شماره مجازی

آموزش انتقال شماره گوگل ویس (اپدیت 6 فروردین 1402)

انتقال شماره گوگل ویس

یکی از خدمات بسیار محبوب و مورد توجه شرکت گوگل، گوگل ویس است. با کمک این شماره، شما می‌توانید از هر نقطه ‌ای از جهان به صورت رایگان تماس های صوتی و تصویری برقرار کنید، پیام ارسال کنید، در جلسات اداری شرکت کنید، ضبط مکالمه با گوگل ویس کنید و حتی در جلسات و کنفرانس های اداری شرکت کنید. یکی از قابلیت های جالب توجه این خدمات، امکان انتقال شماره گوگل ویس میان دو Gmail است که در این مقاله، روش انجام کار را توضیح خواهیم داد.

توجه: در صورت عدم انتقال صحیح، امکان از دست رفتن شماره وجود دارد.

اقدامات امنیتی گوگل ویس

دولت آمریکا و به تبع آن شرکت گوگل سخت گیری های شدیدی را در خصوص ارائه خدمات در نظر گرفته است. یکی از این محدودیت ها از آن کاربرانی است که Country version آن‌ها در تنظیمات Google voice بر روی کشور ایران ثبت شده است. برای جلوگیری از بروز هر مشکلی، بهتر است قبل یا پس از انجام انتقال شماره گوگل ویس خود، وارد بخش تنظیمات گوگل شوید و گزینه Country version را بررسی کنید.

انتقال گوگل ویس

 

پس از کلیک بر روی کلمه Submit درخواست شما به گوگل ارجاع داده می‌شود و پس از یک هفته، نتیجه آن برایتان ایمیل خواهد شد. در صورت پذیرش درخواست، تنظیمات Country version به (ترجیحا) آمریکا تغییر می کند. در صورت رد درخواست، بهتر است این فرایند را با یک آدرس ایمیل جدید طی کنید و پس از قبول درخواست برای آدرس ایمیل جدید، شماره گوگل خود را به آن ادرس انتقال دهید.

اهمیت انتقال گوگل ویس به جیمیل شخصی

شرکت Google اخیرا نسبت به جیمیل‌هایی که صرفا جهت استفاده از سرویس گوگل ویس از آن‌ها استفاده می‌گردد، حساس شده است و گاهی اوقات آن جیمیل‌ها را مسدود می‌سازد. بنابراین، در صورتیکه امکان انتقال شماره گوگل ویس به جیمیل خود را دارید، بهترین عمل ممکن (در کنار در نظر گرفتن سایر راهنمایی‌ها) می‌باشد.

اگر همچنان تصمیم بر عدم انتقال شماره دارید، تلاش نمایید تا از آن جیمیل در سایر سرویس‌های گوگل مثل یوتیوب، Google Maps، Google Calendar و غیره استفاده کنید؛ از طریق جیمیل خود، ورود مستقیم به برخی سایت‌ها داشته باشید و گاهی ایمیلی دریافت کنید تا حساسیت نسبت به آن ایمیل کم شود.

انتقال شماره گوگل ویس میان ۲ Gmail

0- تغییر IP

پیش از شروع کار مطمئن شوید که IP ایران شما مخفی شده است (می‌توانید برای این کار از وب سایت ipleak.net استفاده کنید) و همچنین با کمک VPNها، IP خود را به کشور آمریکا یا کانادا تغییر دهید. به منظور جلوگیری از بروز مشکل، بهتر است فرایند انتقال شماره گوگل ویس را از طریق دسکتاپ و کامپیوتر انجام دهید و از موبایل یا تبلت برای انجام این کار استفاده نکنید.

1- بررسی شرایط حساب میزبان

تصور کنید که می خواهید شماره گوگل ویس خود را از حساب Gmail یک، به حساب Gmail دو انتقال دهید. به طور همزمان وارد هر دو حساب کاربری خود در Gmail شوید. حساب Gmail دو نقش میزبان در فرایند انتقال شماره گوگل ویس را داراست؛ بنابراین باید در خصوص امکان پذیرش شماره گوگل ویس توسط این حساب Gmail اطمینان حاصل کنید.

انتقال شماره گوگل ویس

 

برای انجام این کار، وارد وب سایت Google Voice شده و اطلاعات حساب Gmail دوم را وارد کنید. اگر با پیغام Select a Google Voice number روبرو شدید، این بدان معناست که فرایند انتقال شماره برای حساب Gmail دوم از نظر گوگل بلامانع است. در اینجا لازم است با قوانین گوگل موافقت کنید.

انتقال شماره google voice

در صورت مشاهده پیغام Unable to access a google product  از انجام انتقال خودداری کنید؛ چراکه شماره گوگل ویس شما پس از انتقال غیر فعال خواهد شد. همچنین در صورتی که با IP ایران قصد انتقال شماره گوگل ویس را داشته باشید، با پیغام  Google voice is not available in your country روبرو خواهید شد.

آموزش ساخت اکانت گوگل ویس
بخوانید!

2- انتقال شماره گوگل به حساب مورد نظر

پس از انکه مطمئن شدید انتقال شماره به حساب Gmail دوم از نظر گوگل بلامانع است، با حساب Gmail اول وارد وب‌سایت Google Voice شوید. بر روی آیکون مربوط به Settings کلیک کنید و از منو های باز شده، گزینه Transfer را انتخاب کنید.

انتقال شماره گوگل ویس

در صفحه جدید باز شده بار دیگر بر روی عبارت Transfer در مقابل شماره مد نظر کلیک کنید.

پس از تایید فرایند، گوگل از شما آدرس جدیدی را برای انجام انتقال شماره درخواست می کند. در محل مورد نظر، آدرس حساب Gmail دوم خود را وارد کنید.

انتقال شماره گوگل ویس

توجه داشته باشید که اگر حساب Gmail دوم، شماره Google voice مخصوص خود را داشته باشد، در این مرحله ادرس حساب Gmail دوم به رنگ خاکستری در می‌آید و به شما اجازه انجام انتقال را نخواهد داد.

پس از تایید آدرس حساب Gmail دوم، یک پیغام بر روی صفحه شما ظاهر می شود: you are almost finished! که به معنای موفقیت آمیز بودن فرایند انتقال شماره است.

انتقال شماره گوگل ویس

آموزش ویدیویی انتقال شماره گوگل ویس

در صورت نیاز می‌توانید از ویدیوی زیر نیز استفاده نمایید. البته حتما قبل از مراجعه به ویدیوی زیر، توجه کافی به اقدامات امنیتی گوگل ویس (مثل تغییر ریجن جیمیل و اطمینان از اتصال آیپی آمریکا) داشته باشید. در صورت نیاز به اکانت Gmail با ریجن غی ایران کلیک کنید.

جهت تغییر ریژن از طریق لینک فوق و اقدام فرمایید. پیشنهاد میگردد گزینه های زیر را هنگام درخواست فعال نمایید.

انتقال شماره گوگل ویس

اسکایپ (Skype) چیست؟ 7 قابلیت نرم افزار اسکایپ
بخوانید!

آیا گوگل ویس من برای انتقال قفل است؟

انتقال google voice

خیر. این پیام به این معناست که شماره‌ها به جهت انتقال به خارج از سرویس‌های گوگل قفل می‌باشد. برای آزاد کردن و انتقال آن نیاز به صرف هزینه ۳ دلار است. این پیام به منزله‌ی عدم امکان به انتقال این شماره به جیمیلی دیگر نیست.

آیا میتوانم از به فوروارد تماس‌ها و پیام‌ها به شماره تلفن همراه در ایران بپردازم؟

پاسخ منفی است. Google voice این امکان را دارد که شماره‌ها و تماس‌های ورودی را به یک سیم کارت آمریکایی مورد تایید کاربر، فوروارد کند. برای انجام این کار، شما باید یک شماره خط در امریکا را وارد سیستم کنید. گوگل، کد تاییدی برای آن خط ارسال می کند. تنها پس از تایید شما، این اتصال برقرار می شود. این امکان برای شماره های تماس داخل ایران وجود ندارد و شما تنها می‌توانید پیام ها و تماس های خود را از طریق نسخه تحت وب و یا برنامه گوگل ویس دریافت کنید.

پس از اتمام فرایند انتقال، به جیمیل قبلی (خریداری شده) نیاز است؟

خیر؛ دیگر نیازی به جیمیل قبلی نیست؛ چراکه شماره روی جیمیل جدید ست شده است.

آیا انتقال شماره گوگل ویس اجباری می‌باشد؟

خیر؛ هیچ اجباری نیست. در کل برای استفاده از گوگل ویس به نکات ذکر شده به همراه قوانین و مقررات و شرایط مربوطه توجه فرمایید.

چرا به هنگام انتقال گوگل ویس، زمانیکه روی Transfer کلیک می‌کنم، صفحه رفرش می‌شود و به مرحله بعد نمی‌رود؟

مهم ترین دلیل برای موفقیت آمیز نبود انتقال اکانت گوگل ویس از یک اکانت جیمیل به دیگری این است که شما برای انتقال از گوشی موبایل استفاده می کنید. در این صورت، پس از کلیک بر روی عبارت Transfer صفحه رفرش شده و انتقال صورت نمی گیرد. برای انتقال بهتر است از نسخه تحت وب گوگل ویس استفاده کنید.

چرا در زمان انتقال، جیمیلِ من به رنگ خاکستری و غیرقابل انتخاب است؟

 این امر دو دلیل دارد:

  • شما مقررات و قوانین گوگل را در اکانت جیمیل شخصی خود رعایت نکرده اید
  • یا اینکه در حال حاضر یک شماره گوگل ویس دیگر به اکانت جیمیل شما متصل است. توجه داشته باشید که به هر اکانت جیمیل تنها یک شماره گوگل ویس می تواند متصل باشد.

نتیجه‌گیری

گوگل ویس شماره‌ای بسیار کاربردی است که به کمک آن می‌توان در انواع سایت‌های بین‌المللی ثبت نام یا احراز هویت کرد. گاهی، افراد برای یکپارچگی شماره خود با ایمیل‌شان، تصمیم به انتقال شماره گوگل ویس می‌گیرند. در این مقاله به آموزش انجام این کار پرداختیم. این امر هرچند توصیه نمی‌شود اما قابل درک است. در صورت وجود هرگونه مشکل یا سوال در رابطه با گوگل ویس، از طریق بخش کامنت‌های همین صفحه آن را با ما در میان بگذارید.

اپدیت 6 فروردین 1402

در آخرین اقدام گوگل برای سرویس گوگل ویس انتقال این شماره بسیار سخت پذیرفته خواهد شد. البته جای نگرانی ندارد و کاربران جک بلک میتوانند همواره از اکانت های جیمیل اختصاصی که تقدیم میشود با رعایت موارد امنیتی برای همیشه استفاده نمایند.

26 دیدگاه در “آموزش انتقال شماره گوگل ویس (اپدیت 6 فروردین 1402)

  1. شادی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من یک گوگل ویس از شما خریدم و الان انتقالش دادم روی جی میل خودم الان برای نصب تویتتر برای من کد نمیاد روی جی میلم میشه راهنمایی بکنید ممنون میشم. شما میتونید راهنمایی بکنید کجا رو چک کنم؟ نرم افزار را روی گوشیم نصب کنم یا از وب چک کنم؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر چک کنید که شماره انتقال یافته یا خیر. داخل اپلیکیشن بشید : قسمت settings بررسی کنید. اگه منتقل نشده یعنی شماره مادر از دست رفته و امکان برقراری تماس دیگه امکان‌پذیر نیست.

  2. محمد رضا گفت:

    سلام ایمیل و شماره ریکاوری گوگل وویس رو بعد از خرید میتونم خودم تنظیم کنم؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر ایمیل رو بله. شماره مادر رو نه

  3. طیبی گفت:

    سلام، امکان دارد که سرویس گوگل ویس را بر روی ایمیل خودمان بتوانید اعمال کنید؟ بنده همکنون مطالب سایت و کامنت ها را مطالعه کردم و متوجه شدم که گویا میتوان شماره را به جیمیل دیگیری منتقل کرد به شرطی که ریجن آمریکا باشد. سوالی که بنده میخواستم بپرسم این بود که آیا میشود بعد از تغییر ریجن به آمریکا دوباره شماره موبایل ایران را به گزینه های ریکاوری ایمیل اضافه کرد که اگر زمانی نیاز شد بتوانیم دسترسی داشته باشیم؟ یا خیر دیگر نباید به هیچ عنوان شماره موبایل ایران زد؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر
      خیر بعدا میتونید خودتون انتقال بدید. شماره ایران رو میتونین به ایمیل ریکاوری اضافه کنین. نه ایمیل اصلی متصل به گوگل ویس. حتی میتونید ایمیل ریکاوری رو به ایمیل خودتون تغییر بدید

  4. amirdelirious گفت:

    سلام من اکانت از شما خریدم میخواستم بدونم تغییر ایمیل به ایمیل شخصی خودم کار ریسکی هستش و امکلان بسته شدن شماره وجود داره؟ ( با توجه به اینکه من ایرانم )

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام
      ریجن ایمیل‌تون نباید برای ایران باشه. به علاوه با ایپی ایران وارد نشوید.

  5. پرشین گفت:

    سلام وقت بخیر خواستم بپرسم آیا ضروریه که اطلاعات گوگل وویس رو به جیمیل خودمون انتقال بدیم یا نه اگه همین جیمیل و رمز عبوری که شما برام فرستادین رو خوب یادداشت کنم که بعدا گم نشن دیگه ضروری نیست که به جیمیل خودم انتقال بدم؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر
      پسورد و ایمیل ریکاوری رو تغییر بدید.
      انتقال ایمیل اصلی ضروری نیست.

  6. کوروش گفت:

    سلام اکانت های جدید قابلیت انتقال ندارن؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر قابلیت انتقال دارند.

  7. mre گفت:

    سلام
    اگر اکانت مقصد ریجن ایران بود و درخواست تغییر دادیم. تا تایید نشده میشه منتقل کرد و مشکلی ایجاد نمیشه؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ترجیحا بهتر هست که ریجن ایمیل مقصد ایران نبوده باشه. صبر کنید تا تایید بشه و بعد از اون انتقال بدید.

  8. سامان گفت:

    سلام. شماره من لاک شده و دقیقا نمیدونم چیکار باید بکنم. تمام وریفای های مهم با این شمارس و رسما بدبخت میشم و وحشت کردم واقعا. نمیدونم دقیقا باید چیکار کنم . اصلا شوک شدم و موندم تا کی و کجا این اعتبار ویران قراره ادامه پیدا کنه. هر کجا میریم یا بستس یا خطر بسته شدن تهدیدمون میکنه. زور میگن چون زور دارن و بیچارمون کردن ولی انگار نه انگار.

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر؛ به گزینه Lock توجه نکنید و پایین‌تر گزینه transfer رو انتخاب کنید.

  9. msitworld گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید فقط یه سوال . حتما همیشه باید از فیلترشکن آمریکا استفاده کنم؟
    و اینکه اگر به جیمیل خودم منتقل کنم ممکنه مسدود بشه؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت شما بخیر دوست عزیز بله در زمان استفاده توصیه میشه از windscribe و یا sky vpn استفاده کنید. خیر ریحن حیمیل امریکا باشد مشکلی نیست

  10. محمد گفت:

    سلام من یه اکانت گوگل ویس خریدم ولی موقع انتقال با ارور transfer cant be completed مواجه میشوم

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر
      لطفا از درستی ریجن و مراحل صحیح انتقال گوگل ویس اطمینان پیدا کنید.
      ضمنا به تازگی برخی شماره از سمت گوگل قابل انتقال نیستند. بنابراین ممکن هست روند انتقال شماره رو به درستی طی کنید اما مشکل اینجا باشه.
      همچنین انتقال به جیمیل شخصی الزامی نیست.

  11. behzwt گفت:

    The number transfer can’t be completed for some reason
    وقتی accept رو توی جیمیل خودم میزنم این اروررومیده
    حتی جیمیل جدید با لوکیش آمریکا ساختم
    برای دور زدن هم از اکسپرس استفاده میکنم

  12. bygod گفت:

    اگر این عبارت برای ایران تنظیم شده است، با وی پی ان و سرور آمریکا، وارد تنظیمات پیشرفته اکانت گوگل خود شوید. سپس به بخش Security رفته و شماره تماس ایران خود را از Recovery phone پاک کنید. سپس فرم مربوطه را باز کرده و در مقابل دو گزینه I moved to another country in the past year و I share my device with others who live or work in a different country کلیک کنید.

    اصلا این قسمت وجود نداره پشتیبانیتون هم دمش گرم هیچی جواب نمیده 3 ساعته منتظرم جواب بدن هیچی فقط میگن بخندید؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      وقت بخیر؛ این آموزش به زودی آپدیت خواهد شد.
      باتشکر از همراهی شما

  13. گوگل ویس گفت:

    سلام. عزیزان این دو نکته مهم رو برای انتقال شماره گوگل ویس به ایمیل شخصیتون حتما رعایت کنید. اول اینکه حتما اولین بار در هنگام ورود به گوگل ویس از *شکن آیپی آمریکا استفاده کنید و دوم اینکه حتما حتما باید یک هفته از خرید شماره مجازی شما گذشته باشد. من هر روز امتحان میکردم و هر روزم ارور میداد، دقیقه بعد از یک هفته بدون هیچ مشکل و با یک کلیک شماره گوگل ویس ترانسفر شد.

  14. assiaomari گفت:

    ایمل آدرس خیلی مهم هست

  15. امیرحسین گفت:

    سلام مرسی از آموزش خوبتون
    آیا بعد انتقال به جیمیل شخصی ( با فرض اینکه ریجن جیمیل هم آمریکا باشه ) فقط موقع استفاده از گوگل ویس باید vp روشن کرد یا حتی برای استفاده از جیمیل و سرویس های گوگل که روی اون جیمیل هستند هم باید vp روشن کرد؟
    ممنون از راهنماییتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =