درآمد ارزی

معرفی کامل صرافی CEX.io

صرافی cex

CEX-IO یک پلتفرم معاملاتی آنلاین است که کاربران می توانند در آن ارزهای دیجیتال برتر جهان را مبادله کنند. این پلتفرم دارای ویژگی ها و کاربرد های منحصر به فردی است که آن را از سایر نمونه های موجود در بازار متمایز می کند. این مقاله به بررسی صرافی CEX، امکانات و ویژگی های آن اختصاص دارد.

مزایای صرافی Cex:

  • صرافی Cex یک پلتفرم امن و قابل اعتماد است.
  • کاربران این صرافی باید فرایند احراز هویت را طی کنند.
  • روش های مختلف پرداخت، از جمله پرداخت با کمک کارت‌های اعتباری، در این صرافی ممکن است.
  • استفاده از خدمات و امکانات صرافی Cex بسیار آسان است.

معایب صرافی Cex:

  • ممکن است فرایند تایید حساب کاربری در این پلتفرم طولانی شود.
  • گزینه های معاملاتی زیادی در این صرافی وجود ندارد.
  • پشتیبانی از مشتری در این صرافی فرایندی طولانی است و ممکن است مدت زیادی را در انتظار پاسخ پرسش خود صرف کنید.
  • کارمزدها در این صرافی بالا هستند.
  • بازه انتظار برای تایید حساب کاربری می توانند طولانی و خسته کننده باشد.
  • گاهی اوقات برداشت ها در این صرافی به صورت آنی و در لحظه انجام نمی شوند.

بررسی کامل و تخصصی صرافی Cex

برای انتخاب یک پلتفرم معاملاتی، شما باید دید دقیق و کاملی از خدمات و امکانات مجموعه داشته باشید. مزایا و معایب یک صرافی نقش بسیار مهم و کلیدی را در فرایند معاملات و سود کسب شده توسط شما، ایفا می کنند. به همین خاطر است که بررسی ویژگی های هر صرافی، پیش از انتخاب آن اهمیت پیدا می کند. اگر در دنیای تجارت حضور فعالی داشته باشید، احتمالا با نام صرافی Cex آشنا هستید.

 این صرافی بسیار محبوب است و به کاربران بسیار زیادی در سطح جهان خدمت می کند. ما در این مقاله، تمامی امکانات و ویژگی های صرافی Cex  را بررسی خواهیم کرد. به طور خاص در این مقاله، شما در خصوص پیشنهادات صرافی Cex  برای مبادله رمز ارزها، نحوه خرید بیت کوین، کارمزد های صرافی و گزینه های پرداخت با کمک کارت های اعتباری مطالبی را خواهید خواند.

صرافی Cex io چیست؟

Cex یک پلتفرم معاملاتی آنلاین است که شما در آن می توانید ارزهای دیجیتال را مبادله کنید. این صرافی امکانات و ویژگی های بسیاری زیادی دارد که این پلتفرم را در میان سایر رقیبانش متمایز می کنند. Cex میلیون ها کاربر فعال دارد و شما می توانید از طریق این پلتفرم معاملاتی، اقدام به خرید و معامله بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کنید. در Cex  شما می توانید تنها با یک کلیک جفت های معاملاتی خود را انتخاب کنید و در مسیر سرمایه گذاری بر روی ارز های دیجیتال قدم بگذارید.

صرافی FTX چیست؟ آموزش استفاده از صرافی ارز دیجیتال FTX
بخوانید!

شروع کار صرافی Cex و امکانات کنونی پشتیبانی از مشتریان

صرافی Cex  در سال 2013 و در شهر لندن آغاز به کار کرد. در آن زمان، محصول اصلی مجموعه Cex  یک استخر ماینینگ مبتنی بر کلود بود. سال ها بعد، Cex به یک پلتفرم محبوب تبدیل شد و به میلیون ها مشتری در جهان خدمات خود را ارائه کرد. محصول اولیه Cex ، Ghash.io نام داشت که در آن زمان بر چیزی حدود 42 درصد از شبکه تسلط داشت.

در سال 2015، Ghash.io بسته شد و از آن زمان تا به امروز، تمرکز اصلی صرافی Cex  بر روی ارائه رمز ارزهای مختلف است. هدف اصلی این مجموعه ارائه بستری استاندارد و ایجاد تجربه ایده ال معاملاتی برای کاربران است. شما می توانید در این صرافی بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال را با کمک کارت های اعتباری و سایر روش های موجود، خریداری و یا معامله کنید.

از زمان آغاز به کار صرافی Cex  تا به امروز و با اعمال تغییرات مختلف، این مجموعه توانسته است پیشرفت قابل توجهی را شاهد باشد. با این حال، بسیاری از مشتریان از نحوه کار این صرافی راضی نیستند و جای خالی خدمات مختلف در این پلتفرم را احساس می کنند.

صرافی Cex io یکی از پلتفرم های بسیار امن معاملاتی در جهان است. به همین دلیل است که این پلتفرم معاملاتی به مامن بسیاری از افرادی تبدیل شده است که مایلند در فضایی به دور از کلاهبرداری، به معامله بیت کوین بپردازند. علاوه بر امنیت، شما باید گزینه های خدمات مشتریان این صرافی را نیز بررسی کنید. این پلتفرم معاملاتی به شما مقالات مختلفی را عرضه می کند که می توانند به بسیاری از پرسش های رایج تان در خصوص معاملات و استفاده از امکانات صرافی پاسخ دهند. با این حال، بروز مشکلات در فضاهای معاملاتی آنلاین امری رایج محسوب می شود و ممکن است در مواردی شما به کمک هایی تخصصی تر و شخصی تر احتیاج پیدا کنید.

در صرافی Cex  شما می توانید با ارسال یک ایمیل با متخصصان و امور پشتیبانی از مشتری ارتباط برقرار کنید. با این حال باید زمان زیادی را صبر کنید تا پاسخ ایمیل خود و در نتیجه راهنمایی های مورد نیازتان را دریافت کنید. متاسفانه برخی از کاربران این صرافی هیچ گاه پاسخی دریافت نکرده اند و این نقطه ضعف بزرگی برای صرافی Cex  محسوب می شود.

خدمات مالی صرافی  Cex

علاوه بر معامله بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال، صرافی Cex  خدمات مالی دیگری نیز ارائه می دهد. شما در این پلتفرم می تواند محصولات مالی مختلف را خریداری کرده و یا معامله آن ها را مدیریت کنید. به عنوان مثال، شما می توانید در این صرافی وام دریافت کنید و یا سرمایه گذاری های خود بر روی رمز ارزهای مختلف را مدیریت کنید. شما همچنین می توانید در این مجموعه وام هایی را با پشتوانه رمز ارز دریافت کنید.

در میان سایر گزینه های موجود، صرافی Cex  می تواند انتخاب بهتری برای مدیریت محصولات مالی، به ویژه خرید آن ها با کمک کارت های اعتباری و بانکی باشد. امکان دریافت وام با پشتوانه رمز ارز این اطمینان خاطر را به شما می دهد که در حین حفظ دارایی های خود، مقداری پول نقد نیز به صورت اندوخته در اختیار خواهید داشت. این امر می تواند برای محاسبه مالیات نیز مفید باشد چرا که در این صورت هیچ گونه سرمایه مشمول مالیاتی کسب نخواهید کرد و این امر به نفع شما خواهد بود.

صرافی cex io

آیا صرافی Cex امن است؟

صرافی Cex یکی از پلتفرم های امن معاملاتی برای خرید بیت کوین و یا تبادل سایر ارزهای دیجیتال محسوب می شود، اما قطعا بهترین انتخاب در این حوزه نیست. بر اساس نظرات ثبت شده توسط کاربران، امنیت این صرافی برای کاربران مبتدی کافی است. با این حال این پلتفرم نقاط ضعف زیادی دارد که در صورت تمایل به ادامه فعالیت حرفه ای در این پلتفرم، باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید.

در این پلتفرم شما امکان خرید بیت کوین و معامله سایر رمز ارزها و محصولات مالی را دارید. برای تامین امنیت کاربران خود، صرافی Cex از یک فرایند احراز هویت استفاده می کند. برای معامله در این صرافی شما باید این فرایند را طی کنید تا امنیت دارایی های شما نیز توسط مجموعه تضمین شود. با این حال، فرایند احراز هویت این مجموعه بسیار حساس است و در صورت عدم انجام صحیح آن، ممکن است دچار مشکلات بسیار زیادی شوید.

برای برطرف کردن این شرایط شما باید به پشتیبانی این صرافی یک ایمیل ارسال کنید. با این وجود در مواردی کاربران مجبور بودند زمان بسیار طولانی را در انتظار پاسخ ایمیل خود سپری کنند. شاید نظارت صرافی Cex  بر روی معاملات کاربران  بیش از نیاز سختگیرانه باشد.

بدیهی است که این نظارت شدید و گذراندن زمان بسیار زیاد در انتظار پاسخ، می تواند بر روی خرید یا فروش بیت کوین ها و سایر رمز ارز ها و در نتیجه سود کسب شده توسط کاربران، تاثیر بگذارد. اگرچه امنیت اهمیت دارد اما تجربه کاربری نیز برای ادامه فعالیت و همکاری در حوزه معاملات ارزهای دیجیتال، مهم است.

صرافی Gate چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

سرعت

سرعت عمل صرافی Cex io را در دو حوزه مختلف باید مورد بررسی قرار دهیم: سرعت تایید تراکنش ها و سرعت خرید ارزهای دیجیتال و محصولات مالی.

به ازای هر معامله و تراکنش با کارت اعتباری، شما مجبور هستید که حساب خود در این صرافی را تایید کنید. این پلتفرم ادعا می کند که تمامی درخواست ها و تراکنش های کاربران به صورت آنی در مجموعه ثبت می شود. بر اساس ادعای صرافی Cex  این فرایند سریع و بسیار موثر است.

این موضوع صحت ندارد. برای خرید بیت کوین و معامله سایر ارزهای دیجیتال، حتی در صورت پرداخت کارمزدها و هزینه های معاملاتی با استفاده از کارت‌های اعتباری، شما مجبور به صرف زمان بسیار زیادی هستید. در بعضی از موارد، انتقال وجه می تواند بسیار طولانی شود و این امر برای تعداد بسیار زیادی از کاربران رخ داده است. در مواردی حتی ثبت تراکنش و انجام آن در سیستم یک ماه به طول انجامیده است.

از آنجایی که کاربران مجبور هستند زمان بسیار زیادی را برای ثبت و تایید دارایی های خود در حسابشان سپری کنند، در بسیاری از موارد اتهام هایی در خصوص کلاهبرداری بودن این پلتفرم مطرح شده است. اگرچه این امر صحت ندارد اما به طول انجامید تایید تراکنش ها نیز می تواند کاربران را عصبی و نگران کند.

به شکل مشابهی، اگر سفارش های خرید شما با قیمت بازار فاصله زیادی داشته باشند، مدت زمان بیشتری را باید در انتظار تایید آن ها سپری کنید. تجارت سریع و خرید و فروش آنی ارزهای دیجیتال و سایر محصولات مالی با کمک صرافی Cex چندان امکان پذیر نیست و این یکی از نقاط ضعف اساسی این صرافی محسوب می شود.

امنیت صرافی Cex

در خلال هشت سال فعالیت خود، صرافی Cex io به عنوان یک پلتفرم قانونی برای خرید بیت کوین و مبادله سایر ارزهای دیجیتال شناخته شده است. بنابراین، با انتخاب این صرافی شما دیگر مجبور نیستید نگران کلاهبرداری و خطرات مشابه باشید. تدابیر امنیتی در این پلتفرم بسیار شدید هستند و بسیاری از کاربران که خدمات و مراحل انجام معاملات در این صرافی را بررسی کرده اند، به شدید بودن نظارت های امنیتی این صرافی اشاره کرده اند.

حتی وب سایت صرافی Cex  نیز خصوصیات متفاوتی دارد که آن را برای کاربرانش به فضایی امن تبدیل می کند. این پلتفرم با PCI DSS سازگار است. این بدان معنی است که این صرافی تمام شرایط لازم برای برای نگهداری و بررسی اطلاعات کارت های اعتباری کاربران خود را داراست.

به بیان دیگر، به هنگام پرداخت کارمزد ها و یا انجام خرید در Cex شما نباید نگران امنیت اطلاعات بانکی خود باشید؛ چرا که این پلتفرم به درستی از شما محافظت می کند.

در صورت گذراندن مراحل احراز هویت دو مرحله ای، کاربران می توانند از تجربه انجام معاملات در فضایی کاملا امن لذت ببرند. با این حال، کاربرانی که گزینه دریافت پیامک را برای احراز هویت خود فعال کرده اند، با مشکلاتی روبرو شده اند.

 تعویض سیم کارت نیز ممکن است در طی فرایند احراز هویت شما را دچار مشکلاتی کند. به همین دلیل است که غالبا برای احراز هویت در این پلتفرم، توصیه می شود از برنامه هایی مانند Google Authenticator استفاده کنید. Cex همچنین تمامی داده های خود را رمزنگاری می کند و بدین ترتیب، کاربران می توانند به هنگام استفاده از خدمات این پلتفرم امنیت بیشتری را تجربه کنند.

در این پلتفرم، هر تراکنش انجام شده توسط کاربر در طی چند مرحله کنترل می شود. یکی از این مراحل، تاییدیه خود کاربر است. بدین ترتیب، هر بار که با استفاده از کارت های اعتباری قصد پرداخت کارمزد در این صرافی را داشته باشید، تمامی اطلاعات حساب کاربری و تراکنش شما با دقت محافظت می شود.

در نهایت نیز باید توجه داشته باشید که تمامی سخت افزارهای صرافی Cex در یک تاسیسات بسیار امن نگه داری می شوند. این مجموعه نه تنها با استفاده از هشدارهای امنیتی خودکار محافظت می شود بلکه نظارت مداوم، درب های تقویت شده و کارکنان مسلح نیز از این مجموعه نگهداری می کنند. همچنین به عنوان یک ایرانی برای فعالیتی امن لازم است از ایپی ثابت خارجی و غیر ایران استفاده کنید.

در صورت تمایل برای احراز هویت و شروع فعالیت در صرافی CEX مجموعه جک‌بلک در خدمت شماست.

کارمزد ها در صرافی Cex

کارمزد ها در صرافی Cex io بسیار گران هستند. این امر به ویژه برای کاربرانی که قصد خرید بیت کوین را دارند، محسوس می باشد. برای انجام تراکنش های مالی با استفاده از کارت های اعتباری یا بانکی در این صرافی، شما مجبور به پرداخت کارمزد های بسیار بالایی هستید. این کارمزد ها با توجه به نوع تراکنش و شیوه پرداخت در صرافی محاسبه می شوند.

 کارمزد هر تراکنش تقریبا سه درصد است. این در حالی است که برای انجام معاملات در این پلتفرم نیز شما مجبور به پرداخت حداقل 7 درصد کارمزد می باشید. بنابراین به ازای هر خرید در این صرافی، تقریبا 10 درصد از هزینه های پرداختی شما صرف کارمزد های Cex  خواهد شد.

این صرافی راه حل هایی را برای کاهش کارمزد ها ارائه کرده است. به عنوان مثال، اگر به جای استفاده از کارت های اعتباری، تراکنش خود را با انتقال مستقیم بانکی انجام دهید، تنها کارمزد های معاملاتی را پرداخت خواهید کرد. این کار هزینه کارمزد را کمتر از یک درصد کاهش می دهد.

به طور خلاصه، صرافی Cex راه های مناسبی را برای اجتناب از پرداخت کارمزدها ارائه می دهد اما اگر مانند بسیاری از معامله گران این روزها، به دنبال استفاده از کارت اعتباری یا نقدی برای انجام تراکنش ها هستید، استفاده از خدمات Cex  برایتان بسیار گران خواهد بود.

صرافی Poloniex چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

اپلیکیشن Cex

صرافی cex

صرافی Cex  یک اپلیکیشن موبایل ارائه کرده است که بر روی سیستم عامل های اندروید و iOS قابلیت اجرا دارد. شما می توانید این اپلیکیشن را به گونه ای تنظیم کنید که به ازای شرایط خاص بازار یا رسیدن قیمت ها به حد خاصی، پیامی برایتان ارسال کند. شما همچنین می توانید از طریق این اپلیکشن و با استفاده از کارت های اعتباری و بانکی خود، بخشی از معاملات مد نظرتان را پیش ببرید.

به عنوان مثال، شما می توانید اپلیکیشن را به گونه ای تنظیم کنید که در صورت تغییر قیمت یک دارایی در طول زمان 24 ساعت، شما را مطلع کند. از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال بسیار پر نوسان است، داشتن یک برنامه کاربردی مانند آنچه که صراف Cex ارائه کرده است، می تواند ایده آل باشد.

مزایا و معایب صرافی Cex

صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی هر کدام ویژگی ها و امکانات مختلفی دارند که آن ها را از سایر رقیبانشان متمایز می کند. به همین دلیل است که پیش از انتخاب صرافی مورد اعتماد خود، باید مزایا و معایب آن ها را به دقت مرور کنید تا در نهایت، انتخابی متناسب با نیازهای مالی خود را داشته باشید.

  Cexبدون شک یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین پلتفرم های معاملاتی در دنیای ارزهای دیجیتال است. با این حال، به رقم این سابقه طولانی، بسیاری از کاربران از شیوه ارائه خدمات این صرافی رضایت ندارند. مهم ترین فاکتورهایی که بدان اشاره می شود، کارمزد های بالا و زمان بر بودن فرایند تایید تراکنش ها است.

 اگرچه امکان انجام معاملات چند ارز دیجیتال و مختلف در این صرافی وجود دارد، اما گستره انتخاب ها در مقایسه با سایر صرافی های فعال این حوزه، همچنان محدود است. علاوه بر آن، کارمزد های این صرافی در مقایسه با سایر پلتفرم ها و به ویژه برای تراکنش هایی که با کارتهای اعتباری و بانکی انجام می شوند، بسیار بالا است.

استفاده از خدمات این پلتفرم نسبتا آسان است اما بررسی های دقیق تر مشخص می کنند که گزینه ها و ابزار مالی کافی برای کاربران صرافی Cex io وجود ندارد. همچنین بخش پشتیبانی از مشتری این صرافی بسیار کند عمل می کند و به همین دلیل است که اکثر کاربران تجربه چندان خوشایندی را با Cex  گزارش نمی کنند. به باور اکثر کاربران Cex ، مهم ترین مشکل این صرافی فرایند احراز هویت و زمان بر بودن فرآیند پاسخگویی بخش امور مشتریان و خدمات پشتیبانی است. در برخی از موارد شما مجبور هستید بیش از دو تا چند هفته برای پاسخ منتظر بمانید.

حتی برخی از کاربران گزارش کرده اند که مجبور بودند برای دریافت پاسخ پنج الی شش ایمیل به این مرکز ارسال کنند. طولانی بودن فرایند تایید حساب کاربری برای خرید بیت کوین یا معامله سایر ارزهای دیجیتال می تواند بر سود نهایی شما تاثیر بگذارد، چرا که بازار نوسان های لحظه ای را تجربه می کند. این امر می تواند تجربه مثبت کاربران در صرافی Cex را تحت الشعاع قرار دهد.

معرفی کامل صرافی Bitmex
بخوانید!

نتیجه‌گیری

صرافی Cex  یکی از قدیمی ترین پلتفرم های موجود در دنیا است که کاربران آن می توانند رمز ارزهای مختلفی، از جمله بیت کوین را خرید و فروش کنند. در گذشته، این صرافی با نام Gnash.io فعالیت می کرد. در آن زمان گزینه های معاملاتی زیادی پیش روی کاربران نبود و به همین دلیل، این صرافی درصد بزرگی از فعالیت بازار را به خود اختصاص داده بود.

بررسی های انجام شده مزایای متفاوتی را برای صرافی Cex گزارش می کنند. این صرافی بسیار امن است و فرایند های احراز هویت دقیق و سخت گیرانه ای را برای تضمین امنیت دارایی های شما اجرا می کند. همچنین سخت افزارهای این مجموعه نیز تحت نظارت های شدید امنیتی نگهداری می شوند تا امنیت کاربران تضمین گردد. صرافی Cex  یک پلتفرم قابل اعتماد است. این بدان معناست که شما نباید نگران کلاهبرداری ها و مشکلات مشابه در این صرافی باشید. با این حال، Cex  معایب قابل توجهی را نیز داراست.

فرایند تایید حساب کاربری توسط این پلتفرم بسیار طولانی است و این امر می تواند بر روی تجارت و سود کسب شده شما تاثیر منفی بگذارد.این فرایند ممکن است حتی هفته ها به طول انجامد. نکته منفی دیگر در خصوص صرافی Cex، سرعت عمل سایت و خدمات مشتریان آن است.

امور مشتریان Cex  بسیار کند عمل می کند. شما ممکن است هفته ها برای پاسخ ایمیل خود منتظر بمانید. همچنین تغییرات در حساب کاربری شما، از جمله دارایی ها و به روز رسانی تراکنش ها، ماه ها به طول می انجامد.

در نهایت نیز یکی از مهم ترین نقاط ضعف این صرافی بالا بودن هزینه کارمزد های آن است. برای مبادله ارزهای دیجیتال یا خرید بیت کوین با استفاده از کارت های بانکی یا اعتباری، شما مجبور هستید کارمزد های بسیار بالایی (بیش از ده درصد) را پرداخت کنید.

بنابراین، صرافی Cex  می تواند انتخاب مناسبی برای خرید بیت کوین و سایر محصولات مالی باشد اما اگر به تجربه معاملاتی، سرعت عمل و کارمزد ها بها می دهید، Cex  نمی تواند انتخاب ایده آل شما باشد.

 

بررسی بازار و معامله بهتر با “تریدینگ ویو”

ثبت سفارش TradingView Premium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =