گیمینگ

دیسکورد (Discord) چیست و چگونه کار می‌کند؟

دیسکورد

نرم افزار دیسکورد چیست؟

دیسکورد (Discord) یک اپلیکیشن ارتباط صوتی و تصویری رایگان است که بیشتر شبیه برنامه‌های پرمخاطب مانند اسکایپ یا Microsoft team می باشد. امکان اجرای این نرم افزار روی سیستم‌عامل iOS، ویندوز، لینوکس، اندروید برای کاربران وجود دارد و به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های ارتباط گروهی است که از سرعت و قدرت بیشتری نسبت به دیگر نرم افزارهای مشابه برخوردار است. این تعریفی است که در پاسخ به پرسش نرم افزار دیسکورد چیست؟ بسیاری از کارشناسان پاسخ خواهند داد.

در ادامه مقاله به سوالات متعددی مانند اپلیکیشن دیسکورد چیست؟ یا اپ دیسکورد چیست؟ و همچنین سرور دیسکورد چیست؟ پاسخ مفصل خواهیم داد. بنابراین تا پایان مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

از تاریخچه دیسکورد چه می‌دانید؟

دیسکورد توسط فردی به نام جیسون سیترون (Jason Citron) به عنوان یک نرم افزار ساخته و توسعه پیدا کرد. پیش از ساخت این اپلیکیشن، سیترون یک شبکه اجتماعی برای بازی‌های موبایل به نام (Open feint) طراحی و اجرا کرده بود که چندان از سوی کاربران مورد استقبال واقع نشد. اما همین اپلیکیشن مسیر جدید تولید و ساخت ایده‌های جدید نرم افزاری را برای جیسون رقم زد. در واقع، جیسون نرم افزار دیسکورد را از استودیوی (Hammer &Chisel)، که استودیوی تولید و توسعه بازی‌های ویدیویی بود آغاز کرد. برپایی این استودیو با فروش پلتفرم اجتماعی (Open feint) در سال 2011 میلادی به GREE صورت گرفت.

معنی دیسکورد چیست؟

دیسکورد (discord) در انگلیسی به معنای ناسازگاری، اختلاف، دعوا، نزاع، نفاق، ناجور بودن، ناسازگار بودن است.

دیسکورد چگونه مشهور شد؟

شهرت دیسکورد به دلیل آدرس اینترنتی است که در سایت (Reddit) توسط سیترون گذاشته شد. سیترون با این عملکرد خود باعث شد تا مراجعه کنندگان به این سایت از روی کنجکاوی نرم افزار دیسکورد را نصب کنند و از سوی دیگر، با توجه به رایگان بودن این اپلیکیشن، پیشنهاد نصب آن توسط مراجعه کنندگان به دیگران شکل می‌گرفت.

سایت دیسکورد

با قابلیت‌های دیسکورد بیشتر آشنا شوید!

  • دیسکورد در مقایسه با برنامه‌های مشابه از یکپارچه‌سازی و تنوع بیشتری برخوردار می‌باشد.
  • رایگان بودن این نرم افزار
  • فضای این اپلیکیشن بسیار ایمن و محافظت شده از حملات Ddos
  • استفاده حداقلی از میزان CPU رایانه
  • تنظیمات پیشرفته برای گِیمِرهای حرفه‌ای
  • امکان تنظیم کیفیت انتقال صدا
  • برخورداری از ربات‌های کاربردی و مفید در سایت دیسکورد

آیا فقط گِیمِرها از دیسکورد استفاده می‌کنند؟

شاید در روزهای ابتدایی توسعۀ اپلیکیشن دیسکورد، استفاده از آن برای گیمرها فراهم شده بود اما با افزایش قابلیت‌های دیگر به این نرم افزار، سیترون تصمیم گرفت، جامعه مخاطبین خود را برای بهره‌مندی از دیسکورد افزایش دهد. با شهرت این نرم افزار، امکان برقراری تماس ویدیویی بدون دریافت کمترین هزینه، برای بسیاری از کاربران فراهم شد.

دیسکورد چیست

کاربرد دیسکورد در گیم و استریم چگونه است؟

سایت دیسکورد برای گیمرها و استریمرها کاربرد متنوع و جذابی خواهد داشت که در ادامه به بعضی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • اگر به عنوان یک استریمر در شبکه‌ها فعال هستید و تعدادی مخاطب دارید، دیسکورد فضای مناسب و انعطاف‌پذیری را برای چت فراهم خواهد کرد.
  • سرور دیسکورد استریمر یک بستر یکپارچه و خوب را برای تعامل با طرفداران ایجاد خواهد کرد.
  • استریمرها می‌توانند اکانت اپلیکیشن دیسکورد را با اکانت یوتیوب یا Twitch متصل کنند و در ادامه به به ایجاد کانال‌هایی برای مشترک شدن بپردازند و همچنین مجوزهای خاصی را به سرور ارائه دهند.
  • همزمان با اجرای دیسکورد، می‌توانید در نرم افزار پخش موسیقی اسپاتیفای به پخش، ایجاد یا مرور در این برنامه بپردازید.
  • با این اپلیکیشن می توانید در مورد بازی هر فردی که آنلاین است مطلع شده و دیگران را نیز از نوع بازی هر شخص آگاه کنید.
آموزش کسب ممبر فیک دیسکورد
بخوانید!

سرور بوست (Server Boost) چیست؟

در دیسکورد در حال حاضر، سه سطح بوست وجود دارند که با بوست کردن Server و رسیدن به هر یک از این سطوح، امکانات و قابلیت‌های جدیدی برای کاربران آن سرور و خودِ سرور ایجاد خواهد شد.

Level1: کیفیت صدای 128، تصویر پس زمینه کاربرپسند و دلخواه، بیش از 50 اسلات ایموجی و آیکن سرورِ متحرک

Level 2: بنر سرور و محدودیت آپلود 50 مگابایتی برای اشخاصی که نیترو نیستند، کیفیت صدای 256، 50 اسلات ایموجی بیشتر و قابلیت‌های سطح اول.

Level3: شرایط دو سطح پیشین و 100 اسلات ایموجی بیشتر، محدودیت آپلود 100 مگابایتی برای افرادی که نیترو نیستند و کیفیت صدای 384.

مراحل ساخت و استفاده از سرور دیسکورد

مراحل ساخت سرور در دیسکورد بسیار سریع شکل خواهد گرفت. اگر، یک اکانت فعال برای خود ایجاد کرده و در نرم افزار وارد شده باشید، تنها لازم است 3 مرحلۀ زیر را انجام دهید.

1- در سمت چپ نرم افزار روی علامت + بزنید. به طور پیش فرض چند Template و الگوی ساده برای کاربردهایی مانند بازی یا فعالیت‌های آکادمیک به شما پیشنهاد می‌شود. البته گزینۀ دیگری با عنوان Create My Own نیز وجود دارد. بهتر است روی گزینه سرور شخصی کلیک کنید.

اپ دیسکورد چیست

2- در کادر Server Name به طور دلخواه یک نام برای سرور خودتان وارد کنید. بعد یک تصویر برای پروفایل گروه جدید انتخاب کنید. در پایان تیک گزینه Create را کلیک کنید تا سرور شخصی ساخته شود.

 

نرم افزار دیسکورد چیست

3- مجدداً در سمت چپ زیر تصویر پروفایل سرور خودتان، عبارت Text Channel را مشاهده می‌کنید. با انتخاب این کانال، شما و دیگر دوستان امکان رد و بدل کردن پیام به صورت متنی را خواهید داشت. از طرفی، با راست کلیک روی گزینه General و انتخاب Create Text Channel یک کانال دیگر در همین قسمت ایجاد خواهید کرد.

سرور دیسکورد چیست

در سرور دیسکورد چگونه می‌توان به دیگران Role داد؟

به عنوان ادمین در سرور فعال نیاز به تنظیمات خاصی برای خودتان نخواهید داشت، ادمین امکان دسترسی به همه چیز را دارد. برای تنظیم نقش‌های مختلف فقط کافی‌ است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

1- در سمت چپ و بالای اپلیکیشن، بر روی نام سرور کلیک کنید و بعد وارد Server Setting بشوید.

 

برنامه دیسکورد چیست

 

2- در صفحه باز شده، مجدداً از سمت چپ، گزینه Roles را انتخاب کنید. در کادر Role به صورت پیش فرض عبارت @everyone تایپ شده که شما با زدن گزینه + یک نقش جدید اضافه می‌کنید.

دانلود نسخه قدیمی دیسکورد برای اندروید
بخوانید!

سایت دیسکورد

3- در بخش Role Setting گزینه‌های مورد نظرتان را غیرفعال یا فعال کنید. برای آنکه نقش این دسته از اشخاص، سرپرست سرور یا ادمین باشد، بهتر است روی گزینۀ Administrator کلیک کنید.

دیسکورد

4- بعد از انجام تنظیمات باید گزینۀ Save Changes را انتخاب کنید. برای آنکه نقش افراد فعال و حاضر در سرور را تعیین کنید، باید به قسمت Server Setting>Members بروید و پس از مشخص کردن کاربر مورد نظر، روی علامت + مقابل اسم شخص کلیک کنید. در نهایت، در پنجره باز شده، اسم نقش را تایپ و enter را بزنید.

اپلیکیشن دیسکورد چیست

ربات دیسکورد چه ویژگی دارد؟

در حقیقت، با کمک ربات‌ها امکان و قابلیت‌های جدیدی به سرور شما اضافه خواهد شد که باعث استفاده بهتر یا کنترل بیشتر از اپ دیسکورد می‌گردد. برخی از ربات‌های معروف دیسکورد شامل: ربات MEE6، Carl، Rythm، YAGPDB و . . . که هر یک به نوبۀ خود در نرم افزار دیسکورد کاربرد متفاوتی دارند.

نتیجه

برنامه دیسکورد، به مانند کلاب هاوس دارای چت صوتی است. با این تفاوت که در دیسکورد می‌توانید برای افراد فایل ها و تصاویر و ویدیوهای مختلفی بفرستید. تفاوت دیگر این دو برنامه در مخاطب هدف آن‌هاست. در دیسکورد اکثرا گیمرها حضور دارند اما در کلاب هاوس افراد با سلایق مختلف به دور هم جمع می‌شوند و نسبت به مسائل مختلف با یکدیگر به گفت و گو میپردازند. در صورتیکه تمایل به خرید سرور دیسکورد دارید، می‌توانید از طریق جک‌بلک نسبت به تهیه آن اقدام نمایید.

2 دیدگاه در “دیسکورد (Discord) چیست و چگونه کار می‌کند؟

  1. ندا گفت:

    سلام با دیسکوردم میشه تصویر طرف مقابلو دید؟؟ جوری میشه تصویر دیده نشه؟
    من دیسکورد نصب کرد اما نمیدونم با کلیک روی چه گزینه ایی طرف مقابلم میتونه تصویر منو ببینه میشه کمکم کنید ضروریه

    1. سامان مرتضوی گفت:

      سلام بله بله. علامت دوربین داره. داخل بخش چت هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *