متفرقه

راه‌های حل مشکل فراموشی اپل آیدی و رمز آن

فراموش كردن رمز اپل ايدي

اگر از محصولات کمپانی اپل استفاده می‌کنید، حتما از اهمیت ساخت یک اپل آیدی مطلع هستید. در واقع برای استفاده از هر یک از محصولات کمپانی اپل، شما ملزم به ساخت یک نام کاربری اپل می‌باشید. به همین دلیل یکی از پرتکرار‌ترین سوالاتی که کاربران محصولات این کمپانی می‌پرسند، راهکارهایی برای حل مشکل فراموش کردن اپل آیدی و رمز آن است. اگر شما نیز با این مشکل روبرو شده‌اید، در این راهنما راهکارهای ساده اما کاربردی برای حل مشکل شما ارائه خواهیم داد.

اپل آیدی چیست؟

در صورت خارج شدن از حساب اپل، بدون دانستن اطلاعات اپل آیدی شما به هیچ طریقی نمی‌توانید از دستگاه‌های شرکت اپل استفاده کنید. در واقع این آیدی یک عبارت برای تشخیص هویت شما خواهد بود و برای استفاده از هر دستگاهی شما باید با استفاده از آن احراز هویت انجام دهید. شاید در نگاه اول Apple ID یک ویژگی بدون کاربرد و خسته کننده به نظر برسد، اما در بسیاری از مواقع می‌تواند موثر باشد. به عنوان مثال در صورت به سرقت رفتن گوشی، آی پد یا هر یک از محصولات شما، به راحتی می‌توانید آن را ردیابی کنید.

همانطور که متوجه شدید، در این راهنما می‌خواهیم  راهکارهایی برای فراموش کردن اپل آیدی و پسورد اپل آیدی ارائه دهیم. بنابراین اگر این عبارت هویتی خود را از یاد برده‌اید، نباید خیلی نگران باشید. چرا که راه‌های زیادی برای تغییر و بازیابی آن وجود خواهد داشت.

3 روش حل مشکل فراموش کردن اپل آیدی

3 روش بسیار ساده برای یافتن Apple ID وجود دارد. بنابراین اگر این کد هویتی خود را از یاد برده‌اید، با استفاده از یکی از این روش‌ها می‌توانید آن را تغییر دهید:

  • استفاده از آدرس ایمیل
  • استفاده از قابلیت‌های گوشی یا لپ تاپ
  • استفاده از برنامه آیتونز
شماره فیک ویزا کارت برای اپل ایدی
بخوانید!

1- آدرس ایمیل خود را امتحان کنید

در مرحله‌ی اول سعی کنید که آدرس ایمیل خود را امتحان کنید. به احتمال فراوان شما از آدرس ایمیل خودتان برای ساخت اپل آیدی استفاده کرده‌اید. بنابراین یکی از محتمل‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای رسیدن به پاسخ صحیح، استفاده از آدرس ایمیل خودتان است.

2- فراموش کردن اپل آیدی (Apple ID): از آیفون یا آیپدتان استفاده کنید

در صورتی که اپل آیدی شما در گوشی ، آیفون یا کامپیوتر شخصی شما فعال باشد، به راحتی می‌توانید با مراجعه به آدرس‌های زیر آن را مشاهده کنید:

در آیفون و آیپد خود باید وارد قسمت setting شوید. در ادامه با مراجعه به هر یک از گزینه‌های زیر می‌توانید اپل آیدی خود را بیابید.

App & iTunes Store
iCloud
Messages : Send & Receive
FaceTime
Mail, Contacts, Calendar

فراموش كردن رمز اپل ايدي

همچنین اگر اپل آیدی شما در لپ تاپ و مک بوک‌های شما فعال است، می‌توانید از آدرس‌های زیر آن را جستجو کنید:

برنامه مسیر مشخص شدن Apple ID
Apple Menu System Performances : iCloud
Mail Preferences : Accounts
Calendar Calendar : Preferences
FaceTime FaceTime : Preferences : Settings
Messages Messages : Preferences : Accounts

3- فراموش کردن اپل آیدی (Apple ID): از برنامه آیتونز استفاده کنید (iTunes)

اگر در گذشته از برنامه‌ی آیتونز خرید کرده باشید، شانس یافتن اپل آیدی از طریق این برنامه را خواهید داشت. برای این کار پس از اجرای برنامه، مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا وارد بخش خریدها یا Purchases شوید.
  • گزینه‌ی Edit  و به دنبال آن Get Info را انتخاب کنید.
  • برروی تب file کلیک کنید.
  • در صفحه‌ی باز شده به راحتی و در کنار گزینه‌ی Purchased by می‌توانید Apple ID خود را مشاهده کنید.

در صورت فراموش کردن پسورد اپل آیدی می‌توانید ابتدا وارد سایت اپل و بخش Apple ID شوید.

فراموش کردن پسورد اپل آیدی

پس از ورود به سایت ابتدا باید روی Forgotten your Apple ID or Password? کلیک کنید. در ادامه شما به صفحه‌ی بعد منتقل خواهید شد. در این صفحه می‌توانید  با وارد کردن اپل آیدی، به 2 روش مختلف نسبت به ریست کردن گذرواژه خود اقدام کنید. همچنین اگر با استفاده از سایت نتوانستید آیدی خود را پیدا کنید، می‌توانید از روش سوم استفاده کنید:

3 روش حل مشکل فراموش كردن رمز اپل ايدي

3 روش بسیار ساده برای تغییر رمز وجود دارد. بنابراین اگر رمز حساب اپل خود را از یاد برده‌اید، با استفاده از یکی از این روش‌ها می‌توانید آن را تغییر دهید:

  • ریست کردن پسورد از طریق ایمیل
  • ریست کردن پسورد از طریق سوال امنیتی
  • ریست کردن پسورد از طریق تایید هویت دو مرحله‌ای

برای اموزش ساخت اپل آیدی با گوشی اندروید کلیک کنید.

1- ریست کردن پسورد اپل آیدی (Apple ID) از طریق ایمیل

با انتخاب گزینه‌ی اول شما قادر خواهید بود با استفاده از ایمیل، مشکل فراموش کردن پسورد اپل آیدی را حل کنید. برای این کار پس از انتخاب عبارت Receive an email ، روی دکمه‌ی آبی رنگ continue کلیک کنید. در ادامه یک ایمیل حاوی یک لینک برای شما ارسال خواهد شد که با آن می‌توانید نسبت به تغییر رمز خود اقدام کنید.

فراموش كردن اپل ايدي و پسورد

2- ریست کردن پسورد اپل آیدی (Apple ID) از طریق سوال امنیتی

یکی دیگر از روش‌های حل مشکل فراموش کردن پسورد اپل آیدی استفاده از گزینه‌ی سوال امنیتی است. با انتخاب گزینه‌ی Answer security questions شما می‌توانید با پاسخ دادن به سوالات امنیتی پسوورد اپل آیدی خود را تغییر دهید. اگر به ایمیل خود دسترسی نداشته باشید، این روش می‌تواند به شما کمک کند.

فراموش كردن اپل ايدي و پسورد

3- ریست کردن پسورد اپل آیدی (Apple ID) از طریق تایید هویت دو مرحله‌ای

اگر با دو روش فوق نتوانستید رمز آیدی خود را تغییر دهید، بهتر است از این روش استفاده کنید. برای انجام این روش باید ابتدا وارد این لینک شوید. البته باید از قبل از یک دستگاه دیگر که متصل به اکانت آیدی شما باشد، برخوردار باشید:

بعد از ورود به لینک و وارد نمودن اپل آیدی و انتخاب دستگاه مدنظر، شما با دو گزینه روبرو می‌شوید. با انتخاب گزینه‌ی اول باید منتظر ارسال اعلان به دستگاه انتخابی خود بشوید. با انتخاب گزینه‌ی Allow شما قادر هستید رمز خود را عوض کنید.

پایان

همانطور که مشاهده کردید، یافتن اپل آیدی و پسورد آن به سادگی ممکن است. پس در صورتی که این اطلاعات هویتی خود را فراموش کرده‌اید، نباید نگرانی زیادی داشته باشید. البته به یاد داشته باشید که برای استفاده از تکنولوژی‌های کمپانی اپل حتما باید این اطلاعات را به یاد داشته باشید. پس در صورتی که آیدی یا پسورد خود را بازیابی کردید یا تغییر دادید، آن را در جایی یادداشت کنید تا فراموش کردن اپل آیدی دوباره برای شما مشکل ساز نشود.

در صورتیکه نیاز دارید تا مجدد به خرید اپل آیدی آمریکا به صورت وریفای شده بپردازید (برای آنکه دیگر مشکل فراموشی رمز اپل آیدی به وجود نیاید)، می‌توانید از طریق جک‌بلک نسبت به آن اقدام نمایید.

10 دیدگاه در “راه‌های حل مشکل فراموشی اپل آیدی و رمز آن

  1. ناشناس گفت:

    سلام
    گوشی من گم شده و اپل ای دی خودم و ایمیل رو ندارم. ولی پسورد اپل آیدی رو دارم. کاری میشه کرد؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام
      متاسفانه کاری نمیشه کرد باید اپل ایدی دیگه ای تهیه کنید

    2. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر نمیشه کاری کرد

  2. حمیده گفت:

    سلام از طريق ايميل نميتونم پسوردمو عوض كنم
    يادم رفته متاسفانه و روز تولد وارد شده هم يادم رفته . كاري ميتونم بكنم ؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر اگه سوالات امنیتی دارید با اون ریست کنید. اگه شماره ای هم بهش وصل نیست کاری نمیشه کرد

  3. عبدالرحیم گفت:

    با سلام پسوورد و ایمیل و نام و نام خانوادگی اپل ایدی که درست کردم گم شده بچه ها هم رمز و پسوورد رو اشتباه زدند باید چه کاری انجام داد

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر متاسفانه بدون ایمیل امکان بازیابی اپل ایدی نیست.

  4. میلاد گفت:

    سلام من گوشیمو فروختم الان میخوام از طریق سایت وارد اپل آیدیم بشم وقتی رمز و ایدی رو میزنم یه سری سوال امنیتی میخواد ک یادم نمیاد و به این خاطر نمیتونم وارد شم ممنون میشم راهنمایی کنید.

  5. کمال گفت:

    اپل ادب کارتی دارم کارتش پیشمه یاد نداشتم ازش درست استفاده کنم دادم دستی یکی دست کاری کرد شمارشو تغییر داده الان نمیتونم ازش خارج بشم نمیتونم ازش استفاده کنم اصلا گوشیم بروزرسانی نمیشه مدل گوشی ۱۳پرومکس
    لطفا اگه راه حل داره بهم بگین

  6. Zana Rostami گفت:

    سلام ووقت بخیر
    من یه تب لت آیفون دارم رمز گوشی اپل ایدی رو فراموش کردم
    ایا راه حلی هست واسش؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =