متفرقه

آموزش تصویری نظر دادن در گوگل پلی با ۵ گام ساده!

نظر دادن در گوگل پلی

نظر دادن در گوگل پلی و ثبت بازخورد در این فروشگاه، یک روش عالی برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌تان در خصوص محصولات ارائه شده است. این فرایند به سایر کاربران نیز کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری نسبت به خرید یا دانلود یک برنامه اقدام کنند. نظر دادن در گوگل پلی به توسعه دهندگان نیز کمک می کند تا مشکلات نرم افزارها و محصولات خود را برطرف کرده و نسخه های به روز شده را با توجه به تجربه کاربران بهبود دهند.

رتبه بندی و بررسی یک اپلیکیشن همچنین به گوگل کمک می کند تا در خصوص علایق و نظرات شما اطلاعات بیشتری کسب کند. بدین ترتیب موتور جستجو می تواند نتایج جستجو در پلی استور را بر اساس تجربه و بازخورد شخصی شما نمایش دهد. با توجه به اهمیت نظر دادن در گوگل پلی، ما در ادامه شیوه ثبت نظرات را مرور خواهیم کرد.

چگونگی نظر دادن در گوگل پلی استور:

  1. برنامه Google Play Store را در دستگاه اندروید خود باز کنید.
  2. اپلیکیشن مد نظر خود را جستجو کرده و وارد صفحه جزئیات آن شوید.
  3. در بخش مربوط به Rate this app، گزینه Write a review را انتخاب کنید.
  4. در این بخش نظر خود را بنویسید.
  5. با انتخاب گزینه Post در گوشه بالا سمت راست نظر شما ثبت خواهد شد.
نظر دادن در گوگل پلی نظر دادن در گوگل پلی نظر دادن در گوگل پلی

چگونه نظرات ارسال شده و برنامه های بازبینی نشده را مشاهده کنیم؟

  1. برنامه Google Play Store را در دستگاه اندروید خود باز کنید.
  2. روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  3. گزینه Manage apps & Device را انتخاب کنید.
  4. روی گزینه Ratings & reviews کلیک کنید.
  5. برای مشاهده تمام نظرات ثبت شده، گزینه Posted را انتخاب کنید.
  6. برای مشاهده برنامه های بازبینی نشده، گزینه Unreviewed را انتخاب کنید.
نظر دادن در گوگل پلی نظر دادن در گوگل پلی نظر دادن در گوگل پلی

 

گوگل وان (Google One) چیست؟ معرفی ابزار کاربردی جدید گوگل!
بخوانید!

چگونه نظرات گوگل پلی استور را حذف یا ویرایش کنیم؟

پس از نظر دادن در گوگل پلی و ثبت آن، شما برای ویرایش و یا حذف آن دو راه دارید.

روش اول:

  1. ابتدا پنج مرحله قبلی را اجرا کنید.
  2. گزینه منو که با سه نقطه مشخص شده اند و در کنار اپلیکیشنی که قصد تغییرش را دارید را انتخاب کنید.
  3. برای حذف نظر خود، گزینه Delete را انتخاب کنید. این کار نظر شما را حذف خواهد کرد. گزینه Edit به شما امکان ویرایش نظر را می دهد.
  4. پس از اعمال تغییرات مد نظر، گزینه Post را انتخاب کنید.

روش دوم:

  1. برنامه Google Play Store را در دستگاه اندروید خود باز کنید.
  2. اپلیکیشن مد نظر خود را جستجو کرده و به صفحه جزئیات اپلیکیشن بروید.
  3. برای حذف نظر خود، منوی سه نقطه را انتخاب کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.
  4. برای ویرایش نظر، گزینه Edit your review در بخش مربوط به Your review را انتخاب کنید.
  5. تغییرات را اعمال کرده و سپس گزینه Post را انتخاب کنید.
نظر دادن در گوگل پلی نظر دادن در گوگل پلی نظر دادن در گوگل پلی

 

گوگل ادموب (Google Admob) چیست؟ نحوه کسب درآمد از آن
بخوانید!

نظر دادن در گوگل و اهمیت آن

گاهی نظر دادن در گوگل پلی تلاشی بیهوده به نظر می رسد. فراموش نکنید که این کار به توسعه دهندگان اپلیکیشن کمک می کند تا جامعه مخاطب خود را بهتر درک کنند. نظرات شما، بازتاب دهنده تجربه شخصی شماست و این اطلاعات در دنیای طراحی اپلیکیشن ها بسیار با ارزش است. نظرات شما می توانید شامل تحسین ویژگی های اپلیکیشن که آنها را دوست داشتید و یا انتقاداتی از عملکرد اپلیکیشن باشد.

شما همچنین می توانید کمبود های اپلیکیشن را در نظرات خود نام ببرید یا مشکلات تکنیکی را گزارش کنید. این بازخوردها به توسعه دهندگان کمک می کند تا در بروز رسانی های بعدی، ویژگی های جذاب بیشتری را ارائه دهند و مشکلات تکنیکی را نیز برطرف کنند.

نظر دادن در گوگل پلی

 

نظر دادن در گوگل پلی

نظر دادن در گوگل پلی

آنچه که سایرین پس از نظر دادن در گوگل پلی می بینند!

شما با نظر دادن در گوگل پلی، در واقع تجربه و نظرتان در خصوص یک محصول را با دیگران به اشتراک می گذارید. گوگل پلی می تواند در خصوص اشتراک خصوصی یا عمومی نظر شما، تصمیم بگیرد. در نظرات عمومی، نام و تصویر شما از حساب گوگل وام گرفته شده و نمایش داده می شود.

همچنین هر گونه ویرایش نظراتتان از ابتدا تا به امروز (نظراتی که برای یک اپلیکیشن ثبت کرده اید) برای دارندگان گوگل پلی به نمایش در می آید. نظرات خصوصی برای اپلیکیشن هایی است که به تازگی منتشر شده و یا در فاز تست بتا خود هستند. در چنین شرایطی نیز سازندگان اپ می توانند نام، تصویر و ویرایش نظرات شما از ابتدا تا امروز را مشاهده کنند.

توسعه دهندگان اپلیکیشن می توانند در کنار نظرات عمومی و خصوصی، اطلاعاتی مانند زبان، نوع دستگاه موبایل، مدل گوشی و کشور محل سکونت شما را نیز مشاهده کنند. آنها همچنین می توانند به نظرات شما پاسخ دهند. در صورت ویرایش نظرتان، توسعه دهندگان می توانند نسخه های قبلی آن را نیز مشاهده کنند؛ مگر آنکه نظر خود را کاملا حذف کنید.

گوگل ویس چیست؟ آموزش استفاده از گوگل ویس
بخوانید!

چگونه نظرات در گوگل پلی دسته بندی می شوند؟

نظرات باید مفید و قابل اعتماد باشند. شما با نظر دادن در گوگل پلی به سایر کاربران این مجموعه کمک می کنید تا محتوا و خدمات بهتری را دریافت کنند. یک نظر یا نقد خوب باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

  • نظرات باید مفید و آموزنده باشند.
  • نظرات باید با انصاف نگارش شوند و به طور همزمان نکات مثبت و منفی یک محصول یا محتوا را در گوگل پلی عنوان کنند.
  • نظرات باید واضح و آشکار باشند. حتما قبل از ثبت نظر، متن خود را از نظر دستور زبان و خطاهای املایی چک کنید.
  • با لحنی مهربان نظر خود را ثبت کنید.

نظرات در گوگل پلی بر اساس قوانین مشخصی، دسته بندی و رتبه بندی می شوند. نظراتی که از این قوانین پیروی نکنند، حذف می گردند. ما در ادامه، قوانین گوگل پلی در خصوص نظرات را مرور خواهیم کرد.

نظرات جعلی و اسپم:

نظرات در گوگل پلی باید منعکس کننده تجربه کاربر با یک اپلیکیشن یا خدمات باشند. بدین ترتیب:

  • نظرات جعلی یا غیر واقعی ثبت نکنید.
  • یک نظر را چندین بار پست نکنید.
  • از چندین اکانت برای یک محتوا نظر ثبت نکنید.
  • نظراتی که می توانند دیگران را گمراه سازند ثبت نکنید.
  • به نیابت از دیگران نظر ثبت نکنید.
  • در خصوص هویت یا ارتباط خود با محتوایی که در حال بررسی اش هستید، دروغ نگویید.

نظرات نا مرتبط:

نظراتی که در گوگل پلی ثبت می کنید باید از نظر موضوعیت و محتوا مرتبط با تجربه شما از یک خدمات یا محتوا باشند. نظرات سیاسی و اجتماعی، درخواست های غیرمعقول و موارد مشابه دیگر که از نظر موضوعی ارتباطی به این موارد نداشته باشند، از سوی گوگل حذف خواهند شد.

تبلیغات:

نظرات گوگل باید برای مخاطب مفید باشند و تبلیغات در این قاعده نمی گنجند. بنابراین از نگارش محتوای تبلیغاتی یا تجاری برای محصولات و خدمات مختلف خودداری کنید. همچنین از قرار دادن شماره تلفن، آدرس ایمیل یا لینک وب سایت های دیگر در نظرات خود، خودداری کنید.

تضاد منافع:

نظراتی که در گوگل ثبت می کنید باید واقعی و بی طرفانه باشند و بدون انگیزه مالی ثبت شوند. در ازای دریافت پول، محصولات یا خدمات، در گوگل نظر ثبت نکنید.

قانون کپی رایت:

نظرات باید اورجینال و کاملا متعلق به شما باشند و تنها نظر شخصی شما را منعکس کنند. از کپی پیست کردن نظرات سایرین خودداری کنید.

آموزش حذف محتوای مخالف کپی رایت

اطلاعات شخصی و محرمانه:

نظر دادن در گوگل پلی با هدف به اشتراک گذاشتن تجربیات صورت می گیرد و این کار لزومی به افشای اطلاعات شخصی شما (مانند آدرس محل سکونت یا شماره ملی) ندارد.

محتوای غیر قانونی:

همه ما قبل از عضویت در گوگل با قوانین این مجموعه در خصوص محتوایی که به اشتراک میگذاریم، موافقت کردیم. این قوانین شامل نظرات می شوند. از قرار دادن نظراتی که حاوی متن یا لینک به محتواهای غیر قانونی هستند، خودداری کنید.

محتوای صریح جنسی:

مخاطبان گوگل پلی گستره وسیعی از رده سنی را شامل می شوند. بنابراین از نگارش نظراتی که حاوی محتوای غیر اخلاقی جنسی، تبلیغ یا درخواست این موارد هستند، خودداری کنید. از قرار دادن محتوا هایی که کودکان را در موقعیت های جنسی به تصویر می کشند یا مرتبط با این موضوع هستند، اکیدا خودداری کنید.

۱۸ روش افزایش امنیت اکانت جیمیل
بخوانید!

سخنان تنفر آمیز:

به هنگام نظر دادن در گوگل پلی از ترویج خشونت خودداری کنید. نظرات شما نباید برای نژادها، ملیت ها، قومیت ها، مذاهب، جنسیت ها، هویت های جنسی، گرایش های جنسی، سن، انواع ناتوانی ها و معلولیت های جسمی توهین آمیز باشد.

نقدهای توهین آمیز:

استفاده از الفاظ رکیک، خشونت آمیز یا توهین آمیز در نظرات گوگل پلی ممنوع است. همچنین نظراتی که باعث آزار، اعمال فشار یا خشونت به فرد یا گروهی خاص می شوند در این پلتفرم ممنوع هستند.

سوالات متداول

آیا فروش نظر گوگل پلی قانونی است؟

گوگل پلی به عنوان یکی از بازوهای قدرتمند شرکت google، هرگونه نظر فیک و فروش نظر گوگل پلی را برخلاف قوانین و خط مشی خود می‌داند.

امتیازات چطور محاسبه می‌شوند؟

گوگل پلی مرجعی محبوب و استاندارد برای دانلود اپلیکیشن های مختلف است. رتبه بندی اپلیکیشن ها در گوگل به صورت یک نمودار میله ای از اعداد 1 الی 5 نمایش داده می شود و بر مبنای نظر دادن در گوگل پلی و داده هایی است که اخیرا مخاطبان اپلکیشن ثبت کرده‌اند. رتبه بندی یک اپلیکیشن در گوگل پلی، معیاری از میزان رضایت مخاطبان از نسخه فعلی اپلیکیشن است و نه نظراتی که از ابتدای انتشارش کسب کرده است. البته اپلیکیشن هایی که تعداد نظراتشان کم باشد از این قاعده مستثنی هستند.

اپلیکیشن ها می توانند در طول فعالیتشان دچار تغییر شوند و برخی از ویژگی هایشان اضافه یا حذف گردد. با کمک گوگل پلی مخاطبان یک اپلیکیشن می توانند میزان رضایت سایرین از نسخه فعلی اپلیکیشن را جویا شوند. باید توجه داشته باشید که تعداد کل نظرات (و نه رتبه بندی) ثبت شده برای یک اپلیکیشن، برای کل بازه عمرش نمایش داده می شود. این نکته می تواند برای مخاطبان اپلیکیشن بسیار ارزشمند باشد.

همچنین توجه داشته باشید که رتبه بندی سایر شکل های محتوا در گوگل پلی (مانند فیلم، کتاب یا موسیقی) بر اساس میانگین رتبه بندی محتوا از زمان انتشارش محاسبه می شود؛ چرا که این شکل از محتوا به مرور زمان تغییر نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =