درآمد ارزی

گوگل ادموب (Google Admob) چیست؟ نحوه کسب درآمد از آن

گوگل ادموب

چرا باید از گوگل ادموب استفاده کنیم؟ Aimee Laurence مدیر منابع انسانی OX Essays و Essay Help Services می گوید: پاسخ این سوال ساده است: چون سال ها با جان و دل برای توسعه نرم افزار خود تلاش کرده اید و حالا وقت آن رسیده است تا در یک بازار رقابتی و شلوغ خودتان را نشان بدهید و این همان چیزی است که از طریق Google AdMob می توانید به آن دست پیدا کنید.

درست همان وقتی که Google AdWords باعث هدایت ترافیک به سمت وبسایت ها می شد، فکر جدید به ذهن گوگل خطور کرد و این بار Google AdMob را ایجاد کرد. مثل تمام برنامه های دیگر گوگل، به محض اینکه وارد آن شوید، آن را یاد می گیرید. هرچند در ابتدا گمان می کنید به زبانی دیگر نوشته شده است.

Google AdMob چیست؟

گوگل ادموب چیزی شبیه MoPub یا اساسا شبیه Adsense برای گوشی های موبایل است و این امکان را به  توسعه دهندگان اپلیکیشن ها می دهد که از طریق تبلیغات درون برنامه ای و هدف قرار دادن سایر اپ ها، به تبلیغ خود و جذب مخاطبان جدید بپردازند. همچنین این امکان را به وجود می آورد که بتوانند در کنار به دست آوردن اشتراک های (subscriptions) جدید و خریدهای درون برنامه‌ای، درآمد اضافی داشته باشند.

ادموب با پشتیبانی از موتورهای گیمینگ Cocos و Unity برای سیستم عامل های اندروید و اپل در دسترس است. همچنین به صورت کامل با Google Analytics ادغام شده و این امکان را برایتان به وجود می اورد که به همه معیارهایی که برای اپلیکیشن شما اهمیت دارد، دسترسی داشته باشید، از جمله:

  • جذب مخاطب (user acquisition)
  • مشارکت (engagement)
  • درآمد ارزی (revenue)
  • مشاهده صفحه نمایش (screen views)
  • نشست‌ها (sessions)
  • نسخه اپ (app version)
  • اندازه صفحه نمایش (screen size)

شما به راحتی می توانید با ردیابی نصب هایی که انجام شده اند، عملکرد کمپین خود را ارزیابی کنید. همچنین می توانید مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید تا بتوانید دیدگاهی درباره نحوه استفاده افراد از نرم افزار خود به دست آورید.

مخاطب هدف (Target Audience) کیست؟ 6 ابزار شناسایی مخاطب هدف
بخوانید!

آدام جوزف، متخصص بازاریابی Academized and Assignment Writer می گوید: ادموب به ادوردز وصل شده است و به همین خاطر می توان با استفاده از دموگرافی و کلمات کلیدی تعیین شده، کمپین هایی برای افزایش تعداد دانلود اپ به وجود آورد. ویژگی منحصر به فرد AdMob Mediation امکان به وجود آمدن کمپین های داخلی و  انجام تبلیغات ادموب به صورت کاملا رایگان را به وجود می آورد.

تبلیغات درون AdMob می تواند به صورت متنی یا تصویری  و یا نشان دادن تبلیغات به صورت بنری باشد. روش انتخابی شما به شدت به مخاطبان شما، اپی که در حال تبلیغ آن هستید و نیز محلی بستگی دارد که قرار است کمپین شما نشان داده شود.

استفاده ترکیبی از انواع تبلیغات، طرح ها و یا سبک ها به شما کمک می کند تا بررسی کنید کدام نوع تبلیغات منجر به بیشترین نرخ تبدیل شده و به شما این امکان را می دهد که بیشترین توجهات را به خود جلب کنید.

شما هستید که انتخاب می کنید کدام یک از کمپین‌های تبلیغاتی درون Google AdMob به دردتان می خورد. کمپین های تبلیغاتی داخلی که به دیگران پول می‌دهید و بدین صورت می توانید فهرستی از اپ های خود را درون اپ های دیگر توسعه‌یافته تبلیغ کنید.

