متفرقه

رفع رایگان خطای This Apple ID is not active

رفع خطای This Apple ID is not active

در این مطلب قصد داریم راهکار هایی را برای رفع خطای This Apple ID is not active مطرح کنیم تا بتوانید به صورت کاملا رایگان این مشکل را برطرف کنید. برخی از کاربران ایرانی اخیرا این موضوع را بیان کرده اند که اپل آیدی آن ها غیر فعال شده و بدین شکل دیگر نمی توانند از دستگاه های خود استفاده کنند.

بروز این مسئله باعث می شود که حتی کاربران نتوانند از ایمیل هایی که بر روی اپل آیدی پیشین خود استفاده کرده بودند، بدون چالش بهره مند شوند. بر اساس اینکه اپل آیدی به دیوایس های مختلف حساسیت دارد، در هنگام بروز این مشکل باید برای بازیابی و رفع خطای This Apple ID is not active اقدام نمود.

ارور This apple id is not active چیست و چرا به وجود می‌آید؟

به طور کلی، دلیل قطعی و اصلی بروز این ارور مشخص نیست، اما احتمالا این مشکل به هنگام ساخت اپل آیدی بر روی بعضی از آدرس ها به وجود می آید. بررسی ها نشان می دهد که عمدتا کاربران ایرانی و کاربران حوزه خاورمیانه با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و اغلب به دلیل ساخت اپل آیدی با آدرس های خاص است.

همچنین ست نبودن ریجن گوشی روی آمریکا می‌تواند یکی از دلایل دی اکتیو شدن اپل ایدی باشد.

آدرس و شماره تلفن برای ساخت اپل آیدی
بخوانید!

نحوه جلوگیری از بروز خطای This Apple ID is not active

اگر می خواهید این مشکل برای شما به وجود نیاید، لازم است تا قابلیت iPhone  Find My را در دستگاه خود غیر فعال نمایید. البته هنوز مطمئن نیستیم که این اقدام دقیقا چه ارتباطی با مشکل دارد، اما کاربران بسیاری توانسته اند با غیر فعال کردن این گزینه از بروز این ارور اپل ایدی جلوگیری نمایند.

اگر که این مشکل برطرف نشد، راه بعدی را دنبال کنید:

رفع خطای This Apple ID is not active به طور رایگان

برای حل مشکل غیر فعال شدن اپل آیدی می توانید از چت با پشتیبانی اپل استفاده کنید. این روش بهترین و کاربردی ترین شیوه برای حل این مشکل است. در این حالت، می توانید وارد سایت اپل شوید و به بخش اپل ساپورت مراجعه نمایید.

رفع خطای This Apple ID is not active

در این روش لازم است تا به زبان انگلیسی با پشتیبانان اپل چت کنید و مشکل خود را با آن ها در میان بگذارید.  اگر نمی توانید به تنهایی این کار را انجام دهید، بهتر است از کسی که تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارد کمک بگیرید.

نکته حائز اهمیت این است که می بایست پیش از ورود به سایت، آی پی خود را بر روی کشور آمریکا تنظیم کرده و در سایت نیز کشور آمریکا را برگزینید. همچنین لازم است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • می بایست نام و نام خانوادگی که با آن برای ساخت اپل آیدی اقدام کرده اید را به یاد داشته باشید. بخش پشتیبانی اپل احتمالا در حین چت از شما می خواهد که اطلاعات هویتی خود را برایش ارسال نمایید. شما نیز باید حتما این اطلاعات را به درستی برای پشتیبانی ارسال کنید تا فرآیند ادامه پیدا کند. برای اطلاع از این اطلاعات می توانید به بخش Setting در آیفون یا آیپد خود مراجعه نمایید.

رفع خطای This Apple ID is not active

  • در چت کردن با اپراتور پشتیبانی اپل، احتمالا سوالات امنیتی راجع به تاریخ تولد و… از شما بپرسد. پس بهتر است این موارد را مطابق اکانت اپل آیدی خود ارسال کنید.
  • اپراتور پشتیبانی اپل در طول این فرآیند احتمالا چندین بار سوالات امنیتی و هویتی را از شما بپرسد و لازم است در تمام موارد به درستی به سوالات پاسخ دهید.
  • پس از اتمام فرآیند چت، اپراتور یک لینک در اختیار شما می گذارد که به واسطه آن می توانید مجددا اپل آیدی خود را فعال نمایید.
  • در انتها نیز باید مجددا به بخش Support team مراجعه کنید و درخواست کنید که اپل آیدی شما فعال شود.

نکته: درصورتی که تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارید، در این فرآیند از کسی کمک بگیرید که به این زبان تسلط کافی دارد. در مراحلی که باید پیش از چت طی کنید، بخش هایی وجود دارد که در صورت عدم توجه، به جای فعال سازی شما را برای غیر فعال کردن حساب خود راهنمایی خواهد کرد.

نکته مهم‌تر: در طی چت کردن با اپراتور بخش پشتیبانی اپل، شما با پاسخ به سوالات وی، مراحل احراز هویت خود را طی خواهید کرد. پس مراقب باشید که با پاسخ های خود، اپراتور را به شک نیندازید. در این صورت فعال سازی اکانت شما با مشکل روبرو خواهد شد.

به طور اختصار، باید فرآیند زیر را طی نمایید:

  1. به سایت رسمی کمپانی اپل مراجعه نمایید
  2. از قسمت بالای صفحه گزینه Support را برگزینید
  3. گزینه Get Support را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید
  4. در این قسمت گزینه North American را انتخاب کرده و United State را برگزینید
  5. گزینه Apple ID را انتخاب نمایید
  6. در این بخش می بایست The Apple ID is disabled… را انتخاب کنید
  7. در آخر، بر روی گزینه Chat کلیک نمایید

توجه داشته باشید که بهتر است درخواست فعال کردن اپل آیدی را با لحنی دوستانه با اپراتور پشتیبانی اپل درمیان بگذارید.

مثال:

My apple id is deactivated. Would you please help to reactivate it?

پس از مکاتبه با پشتیبان اپل احتمال دارد که از شما درخواست ارائه یک شماره و برقراری ارتباط تلفنی کند که می‌توانید از طریق شماره مجازی گوگل ویس برای برقراری ارتباط اقدام نمایید.

+Apple Fitness چیست و چه کاربردی دارد؟
بخوانید!

آیا دی اکتیو کردن قابلیت Find My می تواند مشکل آفرین باشد؟

به طور خلاصه، خیر. به طور کلی فعال کردن این قابلیت بر روی گوشی های آیفون، آیپد و مک، کاربرد چندانی ندارد. زیرا در صورتی که قابلیت Find My بر روی گوشی شما فعال باشد، کسی که نسبت به دزدیدن گوشی اقدام کرده می تواند پس از قطع کردن اینترنت گوشی، از مسیر icloud.com/find برای غیر فعال کردن این قابلیت اقدام کند.

رفع خطای This Apple ID is not active

بدین شکل دیگر شما قادر نخواهید بود که گوشی خود را ردیابی کنید. پس می توان گفت که تقریبا این قابلیت کاربرد چندانی برایتان نخواهد داشت.

در مواردی که نمی توان از آیفون مسروقه استفاده کرد نیز معمولا سارقین برای فروش قطعات سخت افزاری آ ها اقدام می کنند. پس می توانید با خیال راحت Find My آیفون خود را خاموش کنید!

اینلاین: sign in نشدن اپل آیدی

سوالات متداول

برای فعال کردن مجدد اپل آیدی باید چه مراحلی را طی کرد؟

برای حل این مشکل می توانید فرم مربوطه را که در همین صفحه قرار داده شده را پر کنید. این فرم شامل شماره IMEI آیفون شما، ایمیل و اسم اپل آیدی خواهد بود.

برای رفع خطای This Apple ID is not active، نوع اپل آیدی اهمیت دارد؟

خیر. این سرویس به طور کلی برای رفع این مشکل کاربرد دارد و فرقی نمی کند از چه گوشی یا اپل آیدی استفاده می کنید. در اصل می توانید این سرویس را برای تمامی اپل آیدی های شرکتی، اپل ایدی کارتی، شخصی و آنلاین مورد استفاده قرار دهید.

رفع خطای This Apple ID is not active

نوع دیوایس اپل و نسخه آی او اس در ثبت سفارش برای رفع خطای This Apple ID is not active مهم است؟

خیر. رفع خطای This Apple ID is not active هیچگونه وابستگی به مدل گوشی اپل و نسخه سیستم عامل آن ندارد. سرویس حل مشکل اپل آیدی برای همه مدل های آیفون، آیپد و مک کاربرد داشته و هیچ محدودیتی را شامل نخواهد شد.

چطور می توانیم از بروز مجدد این مشکل پیگیری کنیم؟

در این باره به شما پیشنهاد می کنیم که پس از رفع خطای This Apple ID is not active، نسبت به حذف اپل آیدی از روی دیوایس خود اقدام کرده و یک اپل آیدی جدید و معتبر را جایگزین آن کنید. بدین منظور می‌توانید از طریق مجموعه جک‌بلک برای خرید اپل ایدی اقدام نمایید. همچنین در صورتیکه خود قصد ساخت اپل ایدی را دارید، می‌توانید از گوگل ویس برای این منظور استفاده نمایید.

2 دیدگاه در “رفع رایگان خطای This Apple ID is not active

  1. اصیلا خورشیدی گفت:

    سلام من همه ی این مراحل رو انجام دادم ولی در مرحله آخر گزینه چت وجود نداره و فقط call هست

  2. جسور گفت:

    یکی بر من هم جور کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + پانزده =