درآمد ارزی

صرافی Bitfinex چیست؟ آموزش کار با آن

صرافی bitfinex

صرافی Bitfinex یک پلتفرم مخصوص معاملات رمز ارز است. این صرافی در سال 2012 تاسیس شد و تا به امروز خدمات ارزنده‌ای را به معامله‌گران و علاقه‌مندان دنیای رمزارزها ارائه داده است. در این مقاله ما امکانات، کارمزدها، موارد امنیتی و سایر نکات مهم مربوط به این صرافی را با جزئیات بررسی خواهیم کرد.

خلاصه‌ای از ویژگی‌ها و امکانات صرافی بیتفینکس

  • Bitfinex یک صرافی فعال در حوزه ارز دیجیتال است که در هنگ کنگ مستقر می‌باشد و در سال 2012 راه اندازی شده است. این صرافی توسط مجموعه iFinex Inc اداره می شود.
  • با کمک صرافی Bitfinex شما می توانید بیش از 100 دارایی دیجیتال، مانند بیت کوین، ترون، اتریوم، تتر و غیره را معامله کنید.
  • Bitfinex یکی از پلتفرم های پیشرو در زمینه معاملات ارز های رمزنگاری شده در حجم بالا است.
  • این پلتفرم معاملاتی معمولا توسط معامله گرانی با دانش متوسط و پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد.
  • خدمات این صرافی برای معامله گران ساکن ایالات متحده و چهار کشور دیگر از جمله بنگلادش، بولیوی، اکوادور و قرقیزستان در دسترس نیست.
  • صرافی Bitfinex یک پلتفرم چند زبانه است و خدمات آن به چهار زبان انگلیسی، روسی، چینی و کانتونی ارائه می شود.
  • برای ثبت نام در این صرافی، شما ابتدا با کمک ایمیل خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس باید هویت خود را تایید کنید. پس از طی این مراحل، شما می توانید در حوزه رمز ارز دلخواه خود سرمایه گذاری کنید.
  • سفارش ها در صرافی Bitfinex انواع مختلفی دارند و از امکانات خاصی، مانند معاملات حاشیه‌ای، پشتیبانی می کنند.
  • با کمک اپلیکیشن موبایل Bitfinex شما می توانید به سرعت موقعیت سرمایه گذاری های خود در بازار، سفارشات و سابقه معاملات را مشاهده کنید.
  • کیف پول های صرافی Bitfinex می توانند به شکل راحت و امن، رمز ارزهای مورد نظرتان را ذخیره کنند. علاوه بر آن، برنامه affiliate Bitfinex به شما کمک می کنند تا با برگشت پول، حق کمیسیونی خود را به شکل دارایی های رمزنگاری شده دریافت کنید.
  • پرداخت ها در این صرافی با کمک انتقالات بانکی و از طریق ارز های رمزنگاری شده، ممکن است.
  • صرافی بیتفینکس ۵ درصد از سرمایه مشتریان خود را به صورت سرد ذخیره سازی می کند و 0.5 درصد باقی مانده را در کیف پول های گرم نگه می دارد تا نقدینگی لازم برای انجام معاملات روزانه را تامین کند.
  • برای افزایش سطح امنیت خود در این صرافی، بهتر است فرایند دو مرحله احراز هویت را از طریق گوگل انجام دهید. سطح دوم این فرایند امنیتی مربوط به 2nd Universal factor  (U2F)  است که در آن باید از یک کلید امنیتی فیزیکی برای دسترسی به اطلاعات استفاده کنید.

صرافی Bitfinex چیست؟

این صرافی در سال 2012 راه اندازی شد و در آن کاربران می توانند نسبت به خرید، فروش و یا معامله ارز های دیجیتالی اقدام کنند. در این صرافی شما امکان پرداخت از طریق انتقال بانکی و یا پرداخت با کمک رمز ارزها را دارید. پلتفرم این صرافی از ارزهای فیات پشتیبانی می کند. Bitfinex یکی از بهترین صرافی های رمز ارز ها برای انجام معاملات در حجم بالا محسوب می شود.  با کمک پلتفرم این صرافی، شما می توانید به راحتی بیش از 100 دارایی دیجیتال، مانند بیت کوین ها، ترون، اتر و تتر را معامله کنید.

تریدرها با سطح تجربه متوسط و یا بالا می توانند از این پلتفرم استفاده کنند. متاسفانه صرافی Bitfinex برای ۲ بار در سال های 2015 و 2016 هک شده است. حمله سایبری و هک شدن این وب سایت در سال 2016 به عنوان یکی از بزرگترین حمله‌ها در دنیای رمز ارزها شناخته می‌شود که در خلال آن بیش از 120000 بیت کوین به سرقت رفت. در این زمان صرافی Bitfinex مجبور به جبران خسارات کاربران و مشتریان خود شد و پس از آن لایه های امنیتی این صرافی به شدت افزایش یافتند.

بررسی امکانات، مزایا و معایب صرافی Bitfinex

بدون شک، صرافی Bitfinex یکی از بهترین و پیشرفته ترین تجربه معاملات رمز ارزی را در جهان ارائه می دهد. Bitfinex برای تحقق اهداف خود، تلاش می کند تا خدمات نوین و مدرنی را در زمینه تجارت رمز ارزها به کاربرانش ارائه کند.

صرافی FTX چیست؟ آموزش استفاده از صرافی ارز دیجیتال FTX
بخوانید!

bitfinex صرافی

چگونه از صرافی Bitfinex استفاده کنیم؟

  1. برای انجام معاملات در صرافی Bitfinex باید ابتدا یک حساب کاربری جدید برای خود ایجاد کنید. برای انجام این کار، یک آدرس ایمیل کافی است.
  2. پس از ایجاد حساب کاربری، باید هویت خود را تایید کنید. برای این کار باید بر روی دکمه Verification در داخل حساب کاربری خود کلیک کنید. در مرحله بعد، با وارد کردن یک سری اطلاعات شخصی و آپلود کردن تصویر کارت شناسایی رسمی، می توانید هویت خود را تایید کنید.
  3. پس از این مرحله، می توانید با کلیک بر روی دکمه Deposit از حساب بانکی خود، سپرده را وارد حساب کاربریتان کنید. برای انجام این کار، کافی است ارز مورد نیاز خود را انتخاب کنید و ارزش حجم رمز ارز مورد نیاز خود را از طریق حساب بانکیتان پرداخت کنید.
  4. پس از تامین وجه، می توانید با کلیک کردن بر روی دکمه Trade و انتخاب جفت ارز های معاملاتی، مبادلات خود را آغاز کنید.

لازم به ذکر است که می‌توانید فرایند ثبت نام در صرافی bitfinex وریفای را به شرکت جک‌بلک بسپارید.

اپلیکیشن موبایل Bitfinex

اپلیکیشن موبایل صرافی Bitfinex برای کاربران سیستم عامل های Android و iOS در دسترس است. شما می توانید این اپلیکیشن را از طریق Google play یا Apple store دانلود کنید.

اپلیکیشن موبایل Bitfinex: امکانات

برخی از امکانات مهم اپلیکیشن موبایل Bitfinex به شرح زیر است:

  • این اپلیکیشن کنترل کامل حساب کاربری و معاملات را در اختیار شما قرار می دهد. با اپلیکیشن صرافی Bitfinex شما می توانید به سرعت موقعیت خود در بازار را کنترل کنید، سفارش ها را بررسی کنید و تاریخچه معاملات‌تان را مرور کنید.
  • با اپلیکیشن موبایل صرافی Bitfinex شما می توانید ارز های دیجیتال بی شماری را در هر نقطه از جهان، معامله کنید.
  • Bitfinex این اپلیکیشن موبایل را به گونه ای خلق کرده است که با سبک زندگی پر مشغله معامله گران و کاربران به خوبی همخوانی داشته باشد. این اپلیکیشن می تواند شما را در خصوص تغییرات بازار معاملات رمز ارزها به خوبی آپدیت نگه دارد و امکان تجارت را از هر نقطه ای برایتان فراهم کند.

صرافی بیتفینکس

امکانات صرافی Bitfinex

مارجین فاندینگ صرافی Bitfinex

بازار فاندینگ (سرمایه گذاری) Bitfinex امکان کسب سود از ارزهای فیات و همچنین ارز های دیجیتال را از طریق یک روش بسیار امن و در خلال معامله با اهرم های مشخص فراهم می‌کند. شما همچنین می توانید از امکان Auto-Renew این صرافی برای تمدید یا تجدید اتوماتیک پیشنهادات خود استفاده کنید.

معاملات حاشیه‌ای Bitfinex

Bitfinex معاملات حاشیه‌ای با اهرم حداکثری 10 برابر را با کمک کسب سرمایه از پلتفرم های مارجین فاندینگ نظیر به نظیر فراهم می‌کند. شما می‌توانید در این پلتفرم سفارش خود را ثبت کنید و مقدار ارز مورد نیاز خود را خریداری کنید. به شکل دیگر، شما می توانید یک موقعیت باز کنید و اجازه دهید Bitfinex مقدار ارز مورد نیاز را در بهترین نرخ موجود، برای شما خریداری کند.

معاملات در صرافی بیتفینکس

صرافی Bitfinex سفارش‌هایی را با نقدینگی درجه یک ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد تا بسیاری از ارزهای دیجیتال رایج در مارکت، مانند بیت کوین، اتریوم و EOS را به راحتی مبادله کنند.

صرافی کوکوین (Kucoin) چیست؟ ویژگی‌ها و آموزش کار با آن
بخوانید!

صرافی بیت فینکس

قراردادهای آتی

اگر می خواهید خطرات ناشی از نوسانات ارز های دیجیتالی را دور بزنید، قرارداد های آتی صرافی Bitfinex می‌تواند راهکار ایده‌آل شما باشد. در راستای مبادلات و فاندینگ های مارجین، Bitfinex از قرارداد های مشتق شده در مبادلات خود نیز پشتیبانی می‌کند. معامله‌گران در این پلتفرم می‌توانند معاملات مختلف خود را با ابزار مشتقه با اهرم حداکثر 10 برابر، انجام دهند.

بازاریابی در Bitfinex

اگر به دنبال روش‌های خلاقانه برای کسب ارز های دیجیتال هستید، می توانید از برنامه Bitfinex affiliate  استفاده کنید. معامله گران می توانند با کمک این برنامه و از طریق دعوت از کاربران بیشتر، کمیسیون های نامحدود دریافت کنند. برای این کار، کافی است لینک های دعوتی را در داشبورد خود ایجاد کنید و آن ها را در دایره دوستان خود در صفحه های مجازی به اشتراک بگذارید. به ازای هر یک نفری که از طریق لینک ایجاد شده توسط شما به صرافی Bitfinex بپیوندد، می توانید رمز ارز کسب کنید.

انواع سفارشات پیشرفته

وارد کردن چندین سفارش به طور همزمان، می تواند کار دشواری باشد. Bitfinex یک ابزار خاص تحت عنوان Scaled Orders را معرفی کرده است تا این مشکل را برطرف کند. این ابزار یک سفارش با ساختار الگوریتم است که به کاربران اجازه می‌دهد تا تمرکز بیشتری بر روی استراتژی های خود داشته باشند و از صرف زمان زیاد برای وارد کردن سفارش ها به صورت دستی جلوگیری می‌کند.این ابزار به صورت اتوماتیک چندین سفارش را در یک بازه قیمتی خاص، ایجاد می کند. شما می توانید تنوع و توزیع سفارش ها را تنظیم کنید.

صرافی bitfinex

معاملات کاغذی

این امکان به کاربران کمک می کند تا استراتژی های معاملاتی خود را در یک فضای شبیه سازی شده از بازار و بدون نیاز به سرمایه گذاری واقعی، محک بزنند.

علاوه بر موارد فوق، صرافی Bitfinex امکانات پیشرفته دیگری از جمله ساختار گزارش‌دهی Bitfinex، ترمینال Bitfinex و API را نیز شامل می‌شود. برای بررسی تمامی این امکانات، می توانید به بخش advanced features در Bitfinex مراجعه کنید.

کیف پول های صرافی بیت فینکس

یک حساب استاندارد در صرافی Bitfinex شامل سه کیف پول مجزا از هم است که هر کدام عملکرد های اصلی حساب کاربری را پوشش می دهند. این کیف پول ها برای انتقال فوری وجوه، بدون پرداخت کارمزد، مفید هستند.

  1. کیف پول مبادله‌ای Bitfinex: مبادله وجود میان ارز های دیجیتال پشتیبانی شده
  2. کیف پول مارجین: معامله میان موقعیت های خرید و فروش
  3. کیف پول تامین مالی Bitfinex: ارائه بودجه/ تامین مالی سایر معامله‌گران

علاوه بر موارد فوق، Bitfinex کیف پول های Derivatives و token sale را نیز برای پشتیبانی از کاربران خود ارائه می‌کند.

کارمزدها در صرافی Bitfinex

برای پرداخت کارمزدها در پلتفرم صرافی Bitfinex، شما می توانید هم از طریق انتقال بانکی و هم از طریق رمز ارزها، اقدام کنید.

کارمزد های سپرده‌گذاری در Bitfinex

برای سپرده‌گذاری در حساب کاربری خود در Bitfinex از طریق حساب بانکی، شما باید کارمزد ثابت 0.1 درصد را پرداخت کنید. با این حال اگر سپرده گذاری از طریق رمز ارزها صورت می گیرد، Bitfinex ممکن است بر اساس نوع رمز ارز سپرده شده، کارمزد های کمتری را دریافت کند.

کارمزدهای برداشت در Bitfinex

اگر می خواهید از طریق انتقالات بانکی از حساب کاربری خود در صرافی Bitfinex برداشت انجام دهید، باید کارمزد 0.1 درصد را پرداخت کنید. با پرداخت کارمزد 1 درصد، می توانید مبلغ مورد نیاز را در کمتر از 24 ساعت یک روز کاری، برداشت کنید. کارمزد های برداشت به صورت رمز ارز، با توجه به نوع رمز ارز برداشت شده، تعیین می شود.

بیتفینکس

کارمزد معاملات در Bitfinex

کارمزد معاملات در Bitfinex با توجه به میزان معاملات انجام شده در یک ماه تعیین می شود. علاوه بر آن، مبلغ این کارمز برای افراد برداشت کننده (افرادی که از پیشنهاد های ارائه شده را قبول می کنند) و سازندگان بازار (سرمایه گذاران) متفاوت است. همچنین اگر شما بیش از 500000 دلار در ماه معامله کنید، باید کارمز 0.2 درصد را پرداخت کنید.

صرافی Poloniex چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

چگونه می توانیم از Bitfinex در ایران استفاده کنیم؟

Bitfinex به ساکنان کشور ایران خدمت رسانی نمی کند. با این حال، کاربرانی که در ایران هستند، می توانند از آیپی ثابت معتبر و مناسب استفاده نمایند. پس از این کار، ip آدرس شما به یک ایپی خارجی تغییر می کند و شما می توانید از صرافی Bitfinex استفاده کنید.

امنیت صرافی Bitfinex

“Your Security is our priority”. این عبارتی است که در وب سایت اصلی Bitfinex خودنمایی می کند و نشان می دهد که این مجموعه به صورت پیوسته به دنبال ارتقای معیار های امنیتی خود است. با این حال این صرافی به خاطر دلایل امنیتی و انحصاری از انتشار جزئیات اقدامات امنیتی خود خودداری کرده است.

  • بیتفینکس 5 درصد از سرمایه مشتریان خود را به صورت سرد ذخیره می کند و 0.5 درصد از سرمایه باقی مانده را در کیف پول گرم ذخیره می‌کند تا نقدینگی لازم برای انجام معاملات تامین شود.
  • از کاربران خواسته می شود که که فرایند احراز هویت دو مرحله‌ای گوگل را طی کنند.
  • سطح دوم امنیتی این مجموعه توسط Universal factor  (U2F) پشتیبانی می‌شود که بر اساس آن شما باید از یک کلید امنیتی فیزیکی استفاده کنید.
  • این مجموعه همچنین مجوز های پیشرفته API را نیز ارائه می دهد.
  • برداشت ها با کمک آدرس های IP و سایر الگوهای رفتاری کاربر کنترل می شود. این کار به ادمین کمک می کند تا برداشت های دستی غیر معمول را کنترل کند.
  • ارتباطات از طریق ایمیل های رمزگذاری شده (PGP) می تواند حریم خصوصی و امنیت بیشتری را برای کاربران فراهم کند.
  • ایجاد حفاظت از طریق DDoS (Distributed Denial of Service) از معاملات در برابر حملات خارجی جلوگیری می کند.

خدمات حمایت از مشتری

  • امکان چت زنده به شکل یک آیکون سبز رنگ در گوشه سمت راست وب سایت Bitfinex وجود دارد.
  • در Help center پلتفرم Bitfinex دستورالعمل‌ها، تعاریف و مراحل زیادی وجود دارد که به کاربران در زمینه انجام معاملات و ایجاد یک حساب کاربری، کمک می کنند.
  • شما می توانید پاسخ سوالات خود را در جعبه مخصوص Help Center، جستجو کنید.
  • شما می توانید درخواست های خود را در بخش Contact section وب سایت ارسال کنید. برای ارسال درخواست های خود، باید ایمیل و نام خود را وارد کنید.

مزایا و معایب Bitfinex

مزایا معایب
این پلتفرم از تمام روش های انتقال وجه برای سپرده گذاری و برداشت، پشتیبانی می کند. شفافیتی در خصوص اقدامات امنیتی پلتفرم وجود ندارد.
صرافی Bitfinex یک پلتفرم چند زبانه است که از چهار زبان انگلیسی، روسی، چینی و کانتونی حمایت می کند. این صرافی برای کاربران ساکن آمریکا و چهار ملیت دیگر، از جمله بنگلادش، بولیوی، اکوادور و قزاقستان ارائه خدمت نمی کند.
این صرافی یک رابط کاربری ساده و کاربردی دارد.
در مقایسه با سایر صرافی ها، Bitfinex حجم بزرگی از نقدینگی را فراهم می کند.

سوالات متداول

– چگونه می توانم حساب Bitfinex خود را شارژ کنم؟

شما می توانید از طریق ارزهای رمزنگاری شده و ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس و یوان ژاپن نسبت به تامین مالی حساب کاربری خود در  Bitfinex  اقدام کنید.

– به طور معمول برداشت از Bitfinex چند ساعت طول می کشد؟

بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت Bitfinex، حداکثر زمان لازم برای برداشت 12 ساعت است. با این حال، یک برداشت معمولی می تواند یک الی دو ساعت به طول انجامد.

دانلود و معرفی قابلیت‌های کیف پول Huobi
بخوانید!

– چگونه در صرافی بیت فینکس بیت کوین بخریم؟

در اینجا مراحل خرید بیت کوین در Bitfinex را به صورت خلاصه مرور می کنیم:

  1. وارد حساب کاربری خود در Bitfinex شوید و یا در این وب سایت ثبت نام کنید.
  2. از صفحه deposit، رمز ارز مورد نظر خود برای خرید بیت کوین را انتخاب کنید.
  3. در کیف پول صرافی یک آدرس سپرده ایجاد کنید. سپس انتقال وجه را به آدرس مربوطه انجام دهید.
  4. زمانی که انتقال وجه کامل شد، می توانید معامله را آغاز کنید.

– آیا صرافی بیتفینکس امن است؟

Bitfinex به صورت قانونی بررسی نشده است و تا به امروز تجربه دو هک در سال های 2015 و 2016 را داشته است. این صرافی ارزیابی دو مرحله ای را برای کاربران اجرا کرده است، 99.5 درصد از سرمایه کاربران را به صورت سرد نگهداری می کند و اقدامات امنیتی دیگری را نیز در نظر گرفته است. با این حال، بسیاری از این اقدامات امنیتی شفاف سازی نشده اند و ما نمی توانید سطح امنیتی این صرافی را به خوبی تعیین کنیم. در نتیجه نمی توانیم حتی با وجود اقدامات امنیتی گسترده، از امنیت این صرافی با اطمینان خاطر صحبت کنیم.

– صرافی بیتفینکس چند ارز رمزنگاری شده را ارائه می دهد؟

این صرافی بیش از 100 ارز رمزنگاری شده را به کاربران خود ارائه می دهد.

– صرافی Bitfinex در کجا قرار دارد؟

Bitfinex یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در هنگ کنگ است که توسط iFinex Inc اداره می شود.

نتیجه‌گیری

اگرچه این صرافی هنگ کنگی دو بار تا به امروز هک شده است، اما بسیاری از معامله گران آنلاین، Bitfinex را یکی از بهترین صرافی های رمز ارز ها در دنیای امروز می دانند. پلتفرم Bitfinex برای جلب اعتماد مشتریان که در اثر مشکلات امنیتی از بین رفته بود، اقدامات بسیار زیادی را انجام داده است. این صرافی امنیت خود را ارتقا بخشیده است و مراحل امنیتی بسیار زیادی، از جمله 2FA، u2fa، مجوزدهی پیشرفته API و برداشت های محافظت شده را در نظر گرفته است.

یکی از مهم ترین نکات مثبت Bitfinex، ارائه نقدینگی بالاست. Bitfinex همچنین امکان ایجاد سفارش های متنوع را برای کاربران خود فراهم می کند که از میان آن ها می تواند به مارجین فاندینگ، مارجین تریدینگ و غیره اشاره کرد. علاوه بر این تنوع در سفارش‌ها، پلتفرم Bitfinex یک رابط کاربری ساده و کاربردی دارد که به کاربران اجازه می دهد دستورات و خواسته های خود را در وب سایت دنبال کنند.

با این حال، به خاطر ارائه ابزار معاملاتی پیشرفته، Bitfinex بیشتر برای معامله‌گران با سابقه یا افرادی با تجربه متوسط مناسب‌تر است. بسیاری از اقدامات امنیتی Bitfinex شفاف‌سازی نشده‌اند و به همین دلیل تعیین دقیق میزان امنیت دارایی ها در این پلتفرم دشوار می باشد. اگر شما کاربر جدیدی در این پلتفرم هستید، می توانید از سایر مقالات ما در وب‌سایت برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص صرافی ها و معامله در دنیای رمز ارزها، استفاده کنید.

بررسی و معامله بهتر با تریدینگ ویو پرمیوم

ثبت سفارش TradingView Premium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 11 =