شماره مجازی

اسکایپ (Skype) چیست؟ 7 قابلیت نرم افزار اسکایپ

عکس اسکایپ

اگر در خانه کار می کنید و یا به دنبال راهی برای برقراری تماس ویدیویی با دیگران هستید، پیام رسان اسکایپ اینجاست تا با شکستن چارچوب های سنتی، در برقراری ارتباط به شما کمک کند. در کنار چت کردن با افراد در لیست مخاطبانتان در این اپلیکیشن، شما می توانید با کمک پیام رسان اسکایپ تماس های بین المللی نیز برقرار کنید. اگر مخاطبان شما نیز یک حساب کاربری در اسکایپ داشته باشد، صحبت کردن با آنها هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت.

با این حال، در صورتی که بخواهید با مخاطبان خود از روی تلفن همراهشان (با شماره سیم‌کارت آن‌ها) ارتباط برقرار کنید و یا پیامی ارسال کنید، این کار می تواند اندکی هزینه به همراه داشته باشد. در ادامه به سوال نرم افزار اسکایپ چیست پاسخ می‌دهیم و به معرفی قابلیت های اسکایپ می‌پردازیم.

اسکایپ چیست؟

پیام رسان اسکایپ یک برنامه ارتباطی متنی، صوتی و تصویری است که در پلتفرم های مختلف در دسترس است. دانلود این برنامه و استفاده از بسیاری از خدمات آن، مجانی است. اسکایپ می تواند ابزاری عالی برای حفظ ارتباط با دوستان و یا همکاران در خلال دورکاری باشد.  پیام رسان اسکایپ 16 سال پیش فعالیت خود را به عنوان یک شرکت مستقل آغاز کرد. با این حال اسکایپ امروز بخشی از شرکت مایکروسافت است و هم برای استفاده های تجاری و هم برای کاربران حرفه ای، توسعه یافته است.

مهمترین امکانات اسکایپ، ایجاد تماس صوتی و تصویری و همچنین ارسال پیام های متنی فوری است. تمامی این امکانات با دانلود برنامه به صورت رایگان در اختیارتان قرار خواهند گرفت. خدمات پولی اسکایپ، شامل برقراری تماس و یا ارسال پیامک به شماره های موبایل در سراسر دنیا می‌باشد.

دانلود آخرین ورژن اسکایپ لایت برای اندروید
بخوانید!

قابلیت های اسکایپ

پیام رسان اسکایپ خدمات متنوعی را برای کسب و کارها، استفاده‌های شخصی و همچنین استفاده های خلاقانه فراهم می‌کند. این خدمات عبارتند از:

  • Meet now: این سرویس برای ایجاد و یا شرکت در جلسات است. با یک کلیک، شما می توانید یک جلسه را ایجاد کنید و لینک این جلسه را به افرادی که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید، ارسال کنید.
  • Skype Manager: اگر صاحب کسب و کاری هستند و یا از اسکایپ برای خانواده خود استفاده می کنید، این امکان به شما کمک می کند تا به اعضای گروه خود اعتبار تخصیص دهید (برای برقراری تماس با کاربران خارج از اسکایپ) و همچنین امکاناتی که برای اعضای مختلف گروه قابل استفاده هستند را کنترل کنید.
  • اسکایپ با Alexa: شما می توانید با کمک اسکایپ با Alexa، یک دستیار الکترونیکی که دستگاه های Amazon Echo بدان مجهز هستند، ارتباط برقرار کنید.

این پلتفرم یک اشتراک پرمیوم دارد که امکانات اضافه تر و پیشرفته تری را ارائه می دهد. پیام رسان اسکایپ یک راه حل قوی مبتنی بر Cloud برای کسب و کارها ارائه می دهد که شامل موتورهای محاسباتی پیچیده است و می تواند سازمان های زیادی را مدیریت و پشتیبانی کند.

امکانات قابل توجه اسکایپ

اسکایپ قابلیت های بسیار زیادی دارد و امکانات جدیدی نیز بدان اضافه می شود. برخی از کاربردی ترین امکانات این نرم افزار عبارتند از:

  • Skype Translate: اگر شما و شخص دیگری در یک جلسه به زبان های مختلف صحبت کنید، این اپلیکیشن می تواند به طور همزمان، صحبت های هر کدام از شما را ترجمه کند. بنابراین طرفین درک صحیحی از مفاد جلسه خواهند داشت.
  • رمزگذاری End-to-end: شما می توانید بدون نگرانی در خصوص شنود جلسات و یا درز اطلاعات، با دیگران در اسکایپ صحبت کنید.
  • اشتراک گذاریصفحه نمایش دستگاه: شما میتوانید با به اشتراک گذاری صفحه نمایش خود با افراد حاضر در جلسه، به بهره وری جلسات، آموزش و یا حل مشکلات کمک کندی.
  • زیرنویس زنده: برای افرادی با مشکلات شنوایی (کم شنوا و ناشنوا) و همچنین افرادی که مجبور هستند جلسات خود را در سکوت و یا با صدای آهسته برگزار کنند، این ویژگی اسکایپ بسیار کمک کننده خواهد بود. به جای شنیدن آنچه که افراد در جلسه می گویند شما می توانید گزینه زیرنویس زنده را فعال کرده و حرف هایشان را به صورت متن در زیر صفحه بخوانید.

قابلیت های اسکایپ

با کمک اسکایپ چه کارهایی می توانم انجام دهم؟

پیام رسان اسکایپ امکانات بسیار زیادی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. تماس تصویری و ارسال پیام فوری به کاربران دیگران در این پلتفرم، دو مورد از معروف ترین و شناخته شده ترین امکانات و قابلیت های اسکایپ هستند. اسکایپ به شما اجازه می‌دهد تا با چندین کاربر به طور همزمان تماس تصویری ایجاد کنید و همچنین در صورت نیاز، تماس های تصویری خود را ضبط کنید.

یکی دیگر از ابزارهای عالی اسکایپ برای کسب و کارها، امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش در خلال تماس تصویری است. با این روش، شما میتوانید تصاویر، مدارک و موارد مشابه را با همکاران خود به اشتراک بگذارید. شما می توانید این کار را بدون نیاز به ارسال لینک ها و یا دانلود نرم افزارهای دیگر، انجام دهید. تمامی این ویژگی ها و امکانات به صورت رایگان در دسترس هستند اما امکانات دیگری نیز وجود ندارد که در صورت پرداخت، برایتان فعال می شوند.

آیا می توانم با کمک اسکایپ یک تماس تلفنی معمولی را ایجاد کنم؟

شما می توانید با کمک اسکایپ تماس های استاندارد و معمولی را با موبایل و یا خطوط ثابت، در سراسر جهان، ایجاد کنید. با این وجود این کار برایتان هزینه‌ای ناچیز در بر دارد. شما می‌توانید از نرم افزار اسکایپ خود در دسکتاپ، تلفن همراه و یا هر دستگاه دیگری که بر روی آن اپلیکیشن اسکایپ نصب است، تماس هایی را ایجاد کنید. شما همچنین می‌توانید بر روی شماره تماس اسکایپ اختصاصی خود، تماس هایی را دریافت کنید. برای انجام این کار شما می‌توانید اشتراک ماهانه شماره اسکایپ را تهیه و یا اینکه اعتبار کافی اسکایپ را خریداری کنید. اگر تماس های خارج از نرم افزار به ندرت رخ می‌دهند، راه حل دوم مناسب‌تر است.

گوگل ویس چیست؟ آموزش استفاده از گوگل ویس
بخوانید!

اعتبار پیام رسان اسکایپ چیست؟

اعتبار اسکایپ یک اعتبار مجازی است که برای ایجاد تماس هایی با خطوط تلفن ثابت و تلفن های همراه، باید خریداری کنید. در صورتی که تمایلی به خرید اشتراک ماهانه ندارید، خرید اعتبار راه حل ممکن برای ایجاد تماس هایی خارج از نرم افزار است. این شارژ با مبلغ 5، 10 و 25 دلار موجود است شما می توانید شارژ اسکایپ خود را هر زمان که تماسی برقرار می‌کنید، چه داخل کشور و چه به صورت بین المللی، هزینه کنید. برای شارژ می‌توانید از طریق جک‌بلک اقدام نمایید.

نرخ های اعمال شده در بیشتر کشورها به صورت سِنت در دقیقه است. با این حال تماس با برخی از کشورها و در برخی از شرایط خاص ممکن است 1.74 دلار در دقیقه هزینه در بر داشته باشد.

اعتبارهای اسکایپ برای برخی از کاربران این نرم افزار، بهترین راه حل هستند (به ویژه اگر تماس های خارج از نرم افزار برایتان به ندرت رخ می دهد). با خرید اشتراک ماهانه، شما میتوانید با پرداخت یک نرخ مشخص در ماه، به صورت نامحدود تماس برقرار کنید. با این حال این نرخ با توجه به کشور مقصد ممکن است کمی تغییر کند.

عکس اسکایپ

خرید یک اشتراک ماهانه برای برقرار تماس از طریق اسکایپ، چقدر هزینه در بر دارد؟

پاسخ به این پرسش، کمی پیچیده است. پیام رسان اسکایپ بر اساس مقصد تماس های شما، نرخ های مختلفی را برای اشتراک ماهانه ارائه می دهد. این بدان معناست که اگر می خواهید با یک منطقه خاص ارتباط برقرار کنید، می توانید ماهانه هزینه کمتری پرداخت کنید. اگر میخواهید در طول ماه با سایر کشورها در جهان ارتباط برقرار کنید، هزینه اشتراک 6.99 دلار خواهد بود که الیته این مقدار ممکن است برای برخی از کشورها بیشتر هم باشد.

با این حال، مدت زمان برقرار ارتباط برای شما می‌توانید تغییر کند. به عنوان مثال، شما ممکن است با پرداخت این هزینه 300 دقیقه تماس برای کشور ژاپن دریافت کنید؛ در حالی که همین مقدار هزینه می تواند 1000 دقیقه زمان مکالمه با چین برایتان فراهم کند.

اگر قصد تماس با ایالات متحده آمریکا را دارید می توانید با پرداخت تنها 2.99 دلار در ماه با هر نقطه در این کشور تماس برقرار کنید و این شامل سرزمین های گوام و پورتوریکو نیز می‌شود. این در حالی است که 2.99 دلار در ماه تنها 2000 دقیقه تماس را پوشش می دهد و برای تماس هایی بیشتر از این بازه، باید هزینه 15 سنت در دقیقه را پرداخت کنید.

طرح امریکای شمالی اسکایپ به شما این امکان را می دهد تا با پرداخت 6.99 دلار در ماه با تمام بخش های امریکا، گوام، پورتوریکو، ویرجین آیلند ساموآ آمریکایی، جزایر ماریانای شمالی، کانادا و مکزیک نیز تماس برقرار کنید. پس از 2000 دقیقه، مبلغ 35 سنت به ازای هر دقیقه برایتان محاسبه می شود.

اگر می خواهید در برقراری تماس با بخش های مختلف جهان محدودیتی نداشته باشید، اشتراک ماهانه 13.99 دلار را تهیه کنید. شما می توانید با این اشتراک با 63 کشور در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. با این وجود توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد، مجبور هستید با شماره های ثابت ارتباط برقرار کنید. شما می توانید با شماره های ثابت و تلفن های همراه در آمریکا، پورتوریکو، گوام، کانادا، چین، هنگ کنگ، سنگاپور و تایلند ارتباط برقرار کنید.

با کمک چه دستگاه هایی می توانم از پیام رسان اسکایپ استفاده کنم؟

Skype در ویندوز، mac OS ، iOS ، Android ، دستگاه‌های Amazon Echo و Xbox در سایت رسمی اسکایپ در دسترس است.

نتیجه

قابلیت های اسکایپ چه در نسخه رایگان چه در نسخه پولی بسیار زیاد است. اگر قصد تماس با سیم کارت کشورهای مختلف را دارید، به صورت حرفه‌ای قصد مدیریت بیزینس خود را دارید، قصد انجام فعالیت در انواع برنامه‌ها مثل کلاب هاوس و تلگرام را دارید، اگر قصد وریفای اکانت پی پال یا افتتاح حساب پرفکت مانی وریفای شده را دارید، خرید اکانت اسکایپ پیشنهاد بسیار پیشنهاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 11 =