درآمد ارزی

معرفی جامع ۱۴ سایت فریلنسری تایپ خارجی و ایرانی

سایت های فریلنسر تایپ

در سال های اخیر، فریلنسری به عنوان یک روش محبوب برای انجام کارها و کسب درآمد از راه دور رونق یافته است. در همین راستا سایت های فریلنسر تایپ داخلی و خارجی زیادی وجود دارند که می توانند پروژه کارفرمایان را دریافت نموده و به فریلنسر ها ارائه دهند. روند فوق به واسطه فناوری های پیشرفته و ارتباطات بین المللی نسبت به قبل قوی تر شده است. فریلنسری به شما امکان می دهد تا در هر کجا که باشید، پروژه هایی را دریافت کنید و برای شرکت های بزرگ یا افراد دیگر کار کنید و در نهایت دستمزد خود را دریافت نمایید.

خوشبختانه سایت های فریلنسر تایپ داخلی و خارجی زیادی وجود دارند که می توانید با آنها فعالیت نموده و اقدام به کسب درآمد نمایید. اگر شما هم به دورکاری علاقه مند هستید، باید بدانید که امروزه راهکارهای زیادی وجود دارند که می توانید از طریق آنها درآمد به دست بیاورید در همین راستا می توانید مقاله ایده های پولساز را مطالعه نمایید و یک فعالیت نو را آغاز کنید.

بهترین سایت های فریلنسری تایپ خارجی:

اگر به کار فریلنسری تایپ علاقه دارید و مایلید تا به صورت دورکار فعالیت کنید در ابتدا بهتر است که مقاله فریلنسر کیست؟ را مطالعه نمایید. به طور کلی، داشتن تسلط بر زبان انگلیسی و ارتباط با سایت های فریلنسری خارجی به شما امکان می دهد تا به درآمد های ارزی(یورویی و دلاری) دست یابید. در زیر، به صورت خلاصه بهترین سایت های فریلنسری خارجی برای ایرانیان معرفی می شوند و ویژگی ها و مزایای آنان عنوان می گردند.

سایت های فریلنسر تایپ

لینک به اکانت ها و مقالات اینده و کنونی

۱- سایت Upwork

فریلنسری تایپ

وب سایت Upwork یکی از بزرگترین و معتبرترین سایت های فریلنسر تایپ است که فرصت های بسیاری برای کسب درآمد دلاری از طریق پروژه های دورکاری فراهم می کند. در این سایت، شما می توانید بر اساس تخصص ها و مهارت های خود پروژه های مختلف را دریافت کنید. در آپورک می توانید بر اساس سطح تخصص خود به صورت بلند مدت یا کوتاه مدت فعالیت نموده و یک رزومه کاری خوب برای خود بسازید. این مجموعه هم اکنون متخصصین زیادی را گرد هم آورده است.

کار فریلنسری تایپ فعال در آپورک: مشاهده

جهت ساخت اکانت upwork مجموعه جک‌بلک در خدمت شماست.

۲- سایت Freelancer.com

سایت های فریلنسر تایپ

 Freelancer یک سایت فریلنسری تایپ می باشند که در وب بسیار شناخته شده است. چون حوزه فعالیت این سایت به صورت بین المللی می باشد، شما می توانید پروژه های گوناگون با زبان های مختلف را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که میزان کارمزد دریافت شده توسط این سایت به آدرس  freelancer.com ، به میزان 10 درصد قیمت کلی پروژه است.

کار فریلنسری تایپ فعال در فریلسنر دات کام: مشاهده

خرید اکانت فریلنسر از طریق شرکت جک‌بلک امکان‌پذیر است.

۳- سایت SolidGigs

سایت های فریلنسر تایپ

یکی دیگر از سایت های فریلنسری تایپ، سالید گیگ می باشد. در این سایت شما می توانید به سرعت و متناسب با تخصص خود، پروژه دریافت نمایید. در نظر داشته باشید که تمام پروژه های این سایت فریلنسر، به صورت یک هفته ای ثبت می شوند و پس از ثبت پروژه نیز به فریلنسرها اطلاع رسانی می گردد. برای اینکه در سالیدگیگ فعالیت نمایید باید حتما در پروفایل کاربری اطلاعات جامعی از مهارت و تخصص خود درج نمایید. ثبت نام در این سایت منوط به پرداخت 2 دلار به عنوان حق عضویت است.

۴- سایت Linkedin

فریلنسر تایپ

قطعا شما نیز قبول دارید که لینکدین یکی از شبکه های پرطرفدار کسب و کار می باشد که امکان ارتباط بین کارفرماها و دورکاران را فراهم می آورد. بسیاری از افراد، این شبکه را یک محیط اینفلوئنسری عالی می دانند. لازم به ذکر است که در این فضا شما می توانید پست های مرتبط با فعالیت خود را درج نمایید و سایر کارفرمایان با بررسی آنها سفارش خود را به شما تحویل دهند.

۵- سایت Flexjobs

سایت های فریلنسری تایپ

سایت دور کار فلکس جاب یکی دیگر از سایت های فریلنسر تایپ خارجی می باشد. شما می توانید در این وب سایت ثبت نام نموده و به صورت دور کار و پاره وقت فعالیت نمایید. در فلکس جاب تمام پروژه ها به صورت طبقه بندی شده می باشند که فریلنسر می تواند از بین آنها پروژه خود را ثبت نماید. در نظر داشته باشید که برای ثبت برخی از پروژه ها که بازار کار خوبی دارند، نیاز است تا هزینه ای به وب سایت پرداخت شود. برای اطلاع از این مورد بهتر است تا راهنمای سایت فلکس جاب را به صورت کامل مطالعه نمایید.

۶- سایت Toptal

 سایت فریلنسری تایپ

یکی از معتبرترین و حرفه ای ترین سایت های فریلنسری تایپ، Toptal به آدرس toptal.com می باشد. در این سایت برای استخدام فریلنسرها آزمون های متفاوتی در نظر گرفته می شود. از همین رو می توان بیان نمود که تخصص فریلنسرها تایید شده است. به گفته مسئولان این سایت، تمام پروژه ها تنها به 3 درصد از فریلنسرهای خوب دنیا سپرده می شوند تا کارفرمایان از نتیجه کار راضی باشند.

۷- سایت 99Designs

در سایت 99Designs شما می توانید به عنوان تایپیست کار کنید اما باید در نظر داشته باشید که حوزه اصلی فعالیت آنها، طراحی سایت است. البته امکان همکاری با سایر فریلنسرها و کارفرمایان نیز در این سایت مهیا شده است.

در نظر داشته باشید که انتخاب شغل و فعالیت حرفه ای واقعاً تأثیر غیر قابل انکاری بر شیوه زندگی افراد دارد. اگر هدف اصلی انتخاب شغل صرفاً کسب درآمد باشد و سایر عوامل مهم مانند رضایت شغلی، تعامل اجتماعی، تعادل کار-زندگی و … را نادیده بگیرید، ممکن است از زندگی خود رضایت کامل را نداشته باشید.

تا به اینجا تلاش شد ۷ مورد از سایت های فریلنسر تایپ خارجی معرفی شوند که اعتبار و امنیت آنها مورد تایید می باشد. به صورت کلی شما باید یاد بگیرید که با سایت های فریلنسر خارجی ارتباط برقرار کرده و از آنها پروژه دریافت نمایید، در این صورت می توانید به درآمد دلاری خوبی دست پیدا کنید.

معرفی بهترین سایت فریلنسری تایپ ایرانی:

برای بسیاری از افراد همکاری با سایت های فریلنسر تایپ خارجی دشوار است. خوشبختانه امروزه سایت های داخلی زیادی نیز وجود دارند که با فریلنسرهای ایرانی فعالیت می نمایند. اگر شما نیز به دورکاری علاقه دارید می توانید با این سایت ها کار کنید. برخی از بهترین سایت های فریلنسر تایپ داخلی در زیر معرفی شده اند:

۱- سایت تایپسرا

سایت فریلنسر تایپ

تایپسرا یکی از سایت های فریلنسری تایپ معروف است که امروزه افراد زیادی در آن مشغول به درآمدزایی هستند. اگر شما نیز به حوزه تایپ علاقه مند هستید، می توانید در این وب سایت ثبت نام کرده و پروژه دریافت نمایید. در نظر داشته باشید که سایت فوق دارای اپلیکیشن مخصوص موبایل است. از همین رو فارغ از محل جغرافیایی می توانید فعالیت کرده و درآمد کسب نمایید.

۲- سان تایپ

سان تایپ را نیز می توان یکی از سایت های فریلنسر تایپ معروف ایرانی دانست. این سایت فعالیت های دانشجویی اعم از نگارش مقاله، تاپ، تحقیق، ویراستاری و … را انجام می دهد. تمام درگاه های این وب سایت امن بوده و می توانید با خیالی راحت در این وب سایت درآمدزایی کنید.

۳- سایت فریلنسری پونیشا

این سایت فریلنسر تایپ، هم اکنون بیش از 200 هزار کاربر دارد. هدف اصلی آن گردآوری کارفرمایان و متخصصین مختلف در یک فضا است که بتوانند با هم تعامل داشته باشند. در پونیشا افراد می توانند سریعا پروژه های خود را به دست اشخاص فنی و متخصص تکمیل نمایند. از آنجا که نوع فعالیت این سایت به صورت دورکاری است از همین رو هزینه های رفت و آمد و … حذف می شوند.

پونیشا را می توان بهترین سایت فریلنسری ایرانی دانست. در این سایت پروژه های مختلفی از جمله برنامه نویسی، گرافیک، سئو، بازاریابی، مشاوره و … انجام می شوند. لازم به ذکر است که فریلنسرها برای ثبت نام و تایید 5 پروژه اول خود نباید هزینه ای در این وب سایت پرداخت نمایند.

کار فریلنسری تایپ فعال در پونیشا: مشاهده

۴- سایت فریلنسری تایپ انجام میدم

یکی دیگر از بهترین سایت های فریلنسر تایپ داخلی سایت انجام میدم است. متخصصین و فریلنسرهای موجود در این سایت نیز دارای تخصص و مهارت زیادی هستند. از آنجا که نظارت خوبی روی قیمت گذاری پروژه ها در این وب سایت وجود دارد، افرادی زیادی با آن فعالیت می نمایند.

پرداخت حق عضویت در انجام میدم به صورت ماهانه است. علاوه بر این مورد، 20 درصد از هزینه هر پروژه پس از اتمام، به سایت باز می گردد. کارفرمایان می توانند از بخش”کاره” در سایت، پیشنهاد خود را برای فریلنسر ارسال نمایند.

۵- سایت فریلنسری تایپ ایران

تایپیران یک سایت فریلنسر تایپ دیگر می باشد که در ایران فعالیت می نماید. شما می توانید هر نوع پروژه ای اعم از تایپ، سئو، گرافیک، حسابداری، طراحی اسلاید، spss، اکسل و … را در این وب سایت ثبت نمایید. این سایت برای جذب فریلنسر آزمون های زیادی برگزار می نماید تا اعتبار آنها را بسنجد از همین رو با ثبت پروژه در تایپیران می توان مطمئن بود که اشخاص حرفه ای آن را انجام می دهند.

۶- سایت فریلنسری پارسکدرز

پارسکدرز را می توان یکی از سایت های فریلنسر تایی دانست که دارای سابقه خوبی است. این سایت حدود 11 سال سابقه فعالیت دارد و هم اکنون بیش از 100 هزار فریلنسر در آن فعالیت می نمایند. چون رابط کاربری پارسکدرز آسان و قابل درک است، عموم کاربران با کمی جستجو در آن می توانند به هدف خود دست یابند. در این وب سایت شما می توانید پروژه های مختلف در حوزه های طراحی سایت، انجام سئو، ترجمه، تایپ متون مختلف، کارهای گرافیک های دو بعدی و سه بعدی و … را مشاهده نمایید.

کار فریلنسری تایپ فعال در پارسکدرز: مشاهده

۷- سایت کارلنسر

کار فریلنسری تایپ

وقتی صحبت از سایت فریلنسری تایپ می شود، کارلنسر جایگاه ویژه ای می یابد. در این وب سایت شما می توانید پروژه های مختلف از قبیل، تایپ، ترجمه، برنامه نویسی، گرافیک، سئو و طراحی سایت را مشاهده و پذیرش نمایید. در نظر داشته باشید که کارلنسر در زمان اخذ پروژه هیچ هزینه ای از کارفرما دریافت نمی کند. لازم به ذکر است که پس از اتمام پروژه 2 درصد از مبلغ پروژه به کارفرما برگردانده می شود. کارلنسر دارای پشتیبانی 24 ساعته است از همین رو در صورت رویت خطا می توانید سریعا با پشتیبان های آنان تماس حاصل نمایید.

کار فریلنسری تایپ فعال در کارلنسر: مشاهده

تا به اینجا تلاش شد تا برخی از مهمترین و کاربردی ترین سایت های فریلنسری داخلی و خارجی بررسی شوند. شما می توانید بر اساس مهارت و تخصص خود در این سایت ها عضو شده و اقدام به کسب درآمد نمایید.

تایپیست چه وظیفه ای دارد؟

سایت های فریلنسر تایپ

تایپ کردن کار ساده ای نیست و لازم است تایپیست‌هایی که از طریق سایت ‌های فریلنسر تایپ مشغول به کار هستند مهارت‌های مختلفی بیاموزند.

  • آن‌ها از قواعد دستوری، علائم صحیح نگارشی و شیوه صحیح نوشتن کلمات مطلع هستند.
  • تایپیست‌ها باید حجم زیادی از صفحات را در مدت زمان کوتاهی تایپ کنند.
  • ضمنا آن‌ها برای شنیدن فایل‌های صوتی، گوش قوی و حساسی دارند.
  • تایپیست‌ها معمولا متون ناخوانا را به خوبی تایپ می‌کنند و برای تایپ متون و اصلاح غلط‌های املایی از نرم‌افزارها و ادیتورهای متن مانند ورد و گوگل داکس استفاده می‌کنند.
  • آن‌ها چندین بار از روی متن تایپ شده می‌خوانند تا مطمئن شوند که متن غلط تایپی ندارد.
  • لازم است تایپیست‌هایی که متون را به زبان‌های دیگر غیر از زبان فارسی تایپ می‌نمایند آن زبان را به خوبی بدانند به خصوص اگر بخواهند متن فایل صوتی را تایپ کنند.
سایت های فریلنسر تایپ

نمونه نامه اداری تایپ شده

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی گردید تا برخی از مهمترین و معروف ترین سایت های فریلنسری تایپ داخلی و خارجی معرفی شوند. شما از طریق فعالیت در این سایت ها می توانید به راحتی کسب درآمد نمایید. هم اکنون در حوزه برنامه نویسی درخواست های فریلنسری زیادی وجود دارند و از این طریق می توان به درآمد دلاری خوبی دست یافت.

 از لحاظ نوع فعالیت، سایت های داخلی و خارجی تفاوت زیادی با هم ندارند. برای فعالیت در سایت های فریلنسری خارجی نیاز است تا به زبان انگلیسی تسلط نسبی داشته باشید.

سوالات متداول

هزینه تایپ چقدر می‌باشد؟

 فریلنسری تایپ، استاندارد یا تعرفه مشخصی ندارد اما هزینه تایپ مطابق با تعداد صفحات، حجم کار، دستخط، کیفیت صدای ضبط شده و فرمول نویسی قابل محاسبه است که معمولا سایت های فریلنسری تایپ یا خود تایپیست‌ها این هزینه را تعیین می‌نمایند. البته قیمت تایپ به زبان مورد نظر نیز بستگی دارد که این هزینه در زبان‌های مختلف فرق می‌کند.

بهترین سایت های فریلنسر تایپ خارجی کدامند؟

Upwork – FlexJobs – SolidGigs – LinkedIn چند نمونه از سایت های مطرح این حوزه می باشند.

بهترین سایت های فریلنسر تایپ داخلی کدامند؟

پونیشا – انجام میدم – پارسکدرز – کاریشه چند سایت فریلنسر داخلی هستند که کاربران زیادی نیز دارند.

چگونه می توان در سایت های خارجی اقدام به دورکاری نمود؟

اگر دوست دارید تا در سایت های فریلنسر تایپ خارجی اقدام به کسب درآمد نمایید، لازم است که رزومه خوبی داشته باشید. حتما دقت نمایید که بحث کپی رایتینگ در این سایت ها دارای اهمیت زیادی است. اگر آنها متوجه تخلف شما شوند قطعا به صورت جدی برخورد خواهند نمود. چنانچه با سایت های فریلنسر خارجی فعالیت می نمایید، از آنجا که بانک های ایرانی تحریم می باشند، ممکن است برای تسویه حساب با مشکل روبرو شوید. به همین خاطر می توانید از روش های زیر بهره ببرید:

  • به کمک ویزا کارت (Visa Card)
  • به کمک مستر کارت (Master Card)
  • به کمک اکانت پی پال (PayPal)
  • به کمک حساب Wise
  • به کمک حساب پایونیر (Payoneer)
  • به کمک کیف پول مخصوص ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین و اتریوم

سایت های فریلنسر تایپ خارجی با آی پی ایرانی مشکل دارند. در این حالات باید حتما آی پی خود را تغییر دهید و از وی پی اس استفاده کنید. همچنین سایت‌های خارجی فریلنسری نیاز به احراز هویت دارند؛ بدین منظور می‌توانید از خدمات شرکت جک‌بلک استفاده نمایید.

چگونه می توان در سایت های ایرانی فریلنسری به صورت دورکاری فعالیت نمود؟

در سایت های فریلنسری تایپ ایرانی عموما ثبت نام و اخذ چند پروژه اول به صورت رایگان است. البته میزان کارمزد که توسط فریلنسر به ازای هر پروژه باید به سایت پرداخت شود بین 10 تا 20 درصد می باشد. در این سایت ها پرداخت دستمزد نیز از طریق شماره شبا است. همچنین برای گرفتن برخی پروژه‌ها نیاز به ارتقا حساب کاربری و هزینه‌کرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 3 =