درآمد ارزی

معرفی ۱۴ سایت ایرانی و خارجی برای طراح فریلنسر گرافیک

طراح فریلنسر

امروزه کسب درآمد دلاری برای افرادی که مهارت های مناسبی دارند دیگر یک رویا نیست. یکی از حوزه هایی که امروزه در این دسته قرار می گیرد حوزه طراحی گرافیک است. افرادی که در این حوزه فعالیت می ‌کنند علاقه بسیاری به دورکاری دارند. سایت های فریلنسری برای کمک به طراحان گرافیست و کارفرمایان طراحی شده اند.

طراحان با استفاده از این سایت ها به آسانی می توانند پروژه انتخاب کرده و کار انجام دهند. همچنین کارفرمایان با استفاده از این سایت ها می توانند به راحتی طراح مورد نظرشان را پیدا کنند. در این مقاله به معرفی چند تا از بهترین سایت های فریلنسری می پردازیم و به صورت کامل در مورد هر کدام صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

به صورت کلی باید بیان نمود که یک طراح فریلنسر گرافیکی می تواند با تلاش و پشتکار در این حوزه به درآمد مناسبی دست یابد.

فهرست محتوا پنهان

فریلنسر کیست؟

طراح فریلنسر

فریلنسر کیست؟

فریلنسر شخصی است که به جای یک شرکت مشخص با شرکت (یا اشخاص) متفاوتی فعالیت نموده و پروژه های آنان را انجام می دهد. فریلنسر به هیچ شرکتی وابسته نیست و تنها در زمان مقرر و با تعیین دستمزد، اقدام به فعالیت و انجام پروژه ها می کند.

فریلنسر هیچ زمان کاری مشخصی ندارد و می تواند در هر ساعت از شبانه روز و با توجه به برنامه خود اقدام به فعالیت و خود اشتغالی کند. اگر مایلید که بدانید فریلنسرها چه کسانی هستند و چگونه می توان با آنها فعالیت نمود، توصیه می شود که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

معرفی سایت های فریلنسر گرافیک ایرانی، مناسب مبتدیان

۱- سایت فریلنسر کارلنسر

طراح فریلنسر

سایت کارلنسر، یکی از معتبرترین سایت های فریلنسری محسوب می شود که در حال حاضر بیش از 100 هزار کاربر دارد. در این وب سایت شما می توانید انواع پروژه ها چون گرافیک، تولید محتوا، سئو، برنامه نویسی، ادیت عکس و فیلم، ترجمه، دیجیتال مارکتینگ و … را ثبت نمایید. در واقع برای برون سپاری پروژه خود می توانید به این سایت مراجعه کنید. اغلب کاربران این سایت، به یکی از روش های زیر با آن فعالیت می کنند:

  • ثبت پروژه به صورت رایگان که توسط کارفرما انجام می شود.
  • ایجاد و فروش خدمات که توسط فریلنسرها صورت می گیرد.

هم اکنون در سایت کارلنسر، فریلنسرهای زیادی در حوزه گرافیک، UI، طراحی لوگو، طراحی بنر، چهره، جلد کتاب، کارت ویزیت و … فعالیت می کنند. از همین رو می توانید پروژه خود را در این سایت ثبت نموده و مطمئن باشید که افراد حرفه ای آن را پذیرش می کنند. در حال حاضر فریلنسرهای زیادی در حوزه گرافیک در کارلنسر کار می نمایند که درآمد کافی و تضمینی دارند.

عموم کارفرمایان در زمان عقد قرارداد پروفایل فریلنسرها، امتیازات و نمونه کارهای آنان را بررسی می نمایند. لازم به ذکر است که این سایت از سیستم پرداخت امن پشتیبانی می کند و به همین خاطر فریلنسرها و کارفرمایان با خیال راحت در آن فعالیت می نماید زیرا هر دو از انجام کار و اخذ دستمزد مطمئن خواهند بود.

۲- سایت فریلنسری انجام میدم

طراح فریلنسر

انجام میدم یکی از سایت‌های فریلنسری خوب و مطمئنی می باشد که در ایران کار می کند. در سایت فوق گزینه ای تحت عنوان” کاره” وجود دارد که فریلنسرها می توانند به کمک آن پروژه های خود را ثبت نمایند. در این بخش امکان نرخ گذاری روی کارها نیز وجود دارد. در سایت مذکور کارفرما می تواند بین فریلنسرهای طراح، جستجو نموده و پس از پیدا نمودن شخص مناسب، پروژه خود را برای او ارسال نماید.

لازم به ذکر است که در سایت “انجام میدم” شما می توانید به صورت رایگان پروژه های خود را ثبت نمایید اما 20 درصد از هزینه هر پروژه توسط فریلنسر به سایت پرداخت می شود. پروژه های مختلفی چون برنامه نویسی، تبلیغات، گرافیک، برنامه نویسی و … در این سایت با قیمت خوب درج شده اند که افراد زیادی را به سمت خود جلب می نمایند.

۳- سایت فریلنسری پارسکدرز

پارسکدرز را می توان یکی از اولین سایت های فریلنسری دانست که تعداد طراح گرافیک در آن زیاد است. در این وب سایت پروژه های مختلف چون تایپ، طراحی وب، گرافیک، سئو، برنامه نویسی و … ثبت می شوند. لازم به ذکر است که پارسکدرز دارای 11 سال سابقه درخشان در حوزه فریلنسری است و هم اکنون بیش از 100 هزار کاربر و متخصص در آن فعالیت می کنند.

در پارسکدرز از سیستم مالی گروگذاری  استفاده می شود و همین موضوع نیز امنیت وجه کارفرما را تضمین می نماید. در واقع فریلنسر پس از اتمام کار باید منتظر نتیجه تایید کارفرما باشد. در صورت تایید او وجه دستمزد پرداخت می شود. در پارسکدرز قابلیت مناقصه آنلاین نیز وجود دارد که در طی این پروسه، کارفرما می تواند پروژه خود را به متخصص ترین افراد با هزینه خوب  بسپارد.

۴- سایت فریلنسری پونیشا

طراح فریلنسر

بی شک پونیشا یکی از بزرگترین سایت های کسب درآمد است که افراد زیادی در آن به صورت دورکاری فعالیت می کنند. هم اکنون پونیشا بیش از 270 هزار فریلنسر دارد که پس از مکاتبه با کارفرما و مشخص نمودن هزینه و زمان ارائه پروژه، اقدام به اخذ آن می کنند. در پونیشا شما می توانید پروژه های فریلنسری بسیاری در حوزه های حسابداری، برنامه نویسی، طراحی، گرافیک، مشاوره و … را مشاهده نمایید که به دنبال فریلنسرهای دورکار هستند.

لازم به ذکر است که در پونیشا قادر خواهید بود به صورت رایگان عضو شده و 5 پروژه اول را بدون پرداخت کارمزد به سایت مذکور انجام دهید. اگر مایلید تا در خصوص نقشه راه کار در سایت فریلنسر بیشتر بدانید، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

معرفی سایت‌های فریلنسری خارجی، مناسب طراحان فریلنسر حرفه‌ای

برای کسب درآمد دلاری می‌توانید از طریق سایت‌های فریلنسری زیر آغاز به فعالیت کنید؛ افتتاح اکانت تمام سایت‌های زیر توسط مجموعه جک‌بلک انجام می‌گیرد.

۱- Upwork و جهانی شدن طراح فریلنسر

طراح فریلنسر

شما در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید می‌توانید کار کنید. نیازی نیست حتما ساعت 8 صبح در یک مکان مشخص شده باشید و کار کنید. این ویژگی یکی از مشخص ترین ویژگی افرادی است که مایل هستند به صورت فریلنسری کار کنند. سایت آپورک اولین سایت فریلنسری است که طراحان گرافیست می توانند با استفاده از ان کسب درآمد دلاری را تجربه کنند.

یکی از کار هایی که طراحان می توانند برای پیدا کردن پروژه های مناسب انجام دهند. استفاده از سایت های ایرانی و سایت های فریلنسری خارجی  می باشد. این سایت یکی از بهترین سایت های فریلنسری است و کارفرمایان از سراسر جهان پروژه های خود را به این سایت می سپارند.

ثبت نام در سایت upwork

مقالات مرتبط: نحوه کار با سایت upwork

۲- سایت Freelancer، مشهور در جهان

طراح فریلنسر

همیشه رفتن به سراغ سرچشمه ی یک موضوع بهترین کار است. سایت Freelancer سرچشمه ای  برای تمامی طراحان گرافیست است. این سایت خارجی علاوه بر درآمد دلاری گرافیست ها و طراح فریلنسر ویژگی دیگری نیز دارد. در این سایت طراحان می توانند با یکدیگر رقابت کنند. همچنین میزان مهارت و تخصصی که دارند را اثبات کنند. این سایت خارجی بیش از 21 میلیون کاربر دارد و بسیار محبوب می باشد.

پروژه هایی که در این سایت ارائه می شوند به صورت مناقصه ای می باشند. حدود 10 درصد از هزینه های هر پروژه متعلق به این سایت می باشد. همچنین دارای امکان چت کارفرما با فریلنسر نیز وجود دارد. کارفرما می تواند نظراتی که برای  سایر پروژه ها نوشته شده است را ببیند و بررسی کند. برای ثبت نام در این سایت هیچ گونه هزینه ای دریافت نمی شود.

۳- سایت designhill: سفر به هند!

سایت Designhill یک سایت فریلنسری هندی است که در سال 2014 فعالیت خود را آغاز نموده است. یکی از معایب و یا مزایایی که این سایت خارجی نسبت به سایت های دیگر دارد هزینه ی پایین پروژه ها می باشد. کم بودن هزینه ی پروژه ها باعث شده که طراحان کمتری به این سایت مراجعه نمایند. به همین دلیل رقابت بالایی میان طراحان برای به دست آوردن پروژه های خوب و تعداد بسیار وجود ندارد. این سایت گزینه ای خوب برای طراحان مبتدی است تا مهارت کسب کنند.

۴- سایت 99Design

طراح فریلنسر

کارفرماها در حوزه ی طراح فریلنسر و گرافیک و …  با استفاده از برون سپاری دردسر های خود را کم تر کرده اند.کارفرما ها با استفاده از برون سپاری دیگر نیاز ندارند برای یک فرد متخصص در زمان استخدام مکان و امکانات تهیه نمایند. سایت 99Design یکی از معتبرترین سایت‌های جهان در حوزه گرافیک است. پروژه هایی که در این سایت ارائه می شود برای طراحان بسیار حرفه ای است و معمولا برای افراد مبتدی مناسب نمی باشد.

۵- سایت Toptal

طراح فریلنسر

سایت Toptal به معنای استعداد شکل گرفته می باشد. این سایت از نظر برخی افراد  بزرگ ترین و معروف ترین طراحان و کارفرما ها را دارد. این سایت در زمینه های طراحی نرم افزار و برنامه نویسی و مدیریت مالی و طراحی گرافیک و مدیریت محصول و مدیریت پروژه فعالیت دارد. این سایت قابلیت دعوت افراد برای کار را دارد و طراحان می توانند ویزای کاری دریافت کنند.

۶- سایت Behance

طراح فریلنسر

سایت Behance یک پلتفرم است که متعلق به شرکت Adobe می باشد. این سایت برای طراحان و گرافیست ها طراحی شده است تا بتوانند نمونه کار های خود را در این پلتفرم به نمایش بگذارند. برخی از دانشگاه های آمریکا به این پلتفرم متصل می باشند. دانشجویان این دانشگاه ها ملزم می باشند در  این پلتفرم نمونه کار های خود را قرار دهند.

۷- برای طراحان: GraphicRiver

سایت GraphicRiver یکی از مشهور ترین و محبوب ترین سایت های طراح فریلنسر می باشد. طراحان گرافیک می توانند در این سایت بر روی طرح هایشان قیمت گذاشته و آن ها را بفروشند. بعد از خرید کاربر طرح از سایت حذف می شود. این سایت برای افرادی که ایده می خواهند بسیار عالی است.

۸- سایت DesignCrowd

 اگر به دنبال بهترین سایت فریلنسری گرافیک دنیا می باشید، سایت DesignCrowd می تواند گزینه مناسبی باشد. سایت فوق فعالیت خود را از سال 2008 در سیدنی استرالیا آغاز کرده و زمینه ساز ارتباط خوب بین گرافیست ها و کارفرماها شده است. در این وب سایت نیز همانند 99designs  و Designhill پروژه‌ها به صورت رقابتی درج می شوند و پس از برنده شدن می توان جایزه آنها را نیز دریافت نمود.

لازم به ذکر است که DesignCrowd در سال 2011  وب سایت Brandstack را خریداری کرد که در زمینه پروژه های فریلنسر لوگو فعالیت می نمود. از آن پس، اسم سایت به BrandCrowd تغییر یافت.

۹- سایت Creative Market

در سایت Creative Market شما می توانید محصولات گرافیکی زیادی را مشاهده نمایید که به فروش می رسند. این سایت از سال 2012 فعالیت خود را در سانفرانسیسکوی آمریکا آغاز نمود و در حال حاضر بیش از 1 میلیون عضو دارد.

فعالیت این وب سایت بر اساس درآمد پسیو (Passive income) صورت می گیرد. درآمد پسیو به این شکل است که شما می توانید محصول خود را در آن قرار داده و در انتهای هر ماه به ازای فروش هایی که صورت گرفت، با سایت مذکور تسویه نمایید.

۱۰- سایت DesignCuts

سایت DesignCuts نیز در زمینه فروش محصولات گرافیکی فعالیت می کند. درآمد سایت مذکور نیز مانند Creative Market یه صورت پسیو می‌باشد. لازم به ذکر است هر فروشی که انجام می شود، 20 درصد به عنوان کارمزد به سایت تعلق می گیرد.

مهارت‌های طراح فریلنسر شامل چه مواردی است؟

شما به عنوان یک طراح فریلنسر باید برخی از مهارت‌ها را خوب بلد باشید. در این مقاله به تعدادی از مهارت‌های متداول اشاره کرده ایم. شاید به این مهارت‌های طراحی تسلط کامل داشته باشید، اما حتما لازم است مهارت‌های دیگری را در آینده بیاموزید. لازم به ذکر است که هرچه در طراحی مهارت‌های بیشتری بلد باشید تعداد پروژه‌هایتان روز به روز بیشتر می‌شود و میزان درآمدتان نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

مهارت‌هایی که لازم است طراح فریلنسر بلد باشد عبارتند از: نرم افزارهای گرافیکی، زبان نشانه‌گذاری اچ تی ام ال، طراحی واسط کاربری و تجربه کاربری، داشتن تخصص در زمینه علم رنگ و آشنایی با اصول چاپ.

آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی:

از متداول‌ترین نرم افزارهای طراحی گرافیکی، می‌توان نرم افزارهای خانواده ادوبی را نام برد که نرم افزار فتوشاپ، ایلوستریتور و نرم افزار صفحه آرایی ایندیزاین از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نرم افزارهای این خانواده به شمار می‌آیند. برای انجام پروژه‌های طراحی لازم است که حتما به این نرم افزارها مسلط باشید.

اگر فقط همین سه نرم افزار را به خوبی بلد باشید می‌توانید پروژه‌های زیادی انجام دهید و درآمد قابل قبولی داشته باشید. پروژه‌های طراحی تراکت، بنر، بیلبورد، پوستر، کاتالوگ، بروشور و صفحه‌آرایی کتاب و مجلات از این دسته مهارت‌ها محسوب می‌‌شوند.

طراح فریلنسر گرافیک

آشنایی با زبان نشانه‌گذاری (html):

 امروزه طراحی قالب سایت‌ها (پوسته ظاهری وبسایت‌ها) بسیار متداول می‌باشد. یک طراح معمولا وظیفه دارد قالب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را طراحی نماید. سپس برنامه نویس با استفاده از زبان نشانه‌گذاری html و کدگذاری، سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را به آسانی پیاده سازی می‌کند. بهتر است بدانید که آشنایی با زبان نشانه‌گذاری html برای طراح سایت‌ یک مزیت عالی به حساب می‌آید.

اگر به عنوان یک طراح فریلنسر، زبان نشانه‌گذاری اچ تی ام ال را به خوبی بلد باشید می‌توانید پروژه‌های تبدیل  psd  بهhtml   را به راحتی و به سرعت انجام دهید و از این طریق درآمد بیشتری کسب کنید.

طراحی واسط کاربری و تجربه کاربری:

برگ‌های برنده طراح عبارتند از: طراحی تجربه کاربری سایت و طراحی واسط کاربری سایت. طراحی تجربه کاربری سایت که به آن ux می‌گویند و طراحی واسط کاربری سایت که ui نامیده می‌شود. به بیان دیگر تجربه کاربری، تجربه کاربر از بودن در سایت و واسط کاربری همه چیزی است که کاربر در سایت مشاهده می‌کند.

پس طراحی خوب و حرفه ای برای سایت بسیار حائز اهمیت خواهد بود. اگر در زمینه طراحی ui وux اطلاعات کافی و به روز داشته باشید می‌توانید پروژه‌های زیادی را در زمینه فریلنسری قبول کنید و میزان درآمد خود را به آسانی به دو یا چند برابر افزایش دهید.

داشتن تخصص در زمینه علم رنگ:

نکته قابل توجه این است‌ که آشنایی با تئوری رنگ‌ها و تسلط بر پالت‌های رنگی مهم‌ترین تخصص طراح فریلنسر می‌باشد. انتقال حس خوب به مخاطب از مهم‌ترین نکات طرح است. تنوع در طرح‌ها و طراحی‌ها باعث ایجاد تفاوت چشمگیر در نوع و نحوه انتخاب رنگ‌ها می‌شود. بنابراین از طراح حرفه ای انتظار می‌رود که اصول انتخاب رنگ را به خوبی بداند و آن اصول را در طرح‌هایش کاملا رعایت کند. در این صورت طراح با تجربه می‌تواند پروژه‌های بسیاری را در زمینه‌های مختلف انجام دهد.

آشنایی با اصول چاپ:

جالب است بدانید که لازم نیست طراح فریلنسر بر اصول چاپ کاملا مسلط باشد اما باید با اصول اولیه چاپ و نکات مربوط به طرح‌های چاپی بنر، بروشور، کاتالوگ، طرح روی لباس و غیره آشنایی پیدا کند. با این حال رعایت کردن اصول چاپ در طراحی، سبب جلب رضایت مشتری شده و این موضوع در نهایت به نفع طراح تمام می‌شود چون طراح در کنار مشتری حضور ندارد.

هرچه طراح در طراحی قلم نوری، علم کامپیوتر، نحوه نمایش اطلاعات، طراحی کاراکترها و جلوه های بصری مهارت و تجربه بیشتری داشته باشد مسلما درآمد بیشتری خواهد داشت.

برای طراح گرافیک فریلنسر چه موقعیت‌های شغلی فراهم است؟

 خوب است بدانید که طراح فریلنسر می‌تواند در زمینه‌های مختلفی فعالیت نماید. او به عنوان طراح گرافیک، طراح مفاهیم انتزاعی، طراح لباس، طراح جواهر، طراح داخلی، طراح سایت و معلم دورکار هنر مشغول به کار می‌شود. اگر در زمینه طراحی مهارت و تجربه کافی داشته باشید بالطبع درآمدتان بیشتر خواهد بود.

 البته اگر طراح فریلنسر باشید این امکان برایتان فراهم است که همزمان و بدون هیچ مشکلی با چند مجموعه خوب کار کنید. بدین ترتیب هم مهارت و تجربه‌ کاری به دست می‌آورید و هم درآمد بیشتری خواهید داشت. جلوه بصری مهم‌ترین بخش یک موضوع به شمار می‌رود و کارفرماها معمولا به دنبال طراحی جلوه بصری زیبا، چشم نواز، حرفه ای و مناسب برای برند، مجموعه یا شرکت خود هستند.

طراح فریلنسر

طراح فریلنسر باید از چه طریقی شروع به کسب درآمد کند؟

 اگر می‌خواهید از راه فریلنسری کار کنید باید به یکی از مهارت‌های ذکر شده در بالا حتما تسلط داشته باشید و برای کسب درآمد بیشتر مهارت‌های دیگر را هم به سرعت یاد بگیرید. به هر حال درامد فریلنسر طراح سایت در مقایسه با سایر زمینه‌های فریلنسری بیشتر است. به خاطر داشته باشید که اکثر طراح‌های فریلنسر از کار و میزان درآمد خود راضی هستند.

لازم به ذکر است که اگر فریلنسر طراحی سایت، خوش‌قول و حرفه ای باشد تعداد مشتریانش بیشتر خواهد شد. روزانه‌ پروژه‌های فریلنسری زیادی در سایت‌های مختلف انجام می‌شود. جهت آشنایی بیشتر با سایت‌های فریلنسری مقالات مربوطه را مطالعه کنید. در صورت ثبت نام در این سایت‌ها می‌توانید پروژه‌های طراحی را در اسرع وقت بررسی نموده و از این طریق درآمد زیادی به دست آورید.

 بهتر است سعی کنید علاوه بر مهارت‌های فریلنسری در طراحی، مهارت‌های بازاریابی و مشتری مداری را خوب و به سرعت یاد بگیرید تا بتوانید پروژه‌های بیشتری را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. با مراجعه به سایت های فریلنسری می‌توانید انواع پروژه‌های طراحی و پروژه‌های فتوشاپ را ببینید و با استفاده از مهارت‌ها و تجربه خود مشغول به کار شوید.

درآمد طراح فریلنسر گرافیک چگونه محاسبه می‌شود؟

(به عنوان یک کارفرما) هزینه طراحی گرافیکی به انتظار شما از طراح گرافیست، سابقه و مهارت او، قیمت پیشنهادی و کیفیت کار طراح بستگی دارد. از طرف دیگر حجم کار و میزان کوچک یا بزرگ بودن پروژه نیز در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود. یک پست ساده اینستاگرام قیمت کمتری در مقایسه با طراحی بنرهای تبلیغاتی، جلد کتب و بروشورها دارد. نحوه پرداخت و شیوه محاسبه میزان ساعت کاری بر اساس توافق شما با طراح تعیین خواهد شد.

عموما درآمد یک طراح فریلنسرِ ارشد از ساعتی ۲۸ پوند آغاز می‌شود.

کدام سایت برای طراح فریلنسر گرافیک مناسب می‌باشد؟

یکی از بهترین اتفاق هایی که می تواند برای هر فریلنسری رخ دهد کسب درآمد دلاری  می باشد. در این مقاله  چند سایت مشهور و محبوب خارجی را به طراحان فریلنسر معرفی کرده‌ایم.  طراحان با استفاده از این سایت‌ها می توانند درآمد دلاری داشته باشند. نمی توان به طور قطع گفت کدام یک از این سایت ها برای فریلنسر گرافیک مناسب است چرا که با توجه به شرایط فرد و تخصص و مهارتی که دارد انتخاب سایت متفاوت می باشد.

در صورتیکه شما تجربه کار با یکی از این سایت‌ها را دارید لطفا نظر خود را با سایرین از طریق بخش نظرات همین صفحه به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 2 =