متفرقه

کلاب هاوس چیست و چگونه کار می‌کند؟

کلاب هاوس چیست

نمی دانید چرا اخیراً چیزهای زیادی در مورد کلاب هاوس می شنوید؟ دقیقاً مانند جنجال “Gamestonk” ، می توانیم تا حدی ایلان ماسک را مقصر بدانیم. با حضور در یک اتاق کلاب هاوس در ژانویه ، ثروتمندترین مرد جهان این برنامه را مورد توجه بسیاری از افراد قرار داد. (بیل گیتس اخیراً همین کار را کرده است.) در اینجا آنچه شما باید در مورد اپلیکیشن کلاب هاوس بدانید آماده شده است.

فهرست محتوا پنهان

کلاب هاوس چیست؟

خلاصه کلام اینجاست: تصور کنید برنامه ای در تلفن خود دارید که به شما امکان می دهد مکالمه های زنده دیگران را گوش دهید. اما نه به صورتی وحشتناک. «این افراد می خواهند شنیده شوند.» حتی ممکن است معروف یا حداقل علاقه‌مند یا عالم باشند (هیچ تضمینی وجود ندارد). و ممکن است به شما فرصت عضویت در چت داده شود.
کلاب هاوس را به عنوان یک شبکه اجتماعی چت صوتی تصور کنید.

بنابراین هیچ عکس یا ویدئویی وجود ندارد؟

خیر. فقط عکس پروفایل برای هر کاربر.

کلاب هاوس چیست

نحوه ایجاد روم در کلاب هاوس

برای راه اندازی اتاق ، روی دکمه سبز رنگ پایین که در فید هستید ضربه بزنید. با ضربه زدن روی بالا سمت راست پنجره بازشو نیز می توانید یک موضوع اضافه کنید! مطمئناً اضافه کردن موضوعی را توصیه می‌شود تا فضای اتاق مناسب باشد و افراد بتوانند درباره آن، آگاهانه اظهار نظر کنند.

کلاب هاوس اندروید چیست

همانطور که در بالا مشاهده می کنید، اگر عضو آنها باشید (و اگر به شما امکان راه اندازی اتاق هایی با نام Club را بدهند) می توانید اتاقهایی را تحت Clubs خاص ایجاد کنید.

نحوه ایجاد رویداد در کلاب هاوس

اگر نمی خواهید یک اتاق را فوراً راه اندازی کنید ، می توانید یک رویداد (Event) را برنامه ریزی کنید.

در بالای فید (Feed) خود، رویدادهایی را می بینید که برنامه ریزی شده اند و می توانید با شروع آنها به آن ‌ها بپیوندید. اگر هیچ رویدادی در فید خود ندارید ، حتماً کاربران و باشگاه ها (Clubs) را دنبال کنید تا بتوانید موارد بیشتری را مشاهده کنید.

کلاب هاوس چیست

اگر می خواهید رویداد برنامه ریزی شده خود را شروع کنید ، تقویم رویداد را بزنید (دکمه دوم از بالا). در آنجا نمای کاملی از لیست رویدادهای آینده را مشاهده خواهید کرد.

پس از ورود به فید، روی دکمه بالا سمت راست ضربه بزنید تا رویداد خود را اضافه کنید.

در اینجا شما می توانید رویدادهایی مانند این را اضافه کنید:

نصب کلاب هاوس

شما همکاران، تاریخ و زمان، عنوان و توضیحات رویداد خود را اضافه خواهید کرد. اگر یک باشگاه در Clubhouse دارید، می توانید آن را به یک باشگاه خاص نیز ضمیمه کنید.

روم ها چگونه کار می کنند؟

بنابراین وقتی در روم ها هستید می بینید که یک بخش وجود دارد که در آن افراد مجاز به صحبت هستند و بخش دیگر مخاطبان هستند. این مرحله شامل مدیران (با ستاره سبز) و بلندگوها است.

به عنوان مدیر:

۱- می توانید هنگام لمس کردن کاربران و فشار دادن دکمه میکروفون روی آنها ، کاربران را mute کنید.

۲- می توانید افراد را روی صحنه بیاورید – وقتی دستشان را بالا می آورند اعلان هایی را در بالا دریافت می کنید – و می توانید در آنجا تأیید کنید. همانطور که در عکس زیر نشان داده شده، می توانید درخواست های معلق را از دکمه دست + برگه تأیید کنید.

۳- همچنین می توانید روی بلندگوها ضربه بزنید و آنها را به سطح مخاطب پایین بیاورید تا در اتاق نتوانند صحبت کنند.

کلاب هاوس چه برنامه ای است؟

سطح مخاطبان (Audience) با سخنرانان و شنوندگان پر می‌شود.

وقتی در سطح مخاطبان هستید، می توانید با کلیک روی علامت دست، دست خود را بلند کنید (اما گاهی اوقات ممکن است حالت بالا بردن دست توسط مدیران خاموش شده باشد). اگر مدیر به شما اجازه صحبت دهد، می توانید به روی صحنه بروید و صحبت کنید!

وقتی اختیار صحبت کردن یافتید، می‌توانید صدای خود را قطع و وصل کنید.

همه افراد اختیار این را دارند تا با فشار دادن دکمه + به افراد اجازه عضویت در روم بدهند.

تنظیم پروفایل

بیوگرافی خود را تکمیل کنید.
وقتی در فید خود هستید، می توانید روی نماد بالا سمت راست (عکس پروفایل) ضربه بزنید تا بیوگرافی خود را ویرایش کنید.

آموزش کلاب هاوس

Followers نشان‌دهنده تعداد افرادی است که شما را دنبال می‌کنند و Following نشان‌دهنده افرادی است که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید.

بخش تنظیمات کلاب هاوس

از طریق بیوگرافی خود ، اگر روی دکمه بالا سمت راست ضربه بزنید می توانید به تنظیمات خود دسترسی پیدا کنید.

کلاب هاوس برای ایران

 

همچنین می توانید علایق (توسط گزینه interests) خود را تنظیم کنید. تعیین درست علایق در پیشنهادات خودکار برنامه برای پیوستن به روم‌هایی احتمالی مورد علاقه شما نقش مهمی دارد.

از طریق بخش FAQ / Contact Us می‌توانید به پیدا کردن جواب‌ سوالات متداول دست یابید یا با پشتیبان Clubhouse ارتباط برقرار کنید.

همچنین از طریق قسمت Terms of Service می‌توانید شرایط استفاده از این برنامه را مطالعه کنید؛ از بخش Privacy Policy به قوانین حریم خصوصی دسترسی پیدا کنید.

شما همچنین می خواهید Twitter و Instagram خود را به کلاب هاوس خود متصل کنید.

افراد و روم‌های آنلاین

بررسی کنید چه کسی آنلاین است و افراد در چه اتاق‌هایی هستند

وقتی روی دکمه پایین سمت راست (که به نظر می رسد 9 نقطه است) ضربه بزنید ، می توانید ببینید که کدام‌یک از کاربران آنلاین هستند و (بر اساس علایق شما و کسانیکه دنبال می‌کنید) چه کلاب‌هایی آنلاین هستند

کلاب هاوس برای ایران

نحوه ارسال دعوت نامه در کلاب هاوس

برای دعوت از کاربران ، می توانید روی دکمه پاکت نامه در بالا (دکمه دوم در نوار بالا- در تصویر بالا مشخص است) ضربه بزنید. همانطور که قبلاً ذکر شد ، با ادامه استفاده از برنامه ، Clubhouse به شما سهمیه دعوت نامه می‌دهد.

Clubhouse چه مقدار از داده های من را برای ثبت نام می خواهد؟

شما باید شماره تلفن و نام خود را به کلاب هاوس بدهید. قبل از اینکه حتی دعوت شوید، می توانید نام کاربری نهایی خود را برای سرویس ثبت کنید. شخصی که شما را دعوت می کند، تنها به شماره تلفن شما احتیاج دارد.

اگر نمی خواهید از ابتدا پروفایلی بسازید ، حساب Twitter خود را به Clubhouse وصل کنید. حتی می توایند عکس پروفایل توییتر خود را نیز وارد کنید. کلاب هاوس همچنین به شما کمک می کند تا به مخاطبین خود وصل شوید. پس از ورود به سیستم، آدرس ایمیل خود را تأیید کنید تا در صورت بروز مشکل، آن را به عنوان روشی برای اتصال مجدد داشته باشید.

چگونه این برنامه تبدیل به موضوعی داغ شد؟

کلاب هاوس (همراه با گسترش COVID در ایالات متحده!) در مارچ 2020 راه اندازی شد. به دلیل انحصار اینوایت، تقریباً شبیه عضویت در یک باشگاه در دنیای واقعی بود. در آن روزهای اولیه ، جامعه‌ای فوق العاده کوچک بود که عمدتاً متشکل از سرمایه گذارانش بود.

از این گذشته ، شرکتی که در پشت کلابهاوس قرار دارد – Alpha Exploration Co. – پس از دو ماه فعالیت ، 12 میلیون دلار سرمایه از آندرسن هورویتس دریافت کرد. ارزش آن به سرعت 100 میلیون دلار رسید و در آن زمان فقط 1500 کاربر داشت.

کلاب هاوس چیست

من قرار است در Clubhouse به چه چیزی گوش دهم؟

هنگامی که سرانجام دسترسی پیدا کردید ، این برنامه صفحه ای پر از موضوعات گفتگو را برای دنبال کردن ارائه می دهد؛ از ورزش گرفته تا فناوری ، امور جهانی تا اعتقادات و موارد دیگر. در هر یک، افراد علاقه مند به همان چیز را پیدا می کنید و می توانید آنها را دنبال کنید. هرچه مباحث و افراد بیشتری را دنبال کنید ، به احتمال زیاد پیشنهاداتی برای اتاقی متناسب با خواسته هایتان خواهید یافت.

کلاب هاوس برای ایفون

گفتگوها دائمی هستند؟

اتاق های مکالمه با شروع یا پایان توسط میزبان در حال حرکت هستند. کلاب هاوس می گوید مکالمات را به هنگام وقوع ضبط می کند ، اما فقط محض شکایت افراد آنها را نگه می‌دارد. اگر کسی در حین گپ هیچ گزارشی را ثبت نکند ، کلاب هاوس می گوید به محض اینکه میزبان بحث را تمام کند ضبط پاک می‌کند. البته کاربران در حال یافتن راه های زیادی برای ضبط گپ برای اهداف خود هستند. اینترنت هنوز برای همه است!

چند نفر می‌توانند در گفتگو و اتاق‌ها شرکت کنند؟

محدودیت فعلی 5000 نفر در هر اتاق کلاب هاوس است.

منظور شما از مکالمه چیست؟ مثل پادکست نیست؟

این به تنظیمات پادکست شما بستگی دارد ، اما به یاد داشته باشید – همه افراد درگیر با تلفن های خود صحبت می کنند نه از تنظیمات صوتی فانتزی. آنها یکدیگر را نمی بینند ، بنابراین واقعاً مانند گوش دادن به تماس تلفنی است. هیچ ویرایش حرفه ای ، جلوه های صوتی ، انتقال و تبلیغات (حداقل نه به طور رسمی) وجود ندارد.

“سبک” مکالمه انعطاف پذیر است: یک اتاق ممکن است حاوی گفتگوهای دوستانه باشد ، در حالی که اتاق دیگر یک گفتگوی رسمی تر، یک بحث گروهی بزرگ ، یا حتی یک جلسه موسیقی. بین جلسه اگر کسی وارد اتاق شود، مانند یک میلیاردر، مجری اتاق می تواند آنها را به عنوان یک سخنران در “صحنه” قرار دهد.

بنابراین فقط می توانم گوش دهم؟

لازم نیست که فقط گوش دهید. هرکسی (مانند کلاس درس) می تواند دست خود را بلند کند. این به میزبان اتاق بستگی دارد که بخواهد به شما اجازه دهد تا صحبت کنید.

چه کسی قصد استفاده از کلاب هاوس را دارد؟

تاکنون افراد مشهوری به مانند بیل گیتس و ایلان ماسک عضو کلاب هاوس شده‌اند. اما این برنامه محدود به افراد مشهور نیست. تمامی افراد فارغ از میزان محبوبیت و شهرت می‌توانند اتاقی تشکیل دهند؛ به دور هم جمع شوند و درباره مسائل مختلف صحبت کنند.

سلبریتی‌های مشهور فعال در کلاب هاس

تاکنون افراد مشهور بسیاری عضو این برنامه شده‌اند. در زیر به ذکر اسامی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

سلبریتی‌های خارجی

 Keven Hart , Drake, Tiffany Haddish , Bill Gates ,Elon Musk , Jared Leto , Oprah , Chris Rock , Mark Zuckerberg and so on

سلبریتی‌های ایرانی

تاکنون ایرانیانی نظیر صدف بیوتی، ریحانه پارسا، سهیل سنگرزاده و بسیاری از افراد دیگر که نمی‌دانیم یا قرار است که عضو این برنامه شوند.

چگونه می‌توانم کلاب هاوس را پاک کرده و از آن خارج شوم؟

پیش از این ، شما باید به ایمیل “support@alphaexplorationco.com” درخواست خود را ابلاغ می‌کردید اما اکنون می توانید با رفتن به Setting>Account>Deactivate Account ، حساب خود را غیرفعال کنید.

نتیجه

امیدواریم که این آموزش کلاب هاوس، شامل تمام مواردی باشد که شما باید در مورد نحوه استفاده از کلاب هاوس بدانید. به پیوستن به روم‌ها ادامه دهید و از آن‌ لذت ببرید! اگر در مورد کلاب هاوس سوالی دارید ، در نظرات زیرما را مطلع کنید. همچنین اگر نیاز به دعوت نامه کلاب هاوس داشتید، میتوانید از طریق جک‌بلک آن را تهیه نمایید.

 

سوالات متداول

آیا برای استفاده از کلاب هاوس نیاز به دعوت نامه دارم؟

بله؛ در زمان نوشتن این مقاله، برای دسترسی، به یک دعوت نامه از کاربران موجود در Clubhouse نیاز دارید. هر کاربر جدید دو دعوت دریافت می کند و با استفاده از فعالیت در برنامه دعوت نامه‌های بیشتری کسب می کند.

بنابراین برای استفاده از کلاب هاوس نیاز است تا شخصی شما را به این برنامه دعوت کند.

آیا می توانم از Clubhouse در iPad استفاده کنم؟

مطمئناً ، اما برای iPad بهینه نشده است. بنابراین شما می توانید از این برنامه در یک پنجره کوچک استفاده کنید ، یا آن را به صورت بزرگنمایی شده مشاهده کنید.

تمام آنچه که من نیاز دارم برنامه آن است؟ هیچ وب سایتی وجود ندارد؟

تنها وب سایتی که این شرکت در اختیار دارد joinclubhouse.com است و این سایت به سادگی آدرس اپ استور اپلیکشین را قرار داده است. (این سرویس را با clubhouse.io اشتباه نگیرید. این سرویس مربوط به برنامه مدیریت پروژه است.)

برنامه Clubhouse را از کجا می توان دریافت کرد؟

برای دانلود برنامه کلاب هاوس برای اندروید یا ios کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + یک =