تبلیغات ادموب

تبلیغ‌کننده در ادموب: بودجه ها و مخاطبان هدف شما

حالا می توانید در مورد بودجه، مخاطبان خود و نیز نوع کمپین – متن محور یا عکس محور- تصمیم بگیرید. در اینجا می توانید گروه تبلیغاتی خود را از طریق Google AdWords راه اندازی، برنامه ریزی و هدف گذاری کنید.

اگر اطلاعات جمعیتی گسترده تری دارید یا می خواهید بازار را آزمایش کنید، به سراغ راه اندازی کمپین ها و گروه های تبلیغات مختلف بروید. نرخ تبدیل را به مرور زمان کنترل کرده و گزینه هایی را که بهتر هستند را انتخاب کنید.

یادتان باشد که سیستم برای اینکه بتواند تغییرات را در کمپین شما اعمال کند، به زمان نیاز دارد. بنابراین، برای تصمیم گیری در مورد حذف یک کمپین چندان عجله نکنید. نتایج را به صورت روزانه بررسی کنید ولی یک هفته و یا بیشتر بین تغییرات مهم فاصله بیندازید تا بتوانید تصمیمات مهم بگیرید.

Josephine Dilson وبلاگ نویس فناوری در ACT Writing Services و State Of Writing می گوید: در طولانی مدت ممکن است کمپین پیچیده با دموگرافی متفاوت را پیدا کنید که چندین کانال هدف دارد. اما بدون ادموب هرگز ارائه کردن اپ خود به کاربران چنین آسان نمی‌شد.

هر چه دستگاه ها سریع تر و دارای پهنای باند بیشتری باشند، توسعه دهندگان امکان دارند که برنامه های بهتر و تبلیغات بیشتری ارائه کنند. ادموب گوگل چندین فرمت عالی دارد که می توانند تبلیغاتی با کیفیت بالا را تولید کرده و با ادغام این تبلیغات با بخش های مکانیکی اپ، به شما کمک کنند که مخاطبان خود را به دست آورید.

گوگل ویس چیست؟ آموزش استفاده از گوگل ویس
بخوانید!

تبلیغات ادموب: شروع کسب درآمد!

با استفاده از فناوری های مناسب می توانید تجربه کاربران خود را بهبود بخشیده و درآمد خود را زیاد کنید. در این قسمت برخی نکات سریع برای کمک به شما برای شروع کار را ارائه می کنیم (فقط مطمئن شوید که SDKs آپدیت شده اند):

۱- وارد حساب گوگل ادموب خود شوید.

۲- یک یونیت تبلیغاتی جدید درست کنید.

۳- تنظیمات را انجام دهید. می توانید یک یونیت تبلیغاتی پاداش دهنده درست کنید که به این معناست که بینندگان با دیدن این تبلیغ پاداشی را دریافت می کنند. سپس می توانید میزان پاداش، نوع آن و میزان تماشای آن را تعیین کنید.

۴- ID یونیت پاداشی و یونیت تبلیغاتی را در جایی که قرار است تبلیغات در اپ نمایش داده شود، اجرا کنید.

۵- SDKs را با منابع تقاضای شخص ثالث ادغام کنید.

همه کاری که باید انجام دهید همین است. وقتی که تبلیغ کاملا در اپ ادغام (integrated) شد، باید قسمت آزمایش Firebase Analytics را اجرا کنید تا مطمئن شوید که می توانید از تبلیغات خود حسابی استفاده کنید. برای اینکه ارزش تبلیغ خود را درک کنید و متوجه شوید که چه کسانی کاربران باارزشی برای شما هستند بیشتر آزمایش و بررسی انجام دهید. می توانید برای دستیابی به بازدهی مطلوب تبلیغ خود، آزمایش A/B را اجرا کنید.

می توانید درآمد خود را با افزایش تعداد بازدیدها، CTR و یا دریافت تبلیغات CPC بیشتر کنید. اگر می خواهید که تعداد بازدید را بیشتر کنید، باید بیشتر برای نصب اپ خود تبلیغ کنید.

admob چیست

همچنین باید کاربران فعلی خود را هم به استفاده بیشتر از اپ خود تشویق کنید. برای اینکه بتوانید بر روی CTR اثر بگذارید، باید تبلیغات خود را در محلی که دیده شود، نمایش دهید. اما مطمئن شوید که این محل، محل مناسبی است و مانع تاثیرگذاری اپ شما نمی شود.

سوالات متداول درباره Google AdMob

تفاوت ادموب با سایر پلتفرم های تبلیغاتی گوشی های همراه چیست؟

ادموب بهترین فناوری ها را به صورت یکجا در یک پلتفرم گرد هم آورده است. بنابراین می توانید هم کاربران خود را بشناسید و هم اینکه بیشترین درآمد را از تبلیغات خود به دست آورید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که به سراغ ترکیب مختلفی از ابزارها رفته یا از منابع گران توسعه را استفاده کنید. با ادموب می توانید از طریق تبلیغات نشان داده شده در یونیت های تبلیغاتی کسب درآمد داشته باشید، از تبلیغات داخلی برای تبلیغ گسترده برنامه های خود استفاده کنید و به صورت مستقیم با مشتریان خود سروکار داشته باشید.

admob چیست

آیا باید انتخاب کنم که می خواهم کدام تبلیغ در اپ من نشان داده شود؟

خیر؛ مجبور نیستید! ادموب به صورت خودکار تبلیغات را از طریق شبکه ادموب و نیز شبکه های شخص ثالثی که انتخاب کرده اید، ارائه می کند. این تبلیغات می توانند هدف محتوای اپ شما و مخاطبانتان باشند.

چه کسی تصمیم می گیرد چه تبلیغی در اپ من نمایش داده شود؟

ادموب برای انتخاب خودکار تبلیغی که در صفحات شما نشان داده می شود از مزایده تبلیغاتی استفاده می کند. درکل تبلیغاتی که بیشترین عملکرد را داشته باشند، در اپ شما نشان داده می شوند.

اگر می خواهید آنچه را که در اپ شما نشان داده می شود، کنترل کنید، می توانید برخی تبلیغات خاص یا دسته بندی های مشخص را بلاک کنید.

چگونه از سایت آمازون خرید کنیم؟
بخوانید!

آیا می توانم طراحی تبلیغات در اپ خود را انتخاب کنم؟

بله. می توانید تبلیغات را متناسب با اپ خود با قالب های مختلف انتخاب کنید.

آیا می توانم خودم تبلیغات را در اپ خودم ببینم؟

بله وقتی تبلیغات را فعال و اجرا می کنید، می توانید آنها را در اپ خود ببینید. با این حال نکته مهم این است که هرگز روی تبلیغات خود کلیک نکنید. به دلایل مختلف، کلیک کردن روی تبلیغات خود از نظر سیاست های برنامه AdSense مجاز نیست و می تواند باعث بستن حساب شما شود.

اگر تبلیغی را دوست نداشته باشم، می توانم آن را حذف کنم؟

بله؛ مرکز بازبینی تبلیغات و مسدود کردن آنها در حساب ادموب شما، به شما این امکان را می دهد که تبلیغات را بررسی کرده و انتخاب کنید که آیا می توانند در اپ شما نشان داده شوند یا خیر.

نتیجه‌گیری

گوگل ادموب برنامه‌ای بسیار کاربردی برای کسانی که قصد تبلیغ در اپلیکیشن‌های اندروید و ios را دارند؛ و همچنین توسعه‌دهندگانی است که قصد ایجاد تبلیغات ادموب و ایجاد منبع درآمد ارزی پایداری از طریق اپلیکیشن خود هستند. Google Admob با رابط کاربری ساده خود، عمل تبلیغات را به سادگی هرچه تمام‌تر پشتیبانی می‌کند.

شروع کار با اکانت Google Admob نیاز به وریفای آن است. باتوجه به اینکه کشور ما تحریم است، این عمل برای ایرانیان به مشکل برخورده است. با این وجود، جک‌بلک برای تهیه این اکانت و ایجاد زمینه‌ای برای کسب درآمد ارزی برای شما آماده خدمت‌رسانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =