متفرقه

Netflix چیست؟ معرفی کامل غول دنیای سرگرمی

نتفلیکس

نتفلیکس چیست؟

نتفلیکس چیه؟!‌ نتفلیکس به عنوان بهترین و پیشرو ترین سرویس ارائه دهنده فیلم و سریال به صورت استریم (آنلاین) در جهان شناخته میشود. این مجموعه در بسیاری از کشور ها قابلیت دسترسی دارد. شرکت نتفلیکس در ابتدا به اجاره دی وی دی میپرداخت. با پیشرفته شدن اینترنت و دسترسی آسان به آن، این شرکت توانست با ارائه فیلم و سریال به روش استریم، انقلاب بزرگی در ذهن عاشقان فیلم و سریال ایجاد کند.

 این روش به قدری نوین بود که در سال های ابتدایی اجرای آن، میلیون ها نفر را به خود جذب کرد. این شرکت در ابتدا با خرید محتوا از سایت های دیگر و نمایش آنها در سایت خود شروع به فعالیت کرد. تا در نهایت در سال 2013 که این شرکت اولین محصول انحصاری خود را با نام “خانه کاغذی”(house of card) به نمایش گذاشت.

برای دسترسی آسان تر، محصولات انحصاری شرکت نتفلیکس در قسمت “Netflix originals” قرار داده شد. از آن زمان به بعد (2013) این شرکت تولید محصولات انحصاری خود را افزایش داد. سایر سرویس های استریم فعال جهان عبارتند از “پرایم ویدیو”، “هولو” و “دیزنی پلاس”. این شرکت ها هم خوش درخشیده اند، اما همچنان نتفلیکس در این زمینه پرمخاطب تر و محبوب تر از سایرین است.

نتفلیکس چگونه کار می‌کند؟

داشتن آرشیو های وسیع و گسترده فیلم و سریال تنها ملاک خوب بودن Netflix نیست. بلکه کار کردن با آن بسیار آسان و راحت است. پس از ورود به سایت اصلی و ثبت نام خود، با فهرستی از فیلم های محبوب و پرطرفدار مواجه می شوید. از طرفی وجود فیلتر های مختلف برای دسته بندی باعث میشود تا راحت تر فیلم مد نظر خود را بیابید.

فایل فیلم و سریال های موجود سایت در سرور های متعددی که مناطق مختلف را پوشش میدهد (تقریبا کل جهان)، ذخیره شده است. هنگامی که به صفحه مورد نظر وارد میشوید، سرورها ارسال فیلم را آغاز میکنند. وجود اینترنت پر سرعت و یکپارچه (بدون قطع و وصل شدن) میتواند لذت دیدن فیلم را دو چندان کند.

 این سایت به گونه ای طراحی شده است که با پیدا کردن سبک مورد نظر شما، فیلم ها و سریال های مرتبط را پیشنهاد میدهد. برای مثال اگر شما بیشتر نام فیلم های اکشن را جستجو کنید و یا به دیدن آن ها بپردازید، دفعه بعدی که وارد سایت بشوید، فیلم های برتر اکشن را قبل از هر چیز دیگر بر روی صفحه می بینید. اما این امکانات بسیار کاربردی نیست و شما میتوانید برای انتخاب فیلم مورد نظر، از دوستان و آشنایان مشورت بگیرید.

اینترنت مورد نیاز و نرخ مصرف اینترنت در برنامه نتفلیکس چگونه است؟

بسیاری از افراد همواره با مشکلات اینترنتی و پهنای باند دست و پنجه نرم می کنند. از طرفی مقدار اینترنت مصرفی نیز به یک دغدغه تبدیل شده است. فرقی نمیکند که با لپ تاپ، موبایل، تلویزیون و غیره وارد سایت شده اید؛ داشتن اینترنت نامطلوب (کم حجم بودن بسته یا آنتن دهی ضعیف) میتواند اذیت کننده باشد. در پایین به اینترنت مورد نیاز پرداخته شده است.

  • 500 کیلوبایت بر ثانیه: کمترین سرعت مورد نیاز
  • 5 مگابایت بر ثانیه: سرعت پیشنهاد شده
  • 3 مگابایت بر ثانیه: بهترین سرعت برای داشتن تصویری با کیفیت SD
  • 5 مگابایت بر ثانیه: بهترین سرعت برای داشتن تصویری با کیفیت HD
  • 25 مگابایت بر ثانیه: بهترین سرعت برای داشتن تصویری با کیفیت 4K

مصرف داده نیز بسیار مهم و ضروری است. ما به بررسی میزان اینترنت مصرفی در سایت نتفلیکس پرداخته‌ایم. ارقام بدست آمده به شرح زیر می باشد:

  • کیفیت کم (480p) به اندازه 300 مگابایت در ساعت
  • کیفیت متوسط (720p) به اندازه 700 مگابایت در ساعت
  • کیفیت بالا (1080p) به اندازه 3 گیگابایت در هر ساعت
  • کیفیت 1440p به اندازه 4 گیگابایت
  • کیفیت 4K (وجود HDR تفاوتی ندارد) به اندازه 7 گیگابایت بر ساعت

آیا نتفلیکس ارزش استفاده را دارد؟

نرم افزار نتفلیکس چیست

نتفلیکس بهترین سرویس پخش است که دارای فهرست محتوایی گسترده و غنی می باشد. در کنار این مزیت ها، گران بودن بیش از حد اشتراک های این سایت بسیار نامعقول است. با وجود رقبای بسیاری که در این زمینه وجود دارد؛ باید بپرسیم که آیا نتفلیکس مناسب ترین است؟! پاسخ بسیاری از کاربران، بله است.

ارزان ترین اشتراک یک ماهه این سایت به قیمت 8.99 دلار می باشد (با وجود محدودیت هایی که برای کیفیت تصویر وجود دارد). اشتراک 13.99 نیز به شما قابلیت پخش برنامه ها بر روی دو دستگاه جداگانه را میدهد. محدودیت این نوع اشتراک (اشتراک استاندارد) این است که بالاترین کیفیت در دسترس شما،  1080p است. این کیفیت برای مانیتور های بزرگ و یا تلویزیون مناسب هستند (اگرچه در موبایل هم میتوانید تصویر HD داشته باشید و استفاده کنید).

 اگر میخواهید از بهترین کیفیت بهره ببرید، باید اشتراک پرمیوم سایت را خریداری کنید. در این طرح شما میتوانید همزمان بر روی چهار دستگاه به دیدن فیلم و سریال مورد علاقه خود بپردازید. فرقی ندارد که کجا هستید، شما تا حداکثر 4 نفر را میتوانید زیر پوشش خود قرار دهید (با خرید اشتراک پریمیوم). همچنین دیدن فیلم ها با کیفیت 4K نیز میتواند بسیار لذت بخش تر باشد.

قیمت این طرح 17.99 دلار است که گران بودن این طرح باعث هجوم انتقادات زیادی به این شرکت شده است. سایر سرویس های پخش کننده قابلیت دسترسی به کیفیت 4K را بدون هیچ گونه محدودیتی به مشترکان خود میدهد (برای مثال دیزنی پلاس، پرایم ویدئو و اپل تی وی پلاس در ازای کیفیت بهتر، پول بیشتری نمیگیرند.

البته فراموش نکنید که می‌توانید از طریق جک‌بلک می‌توانید با قیمتی حتی به صرفه‌تر از فیلیمو و نماوا به تهیه اشتراك نتفلیکس بپردازید. برای خرید اشتراک بهترین سرویس ارائه‌دهنده فیلم و سریال در دنیا کلیک کنید.

کاربران چه فکری میکنند؟

نظرسنجی های زیادی در رابطه با بهترین سرویس استریم جهان انجام شده است. بسیاری از افراد، نتفلیکس را بهترین و مطلوب ترین آنها می دانند.

اگر بخواهید فقط یکی از سرویس های استریم را انتخاب کنید، کدام را انتخاب می‌کنید؟

63.92 درصد از جامعه آماری، نتفلیکس را انتخاب کردند. آمازون پرایم ویدیو نیز 13.32 درصد را به خود اختصاص داده است. دیزنی پلاس، Hulu و HBO (برای اطلاعات بیشتر مقاله hbo max چیست را بخوانید) نیز درصد کمی از آرا را به دست آوردند. بیشتر بودن آرا متعلق به نتفلیکس بدان معنا نیست که دیگر سرویس های استریم ارزش عضویت و خرید اشتراک را ندارند. بلکه با توجه به قیمت های گران باز هم این سرویس پخش برای مردم بهترین محسوب می شود.

همچنین نتیجه رای گیری ها نشان میدهد که نتفلیکس چقدر در حوزه رقابتی جلو تر از بقیه قرار دارد. نتفلیکس به قدری فراگیر و محبوب است که روی بسیاری از کنترل های تلویزیون، دکمه اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده است. اشتراک های این  سایت روز به روز در حال افزایش هستند اما این امر مانع از پیوستن مردم به نتفلیکس نشده است.

 ماهانه چندین میلیون اعضای جدید در این سایت ثبت نام میکنند. اگر اعضای خانواده شما چهار نفر است، شما میتوانید با خرید اشتراک پریمیوم آن، 4 دستگاه را به یک اشتراک وصل کنید و هر کدام نیز برنامه مورد نظر خود را مشاهده کنید و لذت ببرید. این طرح برای خانواده ها مناسب است(قیمت این طرح 17.99 دلار است).  آیا شما فکر می کنید که این سایت خوب است یا خیر؟

قیمت نتفلیکس چقدر است؟

اپلیکیشن نتفلیکس چیست

قیمت گذاری های نتفلیکس به یکی از بحث برانگیزترین مباحث تبدیل شده است. افزایش مکرر قیمت ها برای پوشش هزینه های “NETFLIX ORIGINALS” بسیار مورد نقد قرار گرفته است. ارزان ترین طرح در آمریکا 8.99 دلار است؛ اما محدودیت کیفیت دارد.

 اشتراک استاندارد آن به همراه دو اتصال همزمان، با قیمت 13.99 دلار به فروش میرسد. گران ترین اشتراک نیز مربوط به اشتراک ویژه میشود که هزینه ماهانه آن 17.99 دلار است. البته همانطور که گفته شد، اشتراک نتفلیکس با قیمتی بسیار کمتر از طریق شرکت جک‌بلک در دسترس است.

 شما میتوانید با تعداد دستگاه های مجاز برای هر اشتراک، به استفاده آفلاین از این سایت بپردازید.

 امکان دارد نتفلیکس قیمت ها را در آینده تنظیم کند و ما جدیدترین اخبار در این باره را در همین مقاله به‌روز‌رسانی میکنیم. در صورت افزایش قیمت، مشترکان از قبل یک ایمیل دریافت خواهند کرد.

نتفلیکس در کدام کشور ها قابلیت دسترسی دارد؟

اپلیکیشن نتفلیکس چیست

به دلیل فراگیری و گستردگی بیش از حد این سرویس استریم، بهتر است بپرسیم که نتفلیکس در کجا قابلیت دسترسی ندارد. چین، ایران، شبه جزیره کریمه، کره شمالی و سوریه تنها کشورهایی هستند که دسترسی این سایت در آنها وجود ندارد.

البته می‌توانید اشتراک این سرویس را از طریق جک‌بلک تهیه کنید و با ابزارهای تغییر IP به استفاده از نت فلیکس بپردازید.

نت فلیکس از چه دستگاه هایی پشتیبانی میکند؟

نرم افزار نت فلیکس چیست

نتفلیکس تقریبا هر دستگاهی که قابلیت اتصال به وای فای را داشته باشد، پشتیبانی میکند. رایانه های شخصی، تلفن های هوشمند، لب تاپ، اکثر تلویزیون های هوشمند، دستگاه های آمازون، FIRE TV blu-ray و انواع کنسول های بازی از جمله وسایلی هستند که میتوان به واسطه آنها از سایت نتفلیکس به تماشای فیلم و سریال پرداخت.

این سایت با سیستم عامل های اندروید، IOS و ویندوزفون نیز کار میکند. برای اندروید و IOS باید از نسخه 5.0 و یا بالاتر آنها استفاده کنید. پشتیبانی نکردن نتفلیکس از نینتندو سوییچ هم به عنوان یک سیاست کاری در نظر گرفته شده است. اما امکان دارد که در آینده این قابلیت نیز اضافه شود. استفاده از کروم کست هم بسیار کارآمد است.

در نتفلیکس چه چیزی وجود دارد؟

برنامه نت فلیکس چیست

فهرستی کامل از فیلم ها و سریال های در آن وجود دارد. در قسمت NETFLIX ORIGINALS هم فیلم های انحصاری این شرکت وجود دارد و فقط در این سایت میتوانید به مشاهده آنها بپردازید.

نتفلیکس و رقبا

نتفلیکس بهترین سرویس استریم جهان است اما تنها ترین سرویس موجود در جهان نیست. در پایین به برخی از رقیبان نتفلیکس اشاره میکنیم.

آمازون پرایم ویدئو (Amazon Prime Video)

 برنامه نتفلیکس چیست

این سرویس استریم متعلق به شرکت آمازون است. این شرکت نیز به تولید محصولات انحصاری میپردازد اما تعداد آنها در مقایسه با نتفلیکس بسیار کم است. آمازون به آرامی در حال تولید محصولات انحصاری خود است. از طرفی نیز فهرست گسترده ای از فیلم ها و سریال ها را در خود گنجانده است. همچنین به شما این امکان را میدهد که عناوین بیشتری را خریداری و یا اجاره کنید.

هولو (HULU)

نتفلیکس چیست

 سرویس هولو اگرچه از لحاظ بین المللی بودن به درجه نتفلیکس و پرایم ویدیو نمیرسد اما برای افرادی که در امریکا زندگی میکنند میتواند گزینه بسیار مناسبی به حساب بیاید. روابط موجود بین هولو و شبکه های تلویزیونی باعث میشود تا با یک روز تاخیر، برنامه های تلویزیونی روی این سایت قرار بگیرند و کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.

اپل تی وی پلاس (Apple TV Plus)

نتفلیکس

آخرین رقیب نتفلیکس که در این بخش درباره آن صحبت میکنیم، اپل تی وی پلاس است. این سایت در سال 2019 تاسیس شده است و به عنوان عضو جدید سایت های استریمینگ فیلم و سریال محسوب میشود. با وجود پشتیبانی شرکت قدرتمند اپل، اپل تی وی پلاس در زمینه تولید محتوای انحصاری بسیار کند پیش میرود.

 آرشیو محصولات انحصاری این شرکت بسیار کوچک و مختصر است. بهترین وجه تمایز این سرویس با دیگر سرویس های استریم فیلم و سریال این است که شما میتوانید با داشتن تنها 4.99 دلار به مدت یک ماه از این سایت لذت ببرید. همچنین با خرید محصولات اپل شما میتوانید 3 ماه به صورت رایگان از این سایت استفاده کنید.

سوالات متداول

– چند نفر میتوانند در نتفلیکس به طور همزمان فیلم و سریال تماشا کنند؟

بستگی به اشتراک انتخابی شما دارد. اشتراک Basic تنها یک نفر ، اشتراک Standard 2 نفر و اشتراک Premium میتواند دسترسی 4 نفر را به طور همزمان را بوجود بیاورد.

– آیا نتفلیکس از وضوح تصویری 4K پشتیبانی میکند؟

بله در اشتراک Premium میتوانید این قابلیت (4K) را بدست بیاورید.

– آیا این سایت تبلیغات دارد؟

خیر

– آیا میتوان اکانت خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید؟

بله، شما دارای پروفایلی خواهید بود که امکان به اشتراک گذاشتن آن وجود دارد.

– آیا نتفلیکس میتواند کسانی که با فیلترشکن وارد میشوند را تشخیص دهد؟

بله. این سایت ورود افرادی که با فیلترشکن وارد میشوند را ممنوع کرده است. اما امکان استفاده از vpn برروی این سرویس وجود دارد.

– آیا این سایت به صورت آفلاین هم کاربرد دارد؟

بله، شما میتوانید فیلم و سریال ها را دانلود و بعدا تماشا کنید.

– جامعه آماری سایت متشکل از چند نفر است؟

جدید ترین برآوردی که در ژانویه 2021 صورت گرفته است، 209 میلیون نفر تا بحال به ثبت رسیده اند.

– آیا میتوان حساب کاربری خود را حذف کرد؟

بله، این قابلیت همواره در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 10 =