درآمد ارزی

مزایا و معایب ماینری چیست؟

معایب ماینر

ماینینگ چیست؟

به کلیه فرآیند های دخیل در جمع آوری و وارد کردن رمز ارزها به چرخه معاملات، که با هدف سرمایه گذاری های آتی صورت می گیرد، استخراج رمز ارز گفته می شود. ماینرها با استخراج رمز ارزها و عرضه آن ها به بازار معاملاتی، کسب درآمد می کنند.

 برای استخراج رمز ارزها (یا به عبارت ساده ماینینگ) ماینرها به مهارت های پیشرفته تکنیکی و محاسباتی نیاز دارند. ماینرها می توانند به صورت انفرادی اقدام به استخراج رمز ارزها کنند و یا به صورت جمعی (که اصطلاحا به آن استخر رمز ارز گفه می شود) ارزهای دیجیتالی را تولید کنند.

 فرایند تولید جمعی رمز ارزها می تواند تولید و بهره برداری از این حوزه را سریع تر و آسان تر کند. استخرهای تولید کننده ارزهای دیجیتال همچنین نیروی انسانی و زیرساخت های تکنیکی بهتری را برای استخراج سریع رمز ارزها ارائه می دهند.

 ماینینگ در استخر های تولید رمز ارز آسان تر است اما اگر می خواهید به تنهایی در زمینه ماینینگ فعالیت کنید و یا مطمئن هستید که راه حل محاسباتی شما سریع است، می توانید از ماینر های خصوصی استفاده کنید و بدون نیاز به اشتراک گذاری سود کسب شده، در این حوزه فعالیت داشته باشید.

با این حال، این تصمیم گیری به اهداف بلند مدت شما در این زمینه کاری نیز بستگی دارد. ما در ادامه برخی از مزایا و معایب ماینرها را بررسی خواهیم کرد. بر اساس این اطلاعات، شما می توانید در خصوص استراتژی کاری خود برای استخراج رمز ارزهای مختلف و همچنین شیوه عملکرد خود (فردی یا گروهی) تصمیم گیری کنید.

مطالعه کنید: ماینینگ لایت کوین

بررسی مزایا و معایب ماینرها

ماینرها انرژی بسیار زیادی مصرف می کنند اما از طرف دیگر، استخراج رمز ارزها به یکی از حوزه های کاری محبوب مردم تبدیل شده است. هرچند در مورد ماینینگ و نحوه کارکرد آن مقداری می‌دانیم، اما این کار چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایا ماینرها

۱- یکی از بهترین مزایای استخراج رمز ارزها در این است که شما در خصوص استفاده از دارایی های خود آزاد هستید. دارایی شما در هیچ سیستم بانکی معمولی نگهداری نمی شوند. در سیستم اقتصادی رایج در دنیا، زمانی که دارایی خود را در بانک پس انداز می کنید، بانک و دولت بر روی آن کنترل کامل دارد. در سیستم رمز ارزها، شما اختیار کامل دارایی و سپرده های خود را در دست خواهید داشت.

۲- در فضای دیجیتال، جعل پول وجود ندارد و این یک مزیت دیگر برای ماینینگ محسوب می شود. دیگران نمی توانند با تقلب و روش های مشابه برای جعل بیت کوین ها سودی کسب کنند.

۳- در فضای دیجیتال و برای انجام هر تراکنش، شما کارمزدی پرداخت می کنید که نرخی قابل قبول و مناسب دارد. این در حالی است که، بانک ها برای انتقال دارایی و پول به کشورهای دیگر، کارمزد های بسیار زیادی می گیرند.

۴- در فرایند ماینینگ هویت شما با کمک اجرای استراتژی کشش-فشار حفظ می شود و در نتیجه هکرها فضایی برای دستکاری اطلاعات شخصی شما و مداخله در فرایند RFID (سامانه بازشناسی با کمک امواج رادیویی) نخواهند داشت.

۵- در نهایت نیز، در صورت تمایل به انجام معامله رمز ارزها، تمامی فرایند با سرعت بیشتری انجام می شود. این بدان سبب است که بر خلاف فرایند های معاملاتی موجود در دنیای واقعی، در دنیای مجازی هیچ ارگان یا شخص ثالثی در فرایند معامله درگیر نمی شود.

مطالعه کنید: unmineable چیست

معایب ماینرها

۱- اگرچه در آمد کسب شده و امنیت دارایی ها در فرایند ماینینگ موضوع بحث بسیاری از مقاله ها و کارشناسان است، اما باید توجه داشته باشید که برای موفقیت در این مسیر و تضمین امنیت دارایی خود، باید مهارت ها و نکات زیادی را فرا بگیرید. تنها با دانش کافی در این زمینه است که می توانید به شکل موثر، سود کسب کنید.

۲- برای ماینینگ باید به تمام جنبه های فناوری بلاکچین آگاه باشید؛ چرا که این فناوری تمامی مراحل پشت پرده اما ضروری برای تولید و توزیع رمز ارزها را کنترل می کند.

۳- مهم ترین نقطه ضعف فرایند ماینینگ مصرف انرژی بسیار زیاد برای استخراج ارز دیجیتال است. در کنار این موضوع، هزینه های سخت افزاری استخراج رمز ارزها نیز می تواند فشار بسیار زیادی را به شما تحمیل کند.

۴- در نهایت نیز، باید اشاره کنیم که صنعت استخراج رمز ارزها، گاهی تحت آسیب های مختلف از جمله دزدی و کلاهبرداری بوده است و این خطرات در آینده نیز ممکن است تکرار شوند. همچنین بازار معاملات رمز ارزها بسیار متلاطم است و از دست دادن ناگهانی حجم بزرگی از سرمایه به خاطر نوسانات مداوم بازار، چندان دور از ذهن نیست. بنابراین بهتر است با علم به این خطرات، در خصوص میزان سرمایه گذاری و همچنین استراتژی های لازم برای ماینینگ رمز ارزها، تصمیم گیری کنید.

مطالعه کنید: Hive OS چیست

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله تلاش کردیم تا برخی از مهم ترین مزایا و معایب استفاده از ماینرها و همچنین معامله رمزارزها را مرور کنیم. امیدواریم که این اطلاعات بتوانند به شما در طراحی استراتژی ها معاملاتی دقیق تر و همچنین برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در این حوزه، کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =