درآمد ارزی

معرفی صرافی ارز دیجیتال Kraken

صرافی کراکن

کراکن یک صرافی فعال در حوزه رمز ارزهاست که در سال 2011 تاسیس شده است و امکاناتی از جمله قرارداد های آتی و معامله های حاشیه ای را ارائه می دهد. صرافی کراکن در آمریکا مستقر است و در نتیجه باید از قوانین این کشور تبعیت کند. در مقایسه با Binance که بیش از صد کوین برای معامله ارائه می دهد، صرافی کراکن تنها 20 رمز ارز را در معاملات خود پوشش می دهد.

برای افتتاح حساب و معامله دارایی های دیجیتال در پلتفرم صرافی کراکن، کاربران نیازی به گذراندن پروسه های KYC (احراز هویت) و یا AML ندارند. با این حال، محدودیت برداشت برای این حساب های کاربری کم است و سپرده گذاری و یا برداشت با کمک ارزهای فیات (مانند یورو) برای حساب های کاربری که پروسه KYC را نگذرانده‌اند، امکان پذیر نیست. افرادی که مایلند در معاملات Futures شرکت کنند نیز ملزم هستند پروسه احراز هویت KYC را بگذرانند.

لازم به ذکر است که در صورت نیاز به وریفای حساب کراکن خود می‌توانید از طریق شرکت جک‌بلک اقدام نمایید.

صرافی کراکن برای چه کسانی مناسب است؟ تریدرهای روزانه یا خریداران؟

کراکن

با توجه به مقررات و قوانین پیچیده کشور آمریکا، صرافی کراکن می تواند انتخاب ایده الی برای معامله گران حرفه‌ای و موسسه‌های سرمایه‌گذار باشد. از آنجایی که صرافی کراکن ابزارها و امکانات بسیار پیچیده ای، مانند معاملات حاشیه ای و Future را ارائه می دهد، استفاده از این صرافی برای کاربران حرفه ای و با تجربه، مناسب تر خواهد بود.

کارمزد های معاملاتی در صرافی کراکن کمتر از حد متوسطی است که سایر صرافی های فعال در این حوزه دریافت می کنند. کارمزد های کراکن همچنین با افزایش حجم معاملات به 50000 دلار در ماه، به سرعت کاهش پیدا خواهند کرد. به طور کلی، صرافی کراکن پلتفرم معاملاتی خوبی برای معامله گران آمریکایی و موسسه هایی است که کاملا با شرایط این صرافی منطبق هستند و مایلند صدها سفارش را در طول یک ماه انجام دهند.

صرافی کراکن از معامله گران چه کشورهایی حمایت می کند؟

صرافی kraken

تمامی ساکنان کشور آمریکا، از جمله ایالت‌های نیویورک و واشنگتن، می توانند از خدمات صرافی کراکن استفاده کنند. مشتریان بین المللی نیز می توانند به جمع کاربران صرافی کراکن بپیوندند اما محدودیت هایی در کشورهای مختلف وجود دارد. به عنوان مثال ساکنان کشورهای افغانستان، کوبا، ایران، عراق، ژاپن، کره شمالی و تاجیکستان نمی توانند در صرافی کراکن فعالیت کنند.

همچنین شایان ذکر است که معامله گران ژاپنی نیز نمی توانند از خدمات صرافی کراکن بهره مند شوند؛ چرا که معاملات دارایی های دیجیتال در ژاپن زیر نظر دولت انجام می شود و صرافی ها باید برای کسب اجازه فعالیت در این کشور، فرایند حسابرسی را در ژاپن طی کنند.

کارمزد‌ها

کارمزد خرید آنی در صرافی کراکن

محاسبه کارمزدهای خرید آنی در صرافی کراکن بسیار ساده است:

شما به ازای خرید استیبل کوین ها به میزان 0.9 درصد و برای خرید هر نوع رمز ارز یا جفت های FX به میزان 1.5 درصد کارمزد پرداخت خواهید کرد. در صورت انجام هر نوع از خرید های فوق، کارمزد 0.5 درصد به ازای سپرده‌گذاری های بانکی و 3.75 درصد +0.25 یورو (یا معادل آن در ارزهای دیگر) به ازای استفاده از کارت‌های بانکی برایتان در نظر گرفته می‌شود.

کارمزد های معاملاتی در کراکن پرو

عملکرد کراکن پرو، کمی متفاوت است. در جدول زیر می توانید لیست کامل کارمزدها در کراکن پرو را مشاهده کنید.

30-Day Volume (USD) Taker Fee Maker Fee
Up to $50K 0.26% 0.16%
$50K – $100K 0.24% 0.14%
$100K – $250K 0.22% 0.12%
$250k – $500k 0.20% 0.10%
$500k – $1M 0.18% 0.08%
$1M – $2.5M 0.16% 0.06%
$2.5M – $5M 0.14% 0.04%
$5M – $10M 0.125% 0.02%
$10M+ 0.10% 0.00%

کارمزد های برداشت

کارمزد برداشت در صرافی کراکن بسیار مشابه با سایر صرافی های فعال در حوزه رمز ارزها می باشد.

رمز ارز کارمزد برداشت
Bitcoin (BTC) 0.0005 BTC
Ethereum (ETH) 0.005 ETH
DASH (DASH) 0.005 DASH
Ripple (XRP) 0.02 XRP
Stellar Lumens (XLM) 0.00002 XLM
Monero (XRM) 0.0001 XMR
Tether (USDT) 5.0 USDT
EOS (EOS) 0.05 EOS

اگر رمز ارز مورد نظر شما در جدول های بالا ذکر نشده است، می توانید لیست کاملی از حد کمینه برداشت و کارمزد های مربوطه را در صفحه کارمزدهای صرافی کراکن مشاهده کنید.

گزینه های واریز

همانطور که انتظار می‌رود، سپرده گذاری در کراکن با استفاده از رمز ارزهای تحت پوشش این صرافی، امکان پذیر است. صرافی کراکم به کاربران خود اجازه می دهد تا به صورت نامحدود رمز ارز سپرده گذاری کنند و این ویژگی حتی برای آن دسته از کاربرانی که تمایلی به طی کردن فرایند احراز هویت KYC ندارند، نیز صادق است. با این حال برداشت از این صرافی، محدودیت هایی دارد.

صرافی kraken

امکان سپرده گذاری با کمک ارزهای مرجع در کراکن وجود دارد اما معامله گران، پیش از سپرده گذاری با استفاده از ارزهای فیات، موظف هستند فرایند احراز هویت KYC را طی کنند. صرافی کراکن از دلار آمریکا، پوند، یورو، ین، یا دلار کانادا پشتیبانی می کند. این صرافی گزینه های متنوعی را برای سپرده گذاری این ارزها ارائه می دهد. لیست کاملی از شیوه های سپرده گذاری، از جمله کارمزد های مربوط به آن ها، در سایت صرافی موجود است.

برای سرمایه گذاری در صرافی کراکن، بهترین روش استفاده از انتقال بانکی است. روش های پشتیبانی شده در این صرافی عبارتند از:  SEPA (برای ساکنین اروپا)، FEDWIRE (برای ساکنین آمریکا) و سویفت برای انتقال های بین المللی. این صرافی از کارت های اعتباری پشتیبانی نمی‌کند. با این حال شما می توانید از طریق کارت ها و سپرده های نقدی با CAD در کانادا، نسبت به سپرده گذاری اقدام کنید. برای برداشت دلار از حساب خود، صرافی کراکن کارمزد 5 دلار را تعیین کرده است.

صرافی کراکن در حال حاضر امکان سپرده گذاری با هدف کسب سود را به کاربران خود نمی دهد. این صرافی همچنین فرایند واریز از طریق اکانت اسکریل یا ACH را نیز قطع کرده است.

معرفی کامل صرافی ارز دیجیتال Huobi
بخوانید!

بهترین امکانات صرافی کراکن

یکی از بهترین امکانات صرافی کراکن پشتیبانی از معاملات حاشیه ای است. در مقایسه با سایر صرافی های فعال در این حوزه، صرافی کراکن کارمزد های معاملاتی پایین و امکانات بسیار خوبی دارد. در مقایسه، صرافی Coinbase پرو اخیرا کارمزدهای بازار سازنده و گیرنده را تا 0.5 درصد و صرافی Gemini این کارمزد ها را تا 1 درصد افزایش داده است.

صرافی کراکن

از سویی دیگر، صرافی کراکن 100 درصد از reserve ها را نگه می دارد. این در حالی است که سایر صرافی ها تنها اعلام کرده اند تمام سرمایه های مورد نیاز برای حمایت از معامله گران خود را دارا هستند. این امر از طریق تاییدیه استاندارد بلاک استریم برای وجود Reserve ها انجام می شود.

آموزش صرافی کراکن

آنچه که در پاراگراف قبل بدان اشاره شد، سطح بالایی از شفافیت است که در صنعت رمز ارزها بی مثال می باشد و می تواند به کاربران صرافی کراکن این گارانتی را بدهد که در بروز هر گونه شرایط نامطلوب، آن ها قادر خواهند بود تمام کوین‌ها و دارایی های خود را در هر زمانی که بخواهند، به طور کامل برداشت کنند. شما می توانید در هر زمان که بخواهید، فرایند ممیزی حساب کاربری خود در صرافی کراکن را انجام دهید.

آموزش صرافی kraken

امنیت کراکن

کراکن یکی از صرافی های امن در بازار است که تا کنون مورد حمله هکرها قرار نگرفته است. برخی از سازندگان و موسسین این صرافی، شخصا شاهد از بین رفتن و خسارت های شدید صرافی MT.Gox بوده اند. این حمله سایبری بزرگ سبب شده است تا آن ها اقدام های امنیتی شدید تری را برای صرافی کراکن در نظر بگیرند تا کاربران این صرافی را در برابر بروز حمله های مشابه، حفاظت کنند.

برای تضمین حفاظت سیستم، صرافی کراکن یک تیم امنیتی و یک تیم تکنیکی برای تشخیص باگ های سیستم را استخدام کرده است. به بیان دیگر، تشخیص خرابی ها و مشکلات سیستم در این صرافی، برون سپاری شده است. کراکن یکی از امن ترین صرافی های دنیا برای معامله رمز ارز هاست و سابقه طولانی و درخشان امنیتی این صرافی، خود صحت این امر را تصدیق می کند.

به عنوان یک ایرانی جهت فعالیت در صرافی های ارز دیجیتال خارجی لازم است برخی نکات را رعایت کنید تا هویت ایرانی شما افشا نگردد. یکی از نکات مربوط به ip ثابت مناسب خارجیِ ترید است. ایپی ثابت خارجی مناسب باید ۳ ویژگی دارا بودن ۱- آیپی استاتیک ۲- قابلیت کیل سوییچ ۳- و عدم نشتی آیپی باشد. مباحث دیگری نیز وجود دارد که کارشناسان مجموعه پس از تحویل حساب وریفای شده شما آن را به شما اعلام خواهند کرد.

مقایسه صرافی کراکن با سایر صرافی های فعال

Coinmama

kraken صرافی

  • این صرافی در بیشتر کشورهای دنیا فعال است.
  • بیشترین محدودیت را برای خرید بیت کوین با کمک کردیت کارت دارد
  • یک بروکر قابل اعتماد است.

Kraken

صرافی کراکن

  • نقدینگی بالا و کارمزد کم
  • در اکثر کشورها فعالیت دارد
  • صرافی قابل اعتمادی که در سال 2011 آغاز به کار کرده است.

چه کسی صاحب صرافی کراکن است؟

کراکن متعلق به شرکت Payward Inc است. این شرکت یک موسسه کارگزاری مستقر در کالیفرنیا می باشد. مدیر عامل این شرکت، و همچنین مدیر عامل کراکن، جس پاول نام دارد. دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو واقع است و بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط Crunchbase، این شرکت چیزی در حدود 101 تا 250 کارمند دارد.

چه کسی کراکن را تأسیس کرد؟

صرافی کراکن

کراکن توسط جس پاول تاسیس شد. وی امروزه به عنوان مدیر عامل این صرافی فعالیت می کند. گفته می شود که پاول پس از مشاهده پتانسیل مالی بازار پس از تعطیلی Mt. Gox، اقدام به طراحی و تاسیس کراکن کرده است. کراکن با جفت های معاملاتی بیت کوین و Litecoin کار خود را آغاز کرد و پس از این شروع کوچک اما موفقیت آمیز، توانست کار خود را گسترش دهد. از زمان راه اندازی کراکن تا به امروز، این صرافی چیزی در حدود 125 میلیون دلار بودجه دریافت کرده است.

صرافی Poloniex چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

آیا کراکن ایمن است؟

از آنجایی که کراکن هیچ گاه هک نشده است و اصول امنیتی را بسیار جدی می گیرد، بسیاری این صرافی را به عنوان یک پلتفرم امن برای انجام معاملات رمز ارزها می دانند. بر اساس حجم معاملاتی خود، کراکن به عنوان یکی از بزرگترین صرافی ها در آمریکا شناخته می شود و گزارش های این صرافی در خصوص حجم معاملات، بسیار دقیق و موشکافانه است.

 در یک گزارش منتشر شده از این صرافی آمده است که:” کراکن شفاف ترین صرافی است که بررسی عملکرد آن با توجه به الگوریتم های موجود، 99 درصد شفافیت و درستی در معاملات را نشان می دهد”. به بیان دیگر، گزارش های منتشر شده نشان می دهند که معاملات انجام شده در پلتفرم کراکن تا 99 درصد شفافیت و صحت دارند و هیچ گونه خلافی در این صرافی صورت نگرفته است.

صرافی کراکن

این امر بر خلاف آن چیزی است که گزارش ها از صرافی های کوچک تر و کمتر شناخته شده منتشر کرده اند. صرافی های کوچک تر معمولا پول شویی و انحراف های زیاد از حجم تجارت گزارش شده را نشان می دهند.

صرافی Kraken در کجا قرار دارد؟

دفتر مرکزی صرافی کراکن در سانفرانسیسکو (ایالت کالیفرنیا) واقع است. بنابراین، صرافی کراکن در درجه اول به معامله گران و سرمایه گذاران آمریکایی خدمت رسانی می کند، اما در کانادا و اروپا نیز محبوب است.

Kraken چگونه کسب درآمد می کند؟

صرافی کراکن با اخذ هزینه و کارمزد از معامله گرانی که در پلتفرم این صرافی معامله انجام می دهند، کسب درآمد می کند. به طور کلی، زمانی که شما معامله ای را در این صرافی انجام می دهید، درصدی از مبلغ معامله شده به عنوان کارمزد از حساب شما کسر می شود. تقریبا تمامی صرافی های دنیا این گونه کسب درآمد می کنند.

محدودیت ثبت سفارش در صرافی کراکن چقدر است؟

یک سفارش محدود به شما کمک می کند تا در قیمتی ثابت که خودتان تعیین کرده اید، نسبت به خرید یا فروش اقدام کنید. مزیت سفارش های محدود در این است که شما در حالی که از میزان مبلغ یا سود کسب شده مطمئن هستید، هیچ تضمینی برای خرید دارایی در قیمت مشخص شده برایتان وجود ندارد.

صرافی Bitfinex چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

کراکن در مقابل coinbase

کراکن و کوین بیس به عنوان دو صرافی قانونی و امن آمریکایی، از رقیبان سرسخت یکدیگر هستند. هر دو این صرافی ها چندین سال قدمت دارند و جفت های معاملاتی متنوعی را عرضه می کنند. با این وجود، صرافی کراکن طیف گسترده تری از امکانات و خدمات را ارائه می کند.

این صرافی التکوین های بیشتری را برای معامله عرضه می کند و معاملات حاشیه ای و قرارداد های آتی در کراکن امکان پذیر هستند. این در حالی است که صرافی کوین بیس تنها بر اساس قیمت های لحظه ای، معاملات را پیش می برد.

مزیت کوین بیس در آن است که حجم معاملاتی بیشتری را نسبت به کراکن پشتیبانی می کند و همچنین با کمک قابلیت Bitlicense این اجازه را دارد که مشتریانی را از ایالت نیویورک آمریکا جذب کند. کراکن شهرت بهتری نسبت به کوین بیس دارد چرا که اخیرا مشخص شده است صرافی کوین بیس در صدد فروش اطلاعات کاربران خود به IRS و اداره مبارزه با مواد مخدر است.

برای ثبت نام در صرافی coinbase کلیک کنید.

صرافی بایننس در مقابل کراکن

بایننس، در مقایسه با کراکن، صرافی بزرگتری است که حجم نقدینگی بالاتر و همچنین رمز ارزهای بیشتری را عرضه می کند. با این حال ارائه رمز ارزهای کمتر، به باور برخی،  یک مزیت است چرا که احتمال هک شدن صرافی را کاهش می دهد. در زمینه امنیت و جلب اعتماد، صرافی کراکن عملکرد بهتری را نسبت به بایننس ارائه می دهد.

از آنجایی که که کراکن تنها صرافی است که تا به امروز ثابت کرده است معادل 100 درصد از ارزش معاملاتی خود را به صورت سپرده نگهداری می کند، کاربران می توانند در خصوص برداشت دارایی از این صرافی، اطمینان خاطر داشته باشند.

در مقابل، صرافی بایننس هیچگاه میزان دارایی پشتیبانی خود را افشا نکرده است و کاربران این صرافی مطمئن نیستند که آیا می توانند در هر زمان دلخواه، تمام دارایی خود را از این صرافی برداشت کنند یا خیر.

با بررسی تاریخچه این دو صرافی نیز متوجه می شویم که کراکن، از همان ابتدا از طرفداران بزرگ بیت کوین ها بوده است. این در حالی است که صرافی بایننس توجه ویژه ای به بیت کوین ندارد و سایر رمز ارزها را نیز در معاملات خود مد نظر قرار می دهد. صرافی بایننس به واسطه خدمات پشتیبانی از مشتریان خود بسیار شناخته شده است.

 این در حالی است که صرافی کراکن در این زمینه کمی ضعیف عمل کرده است و  کارشناسان این صرافی تنها از طریق چت و ایمیل و پس از زمان های طولانی انتظار، پاسخگو هستند. هر دو صرافی کارمزد های کمی را دریافت می کنند اما هیچ کدام از آنها قیمت های پایین تری را نسبت به دیگری پیشنهاد نمی دهد. این بدان سبب است که هزینه کارمزد ها به بازار و نقدینگی صرافی در زمان انجام معامله بستگی دارد.

در مجموع، صرافی های بایننس و کراکن خدمات مشابهی در حیطه معاملات فرابورس، معاملات آتی و Darkpool (که یک دفترچه ثبت سفارش است که شما می توانید پیش از انجام سفارش آن را بررسی کنید) را ارائه می دهند.

برای افتتاح حساب بایننس کلیک کنید.

سایت صرافی کراکن

صرافی BitForex چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
بخوانید!

کراکن در مقابل Bitstamp

Bitstamp یک صرافی اروپایی و قدیمی ترین صرافی معامله رمز ارزهاست که تا به امروز فعالیت می کند. این امر خود گویای سطح بالای امنیت و موفقیت این صرافی در حوزه رمز ارزها می باشد. با این حال این شهرت اطلاعات زیادی را در خصوص مزایای استفاده از Bitstamp در اختیار ما قرار نمی دهد. درست مانند صرافی Gemini، صرافی Bitstamp نیز تعداد محدودی از رمز ارز ها را برای معامله در اختیار کاربران خود قرار می دهد که در مقایسه با گستره متنوع و بزرگ تر صرافی کراکن، بسیار محدود است.

صرافی Bitstamp و کراکن حجم های معاملاتی مشابهی دارند اما در اکثر اوقات حجم معاملاتی صرافی کراکن اندکی بیش از  صرافی Bitstamp می باشد. کارمزد های صرافی Bitstamp بیشتر از صرافی کراکن است (0.5 درصد برای سازندگان و مصرف کنندگان بازار). یکی از مزایای استفاده از صرافی Bitstamp، کم بودن محدودیت حجم معاملاتی است.

کمینه معاملاتی در Bitstamp 0.001 BTC است که چیزی معادل با 8.50 دلار می باشد. از سویی دیگر، کراکن حد کمینه متفاوتی را برای رمز ارزهای مختلف تعیین کرده است که معمولا بیش از 10 دلار به ازای هر معامله می باشد. این امر، Bitstamp را به یک انتخاب بهتر برای انجام معاملاتی با حجم کم تبدیل می کند.

شاید یکی از بهترین مزایای استفاده از خدمات صرافی Bitstamp، اپلیکیشن اندروید این صرافی باشد. این اپلیکیشن تمامی قابلیت های نسخه وب پلتفرم Bitstamp را داراست و کاربران می توانند با کمک آن سپرده گذاری یا انجام معاملات را پیگیری و مدیریت کنند. این اپلیکیشن به کاربران کمک می کند تا در صورت عدم دسترسی به سیستم، از راه دور و به آسانی تجارت خود را پیش ببرند.

کراکن در یک برهه ای از زمان، اپلیکیشن موبایلی را برای سیستم های iOS طراحی کرد، اما این پروژه خیلی زود منحل شد. تا به امروز، صرافی کراکن اشاره ای به طراحی اپلیکیشن های موبایل در آینده نزدیک، نکرده است. بنابراین Bitstamp برای افرادی که می خواهند در هر زمانی، دسترسی آسان و راحت به پلتفرم معاملاتی خود داشته باشند، گزینه بهتری می باشد.

بررسی و معامله بهتر با تریدینگ ویو پرمیوم

ثبت سفارش TradingView Premium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پانزده =