متفرقه

سایت Moz چیست؟ ۷ ابزار کلیدی ماز + آموزش استفاده از آن

moz چیست

در توصیف اینکه moz چیست با ما همراه باشید. سایت moz یکی از بهترین سامانه های جهان در بهینه سازی نرخ تبدیل می باشد. چنانچه قصد دارید تکنیک های سئوی خویش را تست کنید، به طور حرفه‌ای در وب بگردید یا برای وب سایت خود ترافیک به ارمغان آورید، سایت moz لیدر ایده‌الی برای شما در این مسیر خواهد بود.

سایت moz به شما در یافتن تکنیک های بازاریابی به روز (انواع بازاریابی) کمک می کند.

فهرست محتوا نمایش

سایت Moz چیست و چه امکاناتی دارد؟

سایت moz دارای امکانات همه منظوره جهت انجام فرایندهای سئو به صورت ایده‌آل است. این سایت تاثیر بسزایی در بهینه‌سازی جایگاه موتورهای جستجو و رتبه شما دارد. از ویژگی های اصلی‌ آن:

پایه گذاران سایت moz، رند فیشکین و گیلیان موسیگ در سال 2004 این وب‌سایت را بالا آوردند. این سایت به صورت تخصصی بر روی مباحث سئو کار می کند. قصد فیشکین از ساخت این سایت امکان اعمال سئو در قسمتی از دیجیتال مارکتینگ توسط کمپانی ها می باشد. نخست ماز (به بیان برخی «موز»)، بلاگی با عنوان SEOmoz ساخت تا متخصصین، تجارب و پژوهش های خویش را در آن قرار دهند. پس از آن که بلاگ آنها شناخته شد، اقدام به ارائه خدمات مشاوره سئو نمودند.

در سال ۲۰۱۳ ، SEOMoz ریبرندینگ عظیمی انجام داد و از آن به بعد (تاکنون) با نام MOZ به کار خویش ادامه داد و همچنین به عرضه سرویس های سئو و ابزارهای آن پرداخت تا به توسعه کمپانی‌ها کمک کند.

امروزه سایت moz به عنوان عرضه کننده اپلیکیشن‌ها، کلیپ‌های آموزشی و مشاوره به افراد شناخته میشود.

سرویس‌های سایت moz

سایت moz با عرضه ورژن جدید خود به بازاریابان جهت بهینه‌سازی سئوی سایت، افزایش ترافیک و بررسی KPIهای (kpi چیست) سئو کمک بسیاری نمود.

البته قبل از عضویت در سایت moz می‌توانید با کلیک بر روی گزینه استفاده 30 روزه از نسخه Moz Pro، امکان دسترسی به تمام امکانات این سایت را خواهید یافت. این امکانات عبارتند از:

۱- یافتن کلمات کلیدی یا Keyword Explorer

با کاربرد این قابلیت شما در می یابید، که کاربران با چه کلمات کلیدی و چطور شما و کالاهای مربوط به شما را می یابند. در نهایت امکان انتخاب برترین کلمات کلیدی را دارید و بر طبق آن به تولید محتوا می پردازید، تا این فعالیت به افزایش ترافیک صفحات شما بیانجامد.

۲- کنترل رتبه یا Rank Tracking

شما در این بخش امکان مشاهده رتبه رقیب‌هایتان را با هر نوع کلمه کلیدی منتخب دارید. در نتیجه با دیدی دقیق‌تر با آنها مقابله خواهید کرد.

۳- خزش سایت یا Site Crawl

در این بخش امکان شناخت همه مشکلاتی که برای سایت شما پیش آمده و بر روی کارکرد سایت موثر است دارید. بعد از جستجویی کامل، سایت moz شما را در رفع این اشکالات راهنمایی خواهد کرد. شما حتی در این قسمت قادر هستید هشدار اتوماتیک را فعال نموده تا در صورت رخداد هر گونه مشکلی آن را متوجه شده و سریعا رفع نمایید.

۴- بهینه‌سازی on-page یا On-page Optimization

ابزار بهینه‌سازی on-page پیش از هر چیز اطلاعات صفحه شما را مدیریت می نماید. شما قادر خواهید بود با تکیه بر موارد مذکور، اطلاعات سایت خود را بروز نموده و به ارتقاء سطح کیفی سایت خود بیفزایید.

۵- لینک‌یابی یا Link Explorer

جهت توسعه اهداف سئو در سایت خود بایستی به طور حتم بک‌لینک‌های مطلوب را در آن به کار برید. امکانات حرفه ای موتور جستجوی لینک سایت moz  به شما در یافتن فرصت های نوین جهت قرار دادن بک لینک، کمکی دو چندان می نماید.

همین طور شما قادر خواهید بود که در مورد بک لینک های فعلی خویش گزارشاتی را بدست آورید و مشاهده کنید که رقیب های شما چه بک‌لینک‌هایی را به کار می برند.

۶- گزارشات یا Custom Reports

کاربرد گزارشات برنامه ریزی شده، کارایی شما را ارتقاء می بخشد. شما قادر به ارسال این گزارشات به مشتری یا شریک‌تان هستید و در صرفه‌جویی از زمان موفق بوده‌اید. همچنین شما با کاربرد گزینه  Custom   PDF report  و drag and drop امکان تهیه گزارش دلخواه را نیز دارید.

۷- Moz Bar

چنانچه قصد دارید در هنگام مرور سایت‌های مختلف در گوگل کروم، اطلاعات سئوی سایت‌ها را به سرعت بررسی کنید، از افزونه ماز بار بهره ببرید. با این افزونه قادر به جستجوی پیشرفته، بررسی شبکه‌های اجتماعی و هر سایتی هستید. همچنین امکان آنالیز هر نوع محتوایی را نیز دارید.

Moz Pro چیست؟

درباره اینکه moz pro چیست؟ باید بگوییم که Moz Pro  ورژن پیشرفته سایت moz، پکیجی حرفه‌ای است، که شما را قادر به اداره و کنترل جایگاه‌تان می‌کند.

کاربردهای Moz pro:

  • یافتن کلمات کلیدی
  • سنجش لینک‌ها
  • رفع اشکالات سئو سایت شما
  • بهینه‌سازی صفحات
  • تهیه گزارش عملکرد شما

برای ورژن پیشرفته سایت moz نخست می‌توانید ورژن تستی پرو رایگان آن را برای ۳۰ روز اجرا کنید و پس از اتمام آن، براساس نیازتان از ورژن های غیر رایگان آن بهره‌مند گردید.

توجه: جهت عضویت و کاربرد این نسخه پرو رایگان ۳۰ روزه باید کردیت کارت داشته باشید.

هزینه هر ورژن Moz Pro
ورژن استاندارد 99 دلار ماهانه
ورژن متوسط 149 دلار ماهانه
ورژن بزرگ 249 دلار ماهانه
ورژن پرمیوم  599 دلار ماهانه

قابلیت های این ورژن ها هم با هم فرق دارد.

لازم به ذکر است که با خرید اکانت moz پرو از مجموعه جک‌بلک می‌توانید با قیمتی بسیار بسیار به صرفه‌تر از امکانات این سرویس بی‌نظیر بهره‌مند شوید.

معرفی امکانات هر کدام از ورژن‌های بالا:

ورژن استاندارد ورژن متوسط ورژن بزرگ ورژن پرمیوم
3 کمپین 10 کمپین 25 کمپین 100 کمپین
300 کلمه کلیدی 800 کلمه کلیدی 1900 کلمه کلیدی 4500 کلمه کلیدی
100000 صفحه برای بررسی در هفته 500000 کلمه کلیدی 1250000 کلمه کلیدی 2000000 کلمه کلیدی
کراول دوباره و آنی صفحه کراول دوباره و آنی صفحه کراول دوباره و آنی صفحه
سرعت 10 برابر بالاتر در کراول
گزارش برندسازی انجام شده گزارش برندسازی انجام شده گزارش برندسازی انجام شده
گزارش 150 فهرست

کلمه کلیدی / ماهانه

5000 15000 30000
لیست 5 کلمه کلیدی لیست ۳۰ کلمه کلیدی لیست ۶۰ کلمه کلیدی لیست ۱۰۰ کلمه کلیدی
1 یوزر 1 یوزر 3 یوزر 5 یوزر
پشتیبانی 24 ساعته پشتیبانی 24 ساعته پشتیبانی 24 ساعته پشتیبانی 24 ساعته
کنترل اختصاصی حساب کاربری

 

افزونه Moz Bar چیست؟

افزونه ماز یا همان  MozBar، افزونه‌ای رایگان برای گوگل کروم می باشد، که شما را قادر به دستیابی شاخص‌های لینک moz و امکانات آنالیز سایت می‌نماید. در طول سال‌ها، این افزونه به اکثر افرادی که سئوکار هستند، کمک فراوانی نموده است. چنانچه بعضی از قابلیت‌های افزونه ماز تنها برای اعضای پرو می باشد ولی باز هم بیشتر این قابلیت ها را می توانید به طور رایگان بکار ببرید.

افزونه ماز از سال 2008 سه اشکال عمده مشترکان را رفع کرده است.

  1. آنالیز موتور جستجو
  2. بررسی سایت یا رقیب‌ها
  3. آنالیز لینک‌ها

در تصویر زیر می بینید که درست لحظه باز شدن نتایج ارائه شده توسط موتور جستجو، محتویاتی مربوط با آن موضوع پایین هر نتیجه دیده می شود.

moz چیست

همچنین امکان دیدن مالکیت دامنه و صفحه مرتبط با سایت را در کنار آن جستجو دارید.

moz چیست

چنانچه به سایتی بروید و این افزونه را انتخاب کنید، قادر به دیدن آنالیز صفحه خواهید شد. در این قسمت محتویاتی همچون کلمات کلیدی صفحه (نامناسب برای وب فارسی)، متا دیسکریپشن و تگ های H قابل رویت است.

moz چیست

تفاوت moz با moz pro چیست؟

با استفاده از ورژن رایگان سایت moz اطلاعات اندکی قابل استفاده هستند. برای استفاده از امکانات حرفه‌ای این سایت باید ورژن پرو آن را تهیه کنید.

moz چیست

با نوشتن آدرس سایت خود در قسمت Free SEO Tools سایت moz اطلاعات زیر ظاهر می‌شوند:

  • اعتبار دامنه
  • تعداد دامنه‌های لینک داده شده Linking Root Domains
  • کلمات کلیدی رتبه گرفته
  • نمره اسپم
  •  صفحات برتر دارای بک لینک
  • بهترین دامنه‌هایی که به سایت مقصد لینک‌ داده‌اند
  • نمودار لینک‌های به دست آمده و از دست رفته
  • نمایش کلمات کلیدی بر طبق  CTR
  • برترین کلمات کلیدی براساس رتبه کسب شده
  • Top Featured Snippets
  • Branded keywords
  • چگالی واژه‌های کلیدی رتبه گرفته
  • برترین رقبای سایت براساس بازدیدها

برای استفاده از قابلیت های فراوان، سرویس‌های سئو و آنالیز‌ کامل‌تر بایستی ورژن غیر رایگان (پرو) سایت ماز را فراهم نمود.

آموزش کار با سایت Moz

فعالیت در سایت moz و ساخت پروفایل نیازمند خریداری نسخه پرو ندارد. پرداخت پول برای خرید از ماز به صورت دلاری است.

 جهت ایجاد پروفایل Moz Pro به سایت moz بروید و گزینه start my free trial  را بزنید. سپس اطلاعات کاربری و کردیت کارت خود را در آن درج نموده و عضویت خود را تایید نمایید.

moz چیست

بعد از تایید عضویت تا پایان ماه قادر به استفاده از ورژن پرو این ابزار هستید. بعد از پایان این ورژن بایستی به طور حتم مدت زمان اشتراک را مجددا افزایش دهید و هزینه مربوط به آن را نیز پرداخت نمایید.

آموزش لینک‌یابی (Link Explorer)

این قسمت پیش از این با نام  open site explorer شناخته می شد، ولی اکنون این قابلیت نوین با میزان تعداد جستجوی بالاتری در دسترس کاربران قرار گرفته است. نخست، اسم سایت خود یا رقیب را در اینجا جایگذاری ‌نمایید:

moz چیست

دیدن کلیه محتویات سایت در این صفحه:

moz چیست

نخستین گزارش از نتایج بررسی Domain Authority

moz چیست

سایت moz با نمایش اعتبار دامنه به سنجش تمام لینک های سایت می پردازد. در نتیجه هر اندازه تعداد لینک های ارزشمند سایت شما بالاتر باشد، domain authority   سایت شما نیز بالا می رود. این میزان به خودی خود برای شما حاوی مفهوم ویژه‌ای نمی باشد؛ ولی هنگامی که به اعتبار دامنه رقیب های شما نگاه مقایسه‌ای می اندازیم، پی به این مهم می بریم که لینک های کدام یک از آنها از ارزش بالاتری برخوردار هستند.

البته لازم به ذکر است که صرف بک‌لینک‌های دریافتی (اگرچه قوی‌ترین شاخص است) مساوی با اعتبار بالاتر ماز نمی‌شود. بلکه عمر دامنه، سئوی داخلی و غیره نیز در این امتیاز تاثیرگذار است.

آموزش کار با سایت موز

این امکان نیز همچون قابلیت پیشین، به خودی خود قابلیت استفاده ندارد مگر در مقایسه با سایر رقبا تشخیص دهید که چه تعداد سایت، به شما لینک داده‌اند.

آموزش کار با سایت ماز

قابلیت بعدی Top Pages می‌باشد.

آموزش کار با سایت moz

مشاهده محتویات صفحاتی که برترین اعتبار یا page authority را دارند.

آموزش کار با moz

در نتیجه چنانچه قصد دارید به این بخش بروید و آدرس سایت رقبای خود را درج کنید. اطلاعاتی نمایش داده می شود، که برای رقبای شما فوق العاده مطلوب بوده است. در این قسمت نیز قادر به مشاهده میزان اسپم یا  Spam Score هستید.

آموزش کار با moz

سایت moz این اصطلاح را هنگامی استفاده می نماید که سایت های اسپم یا فاقد کیفیت (مثل محتوای کپی) به سایت شما یا رقبا آدرس ارائه نموده اند. این قابلیت به طور کامل قابل اطمینان نیست ولی با علم به آن که قادر به تشخیص اینکه چه تعدادی از آدرس های هر سایت درست و دارای کیفیت نمی باشند، مورد کاربرد می باشد.

آموزش کار با moz

در قسمت Link Intersect قادر به مشاهده سایت هایی که به رقبایتان لینک داده‌اند اما به شما نداده‌اند هستید. اگر کمپین ساخت بک‌لینک تشکیل داده‌اید، به طور حتم علاقه ندارید از سایت‌هایی که پیش از این بک‌لینک گرفته‌اید یا سفارش رپورتاژ داده‌اید بک‌لینک دریافت کنید. در طرف مخالف، علاقه‌منددی از سایت‌هایی لینک دریافت کنید که به رقبای شما لینک داده‌اند ولی به شما هیچ لینکی نداده‌اند.

آموزش کار با moz

در نهایت با بکار بردن Link Intersect می توانید از شرایط مطلوب مطلع شوید و کمپین کارآمد تری را راه اندازی نمایید.

Fresh Web Explorer

این ابزار قابلیت‌های زیر را در اختیار شما می‌گذارد:

۱- کمکی به تحقیق درباره برند

۲- امکان یافتن اشکالات در تمامی گزارشات قبلی و جدید

آموزش کار با moz

یافتن کلمات کلیدی یا Keyword Explorer

سایت moz، یافتن کلمات کلیدی را به نحو احسن انجام می دهد. در نمای کلی این ابزار مثل سایر آنها، تحقیق کلمات کلیدی می باشد که به یافتن کلمات کلیدی و فهرستی از نتایج یافته‌ها ختم می شود.

آموزش موز

سه دلیل تفاوت ابزار سایت moz با سایر ابزارها:

 نخست این که میزان جستجو در طول یک ماه در سایت moz با میزان دقت فوق العاده ای در مقایسه با سایر ابزار صورت می گیرد.

آموزش سایت موز

علت دقت سایت moz این است که تنها اطلاعات google keyword planner را ارائه نمی‌دهد، بلکه از دیتای کاربران هم استفاده می کند. همچنین شاخص‌هایی که بدست می آورید، فوق العاده ارزشمند می‌باشند. در تصویر ذیل دشواری یک کلمه کلیدی و  طبیعی آن (برای هر صفحه) را می‌بینید.

آموزش استفاده از سایت moz

اولویت بندی کلمه از امتیازات دیگر این سایت است.

آموزش سایت ماز

با کاربرد این کد قادر به یافتن برترین واژه موجود از لحاظ تعداد جستجو، نرخ کلیک ارگانیک و رقابت پذیری هستید. در نهایت و سوم اینکه موتور جستجوی واژه های کلیدی سایت moz در ساخت واژه های کلیدی نوین فوق العاده است. در نتیجه شما قادر به یافتن مدل های متعدد نگارش هر واژه هستید.

آموزش استفاده از moz

سایت moz به شما کلمات مربوط به کلمات کلیدی دلخواه شما را نیز ارائه می‌دهد.

Explore by site

در این بخش امکان یافتن کلمات کلیدی که توسط رقبای شما اشغال شده‌اند، وجود دارد. البته با ایجاد تغییر در فیلترها و تعبیه آن بر روی میزان جستجوی خاص، کلمات جدیدی را هم خواهید یافت.

آموزش استفاده از ماز

Site Crawl

به تقویت سئوی سایت شما کمک می کند.

آموزش moz

از ویژگی های اساسی سایت moz تفکیک اشکالات سایت در دسته بندی Critical  یا Warnings  می باشد. با این وجود اشکالات فنی سئویی را فورا و پیش از سایرین رفع می نمایید.

آموزش ماز

در این قسمت حتی گزارشی از محتوایی با کانسپت کلمه کلیدی تکراری دریافت می‌کنید.

ماز چیست

Rank Tracker

مدیریت رتبه به شما اطلاعاتی بیشتر از صرف رتبه عرضه می نماید.

ماز چیست

سایت moz رتبه کلمات کلیدی را کنترل نموده و همچنین شما را از اینکه کلمه کلیدی شما چه میزان تغییر رتبه داشته آگاه می کند.

سایت ماز چیست

امکان مشاهده این که از نظر موتورهای جستجوگر تا چه میزان در معرض دید می باشید نیز در این قسمت وجود دارد.

moz pro چیست

Page Optimiziation یا نرمال سازی صفحه

شما با درج لینک صفحه مورد نظر در این قسمت، امکان آنالیز سئوی On-page را خواهید داشت.

moz pro چیست

Page Optimization

امکان مشاهده امتیاز ‌کلی نیز وجود دارد.

moz pro چیست

این نمره نشان دهنده میزان بهینه سازی صفحه شما برای کلمه‌ای خاص است.

Insights

در قسمت Insights امکان مشاهده دسته‌ای از فعالیت‌‌ها را خواهید داشت که بایستی جهت بهینه‌سازی سئوی سایت خود انجام دهید.

moz pro چیست

این قسمت از سایت  mozدارای فهرستی از اولویت‌بندی فعالیت‌ها است که با اجرای هر کدام ترافیک طبیعی شما ارتقاء می‌یابد.

Moz Pro Campaigns

این آمار به طور ویژه هنگامی برای شما ارزشمند می باشد که کاربران بسیاری دارید و می خواهید بدون ورود و خروج از گوگل آنالیتیکس، نتایج هر کاربر را مشاهده نمایید.

moz pro چیست

تشخیص بک لینک های مخرب

بک لینک ها اکثرا به عنوان بخش اساسی سئو وب سایت ها در نظر گرفته می شوند. اگر سایتی قادر باشد بک لینک های ارزشمند و غیر مخرب دریافت نماید، بایستی امید داشته باشد که در صفحات نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل رتبه مطلوبی کسب کند.

گام اول: آنالیز بک لینک ها را خروجی بگیرید.

با کلیک بر روی گزینه Link Expelorer ورودی های مرتبط با بک لینک های خویش را در بیاورید. در نتیجه به Inbound Links رفته و لینک سایتی را درج کنید که قصد دارید آنالیز شود.

سایت moz چیست

در قسمت فیلترها لینک های Follow را برگزینید و سپس از قسمت لینک‌ها، شرایط را بر روی وضعیت Active  بگذارید.

سایت moz چیست

نهایتا گزینه export را زده تا گزارش بک لینک ها را به شما ارائه دهد.

گام دوم: یافتن  Anchor Text

جهت اخذ Anchor text ها به قسمت Link Explorer رفته و در بخش Anchor Text فایل اکسل آن‌ها را دانلود کنید.

سایت moz چیست

گام سوم: اعتبار سنجی  Anchor Text

اکنون با کاربرد این تکنیک قادر خواهید بود ابزارMoz Keyword Explorer’s Keyword List

به کار برید تا انکرتکست‌ های دست‌کاری شده را بیابید. همچنین لازم است تا فایل Anchor text را در Keyword list  در قسمت Keyword Explorer درج نمایید.

سایت moz چیست

سرانجام براساس تعداد جستجوی شما، فهرست Anchor text ها در آورده شد. با مشاهده تعداد جستجوی بالایی که Anchor text  ها دارند، باید آگاه بود که این فعالیت نرمالی نمی باشد و نیازمند بررسی دقیق‌تر می‌باشد.

چراکه زمانیکه وب مسترها قصد دارند آمار جستجو را تغییر دهند، به طور معمول از کلمات کلیدی هدف استفاده می‌کنند که جایگاه مطلوب تری دست پیدا کنند. در نتیجه با توجه به تعداد جستجوی انکرتکست، آیا فعالیتی غیرنرمال رخ داده است یا خیر.

سوالات متداول

آیا استفاده از moz pro هزینه بر می باشد؟

سایت moz دارای امکانات پیشرفته‌ای مثل moz pro است که فقط به مدت یک ماه (برای کاربران خارجی و غیر تحریم) رایگان می باشد. بنابراین در صورت احتیاج به امکانات بیشتر، امکان خرید ماز پرو از جک‌بلک وجود دارد.

استفاده از سایت moz رایگان می باشد؟

سایت moz یکی از ابزارهای اصلی در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد که جهت یافتن کلمات کلیدی، بهینه‌سازی صفحه و سایر موارد استفاده می شود که به طور رایگان نیز می توان از آن استفاده کرد.

spam score تاثیرات مخربی بر روی سئوی سایت دارد؟

باتوجه به اینکه سایت moz در تلاش است تا الگوریتم‌های گوگل را شناخته و از آن‌ها برای ارائه آمار دقیق‌تر به وب‌مسترها استفاده کند، میزان spam score  می‌تواند مقداری (نه کاملا) قابل اتکا باشند. هرچند شما به عنوان یک سئوکار باید تحلیل خود را داشته باشید.

به طور کلی (نه همیشه صحیح) افزایش میزان اسپم اسکور بر روی سئوی سایت اثر مخرب دارد. دو پارامتر محتوای کپی و بک‌لینک‌های اسپم از مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار بر افزایش اسپم اسکور هستند.

Moz برتر است یا Semrush؟

وابسته به امکانات مورد نیاز قادر خواهید بود از هر کدام از این ابزارها استفاده ببرید. در هنگامی که احتیاج به آمار در حوزه PPC (Pay Per Click) دارید، فقط semrush از این ویژگی پشتیبانی می نماید و چنانچه به طور دائمی به دنبال کلمات کلیدی خوب و آنالیز بک لینک‌های رقیب‌هایتان هستید، semrush  نتیجه‌ای ریزبینانه‌تر به شما می‌دهد.

چگونه بک‌لینک با کیفیت بسازیم؟

محتوای سایت بایستی باکیفیت باشد تا سایت Moz و گوگل (و سایر موتورهای جستجو) ارزش لینک سایت را بالا بدانند.

PA چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟

Page Authority به اعتبار صفحات می‌گویند. این پارامتر بوسیله سایت  moz عرضه شده و دارای امتیازی بین 0 تا 100 می باشد. این امتیاز حاکی از ارزش صفحه برای گوگل و جستجوگران می باشد. ارتقاء این پارامتر ممکن است به کسب جایگاه مطلوب تری در گوگل می انجامد. این ارزش به طور ۱۰۰٪ قابل انتقال به سایتی دیگر نیست و به هیچ وجه خریدنی نیز نمی‌باشد.

کشور ما، تحت تحریم سایت  moz

جهت دستیابی به سایت moz  و استفاده از ویژگی های moz pro بایستی از IP کشور دیگری استفاده نمایید. همچنین نمی توان کمپینی برای دامنه.ir راه اندازی نمود. درون Keyword Explorer  نیز کشور ما نیست و بایستی کشور دیگری مثل افغانستان را برگزید!

نتیجه‌گیری

با تمرکز بر روی تقاضای رو به رشد جهان دیجیتال به تجزیه و تحلیل سایت و شناخت دقیق معیارهای آن، باید اظهار داشت که ابزارهایی همچون سایت moz به همه سئوکاران و وب مسترها در تحلیل اصولی‌تر سایت‌های مختلف کمکی دو چندان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 1 =