حساب ارزی

پایونیر یا پی پال؟ ۷ جراحیِ مقایسه‌ای پی پال و پایونیر

پایونیر یا پی پال

در دنیای دیجیتال امروز، شکل انتقال پول و پرداخت ها بسیار تغییر کرده است. حالا شما می توانید با کمک پردازشگرهای مالی آنلاین، مانند پایونیر یا پی پال، در کسری از زمان و به شکلی امن، به بخش های مختلف دنیا پول منتقل کنید. شیوه انتقال پول و پرداخت ها، در میزان نقدینگی کسب و کارتان و پارامترهایی مانند مدت زمان تراکنش، هزینه های بانکی جانبی، دسترسی جهانی و سادگی در استفاده از خدمات مجموعه شما، بسیار تاثیر دارد.

پایونیر و پی پال دو مرجع ایده آل برای پاسخگویی به نیاز های مالی متنوعی هستند. زمانی که در خصوص مقایسه پایونیر و پی پال صحبت می کنیم، هر کدام از آنها، با توجه به نیازها و انتظارات مخاطبان، برتری هایی دارند. ما در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی و مقایسه پایونیر یا پی پال، به شما کمک کنیم بهترین مرجع و خدمات را با توجه به نیازهایتان انتخاب کنید.

فهرست محتوا نمایش

آیا پایونیر و پی پال مشابه یکدیگر هستند؟

پاسخ کوتاه: نه

پایونیر و پی پال، دو برنامه و پردازشگر مالی با ساختاری کاملا متفاوت هستند. پایونیر یک شرکت خدمات مالی است که بر آسان سازی انتقال پول و پرداخت های بین المللی تمرکز دارد. پی پال، عملکردی مشابه دارد اما خدماتی را برای حساب های تجاری نیز عرضه می کند. ما در جدول زیر، به مقایسه پایونیر و پی پال پرداخته‌ایم:

پایونیر پی پال
کارمزدهای دریافت بدون هزینه برای دریافت ها از سایر اکانت های پایونیر

1% برای دریافت از طریق ACH

3% برای دریافت از طریق کارت های اعتباری

2.7 تا 2.9% به علاوه یک کارمزد ثابت
کارمزد ارسال پول بدون هزینه برای ارسال به سایر اکانت های پایونیر

1% برای دریافت از طریق ACH

2% به سایر حساب های بانکی

3% برای ارسال از طریق کارت های اعتباری

2.7 تا 2.9% به علاوه کارمزد ثابت 30 سنت به ازای هر تراکنش
سرعت 1-2 روز 0-3 روز
اپلیکیشن موبایل دارد دارد
ارزهای پشتیبانی شده 150 26
پرداخت‌های بین المللی پشتیبانی از 150 ارز محلی و 200 کشور پشتیبانی از 26 ارز محلی و بیش از 200 کشور
مالیات قرارداد مالیاتی با IRS بدون مالیات
پرداخت در حجم بزرگ امکان پرداخت همزمان به 200 نفر امکان پرداخت همزمان به 10 هزار نفر
سرمایه تجاری پیش پرداخت نقدی تا سقف 750 هزار دلار از طریق آمازون و والمارت وام های تجاری پی پال که مبلغ آنها با توجه به شرایط کسب و کار و بازگشت سرمایه تعیین می شود.

حساب پایونیر چیست؟

حساب پایونیر چیست؟ پایونیر در سال 2005 میلادی تاسیس شد. در این پلتفرم، کاربران می توانند ضمن ایجاد حساب های مجازی و انجام تراکنش های مالی، تاریخچه کامل این تراکنش ها و هزینه های مرتبط با آنها را مشاهده کنند.

دفتر اصلی پایونیر در نیویورک قرار دارد و در حال حاضر از مشتریان خود در 200 کشور دنیا و به 150 ارز رایج، پشتیبانی می کند. پایونیر همچنین عضو سرویس پرداخت مستر کارت در سطح بین المللی می باشد.

شرکت‌هایی نظیر Airbnb، شرکت گوگل، آمازون، adobe، ایبی، Rakuten و وب سایت آپورک نام های آشنایی هستند که با پایونیر همکاری می کنند.

پایونیر چگونه کار می‌کند؟

پایونیر نیازهای اولیه را کاملا پوشش می دهد. این سرویس خدمات مالی، به شما این امکان را می دهد تا مبالغی را به کمک یک دبیت کارت مستقیما از حساب پایونیر خود برداشت کنید. همچنین با کمک این حساب، شما می توانید به صورت مستقیم مبالغی را در سطح داخلی و بین المللی (از جمله تراکنشات مربوط به لوکال بانک) ارسال یا دریافت کنید.

این پلتفرم به بسیاری از شرکت ها و فروشگاه هایی که امکان پرداخت آنلاین دارند متصل است. کسب و کارها می توانند با کمک پایونیر مستقیما برای دریافت پول، به مشتریان خود درخواست هایی را ارسال کنند. مشتریان نیز می توانند از طریق کارت های اعتباری یا حساب بانکی، پرداخت خود را انجام دهند. پایونیر از ارزهای رایج مانند دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس، دلار کانادا، دلار استرالیا، ین ژاپن و یوان چین پشتیبانی می کند.

پایونیر یا پی پال

امکانات برتر پایونیر برای کسب و کارها چیست؟

دریافت وجه:

مشتریان می توانند با استفاده از کردیت کارت، سپرده مستقیم ACH یا از طریق اکانت های پایونیر خود، پرداخت داشته باشند. شما همچنین می‌توانید مستقیما، قبض های پرداخت را برای مشتریان خود در سراسر دنیا صادر کرده و از آنها مبلغی را درخواست کنید. پایونیر روش های مختلف و کاملا امنی را برای پرداخت آنلاین فراهم می کند.

امکان دریافت وجه نقد از هر دستگاه خودپردازی در دنیا نیز وجود دارد. البته توجه داشته باشید که دریافت وجه از پایونیر کارمزد ثابتی دارد و شما به عنوان دارنده مستر کارت پایونیر، فارغ از اینکه از چه بانکی وجه را دریافت می کنید، کارمزد ثابتی را پرداخت خواهید کرد.

انتقال وجه:

شما می توانید از طریق پلتفرم پایونیر حقوق فریلنسرها، فروشنده‌ها، کارکنان، مبالغ مربوط به قرار دادها و موارد مشابه را از طریق سپرده مستقیم ACH، حواله بانکی لوکال یا کارت های اعتباری بپردازید. پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اروپا و انگلیس از طریق اکانت پایونیر کاملا رایگان است و این موضوع می تواند در تبدیل نرخ ارز و انتقال وجه صرفه جویی کند.

مدیریت سپرده‌ها:

شرکت ها می توانند به ارز محلی کشور خود در آمریکا، اروپا و انگلیس حساب افتتاح کنند. بدین ترتیب، مبلغ به راحتی از اکانت پایونیر به بانک های تجاری شما در هر لحظه منتقل می شوند.

شما می توانید تمامی این ارزها و دارایی ها را از طریق یک سرویس تبدیل ارز متمرکز، مدیریت کنید. شما همچنین می توانید میزان درآمد و گردش مالی فروشگاه های آنلاین خود در کشورهای مختلف را از طریق داشبورد مدیریت پایونیر به راحتی رصد کنید.

سرمایه در گردش:

شما می توانید با اکانت پایونیر خود تا سقف 750 هزار دلار از آمازون یا وال مارت خرید داشته باشید. این طرح پایونیر ” Capital Advance ” نام دارد و در سه سطح در دسترس است. سطوح از نظر مبلغ سرمایه در دسترس، مدت زمان بازپرداخت و سایر ویژگی ها با یکدیگر متفاوت هستند.

هزینه های رایج در پایونیر

پایونیر یا پی پال از طریق کارمزد هایشان کسب درآمد می کنند. رایج ترین هزینه های جانبی در پایونیر عبارتند از:

  • هزینه سالانه نگهداری از حساب: 29.95 دلار
  • کارمزد تبدیل ارز: 2% نرخ متوسط مبادله در بازار
  • هزینه های برداشت: بین 1.5 تا 3 دلار آمریکا
  • هزینه های مرتبط با فعال سازی و تعویض کارت
  • هزینه عدم فعالیت: 1 دلار در ماه

شایان ذکر است که هزینه های فوق الذکر ممکن است بر اساس عوامل مختلفی، از جمله نوع حساب، حجم تراکنش ها و سایر خدمات خاص، تغییر کند. این قیمت ها با آنچه که سایر رقبای پایونیر ارائه می دهند، قابل مقایسه هستند.

کارمزدهای پایونیر

از مقایسه پایونیر و پی پال می توان دریافت که نرخ کارمزد ها در پایونیر بسیار کمتر از پی پال هستند. رایج ترین هزینه هایی که باید در پایونیر پرداخت کنید عبارتند از:

کارمزدهای سالانه:

در صورت عدم فعالیت در پایونیر پس از 12 ماه، هزینه 29.95 دلار از شما دریافت می شود. در صورت فعالیت اکانت تان مشمول این هزینه نمی شوید.

دریافت وجه:

شما تنها با استفاده از گزینه هایی مانند پرداخت از طریق کارت اعتباری یا حواله بانکی (تنها در آمریکا) می توانید برای مشتریان خود در پایونیر قبض ارسال کنید. آنها نیز می توانند این مبلغ را از طریق انتقال بانکی به حساب شما، واریز کنند. در صورت استفاده از:

  • کارت های اعتباری 3%
  • حواله بانکی ACH 1%

کارمزد باید پرداخت کنید. در صورتی که پرداخت کننده و دریافت کننده هر دو صاحب اکانت پایونیر باشند، انتقال پول رایگان خواهد بود.

پرداخت وجه:

پرداخت مستقیم وجه از حساب پایونیر شما به حساب بانکی مشتریان از طریق انتقال بانکی تا 2% و از طریق کارت های اعتباری تا 3% کارمزد دارد. همچنین در صورت استفاده از دلار آمریکا، یورو یا پوند انگلیس در پرداخت های بانکی به همان واحد پول یا کشوری که ارز پرداختی در آن واحد پول رایج محسوب می شود، مشمول کارمزد ثابت 1.5 دلار خواهد بود.

پرداخت های گروهی به حداکثر 200 حساب بانکی به صورت همزمان نیز مشمول 2% کارمزد است.

کارمزد های بین المللی:

با توجه به کشور مبدا، پایونیر 2 تا 2.75 درصد کارمزد تبدیل نرخ ارز را در نظر می گیرد و آن را به عنوان بخشی از هزینه تراکنش های بین المللی دریافت می کند. در صورت استفاده از مسترکارت برای تراکنش هایی به ارزهایی که در لیست رسمی پایونیر وجود ندارند، نرخ تبدیل از شما دریافت می شود. همچنین پایونیر ممکن است برای کاربران و تراکنش های خاصی، تخفیف هایی را در نظر بگیرد. بهتر است برای آگاهی بهتر از نرخ دقیق این تبدیلات، به وب سایت پایونیر مراجعه کنید.

انتقال وجه با پایونیر

پایونیر یا پی پال

پایونیر یا پی پال سرویس های انتقال وجهی هستند که ورای مرزهای جغرافیایی عمل می کنند. اکانت شما در پایونیر درست مانند یک حساب بانکی معمولی عمل می کند. زمانی که شما اطلاعات حساب پایونیر خود را در اختیار مشتریان قرار دهید و آنها پولی را برایتان ارسال کنند، این پول به راحتی به حساب بانکی شما در بانک محلی انتقال پیدا می کند.

خدمات “Make a Payment” در پایونیر، یک راه حل سریع برای شرکت ها در جهت پرداخت سریع تر قرارداد ها و نیروی کارشان است. وجوه مالی می توانند مستقیما از اکانت پایونیر شما به حساب های دیگر منتقل شوند.

بر خلاف پی پال، دریافت کننده های این وجوه لزوما نباید حسابی در پایونیر داشته باشند. (اگرچه هزینه انتقال کمی از آنها دریافت خواهد شد). اگر آنها یک حساب داشته باشند، رایگان است (حتی پرداخت های جهانی).

آیا پایونیر امن است؟

در گذشته استفاده کنندگان از کارت های پایونیر در اروپا، مشکلات بسیاری زیادی را در خصوص مسدود شدن حساب بانکی شان داشتند. این بدان سبب بود که مستر کارت های پایونیر توسط یک شرکت با نام Wirecard صادر می شدند. این شرکت چندین پرونده کلاهبرداری داشت و همین موضوع، کاربران پایونیر را با مشکلاتی مواجه کرده بود.

در این پرونده، کاربران پایونیر هیچ گونه ضرری را متحمل نشدند و توانستند تمامی مبالغ خود را دریافت کنند. خبر خوب این است که از سپتامبر سال 2020، شرکت پایونیر اعلام کرده است که زین پس کارت های مستر کارت پایونیر توسط خود شرکت و تحت لیسانسی با نام “Payoneer Europe Limited” صادر می شوند.

پایونیر از سال 2005 میلادی در حوزه خدمات مالی در آمریکا فعال است و به صورت رسمی ثبت شده است. این مجموعه تمامی مدارک استاندارد امنیت داده درجه یک را داراست و این بدان معناست که تمام المان های امنیتی لازم در شبکه ها و سیستم های پایونیر رعایت می شوند.

هر تراکنش در این مجموعه توسط مجموعه‌ای از فایروال های پیچیده و تکنیک های ضد هک محافظت می شوند. بدین ترتیب، تراکنش ها و دارایی شما در پایونیر از کلاهبرداری ها، دزدی اطلاعات، فیشینگ و سایر خطرات مشابه سایبری در امان هستند.

همچنین هر بار که تراکنش یا تغییری در حساب Payoneer انجام می شود، یک اعلان از طریق ایمیل دریافت می کنید.

پشتیبانی پایونیر

پایونیر به کمک یک سیستم پشتیبانی قوی و مجموعه ای از منابع به روز و جامع که به افزایش دانش و تجربه مشتریان کمک می کند، می تواند در هر مرحله در کنارتان باشد. این شرکت همچنین در چندین کشور دفاتری را تاسیس کرده است و از طریق تلفن، ایمیل و چت زنده با مشتریان خود در ارتباط است.

پی پال چیست؟

پی پال در سال 1998 در شهر پالو آلتو ایالت کالیفرنیا به عنوان یک شرکت خدماتی مالی تاسیس شد. این پلتفرم از ابتدا به خاطر تکنولوژی خلاقانه خود و ارائه راه حل های دیجیتالی برای مدیریت مالی و پرداخت، به شهرت و محبوبیت رسید.

حالا پی پال یکی از شرکت های شناخته شده برتر در زمینه پرداخت های آنلاین است. عضویت در پی پال راحت است. شما با کمک یک حساب بانکی و کارت اعتباری می توانید در این پلتفرم عضو شوید. بسیاری از فروشگاه های آنلاین با پی پال همکاری می کنند و از این جهت، خرید آنلاین با کمک اکانت پی پال بسیار آسان است. پی پال با طیف گسترده ای از برنامه های تجاری یکپارچه شده است و در حال حاضر 210 میلیون کاربر فعال دارد.

پی پال چگونه کار می‌کند؟

پی پال در واقع ترکیبی از پردازشگرها ودرگاه های پرداخت دیجیتال است. ساخت اکانت بیزینس پی پال (برای کاربران غیر ایرانی) رایگان است و شما حتی مجبور نیستید برای استفاده از این خدمات در پی پال عضو شوید. شما به عنوان دارنده یک اکانت بیزینس در پی پال می توانید مبالغ مرتبط با محصولات و خدمات خود را دریافت کنید و حتی از همین طریق، در سطح بین المللی نیز پرداخت داشته باشید.

این سیستم به عنوان یک شریک تجاری فرد به فرد برای برند ها و بازارها عمل می کند و در این فرایند، انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. پی پال چگونه کار می کند؟ یک کسب‌وکار می‌تواند از طریق PayPal پرداخت کالاها و خدمات را بپذیرد، و همچنین پرداخت‌های جهانی را ارسال کند. این سیستم به عنوان یک شریک تجاری کامل برای برندها و بازارها با انعطاف پذیری که یک کسب و کار برای ماندن در رقابت به آن نیاز دارد، کار می کند.

پی پال با طیف وسیعی از کسب و کارهای کوچک، متوسط و شرکت های بسیار بزرگ همکاری می کند. پی پال راه حل های ایده آلی را برای مدیریت خطر، رشد سریع کسب و کار، حفاظت از کلاهبرداری های سایبری، سپرده گذاری، فروشگاه های آنلاین و موارد مشابه دیگر، ارائه می دهد.

مزایای افتتاح حساب پی پال وریفای شده از آمریکا
بخوانید!

امکانات برتر پی پال برای کسب و کارها چیست؟

دریافت وجه:

با کمک PayPal Checkout کسب و کارها می توانند طیف متنوعی از انواع پرداخت ها را قبول کنند. مشتریان می توانند با استفاده از این راه حل از طریق مرورگر یا اپلیکیشن های موبایل از یک برند خرید های خود را انجام دهند. این سیستم به صورت هوشمندانه تمام روش های پرداخت مرتبط، مانند پرداخت از طریق اعتبار پی پال، حساب پی پال یا کردیت/دبیت کارت را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

کسب و کارها می توانند از طریق سیستم Paypal Invoicing فاکتورها را به مشتریان خود، به صورت رایگان، ارسال کنند. تمامی این مدارک در پی پال قابل ردیابی هستند و سیستم می تواند در صورت پرداخت فاکتور، به شما اطلاع دهد. شرکت ها معمولا از این ویژگی برای فروش اشتراک های ماهانه و سالانه استفاده می کنند. برند های کوچک تر و شخصی می توانند با کمک پی پال در شبکه های اجتماعی نیز کسب درآمد کنند.

علاوه بر این، یک کسب و کار می تواند در شبکه‌های اجتماعی از طریق پی پال بفروشد. موارد قابل اشتراک‌گذاری را در پلتفرم‌های مختلف ایجاد کند که شامل عکس‌ها، توضیحات و لینک پرداخت مستقیم است.

انتقال وجه:

کسب و کارها می توانند از طریق اکانت پی پال، حقوق کارمندان، دستمزد فریلنسرها و سایر پرداخت های خود را به صورت منظم و مستقیم پوشش دهند. در داشبورد اصلی، امکان تنظیم پرداخت ها به صورت زمان بندی شده نیز وجود دارد.

با کمک مستر کارتِ دبییت پی پال، شما همچنین می توانید بدون هزینه سالانه یا نیاز به بررسی اعتبار، در درگاه هایی که این مدل از پرداخت مورد قبول هستند، انتقال وجه داشته باشید. انتقال وجه های سنگین در سطح بین المللی در پی پال با کمک سرویس Paypal Payouts انجام می شوند. با این سرویس شما می توانید به کاربران در بیش از 100 کشور و به 24 ارز مختلف انتقال وجه داشته باشید.

مدیریت مالی:

پی پال یکی از بزرگ ترین داده های مالی در جهان را داراست و این موضوع به کسب و کارها کمک میکند تا با مشتریان واجد شرایط و معتبر در سراسر دنیا، مشارکت داشته باشند.

شما می توانید با استفاده از امکان Instant transfer پرداخت های آنی با کارمزی کم داشته باشید.

این پلتفرم همچنین مجهز به ابزارهای تشخیص کلاهبرداری است که بر پایه تکنیک های ماشین لرنینگ طراحی شده اند. این ابزار می توانند از حساب ها و تراکنش های شما در برابر تهدیدات جدی محافظت کنند. اگر مشخص شود که فردی کلاهبردار است، PayPal هزینه را به شما ریفاند می‌کند.

این پلتفرم با قبول مسئولیت در قبال تمامی پرداخت هایی که با کمک کارت های اعتباری انجام می شوند، ضامن بازپرداخت وجه به کسب و کار هاست. در صورت بروز کلاهبرداری و اثبات آن، پی پال مبلغ خرید را به فروشنده می پردازد. این پلتفرم همچنین به کسب و کارها در زمینه مدیریت وجه، گزارش نویسی دقیق، تحلیل، بررسی حواله ها و مدیریت وجه نقد و غیره کمک میکند. (مطالعه بیشتر: ریفاند پی پال)

سرمایه در گردش:

سرویس PayPal Business Loan با توجه به شرایط کسب و کارتان، یک وام با شرایط ثابت را در اختیارتان قرار می دهد. شما می توانید در عرض چند دقیقه شرایط خود را برای پذیرش این وام بررسی کنید و در صورت قبولی، مبلغ وام در عرض یک روز به حسابتان واریز می شود. این وام فاقد جریمه دیرکرد یا کارمزد های مرتبط با بازپرداخت پیش از موعد می باشد. شما همچنین می توانید از طریق پی پال یک سیستم جمع آوری اعانه و خیریه طراحی کنید و از افراد در سراسر دنیا، مبالغ کمک را دریافت کنید.

هزینه های رایج در پی پال

ساختار محاسبه کارمزد ها و هزینه ها در پی پال بسیار منعطف است. پی پال برای فعال نگه داشتن حساب شما، هیچ گونه هزینه ای را دریافت نمی کند. معمولا این شرکت به دلیل عدم فعالیت، اکانتی را مسدود نمی کند. اگر کسی از طریق اکانت پی پال برای شما مبلغی را ارسال کند، شما مجبور به پرداخت هیچ هزینه ای نیستید.

با این حال، کارمزد تراکنش ها معمولا بر اساس شرایط مختلف، تغییر می کند. پارامترهایی مانند:

  • کشور
  • استفاده از حساب بانکی یا حساب پی پال
  • استفاده از کردیت کارت ها و کارت های دبیت
  • تراکنش های بین المللی

می توانند روی این هزینه نهایی تاثیرگذار باشند. ما در ادامه، این هزینه ها را با دقت بیشتری مرور خواهیم کرد:

دریافت وجه:

دریافت وجه از طریق تراکنش های محلی و از طریق پی پال مشمول کارمزد 3.49 درصد به علاوه یک کارمزد ثابت می شود.

  • دریافت وجه از طریق تراکنش های مبتنی بر کارت مشمول کارمزد 2.7 درصد می شوند.
  • تراکنش های Keyed مشمول 3.5 درصد به علاوه کارمزد ثابت
  • تراکنش‌های داخلی پی پال 2.7 درصد شامل کارمزد می‌باشد.
  • تراکنش هایی که به صورت QR code انجام می شوند مشمول 2.7 درصد کارمزد هستند.
  • دریافت وجه از طریق تراکنش های بین المللی نیز مشمول 1.5 درصد کارمزد هستند.

پرداخت وجه:

پایونیر یا پی پال

پرداخت وجه از طریق اکانت پی پال (یا حساب بانکی متصل به آن) هیچ گونه هزینه ای در بر ندارد. در صورت پرداخت با استفاده از تراکنش های کارتی، 2.90 درصد به علاوه یک کارمزد ثابت در نظر گرفته می شود.

کارمزد های بین المللی:

کارمزد های بین المللی پی پال شامل هزینه های تبدیل ارز نیز می باشد. این نرخ معمولا 2 درصد از مبلغی است که توسط PayPal Payouts در تراکنش های بین المللی جابجا می شود. البته نرخ کارمزد نباید بیشتر از 20 دلار باشد. نرخ تبدیل ارز برای خدمات پی پال نیز معمولا 4 درصد است. جابجایی پول از طریق پی پال به گونه ای که گیرنده آن مبلغ را با ارز دیگری دریافت کند نیز مشمول کارمزد می شود.

اسکریل یا پی پال؟ ۱۱ تفاوت پی پال و اسکریل که باید بدانید!
بخوانید!

آیا PayPal کارمزد ماهانه دارد؟

پی پال برای باز نگه داشتن حساب، هزینه ای ماهانه دریافت نمی کند. برخلاف Payoneer، شما می توانید یک سال متوالی 0 دلار موجودی داشته باشید و پلتفرم حساب شما را نمی بندد.

حداقل موجودی نیز نیاز نیست. اگر شخصی از PayPal برای انتقال پول به حساب پی پل شما استفاده کند، هیچ هزینه ای نیاز نخواهد بود.

انتقال وجه از طریق پی پال

هر کسی می تواند از طریق پی پال مبلغی را جابجا کند. برای این کار، شما نیازی ندارید که اطلاعات بانکی خود را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید. برای انتقال وجه از طریق این پلتفرم، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد اکانت خود در پی پال شده و سپس به صفحه داشبورد اصلی مراجعه کنید.
  2. آدرس ایمیل فروشنده را وارد کرده و مقدار وجه را تعیین کنید.
  3. اطلاعات مورد نیاز را در مرحله بعد پر کرده و سپس روی گزینه Transfer کلیک کنید.

این تراکنش ها در قسمت ردگیری و Account activity به راحتی قابل رهگیری هستند.

آیا پی پال امن است؟

مقایسه پی پال و پایونیر

پی پال یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم های پرداخت اینترنتی در دنیاست که توجه بسیار زیادی را صرف ایجاد فضایی امن برای مشتریان خود کرده است. تمامی داده های مخابره شده توسط کاربران با این پلتفرم با روش رمزنگاری دوطرفه، ایمن شده و در سرورهای پی پال ذخیره می شود.

بدین ترتیب، اطلاعات مالی شما هیچ گاه در اختيار هکرها قرار نمی گیرند. کاربران اپلیکیشن این پلتفرم می توانند فرایند احراز هویت دو مرحله ای را برای تراکنش های امن خود فعال کنند. پس از فعال شدن امکان Security Key یک کد موقت از طریق اس ام اس به شما ارسال می شود که باید آن را در کنار پسورد خود، برای ورود به اپلیکیشن وارد کنید.

پلتفرم پی پال به گونه ای طراحی شده است تا در برابر کلاهبرداری های فروشگاه های اینترنتی کاربران خود را مصون نگه دارد. سیاست های PayPal Purchase Protection به خریداران این اطمینان را می دهد که در صورت تفاوت فاحش میان جنس خریداری شده و آنچه که در فروشگاه اینترنتی توصیف شده است، ضرر و زیان مشتریان پرداخت شود.

اگر اجناس خریداری شده هیچگاه به مقصد نرسند و این موضوع به پلتفرم گزارش شود، مشتریان می توانند تمامی هزینه های خود را پس بگیرند. در صورت کسر موجودی برای خریدهای تایید نشده، شما 60 روز فرصت دارید تا آن را گزارش کنید. سطح امنیت در پی پال بالاست و منافع خریداران و فروشندگان را به صورت یکسان، تامین می کند.

محدودیت های پی پال

حساب های تایید نشده پی پال، محدودیت هایی دارند. این محدودیت ها در پی پال بیزینس شامل سقف 10 هزار دلاری برای هر تراکنش است. ارسال کننده وجه تنها می تواند تا سقف 5 هزار دلار از طریق UI ارسال کند و از طریق Paypal Payouts API این سقف به 15 هزار دلار می رسد. در پی پال گاهی برخی از اکانت ها به صورت موقت لیمیت می شوند. این موضوع می تواند برای افراد و کسب و کارهای کوچک دردسر ساز باشد.

در پی پال پرسونال نیز سقف تراکنش حدود ۲۰۰۰ دلار وجود دارد.

پشتیبانی در پی پال

کاربران می توانند از طریق تماس تلفنی و چت آنلاین به پشتیبانی پی پال دسترسی پیدا کنند. با این حال، بخش مهم پشتیبانی از مشتریان در پی پال به صورت منابع از پیش نوشته شده در اختیار عموم است. بخش Resolution Center نیز به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا مشکلات مرتبط با تراکنش ها و حساب های تجاری خود را حل کنند.

بخش های مرتبط با Community and message نیز با هدف پاسخگویی به مشکلات مشتریان از طریق مکالمات طراحی شده اند. این بخش ها، تمامی مکالمات و مشکلات مشتریان را رصد می کنند تا بتوانند مشکلات موجود را بهتر حل و فصل کنند. در بخش مدیریت مشکلات مالی، خریداران و فروشندگان می توانند اختلاف نظرات خود را حل کنند و تراکنش ها را از طریق بخش داشبورد خود، مدیریت کنند.

اکثر سیستم های پشتیبانی در پی پال خود کار هستند.

مقایسه پایونیر و پی پال: کدام یک برای کسب و کارها بهترند؟

  • هزینه ها: تقریبا شرایط یکسان است.
  • امنیت: پی پال
  • سهولت استفاده: پایونیر
  • سرعت: پی پال
  • حجم: پایونیر
  • پشتیبانی: پایونیر
  • وام: شرایط تقریبا یکسان است

در کدام پلتفرم بیشتر پس انداز می کنیم؟

برنده: مساوی

برای انتخاب میان پایونیر یا پی پال بهتر است تعداد تراکنش ها و حجم آنها را مد نظر بگیرید. پی پال برای کسب و کارهای کوچک و حجم تراکنش کم ایده آل است چرا که کارمزد ها به صورت درصدی از تراکنش ها حساب می شوند. در پایونیر کارمزد ها نرخ ثابتی دارند و برای تراکنش های حجم بالا ایده آل تر است. برای تراکنش های بین المللی با حجم بالا نیز پایونیر انتخاب به مراتب بهتری است.

کدام پلتفرم امن تر است؟

برنده: پی پال

پایونیر و پی پال هر دو به امنیت کاربران شان اهمیت می دهند اما پی پال شبکه بزرگتر و پیشرفته تری نسبت به پایونیر است و سیستم رمزنگاری دوسویه آن، امنیت شما را افزایش می دهد. توجه داشته باشید که کاربران پی پال در برابر کلاهبرداری ها و دزدی ها ایمن هستند و پی پال ضررهای احتمالی را جبران می کند.

استفاده از کدام پلتفرم آسان تر است؟

برنده: پایونیر

شاید در وهله اول، انتخاب میان پایونیر یا پی پال دشوار باشد اما کاربران معتقد هستند استفاده از پلتفرم پایونیر آسان تر است. تعداد سرویس های پی پال بیشتر است و این موضوع، پیچیدگی ساختار این پلتفرم را نیز افزایش می دهد. شما می توانید حساب های پایونیر را به پی پال متصل کنید اما عکس این موضوع امکان پذیر نیست. بدین ترتیب، با داشتن حساب پایونیر شما آزادی عمل بیشتری در مدیریت مالی خود دارید و این در حالی است که داشتن یک حساب پی پال ممکن است محدودیت های شما را افزایش دهد. سیستم پایونیر انعطاف پذیرتر نیز هست.

کدام سریع تر است؟

برنده: پی پال

مقایسه پایونیر و پی پال نشان می دهد که سرعت انتقال وجه در پی پال 1 الی ۲ روز کاری و در پایونیر ۰ الی ۳ روز کاری می باشد.

بنابراین پی پال برنده است؛ شما حتی می توانید با پرداخت هزینه اضافی به منابع مالی دسترسی فوری داشته باشید.

کدام یک برای تراکنش های با تعداد بالا بهتر است؟

برنده: پایونیر

مقایسه پایونیر و پی پال نشان می دهد که در پی پال کسب و کارها می توانند همزمان به 1000 نفر پرداخت داشته باشند و این در حالی است که در پایونیر امکان پرداخت همزمان تنها به 200 نفر وجود دارد. پرداخت های کلان در پایونیر نسبت به پی پال ارزان تر است.

با این حال، ارزها و بازارها برای پی پال بسیار محدودتر هستند. این بدان معناست که برخی از مشتریان یا فروشندگان شما ممکن است برای شروع واجد شرایط پرداخت انبوه نباشند.

همچنین لازم به ذکر است که پرداخت های انبوه Payoneer ارزان تر از PayPal است. Payoneer به شرکت هایی پاسخ می دهد که هر ماه حداقل 50000 دلار وجوه به تعداد زیادی از ذینفعان بین المللی پرداخت می کنند.

از آنجایی که Payoneer انتخاب ساده‌تری برای راه‌حل پرداخت برون مرزی (در بازارها و ارزهای بیشتر) با کارمزد کمتر است، برنده پرداخت‌های انبوه است.

پشتیبانی از مشتری کدام یک بهتر است؟

برنده: پایونیر

مقایسه پایونیر و پی پال نشان می دهد که پایونیر با ارائه یک تیم چند زبانه برای پشتیبانی از مشتریان به صورت 24 ساعته از طریق تلفن، چت زنده و ایمیل، برنده این رقابت است. پی پال بهترین سرویس اتوماتیک برای پشتیبانی از مشتریان را دارد اما در صورت بروز مشکلات پیچیده، معمولا با تاخیر به شما رسیدگی می شود.

کدام یک وام بهتری ارائه می دهد؟

برنده: مساوی

مقایسه پایونیر و پی پال در این زمینه نشان می دهد که پاسخ درست را خود شما و با توجه به نوع کسب و کارتان می توانید پیدا کنید. برای فروشندگان آمازون یا والمارت پایونیر گزینه به مراتب بهتری است. برای کسب و کارهای کوچک که بیش از 9 ماه فعالیت داشته اند و 33.3 هزار دلار درآمد سالانه دارند، پی پال گزینه بهتری است.

جایگزین بهتر برای پایونیر و پی پال؟

مقایسه پایونیر و پی پال

به طور خلاصه می‌توان اینطور بیان کرد با مقایسه پی پال و پایونیر به این پی میبریم که پی پال سریع‌تر، ایمن‌تر و دارای تکنولوژی بالاتری‌ست. همچنین در دنیا رواج بیشتری دارد؛ با اینحال حساب پایونیر برای ایرانیان باتوجه به حساسیت کمتر آن نسبت به پی پال می‌تواند حساب مناسب‌تری باشد؛ هرچند نرخ فروش دلار پایونیر نسبت به نرخ فروش دلار پی پال به نسبت مقداری کمتر است.

با این حال اگر دنبال گزینه بهتری نسبت به پایونیر و پی پال هستیم، حساب Wise و حساب Revolut گزینه‌های بهتر و جدیدتری نسبت به پایونیر و پی پال هستند. محدودیت‌‌ها کمتر است، حساب بانک بین المللی به شما ارائه می‌دهد و شما از دبیت کارت نیز بهره خواهید برد.

نتیجه‌گیری

وقتی صحبت از Payoneer در مقابل PayPal می شود، پلتفرمی که انتخاب می کنید واقعاً به کاری که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. PayPal ابزارهای بسیار بیشتری دارد، بنابراین یک کسب و کار می تواند خلاق باشد.

خدمات Payoneer اغلب به عنوان راه حلی برای انتقال پول بین المللی و پرداخت های انبوه بر PayPal ترجیح داده می شود. مگر اینکه به درگاه پرداخت نیاز داشته باشید. در این مورد، افتتاح حساب پی پال بیزینس پاسخ نیاز شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 17 =