درآمد ارزی

ریگ ماینینگ چیست؟ آموزش ساخت ریگ استخراج ارز دیجیتال

ریگ ماینینگ چیست

بامروز قصد داریم در مورد روش های مختلف ساخت ریگ ماینینگ به شما بگوییم.

استفاده از ریگ ماینینگ ممکن است در ابتدا مشکل به نظر برسد، اما کار با آن آنقدر هم سخت نیست. در این قسمت، برخی از مباحث اساسی در مورد ریگ استخراج را پوشش خواهیم داد: اجزای مورد نیاز (و اینکه بهترین سازندگان قطعات کدام هستند)، نحوه کار آن‌ها، بهترین شیوه‌های جمع آوری سیستم و غیره.

همچنین، اگر می‌خواهید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید پلتفرم ‌هایی مانند Coinbase، Binance (وریفای بایننسکوکوین و Coinmama را بررسی کنید.

در ادامه با تعاریف شروع می‌کنیم و سپس راه خود را از آنجا ادامه می‌دهیم.

انواع ریگ ماینینگ

درست مانند کیف پول ‌های ارز دیجیتال، سه نوع مختلف ماینینگ وجود دارد:

ریگ CPU

ریگ ماینینگ CPU از پردازنده برای استخراج داده ها از زنجیره بلوکی استفاده می کند. این ابزارها بسیار ساده و ارزان هستند. بیشتر مردم وقتی در مورد استخراج به وسیله CPU صحبت می کنند، منظورشان این است که ارز های دیجیتال را مستقیماً از رایانه خود استخراج می کنند.

استخراج با CPU با گذشت سال ها خیلی مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. دلایل زیادی در این باره وجود دارد، با این حال، یکی از مهم ‌ترین دلایل، قیمت بالای آن است. استخراج با CPU بسیار پرهزینه و پیچیده است. مصرف برق این قطعه بسیار بالا می باشد و از طرفی هم اگر از خنک کننده مناسب استفاده نکنید، دمای دستگاه شما به طرز غیر قابل تحملی افزایش می یابد.

می‌توانید چند برنامه روی دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود نصب کنید (اگرچه استفاده از لپ‌تاپ برای استخراج ارزهای دیجیتال توصیه نمی‌شود) و همین لحظه استخراج را شروع کنید. افرادی که نمی خواهند پول زیادی هزینه کنند، از استخراج به روش CPU استفاده می‌کنند، زیرا به تلاش زیادی نیاز ندارد.

Cloud Mining چیست و چه مزایایی دارد؟
بخوانید!

ریگ GPU

ریگ ماینینگ ارز دیجیتال GPU بهترین گزینه‌ برای افرادی است که به دنبال نحوه ساخت یک ریگ ماینینگ هستند. این روش قطعاً در میان محبوب‌ترین روش‌های استخراج کریپتو قرار دارد. هرکسی از یک ماینر گرفته تا یک شرکت بزرگ که یک مزرعه ماینینگ کامل را در اختیار دارد، تمایل دارد از ریگ ‌های GPU استفاده کند. دستگاه ‌های استخراج GPU از پردازنده‌ های گرافیکی و کارت گرافیک برای استخراج داده‌ها از بلاک چین استفاده می‌کنند.

ریگ ماینینگ چیست

آنها می توانند ماینرهای اختصاصی یا ساده باشند. ریگ‌ های ماینینگ GPU اختصاصی برای استخراج ارزهای دیجیتال ساخته شده‌اند. در حالی که ماینر های ساده دستگاه‌ هایی هستند که برای مقاصد دیگر استفاده می‌شوند و فقط در رایانه‌ها استخراج کریتو را انجام می‌دهند. مردم ریگ‌ ارز دیجیتال GPU را به خاطر بازدهی‌شان دوست دارند. این دستگاه‌ ها کار را با بازدهی بالا انجام می‌دهند.

به طور طبیعی، برای به دست آوردن بهترین نتایج، باید از حداکثر GPU های موجود استفاده کنید، اما حتی با ساده ترین ریگ استخراج، نتیجه قابل توجه خواهد بود. ریگ‌ های ماینینگ GPU دارای دو جنبه منفی هستند؛ با این حال، شخصی که به دنبال استفاده از ریگ ماینینگ است، باید نسبت به آن ها توجه داشته باشد.

بزرگترین نقطه ضعف GPU، قیمت آن است. کارت های گرافیک معمولاً گران هستند، بنابراین هزینه اولیه‌ای که ممکن است انجام دهید، می تواند تا حدودی قابل توجه باشد. آن ها همچنین نیاز به نگهداری دارند. تامین سرمایش و مصرف برق برای تامین انرژی، مواردی هستند که باید به آن ها توجه نمایید.

0 تا 100 کسب درآمد از ماینینگ دوج کوین
بخوانید!

ریگ ASIC

ASICs ها یا مدارهای مجتمع، دستگاه های خاصی هستند که با یک هدف مشخص طراحی شده اند. این دستگاه‌ها در حال حاضر بهترین ابزار های استخراج ارز دیجیتال هستند. کسی که به دنبال ساخت یک ریگ ماینینگ است، باید بداند که اگرچه ASIC ها به طور کلی ریگ استخراج نیستند، اما قطعاتی اختصاصی هستند که می توانید آن ها را خریداری و راه اندازی کنید تا کریپتوها را برای شما استخراج کنند.

این تجهیزات بسیار محبوب هستند، که به نوبه خود باعث می شود آن ها بسیار کمیاب شوند. اگر کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال تنها هدف شماست، ASIC ها انتخابی عالی هستند. با این حال، اگر به اکوسیستمی که دنیای کریپتو است اهمیت می دهید، بهتر است دوباره فکر کنید.

ریگ ارز دیجیتال

ASIC ها به دلیل قدرت بالا، شهرت دارند و ماینر هایی را که از انواع دیگر ریگ ها استفاده می کنند، از تعادل خارج می کنند. ASIC ها اخیراً توسط بین جامعه ماینرهای اتریوم استفاده شده و به این دلیل بحث و جدل بسیاری به راه انداخته‌اند.

این ها سه نوع از متداول ترین سیستم های ریگ ماینینگ بودند. اگرچه معیار ها متفاوت است، اما محبوب‌ترین آن ها از میان این سه، نوع GPU است و به ترتیب ASIC و CPU از لحاظ محبوبیت در رتبه دوم و سوم هستند. اکنون که درک کلی از انواع اصلی ریگ بیت کوین و مزایا و معایب آن ها دارید، می توانیم به موضوع اصلی بپردازیم.

آموزش ماینینگ اتریوم با موبایل
بخوانید!

چگونه یک ریگ ماینینگ بسازیم؟

در اغلب اوقات وقتی به نحوه ساخت یک ریگ ماینینگ فکر می کنید، یک GPU را در نظر می گیرید. ASIC ها به خودی خود دستگاه هایی هستند که نیازی به تنظیم اولیه از طرف شما ندارند، در حالی که ریگ های CPU به همان روش GPU (که جزء اصلی آنها یک متمایز کننده است) ساخته می‌شوند.

نکاتی که باید پیرامون ریگ ماینینگ مورد توجه قرار دهید

اول از همه، شما باید بدانید که هنگام انتخاب قطعات ریگ بیت کوین خود به چه نکاتی توجه کنید. به طور طبیعی، چیزهای زیادی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، اما اصلی ترین آن ها باید نرخ Hash و مصرف انرژی باشد.

نرخ Hash مشخص می کند که ماینر شما چقدر قدرتمند است. این راهی است برای دانستن اینکه ماینر شما در یک ثانیه چند محاسبه می تواند انجام دهد. هر چه این مقدار بیشتر باشد، سرعت استخراج ماینر بالاتر خواهد بود. با این حال، به طور طبیعی، نرخ Hash بالا به معنای مصرف بالای برق است که به نوبه خود منجر به افزایش هزینه برق می شود. برای هر کسی که به نحوه ساخت یک ریگ ماینینگ فکر می کند، این باید یک عامل مهم بوده و در نظر گرفته شود.

ریگ بیت کوین

مصرف انرژی عامل اصلی دیگری است که باید در هنگام فکر کردن به نحوه راه اندازی ریگ ماینینگ در نظر گرفت. متأسفانه برخی از افراد تمایل به نادیده گرفتن آن دارند. هرگز نباید اجازه دهید این فکر به ذهن شما خطور کند که “من قطعات ماینر خود را خریده ام، پس همه ی هزینه ی لازم را انجام داده ام “.

اگر به درستی عمل نکنید، هزینه برق ماینینگ نه تنها ممکن است با سود شما برابری کند، بلکه احتمال دارد حتی از آن فراتر رود و شما را حسابی به خرج بیندازد. هنگام انتخاب سخت افزار خود، همیشه سعی کنید تعادل کاملی بین قدرت یک قطعه و مصرف برق آن ایجاد کنید.

در نهایت، فقط به اولین فروشگاه اکتفا نکنید و هر چیزی را که هنگام جستجوی «بهترین سخت افزار برای ساخت یک ریگ بیت کوین» روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود، خریداری نکنید. با کمی جستجو، ممکن است همان قطعات را با قیمت بسیار ارزان‌تری پیدا کنید. هوشمند باشید زیرا استخراج ارز دیجیتال یک تجارت رقابتی است، بنابراین هر دلار و ریالی که خرج می‌کنید اهمیت دارد!

معرفی 5 سایت برتر ماینینگ دوج کوین
بخوانید!

اجزاء سیستم ریگ ماینینگ

بیایید مروری اجمالی از اجزای لازم برای ساختن یک ریگ ماینینگ بیندازیم.

به طور کلی، آنچه شما می خواهید به دنبال آن باشید، شامل موارد زیر است:

مادربرد: این یکی از اجزای اصلی ریگ شما است. به طور کلی، یک مادربرد جای بقیه قطعات شما را در ریگ تعیین می کند یا به عبارت دیگر، سازگاری ریگ را تعیین می نماید. هنگام انتخاب مادربرد، اگر اولین موردی است که به دنبال آن هستید، همیشه کارت های گرافیکی را که به خوبی با آن کار می کند و سازگار است بررسی کنید.

کارت گرافیک: پردازنده‌های گرافیکی بخش مهمی از ریگ شما هستند. این قطعه تعیین می کند که ریگ ماینینگ شما از چه درجه کیفی برخوردار است. سه شرکت اصلی تولید و فروش کارت گرافیک های سطح بالا،XFX، Nvidia و AMD هستند.

ریگ استخراج

وقتی کارت های گرافیکی خود را انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که بررسی کنید که آیا آن ها برای استخراج ارز دیجیتال مناسب هستند یا خیر. با این حال، به یاد داشته باشید که یک ریگ خوب باید از چند پردازنده گرافیکی ساخته شود. وقتی فکر می کنید چگونه یک ریگ ماینینگ بسازید، بودجه و سایر خریدهای خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید.

منبع تغذیه: منبع تغذیه ای که باید تهیه کنید کاملاً به سایر اجزای ریگ شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید یک ریگ ماینینگ رمز ارز هاردکور و سوپر شارژ بسازید، منبع تغذیه باید با آن مطابقت داشته باشد. با این حال، در بیشتر موارد، یک منبع تغذیه سطح متوسط، ​​کار را به طور کامل انجام می دهد. در این صفحه منبع تغذیه مناسب ماین را خواهید یافت.

خنک کننده: یک جزء اساسی در هر نوع ریگ ماینینگ، خنک کننده است و باید اطمینان حاصل کرد که دستگاه شما به درستی کار می کند و از هر نوع گرمای بیش از حد جلوگیری می کند. بهتر است روی بهترین خنک کننده ممکن سرمایه گذاری کنید، چون همیشه ایمنی بالا از آسیب و پشیمانی بعد از آن جلوگیری می کند.

CPU: یک پردازنده خوب لازم است تا اینکه ریگ بتواند دستورات را بدون هیچ گونه خطای قابل توجهی اجرا کند.

فریم: فریم ریگ ماینینگ آخرین مؤلفه کلیدی است که به آن نیاز دارید، حداقل در مورد ریگ های ماینینگ GPU این طور است. فریم ریگ، بدنه دستگاه شما خواهد بود. این قاب ها در طرح های متفاوت و گسترده ای تولید می شوند. با این حال، به طور طبیعی، احتمالاً می خواهید از جنسی محکم استفاده کنید و کل دستگاه را ایمن و یکپارچه نگه دارید. برای خرید فریم ماینینگ کلیک کنید.

با تمام بخش‌های به‌دست‌آمده، اجازه دهید به خودِ فرآیند ساخت‌ برویم.

مزایا و معایب ماینری چیست؟
بخوانید!

فرآیند سرهم کردن ریگ استخراج ارز دیجیتال

صادقانه بگوییم: فرآیند سرهم کردن بسیار ساده است. بیایید در مورد نحوه ساخت ریگ ماینینگش صحبت کنیم.

اولین قدمی که باید بردارید این است که مادربرد را در داخل فریم ماینینگ ریگ قرار داده و نصب کنید. با این حال، ساختن ریگ ماینینگ زمانی بسیار آسان‌تر می‌شود که از قبل مکان مناسبی را برای قرار دادن ریگ انتخاب کرده باشید. بنابراین یک مکان خوب را از قبل در نظر بگیرید.

ریگ ماینر چیست

بعد از اینکه مادربرد را راه اندازی کردید، کابل ها را به CPU وصل کنید. کارت های گرافیک و بقیه سخت افزار مورد نیاز را به ترتیب نصب کرده و کابل ها را وصل کنید.

اکنون که سخت ‌افزار را در جای خود قرار داده‌اید، محل قرارگیری کابل ها را مجدداً بررسی کنید و اگر همه چیز درست است، وقت آن است که به سراغ راه اندازی نرم ‌افزار بروید.

بسته به نرم ‌افزاری که انتخاب کرده‌اید، ریگ شما ممکن است ظاهر و عملکرد جذاب‌تری داشته یا کاملاً ابتدایی باشد. با این حال، رابط جذاب همیشه به معنای خوب بودن نیست؛ بنابراین یک نرم افزار امن انتخاب کنید که شهرت خوبی داشته باشد و به خوبی کار کند.

 انجمن ‌های آنلاین کریپتو، مکانی عالی برای جستجو و بررسی نرم ‌افزار استخراج ارز دیجیتال هستند. هنگام فکر کردن به نحوه ساخت یک ریگ ماینینگ، نرم افزار را نباید نادیده گرفت؛ چراکه نرم افزار نامناسب می‌تواند باعث شکست خوردن شود.

پیشنهاد مطالعه: بهترین سیستم عامل برای ماینینگ

پس از نصب نرم افزار، گزینه ها را به شکل دلخواه و مناسب پیکربندی کنید و به راه‌اندازی ادامه دهید. قبل از اینکه به طور کامل فرآیند ماینینگ فعال شود، دستگاه شما باید چند بار راه اندازی مجدد شود؛ بنابراین صبور باشید.

پس از انجام همه این کار ها، می توانید به طور رسمی کار خود را به عنوان یک ماینر حرفه ای ارز دیجیتال آغاز کنید.  در نهایت لازم است این نکته را مدنظر داشته باشید که برای استخراج ارز های دیجیتال و استفاده از سیستم های ریگ ماینینگ، هرچه سیستم ماینینگ مناسب‌تر باشد، هزینه های جانبی کمتر شده، ایمنی افزایش می یابد و در کل بازدهی بالا می رود.

بستن ریگ ماینینگ اهمیت بسیاری دارد. اگر در جزئیات اجرای آن اشتباهی انجام گیرد و یا به صورت اصولی لوازم و ملزومات آن تدارک دیده نشود، می‌تواند هزینه‌های چند ده میلیونی اضافه به بار بیاورد.

برای دریافت مشاوره جهت بستن ریگ ماینینگ می‌توانید از کارشناسان مجموعه جک‌بلک کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هشت =