متفرقه

اسپاتیفای پرمیوم چیست؟ ۱۰ تفاوت اکانت پرمیوم و رایگان

اسپاتیفای پرمیوم چیست

اسپاتیفای در حال حاضر جزو پرکاربردترین سرویس های استریم در دنیا محسوب می‌شود. این پلتفرم دارای مجموعه ای عظیم از موسیقی‌ و پادکست‌های مختلف است. در این مطلب با بررسی تفاوت اکانت پرمیوم اسپاتیفای و اکانت رایگان اسپاتیفای، قصد داریم بررسی کنیم که مزایای اکانت اسپاتیفای پرمیوم چیست؟ آیا بهتر است اکانت اسپاتیفای پرمیوم تهیه کنیم یا با صرفه جویی در هزینه‌هایمان از همان اسپاتیفای رایگان با وجود تبلیغاتش استفاده کنیم؟ در ادامه این مقاله با برخی از ویژگی های اسپاتیفای نیز آشنا خواهید شد.

فهرست محتوا پنهان

تجربه ناخوشایند گوش دادن با اسپاتیفای رایگان

اسپاتیفای پرمیوم و اسپاتیفای رایگان، امکان دارد در ابتدا شبیه به هم به نظر برسند، اما در عملکرد تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.

برخی از تفاوت‌های کلیدی این دو مدل اکانت مربوط به رابط کاربری تلفن همراه است. در طول یک ساعت استفاده از نسخه رایگان اسپاتیفای شما می‌توانید فقط 6 آهنگ را رد یا Skip کنید، اما در اسپاتیفای پرمیوم می‌توانید هر تعداد آهنگی که تمایل دارید را رد کنید. این محدودیت زمانی که حوصله شنیدن تعدادی آهنگ رندوم را ندارید ممکن است ناراحت کننده باشد.

نسخه پرمیوم برخلاف نسخه رایگان هیچ محدودیتی برای رد کردن آهنگ ها در نظر نگرفته است.

یکی دیگر از محدودیت هایی که اسپاتیفای رایگان برای کاربران خود ایجاد می‌کند، این است که کاربران نمی‌توانید آهنگ هایی که تمایل دارند را برای پخش تعیین کنند. شما می‌توانید به جای آن یک آلبوم و یا لیستی مشخص از آهنگ ها را برای پخش انتخاب کنید.

این حالت زمانی می‌تواند آزاردهنده باشد که گوش‌هایتان نیاز دارد فقط به یک آهنگ خاص بارها گوش کنید. با استفاده از نسخه پرمیوم می‌توانید هر آهنگی که دوست داشته باشید را یک دل سیر گوش کنید.

 در اسپاتیفای رایگان یک راه برای پخش و skip های نامحدود وجود دارد. این در صورتی امکان‌پذیر است که آهنگ جزو یکی از 15 آهنگ موجود در لیست«Made for You»  در صفحه «Home» اسپاتیفای شما باشد.

این لیست‌ها شامل لیست آهنگ های محبوب مانند «RapCaviar» و «Alternative R&B» می‌شوند. علاوه بر این لیست های پخشی که توسط هوش مصنوعی و با توجه به اولویت های شنیداری شما طراحی‌ شده‌اند، مانند «Discover Weekly»، «Daily Mix» و «Release Radar» می‌باشند.

آهنگ های موجود در این لیست های پخش اغلب تغییر می‌کنند. اگر یک آیکن Shuffle در کنار عنوان List Play می‌بینید، به معنای این است که فقط آهنگ های این لیست را می‌توانید ترکیب کنید.

اکانت پرمیوم اسپاتیفای چیست

تبلیغات آزاردهنده در اسپاتیفای رایگان

یکی از موضوعات آزار دهنده در اسپاتیفای رایگان این است که تبلیغات زیاد باعث قطع شدن پخش موزیک می‌شود. قطعا این نوع تبلیغات آزار دهنده است و عمدا به این شیوه طراحی شده است تا افراد برای خرید نسخه پرمیوم ترغیب شوند.

اکثر این تبلیغات صدایی بسیار آزاردهنده مانند بوق های ترافیکی دارند و انگار به شما می‌گویند اگر اکانت اسپاتیفای پرمیوم بخرید دیگر لازم نیست این صداهای گوش خراش را گوش دهید. اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنید، این تکنیک اذیت کننده برای کسب درآمد این پلتفرم به خوبی عمل کرده است. افراد به راحتی برای خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم اقدام می‌کنند تا از شر این تبلیغات راحت شوند.

۲۶ ترفند استفاده از Apple Music
بخوانید!

گوش دادن آفلاین به موزیک در اسپاتیفای پرمیوم

با خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم می‌توانید آهنگ هایی که دوست دارید را دانلود کنید تا هر زمان که خواستید از گوش دادن آنها به حالت آفلاین لذت ببرید. این قابلیت برای پروازهای طولانی مدت و زمان هایی که قصد دارید اینترنت تلفن همراه خود را خاموش کنید بسیار عالی است.

در سرویس اسپاتیفای رایگان امکان دانلود آهنگ وجود ندارد. بنابراین گاهی شما همان پولی که می‌توانستید برای خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم استفاده کنید را برای گوش دادن به موزیک ها به صورت آنلاین خرج می‌کنید.

در اسپاتیفای مخصوص دسکتاپ، میان اسپاتیفای رایگان و اسپاتیفای پرمیوم تفاوت های جزئی تری دیده می‌شود. به عنوان مثال در نسخه اسپاتیفای دسکتاپ صرف نظر از اینکه اسپاتیفای شما رایگان باشد یا پرمیوم، هر آهنگی که قصد شنیدن آن را داشته باشید را همراه با Skip های نامحدود می توانید انتخاب کنید. البته در اسپاتیفای رایگان دسکتاپ هم همچنان با تبلیغات مزاحم مواجه هستید و امکان دانلود هیچ آهنگی را ندارید.

اکانت پرمیوم اسپاتیفای چیست

مقایسه اسپاتیفای رایگان و اسپاتیفای پرمیوم: ویژگی‌های Discovery یکسان هستند

یکی از بهترین ویژگی های اسپاتیفای این است که راه های متفاوتی برای پیدا کردن آهنگ های جدید به مخاطبان معرفی می‌کند.  اسپاتیفای در این رابطه از قابلیت discovery of new music استفاده می‌کند.

این ویژگی در لیست های پخش الگوریتمی کاملا پیدا است، که برای این طراحی شده تا سبک هایی را به شما معرفی کند که با آنچه قبلا گوش داده‌اید هماهنگ باشند. لیست های پخش “Discover Weekly” و “Daily Mix” اغلب با پیشنهادهای جدید به روز می‌شوند.

اما امکان دارد شما به آهنگ یا خواننده‌ای که پیشنهاد می‌شود هیچ علاقه‌ای نداشته باشید. در این حالت می‌توانید با فشار دادن یک دکمه از قابلیتی استفاده کنید که این سبک موسیقی را فیلتر کند یا آن هنرمند خاص را در لیست سیاه قرار دهد. همچنین لیست پخش «Release Radar» نیز از این جهت ارائه شده است که آهنگ های جدید هنرمندانی که دنبال می‌کنید را هر هفته به‌روزرسانی کند.

لیست پخش پیشنهادی یکی از بهترین ویژگی های Spotify است که در دسترس کاربران رایگان و پرمیوم قرار گرفته است. پلتفرم اسپاتیفای دارای تنوع زیادی از ژانرها، حالت ها و دسته های مختلف در زیر tab Browse است و در اینجا می‌توانید به لیست‌های پخش پیشنهادی آن گوش دهید تا موسیقی جدید را پیدا کنید.

همچنین لیست‌های پخش پیشنهادی را بر اساس سابقه شنیداری شما ارائه می‌کند و به‌طور الگوریتمی فهرست‌های پخش «Radio» را برای هر آهنگ، هنرمند، آلبوم و لیست پخش ایجاد می‌کند.

با ساخت یک لیست پخش جدید، الگوریتم اسپاتیفای بر اساس اسم لیست پخش و همچنین آهنگ هایی که قبلاً در آن قرار داده اید، تعدادی آهنگ جدید را به شما توصیه خواهد کرد. صرف نظر از اینکه برای اکانت اسپاتیفای پرمیوم پول پرداخت کرده باشید یا نه، این ویژگی های جذاب در دسترس هستند و بسیار کاربردی هستند.

۸ راه حل مشکل ثبت نام و ورود به Spotify
بخوانید!

رایگان یا پولی، از همان ویژگی های اجتماعی لذت ببرید

موسیقی همیشه یک هنر اجتماعی بوده، اما امروز اوضاع با وقتی که مردم آخرین آلبوم نیل یانگ را بر روی وینیل می‌خریدند و با دوستانشان دور میز می‌نشستند، کمی تغییر کرده است. البته، امروزه مردم هنوز هم برای گوش دادن به موسیقی دور هم جمع می‌شوند، هرچند این دورهمی ها به ندرت اتفاق می‌افتد. اما به اشتراک گذاشتن موسیقی با دیگران مزایای اجتماعی هیجان انگیزی دارد، حتی زمانی که از خانه بیرون نمی‌روید.

Spotify از چندین ابزار مختلف در پلتفرم خود جهت تشویق برای به اشتراک‌گذاری موسیقی استفاده می کند و برای دسترسی به هیچ یک از آنها نیازی به خرید Premium ندارید.

از پلی‌لیست‌های مشترک در Spotify لذت ببرید

اگر قصد دارید پلی‌لیست‌های مشترک ایجاد کنید، باید علامت سه نقطه را در سمت راست بالای صفحه نمایش تلفن همراه خود یا در کنار نام لیست پخش در دسکتاپ فشار دهید و “Collaborative Playlist” را انتخاب کنید. بعد از آن می‌توانید لینک لیست پخش مورد علاقه خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

اسپاتیفای پرمیوم چیست

با این کار به آنها اجازه می دهد که بتوانند آهنگ هایی را در لیست پخش اضافه و یا حذف کنند. هر کسی که لینک را داشته باشد می‌تواند این کار را انجام دهد و لیست در بین افرادی که لینک را دارند خصوصی است.

لیست‌های پخش مشترک برای وقت هایی که شما و دوستانتان قصد برگزاری مهمانی دارید یا در حال برنامه‌ریزی یک سفر جاده‌ای هستید، بسیار عالی هستند. آنها حتی برای زمانی که شما فقط می خواهید چند آهنگ را به طور منظم با کسی به اشتراک بگذارید بسیار خوب هستند.

همچنین، اگر دارای اکانت اسپاتیفای پرمیوم فامیلی یا اکانت Premium Duo هستید، اسپاتیفای معمولا یک “Family Mix” یا “Duo Mix” از آهنگ ها را بر اساس آنچه همه کاربران اکانت قبلا گوش داده‌اند ایجاد می‌کند. این کار از نظر فنی یک ویژگی اجتماعی نیست زیرا این پلی‌لیست‌ها توسط اسپاتیفای ایجاد می‌شوند و نه خود کاربران، بنابراین نمی‌توان آن را یک ویژگی مثبت در مقابل اسپاتیفای رایگان در نظر گرفت.

Spotify چیست و چگونه کار می‌کند؟
بخوانید!

می‌توانید آنچه که دوستانتان به آن علاقه دارند را ببینید

یکی از ویژگی ها هر دو اکانت اسپاتیفای پرمیوم و رایگان این است که اگر از فیس‌بوک استفاده می‌کنید، می‌توانید اکانت اسپاتیفای پرمیوم خود را به حساب فیس‌بوک خود وصل کنید. از این طریق دوستان فیسبوکی شما می‌توانند پروفایل شما را در Spotify با استفاده از نام شما یا از طریق دکمه Find Friends در نسخه دسکتاپ پیدا کنند.

می توانید نام کاربری Spotify دوستان خود را جستجو کنید، لیست پخش آنها را جستجو کرده و به کتابخانه خود اضافه کنید. تاریخچه شنیداری اخیر آنها را بررسی کنید و در نسخه اسپاتیفای دسکتاپ، سابقه شنیداری فعال آنها را مشاهده کنید.

این یک روش عالی برای پیدا کردن موسیقی های جدید و به دست آوردن ایده ای از سبک موسیقی هایی است که دوستان شما به آن ها گوش می دهند. اگر فکر می‌کنید که مردم می‌توانند لیست‌های پخش شما یا آنچه را که به آن گوش می‌دهید را ببینند، می‌توانید لیست‌های پخش خود را خصوصی کنید و فید گوش دادن فعال را غیرفعال کنید.

بدون اسپاتیفای پرمیوم به بعضی موسیقی‌ها دسترسی نخواهید داشت

اسپاتیفای رایگان به هنرمندان کمتر از اسپاتیفای پرمیوم در هر پخش استریم دستمزد می دهد. اما در عوض Spotify به خواننده ها این امکان را می دهد که برای دو هفته اول پس از انتشار موزیک‌شان، یک paywall راه اندازی کنند. اگر هنرمندی این قابلیت را انتخاب کند، اثر او 14 روز اول پس از پخش شدن فقط برای کاربران Premium در دسترس خواهد بود.

به این ترتیب اگر می خواهید به آخرین نسخه‌های آثار هنرمندان دسترسی داشته باشید، باید اکانت اسپاتیفای پرمیوم خریداری کنید. همچنین اگر به مقدار پولی که هنرمندان مورد علاقه‌تان دستمزد می‌گیرند اهمیت می‌دهید، پرمیوم کمک بزرگتری به آنها می کند. نمودار زیر میانگین مبلغی را که Spotify به هنرمندان در هر استریم می‌پردازد، نشان می‌دهد.

$  به ازای هربار پخش سرویس پخش موسیقی
$0.04390 Qobuz
$0.04036 Peloton
$0.01426 iHeartRadio
$0.01175 Amazon Unlimited
$0.01110 Napster/Rhapsody
$0.01050 24/7 Entertainment GmbH
$0.00948 YouTube Red
$0.00927 Tidal
$0.00567 Deezer
$0.00543 Google Play
$0.00495 اپل موزیک
$0.00435 KKBox
$0.00395 Amazon Digital Services Inc.
$0.00331 Spotify
$0.00205 Loen
$0.00155 Pandora
$0.00109 Vevo
$0.00051 Yandex LLC
$0.00028 YouTube Content ID
$0.00013 UMA

اسپاتیفای پرمیوم چیست

کیفیت صدا در اسپاتیفای پرمیوم بسیار بهتر از اسپاتیفای رایگان است

Spotify فقط از قالب های AAC و Ogg Vorbis حمایت می‌کند و کیفیت صدای بسیار بالا برای کاربران اسپاتیفای رایگان و پرمیوم وجود ندارد. اما باز هم فرق‌های کلیدی در چگونگی صدا بین Free Spotify و Spotify Premium وجود دارد.

با استفاده اسپاتیفای رایگان، بیشترین مقدار بیتی که می توانید پخش کنید در نسخه دسکتاپ 128 کیلوبیت در ثانیه و در نسخه تلفن همراه 160 کیلوبیت در ثانیه است. اما استفاده از اسپاتیفای پرمیوم امکان اجرای 320 کیلوبیت بر ثانیه را در پلتفرم دسکتاپ و همچنین موبایل به شما می دهد. در واقع این مقدار تفاوت بدین معنی است که موسیقی ارائه شده در Spotify Premium حاوی داده بیشتری است و در نتیجه جزئیات بیشتری برای صدای آن وجود دارد.

Streaming Service Max streaming quality Max Desktop Quality(kb/s) Supported Formats
Qobuz 24bit / 192kHz 1,411 AIFF, ALAC, FLAC, WAV, WMA Lossless
Amazon Music HD 24bit / 192kHz 3,730 FLAC
Tidal HiFi 24bit / 192kHz 4,608 AAC, ALAC, FLAC, MQA
Deezer HiFi 16bit / 44.1kHz 1,411 FLAC
Google Play Music 320kbps 320 AAC, ALAC, FLAC, MP3, Ogg Vorbis, WMA
Deezer Premium 320kbps MP3
Spotify Premium 320kbps 320 AAC, Ogg Vorbis
Apple Music 24bit / 192kHz 256 AAC
YouTube Music Premium 256kbps 256 AAC
SoundCloud Go+ 256kbps 256 AAC
Slacker Radio 320kbps 320 MP3
Pandora 192kbps 192 AAC
Spotify Free 160kbps 128 AAC
Deezer Free 128kbps MP3

اسپاتیفای پرمیوم کیفیت بالاتری نسبت به اسپاتیفای رایگان دارد، اما تنظیمات HiFi ندارد. با این حال، در تاریخ 22 فوریه 2021، اسپاتیفای، Spotify HiFi را معرفی کرد که با برنامه هایی مانند Deezer، Tidal HiFi و Amazon Music HD سازگار است. هنوز اطلاعات زیادی در مورد این کیفیت پخش در دسترس نیست به جز اینکه برای اولین بار در مناطق خاصی قابل استفاده خواهد یافت.

اسپاتیفای پرمیوم چیست

اکانت اسپاتیفای پرمیوم نرخ های متفاوتی وجود دارد اما رایگان، رایگان است!

Spotify چهار نوع مختلف اشتراک اسپاتیفای پرمیوم را ارائه می دهد، و برخی از آنها واقعاً پیشنهادات خوبی هستند. اولین اشتراک Spotify Premium Individual می‌باشد که هزینه آن 9.99 دلار در ماه است. این اکانت امکان دسترسی به تمام ویژگی های Premium مانند عدم نمایش تبلیغات، پخش بر اساس تقاضا و دانلود آهنگ برای گوش دادن آفلاین را به کاربران می‌دهد.

اگر دانشجوی تمام وقت در یک دانشگاه یا کالج هستید، باید واجد شرایط اشتراک دانشجویی پرمیوم باشید که هزینه آن 4.99 دلار در ماه است. این اشتراک نه تنها قابلیت‌های مشابه Spotify Premium را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه اگر دانشجوی ایالات متحده باشید، شامل اشتراک SHOWTIME و نسخه پشتیبانی‌شده توسط تبلیغات Hulu نیز خواهید شد.

اگر می‌خواهید یک اکانت اسپاتیفای پرمیوم را با همسر خود به اشتراک بگذارید، می‌توانید Premium Duo را انتخاب کنید. هزینه آن 12.99 دلار در ماه است و هم شما و هم همسرتان حساب های جداگانه خود را خواهید داشت. در کنار تمام ویژگی‌های پرمیوم معمولی، می‌توانید به «Duo Mix» بپیوندید.

آموزش حذف اکانت و لغو اشتراک Spotify
بخوانید!

شما و همسرتان هر دو می‌توانید به «Duo Mix» در صفحه «Made for you» در برنامه تلفن همراه خود بروید، روی سه نقطه کلیک کنید و «Join Duo Mix» را انتخاب کنید. Spotify به صورت الگوریتمی یک لیست پخش طراحی می کند تا هم برای شما و هم برای همسرتان جذاب باشد.

شما می‌توانید انتخاب کنید میکس شاد یا آرام باشد و یا هر آهنگی که بخواهید را از ترکیب حذف کنید. هر آهنگ تصویر پروفایل شما یا همسرتان را در کنار خود دارد، بنابراین می توانید ببینید که آهنگ از فعالیت شنیداری چه کسی ایجاد شده است.

Spotify Premium Family بسیار شبیه به Premium Duo است، در هر دو اکانت محل زندگی تمامی اعضای اکانت باید یکی باشد. با این وجود، Premium Family می تواند تا شش حساب جداگانه را پشتیبانی کند و هزینه آن 14.99 دلار در ماه است.

والدین می توانند انتخاب کنند که موسیقی غیراخلاقی را برای اعضای خاص مسدود کنند و کودکان می توانند از اکانت Premium Family خود در برنامه Spotify Kids استفاده کنند. علاوه بر این ویژگی‌ها و همه ویژگی‌های Premium معمولی، خانواده شما می‌توانند به یک «Family Mix» ایجاد شده گوش دهند که درست مانند «Duo Mix» کار می‌کند.

همه این گزینه‌های اشتراک بسیار جذاب هستند، اما در نهایت می‌رسیم به اینکه رایگان، رایگان است. اگر دلیل شما برای عدم اختصاص بخشی از حقوقتان در هر ماه قوی تر از انگیزه شما برای مقابله با تبلیغات و کمبود امکانات اسپاتیفای رایگان است، اسپاتیفای رایگان گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

تفاوت اکانت پرمیوم اسپاتیفای

برخی از ویژگی‌های کمتر شناخته شده اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای به طور مداوم و پیوسته با ویژگی های جدید عرضه می شود. به عنوان مثال، در سال 2017، لیست پخش “Time Capsule” را برای همه کاربران حدودا 16 ساله، چه دارای اکانت پرمیوم و چه رایگان، ایجاد کرد. این لیست‌ پخش بر اساس آنچه نوجوانان گوش می‌دادند شخصی‌سازی شده است. این لیست به گونه ای ساخته شده است که فقط کاربران نوجوان به آن گوش می دادند.

یکی دیگر از سرویس های اسپاتیفای رایگان و پرمیوم، «Pet Playlist» است که کاربران با وارد کردن نوع حیوان خانگی خود و همچنین طبقه‌بندی رفتارهای حیوان خانگی خود در چند سطح مختلف، قادر هستند لیست های پخش را شخصی‌سازی کنند. این اطلاعات با سبک های موسیقی که کاربر به آنها علاقه دارد ترکیب می‌شود تا یک لیست پخش برای کاربران و حیوان خانگی آنها بسازد.

آموزش آپلود موزیک در اسپاتیفای با PC، اندروید و iOS
بخوانید!

خود را در Tinder و Instagram معرفی کنید

Spotify با بسیاری از پلتفرم های دیگر مانند اینستاگرام و Tinder همکاری می‌کند. می‌توانید نام خود، هنرمند مورد علاقه خود و آلبوم مربوط به یک آهنگ را با کلیک یک دکمه در اسپاتیفای در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

اگر حساب Spotify خود را به Tinder وصل کنید، می‌توانید آهنگ‌هایی را که اغلب گوش می‌کنید را در پروفایل Tinder خود منتشر کنید تا دیگران را با سلیقه خود در زمینه موسیقی آشنا کنید. همچنین امکان وصل کردن اکانت شما به فیس بوک نیز فراهم است تا دوستان خود را راحت‌تر پیدا کنید.

در صورتیکه اکانت تیندر ندارید، با خرید شماره مجازی تیندر می‌توانید جهت ساخت و استفاده از تیندر بهره‌ ببرید.

Spotify به خوبی با Android Auto کار می‌کند و حالت Carplay دارد

 وقتی تلفن همراه هوشمند خود را از طریق بلوتوث به ماشین خود متصل می کنید، Spotify به طور خودکار متناسب با سیستم عامل تلفن شما و اینکه آیا ماشین شما با این ویژگی ها سازگار است، به حالت Carplay یا Android Auto می رود.

این ویژگی ها میزان اطلاعات نمایش داده شده بر روی صفحه را کاهش می دهند و باعث ایجاد ایمنی بیشتر در استفاده از این برنامه در حین رانندگی می‌شوند. (هر چند ما استفاده از برنامه را هنگام رانندگی اصلا توصیه نمی کنیم و بهتر است این کار را از همراه خود بخواهید.)

 آنها همچنین امکان ادغام آسان با برنامه های مسیریابی مانند Google Maps را فراهم می‌کند. معمولا بسیاری از برنامه های پخش کننده موسیقی، مانند Samsung Galaxy Buds Plus، قابلیت Spotify integration را برای دسترسی آسان ارائه می دهند.

اپل موزیک یا اسپاتیفای: کدام یک بهتر است؟
بخوانید!

جمع بندی آمار یک سال گذشته در اسپاتیفای پرمیوم

یکی از ویژگی های مورد علاقه بسیاری از کاربران Spotify Wrapped است. هر ساله در ماه دسامبر، Spotify یک انیمیشن از فعالیت های هر کاربر ایجاد می کند.

از جمله آهنگ هایی که کاربر در سال گذشته بیشتر به آنها گوش داده، تعداد دقیقه هایی که در طول سال گذشته به موسیقی گوش داده، پادکست‌هایی که کاربر اغلب به آنها گوش ‌داده و هنرمندانی که بیشتر از همه به آهنگ هایشان گوش داده است. علاوه بر این، Wrapped آمار تعمیم یافته بر اساس منطقه و کل جهان را به کاربران نشان می دهد.

تفاوت اکانت پرمیوم اسپاتیفای

در دسامبر 2019، Spotify حتی آمار “Wrapped” را برای کل دهه در اختیار داشت. «Wrapped» هم برای کاربران رایگان و هم برای کاربران پرمیوم قابل استفاده است. اما کاربران Premium اطلاعات شخصی‌سازی‌ شده بیشتری از جمله تعداد هنرمندان جدیدی که در آن سال پیدا کرده‌اند و همچنین بهترین هنرمند جدیدشان در آن سال را دریافت می‌کنند.

اکانت اسپاتیفای رایگان بهتر است یا اکانت اسپاتیفای پرمیوم؟

با توجه به نکات و ویژگی های ذکر شده، کاملا واضح است که اسپاتیفای پرمیوم انتخاب بهتری است. اما اینکه آیا مایل به پرداخت هزینه اشتراک هستید یا نه، به خود شما بستگی دارد. Spotify Premium هزینه بسیار بالایی ندارد. اما اگر همچنان در انتخاب خود دچار شک هستید، Spotify نسخه های یک ماهه رایگانِ تریال Premium را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می توانید امتحان کنید.

لازم به ذکر است که در کنار اسپاتیفای سرویس‌های موسیقی دیگری نیز ارائه می‌شود؛ مثل ساوندکلاود، اپل موزیک و Qobuz. برای خرید اکانت qobuz و اسپاتیفای مجموعه جک‌بلک در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 10 =