گیمینگ

آموزش نصب فورتنایت برای اندروید، PC و PS4

اموزش نصب فورتنایت

اموزش نصب فورتنایت برای گوشی‌های اندرویدی

همانطور که انتظار می رفت، شرکت Epic Games نسخه اندروید فورتنایت را منتشر کرد. البته این بازی از طریق گوگل پلی در دسترس نیست و در صورت تمایل، شما مجبور هستید این بازی را به صورت مستقیم نصب کنید. در این مقاله، آموزش دانلود فورتنایت برای اندروید را شرح خواهیم داد.

فورتنایت در ابتدا بر روی فروشگاه گوگل پلی در دسترس بود اما در تاریخ 13 آگوست 2020 از روی این پلتفرم حذف شد. با این حال، شما هنوز هم می توانید این بازی را بر روی دستگاه اندروید نصب کنید. در صورتی که از دستگاه سامسونگ استفاده می کنید، می توانید این بازی را از طریق App store شرکت سامسونگ به صورت مستقیم دریافت کنید.

یکی از قابلیت های خوب سیستم عامل اندروید، امکان نصب اپلیکیشن ها به صورت APK یا بسته های اندرویدی است. بدین ترتیب برای نصب اپلیکیشن ها یا بازی ها، شما نیازی به پلی استور نخواهید داشت. این امر به توسعه دهندگان بازی و اپلیکیشن ها اجازه می دهد تا محصول نهایی خود را بدون معرفی و ارائه آن از طریق کانال های رسمی، ارزیابی کنند.

کاربران نیز این آزادی عمل را دارند که اپلیکیشن های خاصی که امکان دریافت آنها از طریق کانال های رسمی وجود ندارد، را به راحتی دریافت کنند. البته این قابلیت ریسک ها و خطرات امنیتی خاص خود را به همراه دارد.

بنا به دلایلی که در اینجا بررسی نخواهیم کرد، شرکت اپیک گیم تصمیم گرفته است تمرکز بیشتری بر روی بازی فورتنایت  داشته باشد. در حالی که نصب فورتنایت برای کاربران و علاقه مندان این بازی اندکی پیچیده است، اما فرایند سختی نیست. نحوه دانلود فورتنایت برای اندروید با توجه به مدل گوشی، ممکن است اندکی تفاوت داشته باشد.

آموزش دانلود فورتنایت برای اندروید

به منظور دانلود فورتنایت روی گوشی های اندروید، باید از طریق وب سایت رسمی شرکت اپیک، نسخه اصلی را دریافت کنید. برای انجام این کار، شما باید Fortnite Launcher را دانلود کنید. در ادامه این فرایند را به صورت خلاصه مرور می کنیم.

قبل از هر چیز، باید Launcher بازی را دانلود کنید. برای انجام این کار، به آدرس www.fortnite.com/android مراجعه کنید و بر روی گزینه Epic کلید کنید. این کار اپلیکیشن Epic Games را برایتان دانلود می کند. حجم این فایل بسیار کم است و نصب آن زمان چندانی نمی برد.

پنل NotifiCation گوشی خود را پایین بکشید و زمانی که دانلود بازی به اتمام رسید، روی ایکون مربوطه کلیک کنید. (توجه داشته باشید که نسخه جدید وب سایت ممکن است اندکی تفاوت کند، اما فرایند همچنان یکسان است: بر روی گزینه Epic Games App کلیک کرده و فایل APK را دانلود کنید.)

اموزش دانلود فورتنایت برای اندروید

چگونه فورتنایت را نصب کنیم

از این مرحله، فرایند نصب اندکی پیچیده می شود، چرا که گام های بعدی به نسخه اندروید گوشی شما بستگی دارد. زمانی که نصب کننده برنامه اجرا شود،گوشی شما ممکن است به صورت پیش فرض از نصب آن جلوگیری کند. شما باید اجازه نصب را به بازی بدهید.

زمانی که اخطار مورد نظر ظاهر شد، گزینه Settings را انتخاب کنید. این کار شما را به منویی می برد که در آن اجازه دانلود اپلیکیشن ها از منابع ناشناخته (Sideloading) تعیین می شود. در اندروید 8 (Oreo) و نسخه های جدید تر، این فرایند به ازای دانلود هر اپلیکیشن انجام می شود.

