متفرقه

آموش کامل کار با Tradingview

اموزش تریدینگ ویو

تریدینگ ویو بزرگترین پلتفرم در زمینه ارائه ابزارهای حرفه ای برای رسم نمودار (چارت های تحلیلی) در جهان می باشد. با بیش از سه میلیون کاربر فعال در هر ماه، این پلتفرم آنلاین توانسته است حضور خود در یوتیوب، توییتر و بسیاری از وب سایت های معاملاتی جهانی را تضمین کند.

 تریدینگ ویو اولین انتخاب بسیاری از تریدرهای تازه کار است؛ چرا که رابط کاربری ساده ای دارد و استفاده از آن بسیار آسان می باشد. این مقاله حول آموزش تریدینگ ویو تنظیم شده است و ما قصد در داریم در خلال آن، تمامی جنبه های مهم این پلتفرم آنلاین را برای شما شرح دهیم.

آموزش کامل تریدینگ ویو به گونه ای طراحی شده است تا تمامی امکانات این پلتفرم به شکلی کامل و صحیح به شما معرفی شوند. هدف اصلی ما از این آموزش وب سایت تریدینگ ویو این است که شما را در زمینه استفاده از آن، از سطح “مبتدی” به سطح “پیشرفته” برسانیم.

آموزش تریدینگ ویو: طراحی کلی پلتفرم

شما می توانید از طریق مرورگرهای مختلف و تنها با اتصال به اینترنت، به وب سایت تریدینگ ویو دسترسی داشته باشید. برای کار با این پلتفرم تحلیلی، شما مجبور نیستید هیچ نرم افزاری را دانلود کنید. تنها کافی است به آدرس  https://www.tradingview.com  مراجعه کرده و از خدمات این وب سایت بهره مند شوید.

صفحه اصلی وب سایت تریدینگ ویو چیزی شبیه به تصویر زیر است:

اموزش تریدینگ ویو

این صفحه به طور کلی به چهار بخش تقسیم شده است که در ادامه هر بخش را توضیح خواهیم داد:

  1. رنگ زرد: این بخش منوی اصلی وب سایت است و شما می توانید در آن چارت‌ها، معاملات، بازارها، screener ها، idea ها، Stream ها و موارد دیگر را مشاهده کنید.
  2. رنگ آبی: در این بخش محتوای منتخب سردبیر یا نویسنده ها را مشاهده خواهید کرد. در این بخش نویسنده ها یا سردبیر تریدینگ ویو محتوای منتخب خود را قرار می دهند تا در صفحه اول وب سایت توجه بیشتری را به خود جلب کنند. این مقالات توسط اعضای وب سایت تریدینگ ویو نگارش شده اند. به بیان دیگر، این بخش مانند یک کانال اجتماعی مجازی عمل می کند که کاربران وب سایت می توانند ایده های معاملاتی، نکات آموزشی و موارد دیگر را با سایر افراد به اشتراک بگذارند.
  3. سبز: خلاصه‌ای از شرایط بازار به همراه معرفی دارایی های اصلی در بازار آمریکا و نحوه عملکرد آن ها در طول روز
  4. بنفش: لیست کاملی از بروکرها که در تریدینگ ویو در دسترس هستند. شما می توانید با کمک پلتفرم تریدینگ ویو و از طریق این بروکرها، معاملاتی را نیز انجام دهید.

پیش از ورود به منوی زرد رنگ، باید یاد آور شویم که شما می توانید پلتفرم تریدینگ ویو را بر روی دسکتاپ دانلود کرده و نصب کنید. این ابزار نسبتا جدید و بسیار کارآمد است. با کمک این ابزار، شما می توانید پنجره های بسیار زیادی را در یک زمان واحد باز کنید. به جای مراجعه به مرورگر وب و اشغال کردن تمام فضای صفحه، شما می توانید از اپلیکیشن مخصوص دسکتاپ این پلتفرم تحلیلی و معاملاتی استفاده کنید.

مطالعه کنید: اکانت رایگان تریدینگ ویو

اکثر فعالیت های کلیدی در تریدینگ ویو از طریق جعبه زرد رنگ صورت می گیرد. این بخش شامل موارد زیر می باشد:

  1. چارت (Chart)
  2. معاملات (Trade)
  3. بازارها (Markets)
  4. Screeners
  5. Ideas
  6. Streams
  7. Scripts
  8. و موارد دیگر (More)

با انتخاب “chart” شما به چارت‌هایی هدایت می شوید که جنبه های مختلف بازار را به صورت ریشه ای و تکنیکی بررسی می کنند. در تصویری که در اینجا ارائه کرده ایم، یک بخش از 500 ویژگی S&P را در یک چارت 5-min مشاهده می کنید. در این تصویر اطلاعات زیادی وجود دارد.

شما می توانید رنگ طرح بندی صفحه را تغییر دهید. در این مثال، رنگ طرح بندی صفحه مشکی است اما شما می توانید رنگ سفید و یا سایر رنگ ها را انتخاب کنید. برای انجام این کار کافی است بر روی عبارت Chart راست کلیک کرده و گزینه Color Theme را انتخاب کنید. در این بخش می توانید یکی از دو گزینه Light  یا Dark  را انتخاب کنید.

آموزش تریدینگ ویو

همچنین در بخش ابزار تصویر، شما امکان تغییر موارد زیر را دارید:

  1. تغییر نماد ها (Change the symbol)
  2. بازه زمانی چارت ها(The charts timeframe)
  3. نوع چارت (خطی، مستطیلی و غیره)( The chart type (candlestick, line, etc)
  4. اضافه کردن شاخص های تحلیلی (Add indicators)
  5. مقایسه با سایر دارایی ها (Compare with other assets)
  6. ایجاد هشدار (Alerts)
  7. پیکربندی چارت (تقسیم آن به اجزای کوچکتر) (The layout of the chart)
  8. ذخیره سازی چارت (Save the chart)
  9. ابزار پاسخگویی (Replay tool)

در سمت چپ تصویر، شما می توانید یک نوار ابزار عمودی را مشاهده کنید. با کمک ابزار موجود در این بخش، شما می توانید خطوط، حروف و اعداد را به چارت‌ها اضافه کنید. در پایین چارت، شما بازه های زمانی مختلفی را مشاهده می کنید: یک روز، پنج روز، یک ماه، 6 ماه و موارد دیگر. این بازه های زمان، در واقع نشان دهنده بازه ای از زمان هستند که اطلاعات آن ها در چارت‌ها به نمایش گذاشته شده است.

به عنوان مثال، گزینه 1D تغییرات بازار روز را نشان می دهد. گزینه 6M اطلاعات مربوط به تغییرات دارایی مد نظر شما در طول شش ماه گذشته را به نمایش می گذارد. شما همچنین می توانید منطقه زمانی نمودارها را تغییر دهید تا بازه های زمانی بررسی اطلاعات با محل زندگی شما هماهنگ شود.

در زیر منوی مربوط به “Trade” در این پلتفرم شما می توانید بروکرهایی که برای معامله از طریق تریدینگ ویو در دسترس هستند، را بررسی کنید. شما می توانید به صورت مستقیم از طریق این پلتفرم، معاملاتی را انجام دهید. بسیاری از بروکر های موجود در تریدینگ ویو در حوزه فارکس یا CFD فعالیت می کنند.

مطالعه کنید: اموزش ثبت نام در تریدینگ ویو

بنابراین اگر به دنبال معامله مستقیم از طریق این پلتفرم هستید، این نکته را باید به خاطر بسپارید. با این حال، چند بروکر فعال در حوزه ارزهای دیجیتال نیز در پلتفرم تریدینگ ویو حضور دارند.

اموزش tradingview

با انتخاب عبارت “Markets” یک منو برای شما باز می شود که در آن می توانید به دسته بندی های مختلفی از دارایی ها، دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال:

  • Indices
  • Futures
  • ارزهای فیات
  • ارزهای دیجیتال (Crypto)
  • Bonds

آموزش تریدینگ ویو

با ورود به هر یک از بازارهای مورد علاقه خود، به گستره متنوعی از انتخاب ها دسترسی خواهید داشت. با نگه داشتن ماوس بر روی هر یک از این بازارها، شما می توانید چکیده ای از اطلاعات مهم، مانند خرید ها و فروش ها را بررسی کنید.

اموزش تریدینگ ویو

بخش های مربوط به “Screeners” و “Scripts” را در انتهای این مقاله بررسی خواهیم کرد.

در بخش مربوط به “Ideas” شما می توانید ایده ها و استراتژی های معاملاتی که میلیون ها کاربر تریدینگ ویو در این وب سایت، به اشتراک گذاشته اند را ملاحظه کنید. البته توجه داشته باشید که در این بخش تنها “ایده های ” معاملاتی به اشتراک گذاشته می شوند و لزوما، استراتژی اصلی معاملات بر پایه این ایده ها پیش نمی رود. همچنین به یاد داشته باشید که هر کسی می تواند در این بخش، نظرات خود را ثبت کند.

یک سیستم رای گیری وجود دارد که بر اساس آن، مقاله یا ایده نویسنده هایی که تعداد بیشتری لایک و کامنت دریافت کنند، در بخش بالایی لیست قرار می گیرند. نویسنده ها می توانند امتیاز های مثبتی (که تحت عنوان امتیاز شهرت شناخته می شود) دریافت کنند و بدین ترتیب در این پلتفرم بیشتر شناخته شوند. ایده ها یا مقاله هایی که بیشترین امتیاز شهرت را دریافت کنند، به عنوان ایده معاملاتی برتر انتخاب می شوند.

در این بخش از پلتفرم تریدینگ ویو شما همچنین می توانید ایده های آموزشی و ایده های معاملاتی را از یکدیگر تفکیک کرده و آن ها را مطالعه کنید. علاوه بر موارد فوق، یک بخش منتخب سردبیر در این پلتفرم وجود دارد که کارمندان تریدینگ ویو به طور مستقیم یک پست یا ایده را انتخاب کرده و آن را در صفحه اصلی وب سایت تریدینگ ویو به نمایش می گذارند.

مطالعه کنید: انتقال دیتا در تریدینگ ویو

شاخص‌های اصلی تریدینگ ویو

تریدینگ ویو یک پلتفرم ایده آل برای استفاده از شاخصه های معاملاتی مختلف و تحلیل تکنیکی بازار محسوب می شود. اگر به دنبال یک شاخص خاص برای تحلیلی بازار هستید، به احتمال زیاد می توانید آن را در تریدینگ ویو پیدا کنید.

گزینه مربوط به شاخص ها را (Indicators) در بالای نوار ابزار وب سایت قرار دارند. در بخش “Indicators” شما می توانید کلید های تابع را پیدا کنید. این کلید ها با کمک یک مربع صورتی رنگ در تصویر زیر مشخص شده اند.

اموزش تریدینگ ویو

تریدینگ ویو یک سیستم شاخص گذاری بسیار ایده آل دارد. شما می توانید شاخص های مورد نیاز خود را از آرشیو عمومی تریدینگ ویو انتخاب کنید و یا شاخص های شخصی سازی شده خود و یا سایر کاربران را استفاده کنید. با انتخاب گزینه “Indicators”صفحه جدید به صورت تصویر زیر به نمایش در خواهد آمد. در این صفحه شما امکانات زیادی در اختیار دارید. شما می توانید:

  1. یک شاخص خاص را جستجو کنید.
  2. یک شاخص جدید خلق کنید.
  3. شاخص هایی که دیگران با کمک پلتفرم تریدینگ ویو ساخته اند را بررسی کنید.
  4. شاخص های ستونی را بررسی کنید.
  5. آرشیو عمومی تریدینگ ویو را بررسی کنید.
  6. شاخص هایی را برای بررسی پروفایل های حجمی اضافه کنید.

اموزش تریدینگ ویو

در این بخش شما می توانید برخی از شاخص ها را به عنوان انتخاب های محبوب (Favorite) خود انتخاب کنید. شاخص های محبوب شما با کمک یک ستاره طلایی در کنار شاخص، مشخص می شوند.

مطالعه کنید: صرافی ارز دیجیتال FTX

بسته به نسخه ای از پلتفرم که استفاده می کند، می توانید تعداد مشخصی از شاخص ها را به چارت‌ها اضافه کنید. شما همچنین می توانید تنظیمات مربوط به شاخص ها را با توجه به نیازها و علایق خود تنظیم کنید. در سمت بالا و راست چارت، شما یک منوی کشویی پیدا خواهید کرد که با کمک یک عدد مشخص شده است. این عدد نشان دهنده تعداد شاخص هایی است که در حال بررسی آن ها هستید (مربع سبز رنگ در تصویر زیر).

اموزش تریدینگ ویو

شما می توانید شاخص ها را مخفی و یا ظاهر کنید. برای انجام این کار باید از آیکون چشم (eye) کمک بگیرید. شما همچنین می توانید تنظیمات شاخص ها را مدیریت کنید و یا آن ها را با توجه به نیاز های خود، شخصی سازی کنید.

 برترین و کاربردی ترین شاخص هایی که می توانید در تریدینگ ویو برای تحلیل داده ها از آن ها استفاده کنید عبارتند از:

  1. Volume
  2. Exponential Moving Average (20)
  3. Session volume profile
  4. EMA cloud, by Zamboniman (5/12)
  5. EMA cloud, by Zamboniman (34/50)
  6. Pivot Point Standard

تمامی این شاخص ها در تصویر زیر مشخص شده اند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص هر  یک از آن ها، می توانید به گروه آموزشی تریدینگ ویو در دیسکورد مراجعه کنید. اطلاعات ارائه شده در این پلتفرم کاملا رایگان می باشد.

اموزش تریدینگ ویو

اموزش کار با تریدینگ ویو

روش های بسیار زیادی برای استفاده از تریدینگ ویو وجود دارد. برخی از معامله‌گران تنها از چارت‌های تحلیلی این پلتفرم استفاده می کنند. این در حالی است که عده ای دیگر علاوه بر چارت‌‌ها، از امکان برقراری ارتباط و chat با سایر کاربران و معامله‌گران استقبال می کنند.

امکانات بسیار زیادی در تریدینگ ویو وجود دارد و معمولا بسیاری از پلتفرم های معاملاتی محبوب شما نیز از تریدینگ ویو استفاده می کنند ( به عنوان مثال FlowAlgo). اکثر تریدرها ترجیح می‌دهند از پلتفرم تریدینگ ویو تنها برای بررسی و تحلیل بازار استفاده کنند و معاملات خود را در پلتفرم ها و بروکر های دیگر انجام دهند.

 امکان معامله فارکس، رمز ارزها و CFD ها در تریدینگ ویو برای آن دسته از افرادی که مایل هستند از این مجموعه به عنوان پلتفرم معاملاتی خود استفاده کنند، وجود دارد. البته به یاد داشته باشید که معاملات Stock، CFD و Futures یا در تریدینگ ویو وجود ندارد یا بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

مطالعه کنید: صرافی Poloniex

با اشتراک پرمیوم تریدینگ ویو، شما می توانید به داده های رایگان دسترسی پیدا کنید که از طریق BZX تامین می شوند. این داده ها لزوما قابل اعتماد نیستند. بنابراین بهتر است شما داده های مورد نظر خود را از یک صرافی قابل اعتماد دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات در خصوص Futures و Stocks، باید کارمزد اندکی پرداخت کنید.

یکی از روش های بسیار کاربردی استفاده از تریدینگ ویو، تحلیل تکنیکی داده های آماری با استفاده از چارت ها و ابزارهای موجود در این پلتفرم است. شما به عنوان یک معامله‌گر می توانید چارت‌‌های تحلیلی خود را طراحی کنید.  شما می توانید صفحه را به بخش های مختلفی تقسیم‌بندی کنید. درست مانند تصویری که در ادامه نشان داده‌ایم، شما می توانید صفحه خود را به سه بخش تقسیم کنید.

در این تصویر چارت‌های مروبط به SPY 5-MIN در سمت چپ، چارت‌های مربوط به SPY 15-MIN در بخش بالا و سمت راست و چارت‌های مربوط به qq 5-min در سمت بخش پایین و سمت راست قرار گرفته اند.

اموزش کامل تریدینگ ویو

تریدرها به طور معمول از تریدینگ ویو به منظور تحلیل ساختار بازار، قیمت ها، بررسی ارز ها و دارایی های پشتیبان و سطح مقاومت بازار استفاده کرده و در این راه از شاخصه های موجود در تریدینگ ویو نیز کمک می گیرند. بدون شک مهم ترین عامل موفقیت و محبوبیت تریدینگ ویو وجود آرشیو کامل و در دسترسی از شاخص ها است که بسیاری از کاربران آن را به عنوان نقطه قوت اصلی این پلتفرم می دانند.

شما می توانید در این پلتفرم به هر شاخصی دسترسی داشته باشید و همچنین از شاخص هایی که سایر معامله گران با کمک تریدینگ ویو ایجاد کرده اند، نیز استفاده کنید.

 یکی دیگر از کاربرد های خوب تریدینگ ویو جامعه ای از تریدرها است. این افراد ایده های معاملاتی و نظرات خود را در این بخش پست می کنند. بسیاری از چارت‌های تحلیلی تکنیکی در کنار فاکتورهای آموزشی در این بخش از پلتفرم قابل دسترس می باشند.

با بررسی این بخش از تریدینگ ویو شما می توانید دید کلی از بازار، دارایی ها و بورس پیدا کنید. بسیاری از دارایی هایی که در این وب سایت به نمایش گذاشته می شوند، مبتنی بر فارکس هستند. بنابراین تریدینگ ویو یک جامعه بسیار ایده آل برای معامله گران فارکس محسوب می شود.

با این حال، بهتر است به هنگام بررسی این اطلاعات همواره مراقب باشید، چرا که افراد مختلفی می توانند نظرات و اطلاعات غلط را نیز در این پلتفرم به اشتراک بگذارند. تریدینگ ویو به افراد اجازه می دهد پست ها و نظرات دیگران را لایک کنند و آنها را دنبال کنند.

بدین ترتیب معامله گران می توانند در فضای تریدینگ ویو شهرت کسب کنند و سایر معامله گران نیز می توانند افراد مشهور در زمینه معاملات را خیلی سریع بشناسند. به طور کلی، راه های بسیار زیادی برای استفاده از امکانات تریدینگ ویو وجود دارد.

مطالعه کنید: صرافی huobi

آموزش تریدینگ ویو: Pine Script

همانطور که تا اینجا بررسی کردیم، تریدینگ ویو امکانات بسیار زیادی دارد که یکی از آنها، زبان برنامه نویسی مخصوص استراتژی های معاملاتی این پلتفرم است. زبان برنامه نویسی که توسط تریدینگ ویو توسعه یافته است، تحت عنوان Pine Script شناخته می شود.

با کمک این زبان برنامه نویسی، معامله گران می تواننند استراتژی های معاملاتی خود را با توجه به شاخص ها و المان های موجود در آرشیو های پلتفرم، طراحی کنند. در پخش های پایینی پلتفرم، شما یک نوار ابزار مشاهده خواهید کرد که امکانات مختلفی را شامل می شوند. یکی از این امکانات، Pine Editor است. شما می توانید دستوراتی را برای بررسی امکانات پلتفرم اجرا کنید. برای دریافت راهنمایی در این مورد از طریق این لینک اقدام کنید.

آموزش سایت تریدینگ ویو

آرشیو مرجع تریدینگ ویو برای معامله گران تازه کار، ابزاری ایده آل محسوب می شود. شما می توانند خیلی راحت ابزار مختلف و توضیحات مربوط به آن ها را در این آرشیو پیدا کنید. ویدیو های آموزشی بسیار خوبی بر روی یوتیوب وجود دارد که به شما کمک می کنند تا روش کار با ابزارهای مختلف تریدینگ ویو را فرا بگیرید.

مهم ترین کاربرد این ابزار در این است که با کمک آن ها، شما می توانید دستورات استراتژی های معاملاتی را تنظیم کنید و شاخص هایی را برای انجام معاملات خود تنظیم کنید. شما می توانید این دستورات را با سایر معامله گران این پلتفرم به اشتراک بگذارید.

در Pine Script شما می توانید شیوه عملکرد استراتژی های طراحی شده خود در گذشته را بررسی کنید و بر اساس آن، استراتژی های آتی خود را طراحی کنید. ویدیو های آموزشی فراوانی در این زمینه در یوتیوب وجود دارد. در ادامه یک استراتژی آسان EMA را بررسی کرده ایم که فرایند بک تستینگ بر روی آن انجام شده است.

بر اساس این استراتژی، در صورتی که 20 EMA از کراس  50 EMA بیشتر شود، معاملات لانگ (long) در دستور کار قرار می گیرد. زمانی که حد مورد نظر از کراس 50 EMA کمتر شود، معاملات به صورت Short صورت می گیرد.

زمانی که شما کد Pine خود را تنظیم کردید، می توانید گزینه Add to Chart را انتخاب کنید. در تصویر ارائه شده، ما خرید یا فروش 1000 سهم را انتخاب کرده ایم. شما می توانید این عدد را با توجه به شرایط خود تغییر دهید.

معرفی صرافی ارز دیجیتال Kraken
بخوانید!

آموزش تریدینگ ویو: سنجش‌گر استراتژی

پس از آنکه دستور معاملاتی Pine Script مورد نظر خود را ساختید و یا آن را در آرشیو تریدینگ ویو پیدا کردید، می توانید استراتژی مد نظر و بازده آن را بسنجید. سنجش گر استراتژی تریدینگ ویو را می توانید درست در زیر نوار مربوط به Pine Editor پیدا کنید. این ابزار می تواند میزان موفقیت استراتژی طراحی شده را در قالب تست نشان دهد. توجه داشته باشید که سنجشگر استراتژی و Pine editor تنها در کنار یکدیگر کارایی دارند.

شما باید برای آنکه بتوانید از طریق ابزار Strategy Tester عملکرد استراتژی طراحی شده را بسنجید، دسترسی لازم را ایجاد کنید. مثلا در مثال فوق، ما 100 سهم را برای خرید یا فروش بر اساس پارامترهای EMA در نظر گرفته ایم. در این مثال، SPY را بررسی کرده ایم. با کلیک کردن بر روی عبارت “add to the chart” شما در واقع استراتژی خود را به Strategy Tester تحویل می دهید تا عملکرد آن را بررسی کند.

مهم ترین نتایج این بررسی عبارتند از:

تریدینگ ویو

بدیهی است که در صورت داشتن سود زیاد، بهتر است خود شما به صورت دستی خرید یا فروش را متوقف کنید؛ چرا که تبدیل سود زیاد به زیان از نظر مدیریت ریسک ایده آل نمی باشد. در این مثال، درآمد خالص 12.43 درصد یا 12430 دلار بود. نکته جالب توجه در این است که خرید و نگهداری اصولی سرمایه توانسته است 781163 دلار درآمد ایجاد کند. شاید این مثال شما را وسوسه کند که تنها از استراتژی SPY استفاده کنید!

آموزش تریدینگ ویو: Screener & Use

تریدینگ ویو  دارای یک Screener منحصر به فرد است که به راحتی قابل دسترس می باشد و کارایی بسیار زیادی نیز دارد. شما می توانید این ابزار را در پنل مخصوصی که در زیر ابزار Pine Editor و سایر ابزارهای مشابه قرار دارد، پیدا کنید. در این جا یک اسکرین شات از ابزار Screener ارائه کرده ایم. در ادامه نیز کاربرد هر یک از بخش های مشخص شده با مربع های رنگی را توضیح خواهیم داد:

اموزش کامل تریدینگ ویو

  • قاب زرد: این ابزار محتوای نمایشی را بر اساس فیلترهای مشخص شده در جعبه سبز رنگ، فیلتر می کند. در مثال ارائه شده، این فیلتر بر روی Extended Hours قرار گرفته است و شما می توانید اطلاعات پیش و پس از بازار را مشاهده کنید. شما می توانید این فیلتر را تغییر دهید و عملکرد بورس و سهام را بر اساس نوع فیلتری که انتخاب کرده اید، بررسی کنید.
  • قاب صورتی: در این بخش، شما می توانید فیلترهای از پیش ذخیره شده را مشاهده کنید. لیست کاملی از این فیلترها در منوی کشویی قرار گرفته اند و عناوین مختلفی، از جمله Volume Leaders را شامل می شود. این فیلتر فعال ترین نام ها و بیشترین میزان نقدینگی در طول روز را مشخص می کند. شما می توانید این فیلترها را تغییر دهید و یا فیلترهای مورد نظر خود را اضافه کنید.
  • قاب ابی: در این قسمت شما می توانید فیلترهای شخصی سازی شده خود را ایجاد کنید و یا اطلاعات موجود در تریدینگ ویو را فیلتر کنید.
  • قاب سبز: در بخش شما می توانید نتایج مربوط به فیلترهای خود را پیدا کنید. اطلاعات در این بخش بر اساس فیلترهای انتخابی در بخش زرد، طبقه بندی شده اند. در این بخش شما می توانید امکانات مختلفی را بررسی کنید.

Screener اصلی (جعبه ابی) به شکل زیر می باشد.

اموزش سایت تریدینگ ویو

در بخش بالای صفحه، چهار زیر عنوان مهم وجود دارد:

  • All: تمام Screener ها در این بخش جمع شده اند. در این بخش شما لیست بلند و کاملی از امکاناتی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید، پیدا خواهید کرد.
  • Descriptive: بخش توصیفی امکانات موجود در این بخش ارائه می شوند. اگر شما به دنبال سهامی بر اساس گروه بندی خاص، شاخص ها، بازار، حجم و غیره هستید، میتوانید از این بخش استفاده کنید.
  • Fundamental: در این بخش شما می توانید فیلترها را بر اساس اطلاعات پایه و محوری شرکت ها، نسبت P/E آن ها و المان های دیگر انتخاب کنید.
  • Technical: در این بخش شما می توانید بر اساس نوع تحلیل تکنیکی مد نظر خود، فیلتر را انتخاب کنید. به عنوان مثال، شما می توانید بر اساس نسبت متوسط و متغیر شاخص ها و یا الگوهای بازار، فیلتر را انتخاب کنید.
صرافی کوکوین (Kucoin) چیست؟ ویژگی‌ها و آموزش کار با آن
بخوانید!

معاملات در تریدینگ ویو

بخش نهایی این مقاله را به بررسی توانمندی های تریدینگ ویو در زمینه انجام معاملات مستقیم، اختصاص می دهیم.

به طور خلاصه، شما می توانید از تریدینگ ویو برای انجام مستقیم معاملات و یا صرفا برای بررسی و تحلیل اطلاعات موجود استفاده کنید.

معاملات در تریدینگ ویو توسط بروکر های زیر انجام می شود:

اموزش کار با تریدینگ ویو

در گذشته امکان انجام معاملات در تریدینگ ویو  با کمک بروکر های بیشتری، مانند CQG برای انجام معاملات بر روی Futures، ممکن بوده است. با این حال، در طی سال های اخیر، تغییرات زیادی انجام شده است.

با کمک تریدینگ ویو شما می توانید از طریق بروکرهای زیر معاملات را پیش ببرید:

  • Paper Trading: یک حساب آزمایشی در این پلتفرم وجود دارد که افراد می تواند با کمک آن تکنیک ها و استراتژی های معاملاتی را تمرین کنند.
  • Oanda: یک بروکر مخصوص برای فارکس و CFD
  • Gemini: یک بروکر برای انجام معاملات رمز ارزها
  • FXCM: یک بروکر مخصوص FX و CFD

راه حل دیگر، استفاده از بروکر های مختلف و انجام معاملات با کمک صرافی هایی است که از تریدینگ ویو به عنوان ابزار تحلیلی نمودارهای خود استفاده می کنند. توجه داشته باشید که معمولا برای انجام بررسی ها، باید داده ها را از طریق تریدینگ ویو خریداری کنید و معاملات نیز بر روی یک بروکر شخص ثالث باید اجرا شوند.

 علت اصلی محبوبیت تریدینگ ویو امکان تحلیل بسیار آسان چارت‌ها، دسترسی آسان به ابزار تحلیلی و رسایی این پلتفرم است.

بررسی و معامله بهتر با تریدینگ ویو پرمیوم

ثبت سفارش TradingView Premium

1 دیدگاه در “آموش کامل کار با Tradingview

  1. یاسین گفت:

    سلام چطوری میشه رباتی که با کد نوشته شده رو مستقیم وصل صرافی کرد برای معامله زنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *