درآمد ارزی

معرفی کامل صرافی Bitstamp

صرافی bitstamp

صرافی Bitstamp یکی از معتبرترین نام ها در صنعت معاملات رمز ارزها محسوب می شود. این صرافی در سال 2011 میلادی تاسیس شده است و کاربران آن امکان خرید، فروش و معامله پنج رمز ارز رایج را دارند. Bitstamp به خاطر ایجاد امکان خرید رمز ارزها با کمک ارزهای فیات، مانند دلار و یورو، محبوبیت بسیار زیادی را در میان کاربران کسب کرده است.

اگر با هدف معامله رمز ارزها، در فکر افتتاح یک حساب در Bitstamp هستید، بهتر است ابتدا راهنمای جامع ما در خصوص این صرافی را با دقت مطالعه کنید. ما در این مقاله هر آنچه که شما در خصوص این صرافی باید بدانید، از جمله کارمزد ها، امنیت دارایی ها و امکانات کاربر پسند صرافی را بررسی خواهیم کرد.

فهرست محتوا پنهان

صرافی Bitstamp چیست؟

Bitstamp یک صرافی مخصوص معامله رمز ارزها است که دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ قرار دارد. اگرچه این پلتفرم در ابتدا تنها به مشتریان ساکن اتحادیه اروپا خدمت رسانی می کرد، اما امروزه در مقیاس جهانی در دسترس است.

با کمک صرافی Bitstamp شما امکان خرید و فروش پنج رمز ارز رایج در جهان را خواهید داشت و می توانید با استفاده از روش های رایج پرداخت، مانند کارت های بانکی و اعتباری و همچنین حساب بانکی، نسبت به سپرده گذاری یا برداشت وجه از این صرافی اقدام کنید.

از آنجایی که این پلتفرم از سال 2011 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است، به عنوان یکی از قدیمی ترین صرافی های فعال در صنعت معاملات بیت کوین ها شناخته می شود. در زمان نگارش این مقاله، حجم معاملات روزانه در Bitstamp به طور متوسط، چیزی در حدود 40 میلیون دلار است. البته این میزان در مقایسه با سایر صرافی های شناخته شده، مانند Coinbase، کوکوین یا Bitoasis ، بسیار کم می‌باشد.

صرافی Bitstamp چگونه کار می‌کند؟

صرافی Bitstamp شبیه سایر پلتفرمهای معاملاتی پیشرو در این صنعت عمل می کند. پس از افتتاح حساب و تامین سرمایه، شما امکان خرید و فروش رمز ارزها را خواهید داشت. این پلتفرم در اصل یک واسطه شخص ثالث بین خریداران و فروشندگان رمز ارزها می باشد.

بنابراین با خرید در پلتفرم Bitstamp، شما در واقع رمز ارز را به صورت مستقیم از صرافی خریداری نمی کنید، بلکه شما آن را از فرد دیگری که قصد فروش آنها را دارد، خریداری می کنید و در این میان Bitstamp تنها وظیفه تسهیل فرایند معامله را بر عهده دارد.

در نهایت، به خاطر برقراری ارتباط میان خریداران و فروشندگان، Bitstamp مبلغی را تحت عنوان کارمزد معاملات از کاربران دریافت می کند. با کمک این هزینه، پلتفرم Bitstamp می تواند خدمات خود را بدون هیچ گونه اختلالی ارائه کند.

برخلاف سایر پلتفرم‌های پیشرو در صنعت معاملات رمز ارزها، در Bitstamp تنها امکان انجام معاملات Long وجود دارد. این بدان معناست که در صرافی بیت استامپ، شما تنها می توانید بر روی رشد بازار سرمایه گذاری کنید و اگر پیش بینی می کنید قیمت ها در بازار افت پیدا خواهند کرد، صرافی بیت استامپ اجازه سرمایه گذاری بر روی این پیش بینی و کسب سود در این زمینه را به شما نخواهد داد.

این یکی از بزرگترین نقاط ضعف Bitstamp است؛ چرا که معامله گران حرفه‌ای که به صورت روزانه در بازار رمز ارزها معاملات انجام می دهند، مایلند به هر دو تیپ معامله Long و short دسترسی داشته باشند.

بیت استامپ از چه رمز ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

با کمک صرافی Bitstamp شما تنها امکان معامله پنج رمز ارز را دارید. این رمز ارزها عبارتند از:

  • بیت کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • لیت کوین (LTC)
  • بیت کوین کش (BCH)
  • ریپل (XRP)

این پلتفرم در حال حاضر 14 جفت معاملاتی را عرضه می کند و این جفت های معاملاتی شامل دو گزینه رمز ارز/رمز ارز و رمز ارز/ارزهای فیات می شود. جفت های معاملاتی که صرافی Bitstamp ارائه می‌دهد، به شرح زیر است:

  1. BTC/USD
  2. XRP/USD
  3. ETH/USD
  4. BCH/USD
  5. LTC/USD
  6. BTC/EUR
  7. BCH/EUR
  8. XRP/EUR
  9. LTC/EUR
  10. BCH/BTC
  11. ETH/EUR
  12. XRP/BTC
  13. LTC/BTC
  14. ETH/BTC
صرافی Poloniex چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

کارمزدهای صرافی Bitstamp

صرافی Bitstamp دو منبع اصلی درآمد دارد. این پلتفرم به ازای هر معامله و سپرده‌گذاری، کارمزد دریافت می کند.

کارمزد معاملات در این صرافی 0.25 درصد است که کاربران به ازای هر معامله آن را پرداخت می کنند. اگر یک معامله گر حرفه ای هستید و می توانید بیش از 20 میلیون دلار معامله در یک ماه انجام دهید، نرخ کارمزد معاملات برایتان 0.10 درصد خواهد بود.

کارمزد های معاملاتی که توسط Bitstamp دریافت می شوند در مقایسه با سایر پلتفرم های موجود در این حوزه، نرخ بسیار بالایی دارند. با این حال، این نرخ در مقایسه با صرافی Coinfloor که کارمزد معاملاتی در آن 0.30 درصد است، ارزان محسوب می شود. کارمزد های سپرده گذاری در این صرافی نیز به شرح زیر می باشند:

  • سپرده گذاری با کارت بانکی: کارمزد ثابت 10 دلار. برای سپرده گذاری های بیش از 10 هزار دلار، کارمزد 2 درصد محاسبه می شود.
  • سپرده گذاری با کارت اعتباری: پنج درصد از مبلغ سپرده شده (به علاوه کارمزد هایی که بانک صادر کننده کارت اعتباری کسر می کند).
  • SEPA (انتقال در شبکه بانکی اروپا): مجانی
  • انتقال وجه بانکی: به ازای هر تراکنش، 0.05 درصد از مبلغ سپرده شده کسر می شود. (کمینه و بیشینه مبلغ قابل سپرده گذاری از این طریق به ترتیب، 7.5 یورو و 300 یورو می باشد).
  • سپرده گذاری با کمک رمز ارزها: مجانی

کارمزدهای برداشت از صرافی Bitstamp

  • برداشت به کارت بانکی: بدون کارمزد
  • برداشت به کارت اعتباری: بدون کارمزد
  • SEPA (برداشت در شبکه بانکی اروپا): 0.90 یورو
  • انتقال بانکی: 0.09 درصد از مبلغ برداشت (حداقل مقدار قابل برداشت 15 یورو)

داشبورد پلتفرم صرافی Bitstamp

کار با پلتفرم صرافی Bitstamp نسبتا آسان است. با این حال بخش مربوط به معاملات در این پلتفرم، ساختار پیچیده تری دارد. تمامی عملکرد های اصلی داشبورد تنها با کلیک کردن بر روی لینک های موجود در بالای صفحه، در دسترس خواهند بود.

دانلود رایگان از شاتر استوک

با کلیک کردن بر روی دکمه “Buy/sell” شما به بخش معاملات هدایت می شوید. در بالای صفحه و در بخش سمت چپ، شما می توانید جفت معاملاتی مد نظر خود را انتخاب کنید.

صرافی bitstamp

شما همچنین می توانید از امکان “Instant order” استفاده کنید. با کمک این امکان و برای خرید یا فروش رمز ارز، شما نیازی به مرور بخش های پیچیده تر و پیشرفته تر در بخش معاملاتی صرافی نخواهید داشت. با کلیک کردن بر روی عبارت “Instant order” در سمت چپ صفحه و دنبال کردن دستورالعمل های نمایش داده شده، می تواند فرایند معامله را تکمیل کنید.

صرافی bitstamp

نحوه ثبت نام و ترید در Bitstamp

اگر می خواهید با کمک پلتفرم معاملاتی Bitstamp وارد دنیای تجارت رمز ارزها شوید، ما در ادامه یک راهنمای ساده و گام به گام جهت شروع کار با این صرافی را ارائه خواهیم کرد.

مرحله 1. افتتاح حساب در Bitstamp

به ایپی ثابت وصل شوید و پس از وارد شدن به صفحه اصلی وب سایت Bitstamp، باید بر روی عبارت Register کلیک کنید. در مرحله بعد، شما باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام اصلی شما، آدرس ایمیل و کشور محل سکونت شما است. مطمئن شوید که این اطلاعات صحیح هستند، چرا که ممکن است در مراحل بعدی مجبور به تایید و احراز هویت خود شوید.

مرحله 2. آدرس ایمیل خود را تایید کنید

مرحله 3. امنیت حساب کاربری خود را ارتقا ببخشید

حال که حساب کاربری Bitstamp خود را افتتاح کردید، باید امنیت حساب کاربری را ارتقا دهید. برای انجام این کار باید از فرایند دو مرحله ای احراز هویت (2FA) استفاده کنید. با فعال کردن این فرایند و به ازای هر بار وارد شدن به حساب کاربری خود، باید یک کد منحصر به فرد را که از طریق تلفن همراه برایتان ارسال می شود، وارد کنید. این مراحل برای برداشت وجه از حساب کاربریتان نیز باید تکرار شوند.

صرافی بیت استامپ

بر روی عبارت enable two-factor authentication کلیک کنید و کلید احراز هویت خود را یادداشت کنید. شما می توانید اپلیکیشن Google Authenticator را دانلود کرده و کلید را در آن وارد کنید.

صرافی بیت استمپ

برای افزایش بیشتر امنیت حساب خود، باید گزینه تاییدیه ایمیل را نیز فعال کنید. با فعال کردن این گزینه، مجبور خواهید شد برای انجام عملکرد های کلیدی در حساب کاربری خود، فرایند را از طریق ایمیل تایید کنید.

در نهایت نیز، اگرچه ویژگی های فوق می توانند به افزایش امنیت حساب کاربری شما در صرافی Bitstamp کمک کنند، اما صرافی کوین بیس انتخاب به مراتب امن تری می باشد. با خرید رمز ارزها به صورت CFD ها، کاربران می توانند حساب کاربری شما را هک کرده و دارایی شما را از طریق حساب کاربریتان سرقت کنند.

مرحله 4. هویت خود را تایید کنید

اگر به دنبال سپرده گذاری وجوه به صورت رمز ارزها هستید، نیازی به تایید هویت خود نخواهید داشت. با این حال، اگر می خواهید با استفاده از روش های پرداخت در دنیای واقعی (مانند کارت های اعتباری و بانکی) سپرده گذاری را انجام دهید، باید در ابتدا هویت خود را تایید کنید.

برای این کار، مطمئن شوید که یک مدرک دولتی (مانند شناسنامه، گذرنامه یا گواهینامه رانندگی) را در دسترس دارید. همچنین کپی مدرک اقامت خود در کشوری که ساکن آن هستید را باید نزد خود داشته باشید. صورت حساب آب یا برق که نام و آدرس شما بر روی آن ثبت شده باشد و یا صورت حساب بانک نیز برای این فرایند مورد قبول است.

ابتدا وارد حساب کاربری خود در Bitstamp شوید و بر روی عبارت Verify کلیک کنید. پس از انجام این کار، ملاحظه خواهید کرد که حالت حساب کاربری بیت کوین شما در وضعیت unverified قرار گرفته است. بر روی ‘personal account  verification’ کلیک کنید. اگر حساب کاربری شما متعلق به یک سازمان یا موسسه است، نیازی به انجام این کار نخواهد بود.

صرافی bitstamp

پس از طی مراحل تایید هویت، باید 24 ساعت منتظر بمانید تا بیت استامپ اسناد ارائه شده را تایید کند. پس از آن ایمیلی دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه حساب کاربری شما، تایید شده است. با دریافت این ایمیل، فرایند سپرده گذاری با کمک ارز های فیات را می توانید آغاز کنید.

لازم به ذکر است که به دلیل تحریم‌ها امکان وریفای به طور مستقیم در صرافی‌های خارجی نیست. بااینحال کارشناسان شرکت جک‌بلک آماده‌اند تا به شما جهت احراز هویت در صرافی Bitstamp و فعالیت ایمن در آن کمک کنند.

مرحله 5. سپرده گذاری سرمایه

در صفحه حساب کاربری خود و در بالای صفحه بر روی عبارت deposit کلیک کنید. با انجام این کار، یک منوی کوچک برایتان باز می شود که تمامی روش های پرداخت ممکن و قابل قبول را نشان می دهد.

در این مرحله، روش پرداخت ایده آل خود را انتخاب کنید. میزان مبلغی که قصد سپرده کردن آن را دارید وارد کرده و بر روی عبارت Confirm کلیک کنید. اگر از کارت بانکی یا کارت اعتباری استفاده می کنید، سپرده گذاری حسابتان آنی انجام می شود. اگر برای سپرده گذاری از انتقال بانکی کمک گرفته اید، ممکن است فرایند انتقال وجه چند روز کاری به طول انجامد.

مرحله 6 .خرید رمز ارزها

اگر تا به اینجای کار ما را دنبال کرده باشید، باید توانسته باشید که با موفقیت یک حساب کاربری برای خود افتتاح کنید و سپرده گذاری انجام داده باشید. حال زمان تجارت است. در بالای صفحه بر روی عبارت ‘buy/sell’ کلیک کنید.

سپس جفت معاملاتی مد نظر خود برای خرید یا فروش را انتخاب کنید.

صرافی bitstamp

پس از انتخاب این جفت معاملاتی، وارد صفحه معاملات مربوط به آن رمز ارز می شوید. در این بخش می تواند نسبت به خرید یا فروش رمز ارز مد نظر خود اقدام کنید. برای این کار کافیست مبلغ مد نظرتان را وارد کنید.

معرفی صرافی ارز دیجیتال Kraken
بخوانید!

آیا بیت استامپ حسابرسی شده است؟

صرافی Bitstamp مجوز فعالیت به عنوان یک موسسه مالی را داراست که توسط کمیسیون نظارت بر امور مالی (CSSF) لوکزامبورگ صادر شده است.

آیا صرافی Bitstamp امن است؟

در سال 2015 میلادی، سرورهای صرافی بیت استامپ توسط هکران مورد حمله قرار گرفت و چیزی بیش از 19000 بیت کوین به سرقت رفت. با توجه به ارزش بیت کوین در حال حاضر، این سرقت چیزی در حدود 95 میلیون دلار به کاربران Bitstamp ضرر زد. این صرافی همچنین یک سال قبل از این حمله بزرگ نیز مورد حملات هکرها قرار گرفت اما هکرها موفق به سرقت دارایی های دیجیتال نشده بودند.

با توجه به این موارد، ما نمی توانیم ایمنی صرافی Bitstamp را تایید کنیم، چرا که سرمایه کاربران به صورت بالقوه در معرض خطر هک قرار دارد. این در حالی است که در صرافی های دیگر، مانند کوین بیس، دارایی های شما امنیت بسیار بالاتری را تجربه خواهند کرد.

اقدامات امنیتی صرافی Bitstamp

در این بخش به بررسی اقدامات امنیتی خواهیم پرداخت که صرافی Bitstamp به منظور ارتقای امنیت سرمایه ها و دارایی های کاربران خود، اجرا  کرده است.

  • احراز هویت دو مرحله ای (2FA) برای عملکردهای کلیدی حساب ها (ورود به سیستم و برداشت وجوه)
  • Google Authenticator
  • تایید ایمیل
  • 98٪ از سپرده های مشتریان در کیف پول های سرد نگهداری می شود
  • حساب های مالی این مجموعه هرساله توسط شرکت حسابداری “Big 4” حسابرسی می شود.

آیا بیت استامپ کیف پول دارد؟

از آنجایی که صرافی Bitstamp یک صرافی ارز دیجیتال شخص ثالث است، کیف پول بومی خود را ارائه نمی کند. بنابراین شما باید دارایی های خود را در کیف پول آنلاین پلتفرم ذخیره کنید. این روش نگهداری از دارایی ها بسیار ریسک بالایی دارد، چرا که در صورت هک شدن صرافی، دارایی شما در خطر دزدیده شدن قرار می گیرد.

شما همچنین به کلید های خصوصی خود دسترسی نخواهید داشت. این بدان معناست که برای حفظ امنیت وجوه خود باید کاملا به صرافی Bitstamp اعتماد کنید.

آیا بیت استامپ اپلیکیشن موبایل دارد؟

بله. با کمک اپلیکیشن موبایل این صرافی شما به طیف وسیعی از ویژگی های پلتفرم اصلی، مانند خرید و فروش رمز ارزها، مشاهده نمودارهای معاملاتی و بررسی موجود حساب ها دسترسی خواهید داشت. در صورت دانلود کردن اپلیکیشن این صرافی و گم کردن موبایل خود، امکان غیر فعال کردن اپلیکیشن این صرافی از طریق دسکتاپ وجود دارد.

اگر می خواهید اپلیکیشن این صرافی را دانلود کنید، مطمئن شوید که نسخه اصلی و رسمی آن را دریافت می کنید. هکرها با هدف سرقت اطلاعات و ورود به سیستم، اپلیکیشن های جعلی معامله صرافی های شناخته شده را ساخته اند و می توانند از این طریق به سیستم دسترسی پیدا کنند.

صرافی Gate چیست؟ آموزش کار با آن
بخوانید!

خدمات مشتری صرافی بیت استامپ

  • پشتیبانی تلفنی: این پشتیبانی در 24 ساعت شبانه روز، 7 روز هفته و 365 روز سال در دسترس است.
  • پشتیبانی ایمیل: شما می توانید از این طریق در هر زمانی، با تیم بیت استامپ ارتباط بگیرید.
  • چت زنده: بر خلاف سایر صرافی ها، بیت استامپ امکان چت زنده ندارد و این یک نکته منفی برای این صرافی محسوب می شود. صرافی های بزرگ و شناخته شده ای، مانند کوین بیس، با ارائه امکان چت زنده یکی از آسان ترین، ارزان ترین و سریع ترین راه های تماس با پشتیبانی را به کاربران خود ارائه می دهند.

مزایا و معایب صرافی بیت استامپ

مزایا:

  • کارت های بانکی و اعتباری و همچنین نقل و انتقال های بانکی را برای سپرده گذاری قبول می کند.
  • در همه کشور ها در دسترس است (در صورت سپرده گذاری با رمز ارزها)
  • پشتیبانی 24 ساعته تلفنی را در هفت روز هفته ارائه می دهد
  • ابزارهای خوبی را برای تحلیل و نمایش نمودارها ارائه می کند.

معایب:

  • کاربران تنها امکان معامله با پنج رمز ارز را دارند.
  • امکان اجرای معاملات SHORT در این صرافی وجود ندارد.
  • برای سپرده گذاری و معاملات کارمزد های بالایی را در نظر گرفته است.
  • امکان چت زنده ندارد.
  • برای سپرده گذاری با کمک کارت های بانکی یا کارت های اعتباری، تنها از تعداد محدودی از کشورها پشتیبانی می کند.
  • در سال 2015 هدف یک حمله گسترده هکری قرار گرفت که منجر به سرقت 19000 بیت کوین شد.
  • زمان تایید نقل و انتقالات در این صرافی کند است.

سوالات متداول

آیا برای استفاده از بیت استامپ باید فرایند احراز هویت را طی کنیم؟

تنها در صورتی که تمایل به برداشت یا سپرده گذاری وجوه با استفاده از روش های پرداخت رایج (مانند کارت های بانکی یا حساب بانکی) دارید، باید فرایند احراز هویت را طی کنید. برای این کار باید یک نسخه از شناسنامه یا مدارک شناسایی دولتی (مانند گذرنامه یا گواهینامه رانندگی) و مدرک اقامت (مانند صورت حساب بانکی یا قبض پرداخت آب و برق) را در سایت بارگذاری کنید.

آیا در صرافی Bitstamp امکان اجرای معاملات لوریج‌دار وجود دارد؟

شما نمی توانید در صرافی Bitstamp معاملات لوریج‌دار رمز ارزها را انجام دهید.

نتیجه‌گیری

اگرچه صرافی Bitstamp یکی از محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی رمز ارزها در جهان محسوب می شود، اما به سختی می توان آن را به عنوان یکی از بهترین صرافی ها برای انجام معاملات رمز ارزها معرفی کرد. از یک سو استفاده از خدمات این صرافی بسیار آسان است و کاربران می توانند با استفاده از کارت های اعتباری یا کارت های بانکی در حساب های خود سپرده گذاری انجام دهند. از سویی دیگر، تنها کشورهای محدودی هستند که می توانند از این شکل از خدمات سپرده گذاری بهره مند شوند. کارمزدهای این صرافی در مقایسه با سایر پلتفرم های معاملاتی نیز بسیار بالا می باشد.

این صرافی همچنین تنها از معامله پنج رمز ارز پشتیبانی می کند که این به نوبه خود، یک محدودیت جدی محسوب می شود و با توجه به این که Bitstamp از سال 2011 فعال بوده است، کمی عجیب به نظر می رسد.

همچنین در خصوص امنیت دارایی های سپرده شده در این صرافی، نگرانی هایی وجود دارد. اگرچه این صرافی از سال 2015 تا به امروز تحت هیچ حمله هکری (تا جای یکه ما می دانیم) قرار نگرفته است، اما این واقعیت که هکرها تونسته اند بیش از 19000 بیت کوین را از این صرافی سرقت کنند، امر بسیار نگران کننده ای است. با ارزش فعلی بیت کوین، این سرقت 95 میلیون دلار به صرافی ضرر زده است و مشخص نیست که آیا صرافی بتواند با توجه به ارزش بیت کوین در حال حاضر، نسبت به پرداخت غرامت اقدام کند یا خیر.

بررسی و معامله بهتر با تریدینگ ویو پرمیوم

ثبت سفارش TradingView Premium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =