متفرقه

قابلیت Kill Switch در VPN چیست؟

kill switch vpn چیست

VPN KILL SWITCH در واقع جواب نگرانی کاربرانی است که می پرسند چطور می توان از برملا شدن IP اصلی خودمان جلوگیری کنیم؟

VPN KILL SWITCH چیست؟

در دنیای فناوری امروز استفاده از VPN رایج است . نکته ی مهم برای خیلی از کاربران این است که IP آن‌ها مشخص نشود و امنیت آنها حفظ شود. این احتمال هست که اینترنت قطع شود و VPN نیز در میانه ی کار قطع شود ، اینجا نقطه ی آغازین مشکل است. برای اینکه کاربران نگرانی بابت مشخص نشدن IP اصلی خود حتی در صورت قطعی VPN نداشته باشند می توانند از VPN KILL SWITCH استفاده کنند.

در واقع وظیفه اصلی یا همان قابلیت اصلی کیل سوئیچ حفظ امنیت کاربر و جلوگیری از لو رفتن IP اصلی او می باشد . KILL SWITCH به کاربر کمک می کند که تا لحظه ای که به VPN متصل است سایت برای او بارگذاری شود IP او محفوظ بماند.

نحوه کار کردن با VPN KILL SWITCH

در این مرحله می خواهیم نحوه کار کردن KILL SWITCH را بررسی نمائیم. باتوجه به نوسان اینترنت در ایران، همواره احتمال قطعی سرویس تغییر آی‌پی شما وجود دارد. بنابراین در صورت قطعی سرویس و انجام فعالیت در سایت‌های خارجی تحریم‌کننده مثل صرافی بایننس، آی‌پی شما نشت می‌کند و به مشکلی جدی برخواهید خورد.

کیل سوئیچ چیست

در واقع عملکرد وی پی ان کیل سوئیچ شامل 4 بخش می باشد:

  1. نظارت
  2. تشخیص
  3. مسدود کردن
  4. بازیابی

نظارت:

در این مرحله VPN KILL SWITCH به طور مستمر اتصال کاربر به سرور VPN را تعقیب و بررسی می نماید . این نظارت از طریق بررسی لحظه به لحظه ی آدرس IP انجام می پذیرد.

تشخیص:

در این مرحله  KILL SWITCH تغییراتی که باعث می شود VPN درست عمل نکند و بخواهد امنیت کاربر را دچار اختلال کند تشخیص می دهد.

مسدود کردن:

این مرحله در اصل مرحله ی طلایی محسوب می شود . اگر VPN KILL SWITCH متوجه شود اتصال VPN به هر دلیل قطع شده سریعا دسترسی کاربر به شبکه اینترنت را قطع می کند . مرحله ی مسدود کردن یعنی انجام رسالت اصلی کیل سوئیچ .

بازیابی:

این مرحله یعنی اتصال مجدد و بدون مشکل کاربر به اینترنت . این مرحله زمانی محقق می شود که مشکل به صورت کامل برطرف شده باشد .در مرحله ی بازیابی بعد از اینکه  کیل سوئیچ مطمئن شد که می تواند به درستی عمل کند و IP  فاش نمی شود، فعالیت کاربر آغاز می شود.

چرا به VPN KILL SWITCH نیاز داریم؟

به صورت قطعی و در یک کلام می توان گفت اگر VPN دارید قطعا به کیل سوییچ هم نیاز دارید. با استفاده از این ویژگی مکان شما و IP اصلی شما هیچگاه مشخص نمی شود ، داده های شما بدون رمزگذاری ارسال نمی شود . به طور کلی متضمن این است که هویت شما در زمان اتصال به شبکه اینترنت مشخص نشود.

اهمیت کیل سوئیچ در استفاده از بایننس چیست؟

تحریم های اخیر باعث شده است تا یکسری از سایت ها کاربران ایرانی را تحریم کنند؛ مثل سایت های ارز دیجیتال بایننس یا بیتمکس. فرضا می‌خواهید در سایت یکی از صرافی های ارز دیجیتال Binance یا Bitmex فعالیت کنید؛ پس از وریفای بایننس یا دیگر صرافی مورد نظر، کافیست که متوجه شوند لوکیشن شما ایران است یا IP شما متعلق به ایران است؛ آن وقت سریعا حسابتان بلاک می‌شود.

بنابراین کیل سوئیچ بایننس اینجا به کمک شما می‌آید و باعث می شود هویت اصلی یک کاربر با لوکیشن ایران و یا IP ایران برای این دسته از سایت ها مشخص نشود. با کیل سوئیچ می توان بدون مسدودی از سایت ها استفاده کرد.

سوالات متداول

وی پی اس یا وی پی ان؟

به طور کل، VPS امن‌تر است اما هزینه بالای آن مشکل‌ساز است. هزینه یک سال وی پی ان معادل هزینه یک ماه یک VPS است. بنابراین از نظر هزینه‌ای باید بررسی کنید که آیا راهکار جایگزین یا به‌صرفه‌تری وجود دارد یا خیر. به طور معمول استفاده از VPN آیپی ثابت دارای کیل سوییچ برای اکثر سایت‌ها و صرافی‌ها (مثل بایننس، کوینکس، کوکوین، کراکن و سایر صرافی های ارز دیجیتال) مناسب است. اما در صورتیکه قصد فعالیت با حساب پی پال وریفای شده خود دارید، با توجه به سختیگیری‌های این شرکت مالی حتما نیاز است تا یک VPS تهیه کنید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله vps چیست را مطالعه نمایید.

نتیجه‌گیری

همانطور که می دانید عصری که در آن به سر می بریم عصر ارتباطات و تکنولوژی است . بدون استفاده از اینترنت در واقع یک فرد بی تجربه، ناآگاه و حتی بی سواد  به مسائل روز هستیم. از طرفی گاهی مشکلاتی برای رسیدن به اهداف ما در این راستا قرار دارند. تحریم ها و یا حفظ امنیت کاربر به هر دلیل دیگری باعث می شود نقش کلیدی و کاربردی ابزارهایی مثل کیل سوئیچ خودنمائی می‌کند.

1 دیدگاه در “قابلیت Kill Switch در VPN چیست؟

  1. Z .m گفت:

    سلام
    ممنون عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =