درآمد ارزی, گیمینگ

۶۴+ ایده پولساز کسب وکار در ایران برای درآمد دلاری و ریالی

ایده های پولساز

بله؛ اوضاع اقتصادی مساعد نیست! آن‌هم در بحبحه‌ی وضعیت اپیدمی ویروس کرونا. اما این نمی‌تواند بهانه‌ای برای شما باشد. امروزه با گسترش اینترنت، می‌توان در هر مکان و هر زمان به کسب درآمد پرداخت. در ادامه لیستی جامع از ایده های پولساز را آورده‌ایم. برخی از این ایده‌ها، ایده های کارآفرینی هستند، برخی ایده های ناب اقتصادی هستند، برخی از آن‌ها ایده کسب و کار برای نوجوانان است. اما نکته حائز اهمیت این است که برای تمام قشرها، برای تمام شرایط اقتصادی، برای شرایط کرونایی یا غیر کرونایی ایده آورده‌ایم.

فهرست محتوا نمایش

انواع ایده های پولسازِ ناب برای درآمدزایی بالا

در ادامه با انواع ایده های درآمدزایی آشنا می‌شوید. برخی از این‌های ایده‌ های کسب درآمد دلاری هستند و برخی کسب درآمد ریالی. فراموش نکنید که حتی در اعماق این ایده‌ها، می‌توانید ایده جدید خلق کنید. نیاز جامعه را دریابید و به کسب درآمدهای بالا دست پیدا کنید. پس، این گوی و این میدان!

۱-۱۰ انواع ایده‌های کسب درآمد بالا

در پادکست زیر ۱۰ ایده درآمدزایی را برای شما گرد آورده‌ایم:

۱۱- فروشگاه آنلاین پوشاک نوزاد

ایده های کارآفرینی جدید

شرکت زپوز Zappos در سال ۱۹۹۹ کار خود را در حوزه پوشاک کودک تا ۳ سال آغاز کرد. به حدی موفق عمل کرد که در سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی آمازون خریداری شد. نیچ کار کردن این مزیت را دارد تا با افزایش کیفیت محصول در حوزه خاص، موفق‌تر عمل کنیم.

نیچ کار کردن می‌تواند در هر حوزه‌ای باشد.

چگونه از سایت آمازون خرید کنیم؟
بخوانید!

۱۲- فروشگاه آنلاین کتاب دست دوم

هرساله میلیون‌ها کتاب در کشور ما تولید می‌شود. بسیاری از این کتاب‌ها در خانه‌ها، انباری‌ها و مغازه کتاب‌فروشان خاک می‌خورد. کتاب‌هایی که بعد از یکبار مطالعه به دست فراموشی سپرده می‌شوند. می‌توان با به چرخه خرید و فروش درآوردن این کتب، به ۱- درآمدزایی برای افراد مختلف ۲- جلوگیری از چاپ کتاب بیشتر و در نتیجه عدم نابودی محیط زیست کمک کرد.

۱۳- سایت بررسی فیلم‌ها و سریال‌ها

پس از اسنپ و دیجیکالا که کپی شده از شرکت‌های خارجی اوبر و آمازون هستند، جای خالی سایت بررسی و تحلیل فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی (مشابه imdb) حس می‌شود. با معرفی فیلم‌ها، سریال‌ها و بازیگران و دیگر عوامل تصویر روی پرده، با جذب تبلیغات می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. در کنار آن می‌توانید از افراد هنری بابت عضویت و جذب عوامل مختلف برای فیلمسازی (نظیر بازیگران و عوامل صحنه مثل گریمور) حق اشتراک دریافت کنید.

  • رقابت: بسیار کم
  • میزان درآمد: نسبتا کم

۱۴- تبلیغات درون وب‌سایتی

یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید و به کمک سئو در آن به جذب مخاطب بپردازید. بعد از آن تعداد مخاطبین شما به حد کافی (حدود ۱۰۰۰ عدد روزانه) رسید، می‌توانید به کسب‌وکارها اجازه تبلیغات درون وب‌سایت خود را بدهید. این کار می‌تواند به صورت اعلان عمومی در درون وب‌سایت شما و با اعلام نرخ هر جایگاه تبلیغاتی باشد؛‌ و یا از طریق شرکت‌های واسط تبلیغاتی مثل یکتانت و سنجاق انجام گیرد.

فراموش نکنید که حتی می‌توانید تبلیغات کسب‌وکارهای خارجی را برروی وب‌سایت خود انجام دهید و کسب درآمد دلاری کنید. از جمله وب‌سایت‌های واسطی که به شما برای انجام این کار کمک می‌کنند، وب‌سایت گوگل ادسنس است. شرط همکاری با Google AdSense، ایجاد یک وب‌سایت غیر فارسی زبان (انگلیسی زبان را پیشنهاد می‌کنیم.) و بازدید روزانه ۱۰۰۰ تایی است.

به دلیل تحریم‌ها، احراز هویت در این وب‌سایت کمی با مشکل همراه است. می‌توانید احراز هویت برای اکانت ادسنس را به جک‌بلک بسپارید.

۱۵- کدزنی و برنامه‌نویسی

این روزها، با پیشرفت علم و اتفاقاتی از جنس .com نیاز به برنامه‌نویس همیشه حس می‌شود. ML حوزه آینده کدزنی خواهد بود.

زبان‌های برنامه‌نویسی زیادی هستند. از Php گرفته تا پایتون و جاوا. باید بدانید که می‌خواهید در کدام حوزه فعالیت کنید؛ سپس متناسب با آن باید به انتخاب و یادگیری زبان برنامه نویسی و انجام فعالیت بپردازید. به عنوان مثال زبان php زبانی مخصوص توسعه وب است. پایتون زبانی چندمنظوره است.

کدام زبان از همه ساده‌تر است؟ پایتون!

زمینه‌های کدزنی متفاوت است. می‌توانید با استفاده از برنامه‌نویسی یک وب‌سایت بزنید، اپلیکیشن بسازید و یا حتی ربات تریدر درست کنید‍! حتی می‌توانید این برنامه‌ها را بفروشید. به عنوان مثال می‌توانید ربات تریدر خود را با استفاده از اکانت mql5 به صورت دلاری به فروش برسانید.

  • میزان درآمد: بسیار بالا

۱۶- فریلنسینگ

با افزایش نرخ دلار، فریلنسرهای ایرانی در سایت‌های خارجی پول خوبی به جیب می‌زنند! شغلی با درآمد دلاری… به دلیل تحریم‌ها، افتتاح حساب در سایت‌های خارجی فریلنسری مقداری با مشکل روبروست.

اما نگران نباشید؛ سایت peopleperhour که سایت انگلیسی بسیار مشهور و معتبری است، می‌تواند گزینه مناسبی برای افتتاح حساب فریلنسینگ باشد. می‌توانید از طریق جک‌بلک نسبت به تهیه اکانت PeoplePerHour اقدام کنید.

  • میزان رقابت: وابسته به حوزه فعالیت
  • میزان درآمد: وابسته به حوزه فعالیت

از دیگر سایت‌های فریلنسری می‌توان به سایت Freelancer.com و وب سایت upwork اشاره کرد.

لازم به ذکر است که برای فعالیت در این سایت‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه برای تهیه اکانت فریلنسری و افتتاح حساب اسکریل و پی پال دارید. چراکه باتوجه به تحریم‌ها امکان فعالیت مستقیم در این سایت‌ها فراهم نیست.

۱۷- پلتفرم استخدام

نحوه استخدام افراد با پیشرفت علم چندان بهبود نیافته و همچنان همان روش‌های قدیمی استفاده می‌شود. روش‌هایی برای بهبود این روند وجود دارد. ابتدایی ترین حالت این ایده ایجاد سایتی جهت درج آگهی استخدام است.

۱۸- فروشگاه مواد غذایی سالم

در دنیای رنگارنگ غذاها، دنیای اطلاعات عقب نمانده است. به سرعت اخبار مضر بودن غذاهای مختلف به گوش می‌رسد. جنبش‌ها و رژیم‌های غذایی گیاهخواری به راه افتاده است؛ اما این افراد چگونه می‌توانند رژیم سرسخت خود را دنبال کنند.

۱۹- آژانس دیجیتال مارکتینگ

در جهانی که درآمد حرف اول را می‌زند، همیشه نیاز به تبلیغ حس می‌شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ برای برطرف کردن نیاز به انواع تبلیغات اعم از محتوایی و بنری تا صوتی و تصویری.

میزان رقابت: بسیار بالا

رشد ارگانیک (Organic Growth) چیست؟
بخوانید!

۲۰- فروشگاه آنلاین کالای دست دوم

سایتی به مانند سایت شرکت ebay؛ در این بین نیاز به جلب اعتماد جامعه ایرانی و بهبود فرهنگ استفاده از کالای دست دوم است. می‌توانید خودتان یک وب‌سایت بزنید، یا به افتتاح یک حساب فروشنده ebay بپردازید و آنجا بفروشید. حتی می‌توانید کالاهای خود را در دیوار و شیپور نیز به فروش برسانید!

۲۱- پرداخت ارزی

با تحریم کشورمان، نیاز به پرداخت‌های ارزی، فرار از تحریم‌ها و نقدکردن درامدهای ارزی حس می‌شود. یک صرافی بزنید و نیاز مردم را در این زمینه برطرف کنید. البته فراموش نکنید که قبل از شروع، به خوبی به شناسایی مخاطب هدف خود بپردازید و از اندازه بازار خود مطلع باشید.

۲۲- ترید

بورس ایران، فارکس یا ارز دیجیتال تفاوتی نمی‌کند. همواره می‌توان با استفاده از نوسانات به سود رسید.

ایده های پولساز

برای فعالیت در سایت‌ها و صرافی‌های خارجی نیاز به احراز هویت دارید. به دلیل تحریم‌ها، احراز هویت ایرانی ممکن نیست و این گونه سایت‌ها به شما اجازه فعالیت نخواهند داد. از افتتاح حساب فارکس و وریفای بایننس گرفته تا تهیه اکانت اکانت تریدینگ ویو؛ همه را می‌توانید در این صفحه بیابید و به خوبی نیاز‌های خود را برطرف کنید.

اموزش افتتاح حساب دمو فارکس
بخوانید!

۲۳- سرمایه‌گذاری

یک VC باشید! به جای اینکه خودتان کار کنید، کسب‌وکارهای نوپا یا شرکت‌های با پتانسیل رشد بالا را پیدا کنید؛ روی آن‌ها سرمایه‌‌گذاری کنید و اجازه دهید تا آن‌ها برایتان پول در بیاورند.

۲۴- پارک علم و فناوری بزنید!

تیم تخصصی در حوزه کسب و کار به راه اندازید. استارتاپ‌ها را جذب کنید و در ازای گرفتن بخشی از سهام آن‌ها، در راه رشد آن‌ها اقدام کنید.

۲۵- دبیرکل سازمان ملل شوید!

تنها با ابراز نگرانی‌های گاه و بی‌گاه، حقوق ثابت خود را داشته باشید.

۲۶- مشاور املاک

با قیمت‌های سربه فلک کشیده‌ی املاک، با دریافت پورسانت حاصل از جوش دادن معاملات مختلف، میلیونی درآمد کسب کنید. ضعف این شغل درعدم امنیت مالی است. ممکن‌ است به دلیل رکود بازار (یا توانایی کم شما!) تا مدت‌ها درآمدی کسب نکنید. می‌توانید درون شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل لینکدین، اینستاگرام و تلگرام فعالیت، بازاریابی و جذب مخاطب کنید.

  • میزان رقابت: بالا
  • میزان درآمد:‌ بسیار بالا

۲۷- Airbnb ایران

اجاره کوتاه مدت ملک‌های مسکونی یا ویلایی (به جای هتل). پلتفرمی حرفه‌ای بسازید. اینگونه هر ۳ طرف پیروزند.

چالش اصلی: در سال ۹۷ معاون اسنپ تریپ از نبود فرهنگ لازم برای لانچ کردن این بیزینس مدل یاد کرد.

۲۸- SEO

ایده نو برای کسب و کار

متخصص سئو شوید. طی دوره‌ای آموزشی یا با مطالعه، به ترفند‌های مختلف برای جذب کاربر از موتورهای جستجوگر تسلط پیدا کنید. این کار هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری ممکن است.

  • میزان رقابت: نسبتا بالا
  • میزان درآمد: نسبتا بالا

۲۹- طراح گرافیک

شبکات اجتماعی، سایت‌های مختلف و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ همیشه به یک طراح گرافیک نیاز دارند. حتی می‌توانید طرح‌های خود را در سایت freepik به فروش برسانید و درامد دلاری کسب کنید.

۳۰- ادمین شبکات اجتماعی

این شغل، از جمله شغل‌هایی است که دامنه حقوق آن گسترده است. از نوجوانان دبیرستان گرفته تا افرادی با سابقه طولانی با حقوق‌های مختلف به این شغل می‌پردازند.

۳۱- ساخت اپلیکیشن

زبان برنامه‌نویسی یاد بگیرید. به ساخت اپ‌های گوناگون بپردازید. نحوه درامدزایی به سه صورت است: ۱- دریافت سفارش ساخت از کارفرما ۲- ساخت و فروش در استورهای گوگل و اپل ۳- جذب تبلیغات

برای درآمدزایی روش ۱، می‌توانید در سایت‌های فریلنسری عضو شوید و سفارش بگیرید و یا با گسترش دایره ارتباطات خود پروژه بگیرید و یا در وب‌سایت‌های استخدامی مثل جابینجا جذب شرکت‌های گوناگون شوید.

درآمدزایی به روش ۲ نیازمند انتشار اپلیکیشن‌ها در فروشگاه‌های اپل و گوگل است. برای انتشار اپلیکیشن خود در Google Play Store یا App Store نیاز به احراز هویت است. همانطور که گفته شد، انجام اینکار توسط ایرانیان به دلیل تحریم‌ها ممکن نیست. اما نگران نباشید! به کمک جک‌بلک می‌توانید به تهیه اکانت دولوپر گوگل و دولوپر اپل اقدام کنید. به کمک تهیه اکانت دولوپر اپل و گوگل می‌تواند اپلیکیشن‌های خود را در این دو فروشگاه بزرگ به فروش برسانید و به کسب درآمد ارزی بپردازید.

بهترین راه برای درآمدزایی به روش ۳ نیز به این صورت است که از طریق تبلیغات درون اپلیکیشنی گوگل ادموب اقدام کنید. در نهایت مشابه روش ۲، نیاز به احراز هویت دارید که جک‌بلک این کار را برای شما و انجام می‌دهد و اکانت google admob را برای شما تهیه می‌کند. این روش، روشی مناسب و پایدار برای کسب درآمد ارزی می‌باشد.

  • میزان درآمد:‌ بالا

۳۲- آموزش

حتما در یک چیزی خوب هستید. آن را کشف کنید و از طریق تبلیغات مختلف اینترنتی و غیراینترنتی به جذب دانش‌ آموز بپردازید. حتی می‌توانید اموزش خود را به صورت اینترنتی و ضبط شده در سایت‌هایی مثل فرانش به فروش برسانید.

اگر بتوانید آموزش خود را به صورت انگلیسی و با کیفیتی مناسب ارائه دهید، حتی می‌توانید آن را در وب‌سایت‌هایی مثل Udemy به فروش برسانید و کسب درآمد کنید.

  • میزان رقابت:‌ بالا

۳۳- کتاب بنویسید

این روزها، با فراگیری سایت‌های اینترنتی فروش کتاب الکترونیکی، نیازی به ناشر برای چاپ کتاب‌تان نخواهید داشت. می‌توانید آن را به سادگی در وب‌سایت‌هایی مثل طاقچه به فروش برسانید. موضوعی را پیدا کنید و درباره آن بنویسید. قبل از آن اموزش را فراموش نکنید. نویسندگی شغل مهمی است.

۳۴- مربی ورزش

با شرکت در دوره‌های آموزشی آزاد یا دانشگاهی می‌توانید با انواع حرکات ورزشی آشنا شوید؛ با باشگاه‌های مختلف ارتباط بگیرید و در آنجا مشغول شوید. بنابه علاقه شما، باشگاه‌های ورزشی مثل فوتبال و بسکتبال یا باشگاه‌های بدنسازی.

۳۵- گیم‌نت

یک محل اجاره کنید و یک سری کنسول بازی تهیه کنید. تبلیغات انجام دهید و بابت هر ساعت بازی افراد در محل دلچسب شما به کسب درآمد بپردازید. این مورد یکی از ایده های فوق العاده ناب اقتصادی نیست اما شک نکنید که با اجرایی صحیح کسب درآمد از آن امکان‌پذیر است.

  • سرمایه اولیه مورد نیاز (در بهار ۱۴۰۱): ۱۰۰ میلیون تومان
  • مدت بازگشت سرمایه: وابسته به عملکرد (حداقل ۳ ماه)
  • میزان رقابت: بسیار زیاد

۳۶-  خوانندگی

استدویویی لازم نیست! امروزه می‌توان با اپلیکیشن‌های مختلف، موسیقی‌های قابل قبولی ساخت.

  • میزان سرمایه مورد نیاز: بسیار زیاد

۳۷- بازیگری

ترجیحا کلاس بازیگری بروید. در محیطی حرفه‌ای آموزش ببینید و درکارهای متخلف حضور پیدا کنید. در جوامع هنرمندان حضور یابید و شبکه افراد خود را بزرگ کنید. شروع از تئاتر می‌تواند بسیار مناسب باشد. چراکه با حضور در تئاتر می‌توانید مهارت‌های بازیگری را بهتر از قاب سینما و تلویزیون کسب کنید. سینما و تلویزیون محل سعی و خطا و کم تجربگی نیست؛ چراکه با یک عملکرد بد، همواره به یاد مخاطب خواهید ماند.

۳۸- کیف پول آنلاین

پی پال، از پیشروترین شرکت‌های ارائه دهنده کیف پول‌های آنلاین است. در کشور ما ایران این موضوع کمتر پیشرفت داشته است.

۳۹- آرایشگاه

با اجاره مکانی به آرایش افراد بپردازید. حتی می‌توانید حضوری به انجام این کار بپردازید.

۴۰- مدیریت مالی

مدیریت مالی و حسابداری بخوانید و به افراد و شرکت‌های مختلف در این حوزه کمک کنید. می‌توانید به صورت مشاوره‌ای یا انجام حساب و کتاب آن‌ها فعالیت کنید.

نحوه پیش بینی مالی آینده استارتاپ ها
بخوانید!

۴۱- حقوق

وکالت از جمله تخصص‌های پرسود است. همیشه بازار آن داغ است و وجهه خوبی نیز دارد.

۴۲- انیمیشن‌سازی

کشور ما در گذشته بسیار از صنعت روز دنیا یعنی انیمیشن‌سازی عقب بود. در سال‌های گذشته رشد خوبی در این صنعت داشته‌ایم؛ اما کافی نیست و فاصله با افراد متبحر این حوزه بسیار است. بعد از یادگیری در شرکت انیمیشن‌سازی عضو شوید. در آینده می‌توانید شرکت خود را تاسیس کنید.

۴۳- پرستاری

با یادگیری مهارت‌های پرستاری مانند آمپول زنی و سرم به پرستاری بپردازید. افراد مسن و کودکان مختلف نیاز به پرستار دارند.

۴۴- دستفروشی

اگر در مضیغه مالی هستید، اگر مهارت‌های کافی برای شروع کسب و کاری را ندارید، موقتا به دستفروشی کالاهای مختلف مثل لباس بپردازید اما به یاد داشته باشید که باید سریع رشد کنید و شغلی پیدا کنید.

۴۵- آشپزی

اگر آشپزی بلد هستید، می‌توانید یک مرکز تهیه غذا بزنید یا در جایی استخدام شوید. حتی نیاز به اجاره یک مکان مخصوص به آن نیست. می‌توانید آن را درون منزل شروع کنید و آن را به صورت تلفنی بفروشید. علاوه‌برآن می‌توانید آن را در محل تجمع تاکسی‌ها ببرید و به آنان بفروشید.

  • میزان درآمد: متوسط

۴۶- طلافروشی

طلا، پیچ و خم‌های خود را دارد. می‌توانید جایی به کارآموزی بپردازید؛ آن‌ را فرا بگیرید و به خرید و فروش طلا بپردازید.

کلیک بانک چیست؟ کسب درآمد از کلیک بانک در ایران
بخوانید!

۴۷- تور لیدری

اگر در شهرهای تفریحی یا تاریخی هستید، می‌توانید با شرکت‌های تور صحبت کنید و آن‌جا مشغول به کار شوید. جاهای مختلف شهر را به توریست‌ها نمایش دهید.

۴۸- راننده وانت اتاق دار

حقوق ماهیانه راننده وانت در شرکت‌هایی مانند دیجیکالا ۱۰ میلیون تومان است. چندان بد نیست؟ حتی اگر وانت اتاق دار ندارید، می‌توانید آن را اجاره کنید.

۴۹- اختراع

اگر هوش خوبی دارید، می‌توانید به اختراع چیزهای جدید بپردازید.

۵۰- پادکست

تولید پادکست کنید. نیازی به هیچ وسیله‌ای ندارید. تنها یک موبایل نیاز شما را برطرف می‌کند. می‌تواند درباره هرموضوعی باشد. سپس می‌توانید آن را به سادگی در پلفترم‌های پادکستی Castbox و Podbean منتشر کنید.

۵۱- ترجمه

می‌توانید به ترجمه انواع متون علمی، کتب و… بپردازید. برای گرفتن پروژه می‌توانید در سایت‌های فریلنسری فعالیت کنید یا در دفاتر ترجمه مشغول به کار شوید.

  • میزان رقابت: زیاد
  • میزان درآمد: کم

۵۲- ویراست

دفترهای نشر همواره به ویراستار نیاز دارند. ماهانه کتب بسیاری چاپ می‌شوند که قبل از چاپ، نیاز به ویراستاری دارند.

۵۳- چاپ لباس

طرح‌های گوناگون را با استفاده از دستگاه چاپ روی لباس‌های مختلف حک کنید و به فروش برسانید.

۵۴- عکاسی

مردم دوست دارند تا لحظات خاطره‌انگیزشان را ثبت کنند. بنابراین همیشه نیاز به عکاس خواهد بود. منتهی کمی بیش از یک عکاس معمولی باشید. از افکت‌های گوناگون استفاده کنید و لحظات شگفت‌انگیز را ثبت کنید. می‌توانید در آتلیه‌ای مشغول به کار شوید. می‌توانید باا فروش عکس در شاتر استوک به کسب درآمد بپردازید.

۵۵- تولید محتوا

می‌توانید با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مانند نویسش ارتباط بگیرید و از آن‌ها سفارش تولید محتوا بگیرید.

۵۶- بساز و بفروش

اگر مهندس عمران هستید، می‌توانید سازه‌ای را بسازید و در ازای آن متراژی از کارفرما بگیرید و بفروشید و همینطور این روند را ادامه دهید.

آموزش خرید از ebay در ایران
بخوانید!

۵۷- مشاور درسی

می‌توان در مدرسه‌ای مشغول به کار شد؛ برای دانش‌آموزان برنامه‌های درسی بریزید و در پیشرفت آنان تاثیرگذار باشید.

۵۸- دستیار انجام امور فردی

برای کسانی که سرشان شلوغ است بسیار مناسب است. افرادی هستند که نیاز به دستیار دارند تا امور شخصی و کاری آن‌ها را پیگیری کند.

۵۹- سخنران انگیزشی

این روزها همه یک سخنران انگیزشی شده‌اند! بنابراین رقابت در این حوزه بسیار است. این کار ملزم به توانایی بالا در سخنرانی است.

۶۰- مشاور تغذیه

ورزشکاران، افراد چاق، لاغر و … نیاز به یک مشاور تغذیه دارند تا برنامه غذایی متناسب با رژیم‌شان داشته باشند.

۶۱- گیمینگ

بله درست خواندید! گیمرهای زیادی هستند که از  راه گیمینگ به کسب درآمدهای بعضا بالایی دست پیدا می‌کنند. یکی از این گیمرها، نینجا، استریمر بازی Fortnite است.

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از گیمینگ، خرید و فروش از طریق سایت PlayerAuctions، سایت g2g و سایت igvault است. مزیت این سایت‌های خارجی این است که می‌توانید از طریق آن‌ها به کسب درآمد ارزی بپردازید. برای آشنایی با این گونه سایت‌ها و اکانت‌ها به این صفحه مراجعه نمایید.

۶۲- پانسیون حیوانات

ایده های ناب برای کسب و کار

اگر حیوانی خانگی داشته باشید، شما هم احتمالا نبود یک محل برای نگهداری حیوان‌ خود را حس می‌کنید. بسیاری از افراد دوست ندارند که حیوان خود را درون خانه تک و تنها رها کنند. بنابراین، آن را به پانسیون حیوانات خانگی می‌سپارند تا این حیوانات در کنار سایر حیوانات مشغول و سرگرم باشند.

می‌توانید یک محل اجاره کنید و با دانش کافی نسبت به حیواناتی که مسئولیت آنان را می‌پذیرید، با نگهداری آن‌ها به کسب درآمد بپردازید. فراموش نکنید که هرگونه صدمه به حیوان، دارای جریمه‌های میلیونی‌ست. بنابراین حتما آگاهانه از آن‌ها نگهداری کنید و همواره یک دامپزشک در نزدیکی خود داشته باشید.

  • میزان رقابت: نسبتا کم

۶۳- میزبانی وب

تعدادی سرور تهیه کنید، تبلیغ کنید و میزانی وب سایت‌های ایرانی را بر عهده بگیرید. برای فعالیت و جذب مخاطب حتما از انواع روش های بازاریابی استفاده کنید. چراکه رقابت در این حوزه بسیار بالاست.

  • ملزومات: دانش فنی
  • میزان رقابت: زیاد

۶۴- آموزش زبان

امروزه همه ما حداقل به یک زبان مسلط هستیم. می‌توانید به آموزش زبان به افراد مختلف بپردازید. این آموزش می‌تواند به صورت خصوصی یا در آموزشگاه‌های زبان باشد. حتی آموزش گویش‌های محلی نیز می‌تواند به کسب درآمد شما کمک کند!

۶۵- رزومه‌نویسی

یکی از شغل‌های جدیدی که شاید در نگاه اول عجیب نیز باشد، رزومه‌نویسی است. بسیاری از افراد نوشتار خوبی ندارند و ترجیح می‌دهند که یک شخص حرفه‌ای برایشان رزومه را بنویسند. چراکه رزومه مناسب، حرفه‌ای و اصولی در استخدام افراد و کسب درآمد آن‌ها بسیار مهم است.

سوالات متداول

ایده‌های پولسازی چه ایده‌هایی هستند؟

ایده‌های پولساز، ایده های ناب اقتصادی هستند که می‌توانند وضعیت مالی یک شخص را در زمان میان مدت یا بلند مدت متغیر سازند. لازم به ذکر است که پولساز بودن یا نبودن یک ایده یک تعریف نسبی است و بنابه اوضاع مالی هر فرد می‌تواند متغیر باشد.

چگونه ایده‌های پولساز بیشتری پیدا کنم؟

کنجکاو باشید؛ با افراد مختلف به سخن بنشینید؛ کسب‌وکارهای خارجی را بررسی کنید و ببینید کدام یک قابلیت راه‌اندازی و کسب درآمد در ایران دارد. نگاه پولی به قضایا داشته باشید؛ نگاه خود را به مسائل متحول کنید تا چیزهای جدیدی ببینید. به قول سهراب سپهری

چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید…

ناامید نشوید؛

گاهی گمان نمی‌کنی ولی خوب می‌شود

چگونه ایده های کسب و کاری را اجرا نمایم؟

پیش‌بینی آینده مالی و مدیریت و اجرای آن از مهم‌ترین وجوه موفقیت آن می‌باشد. در این میان باید به اندازه بازار را بسنجید و به شناسایی مخاطب هدف بپردازید. از المان‌های مهمی مثل ارزش طول عمر مشتری، نحوه قیمت گذاری، شاخص کلیدی عملکرد kpi، مدل OKR، انواع روش های بازاریابی و CRM نیز غافل نشوید.

ایده خود اشتغالی

3 دیدگاه در “۶۴+ ایده پولساز کسب وکار در ایران برای درآمد دلاری و ریالی

  1. حمیدرضا گفت:

    سلام خسته نباشید. برای دریافت درآمد ارزی نیازمند یک حساب به نام خودم هستم. ترجیحا پی پال نباشه چون لیمیت داره. دریافتی چند. هزار دلار در ماه هست. و مشکل شرکت این هست که نمیتونه بخاطر مالیات، کریپتو بفرسته و نیاز به یک حساب به نام هست که ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام تشکر و به همچنین
      حسابی که از همون ابتدا بتونید چند هزار دلار جابجا کنید پرفکت مانی و وب مانی هست. در صورت تمایل میتونید از طریق مجموعه اقدام کنید.

  2. reza912 گفت:

    خخخخخخ 25 عالی بود
    ولی انتظار داشتم این ایده ها مرتبط با فعالیت سایت باشه تا صرفا ایده کلی… ولی خوب بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =