متفرقه

نمره خوب آزمون دولینگو چند است؟ تبدیل نمره دولینگو به آیلتس

نمره آزمون دولینگو

در این مقاله به مباحثی راجع به نمره آزمون دولینگو می پردازیم. چیرگی در زبانی دیگر همچون انگلیسی صرفا مختص دانشجویان مشتاق به ادامه تحصیلات در کشوری دیگر نیست.

آزمون دولینگو آزمونی پرطرفدار است، که در حوزه یادگیری مهارت زبان انگلیسی می باشد. اخذ نمره آزمون دولینگو ایده آل به شما در پذیرفته شدن در دانشگاه های معتبر دلخواه تان کمک دو چندان می کند. در عصر نوین امروزی دستیابی آسان و سریع برای یادگیری یک مهارت از ملزومات است. بنابراین آزمون آنلاین دولینگو امکان امتحان در منزل با شرایطی راحت را برای دانش آموزان فراهم می نماید.

امروزه با وجود اینکه دولینگو از طرفداران بسیاری برخوردار شده، ولی به ایجاد رقابتی بزرگ بین دولینگو و آزمون آیلتس نیز منجر شده است.

در این مقاله، به طور تخصصی در مورد دولینگو و نمره آزمون دولینگو به بحث می پردازیم.

فهرست محتوا نمایش

آزمون دولینگو چیست؟

در باب امتحان دولینگو باید ذکر نمود، که این امتحان از نوین ترین آزمون هایی است که به فهرست آزمون های مهارت زبان انگلیسی افزوده شده است. در واقع دانشگاه ها و کالج های بسیاری نیز در سراسر دنیا آن را تایید نموده اند. جمع کثیری از دانش آموزان به علت موضوعات درسی اساسی دولینگو، میزان هزینه مناسب این آزمون، آنلاین بودن و عدم محدودیت مکانی و زمانی در این آزمون شرکت می کنند.

نمره مناسب دولینگو چقدر است؟

نمره آزمون دولینگو مطلوب همانند آیلتس معمولی، تافل و PTE، با یادگیری و تسلط زبان انگلیسی بدست می آید. این آزمون، زبان آموزان را بر طبق تکنیک های زبان در جهان واقعی همچون خواندن، نوشتن، گوش دادن و گفتگو می سنجد. در این آزمون آنلاین، متقاضیان بایستی نمره آزمون دولینگو در بازه 10 – 160 کسب کنند. این امتیاز از راه تبدیل راحت Duolingo/TOEFL، Duolingo/CEFR Level و Duolingo/IELTS با آزمون های معمولی تحصیل در کشوری دیگر مقایسه می شود.

بر طبق DuoLingo IELTS Conversion، دانشگاه های معتبر به طور معمول نمره DuolingoScore بیش از 120 را تایید می‌کنند که هم‌تراز نمره آیلتس بالای 7 می‌باشد.

آزمون دولینگو تطبیقی می باشد. میزان سختی پرسش ها متناسب با تعداد پاسخ صحیحی که داوطلب می دهد، بالا می رود و چنانچه پاسخ غلطی دهید، سوال بعدی ساده تر می گردد.

کل زمان آزمون دولینگو فقط یک ساعت است ولی آزمون دولینگو قادر به سنجش میزان مهارت داوطلب در کمترین زمان ممکن است.

تحلیل نمرات آزمون دولینگو

نمره آزمون دولینگو از 10 تا  60

  • واژه ها و اصطلاحات نخستین انگلیسی را متوجه می شوید.
  • اطلاعات مستقیم را متوجه و نظرتان را در مورد آن و موارد مرتبط با آن ذکر می نمایید.

نمره آزمون دولینگو از 65 تا 90

  • درک نکته‌های اصلی سخنرانی یا نگارش راجع به مسائل روزمره مثل مدرسه و محل کار روزانه
  • شرح ایده ها، فعالیت ها و تجارب (با ایرادات اندک)

نمره آزمون دولینگو از 95 تا 120

  • امکان ایجاد رابطه‌ای عمیق و درک مباحث ناشناخته
  • درک ایده های اساسی نگارش عینی و انتزاعی
  • امکان تعامل راحت با انگلیسی‌زبانان مسلط

نمره آزمون دولینگو از  125 تا 160

در پاسخ به اینکه بهترین نمره آزمون دولینگو چقدر است؟ باید بیان کرد که  بهترین نمره آزمون دولینگو و سقف نمره در این آزمون 160 می باشد. در نتیجه کسب نمرات دولینگو 125 تا 160 نشان از این دارد، که زبان آموز تکنیک های متعدد نوشتاری و گفتاری چالش‌زا را به آسانی جواب می‌دهد و قادر است به صورت تخصصی از زبان بهره‌مند گردد.

  • همچنین امکان درک زبان ضمنی، مجازی، عملی و اصطلاحی را دارید.
  • امکان بهره‌مندی از زبان به گونه‌ای انعطاف پذیر جهت مقاصد تحصیلی، اجتماعی و پیشرفته را خواهید داشت.

نمرات دولینگو

چطور در آزمون دولینگو حضور یابم و نمره مطلوبی دریافت نمایم؟

آزمون دولینگو و شرکت در آن، به اینکه شما در چه زمان و مکانی هستید وابسته نیست. فقط موضوعی که جهت شرکت در این آزمون مهم است، موارد ذیل است:

  • داشتن پاسپورت
  • فضایی آرام و مملو از نور
  • متصل بودن به اینترنت قوی و مطمئن
  • کامپیوتری حاوی دوربین جلو، میکروفون و بلندگو

این آزمون در منزل نیز انجام می شود، دولینگو اصول دشواری را جهت شرکت متقاضیان در این آزمون در نظر گرفته تا افراد بدون هیچ نوع کمکی در آن شرکت نمایند. با تدابیری که اندیشیده شده، عملا تقلب در دولینگو غیر ممکن شده است.

شرکت کنندگان بایستی در یک فضا و بدون وجود فرد دیگری آماده باشند و تا هنگامی که آزمون در حال برگزاری است، کسی نباید با داوطلب حرف بزند.

متقاضیان امکان استفاده از مرورگر را در مدت زمانی که آزمون در حال برگزاری است، ندارند. البته سایر نکات نیز در مورد زمان برگزاری، شرکت در آزمون و کسب نمره آزمون دولینگو ایده ال وجود دارند، که بایستی مورد توجه قرار گیرند.

قبولی در دانشگاه ها با اخذ نمره خوب دولینگو

طبق گزارشات دولینگو، هزاران مرکز در تمام دنیا از نمره مطلوب دولینگو را پذیرش می نمایند. صدها مرکز آموزشی در ایالات متحده، همچون دانشگاه های معتبر کلمبیا، شیکاگو، دوک و ییل، مدرک دولینگو را جهت تسلط در زبان انگلیسی معتبر و قابل قبول می دانند. با ازیاد قبولی، آزمون انگلیسی دولینگو می تواند به صورت یک امتحان یادگیری زبان آسان، سریع و مناسب از نظر هزینه برای دانش آموزان در تمام دنیا شمرده شود.

تمایز ساختاری آیلتس و دولینگو جهت اخذ نمره مطلوب

آزمون آیلتس دارای 4 قسمت می باشد، که بر طبق آن ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. قسمت ها بدین شرح است: ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ و شما قادر به گزینش یکی از آنها قبل یا بعد از آزمون و در هر زمان از طول هفته هستید. در امتحان دولینگو، به جای قسمت های مجزا، پرسش ها در هم تلفیق می شود و این مهارت‌ها به طور ترکیبی مورد سنجش قرار می گیرند.

کارنامه نتایج امتیازات آزمون آیلتس در بازه زمانی 5 الی 7 روز در رایانه و نهایت 13 روز کاغذی ارائه می گردد. دولینگو دارای سرعت بالاتری است و کارنامه ها را در مدت زمانی دو روزه صادر می نماید.

ازمون دولینگو از چند نمره است

اعتبار آزمون آیلتس و دولینگو چقدر است؟

نمره آزمون دولینگو و آیلتس تا دو سال اعتبار دارد. IELTS آزمونی با اعتبار فوق العاده بالا است، که در سراسر دنیا مورد تایید می باشد. با امتیاز مطلوب، مهارت شما اثبات شده است.

آزمون دولینگو جایگزینی مطلوب و فوق العاده آسان برای آزمون های زبان انگلیسی چون آیلتس و تافل به حساب می آید.

آیا می توانم به نمره خوب آزمون دولینگو اعتماد کنم؟

به طور کوتاه، بله. هزاران مدرسه و کالج در سطح دنیا چنانچه قادر به اطمینان به نمره مناسب دولینگو نبودند، این آزمون را به عنوان پارامتری جهت ارزیابی مهارت زبان انگلیسی تایید نمی‌کردند.

 عاملان اصلی برگزاری این آزمون جهت مطمئن بودن از امنیت آزمون قدم‌های گسترده ای برمی دارند و بررسی ها و پژوهش های وسیعی را در حیطه اعتبار آزمون صورت می دهند.

نمرات دولینگو نسبت به آزمون‌های تافل یا آیلتس به چه صورت است؟

اکثر دانش آموزان بر این باورند که اخذ نمره خوب از دولینگو راحت‌تر از تافل یا آیلتس می باشد و البته این تنها یک نظر می باشد.

پژوهش های صورت گرفته بوسیله آزمون دولینگو این موضوع را بیان می کند، که شما قادر هستید منتظر باشید که سطح مهارت یکسانی را در تمام این آزمون ها به اثبات برسانید. به طور نمونه، چنانچه در تافل نمره ای نزدیک به 100 اخذ نموده‌اید، باید منتظر نمره دولینگو شما در حد 120 باشد.

سوالات متداول

نمره خوب آزمون دولینگو چقدر است؟

نمره خوب دولینگو از 120 به بالا نمره مناسبی می باشد. این نمره معامل نمره ۷ ایلتس است.

نمره دولینگو

آیا امتیاز 120 در آزمون دولینگو خوب است؟

آری، بیشتر کالج های معتبر در سطح دنیا امتیاز 120 امتحان دولینگو و بیشتر را تایید می نمایند.

آیا مدرسه یا مؤسسه من نمره خوب دولینگو را می‌پذیرد؟

در حال حاضر هزاران کالج و مرکز، نمره مطلوب دولینگو را پذیرش می نمایند.

آیا قادر به مهاجرت با نمره خوب Duolingo مطلوب می‌باشد؟

از لحاظ مهاجرت به کانادا، دانش آموزانی که ترجیح می دهند، قسمتی از برنامه استریم مستقیم دانشجویی شوند، تنها قادر به شرکت در آیلتس یا آزمون فرانسوی d’Evaluation de Français می باشند.

مدل های دیگر مجوزهای تحصیلی در کانادا نمره مطلوب دولینگو را جهت اهداف مهاجرت تایید می نمایند تا هنگامی که مرکز شما آن را یک امتحان مهارت با اعتبار بالا معرفی نماید.

درباره کالج های آمریکا نیز به همین منوال است، ابتدا سعی کنید نخست وضعیت مرکز آموزشی مورد نظر خود را بررسی نمایید. چنانچه آنها آزمون انگلیسی دولینگو را پذیرفتند، آنگاه از طریق آن جهت اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایید.

ازمون دولینگو از چند نمره است؟

نمره ازمون Duolingo از ۱۶۰ محاسبه می‌گردد.

برای قبولی در آزمون انگلیسی DUOLINGO، سطح زبان انگلیسی من چقدر باید خوب باشد؟

همانند همه امتحان های مهارتی، امتیاز مورد قبول نداریم. امتیازی که قادر به کسب آن هستید به وضعیت مدرسه یا مرکزی که جهت قبولی در آن متقاضی هستید، وابسته است.

دیده می شود که بیشتر این مدارس پارامتر پذیرش در آزمون دولینگو را به طور تقریبی اخذ نمره 120 دولینگو قرار می دهند. با این وجود، نخست با مرکز مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید، تا کف نمره قبولی آنها را جویا شوید.

آزمون دولینگو چگونه نمره می‌دهد؟

چگونگی تعیین نمره به عنوان حد نصاب قبولی در آزمونی همچون دولینگو در مقایسه با امتحان های سنتی اندکی تفاوت دارد. برترین امتیازی که شما در این آزمون می توانید کسب کنید 160 می باشد. هنگامی که گزارش امتیاز آزمون انگلیسی دولینگو خویش را کسب می کنید، یک امتیاز نهایی و چهار امتیاز فرعی از جمله؛ سواد، درک مطلب، مکالمه و بیان دارید.

برای تقویت نمره خود در دولینگو می‌توانید به برسی نمونه سوالات آزمون دولینگو و منابع دولینگو بپردازید.

چرا دولینگو نمرات جداگانه‌ای برای ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ درج نمی‌کند؟

به طور اختصار، داوطلبین در این آزمون بر این باورند که این تکنیک ها سازماندهی شده هستند و بهره‌مندی از این نوع نمره دهی فرعی جهت بازتاب نظر دقیق‌تر می باشد.

برای تقویت اسپیکینگ خود، نمونه سوالات اسپیکینگ دولینگو را مطالعه فرمایید.

نتیجه‌گیری

امروزه آزمون دولینگو امتحانی آسان، مناسب از نظر هزینه و سریع نسبت به آزمون های دیگر زبان انگلیسی می باشد. با این وجود، آزمون آیلتس نیز از دیرباز رایج بوده و در تمام جهان مورد تایید واقع شده است. اکنون صدها کالج نمره آزمون دولینگو مطلوب را مورد پذیرش قرار می دهند.

اگر این منحنی همواره سیر صعودی داشته باشد، امکان فرا رسیدن روزی می رسد، که آزمون دولینگو به دلیل هزینه مناسبی که دارد، از ارزش و اعتبار بالاتری در مقایسه با سایر آزمون ها برخوردار شود.

با خرید اکانت دولینگو پلاس و طی کردن مراحل آموزشی آن می‌توانید به سادگی و در هرزمان به تقویت زبان انگلیسی خود بپردازید. برای دانلود duolingo و برنامه مشابه دولینگو کلیک کنید.

4 دیدگاه در “نمره خوب آزمون دولینگو چند است؟ تبدیل نمره دولینگو به آیلتس

  1. هانیه گفت:

    سلام من موقع آزمون سوال هام لود نمیشن. نت گوشی استفاده میکنم.

  2. شهلا گفت:

    سلام وقتتون بخیر، یه سوال داشتم در مورد آزمون دولینگو، من تست آزمایش رو که دادم جواب اومر 60-120 من متوجه نشدم یعنی چی، تو نمراتی که شما هم گذاشتید این نمره وجود نداره

    1. ما گفت:

      یه کاری کردی که دولینگو هنگ کرد و نمیتونه سطحت رو تشخیص بده

    2. سارا ب گفت:

      برای منم میاد 80-130 نمیفهمم یعنی چی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =