درآمد ارزی

معرفی کامل صرافی Bithumb و نحوه ثبت نام در آن

صرافی bithumb global

صرافی Bithumb یک صرافی رمز ارز است که در کره جنوبی مستقر بوده و در سال 2014 میلادی تاسیس شده است. این صرافی به واسطه ارائه راه حل های نوین در عرصه معاملات رمز ارزها که بر پایه تکنولوژی های خلاقانه طراحی شده اند، در جهان شهرت یافته است. این راه حل ها، معاملات ارزهای دیجیتال را برای همگان آسان تر و قابل دسترس تر کرده است.

کاربران این صرافی می توانند معاملات خود را بر اساس رمز ارزهای متنوعی پیش ببرند. صرافی Bithumb یکی از صرافی های برتر رمز ارز در جهان (از نظر حجم معاملات) می باشد. هدف اصلی بنیانگذاران این صرافی، استفاده از تکنولوژی های رایج در بلاک چین است و بر همین اساس در تلاش هستند تا به یکی از پیشتازان انقلاب مالی دیجیتال در دنیا تبدیل شود.

فهرست محتوا پنهان

خلاصه ای از صرافی Bithumb

دفتر مرکزی کره جنوبی
سال تاسیس 2014
توکن اختصاصی ندارد
تعداد رمز ارزهای قابل پشتیبانی 150+
جفت های معاملاتی 200+
پشتیبانی از ارز های فیات وون
کشورهای قابل پشتیبانی اکثر کشورها اما کشور اصلی کره جنوبی است
حد کمینه سپرده گذاری 1 میلیارد وون
کارمزد سپرده گذاری ندارد
کارمزد تراکنش بین 0.04 تا 0.25 درصد
کارمزد برداشت وجه بر اساس رمز ارزها تغییر می کند.
 

اپلیکیشن موبایل

دارد
خدمات پشتیبانی مشتری 24 ساعته از طریق ایمیل، چت زنده، رسانه های اجتماعی و help center support

صرافی Bithumb چیست؟

Bithumb یک صرافی فعال در حوزه معامله رمز ارزها است که در کره جنوبی واقع شده است. موسسان این صرافی توانسته اند در طول سال ها فعالیت خود در حوزه بلاک چین سرمایه قابل قبولی را کسب کرده و حال امکاناتی را برای انجام سریع، قانونی و امن معاملات فراهم کنند. کاربران می توانند التکوین های مختلفی را در این صرافی معامله کنند. این صرافی یکی از بالاترین حجم های معاملاتی را در تمام کره جنوبی دارد و دلیل این حجم از اعتماد معامله گران، راهکارهای امنیتی و امکاناتی است به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته، حمله های احتمالی را زیر نظر دارند.

صرافی bithumb global

صرافی Bithumb چگونه کار می کند؟

  • Bithumb یک صرافی شخص ثالث برای معامله رمز ارزها است.
  • کاربران امکان سرمایه گذاری با کمک ارزهای دیجیتال و همچنین ارزهای فیات در این صرافی را دارند.
  • برای معامله رمز ارزها، این صرافی تنها از وون کره جنوبی پشتیبانی می کند.
  • برای استفاده از خدمات این صرافی، کاربران مجبور هستند در ابتدا یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند. پس از تکمیل فرایند ثبت نام، باید مراحل احراز هویت را طی کنند.
  • امکان ایجاد حساب های موسسه ای برای شرکت ها در این صرافی وجود دارد.
  • Bithumb به واسطه ارائه کمترین کارمزد معاملاتی (با توجه به استاندارد های جهان) مشهور است.
  • حجم نقدینگی این صرافی بسیار بالاست.
  • بیشترین حجم معاملاتی در صرافی Bithumb در سال 2020 چیزی معادل 700 KRW بوده است.
معرفی صرافی ارز دیجیتال Kraken
بخوانید!

تاریخچه صرافی Bithumb

Bithumb در سال 2014 میلادی تاسیس شد. در آن زمان این شرکت به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات و اطلاعات در حوزه قیمت دارایی های بازار دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدا، این صرافی نام Xcoin را برای خود انتخاب کرد اما در سال 2015، نام خود را به Bithumb تغییر دارد. در سال 2016، صرافی Bithumb خدمات وب سایت موبایل خود را آغاز کرد تا دسترسی به خدمات مجموعه، برای همه کاربران آن آسان تر شود.

 در سال 2017، حجم معاملاتی این صرافی تا سقف 1 تریلیون  وون KRW (در تاریخ 19 جولای) بالا رفت و در نتیجه این مجموعه به یکی از پیشتازان جهان در زمینه حجم معاملاتی روزانه بدل شد. در سال 2018، موسسه شهرت کره، این صرافی را به عنوان اولین و برترین شرکت در میان برند های فعال در حوزه دارایی های دیجیتال، معرفی کرد. در سال 2019، Bithumb توانست گواهی استاندارد 10012 انگلیس را دریافت کند.

در سال 2020 موسسه شهرت کره، صرافی Bithumb را به عنوان صرافی شماره یک در حوزه انجام معاملات ارزهای دیجیتال برای چندین ماه متوالی، معرفی کرد. در همان سال، Bithumb با دانشگاه کره در خصوص انجام تحقیقاتی پیرامون تکنولوژی های رایج در بلاک چین ها، همکاری کرد. در سال 2021، این صرافی توانست چندین جایزه را از موسسه شهرت کره دریافت کند. این صرافی همچنین از سوی Korea Mobile awards به عنوان برترین شرکت در حوزه معامله ارزهای دیجیتال شناخته شد.

قابلیت های کلیدی صرافی Bithumb

حجم معاملات بسیار بالا

صرافی Bithumb به طور مرتب با حجم های بالای معاملاتی سروکار دارد اما شیوه های معاملاتی در پلتفرم این صرافی به گونه ای سازماندهی شده است که تحت هیچ شرایطی، قیمت های بازار به صورت ناعادلانه دستکاری نمی شود.

نقدینگی بالا

کاربران Bithumb به نقدینگی بسیار بالایی دسترسی دارند و به همین خاطر، می توانند خرید و فروش را با قیمت های مد نظر خود انجام دهند.

امنیت بالا

صرافی Bithumb یکی از امن ترین پلتفرم های تجاری برای دارایی های دیجیتال محسوب می شود. این صرافی از فرایند ISMS (Information security management system) برای تامین امنیت کاربران خود استفاده می کند. این صرافی همچنین امکان وریفای OTP را به عنوان یک لایه امنیتی جدید به کاربران خود پیشنهاد می دهد. در سال 2020، این صرافی به عنوان یک مجموعه موفق در شبیه سازی آموزشی واکنش به بحران های سایبری، از سوی MSIT معرفی شد.

نظارت بر معاملات به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته

صرافی Bithumb با معرفی یک سیستم نظارتی 24 ساعته که در تمام طول هفته فعال است؛ امنیت کاربران و همچنین قابل اعتماد بودن معاملات انجام شده را تضمین می کند.

خدمات مشتری

صرافی Bithumb یک سیستم خدمات رسانی سریع و حرفه ای را برای مشتریان خود طراحی کرده است که به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته در راستای برطرف کردن مشکلات و پرسش های مشتریان فعالیت می کند.

ایا صرافی Bithumb حسابرسی شده است؟

این صرافی تا به امروز در کره جنوبی حسابرسی نشده است اما مدیران آن در تلاش هستند که فرایند ثبت و حسابرسی مجموعه را انجام دهند.

صرافی bithumb

خدمات و محصولاتی که Bithumb ارائه می‌کند

  • کاربران در صرافی Bithumb امکان انجام معاملات با گستره وسیعی از ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین، اتریوم، Dogecoin، Ripple و بسیاری دیگر از رمز ارزها را دارند.
  • Bithumb Cash یکی از امکانات بسیار خاص صرافی بیت هامب است که مجموع دارایی‌های نقد موجود در حساب کاربران را نمایش می دهد. کاربران می توانند با این دارایی، چه به صورت آنلاین و چه به صورت افلاین، پرداخت داشته باشند.
  • امکان انجام معاملات به صورت اتوماتیک و همچنین دسترسی به خدمات بورس در صرافی بیت هامب وجود دارد.
  • کاربران جدیدی که برای اولین بار به صرافی Bithumb می پیوندند می توانند برای اولین معامله و تراکنش خود یک کوپن مجانی دریافت کنند.
  • صرافی Bithumb در کره جنوبی یکی از پایین ترین نرخ های کارمزد های معاملاتی را داراست. این نرخ به طور متوسط 0.04 درصد است.
  • این صرافی یک امکان بسیار ویژه تحت عنوان بیت هامب پرمیوم دارد که برای معامله گران موسسه ای و معاملاتی در حجم های بزرگ کارایی دارد.
  • این صرافی یک اپلیکیشن موبایل دارد
  • بیت هامب خدمات API نیز در اختیار کاربران این مجموعه قرار می گیرد.

بررسی صرافی Bithumb: مزایا و معایب

مزایا معایب
استفاده آسان از رابط کاربری صرافی برای معامله گران آماتور فرایند وریفای حساب کاربری در این صرافی آهسته است.
کارمزد های معاملاتی در این صرافی بسیار پایین است (یکی از پایین ترین قیمت ها در بین صرافی‌ها) تنها ارز فیات مورد حمایت برای سپرده گذاری و برداشت وون است.
دارای ویژگی های احراز هویت ISMS و OTP که امنیت دارایی هایی دیجیتال کاربران را افزایش می دهد. این صرافی تا به امروز توسط هیچ نهاد نظارتی مالی، حسابرسی نشده است.

مراحل ثبت حساب در صرافی  Bithumb

  • تنها کاربران ساکن در کشورهای تحت پشتیبانی Bithumb می توانند در این صرافی حساب کاربری باز کنند.
  • برای انجام این کار باید در ابتدا از طریق مرورگر به وب سایت صرافی Bithumb وارد شوید و بر روی کلمه sign-in کلیک کنید.
  • در مرحله بعد باید جزئیات شخصی و اولیه، مانند نام کاربری و آدرس ایمیل خود را ارائه کنید.
  • سپس از یک آزمایش ساده عبور می کنید تا سیستم مطمئن شود شما یک ربات نیستید.
  • در مرحله بعد، باید ملیت، آدرس و شماره تلفن خود را وارد سیستم کنید.
  • در این مرحله باید یک رمز عبور قوی برای حساب کاربری خود تعیین کنید.
  • خدمات امور مشتریان Bithumb به کاربران توصیه می کند که برای اطمینان از امنیت حساب کاربری خود، تحت هیچ شرایطی رمز عبور حسابشان را با کسی به اشتراک نگذارند.
  • پس از تعیین پسورد، یک کد تایید به تلفن همراه شما ارسال می شود که باید آن را در وب سایت وارد کنید.
  • پس از تکمیل این مرحله، یک ایمیل تایید برای شما ارسال می شود.
  • در این ایمیل از شما خواسته می شود که بر روی لینک ارسال شده کلیک کنید. دستورات را اجرا کنید.
  • با تکمیل مراحل فوق، یک حساب کاربری برای خود ایجاد کرده اید و می توانید معاملات را آغاز کنید. توجه داشته باشید که برای انجام معاملات باید با کمک وون و یا رمز ارزها در حساب خود سپرده گذاری انجام دهید.
  • برای انجام معاملاتی با حجم های بالا، احراز هویت و تایید مدارک شناسایی ضروری خواهد بود.

صرافی bithumb

لازم به ذکر است که تمامی اقدامات لازم برای بالاترین سطح وریفای در صرافی Bithumb توسط متخصصان شرکت جک‌بلک انجام می‌گیرد.

حساب های معاملاتی بیت هامب

حساب کاربری که کاربران در صرافی Bithumb افتتاح می‌کنند از نوع درجه یک محسوب می‌شود. این حساب کارمزد های معاملاتی پایین تری دارد و به واسطه آن، کاربران به امکانات و خدمات متنوعی دسترسی دارند. با این حال، کاربرانی که می خواهند در حجم های بالا معاملات انجام دهند، باید یک حساب موسسه ای افتتاح کند.

این حساب برای شرکت ها و موسسه های بزرگ کاربرد دارد. این افراد به امکانات خاص Bithumb پرو دسترسی پیدا می کنند و کارمزد های معاملاتی برای آن ها پایین تر است. به منظور ایجاد حساب برای انجام معاملات در حجم بالا، کاربران باید مدارک احراز هویت بیشتری را ارائه کند.

صرافی Poloniex چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

رابط کاربری صرافی بیت هامب

رابط کاربری این صرافی بسیار کاربر پسند است و وب گردی در آن بسیار آسان است. معامله گران تازه کار در کنار افرادی که تجربه بیشتری در این صنعت دارند، می توانند از پلتفرم این صرافی رمز ارزها استفاده کنند. رفتن به جدول های مختلف و یا صفحات محتوا در وب سایت Bithumb هیچ گاه سبب اختلال در کار شما نمی شود.

در پلتفرم معاملاتی Bithumb دفترچه سفارش ها در بخش راست صفحه قرار دارد. این در حالی است که تمام دارایی های مورد حمایت این صرافی در سمت چپ صفحه لیست شده اند. دفترچه سفارش ها، نرخ خرید و فروش فعلی تمامی ارزها را در هر زمان نشان می دهد. این صرافی قیمت رمز ارزها را به صورت مداوم و با توجه به داده های بازار جهانی، به روز رسانی می کند.

کارمزدها و هزینه‌ها در صرافی Bithumb

صرافی Bithumb یکی از کمتری نرخ های کارمزد را در سراسر کره جنوبی و در مقایسه با سایر صرافی های فعال در حوزه معامله رمز ارزها، ارائه می‌کند. کارمزد maker و یا کارمزد Taker برای تمام بازار وون و معاملات بیت کوین میان 0.04 درصد تا 0.25 درصد متغیر است. نرخ دقیق کارمزد به نوع کوپن خریداری شده توسط کاربر بستگی دارد. معامله گران جدید می توانند یک کوپن 0.25 درصدی داشته باشند. کاربرانی که تعداد معاملات بیشتری را در طول یک ماه انجام دهند، نرخ کارمزد 0.04 تا 0.045 درصد را پرداخت می کنند. برای آگاهی بیشتر و دریافت اطلاعات می توانید به این لینک مراجعه کنید.

روش های برداشت و سپرده گذاری در Bithumb

صرافی Bithumb سپرده‌گذاری به صورت رمز ارز یا وون را قبول می‌کند. حمایت کردن Bithumb از ارز فیات کره موجب نارضایتی بسیاری از کاربران این صرافی شده است. با این حال، بسیاری از سپرده گذاری ها به صورت رمز ارز و یا وون در این صرافی، به صورت رایگان انجام می شود. کاربران می توانند از طریق کیف پول های دیجیتال و یا حتی کارت های اعتباری، سپرده گذاری خود را تکمیل کنند.

اگرچه سپرده گذاری رایگان است اما برداشت وجه در این صرافی کارمزد کمی دارد. کاربران می توانند دارایی های دیجیتال خود را به صورت وون و یا رمز ارزها، از حساب کاربری خود برداشت کنند. برای بیت کوین و اتریوم، کارمزد برداشت 0.01 می باشد اما برای Ripple این کارمزد برابر با 1 می باشد. هیچ محدودیت برداشتی برای حساب های عمومی و پایه Bithumb وجود ندارد.

روش های پرداخت مورد قبول در صرافی Bithumb

برای آغاز معاملات، کاربران باید در صرافی Bithumb ثبت نام کرده و صاحب یک حساب کاربری تایید شده باشند. دارندگان حساب می توانند حساب های معاملاتی خود را با کمک ارز های فیات و یا رمز ارزها، تامین مالی کنند. با این حال تنها وون کره به عنوان ارز فیات در این صرافی مورد قبول است. روش های پرداختی مانند استفاده از کارت های بانکی و کارت های اعتباری و یا انتقال از طریق کیف پول دیجیتال در این صرافی، پذیرفته می شود.

ارزهای پشتیبانی شده در Bithumb

صرافی Bithumb از تعداد زیادی رمز ارز پشتیبانی می کند. ارزهای دیجیتال مشهوری مانند بیت کوین، اتریوم و ریپل در کنار آلکوین های کمتر شناخته شده مانند Cortex ، Chain Link ، Orbs و بسیاری دیگر در این صرافی معامله می شوند.

یک بررسی کوتاه در خصوص هک شدن صرافی Bithumb

در ژوئن 2017، مجرمان دیجیتالی توانستند به سرورهای صرافی Bithumb دسترسی پیدا کرده و با هک آن، نزدیک به 2 میلیارد وون دارایی را به سرقت ببرند. در این اتفاق، سی و یک هزار حساب کاربری هک شد و مجموع خسارت های وارده چیزی در حدود 94 میلیون دلار برآورد شد. صرافی Bithumb برای جبران خسارات به وجود آمده، مبلغ 900 دلار را به تک تک دارندگان حساب کاربری در مجموعه خود، پرداخت کرد.

معرفی کامل صرافی ارز دیجیتال Huobi
بخوانید!

امنیت و حریم خصوصی در صرافی Bithumb

صرافی Bithumb از زمان حمله سال 2017 همچنان مصمم است تا سیستم های امنیتی خود را بهبود ببخشد. امروزه این صرافی از سیستم امنیتی چند وجهی استفاده می‌کند کاربران نمی‌توانند بدون استفاده از یک حساب کاربری ثبت شده در این صرافی، معامله ای انجام دهند. همچنین یک فرایند احراز هویت OTP در این صرافی وجود دارد که به هنگام باز کردن حساب کاربری برای معامله گران اجرا می شود.

در حال حاضر صرافی Bithumb از یک سرویس ISMS استفاده می کند که با هدف حفاظت از اطلاعات حساس و شخصی کاربران و همچنین حفظ امنیت آن ها طراحی شده است. صرافی Bithumb همجنین از یک سیستم نظارتی 24 ساعته (و در هفت روز هفته) استفاده می کند که به صورت مداوم بر معامله رمز ارز ها نظارت دارد و مطمئن می شود که هیچ دستکاری قیمت در بازار، مشکلات امنیتی و یا شیوه های ناعادلانه معاملاتی در بورس، در این صرافی صورت نگیرد.

این صرافی همچنین به کاربران خود توصیه می کند که تحت هیچ شرایطی اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود را با افراد ناآشنا در میان نگذارند و بدین شکل تمام احتمالات درز اطلاعات و یا دزدی های دارایی های دیجیتالی را به حداقل ممکن برسانند.

bithumb صرافی

اپلیکیشن موبایل صرافی Bithumb

صرافی Bithumb یک اپلیکیشن موبایل طراحی کرده است که در سیستم های اندروید و iOS استفاده می شود. با کمک این اپلیکیشن تجارت رمز ارزها سریع تر بوده و دسترسی به اطلاعات در هر زمان و مکان برای کاربران وجود دارد.

صرافی بیت هامب

خدمات پشتیبانی مشتریان در بیت هامب

خدمات پشتیبانی از مشتری در صرافی Bithumb همیشه در دسترس است. کاربران می توانند در 24 ساعت شبانه روز به تیم های پشتیبانی و خدمات مشتریان دسترسی داشته باشند. در وب سایت Bithumb یک گزینه چت زنده وجود دارد که کاربران می توانند با کمک آن پاسخ سوالات خود را دریابند. کاربران همچنین می توانند از طریق شبکه های اجتماعی مختلف، مانند توییتر، یوتیوب و مدیوم به خدمات پشتیبانی این پلتفرم دسترسی پیدا کنند.

صرافی bithumb global

سوالات متداول

 آیا Bithumb امن است؟

صرافی Bithumb یکی از صرافی های حسابرسی نشده است اما به عنوان یکی از اپراتورهای برجسته در زمینه ارائه خدمات مالی در حوزه دارایی های دیجیتال در کره جنوبی شناخته می شود. در سال های اخیر، Bithumb یک سیستم نظارتی تحت عنوان ISMS را معرفی کرده است که در هفت روز هفته و به صورت 24 ساعته سیستم را نظارت می کند تا از بروز نقص های امنیتی و دستکاری های قیمت ها در بازار جلوگیری کند.

آیا bithumb global خوب است؟

صرافی Bithumb global یک شعبه بین المللی از بیت هامب است که در حال حاضر تنها در کشورهای خاصی (کشورهایی که از حسابرسی AML پیروی می کنند) اجازه فعالیت دارد. با این حال ساکنان کشورهای دیگر (علاوه بر کره جنوبی) می توانند نسبت به سپرده گذاری یا برداشت از این صرافی به صورت رمز ارزها اقدام کنند. همچنین این نسخه از بیت هامب از ارزهای فیات بیشتری برای سپرده‌گذاری پشتیبانی می‌کند.

صرافی Bybit چیست؟ آموزش ترید با Bybit
بخوانید!

تفاوت میان  Bithumb و Bithumb Global چیست؟

صرافی Bithumb در ابتدا در سال 2014 میلادی در کشور کره جنوبی تاسیس شد. کمی بعد و با هدف ارائه خدمات این صرافی به سایر نقاط جهان، صرافی Bithumb global شکل گرفت. در حال حاضر، ساکنان بسیاری از کشورهای جهان می توانند از خدمات Bithumb گلوبال استفاده کنند. برای دانلود اپلیکیشن Bithumb Global اندروید و ios کلیک کنید.

چه کسانی باید از Bithumb استفاده  کنند؟

Bithumb هم برای معامله گران آماتور و هم برای سرمایه گذاران باتجربه قابل استفاده است.  پلتفرم معاملاتی Bithumb به گونه ای طراحی شده است که برای همه افراد قابل درک و دسترسی باشد. کاربران می توانند به راحتی برای داشتن یک حساب کاربری ثبت نام کنند و سپس از طریق وب سایت، معامله خود را آغاز کنند.

چگونه می توانم با کمک صرافی Bithumb معاملات را آغاز کنم؟

برای شروع معامله با کمک Bithumb کاربران باید در ابتدا یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند. سپس کاربران باید حساب کاربری خود را با استفاده از وون و یا رمز ارزها تامین اعتبار کنند و نوع رمز ارزی که مایل هستند با آن به معامله بپردازند را نیز انتخاب کنند. برای انجام این کار، می توانید به لیست ها و آنالیزهایی که در پلتفرم Bithumb موجود است، مراجعه کنید.

آیا پول من در صرافی بیت هامب امن است؟

بر اساس بررسی های انجام شده، صرافی Bithumb هنوز یک صرافی حسابرسی شده نیست. بنابراین این صرافی هنوز در معرض برخی از خطرات امنیتی قرار دارد. در سال 2017 یک نقض امنیتی بزرگ در این صرافی به وجود آمد و بسیاری از کاربران بخش بزرگی از دارایی های دیجیتال خود را از دست دادند. با این حال در سال های اخیر، صرافی Bithumb از نظر امنیتی بسیار ارتقا پیدا کرده است و امکانات امنیتی مختلفی، از جمله خدمات ISMS را معرفی کرده است.

صرافی Gate چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

آیا بیت هامب ایرانیان را تحریم کرده است؟

بله؛ بنابراین برای فعالیت در بیت هامب لازم است از ایپی ثابت معتبر خارجی استفاده نمایید.

نتیجه‌گیری

به طور کلی نظرات مثبتی در خصوص صرافی Bithumb وجود دارد. کاربران به تجربه دلپذیر و موفق در خصوص معاملات انجام شده اشاره می کنند. کیفیت خدمات ارائه شده در این صرافی با توجه به جوایز مختلفی که این صرافی در دنیای کسب و کار کره دریافت کرده است، قابل سنجش می باشد. با این حال مسئله امنیت در این صرافی یکی از مشکلات و نگرانی های کاربران است.

حمله هکرها در اواسط سال 2017 به این صرافی هنوز هم یکی از موضوعات داغ است. این صرافی هنوز حسابرسی نشده است و به همین سبب Bithumb اجازه فعالیت در برخی از کشورها را ندارد. این صرافی در حال حاضر مشغول طی کردن فرایند های قانونی برای ثبت خود در کره جنوبی است و این امر می تواند به برطرف کردن ابهامات و شک و تردید ها در خصوص امنیت و حریم خصوصی کاربران در این صرافی، کمک شایان توجهی کند.

بررسی و معامله بهتر با تریدینگ ویو پرمیوم

ثبت سفارش TradingView Premium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 5 =