درآمد ارزی

۶ روش کسب درآمد از گوگل ادسنس

درآمد از گوگل ادسنس

کسب درآمد از گوگل ادسنس شاید یکی از محبوب ترین ایده های پولسازی انلاین محسوب شود، اما آیا واقعا این امر صحت دارد؟ آیا شما می توانید با کمک گوگل ادسنس درآمد کسب کنید؟ آیا شما می توانید از طریق درآمد گوگل ادسنس یک زندگی را بچرخانید؟ ما در این مقاله تلاش می کنیم تا نه تنها بر اساس تجربه خود به عنوان یکی از ناشران ادسنس، پاسخ واقع بینانه‌ای را به شما ارائه دهیم؛ بلکه مثال‌هایی از وب سایت های موفقی که با کمک گوگل ادسنس توانسته‌اند درآمد زایی داشته باشند را نیز خواهیم آورد.

گوگل ادسنس چیست؟

اکثر کاربران اینترنت با گوگل ادسنس (Google AdSense) آشنایی دارند، اما ما در این بخش خلاصه‌ای از ویژگی‌ها و خدمات این مجموعه را به آن دسته از تازه‌کارانی که اخیرا با گوگل ادسنس آشنا شده اند، ارائه خواهیم داد. مهم ترین ویژگی ها و مزایای گوگل ادسنس به صورت خلاصه عبارتند از:

  • گوگل ادسنس متعلق به Google است.
  • گوگل ادسنس یکی از منابع مهم کسب درآمد برای گوگل محسوب می شود. در سال 2018 ادسنس توانست تنها از طریق Q3 مبلغ 24.1 میلیارد دلار کسب درآمد کند!
  • ادسنس برای ناشران مجانی است.
  • افراد، از سرویس گوگل ادز برای تبلیغ کالا و خدمات خود در وب سایت های ادسنس استفاده می کنند. این افراد تنها زمانی هزینه تبلیغات را پرداخت می کنند که یک نفر بر روی بنر تبلیغی آن ها کلیک کند (PPC که مختصر شده “Pay per Click” به معنای «پرداخت به ازای هر کلیک» است).
  • ناشران 68 درصد و گوگل 32 درصد از درآمد حاصل شده را دریافت می کنند. به عنوان مثال، اگر سفارش دهنده تبلیغ، 1 دلار به ازای هر یک کلیک پرداخت کند، 68 سنت از مبلغ به ناشر و 32 سنت به Google تعلق می گیرد. (واسط‌های ایرانی مثل یکتانت و سنجاق، از ناشران 50 درصد درآمد حاصله را دریافت می‌کنند.)
  • محاسبه هزینه هر کلیک بر اساس یک سیستم حراجی تعیین می شود.
  • استفاده از گوگل ادسنس بسیار آسان است.
  • گوگل ادسنس، در حال حاضر معتبرترین بستر تبلیغات اینترنتی است و می تواند در مقایسه با سایر سیستم های مشابه PPC، بیشترین درآمد را برای ناشران ایجاد کند.
  • علاوه بر وب سایت های تولید کننده محتوا، گوگل ادسنس برای فیلم‌ها، بازی‌ها، موبایل‌ها و جستجوی محصولات نیز در دسترس می‌باشد.
دانلود نرم افزار گوگل ادسنس برای اندروید
بخوانید!

نحوه کسب درآمد از گوگل ادسنس

گوگل ادسنس رایگان است و استفاده از آن راحت می باشد. در نهایت نیز شما 68 درصد از مبلغ پرداختی را دریافت می کنید؛ اما برای کسب درآمد در گوگل ادسنس به چه چیز های دیگری نیاز خواهید داشت؟

۱- یک وبسایت با محتوای غنی نیاز دارید

گوگل ادسنس، وب سایت هایی با محتوای غنی را دوست دارد. محتوا می تواند شکل های رایج و مختلفی (از جمله متن، تصویر و یا ویدیو) داشته باشد و همچنین تولید آن باید با سیاست های محتوانگاری گوگل ادسنس، هم راستا باشد. با این حال بسیاری از متخصصان، داشتن محتوای متنی در وب سایت را توصیه می کنند. با وجود محتوای متنی، برنامه تحلیل‌گر گوگل ادسنس می‌تواند موضوعات پوشش داده شده توسط وب سایت را بهتر تحلیل کند.

گوگل ادسنس بیشتر برای وب سایت هایی که به انتشار مقالات، موارد آموزشی، راهنمایی ها و بلاگ ها اختصاص دارند، مناسب است. داشتن یک وبلاگ غنی از محتوا که بتواند به افراد در یادگیری مهارت یا دانش خاصی کمک کند و یا آن ها را در انجام یک کار خاص راهنمایی کند، یکی از بهترین فرصت ها برای کسب درآمد از گوگل ادسنس محسوب می شود. اگر شما تا به حال اقدام به ساخت وبلاگی برای خود نکرده‌اید، بهتر است دست به کار شوید.

درآمد از گوگل ادسنس

۲- به یک وب سایت با کیفیت احتیاج دارید

برای کسب درآمد از ادسنس، تولید محتوایی که سازگار با قوانین و سیاست‌های گوگل ادسنس است، به تنهایی کافی نمی باشد. در واقع آنچه که بدان نیاز دارید قرار دادن محتواهایی با کیفیت در یک وب سایت با کیفیت است. گوگل در برابر هزینه‌ای که از تبلیغ کنندگان دریافت می کند، مسئول است و بدیهی است که این افراد تمایلی به نمایش تبلیغات خود در وب سایت های بی کیفیت ندارند. در گذشته این امر ممکن بود اما در چند سال اخیر، سیاست‌های جدی تری بر روی انواع وب سایت ها و اجرای گوگل ادسنس در آن ها اعمال می شود.

۳- شما به ترافیک بالا نیاز دارد

گوگل ادسنس یکی از روش های ایده آل برای درآمد زایی آنلاین بوده و یکی از آسان ترین روش ها برای این کار محسوب می شود. با این حال، این امر تنها زمانی آسان خواهد بود که وب سایت شما ترافیک زیادی داشته باشد. امکان اعلام دقیق یک عدد وجود ندارد، چرا که میزان درآمد از گوگل ادسنس به کسب درآمد به ازای هر کلیک (EPC) و نرخ کلیک ها (CTR) بستگی دارد.

با این حال اجرای گوگل ادسنس بر روی وب سایت هایی با نرخی کمتر از 300 الی 400 بازدید کننده منحصر به فرد در هر روز، توصیه نمی شود. به طور کلی، هرچه ترافیک هدفمند وب سایت شما بالاتر باشد، میزان درآمد کسب شده از گوگل ادسنس نیز بیشتر خواهد بود.

گوگل ادموب (Google Admob) چیست؟ نحوه کسب درآمد از آن
بخوانید!

۴- شما باید کلمات کلیدی صحیح را به شکل هدفمند استفاده کنید

اگر کلمات کلیدی صحیح را در متن خود هدف بگیرید، می تواند درآمد بیشتری را از طریق گوگل ادسنس و یا هر پلتفرم تبلیغی دیگری کسب کنید. اما کلمات کلیدی صحیح کدام ها هستند؟

  • این کلمات توسط تبلیغ کنندگان برای معرفی و عرضه محصولاتشان استفاده می شوند. بنابراین رقابت بر روی این کلمات بالاتر است و این امر درآمد به ازای هر کلیک (EPC) را افزایش می دهد.
  • کلمات کلیدی پویا تاثیرگذاری بیشتری دارند؛ چرا که احتمال کلیک کاربران بر روی عبارت های تشویق‌کننده برای اجرای یک اقدام خاص (مانند عبارت های دعوت کننده ای مانند “اینجا کلیک کنید” یا “جزئیات بیشتر”) بالاتر می‌باشد.

در ادامه چند مثال را بررسی می کنیم. فرض کنید دو وب سایت در زمینه کاهش وزن را مدیریت می کنید و می خواهید گوگل ادسنس را بر روی هر دو آن ها اجرا کنید. هر دو وب سایت ترافیک ارگانیک (در رابطه با رشد ارگانیک نیز بخوانید!) یکسانی را دریافت می‌کنند و تبلیغ ها در موقعیت های کاملا یکسانی در هر دو وب سایت قرار می گیرند.

اولین وب سایت، به واسطه جستجوی عبارت “ترفند های کاهش وزن”، “نحوه کاهش وزن”، “آب کردن چربی های شکمی” بازدید کننده جذب می کند. در مقابل وب سایت دوم با استفاده از عباراتی مانند “چرا نوشیدن آب مهم است”، “بعد از شام چه چیزی بخوریم” و “چند وعده غذا در روز بخوریم” بازدید کننده دریافت می کند.

وب سایت اول درآمد بیشتری از ادسنس کسب می کند؛ چراکه بیشتر تبلیغ کننده‌ها با کلمات کلیدی استفاده شده در وب سایت اول ارتباط برقرار می کنند و محصولاتشان با این کلمات مرتبط است. بنابراین، تعداد تبلیغ های مرتبط با محتوا و عبارات کلیدی این وب سایت نیز بیشتر خواهد بود. همچنین در وب سایت اول احتمال کلیک بازدید کنندگان بر روی تبلیغات بیشتر است؛ چرا که این بازدیدکنندگان به دنبال راه هایی برای پاسخگویی به پرسش و یا حل کردن مشکل خود هستند و در نتیجه به راحتی بر روی تبلیغات مرتبط کلیک می کنند.

این امر احتمال کلیک را نسبت به افرادی که تنها به دنبال اطلاعات عمومی هستند (بازدید کنندگان وب سایت دوم) بالا می برد. این امر همچنین بر اهمیت و ارزش بالای ترافیک ارگانیک نسبت به سایر شکل های ترافیک تاکید می کند. ترافیک ارگانیک هدفمند تر است و به راحتی به درآمد تبدیل می شود.

برای یادگیری نحوه تحقیق کلمات کلیدی کلیک کنید.

۵- شما باید تمامی سیاست های گوگل ادسنس را رعایت کنید.

گوگل ادسنس 25 درصد از درآمد کل گوگل را پوشش می دهد. بنابراین نظارت های دقیقی بر روی این بخش از خدمات گوگل وجود دارد. اگرچه ساخت اکانت گوگل ادسنس برای تمام افراد آسان است، اما اگر کاربران صد در صد قوانین گوگل ادسنس را رعایت نکنند، خیلی راحت اکانت خود را از دست می دهند.

اگر شما یک ناشر با سابقه و یا تازه کار در گوگل ادسنس هستید، باید پیش از اجرای ادسنس بر روی وب سایت خود، تمامی قوانین آن را به دقت مطالعه کنید. فکر گول زدن یا دور زدن سیستم را از ذهن خود دور کنید و به یاد داشته باشید که گوگل بهترین نیروهای کار را استخدام کرده است تا مطمئن شود هیچ کس نمی تواند قوانین و سیاست های گوگل ادسنس را به راحتی دور بزند.

۶- شما به یک وب سایت با هدف، و نه یک MFA ( وب سایت ساخته شده برای گوگل ادسنس) احتیاج دارید

گوگل ادسنس یک روش عالی برای کسب درآمد است، اما وب سایت هایی که صرفا برای اجرای تبلیغات ادسنس طراحی شده اند، چندان خوشایند گوگل نیستند. لازم است بدانید که وب سایت یا وبلاگ شما باید هدف مشخصی را دنبال کند و تنها بر روی کسب درآمد از گوگل ادسنس متمرکز نباشد. با کمک یک وبلاگ هدفمند که ترافیک بالایی دارد، می توانید میزان درآمد از گوگل ادسنس را نیز بالا ببرید.

اینکه در کنار فروش خدمات و کالاهای خود، با کمک گوگل ادسنس درآمد بیشتری را از وب سایت کسب کنید، ایده جالب و موفقی است. با این حال ساخت یک وبسایت و انتشار محتواهایی با هدف کسب بازدید کننده ارگانیک و کسب درآمد بیشتر از گوگل ادسنس ایده چندان جالبی نیست. در گذشته این ایده می توانست موثر واقع شود، اما با توجه به تغییرات اخیر قوانین گوگل ادسنس این کار چندان بازخورد مالی خوبی برایتان نخواهد داشت.

آموزش ساخت اکانت گوگل ویس
بخوانید!

وب سایت هایی که می توانند با کمک گوگل ادسنس هزاران دلار کسب درآمد کنند، در چه مواردی با هم شبیه هستند؟

  • این وب سایت‌ها از نظر محتوایی غنی هستند و محتوایی با کیفیت بالا را ارائه می دهند.
  • ترافیک زیادی دارند.
  • تمامی قوانین گوگل ادسنس را اجرا می کنند.
  • تمامی دستورالعمل های وب مستر را اجرا می کنند.
  • اگرچه تبلیغات در بخش های مختلف این وب سایت ها وجود دارد، اما جانمایی غلط آن ها بر روی تجربه مشتری، اثر سوء می گذارد. همه این وب سایت ها، تبلیغات را در محتوای اصلی و نوار کناری آن جانمایی کرده‌اند. دلیل این کار بسیار ساده است: نرخ کلیک (CTR) در بخش مربوط به محتوای اصلی بالاتر از نوارهای کناری است و این به معنای کلیک بیشتر یا درآمد بیشتر از گوگل ادسنس می باشد.
  • این وب سایت ها خدمات و کالاهایی را ارائه می دهند که تنها با هدف اجرای گوگل ادسنس طراحی و بازاریابی نمی شوند.

آیا می توان تنها با در آمد کسب شده از ادسنس زندگی کرد؟

دنیای آنلاین، پویا‌تر از دنیای افلاین است و به همین دلیل غیر قابل پیش بینی می باشد. شما نمی توانید این پیش بینی را داشته باشید که همیشه هزاران نفر از وب سایت شما بازدید می کنند، بر روی تبلیغات کلیک می کنند و یا اینکه گوگل ادسنس برای همیشه در کنارتان حضور دارد. بنابراین نمی توان به صورت قطعی بر روی درآمد حاصل از گوگل ادسنس حساب باز کرد. بهتر است در حوزه های متنوعی سرمایه گذاری پر ریسک انجام دهید و از حوزه های مختلفی کسب درآمد کنید. برای این کار انتخاب روش های آنلاین و آفلاین به طور همزمان، توصیه می شود.

نتیجه گیری

گوگل ادسنس یکی از آسان ترین، بهترین و قابل اعتماد ترین روش ها برای کسب درآمد آنلاین است. اگر وب سایت شما شرایط لازمی که در این مقاله توصیف شد را داشته باشد، می توانید درآمد ماهانه خوبی را از تولید محتوا و ساعت هایی که به صورت آنلاین سپری می کنید، کسب کنید.

در نهایت، شما برای شروع مسیر کسب درآمد دلاری، به اکانت ادسنس نیاز دارید که می‌توانید ان را از جک‌بلک تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 16 =