حساب ارزی

حساب پایونیر (Payoneer) چیست و چه کاربردی دارد؟

حساب پایونیر چیست

پایونیر یک شرکت ارائه دهنده خدمات مالی است که توسط یووال تال در سال 2005 تاسیس شد. دفتر مرکزی این مجموعه در نیویورک واقع است. پایونیر خدمات مالی مختلفی در زمینه انتقال پول به صورت آنلاین، تامین سرمایه در گردش مشتریان و پرداخت های دیجیتال را ارائه می دهد. این شرکت تا سال 2019 میلادی چیزی در حدود 1200 کارمند استخدام کرده و به بیش از 4 میلیون مشتری خدمات ارائه داده است.

ما در این مقاله قصد داریم با پاسخ به این پرسش که حساب پایونیر چیست، شما را بیشتر با خدمات این مجموعه آشنا سازیم.

حساب پایونیر چیست؟

حساب پایونیر از بدو تاسیس خود در سال 2005 تا به امروز، توانسته است سرمایه اولیه 2 میلیون دلار خود را به بیش از یک میلیارد دلار افزایش دهد. در ماه مارس 2016، پایونیر موفق به خریداری Armor payments (یک شرکت اینترنتی امانی) شد و بدین ترتیب، به بازار تراکنش های B2B ورود پیدا کرد.

در آگوست سال 2016 این شرکت با معرفی خدمات تکمیل خودکار فرم‌های مالیاتی، توانست خدمات خود را گسترش دهد. علاوه بر آن، خدمات Capital Advance پایونیر که در اواسط سال 2019 معرفی شد، برای بسیاری از فروشندگان اینترنتی در فضای تجارت الکترونیک، مانند سایت ایبی، آمازون یا وال مارت، دسترسی سریع به سرمایه در گردش را فراهم کرد. پایونیر در سال 2021 با شرکت FTAC Olympus Aquisiotion Corp ادغام شد و در جون همان سال، NASDAQ شرکت به صورت عمومی عرضه شد.

اینلاین: کسب درآمد از آمازون

شرکت های جهانی مانند آمازون، گوگل، airbnb، راکوتن، والمارت، wish.com، فایرفاکس و همچنین پلتفرم های فریلنسری مانند وب سایت upwork و فریلنسر دات کام و سایت peopleperhour از حساب پایونیر برای پرداخت های انبوه خود در سراسر جهان استفاده می کنند. پایونیر جابجایی پول به صورت الکترونیکی را تسهیل کرده و خدماتی مانند کارت های اعتباری و امکان پرداخت آنلاین در 200 کشور جهان با 150 ارز محلی را فراهم آورده است.

پلتفرم پایونیر و ویژگی‌های آن

علاوه بر خدمات مالی که در بخش های قبل به آنها اشاره شد، این مجموعه خدمات مختلف دیگری را نیز ارائه می دهد. بخش بزرگی از این خدمات ناشی از همکاری های همه جانبه پایونیر با شرکت های مختلف است. در این بخش، برخی از این خدمات را مرور خواهیم کرد:

خدمات پرداخت جهانی:

با کمک پایونیر شما می توانید حواله های بانکی محلی صادر شده توسط شرکت های بین المللی در آمریکا، اروپا، انگلیس، کانادا، ژاپن، مکزیک و استرالیا را به صورت مستقیم در اکانت پایونیر خود دریافت کنید. شما می توانید این پول را از حساب پایونیر به اکانت بانکی خود در هر کشوری که ساکن هستید، انتقال دهید.

خدمات صورت حساب/ درخواست پرداخت:

شما می توانید پس از صدور فاکتور برای مشتریانتان، از آنها بخواهید از طریق پایونیر مبلغ را به حسابتان واریز کنند. پس از پرداخت، شما می توانید این مبلغ را مستقیما در حساب بانکی خود دریافت کنید. برای این کار باید حساب بانکی شما به اکانت پایونیر متصل باشد.

پرداخت مالیات بر ارزش افزوده:

شما به عنوان یک کسب و کار فعال در انگلیس یا اروپا می توانید از طریق پایونیر و به صورت رایگان مالیات بر ارزش افزوده را از محل وجوه موجود در اکانت پایونیر خود پرداخت کنید. برای این کار کافی است تمام جزئیات، مانند مبلغ، شماره مالیاتی، کشور محل سکونت و شناسه حساب شخصی خود را برای پایونیر ارسال کنید تا آنها قبل از موعد مقرر، مالیات شما را پرداخت کنند.

تسهیلاتی برای مدیریت بهتر فروشگاه:

تسهیلات مدیریت فروشگاهی پایونیر تحت عنوان ts Store Manager به مدیریت گردش مالی در فروشگاه های مختلف و در پلتفرم های متفاوت کمک می کند. بدین ترتیب در کنار این خدمات ،کسب و کار شما می تواند رشد جهانی بهتری را تجربه کند.

اپلیکیشن:

شما می توانید از طریق اپلیکیشن پایونیر، تمام عملیات برداشت وجه، پرداخت و سایر موارد مشابه را به راحتی انجام دهید.

دانلود اپلیکیشن پایونیر برای اندروید

دانلود اپلیکیشن پایونیر برای iOS

حساب پایونیر چیست

مزایا و معایب حساب پایونیر

استفاده از حساب پایونیر مزایای زیادی در پی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • فعالیت در بیش از 200 کشور دنیا و 150 ارز محلی
  • امکان پرداخت رایگان میان اکانت های پایونیر
  • فراهم کردن تسهیلات برای فاکتورهای سفارشی و امکان پرداخت برای مشتریان به صورت فردی و گروهی
  • سیستم پشتیبانی عالی و امکان برقراری ارتباط با مرکز امور مشتریان از طریق ایمیل، چت زنده و تماس تلفنی
  • ارسال و برداشت مستقیم با کمک کارت اعتباری پایونیر امکان پذیر است.
  • برخلاف اکانت پی پال و حساب اسکریل، حساب پایونیر پایداری و ریسک کمتر بابت بسته شدن حساب دارد.

در کنار مزایایی که در بالا بررسی کردیم، حساب پایونیر معایبی نیز دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • بالا بودن کارمزد تراکنش ها
  • پایونیر یک روش پرداخت پشتیبانی نشده است و می تواند عملیات تجارت الکترونیک شما را با مشکل مواجه کند. (به عبارت گزینه پرداخت پایونیر به صورت مستقیم در سایت‌های فروش اینترنتی وجود ندارد. مگر از کارت صادر شده توسط پایونیر برای پرداخت استفاده نمایید.)
  • کارمزد تبدیل ارز برای تراکنش های بین المللی 2 درصد است. همچنین در صورت دریافت مسترکارت از پایونیر مجبور به پرداخت یک هزینه ثابت سالانه نیز خواهید بود. (برخلاف کارت صادر شده توسط حساب Wise)

چگونه از طریق حساب پایونیر پول ارسال کنیم؟

۱- وارد حساب Payoneer خود شده و گزینه Pay را انتخاب کنید. در مرحله بعد، روی گزینه Make a Payment کلیک کنید.

۲- آدرس ایمیل گیرنده را وارد کنید.

۳- جزئیات پرداخت، مانند موجودی/کارت ارزی پایونیر که می‌خواهید از محل آن پرداخت صورت گیرد، مبلغ و توضیحات مربوط به پرداخت را تکمیل کنید.

۴- روی گزینه Review کلیک کرده و در صورت تمایل، جزئیات مد نظرتان را ویرایش کنید.

۵- در صورت تایید تمام موارد، جعبه تایید اطلاعات را علامت زده و گزینه Pay now  را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید قصد دارید از حساب پایونیر خود با مبدا فرانسه، مبلغی را به حساب شخصی در آمریکا واریز کنید. برای این کار باید یورو خود را به دلار تبدیل کنید. برای این کار، 0.5 درصد کارمزد از حساب شما کسر شده و مبلغ مد نظرتان ظرف چند دقیقه به دلار تبدیل می شود.

شما سپس می توانید این مبلغ را به حساب گیرنده در امریکا منتقل کنید. اگر شخص گیرنده حساب پایونیر نداشته باشد، 2 درصد از مبلغ به عنوان کارمزد انتقال وجه بانکی از حساب شما کسر خواهد شد. در صورتی که این شخص حساب پایونیر داشته باشد و می تواند وجه انتقالی شما را در حساب بانکی خودش دریافت کند، در این صورت 2 درصد کارمزد انتقال وجه بانکی، از حساب گیرنده کسر خواهد شد. این فرایند انتقال بین 2 الی 5 روز کاری زمان می برد.

چگونه کارت پایونیر را دریافت کنیم؟

حساب پایونیر چیست

کارت نقدی پایونیر یک کارت فیزیکی یا مجازی است که می توانید آن را به هر یک از حساب های ارزی خود در پایونیر متصل کنید. این کارت را می توانید در فروشگاه‌ها، دستگاه های خودپرداز و یا فروشگاه های آنلاینی که روش پرداخت با مسترکارت را قبول می کنند، استفاده کنید. مشتریان جدید تنها در صورتی میتوانند برای مستر کارت پایونیر اقدام کنند که حداقل در شش ماه گذشته، 100 دلار دریافتی داشته باشند.

تراکنش ها و دریافت های درون شبکه کیف پول های الکترونیکی مانند پی پال یا اسکریل مورد قبول نیست. هزینه این کارت 24.95 یورو در سال است. همچنین در صورت اقدام به پرداخت به ارزهایی که متصل به کارت نیستند، کارمزد تبدیل 3.5 درصد از شما کسر خواهد شد.

امور پشتیبانی در پایونیر

خدمات پشتیبانی از مشتریان حساب پایونیر از طریق ایمیل، چت زنده و خطوط تلفن در تمام ساعات اداری (دوشنبه تا جمعه) در دسترس است. بر اساس توضیحات خود این پلتفرم، تمامی مشکلات ارجاعی ظرف سه روز کاری حل و فصل می شوند.

کارمزد و کمیسیون در پایونیر

انجام امور مالی در پایونیر (خدمات پرداخت، واریز و برداشت) با کارمزد های مختلفی همراه است که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد.

کارمزدهای دریافت پول:

  • از حساب پایونیر دیگر: دریافت پول از شخصی با حساب پایونیر رایگان است.
  • از طریق حساب: مبلغ انتقال اگر به ارزهای محلی (مثل یورو و پوند) صورت گیرد، کارمزدی به همراه ندارد. در غیر این صورت (مثل دلار) کارمزدی بین 0 الی 1 درصد از حساب شما کسر خواهد شد.
  • فاکتورهای درخواستی پرداخت: کارمزد دریافت پول از کاربران پایونیر و از طریق کارت های اعتباری 3 درصد است. دریافت پول از طریق سیستم بانکی آمریکا 1 درصد می باشد.
  • دریافت از مارکت‌پلیس‌ها: کارمزد دریافت شده از طریق مارکت‌پلیس‌ها و شرکای پایونیر (مانند airbnb، سایت آپورک یا فریلنسردات کام و Nativecamp) متفاوت است. برای آگاهی از این نرخ، پلتفرم های مربوطه را بررسی کنید.

کارمزدهای برداشت وجه:

  • برای برداشت به حساب های بانکی محلی و به ارز محلی یک کارمزد ثابت (1.5 دلار، یورو یا پوند) از شما کسر خواهد شد.
  • کارمزد برداشت به بانک های محلی و به ارزهای دیگر، 2 درصد بالاتر از نرخ بازار در زمان انجام تراکنش می باشد. علاوه بر این نرخ، ممکن است بانک مبالغ دیگری را نیز به عنوان کارمزد از شما کسر کند.

کارمزدهای پرداخت:

  • پرداخت یا واریز وجه به کاربران پایونیر به خاطر خدماتی که ارائه کرده‌اند، به شیوه پرداخت بستگی دارد. به عنوان مثال، کارمزد روش های پرداخت مانند ACH بانکی یا پرداخت های محلی 1 درصد است. پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری تا 3 درصد می تواند کارمزد داشته باشد. این کارمزد معمولا توسط تامین کننده خدمات، پرداخت می شود.

کارمزدهای سالانه اکانت:

  • حساب های فعال در پایونیر مشمول هزینه های سالانه نمی شوند. اگر حساب خود را باز نگه دارید و به مدت 12 ماه هیچ گونه تراکنشی در آن انجام ندهید، مشمول هزینه سالانه 29.95 دلار خواهید شد.

وصل کردن حساب پایونیر به آپورک

آپورک یکی از مراجع بین المللی و ایده آل برای فریلنسینگ است. در ادامه ما شیوه متصل کردن حساب پایونیر شما به آپورک را شرح خواهیم دارد. بدین ترتیب، شما می توانید دستمزد کارهای فریلنسری خود در اپورک را از طریق پایونیر دریافت کنید:

۱- وارد پروفایل خود شده و به بخش تنظیمات بروید.

حساب پایونیر چیست

۲- در بخش تنظیمات کاربر، روی گزینه Get Paid کلیک کنید.

حساب پایونیر چیست

۳- به بخش انتهایی منو رفته و گزینه Add method را انتخاب کنید.

حساب پایونیر چیست

۴- در زیر بخش مربوط به پایونیر، گزینه Setup را انتخاب کنید.

حساب پایونیر چیست

۵- در مرحله نهایی نیز اطلاعات حساب پایونیر خود (نام کاربری و رمز عبور) را وارد کرده و گزینه Sign in را انتخاب کنید.

حساب پایونیر چیست

علاوه بر آپورک وب‌سایت‌های زیر نیز از این پلتفرم برای پرداخت پشتیبانی می کنند:

آیا پایونیر اپلیکیشن موبایل دارد؟

بله شما می توانید اپلیکیشن پایونیر را در دستگاه های اندروید و iOS نصب کنید. کافیست وارد گوگل پلی استور و اپ استور شوید و عبارت “Payoneer” را جستجو نمایید.

نحوه افتتاح حساب پایونیر در ایران

باتوجه به تحریم‌ها، امکان ارائه مدارک ایرانی به سایت پایونیر نیست. اما ناامید نشوید! ما در مجموعه جک‌بلک در خدمت شما کاربران گرامی هستیم تا به افتتاح حساب پایونیر و کمک به شما جهت کسب درآمد دلاری بپردازیم. برای وریفای حساب پایونیر می‌توانید وارد بخش فروشگاه مجموعه و قسمت حساب ارزی شوید.

نتیجه‌گیری

پایونیر راه خود را برای خدمات پرداخت جهانی مشخص کرده و از زمان آغاز به کار، در سراسر جهان گسترش یافته است. ارسال پول رایگان از طریق حساب پایونیر و تسهیلاتی برای ارائه فاکتورهای سفارشی برای مشتریان شما ارائه می دهد. علاوه بر این، یک پلتفرم برای مدیر فروشگاه برای مدیریت پرداخت‌ها (یک یا چند فروشگاه‌ها) نیز ارائه می‌دهد.

اکثر وب سایت هایی که از اکانت پی پال، حساب اسکریل و سایر پلتفرم های مشابه پشتیبانی نمی کنند، پایونیر را به عنوان یک روش پرداخت استاندارد معرفی می کنند. با این حال، بهتر است قبل از افتتاح حساب در پایونیر قوانین این پلتفرم و کارمزد های نقل و انتقالات را در کشور خود، به خوبی بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دوازده =