متفرقه

۱۵ حقیقت درباره اپل پارک که نمیدانستید! (عکس+ویدئو)

اپل پارک

اپل پارک هر چیزی که از زرق و برق برندسازی پیتزا کم دارد را در جذابیت معماری جبران کرده است. این پردیس یک پروژه پر تب و تاب بود که توسط استیو جابز در سال های آخر زندگی اش طراحی شد و حقیقتا یک اثر مهندسی سازه درجه یک است. در اینجا برخی از جالب ترین حقایق در مورد این پردیس جدید را ذکر خواهیم کرد.

اپل پارک

۱۵ نکته جالب در مورد اپل پارک

1) هزینه ساخت پردیس اپل پارک بعد از پایان یافتن همه چیز حدود 5 میلیارد دلار تخمین زده شده است. ( یا به عنوان یک معیار اندازه گیری، کمی بیشتر از تولید ناخالص داخلی سالانه کشور موریتانی!)

2) زمین اولیه خریداری شده برای اپل پارک از به هم وصل کردن 9 زمین کوپرتینویی در سال 2006  تکمیل شد (اگرچه خرید زمین‌های دیگر در کنار آن را نیز به دنبال داشت). گفته می‌شود شرکت اپل در جریان خرید اولیه زمین هویت خود را مخفی نگه داشته بود تا از جنگ مناقصه‌ای جلوگیری کند و قیمت ها را پایین نگه دارد.

اپل پارک

3) پس از بهره برداری کامل، 12000 کارمند در اپل پارک مستقر شدند. برای کسانی که می‌خواهند مقدار آن را بهتر درک کنند، این عدد چیزی در حدود جمعیت ماریهامن، مرکز منطقه خودگردان جزایر الند در کشور فنلاند، است.

4) کافه کارمندان اپل پارک می‌تواند حدود 3000 مشتری را در خود جای دهد. به عبارت دیگر این تعداد تقریبا با تعداد کل بازیکنان فعال در همه تیم های فوتبال آمریکایی، بسکتبال، بیس بال و هاکی در آمریکا برابر می‌باشد.

اپل پارک

اینلاین: کارخانه اپل

5) سالن 1000 نفری پارک، سالن تئاتر استیو جابز نامیده می‌شود. احتمالا این شباهت عامدانه نیست که سالن شبیه یقه اسکی است.

apple park

6) حیاط داخلی دارای فضای سبز 30 هکتاری با باغ های کوچک میوه از درختان زردآلو، زیتون و سیب است. این فضا همچنین دارای یک باغ گیاهان و دریاچه نیز می‌باشد. چقدر آرامش بخش!

اپل پارک

7) این پارک کاملا با محیط زیست سازگار است. طبق گزارشی از اپل، این پردیس یکی از کم مصرف ترین ساختمان ها در جهان است و کاملا با انرژی های تجدیدپذیر اداره می‌شود. منابع انرژی از پنل های خورشیدی به کار رفته روی پشت بام و سرورهای گاز طبیعی در محوطه دانشگاه تامین می‌شوند.

اپل پارک

8) پارکینگ، هم به صورت زیرزمینی و هم در دو ساختمان پارکینگ بزرگ ساخته شده که ظرفیت سرویس دهی به 14200 کارمند را به طور همزمان دارد. خوشبختانه استیو جایز پارکینگ مخصوص رانندگان معلول هم در نظر گرفته است.

اپل پارکطبق بیوگرافی که از او منتشر شده، این مدیر عامل اپل (که در سال 2011 مرحوم شد) در طول زندگی‌اش به پارک کردن در جایگاه‌های معلولان شهرت داشت.

اپل پارک

9) پارکینگ اپل پارک نه تنها بزرگ و جادار است؛ بلکه طبق گزارش‌ها دائما توسط حسگرها و اپلیکیشن ها نظارت می‌شود. به این ترتیب ترافیک و فضاهای پارک را مدیریت می‌کنند.

اپل پارک

10) 300 جایگاه شارژ خودرو و 2000 جای پارک مخصوص دوچرخه در آنجا وجود دارد. یک مجموعه کاملا مناسب سیلیکون ولی، درسته؟

11) در این پارک چیزهایی بیشتر از آنچه می‌توان با چشم دید وجود دارد. این مجموعه دارای چهار طبقه روی زمین است، اما 3 طبقه از آن نیز در زیر زمین قرار دارد.

12) ایده اپل پارک از استیو جابز بود، اما طراحی آن توسط معمار بریتانیایی نورمن فاستر، انجام شد. کسی که ساختمان معروف تخم مرغی شکل در خیابان 30 مری اکس لندن و بسیاری از ساختمان ها معروف دیگر را طراحی کرده است.

طرح معماری اپل پارک

طرح معماری اپل پارک

13) ساختمان اصلی دایره‌ای شکل پردیس، 2.8 میلیون فوت مربع مساحت دارد. در واقع اندازه آن با حدود 49 زمین فوتبال استاندارد برابر است.

14) تمام پنجره های بیرونی ساختمان به شکل منحنی ساخته شده‌اند و طبق چیزی که اپل اعلام کرده، آنها از بزرگترین پنل های شیشه‌ای منحنیِ موجود در جهان ساخته شده‌اند.

اپل پارک

15) این پردیس دارای دو ساختمان جدا از هم می‌باشد که برای یک بخش تحقیق و توسعه (R&D) ایمن، بسیار امن و مناسب است.

اینفوگرافیک حقایق جالب در مورد اپل پارک

اپل پارک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =