متفرقه

معرفی ۱۸ منابع آزمون دولینگو برای قبولی 100%

منابع آزمون دولینگو

قبل از بررسی منابع آزمون دولینگو باید بیان کرد که آزمون آیلتس، از ارزشمند ترین مدارک بین المللی زبان می باشد. این آزمون به صورت حضوری است. اگر قصد عزیمت به خارج از کشور را دارید، بایستی به طور حتم مدرک زبان آیلتس خود را دریافت نمایید.

متاسفانه به علت همه گیری بیماری کرونا برگزاری این امتحان به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین اکثر دانشگاه ها مدرک زبان دولینگو را نیز تایید کرده اند. در نتیجه برای اینکه کسانی که می خواهند مهاجرت کنند، دچار مشکل نشوند و سفرشان به تاخیر نیفتد، این مدرک را قبول می کنند.

در حال حاضر بالغ بر 1500 دانشگاه در تمام دنیا آزمون دولینگو را به عنوان مدرک زبان پذیرش می کنند. ولی جهت حضور در این آزمون بایستی به مطالعه چه کتبی پرداخت؟ در این مقاله با منابع آزمون دولینگو آشنا می شویم تا با مطالعه آنها زبان انگلیسی خود را قوی نموده و در این آزمون امتیاز مورد نظر را اخذ نمایید.

منابع آزمون دولینگو کدامند؟

منابع آزمون دولینگو به شما در این آزمون کمک بسیاری می نماید. دولینگو برعکس آیلتس 160 امتیاز دارد، که اکثر دانشگاه ها امتیاز 115 و بالاتر از آن را نیز تایید می نمایند. اگر علاقه دارید بدانید که دانشگاه‌های آمریکا و کانادا چه نوع مدرک زبانی را پذیرش می کنند و یا از حد نصاب امتیازی که بایستی در آزمون زبان این دانشگاه ها کسب کنید باخبر شوید، باید منابع آزمون دولینگو را به خوبی مورد مطالعه قرار دهید.

با امتحان آیلتس، چندان سخت نیست. البته این به مفهوم کسب آسان امتیاز بالای 120 نیست! امکان تقلب در آزمون دولینگو صفر است. حال باید به انجام بررسی های ضروری جهت اخذ پذیرش در یک دانشگاه دلخواه پرداخت. اخذ پذیرش در گرو به حد نصاب رسیدن امتیاز در آزمون دولینگو است. در نتیجه بایستی با استفاده از منابع آزمون دولینگو زبان خود را تقویت نمایید.

 با تسلط بر روی منابع ازمون دولینگو قادر به موفقیت در این آزمون می شوید. مهارت شما بایستی برای کسب نمره قبولی در این آزمون افزایش یابد و این فقط از طریق مطالعه منابع آزمون دولینگو امکانپذیر است. آزمون آیلتس سختی بیشتری دارد، و منابع آن نیز بسیار زیاد است. آزمون دولینگو، آزمونی نوین است، که منابع اندکی نیز دارد.

تقلب در دولینگو امکان‌پذیر است؟ عواقب تقلب در دولینگو
بخوانید!

منابع آزمون دولینگو برای Grammar

گرامر یا Grammar یکی از اصلی ترین و ضروری ترین مباحث در زبان است. در بعضی از منابع آزمون دولینگو در قسمت هایی از نمونه پرسش های آن از تشریح یک تصویر و یا صحبت در مورد یک مبحث به صورت انگلیسی سخن گفته می شود. در واقع برای هر دوی اینها شما نیاز به درک و شناخت صحیح گرامر و یا اصول نگارشی دارید. در نتیجه شما برای تسلط در نگارش متن و یا گفتگو نخست باید گرامر خود را قوی نمایید.

کتاب Grammar In Use

منابع ازمون دولينگو

کتاب Grammar In Use یکی از منابع آزمون دولینگو می باشد . این کتاب جهت تقویت مهارت گرامری شما گزینه بسیار مناسبی می باشد. همچنین چاپ و نشر آن متعلق به دانشگاه آکسفورد است.

کتاب  Grammar in use  شامل 3 سطوح جداگانه می باشد.

  • Essential (مبتدی)
  • Intermediate (نیمه حرفه‌ای)
  • Advanced (حرفه‌ای)

منابع آزمون دولینگو به شما کمک می نماید تا بر طبق سطحی خود به فراگیری گرامر و قواعد زبان انگلیسی بپردازید. هر یک از این کتب شامل دروس بسیاری است، و یک درس در دو صفحه توضیح داده شده است.

در این صفحات ابتدا به توصیف گرامر می پردازند و سپس فعالیتی برای درک موضوع به زبان آموز داده می شود. معمولا پاسخ این فعالیت ها در آخر کتاب موجود می باشند. در واقع با نوع آموزش در این کتب، زبان آموزان می توانند میزان مهارت و یادگیری خود را مورد سنجش قرار دهند.

کتاب Grammar In Use چند سری مورد ویرایش قرار گرفته است. در نتیجه شما بایستی ویرایش آخر و ۴ این کتاب را تهیه کرده و بخوانید. فقط یک کتاب در بین کتب و منابع آزمون دولینگو به چاپ ۵ رسیده است، و آن  Intermediate یا سطح نیمه حرفه‌ای می باشد. در نهایت اگر می خواهید این کتاب ها را بخوانید، باید نسخه ویرایش آخر آنها را خریداری نمایید.

معرفی منابع لغات دولینگو

قبل از معرفی منابع بیان این موضوع که دانلود منابع آزمون دولینگو در کلیه سایت های مربوط به این آزمون امکانپذیر می باشد، ارجح است. در آزمون دولینگو تعدادی پرسش مربوط به واژه ها هستند. جهت پاسخگویی به این سوالات دایره لغات گسترده ای لازم است. به طور نمونه در سوالRead and Select  شما بایستی واژه هایی که با معنی هستند، را بیابید.

همچنین در سوال Listen and Select بایستی به واژه هایی که برای شما می خوانند، گوش بدهید و لغاتی که در زبان انگلیسی دارای مفهوم می باشند را از بین آنها تشخیص دهید. جهت پاسخگویی به این پرسش ها ضروری است، که دامنه واژه های خود را بالا ببرید.

کتاب Oxford Word Skills

منابع آزمون زبان دولینگو

کتب بی شماری جهت یادگیری لغات و تسلط در این بخش از آزمون های دولینگو وجود دارد. ‌از دیگر کتاب های منابع آزمون دولینگو کتب مجموعه Oxford Word Skill است. این مجموعه از پرطرفدار ترین منابع یادگیری لغات است، که از فروش فوق العاده ای نیز برخوردار است. این فروش بالا به دلیل این است، که انتشارات آن دانشگاه آکسفورد است.

کتاب دیگری به نام Word Skill وجود دارد، که یکی دیگر از منابع آزمون دولینگو در بخش لغت است. این کتاب جهت ارتقاء سطح لغات شما در آزمون دولینگو فوق العاده می باشد. سطوح مجزا و متنوع این کتاب به تمامی سطوح کمک می نماید، که دامنه دانش لغات خود را وسعت بخشند.

کتاب Grammar In use  شامل 80 درس می باشد، که هر درس در دو صفحه و یا بیشتر گنجانده شده است. البته این کتاب پس از هر درس فعالیتی به شما در حیطه یادگیری لغات ارائه می دهد، که در آخر کتاب پاسخ آن موجود است.

از امتیازات این کتاب می توان به یادگیری لغات در متون، داستان و یا به صورت مصور اشاره کرد. بنابراین با این شیوه زبان آموزان ساده تر لغات در ذهن شان نقش می بندد.

کتاب English Vocabulary In Use

منابع دولینگو

از دیگر منابع آزمون دولینگو که برای فراگیری لغت و آماده سازی شما برای بخش لغت آزمون دولینگو نقش مهمی دارد، کتابVocabulary In Use English  می باشد. این کتاب تالیفی از انتشارات Cambridgeاست. این مجموعه دارای 4 سطح می باشد، که به طور مرحله به مرحله واژه های فراوانی را در حوزه های گوناگون همچون شغل، خانواده، تحصیل و … به زبان آموز می آموزد.

در نتیجه این کتاب نیز همانند کتب دیگر منابع آزمون زبان دولینگو، اضافه بر دروس ارائه شده، تمرین هایی نیز مختص تثبیت واژه ها در ذهن زبان آموزان در نظر گرفته است. در نهایت دانلود رایگان منابع آزمون دولینگو در تمامی سایت های مربوط به این آزمون موجود است و شما به راحتی قادر به تهیه این کتب منابع می باشید.

لیست سایر کتاب‌ها و منابع آزمون دولینگو

  • Tactics for Listening Basic
  • Inside Reading 4
  • Tactics for Listening – Expanding
  • Q skills for success Reading & Writing 4
  • Q skills for success listening and speaking 4
  • Select Readings Intermediate
  • Q skills for success Reading & Writing 2
  • Longman Academic Writing Series 3
  • Q skills for success listening and speaking 2
  • Inside Reading 1
  • Basic Grammar in Use
  • English Vocabulary in Use – Elementary
  • English Vocabulary in Use Upper Intermediate
  • Grammar in Use Intermediate
  • Inside Listening And Speaking 4

نتیجه‌گیری

سخن آخر اینکه با تهیه منابع آزمون دولینگو به تنهایی نمی توان امتیاز کسب شده در این آزمون را جهت پذیرش در دانشگاه دلخواه از آن خود کرد! بلکه شما برای موفقیت در این نوع آزمون ها بایستی مطالعه مستمر داشته باشید! تمرین و تکرار کلید فراگیری زبان و موفقیت در تمام آزمون ها است. اگر برخلاف این باشد، به سرعت مطالب از ذهن شما پاک خواهند شد!

در این مقاله هدف ما معرفی کتب معتبر گرامر و لغت جهت پشت سر گذاشتن یک آزمون موفق است. البته در بازار نیز منابعی متعددی بر پایه داستان موجود هستند، که تاثیر بسیاری در مهارت آموزی و تسلط شما جهت یادگیری هر چه سریعتر زبان دارند. پس فراموش نکنید که باید تا می‌توانید منابع آن را مطالعه کنید و نمونه سوالات آزمون دولینگو را تمرین کنید! تهیه اکانت دولینگو پلاس نیز می‌تواند در بهبود هرچه بیشتر زبان انگلیسی شما کمک شایانی کند.

در اینباره بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =