درآمد ارزی

Cloud Mining چیست و چه مزایایی دارد؟

کلود ماینینگ

کلود ماینینگ چیست؟

کلود ماینینگ فرآیندی برای استخراج یک رمزارز، مانند بیت کوین، است. این فرآیند از طریق قدرت یک بستر محاسبات ابری اجاره شده انجام می شود. در این فضا نیازی به نصب و اجرای مستقیم سخت افزارها  و نرم افزار های مرتبط نیست. فریم ورک های کلود ماینینگ به مردم اجازه می دهند تا با ایجاد یک حساب کاربری، به صورت ریموت در فرایند ماینینگ رمز ارزها شرکت کنند.

 از آنجایی که برای انجام این شکل از ماینینگ، کاربران تنها مجبور به پرداخت یک هزینه پایه هستند در نتیجه افراد بیشتری می توانند در سراسر جهان در فرایند استخراج رمز ارزها شرکت داشته باشند. از سویی دیگر، این شکل از ماینینگ در فضای کلود انجام می شود؛ در نتیجه کاربران با مشکلاتی از جمله نگهداری تجهیزات و و یا پرداخت هزینه های گزاف برای انرژی روبرو نخواهند بود.

ماینرهای ابری در فرایند استخراج استخری شرکت می کنند. در یک استخر، هر یک از کاربران درصد مشخصی از قدرت هش را به اشتراک می گذارند. متعاقبا، به نسبت نرخ هش ایجاد شده، کاربران در سود کسب شده سهم خواهند داشت.

نکات کلیدی در خصوص کلود ماینینگ

  • کلود ماینینگ یا ماینینگ ابری به معنای استخراج رمز ارزها با کمک اجاره کردن یا خرید تجهیزات ماینینگ از یک ارائه دهنده فضای ابری است. این فرد شخص ثالث مسئولیت نگهداری تجهیزات را بر عهده دارد.
  • مدل های محبوب برای کلود ماینینگ عبارتند از: ماینینگ میزبان و اجاره قدرت هش.
  • از جمله مهم ترین مزایای کلود ماینینگ کاهش هزینه های کلی مرتبط با فرایند استخراج است. از سویی دیگر، سرمایه گذارانی که دانش تکنیکی کافی ندارند، می توانند از این طریق به استخراج رمز ارزها بپردازند.
  • از جمله مهم ترین معایب کلود ماینینگ باید به متمرکز شدن فرایند استخراج رمز ارز به مزارع رمز ارز ها و دریافت سود تنها در صورت درخواست آن، اشاره کنیم.

مطالعه کنید: هایو او اس

کلود ماینینگ را بهتر درک کنیم!

کلود ماینینگ در واقع از قدرت محاسبات در فضای ابری به نفع تولید رمز ارزهایی با پایه بلاک چین استفاده می کند. محاسبات کلود، یکی از تکنولوژی های روز دنیا است که سرعت رشد بالایی نیز دارد. در این فضا، خدمات محاسباتی از جمله پردازش، گنجایش سرور، سرویس های پایگاه داده، نرم افزارها و ذخیره سازی فایل از طریق فضای ابری و با کمک اینترنت ارائه می شود.

 این کمپانی ها بر مبنای فضای ذخیره شده از کاربران خود هنزیه دریافت می کنند. این درست مانند پرداخت هزینه آب و برقی است که روزانه مصرف می کنیم.

از سویی دیگر، ماینینگ پایه و اساس مدل های رمز ارزی، مانند بیت کوین است. تراکنش ها با کمک این پروسه تایید می شوند و در اختیار عموم (یا بلاک چین) قرار می گیرند. این بدان معناست که سکه های جدید با کمک تایید این تراکنش ها و در طی فرایند ماینینگ استخراج می شوند.

ترکیب فضای ابری و قابلیت های استخراج در این فضا، ماینینگ را به یک انتخاب ایده آل برای افراد در سراسر دنیا تبدیل کرده است. افراد می توانند در دور افتاده ترین نقطه کره زمین و با دانش بسیار اندک در زمینه های تکنیکی و یا سخت افزارهای پایه، در ماینینگ رمز ارزها شرکت کنند.

ماینینگ ابری

مدل های مختلف کلود ماینینگ

یکی از شکل های بسیار محبوب کلود ماینینگ، استخراج میزبان است. در این مدل، مشتریان سخت افزارهای ماینینگ که در کارخانه یا مجموعه یک ماینر قرار دارند را خریداری کرده یا اجاره می کند. ماینر اصلی وظیفه نگهداری از تجهیزات و اطمینان از عملکرد صحیح آن ها را بر عهده دارد.

در این مدل، مشتریان کاملا بر روی رمز ارزهای استخراج شده خود کنترل دارند. مقیاس اقتصادی یک مزرعه رمز ارز این اطمینان را به افراد میدهد که هزینه های ناشی از استخراج رمز ارز ها، مانند هزینه برق یا نگهداری از تجهیزات، قابل مدیریت خواهد بود. با این حال، نرخ کارمزد های اولیه در این مدل از استخراج ابری قابل توجه است.

اجاره قدرت هش یکی دیگر از مدل های کلود ماینینگ است. در این مدل، کاربران می توانند از یک مزرعه استخراج رمز ارز، قدرت هش یا قدرت محاسباتی مورد نیاز برای استخراج یک رمز ارز را اجاره کنند. کاربران بدین ترتیب در کل سود کسب شده توسط مزرعه، سهیم خواهند بود.

 با توجه به گزارش ها، اجاره قدرت هش مزرعه یکی از شکل های محبوب ماینینگ برای آلت کوین ها (رمز ارزهایی به جز بیت کوین) محسوب می شود. این فرایند با ایجاد یک حساب کاربری در یک شرکت ارائه دهنده خدمات کلود ماینینگ آغاز می شود. شما می توانید به وب سایت این شرکت ها مراجعه کنید و اطلاعاتی از جمله قدرت هش و یا دوره قرارداد خود را تنظیم کرده و فرایند ماینینگ را آغاز کنید.

در حالی که کلود ماینینگ مزایای بسیار زیادی، از جمله عدم سرمایه گذاری کلان در سخت افزار ها و کاهش هزینه های ماینینگ، را به همراه دارد اما این فرایند چندان هم ایده آل نیست. به عنوان مثال، کلاهبرداری ها با توجه به محبوبیت زیاد صنعت رمز ارزها، روز به روز در حال گسترش هستند. از سویی دیگر، ماینر ها همیشه با خطر کاهش میزان سود ناشی از فرایند استخراج روبرو هستند.

به عنوان مثال، آلت کوین ها به تغییرات در میزان تقاضا حساس هستند. بنابراین، کاهش قدرت هش می تواند سود کمتری را برای ماینر ها به همراه داشته باشد. مدل های کلود ماینینگ نیز کاربران را به استخراج رمز ارزهای متمرکز، بیش از محیط های غیر متمرکز، تشویق می کنند.

مطالعه کنید: unmineable چیست

معرفی بهترین سایت‌های کلود ماینینگ معتبر

چند سایت ماینینگ معتبر یا استخرهای شناخته شده استخراج بیت کوین عبارتند از:

  1. Shamining
  2. Trustcloudmining
  3. BeMine
  4. ECOS
  5. ChickenFast
  6. CCG Mining
  7. IQ Mining
  8. Freemining

مزایای کلود ماینینگ چیست؟

در اینجا برخی از مزایای کلود ماینینگ را به صورت تیتروار مرور خواهیم کرد:

  • شما به هیچ دانش فنی برای ماینینگ نیاز نخواهید داشت.
  • شما هیچ نیازی به خرید تجهیزات سخت افزاری ندارید.
  • شما مجبور نیستید هزینه های عملیاتی را متحمل شوید.
  • می توانید فرایند ماینینگ را بلافاصله شروع کنید.

مطالعه کنید: ماینینگ ترون

معایب کلود ماینینگ چیست؟

در اینجا برخی از معایب کلود ماینینگ را به صورت تیتروار مرور خواهیم کرد:

  • برخی از شرکت های فعال در زمینه عرضه سرویس های کلود ماینینگ ممکن است مرتکب کلاهبرداری شوند.
  • فرایند استخراج ابری استخری انعطاف پذیری کمتری دارد و شما نیز کنترل کمی بر روی آن خواهید داشت.

2 دیدگاه در “Cloud Mining چیست و چه مزایایی دارد؟

  1. سلمان گفت:

    freemining.club سایت خفنی بود حتماً ثبت نام کنید سود بالای دارد هشتمین سایت کلود ماینینگ معتبر این مقاله

  2. امیرعلی گفت:

    سلام،
    یه سوال خدمتتون داشتم :
    پرداخت واقعی دارد؟و می توانیم آن را درکیف پول خود بریزیم؟
    آیا بیت کوین به صورت رایگان می‌دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 2 =