درآمد ارزی

صرافی کوکوین (Kucoin) چیست؟ ویژگی‌ها و آموزش کار با آن

کوکوین

فرقی ندارد که  به دنبال خرید ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم با کردیت-دبیت کارت هستید یا از معامله crypto-to-crypto استفاده می کنید؛  کوکوین هر دو روش را  پوشش میدهد.

بورس جهانی و کارگزار شخص ثالث، پایه و اساس برخی از بزرگترین حجم معاملات است که در کنار ساختار هزینه ای باید با اکثر بودجه ها متناسب باشد.

نکات و جزئیات صرافی کوکوین را در این مقاله  مرور خواهیم کرد.  در این راهنما  نگاه عمیقی به پلتفرم های پشتیبانی شده نظیر coin ها، تسهیلات ارز فیات ، هزینه ها و کمیسیون ها، ایمنی ، پشتیبانی از مشتریان و عرصه معاملات می اندازیم.

صرافی کوکوین چیست؟

کوکوین در سال 2017 تاسیس شد و یک صرافی ارز رمزنگاری شده است که می تواند  خدمات کارگزاری شخص ثالث را هم ارائه دهد. با وجود اینکه  این پلتفرم فقط دارای سه سال سابقه در معاملات است، ولی هم اکنون یکی از بزرگترین صرافی‌های مبادلات رمز ارزها است.

یکی از مهمترین دلایل آن این است که بیش از 200 نوع رمز ارز در حدود 450 جفت ارز رمزنگاری شده را میتوانید در صرافی کوکوین پیدا میکنید. نه تنها جفت های اصلی مانند BTC/USDT و ETH/USDT، بلکه گستره‌ایی از جفت های رمزنگاری شده‌ی دیگر را نیز  در بر می‌گیرد. مهمتر از همه، اگر مایل به مبادله کمتر توکن liquid ERC-20 هستید، احتمالاً می‌توانید آن را در صرافی کوکوین پیدا کنید.

کوکوین

کوکوین صرافی چه چیزهایی را معامله میکند؟

کوکوین طیف وسیعی از ابزارهای مالی را پیشنهاد میدهد که قبل و بعد از جفت های کریپتو به کریپتو بوده‌اند. در حالت دیگری، این پلتفرم میتواند شاخص های ارزهای رمزنگاری شده ، معاملات Margin و حتی قراردادهای آتی (Futures) را هم ارائه دهد.

جفت کریپتو به کریپتو

در کوکوین هر یک از جفت های معاملاتی در محدوده وظیفه کریپتو به کریپتو قرار می گیرند ، مهمترین دلیل آن این است که هیچ ابزاری با فیات ارائه نمی شود. به جای آن، اگر مایلید به فضای Crypto به USD دسترسی داشته باشید ، باید ارز رمزنگاری شده خود را با USDT مبادله کنید.

اگر یک معامله‌گر حرفه‌ایی ارز رمزنگاری شده باشید، در درجه‌ی اول متوجه استاندارد های این حوزه  هستید؛ پس مشکلی با حجم معاملات یا نقدینگی نخواهید داشت.

در خارج از USDT، می توانید جفت ارزهای crypto-cross را معامله کنید. نمونه هایی از این موارد شامل BTC/ETH ، ETH/XRP و BSC/BTC است. در آخر، باید گفت که نام بردن از تمام جفت ارزها در این مقاله نمی گنجد؛ به هر حال مطمئن باشید که این پلتفرم بیش از 450 جفت رمزارز را ارائه میدهد.

کوکوین دارای اهمیت زیادی است. یکی از اولین صرافی هایی که پروژه های توکن رمز ارز جدید را راه اندازی میکنند غالبا صرافی کوکوین است. تیم KuCoin در حال تسهیل فرایند پشتیبانی از توکن های نقدی کمتر است.

صرافی کوکوین

شاخص های KuCoin

کوکوین در بالای جفت crypto-cross سنتی قرار دارد و همچنین شاخص هایی را هم ارائه می دهد. منظور در اینجا این است که کوکوین میانگین وزنی یک ارز رمزنگاری شده خاص را در چندین صرافی پیشرو در نظر می گیرد. این کار به جهت ارائه قیمت دقیق تری از رمزارز مورد نظر است این امر از آنجا نشات میگیرد که صرافی کوکوین تنوع هایی را مورد بررسی قرار میدهد که اغلب بین پلتفرم های  رقیب مشاهده می کنید.

شاخص های در دسترس KuCoin:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • ریپل
  • لایت کوین

صرافی هایی که KuCoin فعالیت های قیمت گذاری اش را با آنها پیش می‌برد عبارتند از:

قیمت هر شاخص با واحد دلار آمریکا اعلام می‌شود.

اموزش افتتاح حساب دمو فارکس
بخوانید!

KuCoin Futures چیست؟

KuCoin Futures در اواسط سال 2019 راه اندازی شد؛ صرافی کوکوین امکان  معاملات آتی بیت کوین را فراهم می‌کند. خود کوکوین اظهار داشته است که هدفش به چالش کشیدن رقبایی مانند BitMEX است که در این حوزه خاص فضای ارزهای رمزنگاری، متفاوت است. پس، شما با یک حاشیه قابل توجه تا 100x به قراردادهای آتی بیت کوین دسترسی دارید.

به زبان ساده تر یعنی با  موجودی حساب 100 دلاری مجاز به حداکثر ارزش معاملاتی 10،000 دلار هستید. زمانی که  از قیمت پایه صحبت می شود ، بار دیگر صرافی کوکوین میانگین وزنی را از صرافی های مختلف پیشرو مانند Kraken ، Coinbase Pro و Bitstamp می‌گیرد.

Kuucoin Futures

در زمانی که  این مقاله نوشته شده، KuCoin فقط از قراردادهای آتی BTC و ETH پشتیبانی می‌کند؛ با این حال  امید است که در آینده نزدیک ارزهای دیجیتال بیشتری اضافه شوند. وقتی به هزینه ها برسیم، انتظار می رود که 0.060 درصد به عنوان یک بازارگیر یا market taker و 0.020 درصد به عنوان یک سازنده یا  maker پرداخت کنید. هزینه تسویه حساب  هم 0.025 درصد می شود.

کوکوین صرافی

هزینه های معاملاتی و کمیسیون ها

قبل از هر چیز ، هیچ هزینه ای در رابطه با سپرده ارزهای رمزپایه وجود ندارد و هنگام برداشت با نرخ استاندارد استخراج بر اساس رمز ارزی که به دنبال نقد شدن آن هستید ، حساب می شود.

اگر هزینه های معاملات خارج از عرصه آتی را در نظر دارید، شما باید 0.1 درصد بپردازید به این معنی که یک معامله 10 هزار دلاری برای شما 10 دلار هزینه دارد. همانطور که قبلاً خلاصه وار گفته شد، این مورد از همتای صرافی Binance پیروی میکند.

سهام کوکوین (KCS)

سهام KuCoin یا به اختصار KCS ، یک رمز ارز رمزنگاری شده اختصاصی است که با صرافی درست شده است. با گرفتن و نگهداری توکن های KCS به تعدادی از مزایا دسترسی پیدا میکنید که شامل موارد زیر است:

هزینه معاملات با تخفیف

یکی از اصلی ترین فواید نگهداری سهام KuCoin دریافت تخفیف در هزینه های معاملاتی است. در حالی که هزینه استاندارد 0.1  درصد  در صنعت رایج است، بسیار قابل توجه است که شما قادرید این میزان را تا 20 درصد کاهش دهید. برای این کار کافی است که  به سادگی دکمه هزینه پرداخت KCS را فعال کنید و از تخفیف بهره‌مند شوید.

دانلود MQL5 - MT5 برای ویندوز، اندروید و IOS
بخوانید!

سود سهام

اگر این سهام را داشته باشید علاوه بر تخفیف در کمیسیون های معاملاتی خود می توانید سود سهام را هم دریافت کنید  به طور مختصر، KuCoin به عنوان یک پلتفرم 50 درصد از کمیسیون های معاملاتی را که هر روز از اعضا جمع آوری می کند را توزیع میکند.

بنابراین این مقدار به طور متناسب در بین همه دارندگان سهام KuCoin پخش می‌شود. به عنوان نمونه ، در نظر بگیرید که  شما 1٪ از کل منبع KCS را در اختیار دارید. اگر این پلتفرم مبلغ 250000 دلار به عنوان کمیسیون پرداخت کند، شما 2500 دلار دریافت خواهید کرد. برای برخورداری از تسهیلات ارزی فیات باید حداقل 6 KCS در کوکوین داشته باشید.

در اواخر سال 2018 ، صرافی کوکوین با سامانه ی پرداخت Simplex مستقر در اروپا، مشارکت را اغاز کرده است. این مشارکت اطمینان میدهد که در حال حاضر  کاربران بیش از 100 کشور میتوانند وجوه واقعی را با کردیت کارت واریز کنند.

اگر از رمزارزهای پایه در  معاملات آتی در KuCoin استفاده میکنید این نوع پرداخت برای شما ایده ال است اما اگر هیچ ارز دیجیتالی ندارید، در عوض می توانید به سادگی اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کرده و مستقیماً از پول نقد در پلتفرم استفاده کنید.

کوکوین

هزینه های مربوط به این حالت ارزان نیست. با اینکه  ارتقاء هزینه های سپرده گاهی ارائه می شود  ولی هزینه 2.5 تا 3.5 درصد (با حداقل 10 دلار) برای شما به دنبال دارد.

به این معنی  که مبلغ 1000 دلار سپرده کارت اعتباری شما 25 دلار هزینه صرف میکند. توجه کنید که این مبلغ  ارزان تر از نمونه های دیگر مثل Coinbase است که 3.99 درصد (با حداقل های مختلف هر محل) هزینه دارد.

لازم به ذکر است که در کنار کردیت کارت، می‌توانید پرداخت‌های خود را از طریق پی پال در کوکوین نیز انجام دهید. در صورت نیاز می‌توانید پی پال وریفای شده خود را از طریق جک‌بلک تهیه کنید.

صرافی Bybit چیست؟ آموزش ترید با Bybit
بخوانید!

همچنین، کوکوین در حال توسعه یک OTC Trading Desk است که در آن تمامی کاربران می توانند ارزهای اصلی مانند BTC ، USDT ، PAX را بدون هیچ هزینه‌ی اضافی خرید و فروش کنند. پلتفرم فرابورس (OTC) در حال حاضر از USD ، CAD ، CNY ، IDR و VND پشتیبانی می کند.

برداشت در KuCoin چقدر زمان میبرد؟

در بیشتر موارد ، KuCoin حدود 30 دقیقه پس از ارسال درخواست ، برداشت های شما را پردازش می کند. این پلتفرم اشاره می کند که این کار به صورت خودکار انجام می شود و تنها زمانی به مجوز دستی نیاز دارید که اندازه سپرده شما بیش از 100000 برابر هزینه استخراج باشد.

صرافی kucoin

کسب سود در کوکوین

یکی دیگر از ویژگی‌های موجود در کوکوین برنامه وام دهی است. در ساده ترین شکل آن این اجازه را دارید که دارایی های ارز دیجیتال خود را وام دهید و سود کسب کنید. در واقعیت از توکن ها برای کمک به حساب‌های margin استفاده می‌شود.

آیا KuCoin قابل اعتماد است؟

همان گونه که در تمامی مبادلات رمزارزهای پایه امنیت بسیار مهم است، باید بتوانید از امن بودن KuCoin اطمینان حاصل کنید. نه تنها وضعیت نظارتی این پلتفرم، بلکه شیوه های امنیتی داخلی و خارجی آن نیز مهم است.

نحوه شروع کار در KuCoin

مرحله 1: باز کردن حساب

باید قبل از ورود به سایت کوکوین، به ایپی ثابت خارجی وصل شوید. همچنین پیش از اتصال 2FA از طریق تلفن همراه خود، آدرس ایمیلتان را تایید کنید.

کوکوین

مرحله 2: واریز وجوه

پس از باز کردن حساب KuCoin خود ، برای  واریز برخی از وجوه ارتقا پیدا میکنید. در این مورد دو گزینه دارید؛ اگر از قبل یک توکن دیجیتال در اختیار دارید، می توانید آن را مستقیماً به کوکوین واریز کنید.

خیلی ساده به صفحه سپرده بروید و ارز مربوطه را جستجو کنید. سپس، روی تب deposit کلیک کنید تا آدرس کیف پول شخصی  شما برای آن ارز رمزنگاری شده مشاهده شود.

آدرس را در کلیپ بورد کپی کنید؛ سپس  به کیف پول شخصی خود بروید و  تعداد ارزهایی را که مایلید واریز کنید مشخص نمایید و تراکنش را تایید کنید.

واریز به حساب KuCoin شما به ارز رمزنگاری شده ای که واریز می کنید بستگی دارید و  غالبا بین 10 تا 20 دقیقه به طول می کشد.

سپرده ارز فیات

اگر امکان دسترسی  به ارز دیجیتال ندارید ، باید وجه را با کارت اعتباری واریز کنید. گزینه ی “buy crypto” را انتخاب کنید و بعد روی “buy with credit card”  کلیک کنید.

دستورالعمل های قدم به قدمی که روی صفحه به شما نمایش داده می شود را دنبال کنید. نکته قابل توجه، قبل از اینکه بتوانید از کارت اعتباری خود استفاده کنید این است که درخواست تایید هویت برای شما ارسال می شود. تمام  فرآیند توسط Simplex پیگیری می شود.

برای تایید هویت و افتتاح حساب کوکوین می‌توانید از طریق مجموعه جک‌بلک اقدام کنید. جک‌بلک سال‌هاست که در زمینه وریفای اکانت و سایت‌های مختلف بین‌المللی فعال است.

صرافی Bitfinex چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

مرحله 3: معامله را آغاز کنید

همین که  اعتبار کوکوین شما تامین شد، آماده شروع معاملات هستید. حوزه معاملاتی خاصی که به آن نیاز دارید، بسته  به نوع ابزار مالی است که به دنبال دسترسی به آن هستید. این امر  به این دلیل است که KuCoin مبادله ارزهای رمزنگاری شده و پلتفرم های مشتقاتی (future derivative platforms) از یکدیگر را جدا می‌کند.

نتیجه‌گیری

صرافی کوکوین چند سالی است که همگام با رشد ارزهای دیجیتال، رشد پیدا کرده است. این صرافی در چند وقت اخیر به دلیل ایجاد تحریم‌های بایننس علیه کشورهای مختلف مثل ایران، با اقبال بسیاری روبرو شده است.

بررسی و معامله بهتر با تریدینگ ویو پرمیوم

ثبت سفارش TradingView Premium

2 دیدگاه در “صرافی کوکوین (Kucoin) چیست؟ ویژگی‌ها و آموزش کار با آن

  1. طاها گفت:

    سلام خسته نباشید من کد تریدینگ در کوکوین رو فراموش کردم چطور باید ریستش کنم ؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با پشتیبان خود سایت ارتباط بگیرید راهنماییتون می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پانزده =