درآمد ارزی

0 تا 100 کسب درآمد از ماینینگ دوج کوین

ماینینگ دوج کوین

پیش از آغاز این مقاله، باید اشاره کنیم که نکات ارائه شده در این متن به منزله تشویق شما برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها نیست. این مقاله تنها جنبه آموزشی دارد و بیش از هر چیز باید بدانید که سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها، بسیار پر ریسک می باشد.

یکی از عبارت های بسیار محبوب که این روزها اغلب در گوگل جستجو می شود این است:”چگونه دوج کوین استخراج کنیم؟”. این بدان سبب است که محبوبیت دوج کوین رو به افزایش است و به تبع آن، افراد بسیار زیادی به دنبال راه های آسان برای ماینینگ دوج کوین و عدم وابستگی به صرافی های ارز دیجیتال، برای کسب سود از محل این رمز ارز هستند.

 به جای خرید دوج کوین با پولی که به زحمت در آورده اید، می توانید سخت افزار های ایده آل خود را بهبود ببخشید و مستقیما این رمز ارز محبوب را استخراج کنید. این یک سرمایه گذاری برد-برد است.

شاید عبارت “استخراج رمز ارز” کمی وسوسه کننده باشد اما برای استخراج رمز ارزها به بیل و کلنگ نیازی ندارید! این کامپیوترها هستند که رمز ارزهای با ارزش را برایتان استخراج می کنند. برای استخراج رمز ارزها، شما به یک GPU قوی نیاز دارید.

 آیا می توان رمز ارزها را بر روی سخت افزارهای قدیمی استخراج کرد؟ در بسیاری از موارد این امر امکان پذیر است اما فایده آن چیست؟ ماینینگ با سخت افزارهای قدیمی هیچ سود قابل توجهی برایتان به همراه ندارد، چرا که زمان بسیار طولانی را برای استخراج رمز ارزها نیاز خواهید داشت. البته اگر می خواهید با وجود ضررها و زیان ها، تمام منابع موجود خود را فدای استخراج دوج کوین کنید، تصمیم با خودتان است.

هرچه قدرت پردازشی که به شبکه عرضه می کنید بیشتر باشد، رمز ارزهای بیشتری را به عنوان سود کسب خواهید کرد. اگر در زمینه ماینینگ رمز ارزها تازه کار هستید، جای هیچ نگرانی نیست. ما در بخش های مختلف این مقاله، تمام آنچه که در خصوص فرایند ماینینگ نیاز دارید بدانید را برایتان شرح داده ایم. بنابراین در پایان، شما باید بتوانید با دنبال کردن دستورالعمل ارائه شده در این مقاله، ماینینگ دوج کوین را با موفقیت انجام دهید.

مطالعه کنید: ماینینگ ترون

ماینینگ دوج کوین چیست؟

ماینینگ رمز ارزها در واقع فرایند کسب سود به شکل ارزهای دیجیتال است. در این فرایند ارز های دیجیتال در واقع توکن هایی هستند که در نقش مشوق های مالی، کاربران را به فعالیت بیشتر در بلاک چین دعوت می کنند. به بیان ساده‌تر، رمز ارزها پاداشی هستند که کاربران در ازای در اختیار قرار دادن سخت افزارهای سیستم های خود برای حل معادلات رمز نگاری شده، آن ها را دریافت می کنند.

دوج کوین از پروتکل های مشابهی با بیت کوین استفاده می کند و این پروتکل ها اثبات کار (Proof-of-work) نامیده می شوند. با این حال، استخراج دوج کوین در مقایسه با بیت کوین انرژی بسیار کمتری را مصرف می کند. استخراج بیت کوین می تواند مقدار بسیار زیادی گرما تولید کرده و انرژی بسیار زیادی مصرف کند.

استخراج دوج کوین به الگوریتم هایی تحت عنوان Scrypt وابسته است. این الگوریتم ها نسبت به الگوریتم های SHA256 که برای ماینینگ بیت کوین ها مورد استفاده قرار می گیرند، ساده تر هستند. به همین دلیل، الگوریتم های Scrypt به منابع کمتری نیاز دارند و ماینر ها می توانند با استفاده از یک دستگاه ماینینگ دوج کوین با قدرت سخت افزاری متوسط نیز این رمز ارز را استخراج کنند.

ماینینگ دوج کوین با کامپیوتر

سخت افزار ماینینگ دوج کوین

ماینینگ در لپ تاپ ها به خاطر ساختار فشرده این دستگاه ها توصیه نمی شود. لپ تاپ های سبک، باریک، شیک که با پردازنده های گرافیکی اختصاصی به بازار عرضه می شوند، رویای گیمرها هستند اما اتلاف حرارتی در این دستگاه ها بسیار ضعیف است. به همین دلیل است که چنین لپ تاپ ها و دستگاه هایی بیشتر به عنوان کابوس ماینرها برای استخراج ارزهای دیجیتال شناخته می شوند.

ریسک های ماینینگ دوج کوین

قبل از آغاز فرایند ماینینگ دوج کوین، بهتر است کمی بیشتر با این فرایند و ریسک های آن آشنا شویم. اولین عاملی که به هنگام ماینینگ دوج کوین باید در نظر بگیرید، این است که بازار رمز ارزها بسیار ناپایدار است. شما ممکن است در طول یک هفته چیزی در حدود 300 دوج کوین استخراج کنید که ارزشی معادل با 60 دلار دارند.

مطالعه کنید: معایب ماینر

در هفته بعد ممکن است این فرایند استخراج شما، ارزشی به اندازه 5 میلیارد دلار پیدا کند. بنابراین، انتظار یک سود ثابت که بتوانید بر اساس آن برنامه ریزی کنید را از این فرایند نداشته باشید. در ادامه برخی از مهم ترین ریسک های فرایند استخراج دوج کوین را بررسی خواهیم کرد:

– افزایش سایش و فرسایش سخت افزارها: ماینینگ رمز ارزها مستلزم این است که لپ تاپ یا کامپیوتر شما به صورت مداوم برای ساعت ها کار کند. این امر بدون شک می تواند بر طول عمر قطعات داخلی سیستم های شما تاثیر بگذارد.

– برق: باطری لپ تاپ هایی که مجهز به GPU های قوی هستند، معمولا طول عمر طولانی ندارند. این بدان معناست که شما مجبور خواهید بود لپ تاپ خود را در بیشتر ساعت های روز به برق متصل نگه دارید. بنابراین باید میزان برق مصرفی در فرایند ماینینگ دوج کوین را در نظر داشته باشید. همچنین باید بررسی کنید که هزینه برق مصرفی در منطقه ای که زندگی می کنید، در سود نهایی شما چه میزان تاثیر می گذارد. در نهایت تصمیم با شماست که حتی با وجود ضررهای ممکن، آیا می خواهید از منابع خود برای تایید تراکنش ها و حفظ یکپارچگی بلاک چین استفاده کنید یا خیر.

– مصرف انرژی: بر اساس داده های دریافت شده از مرکز داده های TRG، استخراج دوج کوین انرژی کمتری را نسبت به استخراج بیت کوین یا اتریوم به همراه دارد. برای ماینینگ دوج کوین، شما به ازای هر تراکنش 0.12 کیلووات در ساعت، برق مصرف خواهید کرد. این در حالی است که برای استخراج بیت کوین 707 کیلو وات در ساعت و برای استخراج اتریوم 62.56 کیلووات در ساعت، به ازای هر تراکنش، برق مصرف خواهد شد. همچنین به یاد داشته باشید که استخراج بیت کوین برای محیط زیست اصلا ایده آل نیست و آسیب های جدی به آن وارد می کند.

– کمبود GPU و سخت گیری های Nvidia: اگر تصمیم گرفته اید که یک ریگ ماینینگ بسازید و تعدادی GPU را برای این فرایند در نظر گرفته اید، باید برای مشکل بعدی که کمبود کارت های گرافیک است نیز راهکاری در نظر بگیرید. این امر به دلیل محبوبیت بسیار زیاد استخراج رمز ارزها به وجود آمده است. nvidia اعلام کرده است که ماینرهای رمز ارزها، تمامی GPU های تولید شده را خریداری کرده اند. این کمپانی به مشتریان اصلی خود (یعنی گیمرها) هشدار داده است که تجهیزات خود را به درستی نگهداری کنند و در صورت نیاز به کارت گرافیک، به چالش های ممکن در فرایند خرید، خوب فکر کنند.

به منظور جلوگیری از بروز مشکل در چرخه تولید و عرضه کارت های گرافیک، Nvidia محدودیت های رمزنگاری شده را برای برخی از کارت های گرافیک خود (از جمله RTX  3060 Ti، 3070 و 3080) در نظر گرفته است. این اتفاق راندمان و بهره وری استخراج رمز ارزها را برای ماینرها به شدت محدود کرده است.

مطالعه کنید: کلود ماینینگ

چگونه دوج کوین استخراج کنیم؟

برای آغاز ماینینگ دوج کوین، شما به یک کیف پول سازگار با این رمز ارز نیاز دارید. این کیف پول جایی است که سودهای ناشی از استخراج دوج کوین، پس از رسیدن به یک حد نصاب، در آن ذخیره می شود. ما برای این منظور، کیف پول اتمیک (که در اندروید و iOS در دسترس است) را پیشنهاد می کنم.

 پس از آنکه حساب کاربری خود را ایجاد کردید، باید عبارت 12 کلمه ای امنیتی ارائه شده را در یک محیط امن نگه داری کنید. اگر میخواهید یک دستگاه جدید بخرید، برای مسایل امنیتی به این کد نیاز پیدا خواهید کرد.

اگر این کد را از دست بدهید، تحت هیچ شرایطی (حتی از طریق خدمات امور مشتریان) نمی توانید این عبارت دوازده کلمه ای که حکم رمز عبورتان را دارد، به دست آورید. به بیان ساده تر، هیچگاه نمی توانید به کیف پولتان و محتویات درون آن دسترسی پیدا کنید. برای ماینینگ دوج کوین مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به وب سایت رسمی unMineable وارد شده و بر روی گزینه «Download» کلیک کنید.
  2. نرم افزار unMineable beta miner را نصب کنید (برای این کار روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید).
  3. فایل دانلود شده را extract کنید (توصیه می کنیم آن را در مکانی ذخیره کنید که بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. مکان هایی مانند یک پوشه در دسکتاپ کامپیوتر ایده آل هستند).
  4. روی فایل “unMineable Miner 1.1.0-beta” دوبار کلیک کنید تا اپلیکیشن دسکتاپ unMineable اجرا شود.

مطالعه کنید: unmineable چیست

چگونه ماینینگ دوج کوین با unMineable را آغاز کنم؟

برای ماینینگ دوج کوین، شما باید نرم افزار دیگری به نام PhoenixMiner را دانلود کنید. این نرم افزار در کنار  unMineable قابلیت استخراج دوج کوین را پیدا می کند.

  1. PhoenixMiner را از اینجا دانلود کنید (“PhoenixMiner_5.6d_Windows.zip”).
  2. آن را در همان پوشه ای که برنامه unMineable در آن قرار دارد، extract کنید.
  3. فایل PhoenixMiner.exe را پیدا کنید و محل قرارگیری آن را به خاطر بسپارید.
  4. برنامه unMineable را دوباره راه اندازی کنید و روی گزینه «Continue» کلیک کنید.
  5. روی عبارت «Graphics card (GPU)» کلیک کنید و سپس گزینه «Next» را انتخاب کنید.
  6. روی عبارت «Update miner file location» کلیک کنید. در این مرحله از شما خواسته می شود که از فایل PhoenixMiner.exe را پیدا کنید. پس از یافتن و انتخاب این فایل روی گزینه «Open» کلیک کنید.
  7. روی گزینه «Next» کلیک کنید.
  8. Dogecoin را به عنوان ارز دیجیتالی که می‌خواهید استخراج کنید، انتخاب کنید.
  9. در این مرحله باید آدرس کیف پول دوج کوین خود را وارد کنید. برای این کار کافی است عبارت Dogecoin را در کیف پول اتمیک خود وارد کنید و بر روی گزینه Receive کلیک کنید.
  10. فرایند ماینینگ دوج کوین بلافاصله و پس از کلیک کردن بر روی گزینه Start، آغاز می شود.

زمانی که تعداد دوج کوین های استخراج شده شما به حد کمینه 30 عدد رسید، unMineable آن ها را مستقیما به کیف پول اتمیک شما ارسال می کند. فرایند ماینینگ دوج کوین در این مرحله تکمیل می شود و مسیر حرفه ای شما در زمینه استخراج ارز دوج کوین، آغاز می گردد.

از این مرحله به بعد، باید میزان سود کسب شده از طریق ماینینگ دوج کوین را به صورت روزانه زیر نظر داشته باشید و مطمئن شوید که فرایند استخراج ارز دوج کوین با توجه به شرایط شما، فرایندی سود آور برایتان باشد.

مطالعه کنید: سایت ماینینگ دوج کوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 11 =