شماره مجازی

آموزش تصویری فعالسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام

تایید دو مرحله ای اینستاگرام

در این محتوا راجع به چگونگی تایید دو مرحله ای اینستاگرام صحبت می کنیم. چنانچه از Instagram بهره می برید، پیشنهاد ما به شما این است، که در همین لحظه اقدام به راه اندازی ویژگی احراز هویت دو مرحله ای (Two Factor Authentication) اینستاگرام خود کنید. در واقع شما با تایید دو مرحله ای اینستاگرام از خطری که ممکن است هکر به حساب کاربری شما وارد کند تا حد بالایی در امان می مانید.

در این مقاله هدف فرایند یادگیری مصور تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام می باشد. پس با جک‌بلک باشید.

تایید هویت دومرحله‌ای (Two Factor Authentication) به چه معناست؟

زمانی که ویژگی تایید دو مرحله ای اینستاگرام را برای پروفایل ویژه‌ای اعمال نمایید، تنها درج پسورد اصلی در هنگامی که سعی دارید به آن پروفایل بروید، کافی نیست و شما بایستی از راهی که گزیده بودید نیز هویت خویش را تایید نمایید. باتوجه به اینکه تایید هویت فرد دارای دو گام است، اسم این ویژگی تایید دو مرحله ای اینستاگرام انتخاب شده است.

درباره راه‌اندازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام

به طور حتم از ویژگی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام (Two Factor Authentication) در بخش حساب کاربری اینستاگرام باخبر هستید. این احراز هویت در واقع قابلیتی است، که به امنیت این فضا مرتبط است. همچنین با استفاده از تایید دو مرحله ای اینستاگرام احتمال اینکه شما هک شوید، به صفر خواهد رسید.

این ویژگی احراز هویت دو مرحله ای در سایر شبکه های اجتماعی همچون تلگرام، واتساپ، حساب کاربری گوگل و … وجود دارد.

فعالسازی احراز هویت دو مرحله ای امکان دستیابی کسانی که قصد هک و یا سودجویی از صفحه شخصی حساب های کاربری گوناگون را دارند، به صفر می رساند. زمانی که ویژگی احراز هویت دو مرحله ای بر روی حساب کاربری فرد اعمال می گردد، حتی چنانچه کسی رمز عبور ابتدایی را نیز بداند، جهت وارد شدن و سرقت محتوای پروفایل مربوطه کاری از پیش نخواهد برد؛ زیرا در مرحله دوم احراز هویت موفق نخواهد بود.

ولی اضافه بر شبکه ها و نرم افزارهایی که ذکر شد، اینستاگرام نیز از تایید دو مرحله‌ای احراز هویت برخوردار است. تایید دو مرحله ای اینستاگرام از ضروریات است؛ زیرا در این فضا اطلاعات شخصی به صورت فیلم و عکس است. در نهایت پیشنهاد می کنیم که در این فضا که مکانی جهت دانلود و رد و بدل کردن پوشه های مصور و خصوصی است، احراز هویت دو مرحله ای حتما اعمال شود.

ولی چگونه به فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام بپردازیم؟

فعالسازی ویژگی احراز هویت دو مرحله ای در اینستاگرام چندان سخت نیست. افراد به راحتی و فقط با دنبال نمودن چند گام راحت در ورژن اندروید و آی او اس این نرم افزار محبوب می توانند به فعالسازی ویژگی احراز هویت دو مرحله ای بپردازند.

در این مقاله می خواهیم که به چگونگی یادگیری گام به گام تایید دو مرحله ای اینستاگرام به صورت مصور بپردازیم. اگر در مورد مباحث و فرایند آموزش گفته شده احتیاج به راهنمایی بیشتر بود، قادر به گذاشتن کامنت در همین صفحه و اخذ راهنمایی از کارشناسان جک‌بلک می باشید.

نحوه ساخت شناسه هواوی با PC و موبایل
بخوانید!

آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

چنانچه می خواهید که تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فرا گیرید، باید پروسه زیر را دنبال نمایید.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام

نخست نرم افزار اینستاگرام را در موبایل اندروید یا آی او اس خود نصب کنید. سپس از منوی پایین صفحه به حساب کاربری (آیکون آدمک) بروید. در ورژن اندروید اینستاگرام بایستی بر روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید. در حالیکه در ورژن آی او اس آن، بایستی آیکون چرخ دنده در همین قسمت را انتخاب کنید.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام

بعد از انتخاب آیکون های ذکر شده به منویی می روید که گزینه Two factor Authentication در آن می باشد و آن را انتخاب می نمایید.

تایید دو مرحله ای instagram

در این قسمت گزینه Require Security Code را لمس می کنید، تا فعال شود.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام

در پنجره پاپ آپ ظاهر شده نیز گزینه  Turn on را انتخاب نمایید.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام

در این وضعیت اینستاگرام برای شما پیامکی حاوی یک کد امنیتی ویژه می فرستد. این کد فرستاده شده را در نرم افزار اینستاگرام درج نمایید. توجه نمایید که چنانچه تا به اکنون شماره تلفن خود را در پروفایل اینستاگرام خود وارد نکرده باشید، نیاز است تا نخست نسبت به درج و تایید شماره تلفن خود اقدام کنید. در نتیجه بعد از این مرحله کد امنیتی قابل تایید دو مرحله ای اینستاگرام را از این راه اخذ نمایید.

نکته: یک انتخاب مناسب جهت فعالسازی تایید دومرحله‌ای instagram، استفاده از شماره گوگل ویس است. با تهیه گوگل ویس دیگر مجبور به خرید شماره مجازی اینستاگرام، خرید شماره مجازی تلگرام یا خرید شماره مجازی برای واتساپ نیستید؛ چراکه با یک شماره و یکبار خرید، برای تمام این‌ پلتفرم‌ها اقدام می‌کند.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام

بعد از ارائه این کد تایید، اینستاگرام تعدادی کد امنیتی یا به اصطلاح بکاپ کد (Backup Code) به شما می دهد تا در وضعیت ویژه قادر به استفاده از آنها باشید. با انتخاب گزینه  Copy Codes کدها را کپی و در هر محلی دیگر نگهداری می کنید یا با زدن بر روی گزینه Take Screenshot از این کدها اسکرین‌شات تهیه می کنید تا در وضعیت ضروری به آن ها دسترسی داشته باشید.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام

تایید دو مرحله ای اینستاگرام با روال راحت ذکر شده در فوق به اتمام رسید. از حالا تا هر مدتی که قصد دارید به پروفایل اینستاگرام خود بروید، بایستی از دو مرحله جهت احراز هویت استفاده نمایید. در نتیجه قطعا تنها با پسورد حساب کاربری نمی توانید به آن ورود کنید.

Netflix چیست؟ معرفی کامل غول دنیای سرگرمی
بخوانید!

نتیجه‌گیری

چنانچه دیدید در این مقاله به فراگیری تصویری نحوه فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام پرداختیم. تایید دومرحله‌ای اینستاگرام به مانند تایید دو مرحله ای اپل ایدی به افزایش امنیت حساب کاربری شما کمک شایانی می‌کند. اگرچه در هنگام ساخت حساب کاربری اینستاگرام، به مانند فرایند ساخت اپل ایدی، مجبور به فعالسازی این مورد نیستید، اما فعالسازی آن می‌تواند برای شما بسیار امنیت‌آفرین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 10 =