بنابراین شما مجبور هستید به ازای دانلود اپلیکیشن برای مرورگرهای مختلف، اجازه صادر کنید. کافی است که این گزینه را به حالت فعال در بیاورید.

اموزش دانلود فورتنایت

چگونه فورتنایت را دانلود کنیم

در نسخه اندروید 7 (Nougat) و نسخه های قدیمی تر، این فرایند تقریبا یکسان است. زمانی که بر روی گزینه Settings کلیک کردید، به منوی امنیتی ارجاع داده خواهید شد. در این منو، شما باید امکان دانلود اپلیکیشن ها از منابع ناشناخته را فعال کنید. یک اخطار جداگانه برایتان صادر خواهد شد که کافی است بر روی گزینه Ok کلیک کنید.

اموزش راه اندازی فورتنایت موبایل

اموزش نصب فورتنایت برای گوشی

پس از انجام این فرایند، شما می توانید با انتخاب گزینه Back به فرایند نصب بازگردید. در این مرحله باید بر روی گزینه Install کلیک کنید. تنها چند ثانیه طول می کشد تا Fortnite Launcher نصب شود. زمانی که این فرایند انجام شد، شما می توانید فایل 90 مگابایتی بازی را با ضربه زدن بر روی دکمه Install آغاز کنید.

نحوه دانلود فورتنایت برای اندروید

چگونه فورتنایت را دانلود کنیم

با دانلود این فایل، فرایند نصب تکمیل نشده است. پس از دانلود، باید فایل دیتا بسیار بزرگ تری را برای دانلود آماده کنید. این کار به صورت خودکار انجام می شود. پس از این مرحله، شما می توانید با خیالی راحت بازی کنید.

چگونه فورتنایت را در ps5 دانلود کنیم؟

چگونه فورتنایت را نصب کنیم؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد؛ اما پیش از شروع باید بدانید:

  • از طریق صفحه اصلی PS5، کلید مثلثی شکل و سپس X را فشار دهید تا فرایند جستجو آغاز شود. عبارت Fortnite را تایپ کرده و کلید R2 را فشار دهید تا جستجوی بازی آغاز شود.
  • اولین نتیجه ارائه شده برای Fortnite را انتخاب کنید و کلید X را فشار دهید تا دانلود بازی آغاز شود.
  • هنگام اجرا، بازی از شما می خواهد که یک حساب کاربری در اپیک گیم را به حساب PlayStation خود متصل کنید. اگر این کار را قبلا انجام نداده اید، پیش از آغاز بازی حساب کاربری خود را به پلی استیشن معرفی کنید.

بازی فورتنایت، بر روی دستگاه های PS5 و PS4 قابل دسترسی و اجرا است. در PS5 رندر اجرایی این بازی ارتقا پیدا کرده است و بازی با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه ارائه می شود. در ادامه نحوه دانلود و اجرای بازی فورتنایت در کنسول های نسل جدید Sony را مرور خواهیم کرد.

در PS5 چگونه فورتنایت را نصب کنیم؟

خوشبختانه فرایند نصب فورتنایت در PS5 بسیار ساده تر از PS4 است. برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مطمئن شوید که دستگاه PS5 شما به اینترنت متصل است و وارد حساب کاربری خود در PlayStation شده اید.
  2. از منوی اصلی PS5، کلید مثلثی شکل را انتخاب کنید تا خیلی سریع به تمام گزینه های موجود در بخش فوقانی و سمت راست تصویر، دسترسی پیدا کنید. سپس کلید X را انتخاب کنید تا بتوانید بازی فورتنایت را جستجو کنید.
  3. عبارت Fortnite را تایپ کنید و برای جستجوی آن دکمه R2 را فشار دهید.
  4. برای انتخاب اولین نتیجه جستجوی Fortnite کلید X را فشار دهید. برای شروع فرایند نصب بازی بار دیگر کلید X را فشار دهید.
  5. پس از آنکه بازی به صورت کامل بر روی دستگاه شما دانلود شد، فرایند نصب آن به صورت خودکار آغاز می شود. برای کنترل کردن فرایند نصب بازی، باید به صفحه Downloads/Upload در منوی Control Center که در پایین صفحه قرار دارد، مراجعه کنید. برای این کار، دکمه PlayStation را انتخاب کرده و برای رفتن به صفحه Downloads/Upload از کلید X کمک بگیرید.

بازی Fortnite در PS5

پس از دانلود و نصب موفقیت آمیز بازی فورتنایت در دستگاه خود، می توانید بازی را شروع کنید. برای انجام این کار شما به اینترنت احتیاج دارید. همچنین شما باید وارد شبکه PlayStation شده باشید. البته برای بازی فورتنایت، شما به ثبت نام در سرویس پلی استیشن پلاس نیازی ندارید.

آیا تجربه بازی Fortnite در پلی استیشن را ندارید؟

اگر این اولین باری است که می خواهید بازی فورتنایت را در پلی استیشن بازی کنید، مجبور خواهید بود که دستگاه خود را به یک حساب کاربری اپیک گیمز، مرتبط کنید. پیش از شروع بازی، از شما خواسته می شود که این کار را انجام دهید. با این حال، اگر پیش از این، فورتنایت را در PS4 خود بازی کرده باشید، حساب PlayStation شما به یک حساب اپیک گیمز مرتبط شده است. بنابراین نیازی به انجام دوباره این فرایند نخواهد بود. در این صورت، تمام شرایط برای شروع بازی مهیا است.

تغییرات Fortnite در PS5

بازی کردن فورتنایت در PS5 هیچ تفاوتی با سایر پلتفرم ها ندارد. شما می توانید بازی خود را از همان جایی که در PS4 یا سایر پلتفرم ها رهایش کرده اید، آغاز کنید. در این فرایند حتی لیست دوستان و دستاورد های شما نیز تغییری نخواهند کرد.

با این حال، تجربه بازی فورتنایت در PS5 بسیار جذاب است. علاوه بر آنکه این بازی با  کیفیت 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه برایتان اجرا می شود، کل بازی در PS5 خیلی سریع بارگذاری می گردد. این سیستم از ویژگی های جدید کنترلرهای Dualsense پشتیبانی می کند. همچنین ویژگی تقسیم صفحه نمایش در PS5 نیز از سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند.

آموزش دانلود بازی فورتنایت برای PC

 اموزش نصب فورتنایت برای کامپیوتر

اگر به طور کلی با فضای بازی های کامپیوتری آشنا باشید، قطعا جدید ترین و موفق ترین بازی تیراندازی کمپانی Epic Games تحت عنوان فورتنایت را می شناسید. یکی از مهم ترین علل شهرت و محبوبیت بازی فورتنایت، در دسترس بودن این بازی در سیستم عامل های مختلف است. شما می توانید فورتنایت را تقریبا در هر جایی بازی کنید؛ اما معمولا گیمرهای حرفه ای، فورتنایت را در کامپیوترهای شخصی خود بازی می کنند.

شما می توانید بازی فورتنایت را به صورت رایگان بر روی کامپیوتر شخصی خود دانلود کرده و از آن برای بازی کردن هر یک از سه حالت اصلی Fortnite استفاده کنید. در ادامه قصد داریم تا به صورت مرحله به مرحله، فرایند آموزش نصب فورتنایت را برای شما شرح دهیم. شما می توانید با دنبال کردن مراحل زیر، خیلی راحت این بازی جذاب و محبوب را با سایر دوستان، اعضای خانواده و حتی افراد غریبه بازی کنید.

آموزش قدم به قدم نصب فورتنایت برای کامپیوتر

برای دانلود بازی فورتنایت باید در قدم اول یک حساب کاربری در وب سایت مجموعه Epic Games برای خود ایجاد کنید. برای انجام این کار، روش های مختلفی وجود دارد. هر کدام از این روش ها در صفحه ثبت نام پلتفرم اپیک گیمز، شرح داده شده‌اند.

پس از آنکه حساب کاربری خود را در اپیک گیمز ایجاد کردید، می توانید بازی فورتنایت را از طریق لانچر رسمی اپیک گیمز در کامپیوتر خود نصب کنید. برای این کار:

۱- از طریق مرورگر وب خود، به صفحه اصلی فورتنایت در وب سایت اپیک گیمز مراجعه کنید. در این صفحه، شما می توانید لانچر اصلی اپیک گیمز را دانلود کنید. دانلود این لانچر باید بلافاصله آغاز شود. در غیر این صورت بر روی گزینه “Windows” کلیک کنید.

۲- در این مرحله از شما خواسته می شود محل ذخیره لانچر را مشخص کنید. شما می توانید این لانچر را در هر فولدر دلخواهی دانلود کنید. شما حتی می توانید لانچر را مستقیم در دسکتاپ خود دانلود کنید.

۳- پس از آنکه دانلود لانچر اپیک گیمز به اتمام رسید، فایل را باز کنید تا فرایند نصب بازی را آغاز کنید. اگر کامپیوتر شما پیغامی مبنی بر صدور اجازه ایجاد تغییرات در سیستم ارائه کرد، بر روی گزینه “Yes” کلیک کنید.

۴- در صفحه مربوط به نصب نرم افزار، بر روی گزینه Install کلیک کنید. در این مرحله، لانچر اپیک گیمز در کامپیوتر شما نصب و به روز رسانی می شود. پس از اتمام این فرایند، باید وارد حساب کاربری خود در اپیک گیمز شوید. شما می توانید برای ورود به حساب کاربری خود از سرویس های مختلفی استفاده کنید و یا یک حساب کاربری جدید برای خود ایجاد کنید.

۵- پس از آنکه لانچر اپیک گیمز باز شد، باید به دنبال صفحه مربوط به بازی فورتنایت بگردید. این صفحه را می توانید در نوار Home پیدا کنید. یک راه دیگر، پیدا کردن این بازی از طریق نوار Store است.

۶- در صفحه مربوط به بازی فورتنایت، بر روی آیکون زرد رنگ Get که در گوشه پایین و سمت راست صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

۷- در نواری که سمت چپ تصویر قرار دارد عبارت Library را انتخاب کنید و پس از آن، بر روی تصویر خاکستری و کمرنگ فورتنایت کلیک کنید.

۸- در این مرحله، از شما سوالاتی در خصوص محل نصب بازی فورتنایت در سیستم، پرسیده خواهد شد. همچنین در این مرحله از شما پرسیده می شود که آیا مایل هستید در صورت انتشار نسخه های به روز رسانی شده بازی، فرآیند اپدیت به صورت خودکار انجام شود یا خیر. شما می توانید یک لینک میانبر بازی را در دسکتاپ خود ایجاد کنید. با کمک این لینک، شما خیلی سریع و آسان به بازی دسترسی پیدا می کنید.

۹- اگر فضای کافی در کامپیوتر شما وجود داشته باشد، نصب بازی خیلی سریع آغاز می شود. تا اتمام فرایند نصب صبر کنید. شما می توانید این فرایند را با کلیک کردن بر روی گزینه Download در نوار سمت چپ صفحه بررسی کنید. پس از اتمام فرایند نصب، می توانید بازی را از طریق نوار Library، اجرا کنید.

در فضای فورتنایت، سه حالت مختلف بازی، شامل Battle Royale، Creative یا Save the World به شما ارائه خواهد شد که انتخاب نهایی میان این سه گزینه، بر عهده شما خواهد بود.

در صورت نیاز برای خرید اسکین و ویباکس فورتنایت مجموعه جک‌بلک در خدمت شماست.

1 دیدگاه در “آموزش نصب فورتنایت برای اندروید، PC و PS4

  1. صدرا گفت:

    سلام ،میشه کمک کنید من همه ی این کاری که گفتید انجام دادم ولی می خوام اکانت درست کنم درست میشه اما برای ورود به لاگین نیاز داره وقتی لاگین میکنم دو باره صفحه از اول بالا میاد

    گوشی ردمی نوت ۱۱ رم ۴ ۶۴ بیت اندروید ۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =