شماره مجازی

آموزش ساخت اکانت گوگل ویس

ساخت اکانت گوگل ویس
فهرست محتوا

دستورالعمل ساده ساخت شماره مجازی گوگل ویس

Google voice یک سرویس خدماتی تلفن مجازی است که خدمات مجانی و پولی را ارائه می دهد. شما می توانید از طریق ساخت اکانت گوگل ویس، یک شماره گوگل ویس دریافت کنید و سپس تمامی تماس های ورودی را به خط ثابت، تلفن همراه و یا کامپیوترتان، هدایت کنید. با کمک این کار شما می توانید تماس های کاری و شخصی خود را، بدون نیاز به یک دستگاه جدید، از هم جدا کنید. علاوه بر آن، ساخت شماره مجازی گوگل ویس و راه اندازی این سیستم آسان است و شما می توانید تنها ظرف چند دقیقه و با کمک این سرویس، مدیریت تماسهایتان را آغاز کنید.  برای ساخت شماره مجازی گوگل ویس کافی است چهار مرحله زیر را دنبال کنید.

اول: ساخت یک حساب کاربری در گوگل

اولین قدم برای دریافت شماره گوگل ویس، ساخت اکانت در گوگل است. اگر شما حساب کاربری در گوگل دارید، می توانید از این مرحله عبور کنید و مستقیما از مرحله دوم شروع کنید. در غیر این صورت، باید به صفحه Google Account sign-in مراجعه کنید و بر روی دکمه “Create Account” کلیک کنید. در این مرحله از شما خواسته می شود که بین دو گزینه انتخاب کنید: “For Myself” یا “To manage my business”. اگر می خواهید از سرویس های رایگان گوگل ویس استفاده کنید، گزینه “For Myself” را انتخاب کنید. گزینه دوم، یعنی “To manage my business” شامل برنامه ها و خدمات پولی گوگل است.

ساخت شماره مجازی گوگل ویس

برای حساب های شخصی، شما می توانید از یک آدرس ایمیل موجود استفاده کنید. برای این کار کافی است گزینه ” Use my Current Email address instead” را انتخاب کنید. در این مرحله و پیش از ادامه کار، شما باید ایمیل خود را تایید کنید. شما همچنین می توانید یک حساب کاربری جدید را برای خود درست کنید. برای این کار کافی است نام و نام خانوادگی خود را تایپ کرده و یک Username برای خود انتخاب کنید. Username شما اولین بخش از آدرس حساب کاربریتان در گوگل خواهد بود. شما میتوانید از حروف، اعداد و علامت ها برای ساخت این نام کاربری استفاده کنید.

اگر قرار است از این آدرس ایمیل برای تجارت و کسب و کار استفاده کنید ساخت یک نام کاربری حرفه ای و مشابه با نام برندتان در این مرحله الزامیست. گوگل در این مرحله به شما می گوید که آیا نام کاربری مدنظرتان قبلا انتخاب شده است یا اینکه اجازه استفاده از آن نام را دارید.

در مرحله بعد، باید با استفاده از حداقل هشت حرف یا کاراکتر، یک رمز عبور برای خود ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که یک رمز عبور امن و قوی، ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نماد ها است. همچنین رمز عبور شما باید منحصر به فرد باشد و از آن در جای دیگری استفاده نکنید. پس از تکمیل این فرم، روی عبارت “Next” کلیک کنید.

بخش بعدی به منظور ایجاد امنیت حساب کاربری شما تعبیه شده است و انجام آن کاملا اختیاری می باشد. شما می توانید در صورت لزوم یک شماره تماس یا آدرس ایمیل دیگری را برای بازیابی جزئیات حساب کاربریتان تعیین کنید.  همچنین شما می توانید در این مرحله تاریخ تولد و جنسیتتان را نیز مشخص کنید.

گزینه ها در این بخش شامل: مرد، زن، دلخواه، و یا عدم تمایل به تعیین جنسیت می باشد. شما در این مرحله می توانید در خصوص نحوه استفاده گوگل از  این داده های آماری جنسیت بیشتر بخوانید. برای این کار، یک صفحه اطلاع رسانی برایتان باز خواهد شد. زمانی که این اطلاعات را کامل کردید، بر روی عبارت “Next” کلیک کنید.

دوم: ساخت شماره مجازی گوگل ویس

پس از ایجاد حساب کاربری در گوگل، برنامه گوگل ویس را باز کنید. درست مانند زمانی که برای ایجاد حساب کاربری گوگل اقدام کرده اید، در این مرحله نیز دو گزینه دارید: “For Personal Use” یا “For Business”. برای ساخت شماره مجانی گوگل،  روی گزینه “For Personal Use” کلیک کرده و سپس یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید: iOS، Android یا Web. با انتخاب گزینه های iOS یا Android، گوگل شما را به صفحه دانلود اپلیکیشن ارجاع می دهد.

با انتخاب گزینه Web، از شما خواسته می شود تا حساب کاربری گوگل خود را وارد کنید. در این بخش شرایط استفاده از خدمات و همچنین سیاست های حفظ حریم شخصی گوگل را مطالعه کنید و سپس بر روی عبارت “Next” کلیک کنید.

در صورتی که می خواهید از خدمات پولی گوگل استفاده کنید، بر روی گزینه “For Business” کلیک کنید. با این کار، شما به صفحه محصولات گوگل ویس ارجاع داده می شوید. در این بخش شما می توانید اشتراک ماهانه را دریافت کنید. انتخاب های زیادی در این بخش وجود دارد و شما می‌توانید بین 10 الی 30 دلار در ماه برای این منظور هزینه کنید. تمامی خدمات به همراه یک سرویس توافقی مرحله ای ( SLA) و Voicemail Transcription عرضه می شوند.

با این حال، خدمات گوگل ویس برای Business تنها برای مشتریان Google Workspace در دسترس است. این بدان معناست که شما باید برای بهره مندی از این خدمات، یک حساب کاربری در Google Workspace برای خود ایجاد کنید. این حساب کاربری مجانی نیست و بین 6 الی 18 دلار در ماه هزینه اشتراک دارد.

در مرحله بعد، شما می توانید نسبت ساخت شماره مجازی با گوگل ویس، اقدام کنید. کد منطقه خود را تایپ کنید تا گوگل به صورت خودکار شماره های موجود در نزدیکی شما را لیست کند. با این حال، شماره های محلی در حال حاضر برای افرادی که در هاوایی و آلاسکا زندگی می کنند، در دسترس نمی باشد.

برای دیدن لیست طولانی تری از شماره های تماس، می توانید بر روی گزینه “Show More” کلیک کنید. در برخی از موارد، مانند زندگی در شهرهای پرجمعیت، ممکن است کد منطقه زندگی شما در دسترس نباشد. در چنین شرایطی، شما می توانید از کد مناطقی که در نزدیکی شما قرار دارند، استفاده کنید.

ساخت شماره مجازی با گوگل ویس

برای کسب و کار خود به دنبال شماره تماسی باشید که حفظ کردن یا به یاد آوردن آن آسان باشد. از آنجایی که قرار است از این شماره بر روی تبلیغات و کارت ویزیت خود استفاده کند، بهتر است در این مرحله با آرامش به دنبال بهترین ترکیب شماره ها بگردید. زمانی که شماره مد نظر خود را انتخاب کردید، بر روی گزینه “Select” کلیک کنید.

سوم: تایید و اتصال به شماره های تماس موجود

از آنجایی که گوگل ویس تنها ارائه دهنده سرویس شماره تلفن های مجازی است، شما باید شماره‌ای که می خواهید گوگل تماس ها را به آن ارجاع دهد، مشخص و تایید کنید. این شماره تماس باید یک خط تلفن همراه یا شماره ثابت در آمریکا باشد پس از انتخاب شماره تلفن خود، یک صفحه جدید برای تایید شماره باز می شود. روی عبارت “Verify” کلیک کنید. یک پنجره بر روی صفحه ظاهر می شود و شما می توانید در انجا شماره تماس مورد نظر خود را وارد کنید و سپس بر روی “Send Code” کلید کنید.

ساخت اکانت گوگل ویس

گوگل یک کد 6 رقمی را از طریق پیامک به شماره تلفن همراه شما (یعنی همان شماره ای که اعلام کرده اید)، ارسال می کند. شما می‌توانید از طریق تماس نیز این شماره را دریافت کنید. کد خود را در فرم وارد کنید و سپس بر روی عبارت Finish کلیک کنید تا فرایند ایجاد حساب کاربری به اتمام برسد.

چهارم: دانلود برنامه موبایل

برای آنکه بیشترین استفاده را از شماره گوگل ویس رایگان خود داشته باشید، اپلیکیشن Android یا ios گوگل ویس را بر روی دستگاه های خود دانلود کنید. برای این کار شما می توانید به app store گوشی خود رجوع کنید و عبارت “Google Voice” را جستجو کنید.

پس از دانلود برنامه، می توانید با استفاده از شماره گوگل ویس، تماس ها و پیام های متنی را ارسال کرده یا دریافت کنید. همچنین می توانید از یک مرورگر برای ایجاد یا دریافت تماس استفاده کنید. برای اینکار گوگل مرورگر های Safari، Firefox، Chrome و Microsoft Edge را توصیه می کند.

ساخت اکانت گوگل ویس

نحوه ساخت شماره مجازی گوگل ویس روی موبایل

1. برنامه گوگل ویس را در تلفن iPhone یا Android خود نصب کنید. شما می توانید این برنامه را در گوگل پلی و اپ استور به راحتی پیدا کنید.

2. پس از باز شدن برنامه، حساب گوگلی که می خواهید از طریق آن از خدمات ویس گوگل استفاده کنید را انتخاب کنید. بر روی کلمه ادامه کلیک کنید. این دکمه در بخش پایینی صفحه جانمایی شده است. رنگ این دکمه سبز است و نام شما در این بخش تکرار شده است.

3. در صفحه بعدی ، روی عبارت “search”  که در گوشه پایین سمت راست صفحه قرار دارد، ضربه بزنید تا شماره گوگل ویس را انتخاب کنید.

4- کد پستی یا شهر خود را وارد کنید تا لیستی از شماره های مناسب برای منطقه شما بارگیری شوند. اگر از کد شهر استفاده کنید، ممکن است در مواردی ویس گوگل اعلام کند که خط تلفن آزادی را در شهر مربوطه نمی تواند پیدا کند. در این صورت، به جای کد شهر، از کد منطقه استفاده کنید.

5- پس از انتخاب شماره مورد نظر خود، روی دکمه سبز رنگ “Select” کلیک کنید.

اسکایپ (Skype) چیست؟ 7 قابلیت نرم افزار اسکایپ
بخوانید!

6. گوگل ویس شماره انتخابی شما را تایید می کند. برای شروع مراحل تایید، به صفحات بعدی (Next) بروید.

7. پس از تایید شدن شماره، باید شماره تلفن همراه خود را که می خواهید به شبکه گوگل ویس متصل شود، وارد برنامه کنید.

8. در صفحه بعد، قبل از انتخاب گزینه”Confirm”، کد ارسال شده به تلفن خود را وارد کنید.

9. روی عبارت “claim” کلیک کنید تا فرایند وارد کردن شماره تلفن همراه به سیستم ویس گوگل را تکمیل کنید.

گوگل ویس چیست

سولات متداول

آیا می توانم از یک شماره تماس قدیمی برای ساخت شماره گوگل استفاده کنم؟

بله شما می توانید شماره تماس مورد نظر را با پرداخت هزینه 20 دلار، به شمار تماس گوگل خود تبدیل کنید. اگر تصمیم گرفته اید خدمات VoIP را جایگزین کنید، باید پیش از تکمیل مراحل اتصال به سرویس جدید، شماره گوگل ویس خود را با پرداخت هزینه سه دلار فعال کنید. در آخر نیز، شما می توانید شماره فعلی خود را به یک اکانت گوگل دیگر، به صورت مجانی، منتقل کنید.

البته لازم به ذکر است که گوگل ویس شماره با پیش شماره +98 را به دلیل تحریم‌ها نمی‌پذیرد.

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال یک شماره تماس دوم هستید، گوگل ویس می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. این سرویس، خدمات مجانی و یا کم هزینه ای را ارائه می دهد و استفاده از آن فوق العاده آسان است. کل فرایند نصب اپلیکیشن تنها چند دقیقه طول می کشد و پس از اتمام آن، شما می توانید به راحتی با کمک تلفن همراه، تلفن ثابت و یا هر دستگاه دیگری که به اینترنت متصل است، با مشتریان خود تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید. علاوه بر این موراد، خدمات ایمیل صورتی و رونوشت ایمیل صوتی توسط گوگل ویس به صورت مجانی ارائه می شود. با کمک این سرویس، حتی در صورت عدم پاسخ به تماسهایتان، می‌توانید حس خوبی را در مشتریان و ارباب رجوع ایجاد کنید.

در پایان شما همراه گرامی می‌توانید برای خرید شماره مجازی گوگل ویس از طریق جک‌بلک اقدام نمایید. توسط این شماره در بسیاری از سایت‌های جهانی می‌توانید فعالیت کنید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. همچنین می‌توانید به وسیله آن به افتتاح حساب پی پال وریفای شده بپردازید.

21 دیدگاه در “آموزش ساخت اکانت گوگل ویس

  1. محمد جواد گفت:

    سلام برای ساخت گوگل ویس به یک شماره واقعی امریکا نیاز است شما اون رو چی زدید. چه شماره ای رو زدید ایا به اون دست رسی دارد? خطرناک نیست؟‌

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر شماره واقعی زدیم. به اون شماره کسی دسترسی نداره. خیر. گوگل ویس بهترین و امن ترین شماره موجود هست. در صورت تمایل میتونید شماره اسکایپ تهیه کنید

  2. حاجتی گفت:

    سلام برا google voice مشکلی نداره اسم رو عوض کنیم ؟ و اسم خودمون رو بنویسیم این شماره برا همیشه بصورت اختصاصی برا خودمون ه ؟در چه صورت مشکل براش پیدا میشه ؟ کار خاصی باید انجام ندیم

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام نه طوری نیست. بله. نه هر موردی که باید رعایت کنید همکارم براتون ارسال کردند.

  3. مرتضی گفت:

    سلام وقت بخیر من میخوام شماره گوگل ویس رو بسازم و وقتی هم شماره امریکا وارد میکنم تایید میشه ولی شماره رو بهم نمیده. باید چیکار کنم؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر احتمالا ریجن جیمیل شما روی امریکا نیست

  4. شهره گفت:

    سلام میخواستم گوگل ویس بخرم ازتون. اول که موجود دارید؟ بعد شما به صورت ایمیل میفروشید درسته؟ اگه نتونم وارد اون ایمیل شم چی میشه؟ معمولا میگه وریفای کن

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت شما بخیر بله. بله. خیر نیازی به وریفای نیست

  5. محمد رضا گفت:

    سلام شماره ها صفر هستن یا کارکرده؟و اینکه جیمیلی که تحویل میدین حتما وریفای شده و با آیپی آمریکاس؟

  6. محمد حسام گفت:

    سلام ایا پس از خریداری اکانت گوگل ویس امکان انتقال اون به جیمیل شخصی توسط خودم وجود داره؟ ایا ممکنه بگید که با گوگل ویس همچنان امکان ساخت اکانت های واتساپ و تلگرام وجود داره یا خیر؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر بله شماره های گوگل ویس قابل انتفال هستند
      بله

  7. علیرضا گفت:

    سلام داداش عرضم به حضورت که شماره ی گوگل ویس برای وریفای نداریم مشکلمون اینه وگرنه کگه ساختشو بچه هم بلده شما بگید چجوری شماره ی مخصوص وریفای گوگل ویس رو بسازیم؟؟؟

  8. رقیه گفت:

    شماره های گوگل ویس دائمی و مادالعمر ان؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      با رعایت قوانین و مقررات گوگل بله

  9. خادم گفت:

    ببخشید رمز گوگل ویسم فراموش کردم می تونید کمک کنید؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      ریست پسورد کنید.

  10. علی گفت:

    با سلام. ببخشید بعد خرید اگر ایمیل ریکاوری و پسورد جیمیلی که برامون فرستادین رو عوض کنیم از نظر امنیتی بازم لازم هست به جیمیل خودمون شماره را منتقل کنیم یا خیر؟و اگر روزی شماره مسدود شود به هر دلیلی ، برای اون جیمیل که ثبت هست مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر الزامی نیست. برای خود جیمیل نه مشکلی پیش نخواهد آمد.

  11. بهرام گفت:

    سلام خسته نباشید . با تمام ویژگیهای گوگل ویس چگونه می توانیم مشکل ای پی ایران را حل کنیم ؟ ممکنه راهنمایی کنید . هم برای گوشی هم برای لب تاپ.

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بااستفاده از ابزار تغییر ایپی

    2. محمد گفت:

      سلام آیا شماره مجازی رو میتونیم با شماره چین ثبت کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =