متفرقه

۳ نحوه شارژ اپل ایدی با گیفت کارت (+روش خرید)

نحوه شارژ اپل ایدی با گیفت کارت

 شناخت از نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت برای کاربران محصولات اپل ضروری است. شرکت اپل همواره به دنبال جلب نظر کاربران خود بوده و خدمات متنوعی را برای آسودگی بیشتر کاربران خود عرضه می نماید. یکی از این خدمات گیفت کارت های اپل هستند که در بسته بندی ها و با ارزش های گوناگونی برای مشتریان عرضه می شوند.

گیفت کارت ها امروزه توسط پلتفرم ها و شرکت های بزرگ عرضه می شوند تا کاربران بتوانند به راحتی حساب های خود را شارژ کنند. کمپانی اپل نیز این کارت ها را به منظور شارژ اپل آیدی به کاربران خود عرضه می‌نماید. در ادامه سعی شده تا با بررسی جنبه های مختلف گیفت کارت ها و آموزش نحوه استفاده از آنها به سوالات شما درباره گیفت کارت های اعتباری اپل پاسخ داده شود.

گیفت کارت اپل چیست؟

از طریق شرکت اپل محصولات و خدمات متنوعی برای مشتریان عرضه می‌شود که ممکن است نیاز به پرداخت هزینه داشته باشند. یکی از راه هایی که می توان این هزینه ها را پرداخت کرد گیفت کارت اپل است. اگر بخواهیم به صورت دقیق این موضوع را بیان کنیم، گیفت کارت های اپل یک نوع کارت اعتباری فیزیکی یا مجازی هستند که کاربران با خرید و استفاده از آن‌ها می‌توانند حساب های خود را شارژ کنند.

 نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت در اغلب کشور ها قابل انجام و آسان است. گیفت کارت ها نیز از ارزهای رایج پشتیبانی می کنند. این کارت های اعتباری را می توان از نمایندگی ها و فروشگاه های اپل یا فروشندگان واسط خریداری کرد. با استفاده از اعتبار ثبت شده در این کارت ها می توانید اپلیکیشن ها، کتاب های الکترونیکی و غیره را از اپ استور خریداری کنید.

شارژ اپل آیدی با گیفت کارت شباهت زیادی به شارژ اعتبار تلفن های همراه دارد. شما می توانید کارت های اعتباری اپراتور های تلفن همراه مانند رایتل یا ایرانسل را به صورت فیزیکی یا آنلاین خریداری کرده و سپس با وارد کردن کد، اعتبار ریالی حساب شما شارژ می شود.

با خرید گیفت کارت ها می توانید آنها را هدیه داده یا برای مصرف شخصی استفاده نمایید. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که پس از وارد کردن کد، اعتبار آن دیگر قابل انتقال و هدیه دادن نخواهد بود. گیفت کارت های اپل انواع گوناگونی دارند که هر یک از آنها برای کار خاصی در نظر گرفته شده اند.

در ادامه نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت را با انواع این کارت ها به شما آموزش خواهیم داد. همچنین پرفروش ترین نوع این گیفت کارت ها شامل 4 نوع می باشند که به بررسی آنها می پردازیم.

انواع گیفت کارت اپل

هر یک از انواع گیفت کارت های اپل کاربرد منحصر به فردی دارند و آنها را نمی توان بجای همدیگر استفاده کرد. هنگام خرید حتما باید به نوع گیفت کارتی که میخرید توجه کنید. کارت هایی که شرکت اپل برای کاربران خود عرضه می کند شامل گیفت کارت اپل (Apple Gift Card)، گیفت کارت اپ استور و آیتونز (App Store & iTunes Gift Card)، گیفت کارت فروشگاه اپل (Apple Store Gift Card) و گیفت کارت های قدیمی هستند.

اینلاین: اپل ایدی کارتی چیست

۱- گیفت کارت اپل (Apple Gift Card)

معمولا در بخش جلویی گیفت کارت اپل لوگوی این شرکت با پس زمینه سفید قرار دارد؛ هرچند طراحی این کارت ها می تواند متفاوت باشد. چرا که شرکت اپل به دلایل مختلف مانند مناسبت ها از رنگ ها و طرح های متنوعی برای طراحی ها خود استفاده می کند.

متن درج شده در پشت کارت نیز به اطلاع مشتری می رساند که می توان از آن برای خرید محصولات اپل، لوازم جانبی، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی، اپ های کاربردی و بازی ها، موسیقی، کتاب و سرویس آیکلود استفاده کرد.

شارژ اپل ایدی با گیفت کارت اپل

این نوع گیفت کارت ها اغلب از ارز رایج بین المللی مانند دلار پشتیبانی می کنند و در قیمت های مختلفی قابل خریداری هستند. اما باید توجه داشت که فقط در کشور هایی مانند آمریکا، کانادا و استرالیا عرضه می شوند. البته نوع مجازی این گیفت کارت ها در همه جا در دسترس بوده و به صورت یک کد به خریداران تحویل داده می شود.

با وارد کردن کد و شارژ اپل آیدی می توان از فروشگاه های مختلف اپل مانند آیتونز، اپ استور و اپل بوک استور استفاده کرد. این کد ها نیز به اندازه کارت های فیزیکی دارای اعتبار هستند و توسط شرکت اپل تولید می شوند تا دسترسی به گیفت کارت ها را آسان تر کنند.

۲- گیفت کارت فروشگاه اپل (Apple Store Gift Card)

در طراحی شکل ظاهری این نوع گیفت کارت اپل معمولا از رنگ های سفید، طوسی، طلایی یا نقره ای به صورت یکدست استفاده می شود. اطلاعات درج شده در پشت کارت ها نیز موارد زیر هستند:

  • لینک یک وب سایت که با وارد شدن به آن می توان اعتبار و موجودی گیفت کارت را بررسی نمود.
  • شماره تماس برای پرسش به سوالات و کمک گرفتن در رابطه با کارت ها.
  • متن گنجانده شده با مضمون غیر معتبر بودن این نوع کارت ها در فروشگاه آیتونز. این نوع کارت های هدیه را فقط می توان در فروشگاه های آنلاین اپل استفاده نمود.

در اغلب کشور های جهان می توانید از این نوع کارت هدیه برای شارژ اپل آیدی یا خرید از فروشگاه های اپل استفاده کنید. باید توجه نمایید که امکان خرید از وب سایت اپل و به صورت آنلاین در کشور های فرانسه، سوئیس، آلمان و سنگاپور وجود ندارد. پس هنگام خرید گیفت کارت ها باید به منطقه یا ریجن ثبت شده کارت ها توجه نمایید.

۳- گیفت کارت اپ استور و آیتونز (AppStore & iTunes Gift Card)

نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت اپ استور و آیتونز تفاوت چندانی با موارد دیگر ندارد. این کارت ها اغلب به رنگ آبی بوده و لوگوی اپل نیز روی آنها درج می شود. پشت آنها نیز متنی برای کاربران قرار داده شده که می توانند از کارت هدیه خود برای خرید انواع محصولات از فروشگاه های آیتونز و اپ استور استفاده کنند.

شارژ apple id با گیفت کارت

کد درج شده در پشت کارت ها یک شماره سریال 16 رقمی است که با حرف X شروع می شود. این کد قابل بازخرید بوده می توان آن را از طریق ایمیل نیز دریافت نمود. پس از شارژ اکانت می توان از اعتبار آن برای خرید در وب سایت یا فروشگاه اپل استفاده کرد.

گیفت کارت های آیتونز در قیمت های مختلف

نوع دیگری از این کارت های هدیه نیز تحت عنوان کارت «تکمیل فروشگاه اپل» وجود دارد. این کارت ها فقط در کشور چین دارای ارزش هستند و در بقیه نقاط جهان نمی شود از آنها استفاده نمود.

+Apple Fitness چیست و چه کاربردی دارد؟
بخوانید!

۴- گیفت کارت های قدیمی (Older gift cards)

مدل های قدیمی تر گیفت کارت اپل را نیز می توان در بازار یافت که ظاهر آنها ممکن است کمی متفاوت تر از موارد جدید تر باشد. این کارت های هدیه در گذشته تولید شده، اما به هر دلیلی فروش نرفته اند. کارت های هدیه اپل تاریخ انقضا ندارند و می شود از کارت های قدیمی تر نیز استفاده نمود.

این کارت ها نیز مانند موارد قبلی دارای یک کد فعالسازی هستند که با وارد کردن آن می توان اعتبار حساب اپل را افزایش داد.

نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت های مختلف

ابتدا لازم است که شما از قبل به ساخت اپل آیدی (یا خرید اپل ایدی) بپردازید و وارد حساب کاربری خود شوید. پس از آن می بایست طبق مراحل زیر و با استفاده از کد گیفت کارت، اعتبار اپل آیدی خود را افزایش دهید.

شارژ اپل ایدی با گیفت کارت اپ استور

۱- ابتدا باید وارد برنامه اپ استور شوید.

۲- سپس طبق تصویر بالا روی پروفایل کاربری خود بزنید. اگر از قبل وارد حساب کاربری خود نشده باشید باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد شوید.

۳- در قدم بعدی باید گزینه اول یا Redeem Gift Card or Code را انتخاب نمایید.

۴- در این مرحله دو گزینه پیش روی شما قرار خواهد داشت. با انتخاب Use Camera می توانید دوربین گوشی را باز کرده و بارکد روی کارت هدیه را اسکن نمایید تا عملیات شارژ انجام شود. با انتخاب گزینه You can also enter your code manually نیز می توانید کد 16 رقمی گیفت کارت را به صورت دستی وارد کنید.

شارژ اپل ایدی با گیفت کارت ایتونز

پس از انجام مراحل بالا اعتبار و توضیحات مربوط به گیفت کارت اپل به شما نمایش داده می شود. در مرحله آخر باید گزینه Redeem را انتخاب کنید تا پروسه افزایش اعتبار به پایان برسد. بعد اتمام شارژ شما به صفحه هوم یا اصلی اپ استور برگردانده می شوید تا خرید خود را انجام دهید.

نحوه شارژ اپل ایدی با گیفت کارت در کامپیوتر

نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت در رایانه های شخصی بسیار شبیه به مورد قبل است؛ فقط لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- اپ استور را در کامپیوتر خود باز کرده یا به وب سایت آن مراجعه نمایید.

۲- وارد حساب کاربری خود شوید و در بخش موجودی حساب روی گزینه Redeem Gift Card کلیک کنید.

۳- کد 16 گیفت کارت را وارد کرده و آن را تایید کنید.

۴- و در آخر، پس از نمایش پیام اتمام کار به صفحه اصلی اپ استور بازگردانده می شوید.

اگر قصد استفاده از کارت هدیه iTunes را نیز داشته باشید ابتدا باید پس از ورود به برنامه یا وب سایت از نوار بالا وارد بخش اکانت شوید. سپس گزینه Redeem را انتخاب کرده و بعد از آن طبق مورد قبل ادامه دهید.

آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای اپل ایدی در ۴ قدم
بخوانید!

نحوه شارژ اپل ایدی با گیفت کارت با اندروید

کاربران اندروید نیز می توانند از کارت های هدیه اپل برای دسترسی به برخی خدمات مانند اپل موزیک یا اپل تی وی پلاس استفاده کنند. برای ردیم کردن کد باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱- به Apple TV + یا Apple Music مراجعه کنید.

۲- منو را باز کرده و سپس گزینه اکانت را انتخاب نمایید.

۳- گزینه ردیم کد یا Redeem Gift Card or Code را انتخاب کنید.

۴- کد 16 رقمی کارت هدیه اپل را در کادر نشان داده شده وارد کرده و دکمه Redeem را بزنید.

چگونه می توان گیفت کارت اپل خرید؟

به دلیل نوسان قیمت ارز و تحریم های اعمال شده به کشور، خرید گیفت کارت اپل در ایران مشکلاتی را به همراه دارد. با وجود این مشکلات خرید کارت های هدیه اپل غیرممکن نیست و از 2 راه می شود برای تهیه آنها اقدام نمود.

۱- صرافی‌های اینترنتی وجود دارند که این کارت های هدیه را تهیه نموده و در اختیار شما می گذارند. پس از اطمینان از صحت کار آنها می توان گیفت کارت ها را با قیمت های مختلفی از جمله 2، 3، 5، 10 تا چند صد دلار تهیه نمود.

پس از انتخاب گیفت کارت باید هزینه ریالی آن را به شرکت پرداخت نمایید. بعد از  بررسی و تایید این موضوع، در مدت زمان اعلام شده گیفت کارت برای شما ارسال خواهد شد.

شارژ اپل ایدی با گیفت کارت

۲- در صورتیکه حساب ارزی مثل کردیت کارت یا اکانت پی پال یا حتی ارز دیجیتال دارید، می‌توانید از سایت‌های خارجی مثل سایت G2G یا اصلا سایت رسمی اپل برای خرید گیفت کارت اپل اقدام نمایید. روش سوم به مراتب راحت تر از روش اول و دوم است و می توان کارت های هدیه را به صورت آنلاین تهیه نمود.

۳- ابتدا وارد یکی از سایت‌های خرید گیفت کارت اپل ایدی شده و سپس کارت مورد نظر را انتخاب نمایید. پس از اضافه شدن کارت به سبد خرید می توانید اقدام به پرداخت هزینه ریالی کنید. بعد از اینکه هزینه کارت هدیه را پرداخت کردید، بلافاصله کد 16 رقمی به همراه رسید خرید به شما تحویل داده می شود.

در نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت باید توجه داشته باشید که کشور ایران تحریم است و اپل آیدی خود را روی کشورهایی مانند کانادا، ترکیه یا آمریکا ثبت نمایید. برای تهیه گیفت کارت و شارژ اکانت، کشور ثبت شده روی آیدی شما از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که در صورت عدم تطابق کشور ثبت شده روی اپل آیدی و گیفت کارت، کد ردیم کار نخواهد کرد.

برای یادگیری نحوه تغییر کشور اپل ایدی کلیک کنید.

با گیفت کارت اپل چه چیز هایی می توان خرید؟

از کارت های هدیه اپل می توان در خرید طیف وسیعی از محصولات اپل یا برای بهره مندی از خدمات این شرکت استفاده نمود. برخی از این برنامه ها و خدمات که پس از شارژ اپل آیدی با گیفت کارت می توانید به آنها دسترسی داشته باشید، عبارتند از:

  • خرید اپلیکیشن های کاربردی، گیم‌ها و کتاب های الکترونیکی از اپ استور و Apple Books.
  • تهیه اشتراک سرویس هایی مانند اپل موزیک، اپل فیتنس پلاس، اپل نیوز، اپل وان، اپل آرکید و اپل تی وی پلاس به منظور دسترسی به موسیقی، فیلم، سریال های تلویزیونی و برنامه های اختصاصی اپل.
  • تهیه اشتراک آیکلود به منظور دسترسی به فضای ذخیره سازی و امکانات بیشتر.
  • پرداخت درون برنامه ای اپ ها و بازی های تحت پوشش اپل استور.
  • خرید محصولات اپل مانند آیفون، مک بوک، آیپاد، اپل واچ، آیپد، آی‌مک و غیره.
  • خرید لوازم جانبی محصولات و اکسسوری های اپل.

علاوه بر این موارد، می توان با استفاده از اعتبار کارت های هدیه اشتراک های موجود را نیز تمدید نمود. در خرید موارد بالا باید توجه شود که قیمت برخی کالاها بالا بوده و می بایست اقدام به تهیه کارت‌های هدیه با ارزش بیشتر یا چند کارت نمایید.

آيا می توان گیفت کارت اپل را برای شخص دیگری فرستاد؟

امکان دارد هنگام بازدید از اپ استور یا فروشگاه های دیگرِ اپل، موردی را پیدا کنید که بخواهید آن را برای دوستان خود ارسال کنید. یا قصد تهیه یک هدیه برای اعضای خانواده خود را داشته باشید. با گیفت کارت اپل می توانید به آسانی یک هدیه برای آنها تهیه نمایید. یا اگر از سلایق آنها با خبر نیستید، کارت هدیه را برای آنها ایمیل کنید تا خودشان تصمیم بگیرند.

نحوه شارژ اپل ایدی با گیفت کارت

ارسال گیفت کارت به دیگران با آیفون، آیپاد تاچ و آیپد

اگر قصد ارسال هدیه با استفاده از دستگاه آیپد، آیپاد تاچ یا آیفون خود را داشته باشید، باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱- با توجه به نیاز یکی از برنامه های اپ استور، آیتونز یا اپل بوکز را باز نمایید.

۲- مورد یا مواردی که میخواهید به عنوان هدیه ارسال کنید را انتخاب نمایید.

۳- در اپ استور و آیتونز باید روی ابتدا روی گزینه Share یا اشتراک گذاری زده و پس از آن Gift را انتخاب نمایید. در اپل بوکز نیز باید روی گزینه هدیه دادن بزنید و سپس آن را ارسال نمایید.

۴- برای شخصی سازی هدیه و ارسال آن می توانید طبق سلیقه خود عمل کنید.

۵- پس از اینکه هدیه ارسال شد، گیرنده آن یک ایمیل دریافت خواهد کرد. این ایمیل حاوی یک پیام تبریک و دکمه Redeem است که پس از ردیم کردن آن، هدیه به شخص گیرنده تعلق خواهد گرفت.

پس از گذراندن مراحل ذکر شده در نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت، هدیه شما ارسال می شود.

آموزش تغییر ایمیل اپل آیدی در ۹ قدم
بخوانید!

ارسال گیفت محصول به دیگران با کامپیوتر

همچنین اگر قصد دارید از رایانه شخصی خود برای انجام این کار استفاده نمایید باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- یکی از برنامه های اپ استور، آیتونز یا اپل بوکز را باز کنید.

۲- کالا یا خدمات مورد نظر در برنامه را انتخاب و به سبد خرید خود اضافه نمایید.

۳- در کنار قیمت محصول یک فلش رو به پایین وجود دارد که باید روی آن کلیک نمایید. پس از باز شدن منو جدید گزینه به اشتراک گذاشتن را انتخاب نمایید.

۴- سپس روی Gift This Item کلیک کنید.

۵- در این مرحله می توانید هدیه و ارسال آن را شخصی سازی نمایید.

۶- پس از تایید هدیه برای شخص مورد نظر ارسال می گردد. همانند روش قبل یک ایمیل برای ردیم کردن هدیه به گیرنده فرستاده می شود.

ارسال مجدد گیفت کارت اپل در صورت بروز خطا

اگر طبق مراحل انتقال کارت هدیه و نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت پیش بروید هدیه شما فرستاده خواهد شد. اما گاها ممکن است به هنگام ارسال هدایا مشکلاتی رخ دهد. برای مثال ممکن است گیرنده به اشتباه ایمیل را پاک کرده باشد. در این صورت می توانید هدایای خود را دوباره ارسال نمایید. برای این کار می بایست مراحل لیست شده زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱- Settings دستگاه خود را باز نمایید.

۲- روی نام خود کلیک کنید.

۳- در این مرحله Media & Purchases را انتخاب کرده و بعد از آن روی گزینه View Account کلیک کنید.

۴- با استفاده از اپل آیدی خود، وارد اکانت شوید.

۵- گزینه Gifts را انتخاب کنید.

۶- هدیه ای که قبلا ارسال کرده بودید را از بین بقیه گزینه ها یافته و انتخاب نمایید.

۷- در این مرحله باید از صحت آدرس ایمیل مطمئن شوید. در صورت مغایرت روی آن کلیک کرده و آدرس را اصلاح کنید.

۸- در مرحله آخر باید روی دکمه ارسال مجدد بزنید تا هدیه شما فرستاده شود.

برای ارسال مجدد هدایا با استفاده از رایانه های شخصی نیز می بایست مراحل زیر را انجام دهید:

۱- یکی از برنامه های آیتونز یا اپل استور را باز کنید.

۲- در بالای پنجره باز شده، Account را از روی نوار منو انتخاب کرده و سپس روی View My Account کلیک نمایید. در این قسمت لازم است تا با اپل آیدی خود وارد حساب کاربری شوید.

۳- در این مرحله به پروفایل کاربری خود هدایت می شوید که به بخش History Section رفته و گزینه Manage Gifts را انتخاب کنید.

۴- گزینه ویرایش یا Edit هدیه ای که می خواهید از نو ارسال کنید را انتخاب نمایید.

۵- در این مرحله آدرس ایمیل گیرنده به شما نمایش داده می شود که در صورت درست نبودن، آن را اصلاح کنید.

۴- روی دکمه Resend Gift کلیک نمایید.

اینلاین: اپل پارک

نتیجه‌گیری

در این مقاله نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت را به روش های مختلف یاد گرفتیم و از انواع گیفت کارت های اپل و تفاوت آنها آگاه شدیم. این گیفت کارت ها راهی فوق العاده آسان را برای خرید محصولات یا تهیه اشتراک سرویس های اپل را فراهم می کنند.

مهم ترین نکته در نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت دقت به ریجن یا منطقه گیفت کارت ها است. هنگام خرید حتما به ریجن ثبت شده برای گیفت کارت توجه کنید تا با منطقه اپل آیدی شما مطابقت داشته باشد. برای این کار بهتر است از یک ابزار تغییر ایپی استفاده کنید تا در ردیم کردن کارت هدیه به مشکل برنخورید.

نکته دیگری که باید در مورد گیفت کارت های اپل بدانید این است که این کارت ها تاریخ انقضا ندارند. اما در صورت گم شدن یا دزدیده شدن این کارت ها شرکت اپل هیچ گونه مسئولیتی را در قبال آنها قبول نمی کند. از این رو نباید کد 16 رقمی گیفت کارت را قبل از فعال سازی، در دسترس دیگران قرار دهید.

در صورت داشتن سوال در مورد نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت یا موضوعات مرتبط می توانید آن را با کارشناسان ما از طریق بخش کامنت‌ها مطرح نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یک =