متفرقه

۱۲ ترفند استفاده از نتفلیکس در ایران

چگونه از برنامه نتفلیکس استفاده کنیم

اگر به سرگرمی های خوب و خانوادگی علاقه مند باشید، به احتمال زیاد از پلتفرم نتفلیکس نیز استقبال خواهید کرد. با بیش از 183 میلیون کاربر رسمی که تقریبا از تمام کشورهای دنیا به تماشای نتفلیکس می‌نشینند، این پلتفرم بزرگترین سرویس پخش آنلاین و آفلاین سریال و فیلم در جهان محسوب می‌شود.

بدون شک یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت نتفلیکس، گستردگی کاتالوگ های فیلم و سریال این پلتفرم و کتابخانه رو به رشدی از برنامه های اورجینال است که تنها بر روی پلتفرم نتفلیکس قابل پخش هستند.

با این حال، ساده بودن استفاده از نتفلیکس یکی از مهم ترین پارامترها در جذب مخاطب بیشتر در این پلتفرم محسوب می شود. نتفلیکس امکانات بسیار زیادی دارد که به شما کمک می کنند تا فیلم و سریال محبوبتان را به هر شیوه ای که دوست دارید، تماشا کنید.

اگر شما نیز مشترک نتفلیکس هستید و می خواهید تجربه دیدن فیلم و سریال آنلاین خود در این شبکه را ارتقا دهید، ما در این مقاله چند ترفند ساده و کاربردی استفاده از نتفلیکس را به شما معرفی می کنیم تا به یکی از کاربران حرفه ای این پلتفرم تبدیل شوید.

چگونه از برنامه نتفلیکس استفاده کنیم؟

در ادامه به مطالب و ترفندهای مختلفی می‌پردازیم. به سوالات رایج «چگونه نتفلیکس را فعال کنیم» و «چگونه از نتفلیکس استفاده کنیم» پاسخ می‌دهیم و نحوه استفاده از نتفلیکس را به صورت کامل شرح می‌دهیم.

۱- بهترین پلن را برای خرید بسته اشتراکی، انتخاب کنید

استفاده از نتفلیکس

بسته اشتراکی نتفلیکس خود را باید با توجه به روش تماشای فیلم و سریال و همچنین تعداد افرادی که در یک حساب با شما مشترک خواهند بود، انتخاب کنید.

اگرچه بیشتر کاربران بسته اشتراکی استاندارد نتفلیکس را انتخاب می کنند، اما شاید جالب باشد بدانید که این پلتفرم پنج نوع مختلف از حساب های اشتراکی را عرضه می کند که هر کدام قیمت و امکانات مخصوص به خود را دارند.

نتفلیکس کار خود را با یک سرویس اجاره DVD (بدون دریافت جریمه دیر کرد بازگرداندن DVDها) که از طریق پست صورت می‌گرفت، آغاز کرد. شاید جالب باشد بدانید که این غول پخش و عرضه فیلم و سریال هنوز هم به این سرویس اولیه خود وفادار است و در کنار خدمات پخش آنلاین فیلم و سریال در پلتفرم خود، دو سرویس جداگانه برای اجاره DVD و Blu-ray را هم در نظر گرفته است.

کاربران این پلتفرم می‌توانند با استفاده از این دو سرویس فیلم ها و سریال ها را بر روی DVDهای فیزیکی اجاره کنند و سپس در موعد مقرر با کمک خدمات پست، آن ها را به نتفلیکس باز گردانند.

برای تهیه اشتراك نتفلیکس با قیمتی بسیار به صرفه‌تر از قیمت دلاری آن می‌توانید از طریق شرکت جک‌بلک اقدام کنید.

۲-  با کمک پروفایل‌ها، حساب خود را شخصی‌سازی کنید

چگونه نتفلیکس را فعال کنیم

هر پروفایل می تواند یک نام، تصویر و تنظیمات جداگانه داشته باشد. تکنولوژی شخصی‌سازی پیشنهاد شده در نتفلیکس یکی از پیشرفته ترین نمونه‌ها در صنعت است که تصمیم گیری می کند که چه فیلم ها و سریال هایی در صفحه اصلی حساب کاربری شما به نمایش در آید.

صفحه اصلی نتفلیکس فیلم ها و سریال ها را در دسته بندی های مختلفی ارائه می دهد و هر ردیف از آن ها بر اساس فیلم هایی که قبلا در این پلتفرم تماشا کرده اید، یا روی آنها کلیک کرده اید و یا آن ها را جستجو کرده اید، پیکر بندی می شوند. به بیان ساده تر، الگوریتم شخصی سازی نتفلیکس بر اساس عملکرد شما در این پلتفرم، فیلم ها و سریال های مشابه را پیشنهاد می دهد.

اگر شما تنها کاربرِ حساب کاربری خریداری شده باشید، این شیوه از شخصی‌سازی یک ویژگی استثنایی است. اما اگر حساب کاربری خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید، الگوریتم شخصی‌سازی نتفلیکس به واسطه دریافت اطلاعات پراکنده، عملکرد خوبی نخواهد داشت. پروفایل ها این مشکل را حل کرده اند. در هر حساب کاربری نتفلیکس امکان ایجاد پنج پروفایل مختلف وجود دارد و الگوریتم شخصی سازی برای هر حساب کاربری به صورت جداگانه، قابل اجراست.

به عنوان مثال، اگر شما عاشق telenovelas هستید (داستان ها و سریال های عاشقانه و درام که در آمریکای جنوبی ساخته می شوند) و همسر شما سریال‌های کمدی را دوست دارد، می‌توانید هر کدام با ایجاد پروفایل های جداگانه پیشنهاد هایی متناسب با سلیقه خاص خود را دریافت کنید.

هر پروفایل تنظیمات خاص خود را دارد و تصاویر پروفایل نیز متفاوت هستند. تمامی این تنظیمات در ظرف چند دقیقه قابل تغییر می باشند.

هر بار که وارد پلتفرم نتفلیکس می شوید، می توانید پروفایل مورد نظر خود را انتخاب کنید. امکان جابجایی راحت و سریع میان پروفایل ها نیز وجود دارد اما معمولا بستن پلتفرم و باز کردن دوباره آن، سریع‌ترین و راحت ترین روش برای تغییر پروفایل است. شما می توانید در هر زمان که خواستید، پروفایل خود را حذف کنید و این کار را می توانید در دستگاه های مختلف انجام دهید. برای آموزش حذف حساب نتفلیکس کلیک کنید.

آموزش حذف اکانت و لغو اشتراک Spotify
بخوانید!

۳-  فهرست مربوط به سریال‌ها و فیلم‌های در حال مشاهده را مدیریت کنید

چگونه از نتفلیکس استفاده کنیم

پلتفرم نتفلیکس یک بخش تحت عنوان Continue Watching دارد که تمامی فیلم ها و سریال هایی که در حال مشاهده آن ها هستید و یا حتی در میانه راه آن ها را رها کرده اید، نمایش می دهد.

یکی از مهم ترین ویژگی‌های مثبت نتفلیکس که بسیاری به آن اشاره می کنند، راحتی تماشای فیلم و سریال در این پلتفرم است و بخش Continue Watching درست برای همین هدف طراحی شده است. با کمک این امکان، شما نیازی به جستجوی دوباره فیلم یا سریال مد نظرتان و پیدا کردن اپیزود و یا دقیقه‌ای که از دیدن فیلم دست کشیده‌اید، نخواهید داشت.

اگر مشغول دیدن فیلم یا سریال هستید اما مجبورید آن را در نیمه رها کرده و دستگاه را خاموش کنید، آن فیلم یا سریال به لیست Continue Watching اضافه می شود. زمانی که بار دیگر به لیست بازگردید، شروع مجدد فیلم یا سریال تنها با کلیک کردن بر روی آیکون مربوط به آن، امکان پذیر است. فیلم یا سریال مد نظر شما از همان جایی که متوقف شده بود، ادامه پیدا می کند.

لزومی ندارد که محتوای لیست Continue Watching به صورت خودکار مشخص شود. اگر در این لیست فیلم یا سریالی وجود دارد که می دانید هرگز نمی خواهید آن را دوباره تماشا کنید، می توانید آن را از لیست حذف کنید.

۴- دانلود برنامه‌ها و فیلم‌ها برای تماشای آفلاین

چگونه از برنامه نتفلیکس استفاده کنیم

اگر از اپلیکیشن نتفلیکس بر روی تبلت یا تلفن همراه خود استفاده می کنید، می توانید فیلم ها و سریال های مد نظر خود را دانلود کنید. نتفلیکس یک سرویس پخش محسوب می شود چرا که با کمک این پلتفرم فیلم ها و سریال ها از طریق اینترنت در دستگاه شما پخش می شوند؛ اما آیا می دانستید که حتی در نبود اینترنت هم می توانید فیلم ها و سریال های مورد نظر خود را تماشا کنید؟

البته شایان ذکر است که این امکان دانلود، تنها برای برخی از فیلم ها و سریال ها امکان پذیر است و شما می توانید آن ها را بر روی تلفن همراه، تبلت و حتی کامپیوتر شخصی خود دانلود کنید. برای انجام این کار باید اپلیکیشن نتفلیکس را در دستگاه های عنوان شده دانلود کرده باشید.

این ویژگی نتفلیکس به ویژه برای دانلود فیلم ها و سریال ها و تماشای آن ها در مسیر سفر و جاهایی که دسترسی به اینترنت پایدار ندارید، مانند یک پرواز طولانی یا کمپینگ در طبیعت، بسیار کاربردی و مفید است.

توجه داشته باشید که دانلود های انجام شده دائمی نیستند. بیشتر دانلودها معمولا یک هفته بر روی دستگاه شما باقی می مانند و پس از آن منقضی می شوند. این بدان معناست که باید آن ها را دوباره دانلود کنید. مدت زمان ماندگاری فیلم ها و سریال ها بر روی دستگاه شما برای تماشای آفلاین، به نوع فیلم و سریال بستگی دارد.

سرویس HBO Max چیست؟
بخوانید!

۵- عناوین مبهم را با استفاده از کدهای Netflix پیدا کنید

چگونه از برنامه نتفلیکس استفاده کنیم

وقتی که وارد پلتفرم نتفلیکس می شوید مجموعه ای از عناوین مختلف را مشاهده می کنید که اخیرا آن ها را تماشا کرده اید و یا اینکه نتفلیکس آن ها را به شما پیشنهاد می‌دهد.

 نتفلیکس هزاران فیلم و سریال را در پلتفرم خود عرضه می کند و اکثر آن ها به قدری ناشناخته هستند که هرگز در صفحه اصلی حساب کاربری خود، آن ها را مشاهده نخواهید کرد؛ اما چگونه می توان بدون مرور صفحه اصلی، عنوان جدید فیلم و سریال را در پلتفرم نتفلیکس مشاهده کرد؟ اگر از نتفلیکس در کاپمیوتر شخصی خود استفاده می کنید، خوش شانس هستید. شما می توانید از کد های نتفلیکس برای پیدا کردن فیلم ها و سریال ها در این پلتفرم استفاده کنید.

کد های نتفلیکس زنجیره کوتاهی از اعداد هستند که بر اساس ژانرها و زیر مجموعه های نمایش ها و فیلم ها مشخص می شوند. زمانی که این کد ها را در نوار مورو گرد URL وارد می کنید، به صفحه ای ارجاع داده می شوید که تمامی عناوین مربوط به آن ژانر، در صفحه لیست شده اند. به عنوان مثال، برای دیدن تمامی فیلم های اکشن-کمدی (43040) باید به آدرس https://www.netflix.com/browse/genre/43040  مراجعه کنید. اگرچه لیست کامل و جامعی از تمام کد های نتفلیکس وجود ندارد، اما شما می توانید برخی از آن ها را در ادامه مشاهده کنید:

  • فیلم های الهام بخش در مورد نوجوانان: 1458
  • فیلم‌های اسکاندیناویی: 995
  • سریال های مهیج و جنایی کره ای: 434
  • موجودات خیالی : 6895
  • فیلم هایی درباره اردو و کمپ: 1252
  • طنزها: 4922
  • درام : 6384
  • وسترن: 7700
  • کمدی: 9702
  • برنامه های فرهنگی تلویزیونی: 74652
  • کارتون‌ها: 285

۶-  Netflix را در دستگاه های مورد علاقه خود دریافت کنید

چگونه از نتفلیکس استفاده کنیم

بر خلاف سایر سرویس های پخش فیلم و سریال، شما می‌توانید نتفلیکس را در تمام دستگاه هایی که از اپلیکیشن این شبکه پشتیبانی می کنند و قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، تماشا کنید. علاوه بر لپ‌تاپ‌ها، دستگاه‌هایی که می توانند از پلتفرم نتفلیکس پشتیبانی کنند عبارتند از:

  • تلویزیون های هوشمند: برای دیدن نتفلیکس بر روی تلویزیون، می توانید از طریق دستگاهی مانند Roku یا Apple TV اقدام کنید. اکثر تلویزیون های هوشمند برنامه نتفلیکس را دارند.
  • کنسول های بازی: شما می توانید نتفلیکس را روی پلی استیشن 4 و یا Xbox one دانلود کنید. متاسفانه امکان دانلود نتفلیکس بر روی دستگاه Nintendo Switch وجود ندارد.
  • تلفن‌ها و تبلت‌ها: برای تماشای نتفلیکس در تلفن یا تبلت، کافی است اپلیکیشن آن را از طریق Apple App Store یا Google Play Store دانلود و نصب کنید.
همه چیز درباره شرکت ای‌بی (ebay)، بزرگ‌ترین سایت حراجی دنیا!
بخوانید!

۷-  شورت‌کات‌های ساده و کاربردی صفحه کلید را بشناسید

چگونه نتفلیکس را فعال کنیم

اگر نتفلیکس را از طریق ویندوز یا Mac تماشا می کنید، برای کنترل پلتفرم نیازی به ماوس نخواهید داشت. شما می توانید با استفاده از صفحه کلید، تمامی آیتم های مربوط به پخش را انتخاب و یا کنترل کنید.

  • برای پخش یا Pause ویدئو، نوار فاصله یا Enter (PC)/Return (Mac) را فشار دهید.
  • برای رفتن به حالت Full Screen، کلید F را فشار دهید. شما می توانید با کلید Esc از حالت تمام صفحه خارج شوید.
  • با کلید پیکان چپ می توانید فیلم را به 10 ثانیه به عقب باز گردانید و با کلید پیکان راست 10 ثانیه می توانید آن را ده ثانیه جلو ببرید.
  • با کلید فلش رو به بالا می‌توانید صدا را افزایش دهید و با کلید فلش رو به پایین می توانید صدا را کاهش دهید.
  • با فشار دادن کلید M می توانید صدا را قطع کنید.
  • اگر در حال تماشای یک برنامه تلویزیونی هستید، می توانید با فشار دادن کلید S تیتراژ آغازین را رد کنید.

۸-  بهترین کیفیت ویدیو را انتخاب کنید

استفاده از نتفلیکس

ما امروزه از کیفیت نوارهای VHS دهه نود فاصله زیادی داریم. با کمک تکنولوژی های روز دنیا، شما باید بتوانید قطره های عرق روی صورت بازیگران را مشاهده کنید؛ در غیر این صورت یا بازیگران در شرایط بحرانی تسلط خوبی روی عواطف و احساسات خود دارند و یا اینکه کیفیت فیلمی که تماشا می کنید، پایین است.

در ابتدا، چند نکته مهم و پایه را در خصوص افزایش کیفیت فیلم و سریالی که قصد تماشای آن را دارید، مرور می کنیم:

  • مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما قوی و پایدار است. اگر اینترنت شما برای بارگذاری محتوای HD کند باشد، نتفلیکس فیلم ها و ویدیو ها را با کیفیت استاندارد پخش خواهد کرد. این نوع از ویدیو ها می توانند تار و پیکسلی باشند و جزئیات تصویر در آن ها چندان واضح نیست.
  • شارژ باتری تبلت، لپ تاب و یا تلفن خود را بالا نگه دارید و Reduced power mode آن را خاموش کنید. با کاهش باتری، برخی از دستگاه ها میزان انرژی مصرفی اپلیکیشن ها را محدود می کنند. این امر می تواند کیفیت ویدیو های در حال پخش در نتفلیکس را کاهش دهد.
  • مطمئن شوید که گزینه پخش HD را در تنظیمات نتفلیکس خاموش نکرده باشید. هر پروفایل نتفلیکس دارای یک امکان HD Toggle است که به شما کمک می کند تا کیفیت نمایشی نتفلیکس را مشخص کنید. شما می توانید کیفیت نمایشی پایین، متوسط و بالا را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید گزینه Auto را انتخاب کنید تا به نتفلیکس اجازه دهید بر اساس شرایط اینترنت، کیفیت ایده آل ویدئو را تنظیم کند.
  • اگر کاربر نتفلیکس پرمیوم هستید و دستگاهی دارید که از کیفیت بالای نمایشی پشتیبانی می کند، شما می توانید گزینه پخش 4K Ultra HD را انتخاب کنید. این بالاترین کیفیت پشخی است که در پلتفرم نتفلیکس می توانید دریافت کنید.
گوگل ویس چیست؟ آموزش استفاده از گوگل ویس
بخوانید!

۹-  اضافه کردن عنوان ها، زیرنویس و دوبله فارسی

چگونه از برنامه نتفلیکس استفاده کنیم

افزودن زیرنویس یا دوبله برخی از زبان‌های دنیا به سادگی امکان‌پذیر است. تنها کافیست که فیلم/سریال مورد نظر خود را انتخاب، پخش و Pause کنید. سپس زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

افزودن زیرنویس و دوبله فارسی به فیلم/سریال‌های نتفلیکس دارای ترفند خاص خود است. چراکه نتفلیکس فارسی ندارد. اضافه کردن زیرنویس فارسی به محتواهای نتفلیکس از طریق نصب ۲ افزونه برروی مرورگر کروم امکان‌پذیر است. افزونه Substital و Super Netflix راهکارهای آن هستند. در مقاله مربوطه به آموزش کامل این ۲ روش پرداخته‌ایم.

برای اضافه کردن دوبله فارسی به فیلم/سریال‌های نتفلیکس لازم است تا دوبله مورد نظر خود را به صورت جداگانه دانلود کنید و به صورت همزمان با محتوای نتفلیکس پخش کنید.

۱۰-  زبان حساب کاربری خود را تغییر دهید

راه اندازی نتفلیکس

شما می توانید زبان نوشتاری و زبان صوتی فیلم ها را در نتفلیکس تغییر دهید. اگرچه نتفلیکس یک شرکت آمریکایی است اما تمام کاربران آن، انگلیسی زبان نیستند. اگر می خواهید در نتفلیکس از زبان دیگری استفاده کنید، کافی است تنظیمات مربوط به زبان را در حساب کاربری یا پروفایل خود تغییر دهید. نتفلیکس از بیش از 20 زبان مختلف برای این کار، پشتیبانی می کند.

در صفحه تنظیمات مربوط به زبان ها، دو انتخاب خواهید داشت. در ابتدا، شما می توانید زبان منو ها و نوشته های موجود در پلتفرم را تغییر دهید.

در مرحله دوم، شما می توانید زبان فیلم ها و زیرنویس آن ها را تغییر دهید. دسته دوم تنظیمات، دوبله و زیرنویس فیلم ها و سریال های نتفلیکس را تغییر خواهد داد. شما می توانید تنظیمات مربوط به دوبله و زیرنویس فیلم را پس از پخش فیلم و در نوار زیرین آن نیز تغییر دهید.

8 ترفند سرّی اسکایپ که نمی‌دانستید!
بخوانید!

۱۱- پخش خودکار را خاموش کنید

 نحوه استفاده از نتفلیکس

اگر اخیرا از پلتفرم نتفلیکس استفاده کرده باشید، احتمالا شیوه جدید تبلیغات نتفلیکس را دیده اید. با باز کردن پلتفرم، بخش کوتاهی از یکی از جدید ترین سریال ها یا فیلم های نتفلیکس پخش می شود. اگرچه این گزینه برای پیدا کردن محتوای جدید یا بررسی فیلم های جدید مفید است اما در عین حال می تواند آزاردهنده نیز باشد.

خبر خوب این است که شما می توانید این ویژگی را حذف کنید. با وارد کردن ايميل نتفلیکس و پسورد آن به حساب خود متصل شوید؛ به صفحه تنظیمات حساب کاربری خود بروید، و ویژگی Auto play را خاموش کنید. تیک کنار Auto play previews while browsing on all devices را انتخاب کرده و آن را حذف کنید. سپس با کلیک کردن بر روی گزینه Save در انتهای صفحه، تغییرات اعمال شده را ثبت کنید.

در صفحه تنظیمات، شما همچنین می توانید امکان پخش خودکار قسمت بعدی یک سریال را نیز غیر فعال کنید. برای انجام این کار کافیست تیک کنار گزینه Auto play next episode in a series on all devices را بردارید. این تنظیمات به صورت جداگانه برای پروفایل های مختلف فعال هستند. بنابراین اگر می خواهید آن ها را بر روی تمام پروفایل های یک حساب کاربری اعمال کنید، باید جداگانه در هر پروفایل اقدامات فوق را اجرا کنید.

۱۲- استفاده از آیپی مناسب

باتوجه به حساسیت‌های امنیتی نتفلیکس، برخی اوقات جهت لاگین کردن به حساب کاربری نتفلکیس، دریافت ارورهای خاص از سمت کاربران گزارش می‌شود. خصوصا برای کاربران ایرانی که در داخل کشور برای دسترسی به سرویس استریم نتفلیکس تلاش می‌کنند. این ارورها غالبا مربوط به آیپی شما است؛ اگر که از ip ثابت مناسب استفاده نمایید، این ارورها کمتر خواهند شد. اگر همچنان اروری با آیپی خارجیِ به اصطلاح تمیز دریافت کردید، احتمال بسیار بالا مشکل از اکانت نتفلیکس شماست. بنابراین، لازم است با پشتیبان اشتراکی که تهیه کرده‌اید ارتباط بگیرید و مشکل را گزارش نمایید.

نتیجه‌گیری

استفاده از نتفلیکس به طور باور نکردنی آسان است و فارغ از اینکه دوست دارید چگونه از این پلتفرم استفاده کنید، راه های برای شخصی سازی پروفایل و ارتقای تجربه دیدن فیلم و سریال در این پلتفرم وجود دارد. خصوصا برای هم‌وطنان داخل ایران که می‌توانند بدون محدودیت و سانسور، به سادگی به جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های نتفلیکس در ایران دستیابی یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =