سرور مجازی

هتزنر (Hetzner) چیست؟

هتزنر

“Hetzner Online GmbH” یک شرکت میزبان اینترنت و اپراتور مرکز داده در Gunzenhausen ، آلمان است.

تاریخچه شرکت هتزنر

Hetzner Online GmbH  با نام خدمات آنلاین هتزنر در آلمان در سال 1997 فعالیت خود را آغاز کرد. بین سال‌های 2000 و 2015، Hetzner Online در آلمان تحت عنوان حقوقی AG (“Aktiengesellschaft”) فعالیت می‌کرد. در سال 2015، وضعیت حقوقی خود را به GmbH تغییر داد. علاوه براین، Hetzner Online در ابتدای سال 2019 تیم اجرایی خود را با استفان کنویکووا و گونتر مولر گسترش داد.

این شرکت به نام بنیانگذار آن مارتین هتزنر نامگذاری شده است. Hetzner Online دارای سه پارک مرکز داده در نورنبرگ و فالکنشتاین / Vogtland (آلمان) و Tuusula (فنلاند) است. علاوه براین، Hetzner Online یک سرمایه گذار مشترک در پروژه Cinia C-Lion1 است که هلسینکی و روستوک آلمان را به همراه یک کابل فایبرگلاس زیردریایی به طول 1100 کیلومتر متصل می‌کند. این کابل اتصال سریع بین مراکز داده آلمان و فنلاندی هتزنر را فراهم می‌کند.

در سال 2017، Hetzner Online بیستمین سالگرد تاسیس خود را با یک رویداد چند روزه در پارک مرکز داده خود در Falkenstein جشن گرفت. این رویداد “Willkommen im Internet” شامل کارگاه‌های فنی، گشت و گذار در این مرکز و یک کنسرت عمومی و در فضای باز توسط خواننده اتریشی، کریستینا استورمر بود.

دفتر مرکزی Hetzner Online در گونزنهاوزن، شهری واقع در ایالت باواریا، در آلمان مستقر است. آن‌ها یک شرکت شریک در آفریقای جنوبی نیز دارند: xneelo (پیش از این Hetzner (Pty.) Ltd.) که مراکز داده را در میدران و کیپ تاون (آفریقای جنوبی) اداره می‌کند.

خدمات هتزنر

Hetzner Online میزبانی اختصاصی ، میزبانی وب مشترک ، سرورهای خصوصی مجازی ، سرورهای مدیریت شده ، نام دامنه ، گواهینامه های SSL ، جعبه های ذخیره سازی و راه حل های ابری را ارائه می دهد. در پارک های مرکز داده واقع در نورنبرگ ، فالکنشتاین و تووسولا / فنلاند ، مشتریان همچنین می توانند سخت افزارهای خود را به زیرساخت ها و شبکه Hetzner Online با سرویس های رنگ آمیزی شرکت متصل کنند. این شرکت یک سایت حراج سرور را بصورت آنلاین اداره می کند که در آن شانس اجاره سرورهای اختصاصی قدیمی وجود دارد.

زیربنای شرکت

پروژه های مرکز داده Hetzner Online با کمترین امکان تأمین نیرو در خارج از کشور هماهنگ و اجرا می شوند. واحدهای مرکز داده با چندین لینک زائد اضافی از جمله 1300 گیگابیت بر ثانیه به DE-CIX و پیوندهای فیبر نوری به نورنبرگ و فرانکفورت خدمت می‌دهند. امکانات مکان یابی در تمام پارک های مرکز داده در نورنبرگ ، فالکنشتاین / وگتلند در آلمان و هلسینکی در فنلاند قرار دارد.

حوادث

هک

در ژوئن 2013 ، Hetzner Online از نقض امنیت اطلاعات مشتری در معرض مهاجمانی که سیستم های نظارتی Hetzner Online را به خطر انداخته بودند ، رنج برد.

شکایات روس‌ها در مورد Glavcom.ua

در اوایل ماه اوت 2014، سرویس فدرال روسیه برای نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی (Roskomnadzor) با ارسال تقاضایی به بسیاری از خبرگزاری‌ها از جمله BBC، هرگونه ذکر تظاهراتی را که در شهر نووسیبیرسک سیبری ترتیب داده شده بود را منع می کرده بود. تعدادی از این پیام ها به اوکراین فرستاده شد که در اواسط جنگ اعلام نشده با شبه نظامیان روسی در منطقه دونتسک بود.

از آنجا که روزنامه های آنلاین اوکراین مقاله را حذف نکردند ، Roskomnadzor نامه هایی را به ارائه دهندگان اینترنت خود ارسال کرد و خواستار حذف این خبر شد. هتزنر آنلاین با برآورده ساختن خواسته ها، اطلاعیه ای به glavcom.ua ارسال کرد و گفت: “لطفاً برای جلوگیری از تعلیق ، مشکل را حل کرده و ظرف 24 ساعت آینده پاسخ دهید. این آخرین مهلت است.”

این داستان به طور گسترده در منابع خبری پخش شد. وزارت امور خارجه اوکراین با صدور بیانیه ای با مالکان و روزنامه نگاران glavcom.ua همبستگی نشان داد. واسیلی زواریچ ، معاون بخش ارتباطات وزارت امور خارجه ، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که از شکایت روسیه از هتزنر تعجب کرده است. همچنین، یک بخش آلمانی از گزارشگران بدون مرز، بیانیه ای را در محکومیت Roskomnadzor صادر کردند.

اعلامیه های تعلیق Glavcom.ua توسط Hetzner Online در تاریخ 6 اوت 2014 صادر شد. در 10 آگوست، هتزنر آنلاین با صدور بیانیه‌‌ای، هرگونه سانسور در نظر گرفته شده اظهار تاسف کردند. با این حال، تا آن زمان این داستان به طور گسترده در رسانه های جمعی آلمان منتشر شد و Glavcom.ua قبلاً ار هتزنر به یک ارائه دهنده میزبانی دیگر مهاجرت کرده بود.

دادخواست no.spam.ee

در سال 2013 ، یک فعال ضد اسپمی استونیایی ، Tõnu Samuel ، یک وبلاگ در مورد هرزنامه نویس Silver Teede در وب سایت خود به شماره spam.ee ارسال کرد. به تلافی ، Teede شکایتی به ارائه دهنده خدمات وبلاگ ، هتزنر نوشت، که تصمیم گرفت خدمات را برای وبلاگ خاتمه دهد. در یک پرونده قضایی متعاقباً ، دادگاه‌های استونی شکایات را بی اساس دانستند و به دلیل از دست دادن سرورهای خود، ساموئل خسارت دریافت کرد.

کپی کلیدهای Ed25519 SSH

از آوریل 2015 تا دسامبر 2015 ، در بسیاری از تصاویر سیستم عامل که توسط برنامه نصب Hetzner installimage استفاده شده، از کلیدهای تکراری Ed25519 SSH استفاده شده است. این می تواند به معنای بالقوه این باشد که یک مهاجم می تواند از حمله Man-in-the-middle برای به خطر انداختن اتصال SSH که از کلیدهای Ed25519 استفاده می کرد ، استفاده کند. هتزنر از طریق سرورهایی که احتمالاً تحت تأثیر قرار گرفته اند و همچنین نحوه رفع آن ، به تمام مشتریان آسیب دیده ایمیل ارسال کرد.

مسدود کردن “نوایا گازتا”

در 11 ژانویه 2016 ، هتزنر سایت سنت پترزبورگ از Novaya Gazeta ، روزنامه مهم مخالف و غیر دولتی در روسیه را مسدود کرد. این روزنامه این اقدام را به عنوان سانسور سیاسی بدون هیچ رویه قانونی در نظر گرفت.

جایزه‌های دریافت شده

  • 2007 eco Internet Award, “Verband der deutschen Internetwirtschaft” (Association of the Internet Industry)
  • 2011 Green IT Best Practice Award
  • 2011 eco Internet Award, Association of German Internet Industry
  • 2012 funkschau journal Carrier & Provider Award
  • 2012 PC WELT trade press Technology Winner Brand Awareness International
  • 2012 Bavaria’s Best 50 fastest growing businesses in Bavaria
  • 2012 Shortlisted for 5th Data Centres Europe 2012 Awards
  • 2012 Finalist Datacenterdynamics EMEA Awards 2012
  • 2013 Funkschau Journal “Carrier & Provider Award
  • 2013 Shortlised for International Datacentre & Cloud Awards 2013
  • 2014 PC WELT Brand of the Year and Technology Winner Brand Awareness International
  • 2015 Deloitte Technology Fast 50 Award; “Sustained Excellence Award”
  • 2015 Bayerns Best 50 Award
  • 2016 Hosting Awards
  • 2016 European Business Award
  • 2017 Hosting Award in the “VPS/vServer” category

نتیجه‌گیری

همانطور که خواندید، دیتاسنتر هتزنر از برترین ارائه‌دندگان سرور در جهان است. در صورت نیاز به خرید اکانت هتزنر می‌توانید از طریق جک‌بلک نسخه وریفای شده آن را تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهارده =