درآمد ارزی

بررسی ۲۹ صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای مبتدیان

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی قانونی جانشین بسیار خوبی برای کارگزاری های خارجی برای کاربران و سرمایه گذاران داخل کشور هستند. این افراد تمایل دارند توسط  صرافی های ایرانی در داخل کشور به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند. کارگزاری های ایرانی  به کاربران و فعالین بازار رمز ارزها کمک می‌کنند با سرعت و کیفیت بالاتری دارایی‌های خود را به واحد پول ملی تبدیل نمایند.

 در وهله اول سرمایه گذاران باید با صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خدمات ارائه شده از سوی این کارگزاری ها آشنا شوند. پشتیبانی ارزهای رمزنگاری شده، نحوه احراز هویت و پشتیبانی از کیف پول‌های آنلاین و آفلاین اهمیت بسیار زیادی دارد. این خدمات و ابزارآلات تنها بخشی از خدمات قابل توجه کریپتوکارنسی ها و صرافی های ارز دیجیتال مجاز در ایران هستند.

به یاد داشته باشید ظهور و بروز رمز ارزها و تشکیل بازار غیرمتمرکز این حوزه در کل دنیا، کمتر از نیم قرن سابقه دارد. فعالیت و سابقه کریپتوکارنسی‌ها در ایران کمتر از سابقه جهانی آن‌ها در بازار رمز ارزهای بین‌المللی می‌باشند. به همین خاطر اکثر کارگزاری‌های ایرانی فعال در این حوزه نوپا و کم‌تجربه‌ هستند و در برخی موارد از تجهیزات لازم این حوزه برخوردار نیستند.

بنابراین انتخاب کارگزاری مناسب از لیست صرافی های ارز دیجیتال ایرانی برای فعالین بازار توکن ها از ریسک بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. در برخی اوقات عدم آگاهی لازم درباره صرافی های ارز دیجیتال ایرانی قانونی ممکن است به ضرر و زیان کاربر ختم گردد. با تمام این موارد آیا انتخاب یک صرافی خارجی بهتر است یا سرمایه گذاری در یک صرافی معتبر ایرانی؟ آیا صرافی های فارسی ارز دیجیتال کارآمد می‌باشند؟ آیا می‌تواند به همه صرافی‌های ایرانی فعال در حوزه ارز دیجیتال اعتماد کرد؟

ما در این مقاله قصد داریم صرافی‌های ارز دیجیتال داخل ایران را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم و مزایای هرکدام از این مجموعه‌ها را برای شما بازگو نماییم.

فراموش نکنید برای خرید، فروش و معامله رمز ارزها باید مراحل ثبت نام در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی را تکمیل کنید. این ثبت نام باید در صرافی‌هایی که مجازی هستند و در قالب سایت یا اپلیکیشن موبایل فعالیت می‌کنند از طریق ثبت ایمیل و معرفی مدارک شناسایی صورت می‌پذیرد. اگر نمی‌دانید صرافی ارز دیجیتال چیست یا معاملات توکن ها در آن چگونه انجام می‌شود؟ این بازارچه انواعی می‌تواند داشته باشد و چگونه در ایران می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم؟ بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید.

صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی گزینه بسیار خوبی برای کاربران و سرمایه گذارانی هستند.

فهرست محتوا پنهان

جایگاه صرافی ارز دیجیتال در ایران

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی بستری است که کاربران حوزه ارزهای رمزنگاری شده می‌توانند دارایی‌های خود را به رمز ارز دیگر، طلا یا واحدهای پولی همچون دلار، یورو و… تبدیل کنند. صرافی‌ها می‌توانند دارایی‌های ارزهای رمزنگاری شده افراد را در کیف پول آنلاین یا سرد خود نگهداری کنند. یک صرافی معتبر بنا به امکاناتی که به کاربر ارائه می‌دهد می‌تواند کارمزد و پاداش دریافتی خود را تعیین نماید.

زمانی که می‌خواهید  صرافی‌های قانونی ارز دیجیتال در ایران را برای فعالیت انتخاب کنید، باید به چند اصل  توجه نماید. این پارامترهای مهم باید در هنگام سرمایه‌گذاری توسط کاربران و فعالین بازار رمز ارزها مدنظر قرار بگیرد. چرا که امروزه در بازار کریپتو کارنسی‌ ایران همچون سایر کشورهای دنیا تعداد صرافی‌ های ارز دیجیتال رو به افزایش است.

بنابراین کاربران باید در انتخاب سایت های صرافی ارز دیجیتال ایرانی معتبر برای خرید و فروش ارز های رمزنگاری شده خود به این موارد توجه نمایند تا دارایی‌های خود را در اثر کلاه‌برداری از دست ندهند.

  1. حدالامکان از صرافی‌های مشهور برای حفظ دارایی‌های خود استفاده کنید.
  2. به میزان اعتبار و نحوه شفاف‌سازی فعالیت صرافی توجه کنید.
  3. درجه امنیتی صرافی مورد نظر را بررسی نماید تا خیالتان از حفظ و نگه‌داری دارایی‌هایتان راحت باشد.
  4. حجم نقدینگی و سقف معاملات مجاز صرافی مورد نظر را بررسی نمایید.
  5. از ساعات پشتیبانی کارگزاری و نحوه پاسخگویی به سوالات مشتریان اطلاع پیدا کنید.
  6. بررسی کنید که آیا صرافی مورد نظر دارای کیف پول اختصاصی است و از کدام نوع کیف پول‌های رایج  پشتیبانی می‌کند.
  7. بررسی کنید صرافی مورد نظر دارای محدودیت خاصی در تعیین سقف خرید و فروش رمز ارزها نباشد.
  8. میزان کارمزدی که از سوی صرافی در ازای تایید تراکنش دریافت می‌گردد باید به طور دقیق بیان شود.

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی بدون احراز هویت

معرفی همه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

اگرچه فعالیت صرافی‌های داخل ایران از تاییدیه مجامع حکومتی برخوردار نیستند، اما خرید و فروش در صرافی‌های قانونی ارز دیجیتال در ایران، قانونی است. چرا که این کارگزاری‌ها به صورت کامل تحت نظارت مراجع مختلف حراستی و انتظامی قرار دارند. این صرافی‌ها چالش‌های مختلف کاربران و سرمایه گذاران ایرانی را با کارگزاری‌های خارجی به طور کامل رفع نموده‌اند. به دلیل تحریم‌ها و سیاست‌های بین‌المللی اغلب صرافی‌های خارجی از ارائه خدمات به ایرانیان خودداری کرده‌اند.صرافی‌های خارجی  در اغلب مواقع حساب کاربری این سرمایه گذاران را مصادره یا مسدود نموده‌اند.

با راه‌اندازی همه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی اغلب چالش‌ها و مشکلات کاربران ایرانی در بازار رمز ارزها مرتفع گشت. از سوی دیگر فرصت‌های جدیدی پیش روی ایرانیان برای سرمایه گذاری در بازارهای غیر متمرکز ایجاد شد. در این بخش سعی خواهیم نمود صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی که دارای مجوز قانونی فعالیت هستند را معرفی نموده و به صورت مختصر مزایا و معایب آن‌ها را بازگو کنیم.

۱-صرافی آبان تتر

صرافی های ارز دیجیتال داخل ایران

صرافی آبان تتر در سال 1397 توسط دانشجویان و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف طراحی و کد نویسی شد. این کارگزاری  تابه‌حال جزو معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی بوده که توجه سرمایه گذاران ایرانی را به سوی بازار ارز دیجیتال در ایران متوجه ساخته است. این اکوسیستم فعالیت خود را با خرید و فروش رمز ارز تتر آغاز نمود، اما در حال حاضر از 100 رمز ارز معتبر پشتیبانی می‌کند.

برای اینکه کاربران از پلتفرم و وب سایت آبان تتر استفاده نمایند، نیازی به فعال سازی فیلتر شکن نخواهند داشت. با اینکه این کارگزاری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است، ولی توصیه می‌شود که برای حفاظت و ذخیره دارایی‌های خود از کیف پول‌های مجزا و سرد استفاده نمایید.از مزایای قابل توجه کارگزاری آبان تتر به عنوان یکی از صرافی های ارز دیجیتال مجازی در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه لحظه‌ای قیمت و ارزش رمز ارزها
  • تبدیل ارزهای دیجیتال مختلف به واحد پول ملی ایران (تومان / ریال) در کمترین زمان ممکن
  • بستر ساده و کاربردی پلتفرم آبان تتر
  • احراز هویت با استناد به مدارک شناسایی شخص همچون کارت ملی و شناسنامه
  • برخورداری از سطح امنیتی بسیار بالا و غیرقابل نفوذ
  • برخورداری از پشتیبانی 24

کد معرف: NeDI

۲-صرافی بیت ۲۴

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی بدون احراز هویت

کارگزاری بیت ۲۴ یکی از برتر صرافی های فارسی ارز دیجیتال است که در سال 1398 توسط نخبگان دانشگاه تهران راه‌اندازی شد. این پلتفرم با پشتیبانی شرکت پویا پردازش زمینه انجام مبادلات رمز ارزهای مختلف را در  کشورهای دیگر نیز فراهم کرده است. توسعه دهندگان این صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با راه‌اندازی سایت bit24 و اپلیکیشن اختصاصی شرایط مساعدی را در زمینه معامله انواع مختلف رمز ارزها برای کاربران خود فراهم کرده‌اند.

کارگزاری بیت ۲۴ از جمله معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است که امکان خرید و فروش رمز ارزهای مختلفی را مهیا کرده است. رمز ارزهایی همچون بیت کوین، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش، تتر و … توسط  کاربران و سرمایه گذاران خرید و فروش می‌شوند. از مزایای قابل توجه کارگزاری بیت ۲۴ در مقایسه با دیگر  صرافی های ارز دیجیتال ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • حذف واسطه‌ها در مبادلات ریالی
  • پشتیبانی اتوماتیک و 24 ساعته
  • دریافت کارمزد منطقی برای تبدیل و خرید و فروش رمز ارزها
  • دارای 300 هزار کاربر فعال
  • پشتیبانی از 350 ارز دیجیتال معتبر جهانی
  • تسویه سیستم سریع و آنی
  • رابط کاربری ساده و زیبا

کد معرف: 4SP78OKB (۱۰٪ تخفیف در کارمزد معاملات)

۳-صرافی نوبیتکس

صرافی های ارز دیجیتال در ایران

صرافی نوبیتکس از قدیمی‌ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی می‌باشد که از سال 1396 شروع به فعالیت نموده است. این کارگزاری توانسته اغلب معاملات کاربردی در بازارهای غیرمتمرکز  را برای کاربران ایرانی و خارجی مهیا نماید. این اکسچنج برای اولین بار در ایران با فراهم کردن بستری مناسب و ایمن توانسته با سریع‌ترین و ساده‌ترین ابزارها، ارزهای رمزنگاری شده را به ریال تبدیل نماید. از مزیت‌های قابل توجه این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ثبت نام در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی همچون صرافی نوبیتکس نیازمند احراز هویت است.
  • خدمات ارائه شده توسط این پلتفرم در 3 سطح کاربری در اختیار اشخاص حقیقی قرار می‌گیرد.
  • حداکثر رمز ارزی که می‌توان از این صرافی در 24 ساعت برداشت نمود، 100 میلیون تومان می‌باشد.

کد معرف: 4440534 (۱۰٪ تخفیف در کارمزد معاملات)

۴-صرافی بیت پین

سایت های صرافی ارز دیجیتال ایران

صرافی بیت پین در سال 1399 توسط شرکت سنای کد نویسی شد که به عنوان پلتفرم معتبر در حوزه تبادل رمز ارزها به بازار معرفی گشت. این صرافی پرقدرت از رابط کاربری آسان و ساده برخوردار می‌باشد که ارائه خدمات این کارگزاری را تسهیل می‌نماید. این پلتفرم علاوه بر بیت کوین از 100 رمز ارز معتبر جهانی پشتیبانی می‌نماید که به صورت 24 ساعته توسط کارشناسان فنی و متخصص حمایت می‌شود.

  • برخورداری از رابط کاربری جذاب و آسان
  • توانایی طراحی کارت هدیه حاوی ارز دیجیتال بدون کارمزد و هزینه
  • مجهز به ابزارهای حرفه‌ای برای معامله راحت‌تر و سریع‌تر
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • نمایش آنلاین و لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال
  • امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در 24 ساعت شبانه‌روز
  • امکان خرید ارز دیجیتال بر پایه تومان و تتر
  • احراز هویت نسبتا سریع و آسان
  • امکان تعیین حد سود و ضرر در معاملات
  • امکان سفارش گذاری استاپ لیمیت (OCO)
  • ارائه جوایز متنوع به کاربران در بخش بیت پین لند

کد معرف: sxyrK9Yo (۱۰٪ تخفیف در کارمزد معاملات)

۵-صرافی تبدیل

لیست صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی تبدیل در راستای ترسیم آینده روشن و افزایش هوش مالی  برای کاربران خود اقدام به ارائه آموزش‌های رایگان حرفه‌ای و تخصصی در مورد خرید و فروش رمز ارزهای مختلف نموده است. این کارگزاری نوپا از ابزارهای تحلیلی برخوردار گشته تا بدین وسیله موفقیت کاربران را در زمینه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و سرمایه گذاری بر روی رمز ارزها را تقویت نماید. از مزایای قابل توجه این کارگزاری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مجهز به کیف پول آنلاین و سرد
  • دریافت پورسانت در قبال معرفی این صرافی به دوستان و آشنایان
  • همکاری تنگاتنگ با صرافی خارجی Binance (برای وریفای بایننس کلیک کنید)
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ارائه مشاوره تخصصی در حوزه رمز ارزها
  • امکان مشاهده نمودار ارزهای دیجیتال و تحلیل آن
  • برخورداری از ابزارهای مدیریت ریسک

کد معرف: 17fkx2 (۱۰٪ تخفیف در کارمزد معاملات)

۶-صرافی والکس

لیست صرافی های ارز دیجیتال ایران

کریپتوکارنسی والکس محبوب‌ترین کارگزاری ایرانی در زمینه ارز دیجیتال است که از یک وب سایت و اپلیکیشن سریع و مطمئن برخوردار است. این صرافی از ۳۵ ارز دیجیتال پشتیبانی کرده که همچنان در حال افزایش پشتیبانی خود از رمز ارزهای جدید می‌باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی والکس در مقایسه با سایر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مجهز به ابزار تعیین حد سود و ضرر(Stop loss – limit)
  • دارای پنل محاسبه سود و زیان اتوماتیک در بازه‌های زمانی مختلف
  • سرعت بالا در انجام معاملات حرفه‌ای
  • مجهز به سیستم هشدار قیمت یا Price Alert
  • توانایی احراز هویت سریع
  • پشتیبانی از ابزارهای حرفه‌ای تحلیل نمودار
  • بازار ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی
  • دارای کیف پول سرد اختصاصی برای حفاظت و ذخیره ارزهای دیجیتال
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته

کد معرف: wn5gynm2 (۱۰٪ تخفیف در کارمزد معاملات)

۷-صرافی اکسیر

صرافی های قانونی ارز دیجیتال در ایران

صرافی اکسیر توسط محمد بهاءالدین در سال 1396 راه‌اندازی شد که در حال حاضر جزو معتبرترین و بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی فعال در حوزه رمز ارزها محسوب می‌گردد. برای فعالیت در بستر این پلتفرم ریسک‌پذیر ایجاد یک حساب کاربری به کمک ایمیل و رمز عبور کافی است. بنابراین دیگر نیازی به احراز هویت سرمایه‌گذار از طریق مدارک شناسایی همچون کارت ملی، شناسنامه و … احساس نخواهد شد.

صرافی اکسیر به عنوان اولین شرکت دانش بنیان در حوزه ارز دیجیتال موفق به دریافت تندیس و لوح تقدیر کسب و کار برتر از سوی ریاست بانک مرکزی گشت. از مزایای قابل توجه این پلتفرمی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • پشتیبانی از طریق چت روم و تماس تلفنی در طول روز
  • دریافت کارمزد اندک از کاربران
  • برخورداری از مدیریت ریسک در انجام معاملات
  • قابلیت تبادل و معامله با واحدهای پولی ریالی، اتریوم و بیت کوین
  • پشتیبانی از رمز ارزهای کمیابی همچون کاردانو و تزوس
  • عدم امکان واریز و برداشت برخی رمزارزها

۸-صرافی اکسکوینو

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی اکسکوینو فعالیت خود در سال ۱۳۹۶ آغاز نموده که در حال حاضر در زمینه تبادل و معامله رمز ارزهای مختلفی همچون بیت‌ کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، پرفکت مانی و… فعالیت می‌نماید. کارمزد پایین، برخورداری از سامانه احراز هویت و سرعت بالای انجام تراکنش‌های مختلف از مزایای قابل توجه این صرافی است.

کاربران می‌توانند به طور لحظه‌ای و روزانه اخبار و رویدادهای تاثیر گذار در حوزه رمز ارزهای را توسط وب سایت این کارگزاری ترید نمایند. همچنین اپلیکیشن این صرافی در کنار برخورداری از امنیت بالا، امکانات بسیاری زیادی را برای کاربران فراهم نموده است.

از مزایای قابل توجه صرافی اکسکوینو نسبت به سایر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مجهز به کیف پول اختصاصی و یکپارچه با امنیت بسیار بالا
  • پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته
  • مجهز به سرویس پیامکی برای دریافت گزارش روزانه تمام تراکنش‌های صورت گرفته
  • فعالیت کاربر مبتنی بر احراز هویت به وسیله اطلاعات شخصی وی

۹- صرافی اوکی اکسچنج

مقایسه ی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

کریپتوکارنسی اوکی اکسچنج یکی از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که در زمینه خرید و فروش رمز ارزهای مختلفی نظیر بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و … فعالیت می‌کند. کاربران و فعالین بازار رمز ارزها به وسیله اپلیکیشن این کارگزاری می‌توانند بیش از 400 ارز دیجیتال را خرید و فروش نمایند.

پلتفرم ok-ex.io فعالیت خود را در حوزه مبادلات ارزهای دیجیتال و بازارهای غیر متمرکز از سال 1394 با نام شرکت آماتیس آغاز نموده است. این کارگزاری در طول 5 سال فعالیت خود توانسته توجه 200,000 کاربر فعال در حوزه رمز ارزها را به سوی خود جلب می‌نماید. این پلتفرم در بسترهای مختلف آنلاین خدمات فوق‌العاده‌ای را به سرمایه‌داران ارزهای رمزنگاری شده ارائه می دهد.

  • بستر مناسب برای معامله و نقل‌وانتقال ارزهای دیجیتال در هر ساعتی از شبانه روز
  • برخورداری از ایمنی و امنیت بسیار بالا
  • برخورداری از سرعت بالا در انتقال واحد پولی و ریالی به حساب کاربران و کیف‌های پول آنان
  • مجهز به کیف پول مجزا
  • پشتیبانی از 400 ارز دیجیتال معتبر جهانی
  • نمایش قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال
  • توانایی تحلیل تکنیکال بر روی نمودار ارزش گذاری رمز ارزها
  • نمایش تاریخچه فروش رمز ارزها به صورت کامل و دقیق

کد معرف: 613861

۱۰- صرافی رابین کش

همه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی رابین کش در سال ۱۳۹۵ توسط دانشجویان دانشگاه شریف در حوزه خرید و فروش رمز ارزهای معتبر جهانی برنامه نویسی شد. این کارگزاری از ۲۳ رمز ارز پایه و معتبر جهانی پشتیبانی کرده و جزو صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با ضریب امنیتی بالا محسوب می‌گردد. صرافی رابین کش تنها کارگزاری ایرانی است که دارای فروشگاه اختصاصی می‌باشد. همچنین این سامانه به طور هم‌زمان از 3 بازار OTC)، (P2P و اکسپرس (Convert) در کنار شبکه TRC 20 پشتیبانی می‌کند.

از سایر مزایای این کارگزاری معتبر ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • پشتیبانی از واحد ملی (ریال)
  • مجهز به کیف پول اختصاصی
  • برخورداری از سیستم احراز هویت
  • برخورداری از پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • ‌امکان ترید لحظه‌ای نمودار قیمت‌گذاری رمز ارزهای مختلف
  • ایجاد شبکه آزمایشی و مجازی بازارهای جهانی رمز ارز برای کاربران مبتدی
  • مجهز به سیستم شناسایی دو عاملی

۱۱- صرافی سیتکس

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

 صرافی سیتکس فعالیت خود را از سال 1395 در حوزه‌ فناوری بلاک چین و صرافی های ارز دیجیتال ایرانی آغاز نموده است. اما این کارگزاری از سال 1399 با معرفی پلتفرم آنلاین خود با نام اکسچنج سیتکس شروع کار خویش را رسما اعلام کرده است. این صرافی از 16 رمز ارز پایه همچون بیت کوین، اتریوم، تزوس، لینک، یونی سواپ و… پشتیبانی می‌کند.

صرافی سیتکس علاوه بر اینکه از واحد پولی تومان حمایت می‌کند از نظر امنیتی در سطوح بسیار بالایی قرار دارد. به طوری که از کیف پول‌های مختلف سرد و گرم، رمز عبور دومرحله‌ای و آنتی‌ویروس بر روی سیستم‌عامل استفاده می‌نماید؛ تا صرافی سیتکس از این طریق از دارایی کاربران خود به نحو احسن محافظت نماید. از دیگر مزایای این پلتفرم می‌توان به‌ موارد زیر اشاره نمود.

  • دریافت کارمزد به صورت درصدی در قالب رمز ارز
  • امکان مشاهده کارمزد تراکنش در هنگام انجام معاملات مختلف
  • دارای سقف برداشت روزانه
  • دارای تیم پشتیبانی 12 ساعته

۱۲- صرافی یوبیتکس

صرافی های فارسی ارز دیجیتال

صرافی یوبیتکس یکی از جدیدترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که در حوزه رمز ارزها بنا شده است و در حال حاضر از 40 ارز رمز فعال جهانی پشتیبانی می‌کند. تحلیل گران بر این باورند که توسعه دهندگان این پلتفرم با آنالیز دقیق بازار و نیاز کاربران فعال در زمینه ارزهای دیجیتالی به عرصه کریپتو پا گذاشته‌اند. از محاسن قابل توجه این صرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجام معاملات به صورت 24 ساعته در بازارهای جهانی
  • پشتیبانی از واحدهای پولی و اعتباری معتبر همچون صورت تتر و تومان
  • امکان تعیین حد سود و ضرر به صورت سفارشی
  • سیستم درآمدزایی بدون انجام معامله
  • برخورداری از پشتیبانی 24 ساعته
  • سرعت و امنیت بسیار بالا در خرید و فروش و تبادل رمز ارزها
  • احراز هویت سریع و آسان
  • دارای کیف پول اختصاصی رایگان
  • برخورداری از ابزارهای تحلیل روزانه ارزهای دیجیتال
  • استفاده از TRC20 و ERC20

کد معرف: ub60882

۱۳- صرافی ارز پایا

صرافی های ارز دیجیتال مجاز در ایران

صرافی ارز پایا اولین کارگزاری ثبت شده در حوزه ارز دیجیتال است که فعالیت رسمی خود را در سال 1396 آغاز نموده است. این صرافی از طریق وب سایت خود انجام معاملات همتا به همتا و بدون واسطه ارزهای رمزنگاری شده را در داخل کشور فراهم کرده است. از مزیت‌های قابل توجه صرافی ارز پایا در برابر سایر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • برداشت آنی و بدون تاخیر رمز ارزهای معتبر جهانی
  • برخورداری از امنیت بالا
  • مجهز به کیف پول سرد
  • کیفیت و سرعت بالا در ارائه خدمات
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • واریز سریع و آنی تتر به صورت نقد
  • دریافت کارمزد اندک

کد معرف: 29948 (۱۰٪ تخفیف در کارمزد معاملات)

۱۴- صرافی بیتستان

صرافی ارز دیجیتال ایرانی

صرافی بیتستان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ تحت عنوان شرکت ویرا ارتباط گستر امین در حوزه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی آغاز نموده است. این کارگزاری از ۶۵ رمز ارز بین‌المللی همچون بیت کوین، اتریوم، کاردانو، لایت‌کوین، ریپل، تتر، بایننس‌کوین و… پشتیبانی می‌نماید. وبلاگ آموزشی سایت این کارگزاری به همراه پشتیبانی ۲۴ ساعته باعث شده تا به الان این کریپتو کارنسی بیش از ۷۰ هزار نفر کاربر فعال داشته باشد. از ویژگی‌های این صرافی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • انتقال و تبادل ارزهای دیجیتال در ۴۸ طول ساعت
  • کف واحد ریالی مورد نیاز برای انجام تراکنش در این صرافی یک میلیون تومان است.
  • الزامی بودن احراز هویت برای فعالیت در این کارگزاری
  • مجهز به رابط کاربری ساده
  • عدم پشتیبانی از کیف پول اختصاصی
  • دریافت کارمزد بالا برای تایید تراکنش‌ها

کد معرف: 1384597

۱۵- صرافی فینیکس

معرفی صرافی های ارز دیجیتال ایران

صرافی فینیکس در سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را در زمینه ارز دیجیتال آغاز نمود که در حال حاضر تنها از ۱۲ رمز ارز پایه (بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، لایت کوین، دش، تتر، ریپل، استلار، ایاس، ترون، دوج کوین و پکسوس گلد) پشتیبانی می‌کند.

  • پشتیبانی از امنیت بالا با استفاده به‌روزترین پروتکل‌های امنیتی بین‌المللی
  • برخورداری از اپلیکیشن ساده
  • انجام و تایید تراکنش‌ها با سرعت و دقت بالا
  • توانایی احراز هویت سریع با کمک هوش مصنوعی
  • برخورداری از ابزارهای پیشرفته تحلیل بازار ارز دیجیتال
  • برخورداری از کیف پول ارز دیجیتال اختصاصی
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • دارای دو بازار ریالی و تتر

۱۶- صرافی جیبیتکس

کارگزاری جیبیتکس از رمز ارزهای پایه و گران قیمتی همچون بیت کوین، اتریوم، ریپل، تتر و لایت کوین پشتیبانی می‌نماید. در این صرافی کاربران ایرانی با تاخیر می‌توانند دارایی‌های خود را با واحد پول ملی (ریال) تعویض و تبدیل نمایند.

با اینکه بستر این کریپتوکارنسی برای انجام فعالیت‌های مختلف مربوط به حوزه رمز ارز کاملا ایمن و قابل اعتماد می‌باشد. اما دریافت کارمزد بالا و عدم حمایت از رمز ارزهای مختلف باعث شده تا کاربران  اندکی در مورد این پلتفرم دچار شک و تردید شوند.

برخی از ویژگی‌هایی اختصاصی صرافی جیبیتکس در مقایسه با سایر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی به ترتیب زیر است

  • بستری قابل اعتماد، امن و سریع
  • پشتیبانی از سوی تیم حرفه‌ای و متعهد
  • برخورداری از سیستم امنیتی غیرقابل نفوذ برای حفاظت از دارایی‌ کاربران
  • پاسخگویی 24 ساعته
  • ارتباط با مشتریان از طریق واتساپ، تلگرام، تماس تلفنی و…
  • دارای سرعت بسیار بالا و بدون واسطه در خرید و فروش انواع مختلف رمز ارزها
  • دریافت کارمزد بسیار بالا برای تایید تراکنش‌ها
  • محدودیت واریز و برداشت
  • برخورداری از احراز هویت سخت و دشوار

۱۷- صرافی کوین نیک مارکت

صرافی کریپتو ایرانی

نیک مارکت از سال ۱۳۹8 فعالیت رسمی خود را در کشور آغاز کرد که در ادامه مسیر برای بهره‌مندی از امکانات سایر ارزهای دیجیتالی به عضویت مجموعه نیک مارکت اضافه شد. این پلتفرم از رمز ارزهای معتبری همچون بیت کوین، اتریوم، تتر، ریپل و… پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های صرافی نیک مارکت نسبت به سایر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها
  • برخورداری از کیف پول سرد برای ذخیره دارایی کاربران
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته.
  • امکان واریز ریالی و خرید ارز دیجیتالی از این طریق
  • حمایت و فعالیت هم‌زمان از واحد پول تومانی و تتری
  • ترید اخبار و قیمت رمز ارزها به صورت لحظه‌ای و روزانه از طریق وب‌سایت نیک مارکت
  • امکان مشاهده و تحلیل انواع نمودارهای رمز ارزهای مختلف همراه با جزئیات
  • ترید لحظه‌ای و مداوم قیمت رمز ارزها
  • برخورداری از سامانه سفارش گذاری اتوماتیک

طبق آخرین اطلاعیه، فعالیت این صرافی از تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ به حالت تعلیق درآمد.

۱۸- صرافی رابکس (Rabex)

صرافی کریپتو ایرانی

کریپتو کارنسی رابکس با همکاری دانشجویان و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد. البته طرح اولیه این کارگزاری در سال 1392 توسط شرکت بین‌المللی رابین پایه ریزی شد که بیشتر در حوزه بازارهای مالی غیرمتمرکز همچون فارکس کاربرد داشت.

رابکس جزو معدود صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که مجهز به فروشگاه SH24 می‌باشد؛ به طوری که کاربران به راحتی به این سامانه دسترسی دارند. کاربران صرافی رابکس در ازای معرفی این پلتفرم به دوستان و آشنایان خود پاداش‌هایی را به صورت رمز ارز از این اکوسیستم دریافت می‌نمایند. عدم پشتیبانی از کیف پول آنلاین یا آفلاین و همچنین عدم طراحی اپلیکیشن و پلتفرم منسجم از سوی توسعه دهندگان این صرافی بزرگ‌ترین معایب رابکس محسوب می‌گردد.

برخی از مزایا و ویژگی‌های صرافی رابکس به شرح زیر است:

  • مجهز به بستری امن، سریع برای انجام تراکنش‌های مختلف در حوزه ارزهای دیجیتال
  • استفاده از آخرین استانداردهای امنیتی جهانی برای حفاظت از دارایی کاربران
  • شرکت در همه‌پرسی و ارتباط با دیگر کاربران این کارگزاری در بستر انجمن رابکس
  • مشاهده و ترید به‌روزترین اخبار مربوط به حوزه رمز ارز
  • امکان معامله و پیگیری حضوری تراکنش‌های صورت گرفته با تعیین وقت قبلی
  • امکان خرید و فروش رمز ارزهای مختلف در سریع‌ترین زمان ممکن
  • پاسخگویی 24 ساعته
  • رابط کاربری ساده و کاربردی

۱۹- صرافی رمزینکس

صرافی های ارز دیجیتال برای ایرانیان

کریپتوکارنسی رمزینکس یکی از قدیمی‌ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که در سال 1397 توسط نخبگان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف کدنویسی شد. علیرضا رادمنش و محمدرضا آشتیانی به عنوان بنیان گذاران اصلی و حقیقی صرافی رمزینکس شناخته می‌شوند. این دو شخصیت  تاثیر بسیار زیادی در رشد و توسعه این کارگزاری داشته‌اند.

برخی از برجسته‌ترین مزایای صرافی رمزینکس به شرح زیر است:

  • برخورداری از سیستم امنیتی بسیار دقت و حساس
  • دارای کیف پول آفلاین اختصاصی
  • خرید و فروش بدون واسطه
  • ویژگی‌های صرافی رمزینکس
  • برخورداری از سامانه احراز هویت سریع و آسان
  • استفاده از تصویر برای آموزش و راهنمایی کاربران در جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال
  • توانایی ترید و مشاهده اخبار دنیای رمز ارزها
  • مجهز به ابزارهای مختلف تحلیل نمودار قیمت گذاری ارزهای دیجیتال
  • ارائه مبانی و مفاهیم بنیادین آموزشی رمز ارزها در بخش بلاگ سایت
  • تعریف کارمزد پایین نسبت به سایر صرافی‌ها در هنگام تایید تراکنش‌ها

کد معرف: 596193038

۲۰- صرافی اکسچنج ۹۸

صرافی اکسچنج ۹۸ فعالیت رسمی خود را از سال 1396 در حوزه ارزهای دیجیتال آغاز نموده که تا به الان این فعالیت روند صعودی و مثبتی را پیموده است. این کارگزاری از 50 ارز رمزنگاری شده همچون بیت کوین، دوج کوین، تتر و… پشتیبانی می‌کند. ابزارهای مختلف تحلیل فاندامنتال و تکنیکال بر روی وب سایت این صرافی باعث شده تا کاربران با خیالی آسوده به خرید و فروش رمز ارزهای مختلف بپردازند.

امکان پیگیری معاملات و مراجعه حضوری این صرافی های ارز دیجیتال ایرانی باعث شده  اکسچنج 98 بیش از 4500 کاربر فعال در اختیار داشته باشد.

 از ویژگی‌های و خصوصیت این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مجهز به سیستم مدیریت ریسک
  • برخورداری از سامانه اتوماتیک خرید و فروش رمز ارز
  • امکان برقراری ارتباط با مشاوران مجموعه از طریق چت آنلاین یا مراجعه حضوری
  • امکان پیگیری و ثبت سفارشات توسط شیوه‌های مختلف ارتباطی
  • برخورداری از پشتیبانی 24 ساعته
  • انجام سفارشات و تایید تراکنش در سریع‌ترین حالت ممکن و به صورت آنی
  • دارای رابط کاربری ساده و کاربرد

۲۱- صرافی تومنی دات اکسچنج

صرافی تومنی دات اکسچنج یکی از قدیمی‌ترین و بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که توانسته در خرید و فروش رمز ارزها توجه کاربران ایرانی را به سوی خود جلب نماید. پلتفرم تومنی دات اکسچنج از 400 رمز ارز معتبر جهانی پشتیبانی می‌نماید.

برخی از قابلیت‌های این کارگزاری ایرانی عبارت است از:

  • فراهم نمود بستری مناسب برای خرید انواع مختلف رمز ارزهای معتبر جهانی به صورت مستقیم و بدون واسطه
  • رابط کاربری ساده، سریع و امن
  • پشتیبانی از رمز ارزهای مختلفی همچون بیت کوین، اتریوم، شت کوین، شیبا و بیبی دوج و…
  • نمایش قیمت واقعی و ارزش گذاری دقیق ارزهای دیجیتال
  • امکان معامله با ارزهای رایج ملی و جهانی همچون تومان، دلار و تتر
  • پشتیبانی از کیف پول اوکی اکسچنج
  • برخورداری از پشتیبانی 24 تلفنی

۲۲- صرافی دیجی اکسچنج

یکی دیگر از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی فعال در حوزه رمز ارزها پلتفرم دیجی اکسچنج  هست که از سال 1392 راه‌اندازی شده است. این صرافی یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی از رمز ارزهای پایه و معتبری همچون بیت کوین، اتریوم و… پشتیبانی می‌نماید.

توسعه دهندگان این پلتفرم برای مشتریانی که به طور میانگین گردش حساب آن‌ها فراتر از 300 میلیون تومان است، کلوپ اختصاصی مشتریان را تاسیس نمود. این مجموعه علاوه بر دریافت کارمزد بسیار ناچیز برای تایید تراکنش‌های مختلف رمز ارزها، پاداش‌هایی را برای کاربرانی در نظر گرفته است که این کارگزاری را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌نمایند.

از دیگر قابلیت‌های صرافی دیجی اکسچنج می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برخورد مناسب و پشتیبانی کامل و 24 ساعته
  • تایید تراکنش و معاملات با سرعت بالا
  • پلتفرم دارای امنیت بسیار بالا بوده و تامین آن مطابق با آخرین استانداردهای تعریف شده جهانی است.
  • مجهز به بستر معاملات دوجین
  • دارای اپلیکیشن اختصاصی
  • برخورداری از ابزارآلات تحلیل نمودار ارزش‌گذاری رمز ارزها
  • مجهز به تجهیزات ایمپلنت فون بسامان و پرداخت خودکار

۲۳- صرافی آکسفورد آی آر

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی آکسفورد آی‌آر یکی از پلتفرم های نام آشنای ایرانی است که از سال 1395 فعالیت خود را در بازار و حوزه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی آغاز نموده است. این کارگزاری از 100 بلاک چین و 200 رمز ارز معتبر جهانی همچون بیت کوین، اتریوم، ریپل و… پشتیبانی می‌نماید.

اعتبار و شهرت این صرافی‌های قدیمی ایرانی باعث شده تا به الان بیش از 50 هزار کاربر بر روی پلتفرم این کارگزاری فعالیت مستمر داشته باشند. صرافی آکسفورد آی آر ex4ir برخلاف صرافی‌های ایرانی و خارجی از طریق دریافت کارمزد در مقابل تایید تراکنش‌ها کسب درآمد نمی‌کند. این کارگزاری با دریافت حق عضویت از کاربرانی که قصد دارند از این پلتفرم برای انجام معاملات رمز ارزهای خود استفاده نمایند، توانسته درآمد معقولی داشته باشد.

کف سرمایه گذاری در کارگزاری آکسفورد آی آر حداقل 400 هزار تومان می‌باشد که به محض اتمام معامله، دارایی و سرمایه کاربر به صورت اتوماتیک در عرض چند دقیقه به کیف پول وی اضافه خواهد شد.

این صرافی تا به حال بیش از 350 هزار معامله موفق داشته که در کل  مسیر، به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته به کاربران خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهد.

از مزیت‌های قابل توجه این صرافی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پشتیبانی 24 ساعته از طریق چت آنلاین و تیکت
  • عدم دریافت کارمزد در ازای تایید تراکنش‌ها
  • پشتیبانی از کیف پول‌های آنلاین و آفلاینی همچون تراست والت یا اکونومی

۲۴- صرافی دبلیو ام فای

صرافی دبلیو ام فای با پشتیبانی از ۱۱ رمز ارز معتبر جهانی توانسته جایگاه خود را در میان صرافی های ارز دیجیتال ایرانی تثبیت نماید. این صرافی یکی از سردمداران و پیشرانان صنعت و فناوری بلاک چین در ایران است که در این راستا گام‌های موثری را برداشته است.

امنیت بالای این پلتفرم در حفظ اطلاعات مالی کاربران خود باعث شده تا سرمایه گذاران با آسایش و آرامش خاطر بیشتری در این محیط مشغول فعالیت باشند. امانت‌داری در کنار صداقت از مهم‌ترین اصول اخلاقی تمامی کارکنان حاضر در این مجموعه می‌باشد.

کاربران برای فعالیت‌ بر روی سایت این صرافی و مشاهده کارمزد، نرخ تبدیل و ترید اخبار مهم در حوزه رمز ارزها نیاز به تعریف اکانت و احراز هویت خود دارند. اگر چه قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتالی بر روی این سایت درج نشده اما نرخ تبدیل، میزان کارمزد و تفاوت نرخ خریدوفروش رمزهای کد نویسی شده در بستر این پلتفرم همواره در حال به‌روزرسانی است.

 از مزیت‌های قابل توجه این اکوسیستم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • صرافی دبلیو فایل در زمینه تبدیل ارزها ارز به واحد پولی ریالی یا بالعکس در حال فعالیت است که در کمتر از ۲۴ ساعت می‌توان تراکنش‌های مربوط به این زمینه را انجام داد.
  • پشتیبانی از طریق ارتباط آنلاین و تماس تلفنی به‌صورت ۲۴ ساعته
  • پاسخگویی مداوم و ارتباط با کاربران برای حل مشکلات آنان
  • امکان معامله بدون نیاز به احراز هویت
  • امکان مشاهده لحظه‌ای قیمت و ارزش رمز ارزها
  • مجهز به بازار فیوچرز
  • مجهز به سیستم‌های به‌روزرسانی دقیق و لحظه‌ای انتشار اخبار مربوط به حوزه رمز ارزها

۲۵- صرافی ایکس نوین

ثبت نام در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

اگر به‌ دنبال صرافی پرسرعت برای تبادل ارزهای دیجیتالی و خرید و فروش آن هستید، مسلما اکوسیستم ایکس نوین پیشنهاد بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. کارگزاری ایکس نوین به‌ صورت تمام اتوماتیک طراحی ‌شده که می‌تواند تمامی ابعاد معاملات و تراکنش‌های انجام شده را تحلیل نموده و در کمترین زمان ممکن آن‌ها را تایید نماید.

این پلتفرم مجهز به ابزارهای مختلف پشتیبانی ۲۴ ساعته است که خیال تمام کاربران را در زمینه‌های مختلف امنیتی  تبادل ارزهای دیجیتالی آسوده ‌خاطر می‌کند. برخورداری از مدیریت ریسک‌پذیری تنها گوشه‌ای از مزایای قابل‌توجه این کارگزاری نسبت به سایر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی برای معامله گران و سرمایه‌گذاران است. با کمک صرافی ایکس نوین کاربر می‌تواند در کمتر از ۲۴ ساعت در حوزه رمز ارزهای مختلف معاملات متعددی را انجام دهد.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این صرافی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • توانایی اتصال به تمام سیستم‌های بانکی در ایران
  • امکان خرید و فروش اغلب ارزهای دیجیتالی معتبر ایرانی و خارجی
  • دارای سامانه اتوماتیک تایید تراکنش
  • حمایت از 150 ارز دیجیتال
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • احراز هویت سریع و آسان به طوری که می‌توان این فرایند را در کمتر از 15 دقیقه تکمیل نمود
  • نمایش لحظه‌ای نمودار ارزش‌گذار رمز ارزهای مختلف به صورت واحد پولی تومانی و دلار
  • پشتیبانی از تمامی شبکه‌های بلوک چینی
  • محاسبه نرخ بر اساس قیمت جهانی در صرافی بایننس
  • برخورداری از درگاه پرداخت آنلاین
  • دارای کیف پول اختصاصی
  • توانایی اتصال پلتفرم‌های معاملاتی otc و p2p
  • بهره‌مندی از رمز عبور 2 مرحله‌ای برای ارتقا امنیت حساب کاربران

۲۶- صرافی بید ارز

صرافی بید ارز در سال 1395 توسط شرکت کاج سبز سپهر آذین در زمینه خرید و فروش ارزهای مختلف دیجیتالی راه‌اندازی شد. این مجموعه یکی از بهترین کارگزاری‌های ایرانی است که از سطوح امنیتی فوق‌العاده بالایی برخوردار می‌باشد. اصلا مهم‌ترین جنبه شهرت این پلتفرم را می‌توان سطوح بالای امنیتی این مجموعه در راستای حفاظت و حراست از اطلاعات مالی کاربران خود دانست.

توسعه دهندگان و برنامه نویسان پلتفرم بید ارز در طول فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه فناوری اطلاعات و تکنولوژی‌های حوزه بلاک چین پروژه‌های موفقی همچون عروسی با ما، آویتو و دورکار را راه‌اندازی کرده‌اند.

این کارگزاری همچون سایر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی به‌ هیچ‌ عنوان در تعیین قیمت رمز ارزها دخالت خاصی ندارد. بلکه خرید و فروش بدون واسطه ارزهای رمزگذاری شده توسط کاربران را مدیریت و کنترل می‌کند.

از مزایای قابل‌توجه این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف اطلاعات معاملات انجام ‌شده بعد از تایید هویت کاربران و تراکنش انجام‌شده آن‌ها
  • برخورداری از سطح بالای امنیتی
  • پشتیبانی از رمز ارزهایی همچون بیت کوین، اتریوم و…
  • حمایت از سوی توسعه دهندگان متخصص در زمینه بلاک چین
  • ارائه Api
  • برخورداری از پشتیبانی 24 ساعته
  • دارای کیف پول اختصاصی

۲۷- صرافی کریپتولند

پلتفرم کریپتو لند در سال ۱۳۹۵ به مدیریت سینا استوی به عنوان یکی از برترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران راه‌اندازی شد. این پلتفرم بومی با استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران و سرمایه‌گذاران ایرانی روبه‌رو شد. این استقبال طوری بود که این مجموعه پس از اندک زمانی توانست شعبات خود را در تهران، مالزی و سنگاپور دایر کند.

  • برخورداری از رابط کاربری ساده
  • دارای محیطی مناسب و حرفه‌ای برای معامله‌
  • امکان تبادل رمز ارز با واحد پول ملی همچون ریال
  • فعالیت مبتنی بر احراز هویت کاربران
  • برخورداری از سطوح بالای امنیتی
  • پشتیبانی 24 ساعته از طریق تماس تلفنی، ایمیل و…
  • دریافت کارمزد بسیار پایین در تایید معاملات ریالی
  • امکان خرید و فروش رمز ارز در دو بازار ساده (معامله فوری) و پیشرفته (استاپ و استاپ لیمیت)
  • مجهز به سیستم دو عاملی برای احراز هویت کاربران

کریپتو لند تعطیل شد!

در ۲۷ اردیبهشت سال 1400 جاری اخباری مبنی بر بازداشت سینا استوی مدیرعامل صرافی کریپتولند به عنوان تیتر اول روزنامه‌ها چاپ شد. این اخبار در بازار رمز ارزها ایران موجی از نگرانی و تشویش را ایجاد نموده  به طوری که اغلب سرمایه‌گذاران و کاربران این صرافی  نسبت به دارایی های بلوکه شده خود در کارگزاری ابراز نگرانی می‌نمودند.

در پی انتشار این خبر عباس آشتیانی رئیس وقت کمیسیون بلاک چین و رمز ارز و مسئول سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام نمود؛ زیانی که به کاربران این پلتفرم وارد شده در حدود ۱۳۰ میلیارد تومان است.

در حال حاضر مدیر عامل این صرافی با قید وثیقه آزاد گشته تا دارایی‌های دیجیتالی کاربران را از روی این پلتفرم بازیابی نماید. وی اعلام نموده این فرایند ممکن است تا چند ماه به طول بینجامد؛ اما تمام سوابق تراکنش و دارایی کاربران به صاحبانشان برگردانده خواهد شد.

۲۸- صرافی اریترون

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

۲۹- صرافی اسکبیتو

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

نتیجه‌گیری

در همه جای دنیا فعالیت کاربران و سرمایه گذاران در بازار رمز ارزها مشروط به عضویت آن‌ها در کارگزاری‌های معتبر است. اما با تصویب تحریم‌های مختلف علیه ایران و کشورهای مختلف کاربران و فعالین ایرانی حوزه ارزهای رمزگذاری شده با مشکلات عدیده‌ای در زمینه‌های مختلف خریدوفروش یا تبادل این ارزها مواجه ‌شدند.

در برخی از موارد صرافی‌های خارجی از فرصت استفاده نموده به بهانه‌های واهی حساب کاربران ایرانی را مصادره می‌کنند. این مشکل زمانی بیشتر تشدید می‌گردد که تحریم‌های بین‌المللی علیه کاربران ایرانی در حوزه رمز ارزها رسوخ می‌کند. اما آنچه که مشکل اصلی سرمایه گذاران ایرانی تلقی می‌شود، نبود امکانات و تعاریف مناسب کریپتوکارنسی‌های خارجی برای تبدیل رمز ارزهای مختلف به ریال یا تومان است.

برای رفع این مشکل در ابتدای کار وبلاگ‌هایی به عرصه ظهور رسیده‌اند که از هویت و شناسنامه روشنی برخوردار نبودند. این مسئله باعث ‌شد تا امنیت تبادل رمز ارزها متعلق به واحدهای ریالی بسیار اندک باشد و کاربر در مورد داراییهای خود دچار تشویش و نگرانی گردد. همچنین این مشکل آشکار در زمینه سطوح امنیتی غیراستاندارد باعث کلاه‌برداری‌هایی فراوانی می‌شد. در نتیجه سرمایه‌گذار به دلایل مختلفی از فعالیت خود در حوزه کریپتو کارنسی منصرف می‌گشت.

ثبت نام در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی در حوزه رمز  ارزها با هدف امنیت دهی به فضای خریدوفروش ارزهای رمز نگاری شده مختلف ایرانی و خارجی بنا گشت. به عبارت بهتر این صرافی‌ها بستری را فراهم کردند که طرفین معامله بتوانند در فرآیند خرید و فروش داراییهای خود و انجام معاملات به حوزه توکن ها با اطمینان خاطر بیشتری فعالیت نمایند.

بارها رسانه‌های مختلف اخبار متعددی مبنی بر کلاه‌برداری صرافی‌های ارزهای دیجیتال پخش کرده‌اند که در این مقوله کاربران سرمایه‌های خود را از دست داده‌اند. مهم‌ترین نگرانی برای معامله‌گران و فعالین بازار ارزهای دیجیتال با آن مواجه می‌باشند، امنیت کیف پول و صرافی‌هایی است که از آن استفاده می‌نمایند.

فراموش نکنید، هیچ‌کس دوست ندارد حتی بخش کوچکی از دارایی‌های خود را به خاطر کلاه‌برداری و هک از دست بدهد. در این میان امنیت حوزه کریپتوها به ایمنی صرافی‌های رمزنگاری بستگی دارد. بنابراین با انتخاب بهترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی می‌توان این ریسک را به حداقل رساند.

سوالات متداول

بهترین صرافی ایرانی کدام است؟

پیشنهاد ما این است که از بین صرافی‌های مشهور ایرانی، چند عدد را گزینش کنید و با هم از نظر نقدشوندگی، کارمزد معاملات، کارمزد برداشت وجوه و گزینه‌ها و امکانات‌ معاملاتی مقایسه کنید.

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی بدون احراز هویت کدامند؟

در تمام صرافی‌های قانونی ایرانی احراز هویت اجباری است و امکان فعالیت بدون احراز هویت وجود ندارد.

صرافی ایرانی بهتر است یا صرافی خارجی؟

صرافی‌های ایرانی اخیرا بسیار پیشرفت کرده‌اند اما همچنان با برآورده‌سازی نیازها و امکانات تریدرهای حرفه‌ای عاجزند. قطعا بهترین صرافی‌های دنیا مانند بایننس، FTX، کوین‌بیس و بایبیت از صرافی‌های ایرانی برترند.

آیا امکان فعالیت در صرافی‌های خارجی وجود دارد؟

در حال حاضر اکثر صرافی‌های خارجی احراز هویت را اجباری کرده‌اند. اما ۲ صرافی وجود دارد که احراز هویت در آن‌ها اجباری نیست. صرافی کوکوین و صرافی کوینکس دو صرافی هستند که می‌توانید به شروع فعالیت درآن‌ها بپردازید. فراموش نکنید که هرگز در آن‌ها با آیپی ایران وارد نشوید. همچنین از ابزارهای تغییر آی‌پی ایرانی نیز استفاده نکنید.

در صورتیکه نیاز به احراز هویت در صرافی های خارجی مثل بایننس داشتید، مجموعه جک‌بلک جهت وریفای با ایمن‌ترین شیوه و مشاوره رایگان در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *