متفرقه

بانکینو چیست؟ بلوبانک بهتر است یا بانکینو؟

بانکینو چیست

در باب اینکه بانکینو چیست و چگونه از آن استفاده می شود، در اینجا به بحث می پردازیم. در چندین سال پیش اعتبارسنجی دیجیتال هویت و اخذ سرویس هایی همچون باز کردن حساب، اخذ خدمات در کمترین زمان ممکن، اخذ و دریافت کارت جدید بانکی و … نیاز به وجود فیزیکی افراد در بانک داشت. در واقع رویای عدم حضور فیزیکی در شعبات و یا انجام تمام این موارد بوسیله یک اسمارت فون بسیار ناممکن فرض می‌شد. اما در حال حاضر توسط نئو بانک هایی همچون بانکینو می توان این رویای ناممکن را ممکن نمود.

در نهایت شما تمام تسهیلات مورد نظر را براساس آنچه که در یک بازه زمانی به آن نیاز دارید، در تمام ساعات شبانه روز می توانید بدون اینکه در بانک حضور یابید، در شرایطی مطمئن به انجام برسانید.

بانکینو چیست؟

بانکینو بانکی ایرانی می باشد، که به عنوان یک بانک مدرن  و غیر سنتی نیز از آن یاد می شود. در واقع این بانک با رسوم موجود در بانک سنتی همچون شعبات متعدد با کارمندان بی شمار، اخذ نوبت، صف های طویل و فرم های کاغذی و غیره، دیگر سر و کار ندارد. بانکینو، بانکی با کلیه مشخصه های دیجیتال می باشد. در این بانک تمام پروسه های بانکی در آن بوسیله هوش مصنوعی، تجهیزات اعتبار سنجی بیومتریک و الگوریتم های پیشرفته رمز نگاری به طور دیجیتالی به کاربران عرضه می‌گردد.

نئوبانک چیست؟

نئو بانک بانکی است که شعبه فیزیکی ندارد و در محیط هوشمند کارایی دارد. در نهایت به این نوع بانک ها و نوع خدمات‌دهی آنها توسط گوشی‌های هوشمند در فضای اینترنت، بانکداری الکترونیکی می گویند. بانکداری در ایالت‌های پیشرفته و کشور ما ساختار نوینی پیدا نموده و صنعت اقتصادی را دچار تحول عظیمی کرده است.

یکی از اهداف نئو بانک ها از بین بردن فرایند دشوار کاغذ بازی و ارتقاء سرعت در روال امور مشتریان می‌باشد. در نتیجه بانکداری دیجیتالی محبوب شد و به هیچ وجه نباید این نوع بانکداری با نوع سنتی آن یکی تلقی گردد. نئوبانک ها دارای امتیازات بیشتری در رقابتی کردن سرویس رسانی می باشند.  همین موضوع سبب پیشی گرفتن نئو بانک ها از بانکداری سنتی است. در ادامه با نئوبانک بیشتر آشنا خواهید شد.

بانکینو قابل اعتماد است؟

 بانکینو به بانک خاورمیانه تعلق دارد. این نوع بانکداری زیر نظر بانک خاورمیانه و با پیشروی براساس کلیه قانون ها و مفاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عرضه سرویس رسانی اقتصادی به مشتریان خود می باشد.

نرخ سود حساب ارزی بانک‌های ایران
بخوانید!

موارد مهم جهت عضویت در بانکینو

از مشخصه های مهم و بارزی که منجر به جذابیت بانکینو در بین مشتریان شده، آنلاین بودن این نوع بانکداری است. بانکینو در افتتاح حساب بدون حضور در بانک و صرف کمترین زمان ممکن (حدود ۷ دقیقه) برای امور بانکی در هر مکانی که هستید، کمک دو چندان می نماید:

۱-جهت عضویت در این بانک، نخست نرم افزار آن را در اسمارت فون خود دانلود و اجرا می نمایید. بعد از این مرحله امور مربوط به آن را برای کار با آن پیش می برید.

۲-جهت عضویت در بانکینو کد ملی، شماره موبایل و تاریخ تولد ضروری است.

۳- جهت باز کردن حساب بایستی مالک خط و موبایل خودتان باشید.

بانکینو برای ایفون

فرایند افتتاح حساب در بانکینو

۰- در حین فرایند افتتاح حساب می‌توانید کد معرف شخص مورد نظر خود را وارد کنید. در این صورت آن شخص به ۲۵ هزارتومان جایزه دست می‌یابد.

کد معرف بانکینو: 0L1SJZM

۱-نخست به نرم افزار بانکینو وارد شده و در صفحه باز شده بر روی گزینه «بانک من» کلیک نمایید و سپس در این مرحله دکمه «افتتاح حساب آنلاین» را بزنید.

۲-در این مرحله پس از مطالعه تبصره‌های مورد نیاز برای افتتاح حساب، دکمه «تایید» را زده تا روال پروسه حساب بانکی برایتان ظاهر شده و پیش رود.

۳-در این مرحله اطلاعات شخصی خویش را به طور کامل در محل مربوطه درج نمایید.

بانکینو چیست

۴-در این مرحله آدرس محل زندگی، کدپستی و پلاک را در قسمت مربوطه در نرم افزار یادداشت نموده و در نهایت آدرس را تایید کنید.

دانلود برنامه بانکینو برای ایفون

۵-در این مرحله در نرم افزار بانکینو نوع کارت ملی خویش را درج ‌نمایید. در صورت عدم دارا بودن کارت ملی جدید، بایستی شماره پیگیری رسید کارت ملی جدید را همراه با عکس شناسه آن در قسمت مربوطه وارد نمایید.

دانلود برنامه بانکینو برای ایفون

نکته: در فرایند عکس‌برداری از کارت ملی جدید یا قبض آن، حتما به دوربین نرم افزار بانکینو برای اعتبار سنجی هویت‌تان کلیه دسترسی‌‌های درخواست شده را بدهید و هیچ یک از مجوزها را غیرفعال نکنید. تصاویر اخذ شده بایستی از سطح کیفی مناسبی برخوردار باشند.

۶-برای عکس گرفتن در نرم افزار بانکینو از کارت ملی باید بر روی آیکون دوربین بزنید و بعد از روی کارت ملی و پشتش نیز عکس بیندازید؛ در انتها پس از گذشت زمان اندکی تصاویر و عکس های شما آپلود و ذخیره می‌گردند.

دانلود برنامه بانکینو برای ایفون

۷- سپس جهت اخذ نمونه امضاء یک ورق کاغذ سفید را بردارید و با خودکار آبی یا مشکی آن را امضاء نمایید. در نهایت از آن عکس برداری کرده و آن را در نرم افزار بانکینو آپلود کنید.

هشدار: پس از عکس‌برداری از از امضا، حتما برگه آن را امحا کنید تا مورد سواستفاده توسط شخص دیگری قرار نگیرد.

۸- در این مرحله پس از عکس‌برداری از صورت خویش، بر روی آیکون دوربین بزنید. سپس از نمای کلی صورت خویش تصویر برداری نموده و صبر کنید تصویرتان در این اپلیکیشن آپلود گردد.

۹- در این قسمت باید یک فیلم از خود بگیرید؛ برای این کار بر روی آیکون فیلم گرفتن کلیک کنید. محتوایی که در این صفحه وجود دارد، مورد مطالعه قرار دهید و صبر کنید تا فیلم آپلود گردد.

دانلود برنامه بانکینو برای ایفون

۱۰- سپس رنگ کارت بانکی خویش را در نرم افزار انتخاب کنید و بر روی «ادامه» مراحل تکمیل فرایند کلیک نمایید.

دانلود برنامه بانکینو برای ایفون

۱۱- در این مرحله باید مکان زندگی خود را جهت تحویل کارت بانکی تعیین کنید.

بانکینو چیست

۱۲- این مرحله، پایان باز کردن حساب در نرم افزار بانکینو می باشد و برای نهایی کردن این فرایند بر روی گزینه «ثبت نهایی» افتتاح حساب در بانک خاورمیانه کلیک نمایید.

چرا بانکینو؟

بانکینو شامل سرویس های متداول بانکی در نوع دیجیتال می باشد. همچنین برای افزودن هر سرویس و امتیاز نوین در این بانک، باید از تست های آزمون و خطای دشوار امنیتی گذر کند، و در تمام آنها سرافراز شود تا اجازه ارائه آنها به مشتریان صادر شود.

بانکینو چیست

سرویس های متنوع بانکینو

  • احراز هویت دیجیتال
  • افتتاح حساب در عرض چند دقیقه در هر جا و زمان
  • صدور کارت و کیف پول دیجیتال جهت واریز و دریافت پول بدون نیاز به شماره کارت و یا حساب بانکی

سرویس های دیگری نیز در بانکینو به افراد و مشتریان ارائه می گردد، که به جذابیت و محبوبیت این نوع بانکداری می افزاید.

7 مزایا و معایب حساب ارزی که پیش از افتتاح باید بدانید!
بخوانید!

وامینو

با بهره‌مندی از وامینو امکان اخذ وام مورد نیاز و فوری به میزان نهایت 10 میلیون تومان و بدون داشتن ضامن، چک و یا سفته تنها با میزان اعتبار و رتبه‌تان در بانکینو را دارید. این وام تنها دارای 2 درصد بهره سالانه است. اکنون شما با اخذ 10 امتیاز قادر به بهره مندی از خدمات وام‌دهی در مواقع لزوم در هر بازه زمانی تا نهایت یک میلیون تومان از بانکینو هستید. جهت کسب اعتبار بایستی در حساب شما مبلغی وجود داشته باشد. در ازای هر 1 میلیون تومان که در موجودی حساب شما باشد، در عرض 30 روز، 1 امتیاز دریافت می‌کنید.

با بانکینو مساعده بگیرید

مساعده قسمتی از حقوق کارمندان که در هر ماه دریافت می کنند می باشد که در طول ماه به علت رفع احتیاج آنها پرداخت می شود. بانکینو به موازات عرضه سرویس های برتر به مشتریان خود، امکان اخذ این خدمات مساعده تا سقف 50 درصد از حقوق، برای کارکنانی که دستمزد آنها توسط بانکینو پرداخت می شود را ایجاد نموده است.

تحت کنترل گرفتن رمز اول و دوم کارت بانکینو

هر موقع که بخواهید می توانید جهت عوض نمودن رمز اول ثابت کارت خود، بدون احتیاج به حضور در شعب یا دستگاه خود پرداز، به صورت اینترنتی با بانکینو  و با رجوع به منوهای کارت‌هایتان و قسمت «رمز کارت» این کار را به انجام برسانید.

مدیریت خریدها با کارت بانکینو

کاربران با ورود به قسمت «تنظیمات امنیتی کارت» در درون اپلیکیشن بانکینو می توانند خرید از کارت خویش را بر روی درگاه های فروشگاهی (POS ) و پایانه های پرداخت اینترنتی ( IPG ) و یا دریافت پول بوسیله عابر بانک ( ATM ) غیرفعال نمایند و در هر زمانی که می خواهند بنا بر ضرورت امر اقدام به فعالسازی این پرتال‌ها کنند.

عرضه کارت اعتباری در اولین فرصت در بانکینو

شما به طور ماهانه قادر به استفاده و خرید از کارت اعتباری خود هستید و در انتهای ماه قبض کارت اعتباری تان را بایستی بپردازید. در اولین فرصت، تسهیلات کارت اعتباری بانکینو، به همه مشتریان عرضه خواهد شد. در نهایت تا اعطای این کردیت کارت تلاش نمایید که امتیازات خود را بالا ببرید.

چطور از بانکینو استفاده کنیم؟

در اولین مرحله برای استفاده از این نرم افزار آن را در گوشی یا رایانه خود دانلود نمایید. بانکینو برای آیفون نیز تسهیلاتی دارد. با دانلود بانکینو برای آیفون دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه اضافی برای انجام امور بانکی خود ندارید. با دانلود برنامه بانکینو برای آیفون خاطرتان را از بابت امور بانکی به طور همیشگی آسوده نمایید.

این اپ را می توانید از وب سایت این بانک دانلود کنید. بعد این نرم افزار را بر روی اسمارت فون خود ریخته و امور مختلفی همچون عضویت و باز کردن حساب آنلاین و … را در آن انجام دهید. در نهایت شما کارت بانکینو را در جلوی خانه خود با رنگ مشکی یا سفید دریافت می‌کنید.

چرا از بانکینو استفاده کنیم؟

در واقع همانطور که در اول مقاله ذکر نمودیم، همه افراد کم و بیش با چگونگی سرویس دهی یک بانک سنتی آشنا هستند. بانک های کلان با سرمایه گذاری های آنچنانی، اغلب به احتیاجات مشتریان دقتی ندارند و فقط به فکر منفعت  و سود جویی خود از افراد هستند! بانکینو درباره برتری خود نسبت به سایر بانک های سنتی و معاملات فیزیکی چنین اظهار می نماید:

ما به دنبال شکستن این ذهنیت هستیم و می‌خواهیم در کنار شما سود کسب کنیم نه از شما! ما در تلاشیم ضمن حفظ سرمایه شما، چارچوب‌ های بانکداری سنتی را تغییر دهیم و تجربه متفاوتی از خدمات بانکی را برای شما به ارمغان بیاوریم. با تمرکز بر خدماتی مانند وام ضروری، مساعده آنی و کارت اعتباری، ما در بانکینو سعی داریم تجربه جدید و جهانی از خدمات بانکی برای شما فراهم کنیم.

حساب ارزی کدام بانک بهتر است؟
بخوانید!

آموزش اخذ وام از بانکینو

۰- ابتدا وارد اپلیکیشن بانکینو شوید. سپس به بخش «پروفایل کاربری» مراجعه نمایید.

بانکینو چیست

۱- روی تعداد امتیازات کلیک کنید.

بانکینو چیست

۲- روی دکمه «جزییات» کلیک نمایید. همچنین از قسمت «تسهیلات دریافتی» می‌توانید سابقه وام‌های دریافتی خود از بانکینو را مشاهده نمایید.

بانکینو چیست

۳- اسکرول کرده و ویژگی‌های وامینو را مطالعه نمایید.

بانکینو چیست

۴- سپس مجدد به بالای صفحه برگردید و روی دکمه «دریافت» کلیک نمایید. پس آن، شما اعتبارسنجی (از نظر بدهی غیرجاری و چک برگشتی) خواهید شد و پاسخ سنجش را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد.

بانکینو چیست

۵- پس از مثبت بودن اعتبارسنجی می‌توانید «ادامه» دهید. سپس بنابه میزان امتیاز خود و میزان وامی که نیاز دارید می‌توانید مبلغ درخواستی خود را انتخاب نمایید.

بانکینو چیست

۶- مجدد «ادامه» دهید و توافقنامه را مطالعه و تایید نمایید.

بانکینو چیست

بانکینو چیست

بانکینو چیست

بانکینو چیست

۷- پس از کلیک روی دکمه «تایید و امضا می‌کنم.» شرایط مالی وام نمایان می‌گردد.

بانکینو چیست

۸- پس از تایید درخواست شما بررسی می‌گردد و سپس طی دقایقی بعد نتیجه درخواست اعلام خواهد شد.

بانکینو چیست

۹- پس از تایید درخواست، مبلغ به حساب شما می‌نشیند. در این تست ۱۵ دقیقه برای تایید درخواست وام زمان برد؛ که برای یک درخواست نصف شبی مناسب است!

بانکینو چیست

 بانکینو چیست بانکینو چیست
در بالا می‌توانید به سادگی مشخصات وام خود، مبلغ دریافتی، تاریخ دریافت، سود تعلق گرفته و … را مشاهده نمایید.

بانکینو یا بلوبانک؟

در ادامه به مقایسه دو نئوبانک مشهور ایران می‌پردازیم:

وام

بانکینو با استفاده از امتیازاتی که کسب می‌کنید به شما به سرعت وام می‌دهد اما بلوبانک هیچ وامی ارائه نمی‌دهد.

سوددهی

نوع حساب بانکینو قرض الحسنه است. بنابراین سودی به سپرده شما تعلق نمی‌گیرد. در عوض با بلوبانک شما یک حساب کوتاه مدت دارید؛ بنابراین به شما سود ۱۰٪ تعلق می‌گیرد.

انتقال هوشمند

بلوبانک دارای انتقال های هوشمند است. شما با استفاده از شماره کارت مقصد خود می‌توانید نوع انتقال خود مثل کارت به کارت، پل، پایا یا ساتنا را انتخاب کنید.

باکینو یا بلوبانک؟

کارت‌های رنگارنگ

تنوع رنگ های بانکینو به ۲ رنگ سفید و مشکی خلاصه می‌شود. بلوبانک ۴ رنگ سبز، آبی، قرمز و مشکی را ارائه می‌دهد. البته رنگ مشکی آن مستلزم دعوت کردن از ۱۰ نفر برای استفاده از آن می‌باشد.

راحتی کار با نرم افزار

بلوبانک اپ خلوت و ساده‌ای دارد و تجربه کاربری خوبی را رقم می‌زند. در مقابل بانکینو یک اپ شلوغ دارد و سعی کرده است که به یک سوپر اپلیکیشن مالی (مشابه آپ) تبدیل شود.

لازم به ذکر است که هر دو بانک، فاقد حساب ارزی می‌باشند.

بلوبانک بهتره یا بانکینو؟ بررسی دقیق‌تر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 13 =