درآمد ارزی

نکات طلایی فریلنسری پایتون + ۵ سایتِ دریافتِ پروژهِ دلاری

فریلنسری پایتون

امرار معاش و کسب درآمد از طریق برنامه نویسی و پروژه های فریلنسری، به ویژه پس از دوران کرونا، بسیار رواج پیدا کرده است. شرکت های بزرگ و کوچک، بخشی از فرایند برنامه نویسی پروژه های مختلف خود را برون سپاری می کنند. برنامه نویسانی نیز که از کار کردن در ساعت های طولانی و ملال آور اداری خسته شده اند، با قبول این پروژه ها و انجام آنها در خانه، کسب درآمد می کنند.

آشنایی با پایتون، یکی از زبان های برنامه نویسی بسیار محبوب و رایج در دنیا، فرصت های شغلی بی شماری را می تواند برایتان به ارمغان آورد. ما نیز در این مقاله مهارت هایی که برای انجام پروژه فریلنسری پایتون نیاز است بدانید را به همراه سایت های فریلنسری پایتون مرور خواهیم کرد.

چرا فریلنسری پایتون؟

امروزه پایتون یکی از پرکاربرد ترین و جامع ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا است. با استفاده از این زبان شما می توانید داده های بزرگ را به راحتی تجزیه و تحلیل کنید، آن ها را تمیز کنید و نمودارهای تحلیلی مختلفی را رسم کنید. پایتون ابزاری کارآمد برای دانشمندان و تحلیل گران داده محسوب می شود.

پایتون همچنین در زمینه مدیریت پایگاه داده ها، مدیریت و نظارت بر سرورها، یادگیری ماشینی و استخراج داده ها نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. پایتون همچنین زبانی مناسب برای توسعه وب و ساخت بازی محسوب می شود. پایتون قدرتمند و انعطاف پذیر است و در طیف وسیعی از حوزه ها کاربرد دارد.

یکی از کاربرد های اصلی پایتون که فرصت های شغلی بسیاری را برای فریلنسر پایتون خلق می کند، اسکریپت نویسی یا کرال کردن وب است. اسکریپت کردن وب توسط پایتون به جمع آوری دیتا از وب سایت های مختلف از طریق HTML، XML یا API منجر می شود.

از این داده ها می توان برای تحلیل عملکرد رقبای یک کسب و کار (از جمله سیاست قیمت گذاری محصولات و انواع استراتژی های بازاریابی)، آموزش و تحقیقات علمی استفاده کرد. اسکریپت نویسی همچنین می تواند با اتوماسیون فرایندهای تکراری و زمان بر، در زمان شما صرفه جویی کند.

پایتون مجهز به کتابخانه های قدرتمندی است که می توانند فرایند های پیچیده اتوماسیون را به آسانی انجام دهند. به همین دلیل این زبان ابزاری ایده آل برای اتوماسیون فعالیت های تکراری از طریق ساخت میکرو سیستم ها و بات های پیشرفته محسوب می شود. بدین ترتیب شما می توانید با اتوماسیون بخش های مرتبط با اطلاع رسانی، خدمات و سرگرمی، در زمان و نیروی انسانی خود صرفه جویی کنید.

5 سایت فریلنسری برتر برای فریلنسری پایتون و کسب درآمد دلاری

۱- وب سایت Upwork

فریلنسری پایتون

پروژه فریلنسری پایتون در آپورک: مشاهده

ثبت نام در سایت Upwork

۲- وب سایت Freelancer.com

فریلنسری پایتون

پروژه فریلنسری پایتون در Freelancer.com: مشاهده

ثبت نام در Freelancer

۳- وب سایت PeoplePerHour

 

پروژه فریلنسری پایتون در PeoplePerHour: مشاهده

اکانت PeoplePerHour

۴- وب سایت MQL5

 

اکانت MQL5

۵- سایت Toptal

فریلنسری پایتون

پروژه فریلنسری پایتون در Toptal: مشاهده

۶ ویژگی مهم پایتون

  • یادگیری آسان: پایتون به واسطه نحو ساده و خوانایی بالا، زبانی ساده برای یادگیری محسوب می شود.
  • جامعه بزرگ: جامعه کاربران و توسعه دهندگان زبان پایتون بسیار گسترده است و این موضوع مزیت بزرگی برای حل مشکلات و چالش های مختلف محسوب می شود.
  • کتابخانه های قدرتمند: پایتون به کتابخانه های متنوع و قدرتمندی مجهز است که در زمینه های تحلیل داده، یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و توسعه وب می تواند بسیار به شما کمک کند.
  • تحلیل داده: پایتون برای جمع آوری، پاکسازی و بهینه سازی اطلاعات حجیم ابزاری ایده آل محسوب می شود. استخراج داده از صفحات وب و ایجاد پایگاه های داده متنوع، از جمله قابلیت های مهم این زبان برنامه نویسی است.
  • هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی: پایتون به زبان انسان بسیار شباهت دارد و به همین خاطر، ابزاری ایده آل برای توسعه هوش مصنوعی محسوب می شود.
  • محاسبات ریاضی پیچیده: پایتون می توانید پیچیده ترین محاسبات ریاضی و معادلات را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. به همین خاطر ابزاری مهم در پروژه های علمی است.

پایتون برای کسب و کارهای مختلف

هر کسب و کاری که به داده ها و تحلیل آنها وابسته باشد، می تواند از مزایای پایتون بهره مند شود. پایتون ابزاری قدرتمند برای مدیریت وب و تحلیل داده هاست. این دو ابزار ستون های اصلی کسب و کارهای انلاین را شکل می دهند. همچنین الگوریتم ها و بات هایی که با کمک پایتون ساخته می شوند، میتوانند فرایند پاسخگویی به مشتریان و فروش های آنلاین را نیز راحت تر سازند. هر کسب و کاری که روی آینده خود سرمایه گذاری می کند، مستقیم یا غیر مستقیم، به پایتون و متخصصان این زبان برنامه نویسی وابسته خواهد بود.

مهارت هایی که هر فریلنسر پایتون باید داشته باشد

اگر مایل به انجام پروژه فریلنسری پایتون و کسب درآمد از این طریق هستید، باید روی برخی از رایج ترین و مهم ترین مفاهیم پایتون تسلط داشته باشید. مهم ترین مهارت هایی که هر فریلنسر پایتون باید داشته باشد عبارتند از:

  • تسلط بر مفاهیم پایه (Core Python): هر فریلنسر پایتون باید روی مفاهیم پایه این زبان برنامه نویسی تسلط داشته باشد. بدون تسلط به این مفاهیم، شما نمی توانید پروژه های پایتون را پیش ببرید.
  • مفاهیم شی گرایی (OOPs concepts): درک اصول برنامه نویسی شی گرای، پایه و اساس بسیاری از پروژه های پایتون محسوب می شود. آشنایی با کلاس ها و اشیا در پایتون می تواند به شما در این زمینه کمک کند.
  • مدیریت استثناها (Exception handling): آشنایی با شیوه برطرف کردن انواع خطاها و استثناهای کد ها در پایتون
  • مولد ها (generators): مولد ها ابزارهایی قدرتمند برای مدیریت حافظه و کار با داده های حجیم در پایتون هستند.
  • ساختارهای داده (Data structures): آشنایی با نحوه کار لیست ها، دیکشنری ها و تاپل ها
  • توابع (functions): آشنایی با نحوه کار با توابع برای سازماندهی بهتر کد های پیچیده
  • فریم ورک های وب (Web frameworks): آشنایی با فریم ورک های اصلی وب در پایتون، مانند Flask و Django
  • مهارت های مدیریت داده (Data management): آشنایی کافی با پکیج های پایتون مانند MatPlotlib، NumPy و آگاهی از اشکال و ابعاد مختلف داده ها در پایتون
  • مهارت‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی (Machine learning and artificial intelligence): آشنایی با الگوریتم ها و مفاهیم هوش مصنوعی و همچنین شبکه های عصبی و تحلیل داده.
  • مهارت های تحلیلی (Data analysis): مهارت های تحلیلی یکی از مهم ترین قابلیت های برنامه نویسان پایتون است که می تواند به بهبود کد ها و بهینه سازی الگوریتم ها بسیار کمک کند.
  • مهارت مدیریت نسخه‌ها: از بین بردن باگ ها یا اضافه کردن امکانات بیشتر به کدها، می توانند دائما سبب تغییر کد های اصلی شوند. به عنوان یک فریلنسر پایتون شما باید بتوانید نسخه های مختلف را مدیریت کنید.

علاوه بر مهارت های کلی که تا به اینجا مرور کردیم و هر فریلنسر پایتون باید به آن ها مسلط باشد، مهارت های زیر نیز معمولا در انجام پروژه فریلنسری پایتون اهمیت بسیار زیادی دارد:

  • دانش زبان Server-side Templating: برای خلق صفحات وب پویا و تعاملی.
  • برنامه‌نویسی Event-Driven پایتون: برای ساخت برنامه‌های پاسخگو و کارآمد.
  • مهارت‌های Debugging و Unit Test عالی: برای نوشتن کدهای عاری از خطا و قابل اعتماد.
  • توانایی ایجاد الگوهای پایگاه داده: برای ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها به طور موثر.
  • توانایی فکر کردن منطقی: برای حل مسائل پیچیده و ارائه راه‌حل‌های کارآمد.

چارچوب کاری فریلنسری پایتون و شیوه محاسبه هزینه ها

فریلنسری پایتون شغلی پردرآمد با مزایای بسیار زیاد است و به همین خاطر، بسیاری از متخصصان این زبان این روزها، این شکل از فعالیت حرفه ای را ترجیح می دهند. فریلنسرها می توانند هم زمان چندین پروژه را دریافت کنند و بدین ترتیب، درآمد خود را افزایش دهند.

هزینه انجام پروژه ها معمولا توسط خود فریلنسرها تعیین می شود. به بیان دیگر، سطح درآمد فریلنسرها کاملا تحت کنترل خودشان است. همچنین پروژه ها در هر ساعتی از شبانه روز قابل انجام هستند و بدین ترتیب، فریلنسرها آزادی عمل بیشتری در انجام انواع پروژه و مدیریت روز خود دارند.

در سویی دیگر، برونسپاری پروژه ها در قالب فریلنسری پایتون به افراد متخصص برای کارفرمایان نیز مزایای بسیار زیادی دارد. کارفرمایان برای انجام پروژه ها، مجبور نیستند نیروی کار محلی را استخدام کنند بلکه به نیروی کار در سراسر کشور دسترسی خواهند داشت. پروژه های پایتون با هزینه های مقرون به صرفه تری انجام می شوند و نتیجه نهایی نیز بسیار مطلوب خواهد بود.

هزینه پروژه فریلنسری پایتون به حجم و ویژگی های پروژه بستگی دارد. به طور کلی، کارفرمایان پروژه را به همراه یک بازه قیمتی تعریف می کنند. فریلنسرها نیز پیشنهاد های خود را برای این پروژه ارسال می کنند. پیشنهادات توسط هر دو کارفرما و فریلنسر بررسی می شود و در نهایت به توافق می رسند.

در اکثر پلتفرم های فریلنسری پایتون معمولا پروژه ها به مزایده گذاشته می شوند و فریلنسر هایی که قیمتی مناسب تر را پیشنهاد کنند، پروژه را برنده می شوند. با این حال، اگر به عنوان فریلنسر پایتون تجربه و تخصص کافی داشته باشید و در این حوزه شناخته شده باشید، کنترل بیشتری در تعیین قیمت پروژه های خود خواهید داشت.

پیش از شروع به کار این چند نکته را به خاطر بسپارید!

پیش از شروع کار به عنوان فریلنسری پایتون، بهتر است چند نکته را به خاطر بسپارید:

  • تسلط کامل بر مقدمات زبان پایتون، انواع داده ها، ساختار کد ها، برنامه نویسی شی گرا و همچنین کنترل کردن نسخه های مختلف از یک کد، بخشی از دانش لازم و پایه شما محسوب می شوند.
  • برای پروژه هایی که روی بستر وب اجرا می شوند، آشنایی با فریم ورک های مبتنی بر پایتون بسیار اهمیت دارد.
  • برای پروژه هایی که مرتبط با داده هستند، تسلط بر روی کتابخانه های مرتبط مهم می باشد. در صورت فعالیت در حوزه ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی، آگاهی با کتابخانه های مرتبط مانند PyTorch نیز اهمیت پیدا می کند.
  • آشنایی با ساختار داده، روش های حل مسئله، مدیریت زمان، تعامل و همکاری با کارفرما و موارد مشابه نیز جزوی از مهارت های لازم برای فعالیت در حیطه فریلنسری پایتون محسوب می شوند.

سوالات متداول

چرا استخدام فریلنسر پایتون؟

کسب و کارهای بزرگ، برای مدیریت داده ها و سرورهای شان، معمولا تیم بزرگی از متخصصان پایتون را استخدام می کنند. این در حالی است که هزینه این تیم برای کسب و کارهای نوپا و کوچک تر بسیار سنگین است. به همین خاطر، استخدام فریلنسر پایتون را توصیه می کنیم. با استخدام فریلنسر پایتون، شما می توانید با هزینه ای به مراتب کمتر به انبوهی از مزایا و کاربردهای این زبان برنامه نویسی برای کسب و کارتان دسترسی داشته باشید.

یک فریلنسر پایتون با تسلطی که بر کتابخانه ها و کد های پایتون دارد، می تواند به شما در جمع آوری اطلاعات از سایر سایت های رقبا و همچنین اطلاعات تحلیلی مشتریانتان کمک کند. تحلیل این اطلاعات در طراحی سیاست های بازاریابی و رشد کسب و کارتان بسیار اهمیت دارد. فریلنسر های پایتون می توانند با بهبود شرایط وب، همچنین تجربه به مراتب بهتری را برای مشتریان و فروش آنلاین شما فراهم کنند.

همچنین حضور یک فریلنسر پایتون در تیم شما، برای بهبود چارچوب های زیرساخت های کسب و کارتان، مانند امنیت سرورها، اهمیت دارد. تحلیل سریع رقبا، پیاده سازی آسان میکرو سیستم های اتوماسیون و توسعه سریع محصولات اولیه نیز از جمله سایر مزایای استخدام یک فریلنسر پایتون هستند.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله به اهمیت فریلنسری پایتون و دلایل محبوبیت این شکل از کار در میان متخصصان حوزه برنامه نویسی پرداختیم. همچنین برای آشنایی بیشتر شما با این حرفه، مهارت هایی را که هر فریلنسر پایتون باید روی آنها تسلط داشته باشد را نیز مرور کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =