درآمد ارزی

آموزش فیوچرز صرافی okex در ۷ قدم!

فیوچرز صرافی okex

معاملات فیوچرز یا قرارداد های آتی نوعی معامله از پیش تعیین شده هستند که در بازار های ارز های دیجیتال کاربرد دارند. در روند معاملات فیوچرز می توان قیمت خرید و فروش را از پیش تعیین کرد تا سفارشات با توجه به قیمت تعیین شده و به صورت خودکار انجام گیرند.

از این رو فیوچرز صرافی okex یک روش بسیار مطلوب برای معامله گران است تا دارایی های خود در مقابل نوسانات بازار حفظ نمایند. در صرافی okex می توان 9 ارز دیجیتال برتر مانند اتریوم و بیت کوین را به وسیله فیوچرز معامله کرد. معاملات فیوچرز دارای برخی ریسک ها و نکاتی نیز هستند که معامله گران باید با آن ها آشنا شوند. لذا قصد داریم در ادامه فیوچرز صرافی okex را قدم به قدم به شما آموزش دهیم.

آموزش فیوچرز صرافی okex در ۷ قدم

گام ۱: وارد شدن به بخش فیوچرز صرافی okex

ابتدا وارد صفحه اصلی وب سایت okex شده و پس از ثبت نام در صرافی okex، از منو گزینه Trade را انتخاب می‌کنیم. پس از هایلایت شدن گزینه Trade نوع Basic را انتخاب می کنیم تا وارد بخش قرارداد های آتی شویم. نسخه Basic برای تازه کار ها مناسب است و پیچیدگی چندانی ندارد.

در نقطه مقابل نسخه Advanced فیوچرز صرافی okex به دلیل داشتن جزئیات و قابلیت‌های بیشتر به افراد حرفه ای توصیه می شود. ما در این مطلب نسخه Basic فیوچرز را خواهیم آموخت.

فیوچرز صرافی okx

گام ۲: فعالسازی معاملات فیوچرز صرافی okex

پس از مطالعه قوانین و ریسک های معاملات آتی باید آنها را پذیرش کنید. برای این کار می بایست تیک گزینه پذیرش قوانین صرافی را طبق تصویر زیر انتخاب کرده و سپس دکمه Activate Trading را بزنید.

فیوچرز صرافی اوککس

گام ۳: انتقال دارایی ها به حساب آتی صرافی

پیش از انجام معامله در بخش فیوچرز صرافی okex ابتدا لازم است تا حساب خود را شارژ نمایید. برای این کار می توانید از گزینه Transfer که در منو کشویی دارایی ها در بخش بالایی صفحه قرار دارد استفاده نمایید.

برای شارژ حساب خود می توانید اقدام به خرید مقداری تتر از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی کرده و آن را به حساب okex خود انتقال دهید. همچنین می توانید دارایی های ارز دیجیتال خود را مستقیما نیز به حساب صرافی منتقل نمایید.

به عنوان مثال برای معامله قرارداد آتی با برچسب BTCUSD0807 ابتدا باید BTC یا بیت کوین خود را از حساب اصلی (Funding) صرافی به حساب فیوچرز (Futures) انتقال دهید. برای این کار ابتدا مقدار مورد نظر را طبق تصویر زیر وارد کرده و حساب مقصد را BTCUSD انتخاب می کنید، سپس دکمه Confirm را کلیک می نماییم.

فیوچرز صرافی okex

گام ۴: انتخاب یک قرارداد آتی برای انجام معامله

پس از ورود به بخش فیوچرز صرافی okex و مشاهده قرارداد های Futures باید نوع Margin را از بالای صفحه انتخاب نمایید. سپس بازه زمانی قرارداد فیوچرز را با توجه به نیاز خود گزینش کنید. قرارداد های فیوچرز موجود در بخش سمت چپ لیست شده اند که می توانید روی یکی از آنها کلیک کنید.

برای مثال ما قرارداد هفتگی با برچسب BTCUSD0807 را انتخاب می کنیم. چهار رقم آخر برچسب قرارداد نشان دهنده تاریخ تحویل است که در اینجا مصادف با تاریخ 2020/8/7 می باشد.

فیوچرز صرافی okex

گام ۵: انتخاب نوع اهرم برای انجام معامله فیوچرز صرافی okex

در این مرحله باید ضریب اهرم و نوع مارجین را برای انجام معامله فیوچرز صرافی okex انتخاب نمایید. در انتخاب نوع مارجین دو گزینه وجود دارد که در گزینه Cross مارجین با توجه به نوسانات قیمت تغییر کرده و در گزینه Fixed بر خلاف مورد قبل ثابت می ماند و به نوسانات توجهی نمی شود.

فیوچرز صرافی اوککس

گام ۶: وارد کردن جزئیات معاملات

پس از انتخاب موارد قبل و تایید آن، می توان جزئیات معاملات از قبیل قیمت، مقدار و نوع سفارش را وارد کرد. در صورت عجله داشتن می توانید نوع سفارش را روی بهترین قیمت پیشنهادی یا BBO قرار دهید تا در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

پس از وارد کردن جزئیات در بخش معاملات فیوچرز صرافی okex حالا می توانید مدت قرار خود را نیز تعیین کنید. برای قرارداد های بلند مدت می بایست گزینه Open Long و برای قرارداد های کوتاه مدت باید گزینه Open Short را انتخاب کنید.

فیوچرز صرافی okx

گام ۷: بررسی وضعیت سفارشات فیوچرز صرافی okex

پس از ثبت اوردر فیوچرز صرافی okex، می توانید از قسمت زیر صفحه گزینه Open Positions را انتخاب کرده تا وضعیت اوردر به شما نمایش داده شود. در این بخش دیتایی مانند سود و زیان سالانه، میزان نقدینگی، نرخ PL و قیمت متوسط مربوط به سفارش نیز به شما نمایش داد می شوند.

فیوچرز صرافی okex

کارمزد معاملات و قرارداد های فیوچرز صرافی okex

به ازای هر معامله یا قرارداد آتی صرافی okex، کارمزد ثابت تمامی رمز ارز ها و توکن ها معادل 0.03 درصد محاسبه می شود. کارمزد های تیکر یا میکر نیز که کاربران آن را انتخاب می کنند، به سطح معامله گران صرافی بستگی داشته و با یکدیگر متفاوت هستند. برای اطلاعات بیشتر درباره کارمزد صرافی okx کلیک کنید.

نتیجه‌گیری

پس از یادگیری ثبت سفارش فیوچرز صرافی okex و جزئیات آن، شما آماده معامله هستید. هرچند انجام معاملات و بستن قرارداد های مختلف نیازمند دانش و مهارت بالایی است. از این رو برای انجام معاملات در سطح حرفه ای تر لازم است تا با مطالعه و تجربه دانش خود را بالاتر ببرید. استفاده از قرارداد های آتی حتی در سطح مبتدی نیز می تواند از زیان های ناشی از نوسانات قیمت جلوگیری نماید.

شاید فکر کنید ملیت شما برای فعالیت در صرافی OKX مانع شما می‌شود؛ اما اینطور نیست. برای احراز هویت در صرافی اوککس می‌توانید از کارشناسان مجموعه جک‌بلک کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 17 =