درآمد ارزی

معرفی کامل صرافی Bitmex

صرافی بیتمکس چیست

انتخاب یک پلتفرم ایده آل برای معامله رمز ارزها می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. برای انجام این کار، شما معمولا باید به پارامترهای زیادی توجه کنید که برخی از آن ها شامل قابلیت های پلتفرم، رابط کاربری رسم نمودارها، جفت های معاملاتی، خدمات پشتیبانی از مشتری و کارمزد های مجموعه می باشند.

یکی از بهترین صرافی های فعال در حوزه معاملات اهرمی، صرافی BitMEX است.

ما در این مقاله قصد داریم جدید ترین و دقیق ترین اطلاعات موجود در خصوص این صرافی را ارائه کنیم. عمیقا توصیه میکنیم که از صفحه اصلی این وب‌سایت دیدن کنید تا از اخرین تغییرات احتمالی اعمال شده در این صرافی آگاه باشید.

قابلیت های کلیدی صرافی BitMEX

  • یکی از محبوب ترین صرافی های مخصوص معاملات رمز ارزها در جهان
  • معامله جفت ارزهای معاملاتی رمز ارز با اهرم حداکثر 100 برابر
  • -0.025٪ تا 0.075٪ کارمزد معاملات
  • نقدینگی بالا و گستردی کم دفترچه سفارش ها
  • یکی از صرافی های پیشرو در زمینه معاملات امن با حفظ تمام سرمایه در کیف پول آفلاین
  • برنامه مخصوص افیلیت

صرافی BitMEX چیست؟

صرافی BitMEX یک پلتفرم معاملاتی نقطه به نقطه است که قراردادهای اهرمی را ارائه می دهد و یکی از بزرگترین پلتفرم های فعال در زمینه معاملات حاشیه ای در جهان محسوب می شود. در این پلتفرم، کاربران قادر به تنظیم قراردادهای خرید و فروش رمز ارز ها (و نه معامله مستقیم ارزها) هستند که در کنار معاملات حاشیه ای تا 100 برابر انجام می شود.

بنابراین تنها برداشت یا سپرده گذاری بیت کوین ها در این پلتفرم امکان پذیر است. صرافی BitMEX یکی از شناخته شده ترین و بزرگترین صرافی های معاملاتی ارز های دیجیتال در دنیا می باشد و بیشتر برای آن دسته از معامله گرانی مناسب است که به دنبال افزایش ذخیره BTC  خود از طریق معامله در بازار هستند.

صرافی بیتمکس

نگاه اجمالی به صرافی BitMEX

نام صرافی BitMEX
ارزهای پشتیبانی شده BTC, ETH, LTC, XRP, BCH, LINK, TRX, ADA
پشتیبانی از ارزهای فیات نه
اهرم Up to 100x
کارمزد معاملاتی -0.025% and 0.0075%
کارمزد برداشت 0.0005 BTC
TP/SL دستورات دارد
اپلیکیشن موبایل دارد

مقایسه BitMEX

امکانات پیشرفته، رابط کاربری بصری جذاب و یک اپلیکیشن معاملاتی برای موبایل از ویژگی های مهم صرافی BitMEX هستند. در ادامه، ما این صرافی رمز ارز را با سایر صرافی های برتر دنیا که امکانات مشابهی دارند، مقایسه کرده ایم.

صرافی کارمزد معاملاتی رتبه بندی Promotion وبسایت
Binance 0.1% 4.8/5 10% off trading fees ثبت نام
Coinbase 0.5% – 3.99% 4.7/5 $5 BTC bonus (USA only) ثبت نام
صرافی FTX 0.02% & 0.07% 4.6/5 5% off trading fees ثبت نام

آیا صرافی BitMEX امن است؟

صرافی BitMEX معیارهای امنیتی بانکی را ارائه می دهد تا از استانداردهای بالای امنیتی دارایی های کاربران خود که در صرافی سرمایه گذاری شده اند، اطمینان کسب کند. لایه های چندگانه امنیتی در این صرافی اجرا شده است که مهم ترین آن برداشت چند امضایی با فرایند احراز هویت دو مرحله ای می باشد.

این بدان معناست که کاربران باید معیارهای تایید مختلف، مانند پسورد و کد منحصر به فرد موبایل را وارد کنند تا بتوانند به صورت موفقیت آمیز وارد حساب کاربری خود شوند و برداشت وجه یا تغییراتی در اطلاعات حساب را اعمال کنند.

معرفی کامل صرافی ارز دیجیتال Huobi
بخوانید!

نحوه انجام معاملات در صرافی بیت مکس

فرایند ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در صرافی BitMEX تنها چند دقیقه به طول می انجامد. کاربران نیازی به گذراندن فرایند پیچیده KYC ندارند. همچنین برای ثبت نام در این صرافی نیازی به تهیه عکس سلفی و یا ارائه مدارک هویتی خود ندارید. برای انجام این کار، شما تنها به یک آدرس ایمیل معتبر و مقداری BTC برای سپرده گذاری نیاز دارید تا فورا معاملات را آغاز کنید.

برای ایجاد حساب کاربری در BitMEX:

  1. به ایپی ثابت خارجی وصل شده، به سایت Bitmex بروید و روی عبارت “Register” در گوشه بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید
  2. ایمیل، رمز عبور و کشور محل سکونت خود را وارد کرده و در صورت تکمیل، روی دکمه Register کلیک کنید.
  3. برای تکمیل مراحل ثبت نام، شما به یک آدرس ایمیل معتبر احتیاج دارید. ایمیل خود را چک کنید و بر روی لینک Verify my email که در ایمیل تاییدیه توسط صرافی برایتان ارسال شده است، کلیک کنید. در این مرحله، فرایند ثبت نام شما تکمیل شده است و حالا شما دارای یک حساب کاربری در صرافی BitMEX هستید.

آموزش صرافی بیتمکس

سپرده گذاری در صرافی بیتمکس

پس از آنکه حساب کاربری خود را در صرافی BitMEX ایجاد کردید و وارد حساب کاربری شدید، باید مقداری BTC سپرده گذاری کنید تا بتوانید معاملات خود را آغاز نمایید. برای انجام این کار:

  1. روی آیکون “Account” در بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید تا به کیف پول BitMEX خود هدایت شوید.
  2. روی دکمه سبز رنگ با عنوان Deposit کلیک کنید تا آدرس سپرده گذاری برایتان نمایش داده شود.

صرافی ارز دیجیتال بیتمکس

صفحه سپرده گذاری، یک آدرس بیت کوین را نمایش خواهد داد. این آدرس BTC جایی است که باید بیت کوین های خود را به آن ارسال کنید. آدرس را کپی کرده و آن را در کیف پول سخت افزاری خود و یا هر جای دیگری که قصد برداشت وجه از آن را دارید، پیوست کنید. اگر از  کیف پول تحت وب در موبایل استفاده می کنید، می توانید بارکد نمایش داده شده را اسکن کرده و به راحتی آدرس سپرده را دریافت کنید.

به یاد داشته باشید که صرافی BitMEX یک پلتفرم تجاری نقطه به نقطه است و از سپرده گذاری با استفاده از ارزهای مرجع پشتیبانی نمی کند. بنابراین مطمئن شوید که BTC را تنها به آدرس سپرده گذاری خود در صرافی BitMEX ارسال خواهید کرد.

سایت بیتمکس

لوریج در صرافی BitMEX

صرافی BitMEX معاملات اهرم دار را برای بیت کوین، اتریوم، کاردانو، ترون، ریپل، لایت کوین، eos و بیت کوین کش ارائه می دهد. مقدار اهرم این معاملات برای هر کدام از رمز ارزها متفاوت است.  از آنجایی که این صرافی تنها خدماتی را بر مبنای رمز ارزها ارائه می دهد، شما تنها می توانید از رمز ارزها به عنوان وثیقه معاملاتی استفاده کنید.

 این بدان معناست که اگر معامله شما اهرم 100 برابر دارد، حاشیه سپرده شما باید 1 درصد از مقدار اولیه سفارش باشد. بنابراین، اگر سپرده اولیه شما برای یک قرارداد 10 هزار دلاری، تنها 10 بیت کوین است، شما مجبور هستید حاشیه 100 دلاری را نیز در معامله خود لحاظ کنید.

روش های سپرده گذاری

صرافی BitMEX برداشت به صورت ارزهای فیات را قبول نمی کند. این بدان معناست که کاربران رمز ارزها مجبور هستند ابتدا بیت کوین ها را از یک صرافی دیگر خریداری کنند و سپس آن ها را در  صرافی BitMEX سپرده گذاری کنند. بنابراین، شما باید در قدم اول صرافی را پیدا کنید که سپرده شما به صورت ارز فیات در کشور محل سکونتتان را به رمز ارز تبدیل کند.

صرافی Poloniex چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

کارمزدهای معاملاتی بیتمکس

کارمزد های معاملاتی در انتخاب یک صرافی رمز ارز، فاکتور مهمی هستند. این پارامتر در معاملاتی با حجم های بزرگ و یا معاملاتی بر روی رمز ارزهای آتی انجام می شوند، بیشتر ملموس است. در معامله بر روی رمز ارزهای آتی، شما برای موقعیت هایی کارمزد پرداخت می کنید که خیلی بزرگتر از حاشیه معاملاتی شما هستند.

صرافی BitMEX برای اساس یک مدل گیرنده و سازنده کار می کند. بنابراین کارمزد های معاملاتی به نوع سفارش شما (آینده و یا قرارداد) و نوع ارز معاملاتی بستگی دارد. کاربرانی که معاملات سنتی آینده بیت کوین را اجرا کنند، مقدار کمی هزینه دریافت خواهند کرد.

 این بدان سبب است که صرافی BitMEX کارمزد 0.025- درصد را برای سازندگان بازار و کارمزد 0.075 درصد را برای مصرف کنندگان بازار در نظر گرفته است.

بیتمکس

سایت صرافی بیتمکس

کارمزد واریز و برداشت

به ازای برداشت و یا واریز، صرافی BitMEX هیچ هزینه ای دریافت نمی کند. مقدار کمی هزینه به ازای برداشت بیت کوین از کاربران گرفته می شود که این هزینه توسط بلاک چین تعیین شده است و صرافی BitMEX نقشی در آن ندارد.

نحوه معامله در صرافی BitMEX

برای معامله گران رمز ارزها، رابط کاربری یکی از مهمترین پارامترهایی است که در انتخاب پلتفرم معاملاتی به آن دقت می کنند. زمانی که برای اولین بار وارد پلتفرم صرافی BitMEX می شوید، متوجه نظم دقیق و طرح ریزی زیبای رابط کاربری این پلتفرم خواهید شد.

 نوار بالایی صفحه لیست ثابتی است که دسترسی آسان به صفحه معاملات، بررسی حساب کاربری، نمایش اطلاعات مربوط به قرارداد ها و چیزهای دیگر را نشان می دهد. با این حال، رابط کاربری این صرافی در مقایسه با سایر صرافی های جدیدتر مانند Bybit کمی قدیمی به نظر می رسد.

 بیتمکس چیست

پکیج های نموداری این پلتفرم توسط TradingView تامین می‌شود. با کمک امکانات پیشرفته معاملاتی Tradingview، از جمله نمودارهای شهودی و پاسخگو، کاربران می توانند حدود بیشترین سود مد نظر و کمترین ضرر را مشخص کنند.

 نمودارها صرافی BitMEX گستره بزرگی از بازه های زمانی را نمایش می دهند و ابزارهای مختلفی برای ترسیم خطوط، اضافه کردن شاخص ها و رسم روند ها و تغییرات نمودار ها را ارائه می کند. بنابراین کاربران می تواند بهترین زمان انجام معامله را با کمک سفارش های Stop، limit و یا market تعیین کنند.

تمامی موقعیت های فعال در بخش پایینی صفحه به آسانی قابل بررسی هستند. دارایی ها، اندازه موقعیت، قیمت ورود، حاشیه و  P&L ها تحقیق نیافته، تماما نمایش داده می شوند و در زمان واقعی به روز رسانی می شوند. سفارش های در حال اجرا تنها با یک کلیک بر روی گزینه Active orders نمایش داده می شوند. در این بخش شما همچنین امکان بررسی، ایجاد تغییرات یا حذف کامل سفارش را دارید.

معامله‌گران با تجربه‌تر می‌توانند از نمودارهای عمق بازار و همچنین دفترچه ثبت سفارشات که در سمت چپ نمودار نمایش داده می شوند، بهره مند گردند. محاسبه حاشیه صرافی BitMEX یک امکان بسیار عالی برای مدیریت ریسک معاملاتی محسوب می شود.

سفارشات پیشرفته صرافی بیتمکس

سیستم ثبت سفارش صرافی BitMEX به کاربران کمک می کند تا میزان سود برداشتی و حد ضرر متوقف کننده را با استفاده از سفارشات محدود کننده، تعیین کنند. سفارش های محدود کننده عبارتند از:

  • Limit order (در صورت رسیدن به قیمت مشخص شده، سفارش انجام می شود)
  • Market order (سفارش با قیمت فعلی بازار اجرا می شود)
  • Stop limit order (با رسیدن به قیمت توقف، سفارش انجام می شود)
  • Stop market order (سفارشی که تا زمان نرسیدن به قیمت مشخص شده، در دفترچه سفارشات ظاهر نمی شود)
  • Trailing stop order (سفارشی که دارای مقدار عقب نشینی مشخص شده است و از آن برای اجرای یک market order استفاده می شود)
  • Take profit limit order (سفارشی که در صورت رسیدن به قیمت سود تعیین شده، تحقق می یابد)
  • Take profil market order (سفارشی که پس از رسیدن قیمت بازار به نرخ تعیین شده، اجرا می شود.)
صرافی Bitfinex چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

امنیت صرافی BitMEX

صرافی BitMEX یک سیستم منحصر به فرد برداشت وجه چند امضایی را مدیریت می کند. این بدان معنی است که تمامی آدرس های صرافی BitMEX چند امضایی هستند و نگهداری از دارایی ها، از جمله کلید های خصوصی بیت کوین ها، به صورت آفلاین انجام می شود.

در صورت حمله گسترده به مجموعه، یعنی سرورهای وب، موتور معاملاتی و پایگاه داده، مهاجمین کلید های کافی برای به سرقت بردن دارایی را به دست نخواهند آورد. هیچ یک از کلید های خصوصی در سرور ابری نگه داری نمی شوند و بخش اعظم دارایی این صرافی در ذخایر افلاین نگهداری می شود.

تمامی آدرس های سپرده گذاری که توسط سیستم صرافی BitMEX ارسال می شوند، توسط یک سرویس خارجی کنترل می شوند. این سرویس خارجی بررسی می کند که آیا کلید ها توسط صرافی BitMEX طراحی شده اند و یا اینکه تهدیدی برای سیستم هستند. اگر کلید های عمومی با یکدیگر مطابقت نداشته باشند، سیستم خاموش شده و معاملات متوقف می شوند.

خدمات پشتیبانی از مشتری و نظرات در مورد صرافی BitMEX

خدمات پشتیبانی از مشتری با استفاده از یک سیستم تیکت کنترل می شود. برای آنکه بتوانید با بخش پشتیبانی ارتباط برقرار کنید، یک درخواست ارسال می کنید و یک “تیکت” برایتان صادر می شود.

برای انجام این کار کافی است به منوی سمت چپ پلتفرم مراجعه کرده و بر روی عبارت Contact کلیک کنید. روش جایگزین، جستجوی در میان راهنماها و مقالاتی است که در بخش Knowledge Base نگهداری می شوند. این مقالات موضوعات مختلفی را پوشش می دهند و همچنین پرسش های متداول و کلی در خصوص انجام معاملات، برداشت و سرمایه گذاری، احراز هویت و امنیت را پاسخ می دهند.

صرافی بیتمکس چیست

مقایسه بیتمکس در مقابل Binance

بیتمکس و Binance دو صرافی بسیار مهم در حوزه معاملات رمز ارزها هستند که حوزه تخصصی آن ها با یکدیگر متفاوت است. Binance  اخیرا امکان انجام معاملات حاشیه ای و فیوچرز را معرفی کرده است و در این حوزه با صرافی BitMEX رقابت می کند. صرافی Binance گستره بسیار متنوعی از آلتکوین ها و استیبل کوین ها را برای معامله ارائه می دهد و این در حالی است که معامله در صرافی BitMEX تنها با کمک بیت کوین ها امکان پذیر است.

به طور کلی، تنها معامله گران حرفه ای علاقه مند به استفاده از صرافی BitMEX هستند، چرا که این افراد می توانند با کمک خدمات صرافی BitMEX و انجام معاملات با اهرم 100 برابر و همچنین بهره مندی از ابزارهای پیشرفته معاملاتی، دارایی خود را افزایش دهند.

پیش بینی می شود که در آینده نزدیک رقابت میان این دو صرافی بیشتر شود، چرا که صرافی Binance محصولات مالی بیشتری را طراحی و ارائه می کند تا بتواند تجربه دل‌پذیری را برای کاربران خود فراهم کند.

مقایسه بیتمکس در مقابل Bybit

این دو صرافی در فضای معاملاتی مشتق شده از بیت کوین فعالیت می کنند و معمولا با یکدیگر مقایسه می شوند. شباهت هایی میان این دو صرافی وجود دارد اما ما بر روی مهم ترین تفاوت های آن ها متمرکز خواهیم بود.

به عنوان مثال، بیت مکس حجم بالایی از معاملات روزانه را پشتیبانی می کند و تعداد قابل توجهی کاربر فعال دارد که به کمک آن ها توانسته است شهرت خوبی را کسب کند.

تعداد بالای تریدرها مشکلاتی را به همراه دارد؛ به عنوان مثال سرور صرافی ممکن است نتواند پاسخگوی حجم بالای معامله گران باشد و مشکلاتی را به وجود آورد. علاوه بر آن، امکانات جدید و منحصر به فرد محدودی توسط این صرافی معرفی شده است. از سویی دیگر، صرافی Bybit یک پلتفرم معاملاتی جدید است که بیش از 100000 کاربر را در مدت زمان اندکی جذب کرده است.

Bybit امکانات منحصر به فردی را در پلتفرم خود ارائه می دهد که بسیار مورد توجه معامله گران قرار گرفته اند. در این میان می تواند به معاملات رقابتی، کنترل دستکاری قیمت ها، سرعت بالای معاملات و تاخیر کم، صندوق بیمه و اهرم 100 برابر برای معاملات اتریوم اشاره کرد.

صرافی Coinex چیست؟ آموزش کار با کوینکس
بخوانید!

سوالات متداول

۱- آیا صرافی بیت مکس اپلیکیشن موبایل دارد؟

بله

۲- آیا با کمک صرافی BitMEX می توان معاملات را تمرین کرد؟

صرافی BitMEX یک شبکه آزمایش دارد که به کاربران کمک می کند تا معاملات آزمایشی را بدون خطر از دست دادن سرمایه انجام دهند. معامله گران مبتدی می توانند با هدف آشنایی با امکانات صرافی و انجام معاملات اهرم دار، از حساب های کاربری آزمایشی صرافی BitMEX استفاده کنند.

نتیجه‌گیری

صرافی BitMEX تکنیک های معاملاتی پیشرفته ای را ارائه می کند و برای معامله گران حرفه ای که با ریسک های ناپایدار و اصول مواجهه با معاملات حاشیه ای آشنا هستند، مناسب می باشد.

این صرافی برای تبدیل شدن به بزرگترین پلتفرم معاملات رمز ارز ها در جهان اقدامات زیادی را انجام داده است و توانسته است امروزه به یکی از پلتفرم های پیشرو در زمینه معامله رمز ارزها تبدیل شود. به طور خلاصه، صرافی BitMEX می‌تواند پلتفرم معاملاتی ایده الی برای شما باشد، اگر:

  • می خواهید در بزرگترین پلتفرم معاملاتی دنیا به صورت روزانه، معامله کنید.
  • کارمزد های معاملاتی عادلانه و شفاف می خواهید
  • یک بستر تجاری امن و مطمئن می خواهید
  • با امکانات نمودارهای TradingView و ابزار پیشرفته آشنا هستید
  • دوست دارید یک صرافی معتبر و محبوب را انتخاب کنید.

بررسی و معامله بهتر با تریدینگ ویو پرمیوم

ثبت سفارش TradingView Premium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =