گیمینگ

همه چیز درباره بازی جذاب Fortnite

معرفی بازی فورتنایت

فورتنایت یک پدیده بتل رویال محسوب می شود. در اندک زمانی، این بازی توانسته است از یک بازی تیراندازی سوم شخص به یکی از بزرگ‌ترین و شناخته شده ترین برندهای جهان تبدیل شود. اپیک گیمز دستاورد خارق العاده‌ای را با بازی فورتنایت کسب کرده است و پیش بینی می شود این مجموعه در آینده نزدیک رشد بیشتری را نیز تجربه کند. این مقاله به معرفی بازی فورتنایت اختصاص دارد.

مزایای بازی فورتنایت

  • دنیای بازی فورتنایت بسیار جذاب است و دائما در حال تحول می باشد.
  • رعایت اصول زیبایی شناسی و ایجاد اتمسفر ملموس
  • ترکیب خلاقانه ساخت و ساز با تیراندازی
  • سیستم پیشرفته ای که پاداش های قابل توجهی را ارائه می دهد.

معایب بازی فورتنایت

  • به هنگام ایده گرفتن از سایر بازی ها، چندان دقیق نیست.
  • قوی ترین ژانر این بازی، مبارزه نیست.
  • در برخی از سیستم عامل های خاص، کاربران مشکلات فنی عجیبی را تجربه کرده اند.

مشخصات مهم بازی Fortnite

  • ژانر: بتل رویال
  • توسعه دهنده: شرکت اپیک گیمز
  • پلتفرم های سازگار : PS4، Xbox One، PC، Nintendo Switch، iOS، Android

فورتنایت بیش از یک بازی معمولی رشد کرده است. این بازی در واقع به یک متاورس تبدیل شده است. فورتنایت در واقع یک فضای دیجیتال است که بازیکنان می توانند در آن دور هم جمع شده و با یکدیگر بازی کنند و یا رویدادهای مجازی ایجاد کرده و در آن ها شرکت کنند. این ویژگی، مرزهای امکانات و کارایی های بازی فورتنایت را به فرای آنچه که از بازی های دیجیتال انتظار می رود، گسترش داده است.

بازی های بتل رویال یکی از ژانرهای محبوب محسوب می شوند. شرکت اپیک گیمز با سرمایه‌گذاری بر روی این ژانر، توانسته است به فرای انتظار گیمرها دست پیدا کند. اگرچه فورتنایت از نظر مکانیک بازی چندان قوی نیست، اما جاه طلبی خط کلی بازی می تواند این نقطه ضعف را جبران کند.

فورتنایت یکی از بهترین بازی های جهان در حوزه بتل رویال است و محبوبیت عمومی آن، خود گواه این امر است. بر اساس مشاهدات و همچنین مسیر فعلی این بازی، به نظر می رسد که در چند سال آینده محبوبیت این بازی بسیار بیشتر نیز خواهد شد.

مطالعه کنید: چگونه در فورتنایت حرفه ای شویم

بررسی بازی فورتنایت

fortnite به فارسی

فورتنایت کار خود را به عنوان یک بازی تک تیرانداز آغاز کرد. این بازی روایت محور بود و شما به همراه دوستان خود می توانستید در برابر انبوهی از دشمنان مزاحم و دمدمی مزاج مبارزه کنید. این بازی شخصیت منحصر به فردی داشت اما نتوانست گروه بزرگی از مخاطبان را به خود جذب کند.

 با ورود PUBG و محبوبیت گسترده تر بازی های بتل رویال، همه چیز تغییر کرد. در این زمان بود که شرکت Epic Games پتانسیل بالای بازی های بتل رویال را شناسایی کرد و توانست بازی های تیراندازی ضعیف خود را به بازی های بتل رویال بسیار جذاب و کاملا منحصر به فرد تبدیل کند.

در ابتدا، نسخه جدید فورتنایت بسیار ساده بود و شما می توانستید ردپای طراحی سطحی و سریع بازی را به خوبی درک کنید. با ورود میلیون ها گیمر، کیفیت این بازی بهبود پیدا کرد شرکت اپیک گیمز تلاش کرد تا فرمول اعتیاد آور جدید خود را به بهترین شکل ارائه کند.

در اندک زمانی، محبوبیت فورتنایت افزایش چشمگیری پیدا کرد. شرکت اپیک گیمز فصل های مختلفی را برای بازی معرفی کرد و بتل پس هایی را طراحی کرد که هر کدام از نظر زیبایی شناسی و تم ها منحصر به فرد بودند و در قالب یک رویکرد سفارشی به اقدام به داستان سرایی در خصوص بازی می کردند. در آن زمان، این ایده ها بسیار پیشگام و خلاقانه بودند و امروزه توسط بسیاری از نام های بزرگ صنعت بازی نیز به رسمیت شناخته شده اند.

معرفی تمام‌ مپ‌های جذاب بازی فورتنایت
بخوانید!

تاثیر فورتنایت در سال 2020 در تمام جهان محسوس بود. اپیک گیمز فورتنایت را به دقت رشد داده است و آن را به یک جریان غیر قابل توقف تبدیل کرده است. در کنار تمام به روز رسانی های فصلی و کراس اور های جذاب، بتل رویال به عنوان هسته اصلی فورتنایت شناخته می شود. موفقیت فورتنایت یک سوال را در ذهن طراحان بازی ایجاد کرده است: پس از تمام این سال ها، ترکیب اسلحه بازی سریع و ساخت و ساز نامنظم، آیا می تواند به یک ترند ماندگار در این صنعت تبدیل شود؟

سازنده فورتنایت

نسخه فعلی فورتنایت تحت عنوان “فصل دوم” شناخته می شود. در سال گذشته، مپ اصلی بازی در کنار تمام ساکنین آن توسط یک سیاهچاله بلعیده شد و دسترسی گیمرها به فضای بازی برای چند ساعت قطع شد. این یک شرایط استثنایی بود و میلیون ها نفر آن را در لحظه مشاهده می کردند. کاربران منتظر بودند ببینند که چه اتفاقی برای بازی مورد علاقه آنها می افتد.

آنچه که در لحظات بعد اتفاق افتاد، ظهور یک جزیره با ماشین های جدید و یک سیستم پردازش بهبود یافته بود که به راحتی توانست جذابیت کلی بازی را افزایش دهد. پس از این زمان بود که فورتنایت به یک غول فرهنگی تبدیل شد که نادیده گرفتن آن دیگر غیر ممکن بود.

معرفی بازی فورتنایت: در دنیای فورتنایت چه می گذرد؟

به محض ورود به دنیای فورتنایت، شما پیشنهاد های مختلفی را در خصوص حالت های مختلف بازی دریافت می کنید. بتل رویال ژانر اصلی این بازی است و به دسته تک نفره، دو نفره و گروهی تقسیم بندی می شود. شما در یک جزیره رها می شوید و باید در کنار 99 بازیکن دیگر تلاش کنید تا زنده بمانید. هدف شما در این بازی ساده است اما شیوه رسیدن شما به این هدف می تواند چالش های زیادی را به همراه داشته باشد و این دلیل محبوبیت فورتنایت است.

شما می توانید نقش یک گرگ تنها را بازی کنید؛ آگاهانه و با دقت قدم بزنید، منابع مورد نیاز را جمع آوری کنید و از برخورد های فیزیکی دوری کنید. نقطه امن این بازی یا آخرین مبارزه شما و در نتیجه مرگتان در بازی و یا لحظه ای است که بازی را برنده می شوید. در مقابل، شما می توانید نابودگر باشید و هرچیزی را با خشونت کامل به گلوله بسته و نابود کنید.

بررسی بازی فورتنایت

این رویکرد ریسک زیادی دارد اما در عوض جوایز بسیار عالی را در اختیار شما قرار می دهد. تیم های دونفره یا چند نفره روش بهتری برای موفقیت افراد مبتدی در این بازی هستند. این بدان سبب است که شما معمولا با افراد با تجربه تر که به خوبی با چیدمان جزیره و شیوه ساخت و ساز آشنا هستند، هم بازی می شود. توجه داشته باشید که در بخش های انتهایی مبارزه، ساختن ساختارهای مختلف بسیار کلیدی و مهم می باشد. اگر نتوانید در عرض چند ثانیه یک سازه مستحکم را برای خود بنا کنید، باخت در انتظارتان است.

ساختمان سازی یکی از موانع اصلی برای افراد مبتدی در فورتنایت محسوب می شود. امید برای بردن بازی زمانی از شما سلب می شود که با بازیکنان یا تیمی روبرو شوید که مهارت های معماری و منابع کافی برای ساختمان سازی را در اختیار دارند. تمرین کردن می تواند شرایط را بسیار بهتر کند.

 توصیه می شود که شما در ابتدا مهارت های خود را در یک فضای تمرینی و غیر خشن ارتقا دهید و سپس وارد فضای بتل رویال شوید. وابستگی موفقیت شما به کسب مهارت در ساختمان سازی غیر قابل اجتناب است و این موضوع می تواند برای بازیکنان جدید اندکی نا امید کننده باشد.

چرا قابلیت فورتنایت 2FA اهمیت دارد؟
بخوانید!

گیم پلی در لحظه یکی از ویژگی های جذاب فورنایت محسوب می شود. در گذشته لحظات میان نبرد به صورت تصاویر کش آمده به نمایش در می آمدند اما اکنون با سیستم پیشرفته، گرافیک بازی جان تازه ای گرفته است. هر فعالیت در این بازی (شامل باز کردن یک صندوقچه یا بقا و رفتن به مرحله بعد) به واسطه گرافیک جذاب یک تجربه منحصر به فرد محسوب می شود.

با توجه به ماهیت رایگان این بازی، گرافیگ و تجربه ای که در اختیار کاربر قرار می گیرد قابل توجه است و اندروفین ایجاد شده در بدن شما، می تواند رضایت تان از این بازی را به راحتی جلب کند.

در طول این بازی، شما در حال تکمیل چالش ها هستید و به دستاوردهای کلیدی دست پیدا می کنند. در ازای انجام این چالش ها، بتل پس هایی را به عنوان جایزه دریافت می کنید. با این حال، جوایز به دست آمده در نسخه رایگان در مقایسه با نسخه های پرداخت شده با استفاده وی باکس، کمتر هستند. سرمایه گذاری در این راستا بسیار پرسود است و اگر یک بازیکن متعهد و علاقه مند باشید، می توانید خیلی راحت به مراحل بالا دست پیدا کنید.

سیزن دوم فورتنایت

درباره بازی فورتنایت

فصل دو تم جاسوس های مخفی را دارد. در این بازی از بازیکنان خواسته می شود که از میان دو تیم منحصر به فرد، یعنی روح و سایه یک گزینه را انتخاب کنند. این انتخاب می تواند طراحی برخی از آیتم های قفل شده و تیم مقابل شما را در برخی از حالت های بازی، تعیین کند. این یک تغییر قانع کننده در قالب فصلی این بازی است که اساسا ماهیت بازی ها و شکل تعامل شما با محیط های خاص را تغییر داده است.

مامور در مرکز نقشه فرود می آید. این نقشه با تعداد بسیار زیادی دشمن، تحت کنترل هوش مصنوعی، پر شده است که می توانید آن ها را شکست دهید و منابع و جایزه های مرتبط را جمع آوری کنید. این یک سفر ارزشمند است اما همیشه این شانس وجود دارد که شما با سایر بازیکنان نیز روبرو شوید و امیدوار باشید که غنایم آسانی را به دست آورید. در اثر این خط داستانی پویا که با حریفان واقعی و مجازی ترکیب شده اند، برخورد های پویا به وجود می آیند و عناصر شگفت انگیزی را به داستان اضافه می کنند.

آموزش نصب فورتنایت برای اندروید، PC و PS4
بخوانید!

تغییرات قابل ملاحظه‌ای در فصل سوم این بازی صورت گرفته است. در عین حال اپیک گیمز نقاط قوت بازی را حفظ کرده و امکاناتی بیش از جنگیدن برای بقا را به بازی اضافه کند. این کار می تواند سبب شود تا چالش های جالبی برای گیمرها ایجاد شوند. این رویکرد در کنار استفاده از ویکتوری رویال و بونوس می تواند تلاش برای زنده ماندن تا پایان بازی را به امری جذاب و رضایت بخش تبدیل کنند.

درباره فورتنایت

حالت های دیگر فورتنایت به صورت دائم در فصل های جدید تغییر می کنند و به روز رسانی می شوند. این فرایند فرصت های محدودی را برای تقویت مهارت های بازیکنان در تکمیل چالش ها و اهداف جدید، جدا از تجربه اصلی بازی، فراهم می کنند.

 در اکثر موارد، این بروز رسانی ها غنای بتل رویال را به همراه ندارند اما می توانند زنگ تفریح های سرگرم کننده ای باشند. بازیکنان همچنین امکان دزدی از سایر گیمرهای بازی را دارند. این فرایند در یک زمان محدود رخ می دهد و به همین دلیل برای گیمرها هیجان انگیز است.

اگر موارد محدودی که در آن طراحی و ایده های فورتنایت چندان مورد توجه نبوده است را در نظر نگیریم، این مجموعه توانسته است مرزهای طراحی و خلق بازی را تا حدی جابجا کند که امروزه به عنوان تنها نمونه موفق در بازار شناخته شود. رویداد های مجازی در فضای فورتنایت، مانند کنسرت تراویس اسکات یا کنسرت مارشملو، توانسته اند میلیون ها بازیکن را گرد هم آورند و اتفاق هایی منحصر به فردی را در قلمرو فورتنایت ایجاد کرده اند.

آموزش گرفتن ویباکس رایگان در فورتنایت
بخوانید!

بدون شک، شرکت اپیک گیمز در سال های آینده بیشتر بر روی این بخش از قابلیت های فورتنایت متمرکز خواهد بود چرا که شرکت های بزرگی مانند مارول، استار وارز و DC در تلاش هستند تا با سرمایه گذاری بر روی بتل رویال، بازیها و محصولات مشابه و حتی موفق تری را طراحی کنند. امید است که هیچ کدام از این شرکت ها، فراموش نکنند که بتل رویال به عنوان هسته اصلی این بازی ها باید در نظر گرفته شود؛ چرا که بدون آن هیچ یک از این موفقیت ها امکان پذیر نبود.

سوالات متداول

سازنده فورتنایت کیست؟

سازنده بازی فورتنایت شرکت Epic Games می‌باشد.

fortnite به چه معناست؟

fortnite به فارسی به معنای یک دوره 14 روزه است.

نتیجه‌گیری

فورتنایت، بر اساس تعبیر های مختلف، یک پدیده بتل رویال است. این بازی از یک مجموعه تیراندازی سوم شخص به یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین برندهای روی کره زمین تبدیل شده است. اپیک گیمز توانسته است در این زمینه دستاورد بزرگی را کسب کند و به نظر می رسد که در آینده نیز موفقیت های این بازی ادامه پیدا کند.

در مقایسه با بازی هایی همچون، Apex Legends و PUBG، فورتنایت فاقد پیچیدگی مکانیکی و یا جزئیات مبارزه ای رضایت بخش است. با این حال، اپیک گیمز توانسته است با تلفیق این بازی و جاه طلبی متاورس به صورت گسترده، جا پای خود را در صنعت بازی و به ویژه این ژانر خاص از بازی، محکم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + نوزده =