سرور مجازی

سرور مجازی (VPS) چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور مجازی چیست

سرور مجازی چیست؟

vps مخفف چیست؟ vps (وی پی اس) مخفف سرور مجازی است و خود مخفف عبارت (Virtual Private Server) می‌باشد. هاستینگ (میزبانی وب) VPS یکی از رایج ترین و معروف ترین حوزه های خدماتی میزبانی وب می باشد که می توانید برای سایت خود انتخاب کنید. VPS برای ارائه خدمات به چندین کاربر و بر پایه منابع خصوصی، از تکنولوژی مجازی سازی استفاده می‌کند. در روش هاستینگ، مشترک شما به یک فضای اختصاصی در سرور دسترسی دارد و VPS می تواند یک گزینه امن و پایدار برای حل این مشکل باشد. VPS در مقایسه با اجاره یک سرور کامل، فضای کمتری را در اختیارتان قرار می‌دهد اما ارزان قیمت تر است.

صاحبان وب سایت‌هایی که به پهنای ترافیک متوسط احتیاج دارند، معمولا هاستینگ VPS را انتخاب می کنند. این وب سایت ها معمولا از محدودیت های هاستینگ های مشترک فراتر می روند اما ترافیک آن ها به قدری بالا نیست که به یک سرور اختصاصی نیاز داشته باشند. VPS ها معمولا امکاناتی فراتر از یک برنامه میزبانی معمولی را ارائه می‌دهند.

کاربرد سرور مجازی چیست؟

معمولا از سرور مجازی جهت استفاده برای موارد خاصی بهره گرفته می شود که می توان به عنوان نمونه به تعدادی از آن ها اشاره نمود که این موارد به شرح زیر می باشند.

  • وب سرور

از وب سرور به صورت کلی در سایت هایی که نیازمند به استفاده از امکانات بیشتری هستند بهره گرفته می شود که عموما سایت های فروشگاهی مخاطب اصلی استفاده از وب سرور ها هستند. به علت این که این گونه سایت ها نیازمند به استفاده از فضای بیشتر جهت ذخیره سازی همراه با ترافیک بالاتر به صورت ماهانه هستند.

  • ایمیل سرور

یکی دیگر از کاربرد های سرور مجازی امکان استفاده از ایمیل سرور بوده که به وسیله آن می توان به تعداد نامحدودی ایمیل ارسال نمود.

  • اپلیکیشن سرور

اپلیکیشن سرور به عنوان یک گزینه پرکاربرد در سرور مجازی محسوب شده که به کمک آن امکان نصب اپلیکیشن به صورت اختصاصی در سرور وجود خواهد داشت.

  • دیتابیس سرور

به عنوان یکی از مواردی که باعث استقبال خوب افراد از سرور مجازی شده است می توان به دیتابیس سرور اشاره نمود. با استفاده از دیتابیس سرور فضای اختصاصی بیشتری جهت ذخیره اطلاعات در دسترس خواهد بود که این موضوع در مقایسه با سرویس اشتراکی گزینه مناسب تری خواهد بود.

  • ارتقای عملکرد وب سایت

ارتقای عملکرد وب سایت به عنوان یکی از کاربرد های بسیار خوب سرور مجازی محسوب شده که با استفاده از آن در صورت بروز هرگونه عیب در قسمتی از سایت سایر بخش های آن بدون کوچک ترین اشکالی به فعالیت خود ادامه خواهند داد. به عبارت دیگر استفاده از سرور مجازی می تواند برای شما نقش چند ماشین مجازی را به صورت کاملا مجزا و مستقل ایفا نماید که در صورت خرابی هرکدام از آن ها بخش های دیگر به فعالیت خود ادامه می دهند.

قابلیت Kill Switch در VPN چیست؟
بخوانید!

انواع سرور مجازی

سرور مجازی معمولا بر حسب درنظر گرفتن برخی از فاکتور ها مانند سیستم عامل، تکنولوژی و مدل مجازی سازی آن ها تقسیم بندی می شوند که از هر کدام از این سرور ها جهت استفاده در موارد گوناگونی بهره گرفته می شود. در حال حاضر سرور های مجازی به صورت موارد زیر دسته بندی می شوند.

  • سرور مجازی با سیستم عامل ویندوز

سرور مجازی با سیستم عامل ویندوز را می توان به عنوان یکی از موارد پرکاربرد سرور مجازی عنوان نمود که در نصب و پیاده سازی این سرور از سیستم عامل پرطرفدار و محبوب مایکروسافت ویندوز سرور استفاده می شود. سرور مجازی با ویندوز یکی از گزینه های موجود برای افرادی بوده که تمایل دارند تا با صرف هزینه کمتر نسبت به راه اندازی سرور مجازی خود با منابع سخت افزاری قدرتمند اقدام نمایند. در این سرور تمامی دسترسی ها برای افراد موجود خواهند بود که به سادگی می توان به آن متصل شده و از منابع آن استفاده نمود.

  • سرور مجازی با سیستم عامل لینوکس

سرور مجازی با سیستم عامل لینوکس نوع دیگری از گزینه های موجود در سرور مجازی بوده که در آن امکان نصب و بهره گیری از سیستم عامل لینوکس فراهم خواهد بود. سرور های مجازی با سیستم عامل لینوکس نیز می تواند برای کاربران امکاناتی زیادی را به وسیله سخت افزار قدرتمند خود فراهم نماید که نتیجه آن بازدهی و سرعت فوق العاده بالا به همراه کیفیت مناسب خواهد بود.

با استفاده از این سرور ها امکان اجرای تمامی برنامه های متن باز برای کاربران در دسترس خواهد بود. بهتر است بدانید که تقریبا اکثر برنامه های تحت PHP نیازمند به استفاده از سیستم عامل لینوکس بوده که با این اوصاف اگر برنامه نویسی سایت شما به کمک این زبان انجام شده باشد استفاده از سرور مجازی با سیستم عامل لینوکس می تواند مناسب ترین گزینه برای شما باشد.

  • سرور مجازی به صورت اختصاصی

سرور مجازی به صورت اختصاصی یکی دیگر از مدل های موجود در سرور مجازی بوده که این گونه سرور ها مخصوص کسانی است که می خواهند تا از تمامی منابع سخت افزاری موجود در سرور مجازی به صورت اختصاصی استفاده نمایند. در این گونه سرور ها تمامی منابع مانند پردازنده (CPU)، رم (Ram) و غیره به صورت کاملا مستقل و اختصاصی برای سرور در نظر گرفته می شود.

  • سرور مجازی به صورت اشتراکی

سرور مجازی به صورت اشتراکی را می توان به عنوان یکی از گزینه های مناسب از نظر هزینه بر شمرد که در این گونه سرور ها معمولا چندین کاربر از منابع آن به صورت اشتراکی استفاده می نمایند. سرور مجازی به صورت اشتراکی مناسب برای افرادی بوده که تمایل دارند تا با هزینه کمتری از امکانات یک سرور مجازی برخوردار شوند.

  • سرور مجازی به صورت ابری

سرور مجازی به صورت ابری گونه دیگری از سرور مجازی بوده که در طراحی و ساخت این سرور ها از زیرساخت های ابری استفاده می شود. سرور مجازی به صورت ابری جزو سرور های اشتراکی محسوب شده که در قسمت رم (Ram) آن به صورت کاملا اختصاصی و در بخش پردازشگر (Cpu) این نوع سرور ها به صورت اشتراکی استفاده به عمل می آید.

هاستینگ سرور مجازی vps چگونه کار می کند؟

یک سرور، کامپیوتری است که تمامی فایل ها و پایگاه‌های داده‌ مرتبط با وبسایت شما را میزبانی می‌کند. هر زمان که یک کاربر آنلاین بخواهد به وبسایت شما دسترسی داشته باشد، مرورگر کاربر یک درخواست را به سرور شما می فرستد و فایل های مورد نیاز برای نمایش وب سایت، از طریق اینترنت، از روی سرور به کامپیوتر کاربر ارسال می شوند. هاستینگ VPS یک سرور مجازی را در اختیار شما قرار می دهد که فضای یک سرور واقعی را شبیه سازی می‌کند، اما در واقعیت، چندین کاربر به صورت اشتراکی از کامپیوتر استفاده می‌کند.

وی پی اس چیست

با تکیه بر تکنولوژی مجازی سازی، میزبان وب شما یک لایه مجازی بر روی سیستم عامل سرور نصب می‌کند. این لایه می تواند سرور را به پارتیشن های مختلف تقسیم بندی کند و به کاربران اجازه دهد تا سیستم عامل ها و نرم افزارهای مورد نظر خود را بر روی آن نصب کنند.

بدین شکل، یک سرور شخصی مجازی (VPS) به عنوان یک فضای مجازی و شخصی در نظر گرفته می شود، چرا که شما می توانید کنترل کاملی بر روی آن داشته باشید. این سرور، در سطح سیستم عامل از دیگر کاربران جداست. در واقع، تکنولوژی VPS بسیار شبیه به زمانی است که شما بدون ریبوت کردن سیستم، برای اجرای چند سیستم عامل مختلف بر روی کامپیوتر خود (مانند ویندوز و لینوکس)، اقدام به پارتیشن بندی آن می کنید.

با کمک VPS نه تنها شما می توانید وبسایت خود را در یک فضای امن راه اندازی کنید، بلکه دسترسی شما به منابع (مانند حافظه، فضای حافظه داخلی، هسته های CPU و غیره) تضمین شده خواهد بود. شما در این فضا با سایر کاربران شریک نیستند. با کمک هاستینگ VPS، سطح دسترسی شما به Root درست مانند زمانی است که بر روی یک سرور اختصاصی کار می کنید، با این تفاوت که VPS هزینه به مراتب کمتری را برایتان به همراه دارد.

برای آشنایی با کاربرد سرور مجازی حتما مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

مقایسه vps با نوع‌های دیگری از میزبانی وب

نوع های دیگر میزبانی وب به شما این اجازه را می‌دهند تا سطح های مختلفی از شخصی‌سازی را در فضای سرور تجربه کنید. تفاوت در قیمت ها، عملکرد ها (مانند زمان بارگزاری صفحه) و خدمات موجود نیز از جمله مواردی هستند که شکل‌های مختلف میزبانی وب در آن ها با یکدیگر تفاوت دارند.

سرور مجازی چیست vps

۱- میزبانی وب به صورت اشتراکی

هاستینگ اشتراکی یک راه حل مناسب برای دارندگان وب سایت با پهنای ترافیک پایین است. این انتخاب در واقع نقطه شروعی برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک و وبلاگ ها می باشد. با کمک میزبانی وب اشتراکی، شما می توانید سروری فیزیکی را با سایر کاربران و شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، شریک شوید. در این نوع از هاستینگ معمولا منابع به صورت اختصاصی در اختیارتان قرار نمی گیرند و شما مجبور هستید وب سایت خود را بر روی سیستم عاملی مشابه با سایر کاربران اجرا کنید.

در چنین شرایطی، حافظه و قدرت پردازش سایت شما ممکن است با توجه به نیاز و درخواست سایر کاربران این نوع سرویس میزبانی وب، دستخوش تغییراتی شود. به عنوان مثال، اگر یک افزایش ناگهانی ترافیک در یکی از وب سایت های اجرا شده بر روی سرور مشترک با شما رخ دهد، زمان بارگذاری وب‌سایت شما نیز ممکن است افزایش یابد. در این شکل از هاستینگ، شما قدرت انتخاب سیستم عامل و سایر نرم افزارهای نصب شده بر روی سرور را ندارید و تمامی کاربران باید از تنظیمات واحد و مشخصی استفاده کنند. در چنین شرایطی، ارائه‌دهنده سرویس میزبانی وب کسی است که از محیط هاستینگ مشترک شما و سایر کاربران محافظت و نگهداری می‌کند.

شما می‌توانید فضای هاستینگ مشترک را مانند یک آپارتمان اجاره‌ای در نظر بگیرید. فرض کنید شما یک آپارتمان را با چند نفر به صورت اشتراکی اجاره کرده‌اید و همه شما مجبورید در یک اتاق یا سالن مشترک با هم زندگی کنید. هاستینگ VPS شکل دیگری از این شرایط اجاره‌ای است؛ با این تفاوت که هر شخص یک اتاق مخصوص به خود را دارد و می تواند آن را با توجه به نیاز و سلیقه خود تزئین کند. به عنوان مثال، ساکنان خانه می‌توانند در خصوص رنگ اتاق خود، وسایل و دکوراسیون آن جداگانه تصمیم گیری کنند.

سرور مجازی چیست ویکی پدیا

پیشنهاد مطالعه: بهترین ای پی برای بایننس

۲- هاستینگ ابری

در هاستینگ ابری، شما به یک سرور مشخص وصل نیستید بلکه به یک خوشه کامپیوتری که بر روی فضای ابری کار می کند، دسترسی پیدا می کنید. هر سرور در یک خوشه کامپیوتری، یک نسخه به روز از وب سایت شما را ذخیره می کند. زمانی که یکی از سرورها بیش از حد درگیر شود، خوشه کامپیوتر به صورت اتوماتیک، ترافیک وب سایت شما را به سروری که خلوت تر است، هدایت می کند. در نتیجه این امر، زمان بارگذاری برای وب سایت هایی که بر روی هاستینگ ابری اجرا می شوند، هیچ گاه افزایش نمی یابد؛ چرا که همیشه سروری در خوشه کامپیوتری وجود دارد که بتواند درخواست بازدیدکنندگان وبسایت شما را پاسخگو باشد.

هاستینگ ابری و هاستینگ VPS شبیه به هم نیستند اما بسیاری از کمپانی‌ها، میزبانی وب VPS را بر روی زیرساخت‌های هاستینگ ابری ارائه می‌دهند.

۳- هاستینگ وردپرس

میزبانی وب وردپرس سرویسی است که به صورت اختصاصی به دارندگان سایت های وردپرس ارائه می‌شود. این هاستینگ، دارای امکانات مختلف وردپرس است که تنها دارندگان وبسایت های وردپرس می توانند از آنها استفاده کنند. این امکانات شامل نصب آسان، پلاگین های نصب شده و یا رابط دستوری WP می‌باشد. برخی از سرورهای به صورت اختصاصی برای وب سایت وردپرس طراحی شده اند. بنابراین بسیاری از ارائه کنندگان سرویس های میزبانی وب، هاستینگ وردپرس را به عنوان یکی از خدمات میزبانی وب مشترک خود ارائه می کنند.

اگرچه نصب یک وب سایت وردپرس بر روی سرور مجازی ممکن است؛ اما شما نمی توانید به سرورهای مختلف که بر اساس استانداردهای وردپرس طراحی شده‌اند، دسترس داشته باشید. با این حال، اگر VPS را به عنوان سرور سایت وردپرس انتخاب کرده‌اید، می توانید فضای هاستینگ خود را با توجه به نیازهای کسب و کارتان، پیکربندی کرده و تنظیم کنید.

هتزنر (Hetzner) چیست؟
بخوانید!

۴- هاستینگ اختصاصی

در هاستینگ اختصاصی، شما تمام یک سرور فیزیکی را برای کسب و کار خود اجاره می کنید. اگر وبسایت شما ترافیک بالایی دارد، هاستینگ اختصاصی می تواند بهترین راه حل برایتان باشد. این بدان سبب است که هاستینگ های اختصاصی، سریع و منعطف هستند و شما می‌توانید طراحی آن ها را به طور کامل شخصی سازی کنید. با این حال هزینه اجاره هاستینگ های اختصاصی بالاست. بنابراین این انتخاب برای وب سایت های کوچک یا متوسط و یا برای کسب و کارهایی با سود کم، اقتصادی نیست.

سرور مجازی ویندوز چیست

اگرچه هاستینگ VPS به شما امکان انتخاب و تنظیم سیستم عامل و نرم افزارهای موجود در سرور را می دهد، اما هاستینگ اختصاصی یک پله فراتر است. در هاستینگ اختصاصی، نه تنها شما می توانید نرم افزارها و پیکربندی سیستم عامل خود را تعیین کنید؛ بلکه می توانید سخت افزار آن را نیز با توجه به نیاز خود تغییر دهید. تمامی سرور از آنِ شماست و شما می توانید آن را بر اساس نیازهای خود پیکربندی کنید. شما همچنین می توانید یک سرور اختصاصی را در محل کار خود راه اندازی کنید اما باید توجه داشته باشید که در چنین شرایطی، حمایت یک تیم میزبان و حرفه ای را از دست خواهید داد.

مزایا و معایب VPS

میزبانی وب VPS می تواند راه حل ایده آلی برای شما باشد، به شرط آن که واقعا همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید. در ادامه ما برخی از مزایا و معایب استفاده از یک سرور مجازی شخصی را مرور خواهیم کرد.

مزایا

  • VPS نسبت به یک سرور میزبانی وب مشترک، سریع تر و مطمئن تر است.
  • از آنجایی که منابع سرور، مانند حافظه یا قدرت پردازش در این سرویس میزبانی وب تضمین شده هستند، نوسانات بسیار کمی را در منابع موجود تجربه خواهید کرد.
  • مشکلات و ترافیک بالای سایر کاربران سرور، خللی در سایت شما وارد نمی کند.
  • امکان دسترسی superuser (root) به سرور را خواهید داشت.
  • حریم خصوصی بهتری را تجربه می کنید؛ چرا که دسترسی به فایل ها و پایگاه داده شما برای سایر کاربران سرور قفل است.
  • این سرویس به راحتی مقیاس پذیر است. بنابراین با رشد وب سایت، شما می توانید به راحتی منابع سرور (RAM ، CPU ، فضای دیسک ، پهنای باند و …) را به روز رسانی کنید.

معایب

  • نسبت به گزینه هاستینگ مشترک، گران قیمت تر است.
  • برای مدیریت سرور شما به دانش فنی بیشتری نیاز دارید.
  • پیکربندی نامناسب سرورها می تواند به مشکلات امنیتی منجر شود.

خرید اکانت وریفای شده هتزنر

چه زمانی از VPS استفاده کنیم و در چه زمانی آن را ارتقا دهیم؟

معمولا پس از رشد وب سایت و عبور از محدودیت هایی که هاستینگ های اشتراکی وضع کرده‌اند، هاستینگ VPS در نظر گرفته می شود. اگر امکانات پیشرفته میزبانی وب اشتراکی برای وب سایت شما کافی نباشند و ادامه فعالیت های وب سایت بر روی چنین منابعی امکان پذیر نباشد، روی آوردن به هاستینگ VPS گزینه‌ای مقرون به صرفه و ایده‌آل خواهد بود. در چنین مواردی هاستینگ VPS می‌تواند به عنوان حد وسط، بهترین امکانات هاستینگ های اختصاصی و مشترک را به طور همزمان در اختیارتان قرار دهد.

با این حال، موارد استفاده دیگری نیز وجود دارند که برای پرداختن به آن‌ها، بهتر است از ابتدا بر روی هاستینگ VPS سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال وب سایت‌های فروشگاه های مجازی که به یک سیستم پرداخت امن و مطمئن نیاز دارند و مجبور هستند فضایی پایدار و سریع را برای کاربران خود فراهم کنند، می‌توانند از مزیت های VPS به شکل قابل توجهی منتفع شوند.

در صورتی که داده ها و اطلاعات حساسی را نگه داری می کنید و یا به پروسه‌های پرداخت آنلاین دسترسی دارد، VPS می‌تواند انتخاب مناسبی برای کاهش خطر حملات امنیتی و دزدی های اطلاعاتی باشد.

اگر در زمان‌های مشخص، ترافیک وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند، مثلا در صورت فروش بلیط آنلاین و یا برنامه ریزی برای یک رویداد، در این صورت هاستینگ VPS همان چیزی است که به دنبالش هستید. سرور های بازی و سایر وب‌سایت‌هایی که بر اساس داده های سنگین فعالیت می‌کنند نیز می توانند بر روی VPS عملکرد بسیار بهتری از خود نشان دهند.

هاست مجازی چیست

جایگزین‌های دیگر VPS چیست؟ VPS مدیریت شده چیست؟

شما مجبور هستید کل محیط سرور را مدیریت کنید و این یکی از بزرگترین مشکلات هاستینگ VPS محسوب می‌شود. اگر سرور مجازی شما به خوبی پیکربندی و محافظت نشود، خطرات امنیتی جدی شما را تهدید می کنند و ممکن است عملکرد وبسایت تضعیف شود. سرویس VPS مدیریت شده به عنوان یک راه حل مناسب برای چنین مشکلاتی، به بازار معرفی شده است. VPS مدیریت شده در واقع یک گزینه پیشرفته از هاستینگ VPS است که با پشتیبانی کامل فنی به بازار عرضه می شود.

پیشنهاد مطالعه: تغییر ای پی در بایننس

در نهایت، هاستینگ VPS چیست؟

هاستینگ VPS دسترسی کامل به منابع تضمین شده و کنترل کامل را در اختیار شما قرار می دهد. با کمک این امکان، شما نیازی به مدیریت یا راه اندازی سرور شخصی خود ندارید. VPS یک راه حل عالی برای وب سایت هایی است که ترافیک متوسط یا بالایی دارند و یا اینکه در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می کنند.

وب سایت‌هایی که بر پایه منابع سنگین داده فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند از مزایای VPS بهره‌مند شوند. این در حالی است که وب سایت‌ها و کسب و کارهایی که به سرعت رشد می‌کنند. نیز می‌توانند از سرویس پایدار VPS بهره‌مند شوند. اگر به دنبال یک فضای میزبانی وب قابل اعتماد و مقیاس‌پذیر با قیمتی مناسب هستید، بهتر است هاستینگ VPS را برای وب‌سایت خود در نظر بگیرید.

یکی از شرکت‌های معتبر هاستینگ، ایران سرور است که با ارائه انواع سرور مجازی ایران، اروپا و GPU، مزایایی همچون: امنیت بالا، قیمت مقرون به صرفه، پهنای باند مورد نیاز، قابلیت ارتقا و نصب نرم‌افزارهای متنوع را برای خریداران به همراه دارد. به عبارتی، خرید سرور مجازی از ایران سرور یکی از گام‌های مهم در توسعه وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و پروژه‌های آنلاین خواهد بود که امکان استفاده اختصاصی از منابعی مانند: پردازنده، فضای دیسک و پهنای باند را فراهم می‌کند. در واقع به کمک سرورهای مجازی ایران سرور علاوه بر آسودگی خیال در جهت توسعه کسب‌و‌کارتان، از لایسنس ایمن و اصلی، مدیریت و پشتیبانی کامل 24/7/365، فایروال شبکه و آپتایم 99/9% بهره‌مند خواهید شد.
فراموش نکنید ارائه‌دهندگان مختلفی در سطح کشور فعالیت دارند که با عرضه سرویس‌های گوناگون دست مشتریان را برای خرید باز گذاشته‌اند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند؛ اما برای خرید سرور مجازی باید مواردی مثل: تعیین نیازهای پروژه، انتخاب ارائه‌دهنده سرویس، انتخاب نوع سرور مجازی، پشتیبان‌گیری از داده‌ها، تنظیمات سرور، مدیریت و پشتیبانی را بررسی و مشخص کنید تا بتوانید با انتخاب درست شرکت هاستینگ و خرید از آن، امنیت و پایداری سرور را تضمین و پروژه‌های خود را با موفقیت اجرا نمایید.

امیدواریم این مقاله در آشنایی شما با هاستینگ VPS و شیوه کار آن، مفید واقع شود. شما می‌توانید از طریق بخش نظرات، سوالات خود را در خصوص این موضوع با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

هدف از میزبانی سرور مجازی چیست؟

بر خلاف یک سیستم اختصاصی، که سخت افزار فیزیکی شما را فراهم می کند، VPS یک محیط سرور شبیه سازی شده است. چندین سرور مجازی منابع سخت افزاری سرور فیزیکی را از طریق نرم افزار ویژه به اشتراک می گذارند که این روش استفاده از یک میزبان را انعطاف پذیر و کم هزینه تر می کند.

آیا به راحتی می توانیم یک سرور مجازی را پیکربندی کنیم؟

شما از حق مدیریت کامل و آزادی پیکربندی سیستم عامل و برنامه ها برخوردار هستید و می توانید با استفاده از سرور بین توزیع های مختلف لینوکس یا سرورهای ویندوز انتخاب کنید. توانایی شما برای پیکربندی دلخواه، یک راه حل انعطاف پذیر است که شما را قادر می سازد از محصول خود برای اهداف متنوعی استفاده کنید.

آیا این سرور ها قابل اعتماد و ایمن هستند؟

سرور مجازی VPS مناسب کاملاً با تمام استانداردهای کیفی و ایمنی مطابقت داشته و پایگاه داده یکی از امن ترین و سبزترین مراکز داده در اروپا است.

آیا برای استفاده از سرور مجازی نیاز به تخصص و دانش فنی دارم؟

اکثر دارندگان وب از میزبانی مشترک به عنوان یک روش راه اندازی استفاده نموده و دلیل آن میزبانی مشترک است که آسان ترین راه حل برای راه اندازی خواهد بود. در عین حال بسیار ارزان بوده و مدیریت آن آسان تر است و برای شروع به دانش فنی کمتری در کنار خود نیاز دارید. اما هرچه سایت شما رشد نموده و میزان بازدید بیشتر می شود، این امکان وجود دارد، بخواهید به یک برنامه میزبانی با عملکردهای بیشتر و منابع بهتر مهاجرت کنید. سیستم VPS راهی است که باید طی شود زیرا به عنوان حد وسط بین میزبانی مشترک و یک سرور اختصاصی عمل می کند.

شما به سطح کمی از دانش فنی سخت افزار نیاز دارید تا بتوانید به طور موثر یک سرور اختصاصی را مدیریت کنید. درصورتی که تجربه مورد نیاز را نداشته باشید و علاوه بر این، می دانید چگونه سیستم خود را ایمن نگه دارید، انتخاب یک سرور اختصاصی تنها با گذشت زمان می تواند فاجعه بار باشد. اما با استفاده از VPS می توانید تمام کارهای اجرایی سرور خود را بدون درک کامل از ظرافت سخت افزار خود مدیریت کنید. به هر حال، شما هنوز میزبان‌های خود را دارید که در صورت خرابی سیستم به شما کمک می کنند.

آیا از سرور مجازی می‌توان به عنوان ابزار تغییر دهنده ایپی استفاده نمود؟

بله؛ در حال حاضر وی پی اس کمک شایانی به ایرانیان جهت دور زدن تحریم‌ سایت‌های خارجی نموده است. چراکه یک وی پی اس به شما یک ip ثابت استاتیک ارائه می‌دهد و از لو رفتن ایپی ایران شما جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: ip ثابت چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سیزده =