متفرقه

معرفی ۲ روش حذف اپل ایدی فراموش شده

حذف اپل ایدی فراموش شده

حذف اپل آیدی بدون پسورد در گوشی آیفون به چه صورت است؟ اغلب مردم پیش از فروش گوشی آیفون قدیمی خود، تمام اطلاعات مربوط به خود را پاک می‌کنند. این کار نه تنها باعث جلوگیری از انتشار اطلاعات می‌شود، بلکه از ایجاد مزاحمت برای خریداران نیز جلوگیری می‌کند. اگر اوضاع به این شکل پیش نرفته باشد، حالا شما یک گوشی آیفون دارید که اپل آیدی شخص دیگری روی آن نصب شده است.

احتمالا الان سوال شما این است که چطور این اپل آیدی را حذف کنید. در این مطلب دو روش حذف اپل آیدی بدون داشتن پسورد را به شما یاد خواهیم داد.

۲ روش حذف اپل ایدی فراموش شده

۱- حذف اپل آیدی با iTunes and App Store در آیفون

حذف اپل آیدی بدون داشتن پسورد یکی از روش هایی است که با استفاده از آن می‌توانید اپل آیدی ثبت شده در iTunes Store و App Store در گوشی آیفون خود را پاک کنید.

مرحله 1: برای حذف اپل آیدی بدون پسورد در قسمت Settings به بخش iTunes and App Store بروید.

مرحله 2: روی Apple ID ضربه بزنید و بعد گزینه Sign Out را انتخاب کنید. به محض انجام این کار حذف اپل آیدی بدون داشتن پسورد انجام می‌شود. بعد از آن می‌توانید برای استفاده از iTunes Store و App Store خود از اپل آیدی دیگری استفاده کنید و یا یک اپل آیدی جدید بسازید.

حذف اپل ایدی بدون پسورد

روش 2: حذف Apple ID بدون پسورد با بازیابی آیفون

حذف اپل آیدی فراموش شده در سرویس های اپل مانند iCloud و iMessage نیاز به پسورد دارد. در غیر این صورت راه حل آن بازیابی آیفون از طریق iTunes است. با بازیابی آیفون از طریق iTunes تمامی اطلاعات از جمله اپل آیدی و پسورد کاملا حذف خواهند شد. قطعا در صورتی که اطلاعات مهمی در دستگاه دارید، ابتدا باید از آیفون خود بکاپ بگیرید، سپس مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله 1: در این روش حذف آپل آیدی بدون پسورد، ابتدا آیفون را به کامپیوتر متصل کرده و iTunes را در کامپیوتر باز کنید.

مرحله 2: به صورت همزمان دکمه کاهش صدا و پاور را فشار دهید و نگه دارید. آنها را تا زمانی نگه دارید که آیفون در حالت ریکاوری قرار بگیرد.

مرحله 3: وقتی آیفون به حالت ریکاوری می‌رود، iTunes پیامی را نمایش می‌دهد به این صورت که در آیفون مشکلی وجود دارد که نیاز به به روز رسانی یا بازیابی دارد. در این مرحله گزینه بازیابی (Restore) را انتخاب کنید.

مرحله 4: iTunes شروع به دانلود نرم افزار برای گوشی شما می‌کند. بعد از اتمام دانلود نرم افزار و به کارگیری آن، گوشی آیفون شما به تنظیمات کارخانه اپل بازگردانده می‌شود. تا پایان یافتن فرآیند بازیابی منتظر بمانید. این مرحله چند دقیقه زمان نیاز دارد.

مرحله 5: با کامل شدن فرآیند بازیابی، اپل آیدی و رمز عبور از از گوشی آیفون شما حذف می‌شود. اکنون باید دستگاه را دوباره راه اندازی کنید.

حذف اپل ایدی بدون داشتن پسورد

مرحله 6: زمانی که آیفون را راه اندازی می‌کنید، اگر با صفحه قفل فعال سازی روبه رو شدید که اپل آیدی و پسورد قبلی را درخواست می‌کند. روی گزینه Unlock with Passcode ضربه بزنید و سپس Use Device Passcode را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید رمز عبوری را که قبلا برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌کردید را وارد کنید. به ترتیب  قفل فعال سازی را برداشته می‌شود و می‌توانید از یک اپل آیدی دیگر برای راه اندازی آیفون خود استفاده کنید.

هشدار: در این روش از حذف اپل آیدی، شما فقط در صورتی می‌توانید از رمز عبور دستگاه برای باز کردن قفل فعالسازی استفاده کنید که آیفون شما قبلا دارای رمز صفحه نمایش بوده باشد. همچنین در اپل آیدی که قبلا استفاده می‌شد، تایید دو مرحله ای اپل ایدی فعال بوده باشد. در غیر این صورت راهی برای برداشتن قفل فعالسازی وجود نخواهد داشت و نمی‌توانید از آیفون استفاده کنید.

بنابراین اگر گوشی آیفون شما این دو شرط را ندارد یا از بابت آنها اطمینان ندارید، از روش بازیابی برای حذف اپل آیدی استفاده نکنید. بلکه به سراغ راه حل دیگر بروید.

آموزش ساخت اپل ایدی بدون شماره
بخوانید!

چگونه اپل ایدی قفل را حذف کنیم؟

زمانیکه فراموش کردن اپل ایدی رخ می‌دهد، به منظور حذف اپل ایدی فراموش شده، نرم افزار LockWiper مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این نرم افزار به نوعی روش سوم حذف اپل ایدی بدون رمز است. بعد از اینکه این برنامه نصب و به گوشی متصل شد، می توان با استفاده از گزینه Remove Apple ID موجود در برنامه، اپل آیدی را حذف نمود.

نحوه حذف اکانت اپل آیدی از دستگاه

برای حذف اکانت اپل آیدی، روش های مختلفی وجود دارد که در این مطلب توضیحاتی در رابطه با این روش ها ارائه شده است.

حذف اپل آیدی چه تاثیری بر روی گوشی می گذارد؟

با حذف نمودن اپل آیدی، فرد با محدودیت‌های بسیاری مواجه خواهد شد. به عنوان مثال؛ تمامی اشتراک های پولی فرد حذف می شوند. همچنین دسترسی او به iCloud و iTunes قطع خواهد شد. بنابراین پس از حذف اپل ایدی حتما اپل ایدی دیگری به کمک شماره گوگل ویس بسازید یا در صورت نیاز می‌توانید از طریق مجموعه جک‌بلک به خرید apple id بپردازید.

ساده‌ترین روش حذف اپل آیدی با داشتن پسورد چیست؟

برای حذف اپل ایدی بدون پسورد نیاز به نصب برنامه LockWiper است. اما در صورت داشتن رمز عبور، حذف اپل آیدی بسیار ساده است. بدین منظور، پس از ورود به اپل ایدی باید وارد بخش تنظیمات پروفایل شده و گزینه Sign Out را انتخاب نمود. قبل از انجام این کار، باید گزینه Find my iPhone را از حالت فعال خارج کرد.

در صورتیکه قصد شما از حذف اپل ایدی صرفا دارا بودن اپل ایدی با ایمیلی دیگر است، می‌توانید ایمیل اپل ایدی موجود را به کمک مقاله تغییر ایمیل اپل ایدی به ایمیل دلخواه تغییر دهید.

آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای اپل ایدی در ۴ قدم
بخوانید!

سوالات متداول

آیا امکان داشتن دو حساب اپل آیدی بر روی یک آیپد وجود دارد؟

بله، امکان داشتن چندین حساب وجود دارد. اما صرفا از یکی از این حساب ها برای ورود به دیوایس استفاده می شود.

آیا امکان حذف نمودن قفل فعالسازی اپل آیدی توسط اپل وجود دارد؟

بله شرکت اپل می تواند بعد از اینکه شما را توسط روش های مختلف همچون پرسیدن سوالات امنیتی شناسایی کرد، برای ریست کردن و تغییر رمز اپل ایدی به شما کمک کند. بعد از اینکه رمز عبور را به یاد آوردید، به سادگی امکان حذف حساب اپل آیدی از روی دیوایس وجود دارد.

آیا امکان استفاده مجدد از اپل آیدی حذف شده وجود دارد؟

اپل برای استفاده مجدد از اپل آیدی حذف شده، ممنوعیت ایجاد کرده است. لذا  برای استفاده مجدد از سرویس های اپل، چاره‌ای جز ساخت اپل آیدی جدید وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =