درآمد ارزی

آموزش کار با سایت Upwork و ۲ نکته برای گرفتن پروژه در آن

آموزش upwork

آیا پیدا کردن شغل در Upwork آسان است؟

Upwork پلتفرمی است که می توانید در آن جدیدترین آگهی‌های شغلی مرتبط با مهارت ها و استعدادهای خود را مشاهده کنید.

همچنین این سرویس قسمتی را به عنوان COVID-19 ایجاد کرده است که می توانید در آن تمام مشاغل مرتبط با همه گیری ویروس کرونا را مشاهده کنید.

ساخت اکانت در upwork

علاوه بر این می توانید مشاغل خاصی را جستجو کنید. موتور جستجوی این سایت به شما این امکان را می دهد که نتایج را فیلتر کرده و حتی جستجوی خود را ذخیره کنید.

ساخت اکانت اپ ورک

اگر شغل مناسب خودتان را پیدا کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی عنوان آن شغل کلیک کرده و دکمه ی “submit a proposal” را فشار دهید تا پیشنهاد شما ارسال شود.

کار با سایت upwork

پیدا کردن پروژه مناسب و ارسال درخواست برای مشاغل در این سرویس به سادگی انجام می پذیرد. ولی پیدا کردن شغل خوب مشکل است.

معرفی سایت PeoplePerHour و نحوه کسب درآمد از آن
بخوانید!

چگونه می‌توانیم مشاغل خوب را در Upwork پیدا کنیم؟

مشکل اینجاست که معمولاً فریلنسرها به صورت انبوه برای مشاغلی که متناسب با مهارت آن‌هاست پیشنهاد ارسال می کنند.

ولی این روش به ندرت مؤثر واقع می شود. شما باید با دقت شرایط هر شغل را مطالعه کرده و در صورت تمایل برای آن پیشنهاد ارسال کنید.

در این قسمت به نکاتی مهم برای یافتن مشاغل خوب و نحوه کار با سایت Upwork می پردازیم.

۱- قیمت و تعداد پیشنهادات ارسال شده را بررسی کنید

در مواردی که پروژه قیمتی ثابت دارد، می‌توانید بودجه مشتری را مشاهده کنید. به هر حال شما باید زمان خود را صرف انجام دادن این پروژه کنید.

پس اگر بودجه پروژه مورد نظر کم باشد قطعاً برایتان به صرفه نخواهد بود. بنابراین به بازه قیمت گذاری و بودجه پروژه حتما توجه کنید.

البته شما می توانید از مشتری درخواست کنید که دستمزد پروژه را افزایش دهد اما این موضوع به ندرت اتفاق می افتد. مخصوصاً اگر تفاوت قیمت اعلامی توسط شما و بودجه مشتری زیاد باشد.

مثلاً در نظر بگیرید که بودجه مشتری برای نوشتن دویست مقاله 1500 دلار است. در این حالت شما برای نگارش هر مقاله حدود 7.5 دلار دستمزد دریافت می کنید که این مبلغ برای کاری که درخواست شده نسبتا پایین است.

نحوه کار با سایت upwork

همچنین ممکن است بعضی از کارفرمایان در آپورک برای جذب فریلنسرها مبالغ هنگفتی را در متن آگهی قرار دهند. اما پس از خواندن جزئیات و شرایط کار متوجه می‌شوید که بودجه اصلی این پروژه بسیار کم است. پس مراقب این موضوعات باشید و شرایط پروژه را با دقت مطالعه نمایید.

به زمان ارسال پیشنهاد در Upwork دقت کنید. بهترین زمان ارسال پیشنهاد برای دریافت یک پروژه معمولاً شش ساعت اول است. در این زمان شانس شما برای پذیرش پیشنهادتان بالا می‌رود. ولی بعد از این زمان نیز می توانید سفارش خود را ارسال کنید و در صورت تأیید کارفرما پروژه به شما سپرده می شود.

 اگر پیشنهادهای زیادی برای یک پروژه ارسال شده باشد، معمولاً کارفرما به اولین و آخرین پیشنهاد های ارسالی توجه می‌کند.

با وب سایت Udemy و امکانات آن آشنا شوید!
بخوانید!

۲- تاریخچه سفارش‌های کارفرما را بررسی کنید

بررسی تاریخچه سفارش های اخیر کارفرما در Upwork دو مزیت دارد.

 اولین مورد این است که متوجه می شوید او کارفرمای خوبی است یا نه. زیرا فریلنسرهایی که در گذشته با او کار کرده اند می‌توانند نظراتشان را درباره تجربه این همکاری ثبت کنند.

 ثبت نام در سایت upwork

 اگر فریلنسرهای زیادی هستند که درباره یک کارفرما بازخورد منفی ارائه داده اند، بهتر است پا به فرار بگذارید! زیرا کار با این مدل کارفرمایان می‌تواند به دریافت بازخورد بد و امتیاز منفی منجر شود.

مورد دوم این است که با بررسی مبالغ پرداختی یک کارفرما به فریلنسرهای دیگر می توانید تصمیم‌گیری بهتری برای همکاری داشته باشید.

به عنوان مثال، پس از بررسی تاریخچه اخیر این مشتری، تصمیم گرفتم پیشنهادی ارائه ندهم.

۶۴+ ایده پولساز کسب وکار در ایران برای درآمد دلاری و ریالی
بخوانید!

آیا خرید Connect های بیشتر در Upwork به صرفه است؟

مطمئناً خرید Connect های بیشتر در سایت Upwork به صرفه خواهد بود. خصوصاً در حال حاضر که فقط هر کاربر به 20 Connect رایگان در ماه دسترسی خواهد داشت.

در اصل کانکت‌ها توکن هایی هستند که به وسیله آن‌ها می توانید پروپوزال برای دریافت پروژه ارسال کنید.

پس هرچه کانکت های بیشتری داشته باشید می‌توانید پروژه های بیشتری را قبول کرده و درآمد بیشتری کسب کنید.

نکته مثبت این است که وقتی خود مشتری سفارشی را به شما ارجاع می‌دهد دیگر نیازی به خرج کردن Connect ندارید و می توانید بدون هیچ هزینه و توکنی آن را پذیرش کنید.

در حال حاضر برای خرید هر Connect لازم است تا مبلغی معادل 0.15 دلار بپردازید. معمولاً کانکت‌ها در بسته های 10،20،40،60 و 80 تایی فروخته می‌شوند.

این به آن معناست که قطعاً کانکت هایی که به صورت رایگان در اختیار فریلنسرها قرار داده می‌شود، جوابگوی نیاز آن‌ها نخواهد بود و لازم است تا از این بسته ها استفاده کنند و هزینه آن را بپردازند.

 پیش بینی می شود برای فعالیت یک ماهه خود به چیزی در حدود 60 کانکت احتیاج داشته باشید که برای خرید آن لازم است 9 دلار هزینه کنید. البته این هزینه می تواند درآمد خوبی را برایتان به همراه داشته باشد. مثلاً با پرداختن 9 دلار می توانید پیشنهادات زیادی ارسال کنید و سفارش مثلا 1000 دلاری به دست آورید.

آیا کاربرانی که عضویت فریلنسر پلاس دارند نیز تعلیق خواهند شد؟

در وب‌سایت Upwork در صورت نقض هر کدام از قوانین، تعلیق می شوید. این موضوع ارتباطی به نوع حساب کاربری و اشتراک تان ندارد و حتی افرادی که طرح های پرمیوم را خریداری کرده‌اند، در صورت نقض قانون جریمه خواهند شد. برخی از کاربران تصور می‌کنند که ارتقاء حساب کاربری به فریلنسر پلاس سبب مصونیت آن‌ها در برابر جرائم خواهد شد. در صورتی که چنین تصوری اشتباه است و بهتر است فریلنسرها به طور کامل قوانین Upwork را رعایت نمایند.

نحوه کار در سایت upwork

در ادامه به آموزش هایی پیرامون کار با سایت Upwork می پردازیم.

آموزش سایت Upwork

فعالیت در این پلتفرم به هیچ عنوان کار سخت و پیچیده‌ای نیست. فقط لازم است با برخی اصطلاحات رایج این مجموعه، مانند Connect آشنا شوید. در ادامه قصد داریم شیوه کار در این مجموعه را به طور کامل برایتان بازگو کنیم.

همچنین از مرحله ساخت حساب کاربری  Upwork تا دریافت دستمزد را مورد بررسی قرار می دهیم.

گوگل ویس چیست؟ آموزش استفاده از گوگل ویس
بخوانید!

ساخت اکانت در Upwork

در گام اول باید برای ثبت نام در سایت Upwork  اقدام کنید. برای ساخت اکانت در Upwork می توانید از گزینه‌ی ثبت نام در صفحه‌ی اصلی سایت استفاده کنید. توجه داشته باشید برای اینکه مشتریان و کارفرمایان بتوانند پروژه‌های خود را به شما بسپارند، باید با مهارت ها و توانمندی های شما آشنا باشند. پس سعی کنید در قسمت رزومه حساب کاربری خود به طور کامل سوابق کاری و مهارت‌های خود را شرح دهید.

حساب کاربری‌تان را تایید کنید

پس از ساخت اکانت آپ ورک باید برای فعال کردن آن وظایفی را انجام دهید. با افزایش تعداد فریلنسرها، Upwork تلاش می کند تا به شیوه‌های مختلف نیروهای خود را تعدیل کند تا بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود. Upwork یک شبکه اجتماعی نیست که با صرف دو دقیقه بتوانید در آن ثبت نام کنید. بلکه باید برای تایید حساب کاربری تان کارهای خاصی را انجام دهید.

نکته: در حال حاضر تعداد فریلنسرهایی که قصد کار کردن در این مجموعه را دارند بسیار بیشتر از گذشته است و همین باعث می شود که این پلتفرم تلاش کند تا فریلنسرهایی که به اندازه کافی فعالیت نمی‌کنند را تعدیل کند.

یافتن شغل و ارائه پیشنهاد

پس از فعال شدن حساب می‌توانید درخواست ارسال کنید و پروژه متناسب با مهارت هایتان را انجام دهید.

با کارفرما یا مشتری صحبت کنید

در صورتی که کارفرما از پیشنهاد ارسالی شما خوشش بیاید پیامی برای شما ارسال می‌کند. این فرصت خوبی است تا سؤالات خود را پیرامون پروژه از کارفرما بپرسید و جای هیچ ابهامی را باقی نگذارید. اگر همه چیز طبق خواست کارفرما پیش برود، برای شما یک پیشنهاد شغلی ارسال می‌کند.

گوگل ادموب (Google Admob) چیست؟ نحوه کسب درآمد از آن
بخوانید!

انجام پروژه و ارسال فایل

در این مرحله باید پروژه ای را که پذیرش کرده اید، انجام دهید و فایل نهایی را طبق توافق، برای کارفرما ارسال کنید.

حق‌الزحمه را دریافت کرده و آن را به حساب خود واریز نمایید

اگر دستمزد شما ساعتی محاسبه می شود، Upwork طبق نرخی که شما و کارفرما بر روی آن توافق کرده‌اید صورتحساب را صادر می کند. اما اگر دستمزد ثابتی برای پروژه مشخص شده باشد، باید درخواست پرداخت هزینه را برای مشتری ارسال کنید تا Upwork وجه پرداختی مشتری را آزاد کرده و در اختیارتان قرار دهد.

برای تسویه حساب می‌توانید از حساب پی پال وریفای شده استفاده کنید. برای افتتاح حساب، کارشناسان مجموعه جک‌بلک در خدمت شما هستند.

رقابت با فریلنسرهای دیگر

طبیعتاً تعداد فریلنسرهایی که برای یک پروژه خاص پیشنهاد ارسال می‌کنند، زیاد است و همین باعث می شود که گرفتن یک پروژه دشوار شود.

به همین دلیل برخی از فریلنسرها از پلتفرم‌هایی مانند Upwork متنفرند. چون گاهی اوقات (نه همیشه) روند ارائه پیشنهادات به مسابقه ای نزولی تبدیل می شود و هر کسی که پیشنهاد کمتری ارائه دهد، شانس برنده شدن بیشتری خواهد داشت.

تصور کنید که قرار است با این تعداد افراد رقابت کنید:

آموزش upwork

اما اخیراً، از زمانی که سایت Upwork تغییراتی را در سازوکار کانکت رایگان (که فریلنسرهای جدید دریافت می‌کنند) و هزینه کانکت‌ها ایجاد کرده، شرایط بهبود یافته است.

پیش از این، فریلنسرهای جدید 60 کانکت در ماه با مشاغلی که فقط 2 کانکت هزینه دارند، دریافت می کردند. این به فریلنسرها حدود 30 پیشنهاد ارسال می‌کردند.

اما اکنون، فریلنسرهای جدید فقط 20 کانکت در ماه دریافت می‌کنند.

مشاغل با بودجه بالا 6 کانکت اتخاذ می‌کنند. با این وضعیت، حساب‌های جدید فقط می‌توانند 3 تا 10 پیشنهاد در ماه ارسال کنند، مگر اینکه کانکت‌های جدید ارتقا یا خریداری کنند.

نتیجه این تغییرات این است که فریلنسرها در انتخاب پست های شغلی که به آنها ارسال می‌کنند دقت بیشتری به خرج دهند.

سوالات متداول

چگونه در سایت Upwork ثبت نام کنم؟

باتوجه به تحریم‌ها، ثبت نام و شروع فعالیت در سایت Upwork به طور مستقیم امکان‌پذیر نیست. با اینحال کارشناسان مجموعه جک‌بلک با ارائه خدمات ساخت اکانت upwork، بزرگ‌ترین سایت فریلنسری دنیا در خدمت شما هستند.

6 دیدگاه در “آموزش کار با سایت Upwork و ۲ نکته برای گرفتن پروژه در آن

  1. مرضیه سادات خلیلی گفت:

    عالی بود. فقط یه سوالی برام باقی موند .ما برای درخواست کار تعداد محدودی اجازه داریم درخواست بدیم یا نه…ممنونم از مطلب مفیدتون

    1. سامان مرتضوی گفت:

      خوشحالیم که مفید واقع شده. در صورت نیاز به ارسال درخواست بیشتر از حد مجاز نیاز هست تا درخواست جدید خریداری کنید.

  2. MARYAM گفت:

    سلام
    فقط ایران شامل این تحریم است؟
    چه کشورهایی روبلاک میکنه؟با vps چه کشوری اکیه؟
    ممنونم از راهنمایی تون

    1. سید حسن نقوی گفت:

      سلام وقتتون بخیر. vps-سیم کارت اون کشور-پی پال یا پی اونیر، یک کشور و باید به نام اون فردی باشه که میخواد اکانت رو درست کنه. به سایت اکانت فریلنسر مراجعه کنید. یک پک حدود ده میلیونی برای فریلنسرها هستش

  3. علی گفت:

    سلام در بخش قیمت گذاری قیمت ثبت نمیشه چه کنم

  4. نگار رضایی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    جارتا شما conntact برای ایت upwork خریداری می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + ده =