ سیستم عامل برتر برای ماینینگ

بهترین سیستم عامل برای ماینینگ

امروزه نظرات بسیار متفاوتی در خصوص بیت کوین ها وجود دارد. در حالی که برخی، حضور ارز های دیجیتال را تنها یک جریان موفق و گذرای تجاری ارزیابی می کنند، عده ای دیگر از آن تحت عنوان آینده تجارت مدرن یاد می کنند. نتایج یک نظرسنجی در سال 2020 نشان داده است که 36 درصد از کسب و کارهای کوچک و متوسط، رمز ارزها را به عنوان یکی از روش های پرداخت پذیرفته اند. از سوی دیگر، بسیاری از کسب و کارهای بزرگ، از جمله مایکروسافت، ویکی پدیا و  AT&T نیز ارزهای دیجیتال را به رسمیت شناخته اند.

 اگرچه بیت کوین با استفاده از پول رایج و معمولی خریداری می شود اما استخراج آن به ترکیبی از نرم افزارها و سخت افزارهای تخصصی احتیاج دارد. در این مقاله، ما بهترین سیستم عامل برای ماینینگ را با بررسی چند نمونه موجود در بازار، معرفی خواهیم کرد. در این مقاله به شهرت نرم افزارها، ویژگی های مهم آن ها و سهولت استفاده از این نرم افزارها خواهیم پرداخت. چهار نرم افزار برتر برای ماینینگ به انتخاب ما، عبارتند از:

بهترین سیستم عامل برای ماینینگ بیت کوین در سال 2021

  • بهترین سیستم عامل برای ماینینگ به طور کلی: CGMiner
  • بهترین سیستم عامل برای ماینینگ از نظر درجه شخصی سازی: BFGMiner
  • بهترین سیستم عامل برای ماینینگ از نظر میزان سهولت در استفاده: MultiMiner
  • بهترین سیستم عامل برای ماینینگ از نظر مدیریت متمرکز: Awesome Miner

معرفی CGMiner

CGMiner یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین است که به واسطه داشتن منابع باز، قابلیت اجرای بر روی سیستم عامل های مختلف و قابلیت سازگاری با سخت افزارهای استخراجی متعدد، به عنوان بهترین سیستم عامل برای ماینینگ در جهان شناخته می شود.

مزایا

  • متن باز
  • قابل اجرا بر روی مک، ویندوز و لینوکس
  • سازگار با ASIC ، GPU و FPGA

معایب

  • کاربران حرفه ای بهتر می توانند از خدمات این سیستم عامل استفاده کنند.
  • رابط کاربری خط فرمان طراحی واضحی ندارد
  • نصب این سیستم عامل در رایانه هایی که از ویندوز 10 استفاده می کنند، دشوار است.

CGMiner در سال 2011 میلادی توسط یک متخصص بیهوشی و برنامه نویس استرالیایی، با نام کوین کلویز، طراحی و نگارش شد. این سیستم عامل از آن زمان تا به امروز برای ماینینگ ارزهای رمزنگاری شده، مانند بیت کوین و Litecoin مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه CGMiner به عنوان بهترین سیستم عامل برای ماینینگ در جهان شناخته می شود. کاربران رابط کاربری ساده این سیستم عامل، ماهیت متن باز مجموعه، وجود کنترل های مستقیم و سازگار بین پلتفرم و سخت افزارهای موجود را از جمله ویژگی های مثبت این مجموعه عنوان کرده اند.

کاربران CGMiner این امکان را دارند که از راه دور و در زمان هایی که به سیستم خود دسترسی ندارند نیز به استخراج بیت کوین بپردازند. همچنین کاربران می توانند سرعت سیستم های خنک کننده و سایر تنظیمات مورد نیاز را تنها از طریق یک صفحه کلید کنترل کنند.

برای این کار، CGMiner از یک رابط کاربری خط فرمان استفاده می کند. این سیستم عامل همچنین یک سیستم تشخیص پیشرفته برای بلوک های جدید را ارائه می دهد که به راحتی با توجه به میزان انرژی مورد نیاز قابل تغییر و پیکربندی است و هیچ گونه تاخیری را در فرایند ماینینگ ایجاد نمی کند.

اگرچه CGMiner با اتکا بر سیستم عامل لینوکس طراحی شده است، اما این سیستم عامل را می توان بر روی کامپیوترهای مک و ویندوز نیز به راحتی اجرا کرد.

Hive OS چیست؟ آموزش کار با هایو او اس
بخوانید!

 CGMiner یک مجموعه متن باز است که با زبان برنامه نویسی c نگارش شده است و در نتیجه ایجاد تغییرات در کد اصلی نرم افزار برای کاربران اسان می باشد. علاوه بر سازگاری با پلتفرم های مختلف، CGMiner با مجموعه متنوعی از سخت افزارهای ماینینگ، از جمله ASIC، FPGA ها، CPU ها و GPU ها نیز سازگار است.

CGMiner رابط کاربری گرافیکی ندارد و همین امر ممکن است استفاده از آن را برای کاربران تازه کار، دشوار کند. به همین دلیل است که بسیاری استفاده از CGMiner را به کاربران حرفه ای توصیه می کنند. این نرم افزار در زمینه نصب بر روی کامپیوترهایی که با سیستم عامل ویندوز 10 کار می کنند، شهرت خوبی ندارد.

نرم افزارهای ضد ویروس، از جمله Windows Defender می توانند مشکلاتی را برای کاربران CGMiner در این فضا ایجاد کنند. دانلود و نصب CGMiner رایگان است و شما می توانید از طریق پلتفرم GitHub به این مجموعه دسترسی پیدا کنید.

معرفی BFGMiner

بهترین سیستم عامل برای ماینینگ

BFGMiner سیستم عامل ماینینگ دیگری است که برای استخراج بیت کوین با کمک ASIC و FPGA طراحی شده است. این سیستم عامل به کاربران حرفه ای این امکان را می دهد تا با تنظیم جنبه های مختلف فرایند ماینینگ خود (از جمله تنظیم زمان پویا، نظارت و رابط کاربری مخصوص برای ماینینگ از ره دور) به شیوه ای بهینه و با خاطری آسوده به ماینینگ بپردازند.

 به واسطه این ویژگی ها است که بسیاری BFGMiner را به عنوان بهترین سیستم عامل برای ماینینگ با امکان شخصی سازی معرفی می کنند.

مزایا

  • همزمان چندین ارز رمزنگاری شده را استخراج می کند
  • بر روی مک، ویندوز و لینوکس اجرا می شود
  • با ASIC و FPGA سازگار است

معایب

  • برای کاربران حرفه ای بهتر است

BFGMiner در سال 2012 توسط توسعه دهنده نرم افزار، لوک دشجیر، منتشر شد. BFGMiner خیلی زود به یکی از نرم افزارهای ماینینگ محبوب در جهان تبدیل شد و پس از CGmINER در مقام دوم جای گرفت.

 این سیستم عامل به کاربران خود اجازه می دهد تا بر دمای سخت افزارها نظارت کامل داشته باشند، مشکلات را به راحتی شناسایی و حل کنند و تجهیزات ماینینگ را از راه دور مدیریت کنند. بدین ترتیب، BFGMiner به عنوان یکی از سیستم عامل های ماینینگ با قابلیت شخصی سازی، شهرتی جهانی پیدا کرده است.

از آنجایی که BFGMiner در ابتدا به منظور افزودن پشتیبانی FPGA به فرایند ماینینگ با کمک GPU ها طراحی شده بود، این نرم افزار تنها با ASIC ها و fpga ها سازگار است. BFGMiner نیز با کمک زبان C نوشته شده است و بر روی سیستم عامل های لینوکس، مک و ویندوز قابل اجرا می باشد. شما همچنین می توانید این سیستم عامل را بر روی Raspberry Pi نیز دانلود کنید.

یکی از محبوب ترین ویژگی های BFGMiner پشتیبانی این سیستم عامل از استخراج همزمان چندین رمز ارز مختلف است. با درآمیختن همزمان الگوریتم های ماینینگ، مانند Scrypt و SHA256d، این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا ارزهای جدید را استخراج کنند، پوشش دهند و یا توزیع ریسک معاملاتی خود را با کمک رمز ارزهای مختلف تغییر دهند.

unMineable چیست؟ استخراج رمزارز با سیستم گیمینگ!
بخوانید!

BFGMiner مانند CGMINER از یک رابط کاربری خط فرمان برای تنظیم و کنترل فرایند ماینینگ استفاده می کند و در این راه از کلید های میانبر خاصی کمک می گیرد. اگرچه استفاده از این سیستم عامل بیشتر برای کاربران حرفه ای مناسب و ایده آل است، اما نبود GUI می تواند استفاده از این سیستم عامل را برای کاربران تازه کار نیز امکان پذیر کند. دانلود و نصب BFGMiner رایگان است.

معرفی MultiMiner

 

بهترین سیستم عامل برای ماینینگ

MultiMiner با استفاده از موتور ماینینگ BFGMiner ایجاد شده است و شامل یک GUI تمیز، امکان تشخیص خودکار سخت افزارها و ویژگی های ماینینگ جذاب است. این سیستم عامل با پلتفرم های مختلفی سازگار است و به عنوان بهترین سیستم عامل برای ماینینگ با قابلیت استفاده آسان و راحت در جهان شناخته می شود.

مزایا

  • رابط کاربر گرافیکی
  • دارای ویژگی های ماینینگ خودکار
  • برای استفاده در با کامپیوترهای Windows بهینه شده است

معایب

  • امکان شخصی سازی امکانات این پلتفرم برای کاربران حرفه ای تر وجود ندارد
  • برای کار در کامپیوترهای لینوکس و مک به یک نرم افزار اضافی نیاز خواهید داشت.

MultiMiner در سال 2013 و توسط توسعه دهنده BFGMiner، ناتی وولز ارائه شد. اگرچه این سیستم عامل بر پایه موتور ماینینگ BFGMiner ساخته شده است، اما امکاناتی برای استفاده آسان از GUI و همچنین انجام سریع ماینینگ را داراست و همین پارامترها آن را به عنوان بهترین سیستم عامل برای ماینینگ با قابلیت استفاده سریع و آسان تبدیل کرده است.

در حالی که کاربران برای استفاده از اکثر سیستم عامل های ماینینگ به مهارت های کد نویسی احتیاج دارند، افراد مبتدی با مهارت های فنی بسیار اندک می توانند فرایند ماینینگ را با کمک MultiMiner آغاز کنند. این نرم افزار در تمام مراحل نصب و راه اندازی کاربران را هدایت می کند و می تواند به صورت خودکار جزئیات سخت افزاری ماینینگ، از جمله میانگین قدرت تولید و Pool های مرتبط را بسنجد.

MultiMiner حتی یک گام فراتر رفته و شیوه اتصال به Pool را به شکل کامل برای کاربر توضیح می دهد. این فرایند شامل نحوه وارد کردن اطلاعات مربوط به pool نیز می شود. این سیستم عامل همچنین دسترسی از راه دور به تجهیزات ماینینگ را برای کاربران فراهم کرده است و به آنها اجازه می دهد که استراتژی های ماینینگ خود را طراحی کنند.

 با کمک MultiMiner کاربران می توانند به صورت خودکار استراتژی های ماینینگ خود را بر اساس سودآور ترین ارزهای رمزنگاری شده و یا استخراج با درجه سختی کم طراحی کنند. این سیستم عامل می تواند سود برآورد شده را تخمین بزند.

MultiMiner برای دستگاه های ویندوز طراحی شده است و کاربرانی که مایل هستند این سیستم عامل را بر روی دستگاه های مک یا لینوکس اجرا کنند، باید نرم افزارهای اضافی را دانلود کنند.

مطالعه کنید: سایت ماینینگ دوج کوین

خوشبختانه دستورالعمل های ساده ای برای انجام این کار وجود دارد. این نرم افزار همچنین امکان تغییر تجهیزات ماینینگ را به سادگی فراهم کرده است و شما می توانید با کمک سخت افزارهای GPU، asic و FPGA به ماینینگ بپردازید. اگرچه استفاده از MultiMiner برای کاربران تازه کار آسان است اما کاربران حرفه ای نیز می توانند با استفاده از امکانات پیشرفته MultiMiner از این سیستم عامل استفاده کنند.

 این امکانات پیشرفته شامل تنظیمات API و موتورهای ماینینگ است. دانلود و نصب MultiMiner رایگان می باشد.

معرفی Awesome Miner

Awesome Miner یک سیستم عامل ماینینگ بسیار قدرتمند است که به کاربران اجازه می دهد تجهیزات مختلف ماینینگ و Pool های ماینر ها را به طور همزمان و از یک داشبور واحد مدیریت کنند. در نتیجه، Awesome Miner به عنوان بهترین سیستم عامل برای ماینینگ با قابلیت مدیریت متمرکز نرم افزارهای استخراج معرفی می شود.

مزایا

  • پشتیبانی از بیش از 50 موتور ماینینگ
  • امکان شخصی سازی تجهیزات و دستورات ماینینگ
  • امکان اجرا در تمامی کامپیوترها، تبلت ها و گوشی های همراه

معایب

  • فاقد نرم افزار مخصوص مک
  • برای کاربران مبتدی مناسب نیست

Awesome Miner توسط IntelliBreeze که یک شرکت نرم افزاری سوئدی است، در سال 2014 میلادی ارائه شد. Awesome Miner در ابتدا به عنوان یک برنامه مدیریت استخراج ارزهای رمزنگاری شده در سیستم عامل ویندوز ارائه شد. این سیستم عامل از استخراج بیت کوین در ابعاد بزرگ با کمک یک داشبورد واحد پشتیبانی می کند.

 کاربران می توانند با کمک امکانات Awesome Miner چندین موتور و Pool ماینینگ را به طور همزمان مدیریت کنند. به همین دلیل است که Awesome Miner به عنوان یکی از بهترین سیستم عامل های ماینینگ با امکان مدیریت متمرکز فرایند ماینینگ، معرفی می شود.

بهترین سیستم عامل برای mining

Awesome Miner دارای تعداد زیادی ویژگی قدرتمند است که به کاربران کمک می کند تا سود خود را به حداکثر رسانده و زمان هدر رفته و غیر قابل استفاده تجهیزات را به حداقل برسانند. این سیستم عامل قابلیت پشتیبانی همزمان از چندین نوع سخت افزار ماینینگ متفاوت (از جمله ASIC و FPGA) را داراست.

Awesome Miner از بیش از پنجاه موتور ماینینگ مختلف (از جمله cgminer، bfgminer، xmrig و srbminer) پشتیبانی می کند. این مجموعه همچنین با الگوریتم های ماینینگ متفاوتی، از جمله Zcash، Ethereum، X11، Scrypt و SHA-256 سازگار است.

Awesome Miner امکان افزودن، تغییر و مدیریت چندین Pool ماینینگ را تنها با یک کلیک برای کاربران فراهم می کند. این ویژگی به فرایند ماینینگ سرعت می بخشد. تمامی این امکانات توسط داشبورد کامل Awesome Miner مدیریت می شوند.

 از طریق این داشبورد شما همچنین می توانید به اطلاعاتی از جمله سرعت فن، دمای تجهیزات و غیره نیز دسترسی داشته باشید. این نرم افزار دارای یک موتور ماینینگ داخلی است به زبان C نوشته شده است و کاربران می توانند با ایجاد تغییرات از این موتور برای ایجاد محرک ها و یا شخصی سازی فرایند ماینینگ استفاده کنند.

 اگرچه Awesome Miner برای ویندوز و لینوکس طراحی شده است، اما نسخه وب این نرم افزار از طریق هر کامپیوتر یا مرورگری قابل دسترس است. Awesome Miner به صورت رایگان قابل دانلود است.

مقایسه سیستم عامل های ماینینگ

سیستم عامل ماینینگ دسته بندی بهترین ویژگی ها
CGMiner بهترین انتخاب از جنبه های مختلف نرم افزار متن باز قابل استفاده در پلتفرم های مختلف/ سازگار با سخت افزارهای ماینینگ
BFGMiner بهترین انتخاب از نظر امکان شخصی سازی پشتیبانی از زمان بندی دینامیک و استخراج همزمان چندین رمز ارز
MultiMiner بهترین انتخاب از نظر سهولت GUI، امکان تشخیص خودکار سخت افزار ها و دارای ویژگی های ماینینگ قابل توجه
Awesome Miner بهترین از نظر مدیریت متمرکز منابع مدیریت تجهیزات و Pool های ماینینگ مختلف با کمک یک داشبور واحد

سوالات متداول

نرم افزار ماینینگ بیت کوین چیست؟

به طور کلی نرم افزار ماینینگ بیت کوین عامل اصلی به وجود آمدن بیت کوین است. با کمک این نرم افزار و با ردیابی و ایمن سازی معاملاتی تحت عنوان بلاک چین، کاربران می توانند به صورت بیت کوین کسب درآمد کنند. نرم افزارهای استخراج بیت کوین را می توان تنها از طریق سخت افزارهای تخصصی اجرا کرد. این سخت افزارها باید به قدری قوی باشند که بتوانند محاسبات بسیار پیچیده مورد نیاز برای ایجاد یک بلوک ایمن را انجام دهند.

نرم افزارهای ماینینگ به سخت افزارهای مد نظر مرتبط هستند و می توانند یا به صورت مستقیم اقدام به استخراج بیت کوین کنند و یا به یک Pool ماینینگ متصل شوند. Pool ماینینگ جایی که است مجموعه ای از کاربران قدرت سخت افزاری خود را به اشتراک می گذارند. بدیهی است که در این شرایط، کاربران در بیت کوین های استخراج شده و سود به وجود آمده، مشترک هستند.

استخراج یک بیت کوین چقدر طول می کشد؟

به طور کلی، استخراج یک بیت کوین حدود 10 دقیقه طول می کشد. البته باید توجه داشته باشید که معمولا این تخمین زمانی برای تنظیم ایده آل سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری است. این شرایط ایده آل چندان رایج نیست و تنها عده محدودی از کاربران می توانند از عهده آن برآیند. تخمین منطقی تر برای اکثر کاربرانی که تنظیمات پیشرفته دارند، 30 روز می باشد.

سیستم عامل برای ماینینگ

آیا می توان بیت کوین را به صورت رایگان استخراج کرد؟

اگرچه نرم افزار استخراج بیت کوین رایگان است، اما فرایند ماینینگ هزینه های هنگفتی را هم در زمینه سخت افزاری و هم در زمینه انرژی مورد نیاز در بر دارد. سخت افزار های تخصصی استخراج می توانند چیزی در حدود چند صد دلار تا 10000 دلار هزینه داشته باشند.

تجهیزات مخصوص ماینینگ برق بسیار زیادی را مصرف می کنند. از سویی دیگر، قیمت برق بسته به نوع منطقه ای که مزرعه بیت کوین در آن واقع است می تواند متغیر باشد. به طور متوسط تولید یک بیت کوین در یک ماه می تواند 73 هزار دلار هزینه در بر داشته باشد.

یکی از روش های کاهش این هزینه، به اشتراک گذاری pool های ماینینگ است که می تواند قدرت محاسباتی (و در نتیجه انرژی مورد نیاز) سخت افزار را کاهش دهد و آن را میان چندین ماینر توزیع کند. عیب بزرگ این روش استخراج این است که هر کدام از ماینرها تنها درصد محدودی از بیت کوین استخراج شده را دریافت خواهند کرد.

چگونه بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین را انتخاب کنیم؟

پیش از نگارش این مقاله، ما بیش از دوازده سیستم عامل ماینینگ بیت کوین معروف را بررسی کردیم. قدیمی ترین و پرکاربردترین نرم افزار استخراج که استفاده از آن برای کاربران بسیار آسان است و ویژگی های متعددی را  برای استخراج آسان ارزها دارا می باشد، در صدر جدول ما قرار دارد.

در مرحله بعد، ما باید بین ماینر های حرفه ای و افراد تازه کار تفاوت قائل می شدیم. در نتیجه برای معرفی بهترین و مناسب ترین نرم افزار استخراج بیت کوین، به نوع رابط کاربری، توانایی سیستم عامل در خودکارسازی یا شخصی سازی ویژگی های استخراج توجه نشان دادیم.

در نهایت نیز، به دنبال نرم افزارهایی بودیم که بتوانند با پلتفرم های مختلف و گستره وسیعی از تجهیزات ماینینگ سازگار باشند و همچنین بیشترین انعطاف پذیری را در عملیات استخراج به کاربران هدیه کنند.

مطالعه کنید: کلود ماینینگ

بهترین سیستم عامل برای ماینینگ: نتیجه‌گیری

اگرچه هر ساله نرم افزارهای جدیدی برای استخراج بیت کوین به بازار عرضه می شوند، اما تنها تعداد انگشت شماری از این سیستم عامل ها می توانند به واسطه شهرت خوب، ویژگی های کلیدی و سهولت در استفاده نظر کاربران را به خود جلب کنند.

در صدر لیست های موجود در جهان، سیستم عامل ماینینگ CGMiner قرار دارد که ما نیز آن را به عنوان بهترین انتخاب معرفی کرده ایم. پلتفرم این سیستم عامل متن باز است و شما می توانید از آن در هر رایانه و دستگاهی استفاده کنید.

کاربران حرفه ای به احتمال زیاد از BFGMiner استقبال خواهند کرد. این سیستم عامل نیز از نظر امکان شخصی سازی فرایند ماینینگ انتخاب اول ما است. با وجود چنین قابلیتی، کاربران می توانند خیلی سریع مشکلات فرایند ماینینگ را شناسایی کرده و آن ها را رفع کنند.

BFGMiner همچنین امکان استخراج چند نرم افزار به صورت همزمان را ارائه می دهد. ماینرهای تازه کار بدون شک از رابط کاربری گرافیکی MultiMiner و امکان تشخیص اتوماتیک ظرفیت های سخت افزاری این سیستم عامل استقبال خواهند کرد. ویژگی ها و امکانات ماینینگ موجود در این سیستم عامل، آن را به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها از نظر سهولت در استفاده تبدیل کرده است.

در نهایت نیز، ما MultiMiner را به عنوان یکی از شناخته شده ترین و بهترین سیستم عامل ها برای ماینینگ معرفی کردیم که امکان مدیریت متمرکز زیر ساخت ها را برای کاربران فراهم می کند. این سیستم عامل با الگوریتم های ماینینگ به خوبی سازگار است و امکان مدیریت و ایجاد تغییرات در چندین دستگاه و Pool ماینینگ را به طور همزمان در داشبورد جامع مدیریت خود، عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =