درآمد ارزی

بررسی جامع صرافی OKX: آیا مناسب فعالیت است؟

صرافی okex

OKEx چیست؟

OKEx یک صرافی ارز دیجیتال است. (world-leading crypto exchange) شاید این عنوان برای شما غریبه باشد. این‌گونه صرافی‌ها به تازگی و با پیشرفت اقتصاد و وقوع نوآوری‌ها، شروع به فعالیت کرده‌اند. صرافی‌های ارز دیجیتال در کشورهای مالت و ایتالیا هستند و بیش از 20 میلیون کاربر در بیش از 200 کشور دنیا، از خدمات آن‌ها بهره‌مند می‌شوند. OKEx قالب‌های مشخص و امن معاملاتی را برای 471 بازار ارائه می‌دهد. صرافی okex یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است و از نظر حجم معاملات، در رتبه‌ی چهاردهم قرار دارد.

معایب صرافی okex

  • این صرافی بایننس کوین (BNB) را در لیست خود قرار نداده است.
  • پشتیبانی صرافی okex در پاسخگویی به مشتری تا حدودی کُند عمل می‌کند.

مزایای صرافی okex

  • این صرافی در زمینه‌ی ارز دیجیتال اعتبار جهانی دارد.
  • گزینه‌های پرداخت متعدد از امکانات صرافی okex است.
  • شما با انتخاب صرافی okex گزینه‌های زیادی در انتخاب شریک‌های تجاری پیش رو خواهید داشت.
  • بازارهای معاملاتی در این صرافی به شکل نقطه‌ای و هرمی تنظیم شده‌اند.
  • در صرافی okex می‌توانید رمز ارز را از یک پلتفرم وام گرفته و یا به اشتراک بگذارید.

جدول مرور سریع

نام okex صرافی
ارز فیات USD, EUR, GBP, KRW, JPY, RUB, TRY, USH, CAD, AUD

و 20 مورد دیگر

ارز دیجیتال 471
روش‌های پرداخت ارز دیجیتال، کارت اعتباری/دبیت، انتقال بانکی، UPI، IMPS
کارمزد معاملات 0.1% – 0.15%
سفارش‌ها TP/SL دارد
برنامه‌ی موبایل دارد

مقایسه صرافی okex

سطح پیشرفته و بالا، رابط کاربری بصری، تبادل نقطه و حاشیه و وجود یک برنامه‌ی مخصوص برای تلفن همراه از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی okex هستند. در جدول زیر این صرافی با سایر صرافی‌های مهم و برتر ارز دیجیتال در جهان مقایسه شده است.

اکسپنچ دارایی‌های کریپتو کارمزد تجارت رتبه‌بندی
Binance 397 0.1% Rating

4.8/5

 

صرافی FTX 319 0.02% / 0.07% Rating

4.7/5

کوکوین +600 0.1% Rating

4.6/5

OKx 471 0.1% / 0.15% Rating

4.2/5

 

آیا OKEx امنیت کافی را دارد؟

صرافی okex یک صرافی بسیار ایمن است که سیستم خود را بر اساس تدابیر امنیتی غیرقابل نفوذ بنا کرده است. این تدابیر امنیتی از اطلاعات مشتری و همچنین وجوه موجود در کیف پول او محافظت لازم را به عمل می‌آورند. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، تاکنون صرافی okex موردحمله‌ی هکرها قرار نگرفته است. همچنین مواردی مبنی بر نقض امنیت و یا در معرض سوءظن بودن، از سوی این صرافی بزرگ، گزارش نشده است.

در سال 2017، میلیون‌ها بیت کوین از صرافی okex انتقال یافت. این اتفاق موجب وحشت کاربران شد. آن‌ها گمان می‌کردند که یک حمله‌ی هک صرافی اتفاق افتاده است. جی هائو (مدیرعامل شرکت) طی توضیحاتی این شک و گمان‌ها را از بین برد و گفت که این اتفاق یک تکنیک  FUD برای نگهداری دارایی‌ها بوده و از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

به عنوان یک ایرانی باتوجه به اینکه صرافی اوککس به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌دهد لازم است تا از ایپی ثابت خارجی استفاده کنید تا امنیت دارایی شما حفظ شود.

ویژگی‌های okex

این صرافی ارز دیجیتال امکان دسترسی به امکانات و ویژگی‌های نو و به‌روز را برای کاربران خود ممکن کرده است. ویژگی‌های و امکانات پیشرفته‌ی صرافی اوککس شامل موارد زیر می‌شود:

  • معامله گران تازه‌کار و ماهر ارتباط و تعامل آسان با یکدیگر دارند.
  • امکان خرید و فروش آسان و بی‌دردسر رمز ارزها با استفاده از بیش از 30 ارز محلی وجود دارد.
  • روش‌های پرداخت متنوعی وجود دارد و همچنین از کارت‌های اعتباری/ دبیت و انتقال‌های بانکی پشتیبانی می‌شود.
  • ارزهای فیات مانند USD، CNY، EUR، ARS، AUD و BGN را می‌پذیرد.
  • معاملات نقطه‌ای با میزان بالای نقدینگی در دفتر سفارش و اسپرد (اختلاف قیمت) کم انجام می‌گیرد.
  • توافق‌های دائمی، معامله‌های پایاپای و بازارهای آتی برای تجارت کریپتو، با اهرم‌های کمکی این صرافی تا 100 برابر پیشرفت می‌کنند.
  • شما می‌توانید کیف پول OKEx خود را با اقدامات خاص ذخیره‌سازی و به‌ صورت خاموش و آفلاین ایمن‌سازی کنید.
  • از برنامه‌ی دریافت سود اتریوم 2.0 پشتیبانی می‌کند. این برنامه موجب دریافت سود مثبت از سهام ذخیره‌سازی شده می‌شود.
  • برنامه‌ی موبایل برای دستیابی آسان به صرافی و تجارت در هر مکان و زمان در دسترس است.
  • برنامه‌ای تشویقی طراحی شده است که به شما به ازای دعوت از افراد جدید برای استفاده از خدمات صرافی پاداش می‌دهد.
  • تیم پشتیبانی صرافی در تمام ساعات شبانه‌روز و همه‌ی روزهای هفته آماده‌ی پاسخگویی به مشتری است.

صرافی okex

محدودیت‌ها و احراز هویت صرافی okex برای ایرانیان

ثبت نام در صرافی okex و فعالیت ایمن در آن نیازمند احراز هویت و وریفای می‌باشد. همانطور که می‌دانید کشور ما سالهاست که تحت تحریم‌های ایالات متحده آمریکاست و صرافی اوککس نیز مطابق با این تحریم‌ها، به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد. مفتخر است که اعلام بداریم مجموعه جک‌بلک امکان فعالیت در این صرافی را برای کاربران ایرانی به شیوه‌ای ایمن فراهم نموده‌ است. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید.

سپرده‌گذاری وجه

سرمایه‌گذاری و واریز به حساب OKEx فقط با ارزهای دیجیتال امکان دارد. انتقال ارز فیات مدتی در این صرافی غیرممکن بود (اگرچه برای ما کاربران ایرانی مهم نیست).

می‌توانید از طریق صرافی های ارز دیجیتال ایرانی ارز دیجیتال بخرید، به ولت انتقال داده و سپس به صرافی اوککس ارسال نمایید. فراموش نکنید که هرگز مستقیم از کیف پول صرافی ایرانی به صرافی خارجی انتقال ندهید. چراکه این کار دلیل مسدودیت بایننس و سایر حساب های کاربران ایران در صرافی های ارز دیجیتال است.

پس از واریز به حساب و رسیدن وجوه، کاربران می‌توانند مبادلات و معاملات خود با ارز دیجیتال را در صرافی اوکی اکسچنج شروع کنند.

معرفی کامل صرافی Liquid
بخوانید!

خرید دارایی‌های دیجیتال

در صرافی okex مکانی وجود دارد که خرید ارز دیجیتال در آنجا به طور مستقیم و با روش‌های پرداخت مختلف، ممکن است. انتخاب روش پرداخت بستگی به ارز فیاتی دارد که می‌خواهید با آن رمز ارز بخرید. کارت اعتباری/ دبیت، انتقال بانکی، Google Pay، IMPS،  پی پال وریفای شده از روش‌های پرداخت و انتقال وجوه به صرافی هستند. ایجاد حساب و تأمین مالی کیف پول برای کاربران جدیدی که قصد تجارت دارند، تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

نکته: لیست روش‌های واریز وجوه با گذشت زمان متغیر است.

ترید ارز دیجیتال

اکثر معامله‌گران در هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، رابط نموداری را مدنظر قرار می‌دهند. اهمیت این رابط برای معامله‌گرانی که برای یافتن نقاط قوت بازار متکی به تحلیل تکنیکال هستند بیشتر است. هنگام انتخاب  یک صرافی معاملاتی ارزهای دیجیتال، وجود یک فضای راحت و صمیمی با رابط معاملاتی (تریدر)، نوع سفارش‌ها و چگونگی ابزارهای نمودار باید در نظر گرفته شود. طریقه‌ی استفاده از ابزار OKEx بسیار آسان است.

در صفحه‌ی مورد نظر، جفت‌های ارز دیجیتال در سمت چپ صفحه به صورت مرتب و هماهنگ با پنجره‌ی سفارش تجارت در سمت راست صفحه، لیست شده‌اند. سفارش‌ها و موقعیت‌های قابل دسترسی در پایین صفحه قابل مشاهده هستند. یک رابط کاربری پیش‌فرض در این صفحه وجود دارد که اطلاعات لازم را برای ورود به موقعیت‌های خرید و فروش یا ثبت سفارش‌های معلق در اختیار کاربران قرار می‌دهد. معامله‌گر متکی به تحلیل تکنیکال که از اندیکاتورهای نمودار و ابزارهای معاملاتی  استفاده می‌کند، می‌بایست حالت تمام صفحه را فعال کند.

صرافی ارز دیجیتال okex

معامله گران می‌توانند نمودارهای پیش‌فرض OKEx را به نمودارهای اکانت TradingView تغییر دهند. با این کار تصاویر باکیفیت بیشتری نمایش داده می‌شوند. ابزارهای تریدینگ ویو به علت داشتن دارا بودن شاخص‌های معاملاتی پیشرفته، کمک زیادی به معامله گران کرده و میزان سود را افزایش داده و ریسک را به حداقل می‌رساند. این ابزار برای معامله‌گرانی که با TradingView و نمودار دارایی‌های سنتی آشنایی دارند، مناسب‌تر است.

در کل نمودارهای پیش‌فرض  OKExکامل و خوب هستند و تمام ابزارهای اساسی مانند خطوط روند، شاخص‌ها و الگوهای نمودار را ارائه می‌دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه OKEx، تعداد و انواع سفارش‌هایی است که قابل انتخاب هستند و شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لیمیت
  • لیمیت پیشرفته (Post Only, Fill Or Kill, Immediate Or Cancel)
  • مارکت
  • استاپ لیمیت
  • Trail
  • Iceberg
  • TWAP

سفارش‌های کوه یخ (Iceberg orders) برای صرافی okex، یک ویژگی منحصر به فرد به حساب می‌آیند. این نوع سفارش‌ها، اساساً نوعی سفارش الگوریتمی هستند که کاربران را از پذیرفتن سفارش‌های بزرگ (به صورت یکجا) و لغزش بازمی‌دارند. این ویژگی به طور خودکار، سفارش بزرگ کاربر را به تعدادی سفارش کوچک تقسیم می‌کند. این کار بر اساس آخرین قیمت پیشنهادی و همچنین پارامترهای تعیین شده توسط کاربر، انجام می‌شود.

TWAP اختصار شده‌ی عبارت time-weighted average price است. به نظر می‌رسد TWAP منحصراً متعلق به صرافی okex باشد. سفارش‌های TWAP، سفارش‌های بسیار پیشرفته‌ای هستند که می‌توانند به عنوان یک استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال، بخش‌های یک سفارش را در فواصل زمانی معین اجرا کنند. این فواصل زمانی توسط خود کاربر تعیین می‌شوند. با این ویژگی، تأثیرات بازار بر سفارش به حداقل می‌رسد.

به طور کلی، رابط کاربری صرافی okex، با ارائه‌ی یک سیستم نموداری کاربردی، غنی و شهودی، رضایت کامل کاربران را جلب می‌کند. تجسم فنی، انعطاف‌پذیری، کنترل ریسک معامله‌گران در تجارت ارز دیجیتال با این سیستم افزایش میابد.

معرفی کامل صرافی CEX.io
بخوانید!

بازارهایی که OKEx آن‌ها را پشتیبانی می‌کند

صرافی OKEx در حال حاضر بیش از 270 ارز دیجیتال مختلف را ارائه می‌دهد. این ارزها در وب‌سایت با جفت‌های USD، Bitcoin، Ethereum، DAI و OKB معامله می‌شوند. اگر کاربران قصد انجام معامله با توکن OKEx OKB را داشته باشند، تخفیف‌های کارمزد معاملاتی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. OKEx با آغاز یک طرح بازخرید، باعث سوختن تدریجی 300 میلیون عرضه OKB در طی سه ماه می‌شود. این طرح موجب افزایش قیمت توکن و یا کاهش مقدار عرضه می‌شود. سایر محصولات کریپتو که توسط OKEx ارائه می‌شوند، عبارت‌اند از:

Spot: تجارت از ارز دیجیتال به ارز دیجیتال یا مارجین

مشتقات: معاملات آتی و مبادلات دائمی بلند یا کوتاه‌مدت با حداکثر 100 برابر اهرم

آموزش صرافی okex

معاملات اهرمی

OKEx با ارائه‌ی معاملات حاشیه‌ای و محصولات به دست آمده در محل خود، پروسه‌ی فروش بیت کوین و سایر دارایی‌ها را کوتاه می‌کند. حاشیه‌ی صرافی okex ثابت و متقاطع است. حاشیه سود معامله برای هر محصول عبارت است از:

  • تبادل نقطه‌ای: حداکثر 10 برابر حاشیه سود
  • آتی: حداکثر 100 برابر حاشیه سود

معامله‌گر قادر است تا از معاملات اهرمی به عنوان ابزار قدرتمندی برای استفاده از تغییرات کوچک قیمت در بازار ارز دیجیتال بهره ببرد. این عمل می‌تواند با حذف کسری از ارزش کامل معامله سود ده بوده و یا تأثیر معکوس داشته و زیان‌بار باشد. با سود ده بودن معامله با این عمل، صرافی بدون اعمال محدودیت باقی سپرده‌ی شما را برای تسهیل در دستیابی به موقعیت‌های عالی فراهم می‌کند.

کارمزد معاملات صرافی ارز دیجیتال okex چقدر است؟

ارزیابی کارمزدهای صرافی باید قبل از تصمیم برای معامله در پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال، صورت پذیرد. اهمیت کارمزدهای پایین، هنگام اجرای معاملات بسیار بزرگ با حاشیه سود بالا و وقوع چندین معامله در یک روز با سود بالقوه مشخص می‌شود.

کارمزد معاملات اسپات

کارمزد صرافی okx بر اساس مدل میکر و تیکر طراحی شده است. این هزینه‌ها برای کاربران با کمتر از 500 توکن OKB از 0.1٪ و 0.15٪ شروع می‌شود. برای مثال اگر 2000 توکن OKB در کیف پول OKEx باشد، کارمزد میکر/تیکر را می‌توان به ترتیب به 0.06% و 0.09% کاهش داد. هزینه‌های صرافی okex در مقایسه با Binance و KuCoin که 0.1٪ ثابت دریافت می‌کنند، معقول‌تر است. کاربرانی که ارزش خالص سهام و یا حجم معاملات آن‌ها بالا است، در یک دوره 30 روزه می‌توانند از تخفیف‌های بیشتر کارمزد معاملات استفاده کنند.

ردیف هولدینگ OKB سازنده گیرنده
1 <500 tokens 0.1% 0.15%
2 >500 tokens 0.09% 0.135%
3 >1,000 tokens 0.08% 0.12%
4 >1,500 tokens 0.07% 0.105%
5 >2,000 tokens 0.06% 0.09%

کارمزد معاملات فیوچرز

کارمزدهای میکر و تیکر برای بازارهای آتی و دائمی مانند کارمزدهای معاملات نقدی صرافی okex ، به ترتیب از 0.02٪ و 0.05٪ شروع می‌شود. این کارمزدها را می‌توان بر اساس توکن‌های حساب‌های معاملاتی OKB، همان‌طور که در جدول زیر مشهود است، کاهش داد. کارمزدهای این صرافی از پلتفرم‌های معاملاتی حاشیه‌ای متداول مانند صرافی Bybit، FTX و صرافی هیوبی ارزان‌تر است.

ردیف هولد OKB میکر تیکر
1 <500 tokens 0.02% 0.05%
2 >500 tokens 0.018% 0.045%
3 >1,000 tokens 0.017% 0.04%
4 >1,500 tokens 0.016% 0.035%
5 >2,000 tokens 0.015% 0.03%

کارمزد واریز و برداشت

صرافی اوککس کارمزدهای سپرده و برداشت را به صفر رسانده است. هنگامی که بیت کوین خود را از صرافی خارج می‌کنید، کارمزد بیت کوین که توسط بار بلاک چین برای هر دارایی مشخص شده، در کمترین میزان ممکن دریافت می‌شود. به عنوان مثال، هزینه‌ی شبکه برای برداشت یک بیت کوین حدود 0.0005BTC است.

صرافی Gemini چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
بخوانید!

صرافی ارز دیجیتال okex از چه کشورهایی پشتیبانی می‌کند؟

صرافی ارز دیجیتال اوککس یک شبکه‌ی جهانی و شناخته شده است که افراد ساکن سراسر دنیا می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند. البته در برخی کشورها محدودیت‌های قانونی در مورد ارز دیجیتال و تجارت آن وجود دارد. مانند کشورهای هنگ‌کنگ، کوبا، ایران، کره شمالی، کریمه، سودان، مالزی، سوریه، ایالات‌ متحده (از جمله تمام مناطق ایالات متحده آمریکا)، بنگلادش، بولیوی، اکوادور و قرقیزستان. در این کشورها استفاده از خدمات صرافی okex ممنوع است.

اگر قصد فعالیت در این صرافی دارید، هیچ نگران نباشید؛ چراکه به کمک مجموعه جک‌بلک هیچ محدودیی معنا ندارد! همین حالا با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید.

okex exchange صرافی

سوالات متداول

صرافی ارز دیجیتال okex اپلیکیشن موبایل دارد؟

OKEx یک برنامه‌ی معاملاتی قابل اجرا در اندروید، iOS، مایکروسافت و مک دارد. این برنامه دسترسی کاربران به سایت صرافی okex را بسیار سهل و آسان کرده است.

آیا صرافی اوککس برنامه رفرال یا بازاریابی دارد؟

OKEx یک برنامه رفرال دارد که دریافت30٪ از کارمزد معاملات را برای شما میسر می‌سازد. این برنامه همچنین پس از پایان معاملات اسپات و مارجین، 10 دلار ارز دیجیتال تتر (USTD) (تا 16,000 دلار تتر) دریافت می‌کنند. از انواع روش های بازاریابی برای جذب بیشترین تریدر برای این صرافی می‌توانید استفاده کنید.

معرفی کامل صرافی Bitmex
بخوانید!

صرافی اوککس یا بایننس؟

بایننس بدون شک برترین صرافی دنیاست. درصورتیکه امکان فعالیت و وریفای بایننس دارید حتما استفاده کنید. در غیر این صورت صرافی اوککس به عنوان یک جایگزین مناسب گزینه خوبی می‌باشد.

نتیجه‌گیری

در پایان، این نکته قابل‌ذکر است که صرافی اوککس، یک پلتفرم قوی و امن برای افرادی که قصد شروع تجارت در زمینه‌ی ارز دیجیتال را دارند، است. انتخاب‌های گسترده در دارایی‌های کریپتو با مارجین، مشتقات و … این پلتفرم را برای معامله‌گران ایده آل می‌سازد. خدمات جذابی مانند محصولات و فعالیت‌های مالی نو و جدید، کسب سود در کریپتو و ارائه‌ی وام به عنوان پاداش برای سرمایه‌گذاران از امتیازهای صرافی okex است. صرافی ارز دیجیتال okex با تیم پشتیبانی و امنیت قوی خود، در سطح جهان، پیشرو در صنعت بلاک چین بوده و خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 4 =